yo4hgx Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 (editat) Dar daca s-au inventat uleiuri noi, net superioare, de ce sa nu le folosim chiar daca motocicleta noastra este facuta in 1900 toamna.. Uleiurile "noi" nu sunt neaparat "superioare" sau "inferioare", depinde cum interpretam acesti termeni. De'a lungul timpului standardele API au impus constant restrictii in compozitia pachetelor de aditivi, in special a celor "antiwear" pe considerente de protectia mediului. Spre exemplu, pentru a face fata conditiilor grele ale motoarelor supra-alimentate, atat de populare anilor '80, stadardul SG/SH avea un continut foarte ridicat de fosfor, care ulterior a fost drastic tinut in frau. Cum noile norme de poluare au impus convertoarele catalitice, folosirea unui ulei "vechi" nu numai ca nu e recomandata, dar chiar contraindicata, continutul ridicat de fosfor-zinc distrugand rapid metalele nobile din catalizatoare. Fara fosfor, noile uleiuri au ramas "doar" cu varianta molibdenului si a zincului ca ultima solutie cand uleiul in sine va fi cedat. In cazul motocicletelor stim insa care sunt efectele molibdenului... Situatia e oarecum similara si cazul controversatului subiect al rodajului. Lasand la o parte procedura in sine, cam toata lumea e de acord in folosirea unui ulei mai "vechi", mineral. Dar nu neaparat pentru ca este mai "prost" ci pentru ca, continutul ridicat de agenti "anti-wear" va impiedica contactul direct intre componentele metalice ale motorului si se va interpune in micile denivelari initiale ale honuirii. Uleiurile "speciale" pentru rodaj vor avea un continut extrem de ridicat de fosfor, motiv pentru care nu vor primi certificarea API ! Discutia despre uleiuri este interminabila, facand subiectul multor manipulari comerciale. In plus, noua metoda de "glazurare" a cilindrilor noilor motoare cu diferite materiale compozite relanseaza eterna polemica a "celui mai bun ulei". Ride Safe! P.S. Uleiul propriu-zis, de baza, din componenta "lichidului" pe care'l numim generic "ulei", nu se uzeaza sau distruge NICIODATA, indiferent de perioada de folosire. Aditivii sunt cei care se distrug si fac ca un ulei sa'si piarda caracteristicile initiale, dintre care cel mai importanti sunt cei de imbunatatire a vascozitatii. Nu cred asadar ca un "ulei" sa'si piarda calitatile stand in raft, probabil termenul de garantie o chestie de procedura comerciala. Editat Martie 9, 2010 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 9, 2010 Share Postat Martie 9, 2010 Multumesc pentru lamuriri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 (editat) Ride Safe! P.S. Uleiul propriu-zis, de baza, din componenta "lichidului" pe care'l numim generic "ulei", nu se uzeaza sau distruge NICIODATA, indiferent de perioada de folosire. Aditivii sunt cei care se distrug si fac ca un ulei sa'si piarda caracteristicile initiale, dintre care cel mai importanti sunt cei de imbunatatire a vascozitatii. Nu cred asadar ca un "ulei" sa'si piarda calitatile stand in raft, probabil termenul de garantie o chestie de procedura comerciala. OFF - de curand calculatorul masinii(1,9 TDI 2006) spune sa ma duc la service din cauza "scurgerii" celor 2 ani de garantie ai uleiului si nu din cauza numarului de km. Uleiul este Motorex longlife 5W30 ... Cat de comerciala e alarma? ca nu as schimba uleiul pe criza asta 65lei/l etc. O fi alarma din setarea computerului (pentru timp) sau senzorii din motor analizeaza uleiul si spun ca nu mai are proprietatile necesate ? Editat Martie 11, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 OFF - de curand calculatorul masinii(1,9 TDI 2006) spune sa ma duc la service din cauza "scurgerii" celor 2 ani de garantie ai uleiului si nu din cauza numarului de km. Uleiul este Motorex longlife 5W30 ... Cat de comerciala e alarma? ca nu as schimba uleiul pe criza asta 65lei/l etc. O fi alarma din setarea computerului (pentru timp) sau senzorii din motor analizeaza uleiul si spun ca nu mai are proprietatile necesate ? Este setat in bord sa te avertizeze..... stie doar cand ai nivel scazut.... ca doar nu este un mic chimist in baia de ulei care se da cu parerea.... Mesajul poate fi anulat direct din bord sau cu ajutorul unui soft special (cel mai probabil VAG COM) ... si poti sa modifici si intervalul "de service" dar doar cu PC-ul Scuze de OFFTOPIC !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Va rog sa ramaneti on-topic: DESPRE MOTUL! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
id Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 (editat) Inafara de Motul, am mai incercat o singura marca de ulei, si anume Ipone . In 2008, cand aveam GS'ul de 500, m-am dus sa-mi fac schimbul de ulei si am bagat Ipone. Totul a fost ok pt. aproximativ 3000 de Km. Intr-o zi plecam la munca , si am crezut ca se rupe motoreta in 2-a. Numai puteam sa bag in neutru ( a 1-a, a 2-a..exculs), cu ambreiajul apasat, motoreta tot se deplasa putin in fata ( trebuia sa tin frana apasata)..ce sa mai a fost minunata ziua aia, am oprit si pornit motorul de 1500 de ori, pana cand a fost aproximativ ok, si am putut sa folosesc cutia de viteze si sa-mi vad de drum. A 2-a zi m-am dus sa-mi fac schimbul de ulei, si am bagat Motul 5100. Fara sa laud produsul ( nu am niciun interesa sa o fac), pot sa zic doar ca numai Motul am folosit ( de atunci) si o sa folosesc. Poate era uleiul ala "stricat", poate nu se intelegea cu GS 500, nu pot sa-mi dau seama ce s-a intamplat ( nici nu prea ma intereseaza atata timp cat problema a fost rezolvata foarte repede si fara mari batai de cap). Tot ce pot sa zic este ca cutia mergea impecabil, motorul se auzea ceva mai rotund, mergea mai bine si mai frumos, lucru care pe mine m-a satisfacut ca si cumparator al marcii. Si am ramas fidel. La GSR numai Motul 7100 am bagat, si cel mai probabil asta o sa bag in continuare. Nu am niciun motiv sa NU o fac. Nu am nimic sa-i reprosej acestui ulei. "Daca ceva merge bine..nu incerca sa-l repari/ schimbi" Un amic cu un F3 a folosit Castrol, dupa care a bagat Motul ..si a zis ca nu observa absolut nicio diferenta. O fi bine, o fi rau... Editat Martie 11, 2010 de id Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Din ce spui reiese ca ai avut ambreiajul dereglat. Ca ai schimbat uleiul din motor si ti s-a reglat ambreiajul automat dupa nu pot sa cred inca 1000 de ani de acum incolo. Dar fiecare crede ce vrea. Ca o paranteza glumeatza: Eu ma gandesc sa nu mai reglez nimic la motor pe viitor, bag Motul si se regleaza tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Va rog sa ramaneti on-topic: DESPRE MOTUL! Nu cred ca discutiile despre alte uleiuri sau uleiuri in general sunt neaparat "off-topic". Pana la urma trebuie comparat cu ceva si MOTUL'ul. Sunt incantat ca (in sfarsit) un moderator supravegheaza aceasta sectiune insa restrictiile ar trebui impuse in cu totul alta directie. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
id Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 (editat) pai eu am avut cu ce sa il compar..si am facut-o. Nu stiu si nu cred ca este cel mai bun ulei din lume si nu trebuie luat ca etalon. Pur si simplu merge bine sau nu motoreta cu el, merge mai bine sau mai rau decat cu altele atat. Ma rog... am vazut ca multi se plang si de pret, cum ca este cam mare. Legat de treaba cu ambreiajul..poate a fost asa , poate nu. Dupa schimbul de ulei, nu am mai avut nicio problema, cel care a cumparat-o nu a avut nicio problema...toata lumea era fericita. Paranteza glumeata 2: cine stie, poate si daca faci pana sau ti se zgarie motoreta..bagi motul si totul se rezolva Editat Martie 11, 2010 de id Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 OFF - de curand calculatorul masinii(1,9 TDI 2006) spune sa ma duc la service din cauza "scurgerii" celor 2 ani de garantie ai uleiului si nu din cauza numarului de km. Uleiul este Motorex longlife 5W30 ... Cat de comerciala e alarma? ca nu as schimba uleiul pe criza asta 65lei/l etc. O fi alarma din setarea computerului (pentru timp) sau senzorii din motor analizeaza uleiul si spun ca nu mai are proprietatile necesate ? Eu ma refeream la termenul de garantie pentru uleiurile din magazine, inainte de a fi folosite. "Alarma" nu este deloc comerciala, pe langa perioada de timp in sine, diferiti senzori monitorizeaza cateva caracteristici principale ale uleiului, cum ar fi vascozitatea la temperaturi ridicate, pH'ul... etc., si daca e cazul vor semnaliza necesitatea inlocuirii sale chiar si inainte de timpul considerat "normal". Si repet, uleiul de baza (monograd) din compozitia unui lubrifiant multigrad NU SE DISTRUGE niciodata (tocmai de aceea se practica reciclarea)! Aditivii sunt cei care cedeaza. MOTUL 300V - este un ulei sintetic de gr.V, pe baza de esteri, cu proprietati excelente de spalare si calitate deosebita a peliculei film, datorata ciudatei "placeri" a esterilor de a adera la metal. Prezervarea naturala a vascozitatii la variatiile temperaturii, specifica uleiurilor de sinteza, scade necesitatea aditivilor de imbunatatire a vascozitatii, cu alte cuvinte mareste cantitatea propriu-zisa de ulei pur. Datorita originii (acizi grasi) este si biodegradabil. Un ulei recomandat in mod special pentru motoarele a caror pornire se face la intervale mari de timp. MOTUL 7100 - este o combinatie de gr.V-gr.IV, un amestec de ulei pe baza de esteri cu PAO. In continuare complet sintetic de calitate, foarte putin "inferior" 300V. MOTUL 5100 - este o combinatie de gr.V-gr.III, un amestec de 30% ulei pe baza de esteri si 70% mineral. Daca vreti, un ulei mineral "imbunatatit", un compromis cinstit intre pret/calitate, foarte potrivit motoarelor care nu sunt abuzate sau exploatate sever, ce asigura un interval de schimb decent. Ca fapt divers, are aceeasi formula de baza ca si CASTROL "Magnatec". Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 pai eu am avut cu ce sa il compar..si am facut-o. Nu stiu si nu cred ca este cel mai bun ulei din lume si nu trebuie luat ca etalon. Pur si simplu merge bine sau nu motoreta cu el, merge mai bine sau mai rau decat cu altele atat. Ma rog... am vazut ca multi se plang si de pret, cum ca este cam mare. Legat de treaba cu ambreiajul..poate a fost asa , poate nu. Dupa schimbul de ulei, nu am mai avut nicio problema, cel care a cumparat-o nu a avut nicio problema...toata lumea era fericita. Paranteza glumeata 2: cine stie, poate si daca faci pana sau ti se zgarie motoreta..bagi motul si totul se rezolva OFF-e posibil sa se fi lipit placile de la ambreiaj din cauza faptului ca o fi stat motorul mult nefolosit si apoi s-a incalzit motorul... ONN- cu motul poti rezolva si pana de cauciuc-uite aici: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Eu pe bidoane am vazut Manufactured by MOTUL France 119, bd FĂŠlix Faure B.P 94 93303 AUBERVILLIERS Cedex Doar atat zice. De asemenea nu am vazut sa scrie in bulgareste sau romaneste.Deci de unde chestia ca unele bidoane ar fi inbuteliate in BG sau nu mai stiu unde? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Am mai spus si o mai zic: barfe, Âşmenuri, ÂşuÂşanale! Zvonuri probabil aruncate de catre concurenta, Si cum se stie ca romanul isi croieste viata dupa horoscopu' lu' pirania si sfatul lu' vecinu' vasile care a auzit el de la nepotul lui mecanic, voila rezultatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 Am mai spus si o mai zic: barfe, Âşmenuri, ÂşuÂşanale! Zvonuri probabil aruncate de catre concurenta, Si cum se stie ca romanul isi croieste viata dupa horoscopu' lu' pirania si sfatul lu' vecinu' vasile care a auzit el de la nepotul lui mecanic, voila rezultatul. Scuze dar nu imi dau seama de ceea ce vrei sa zici !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 Eu pe bidoane am vazut Manufactured by MOTUL France 119, bd FĂŠlix Faure B.P 94 93303 AUBERVILLIERS Cedex Doar atat zice. De asemenea nu am vazut sa scrie in bulgareste sau romaneste.Deci de unde chestia ca unele bidoane ar fi inbuteliate in BG sau nu mai stiu unde? Este important de unde pleaca cisterma (rafinara) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Man_with_Kawa Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 Yuk,tocmai,nu pleaca in cisterna!Pentru ca daca ar pleca asa,evident ca undeva ar trebui imbuteliata! Florinelu',poate ca au observat si altii(in afara de Strumfuadi si eu) ca afirmatiile(sa nu zic supozitiile) tale cum ca la Lubrifin Brasov s-ar face si s-ar drege se bazeaza pe "am auzit" si "mi se pare",si asta in doua posturi diferite.Daca poti demonstra asta ai tot concursul meu in actiunea de demascare a "activitatii" firmei cu pricina.Nu zic ca teoretic nu e posibil,ca doar suntem in Romania,dar... Sa ne vedem sanatosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 Yuk,tocmai,nu pleaca in cisterna!Pentru ca daca ar pleca asa,evident ca undeva ar trebui imbuteliata!Florinelu',poate ca au observat si altii(in afara de Strumfuadi si eu) ca afirmatiile(sa nu zic supozitiile) tale cum ca la Lubrifin Brasov s-ar face si s-ar drege se bazeaza pe "am auzit" si "mi se pare",si asta in doua posturi diferite.Daca poti demonstra asta ai tot concursul meu in actiunea de demascare a "activitatii" firmei cu pricina.Nu zic ca teoretic nu e posibil,ca doar suntem in Romania,dar... Sa ne vedem sanatosi! Nu este vorba de o demascare. Nu este nimic ilegal sa produci ulei in Franta si sa il pui in ambalajul final in Romania. Si in cazul asta oricum se trece producatorul nu ambalatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 nu mai fiti frate asa paranoici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 oricum vin in bidoane de litraj mare(20l in sus) si se pun in alea mici(1l, 4l), indiferent de marca... Mesaj completat nu mai fiti frate asa paranoici... ai dreptate PS vezi ca ai facut postul cu nr. 666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 Are ceva daca bag 200ml de ulei 5100 15w50 peste 3l de 5100 10w40 sau mai iau un litru de 10w40? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Martie 12, 2010 Share Postat Martie 12, 2010 ajunge la nivel . nu are nimic daca completezi astfel! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 Deci nu e nimeni de parere ca nu ar fi bine sa bag 15W50 peste 10W40? Atunci sa vina primavara sa-i fac schimbul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 Daca se poate ar fi de preferat sa nu il amesteci. Altfel ca si varianta extrema nu este foarte grav. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnutz_789 Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 on topic: Am folosit Motul pana acum la toate motocicletele, si nu am avut nici o problema, foarte multumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Martie 20, 2010 Share Postat Martie 20, 2010 on topic: Am folosit Motul pana acum la toate motocicletele, si nu am avut nici o problema, foarte multumit. La Dominatorul meu (din 96) am folosit exclusiv Motul 5100 10W40 (primavara/toamna) si 5100 15W50 vara. Sunt multumit si nu am de gand sa schimb marca. In schimb la masina, tot Honda (Civic din 2008, benzina), am folosit la primul schimb Motul (0W20, special pentru Honda) si am fost foarte multumit. Din motive financiare, la urmatorul schimb am folosit Texaco si... dezamagire totala. Motorul parca vibreaza mult mai tare la relanti si este sensibil mai zgomotos. Cu prima ocazie, revin pe Motul. Cu alte cuvinte, recomand Motul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.