Silver Arrow Postat Septembrie 10, 2020 Share Postat Septembrie 10, 2020 Acum 18 ore, nemeti_huni a spus: Mersi de sfat, baieti. Dupa o incarcare completa (care a durat suspicios de putin) si 2 ore repaos, avem 12,68 V, iar dupa 6 ore, 12,58 V. Poti sa mai faci o verificare: dupa ce o incarci o pui pe moto, pui contactul, aprinzi luminile si vezi cat scade tensiunea. Daca tensiunea scade sub 12,4 V sau mai rau inseamna ca bateria este compromisa. Si nu va avea capacitatea necesara sa suporte curentul de pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Va salut, Am o baterie Varta 12v 12Ah - montata pe moto si nepornita din martie . Am pus-o aseara pe un incarcator de la Lidl ( avea 7.8V) iar acum are 9.4V. Intrebarea mea ar fi : incarcatorul are ledul standby aprins mereu iar voltajul sau bateria nu clipesc ( asa cum scrie in carte ) - considerati ca bateria este stricata sau incarcatorul ? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Multumesc pentru raspuns. Se mai poate resuscita - daca da, cum - sau se resusciteaza prin inlocuire ? Bateria a fost cumparata noua in August 2019 si a facut max.200 km. In martie am pornit motorul fara probleme cu aceeasi baterie iar acum.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 57 minute, mrrlr a spus: Multumesc pentru raspuns. Se mai poate resuscita - daca da, cum - sau se resusciteaza prin inlocuire ? Bateria a fost cumparata noua in August 2019 si a facut max.200 km. In martie am pornit motorul fara probleme cu aceeasi baterie iar acum.... A stat peste iarna montata pe motor, si amandoua in frig? Daca mobra nu este ceva cu nspe electronice care sa iti sece bateria, nu trebuia totusi sa se faca praf. Am avut o bateria Varta tinuta pe Shadow, fara sa pornesc mobra timp de vreo 12 luni din septembrie pina in septembrie anul urmator , tinuta in garaj neincalzit, si a pornit fara sa tuseasca. Nu ai avut chiar cea mai buna baterie. O poti pune la un alimentator clasic, ca sa ajungi cu ea la vreo 11 V si sa o poti apoi pune pe incarcatorul electronic. Oricum, desi probabil ca mobra va porni, nu o sa te poti baza pe ea, fiind foarte probabil ca peste noapte sa se autodescarce. Iti iei la anul una ca lumea, si ai grija sa o dai jos de pe mobra peste iarna. Nu ar fi rau sa faci o verificare ce consumatori ai pe mobra: dupa ce iti vei lua o baterie noua, cu contactul taiat, pui un ampermetru in serie pe una din bornele acumulatorului si vezi ce consum ai in stationare. Si apoi faci si tu o socoteala: daca sa spunem vezi ca ai un curent de 25 mA, inmultesti cu 24 h si rezulta un consum de 600 mAh pe zi. Deci in 30 de zile inseamna 18.000 mAh, adica 18 Ah. Asta inseamna ca in mai putin de o luna ingenunchezi o baterie de 12Ah. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 23 minute, Silver Arrow a spus: A stat peste iarna montata pe motor, si amandoua in frig? Daca mobra nu este ceva cu nspe electronice care sa iti sece bateria, nu trebuia totusi sa se faca praf. Am avut o bateria Varta tinuta pe Shadow, fara sa pornesc mobra timp de vreo 12 luni din septembrie pina in septembrie anul urmator , tinuta in garaj neincalzit, si a pornit fara sa tuseasca. Nu ai avut chiar cea mai buna baterie. O poti pune la un alimentator clasic, ca sa ajungi cu ea la vreo 11 V si sa o poti apoi pune pe incarcatorul electronic. Oricum, desi probabil ca mobra va porni, nu o sa te poti baza pe ea, fiind foarte probabil ca peste noapte sa se autodescarce. Iti iei la anul una ca lumea, si ai grija sa o dai jos de pe mobra peste iarna. Nu ar fi rau sa faci o verificare ce consumatori ai pe mobra: dupa ce iti vei lua o baterie noua, cu contactul taiat, pui un ampermetru in serie pe una din bornele acumulatorului si vezi ce consum ai in stationare. Si apoi faci si tu o socoteala: daca sa spunem vezi ca ai un curent de 25 mA, inmultesti cu 24 h si rezulta un consum de 600 mAh pe zi. Deci in 30 de zile inseamna 18.000 mAh, adica 18 Ah. Asta inseamna ca in mai putin de o luna ingenunchezi o baterie de 12Ah. Rapsunsul este : da , a stat afara cu bateria montata. Mobra este una din 1991 ( motorul de Intruder vs 800 ) si fara electronica. Curios este ca in martie a pornit fara nicio problema iar acum , am pus contactul iar cand sa dau la automat s-au stins becurile din bord si nu a mai invartit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 2 minute, mrrlr a spus: Rapsunsul este : da , a stat afara cu bateria montata. Mobra este una din 1991 ( motorul de Intruder vs 800 ) si fara electronica. Curios este ca in martie a pornit fara nicio problema iar acum , am pus contactul iar cand sa dau la automat s-au stins becurile din bord si nu a mai invartit. Nici o minune ca nu a mai pornit. Cu siguranta ai macar ceasul de bord care ''rontaie'' si el ceva acolo. Si asta a fost. Alta, si data viitoare daca sta mai mult timp pe tuse, scoate borna minus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 În '91 cred că nici led n-avea, deci consumatori fără contact 0. Doar că bateriile se autodescarcă. Întrebare: butonul redresorului l-ai apăsat? Lidl machine nu încarcă doar băgat în priză și legat la baterie, are 3 moduri selectabile prin apăsare repetată, moto, auto, și fulg de zăpadă (menținere). La 11 V ar trebui să o încarce. Dar la cum "ai avut grijă" probabil că tot la baterie 9 ajungi. Deși în ritmul ăsta nu văd la ce ți-ar trebui... Acum 3 ore, mrrlr a spus: voltajul sau bateria nu clipesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 În '91 cred că nici led n-avea, deci consumatori fără contact 0. Doar că bateriile se autodescarcă. Întrebare: butonul redresorului l-ai apăsat? Lidl machine nu încarcă doar băgat în priză și legat la baterie, are 3 moduri selectabile prin apăsare repetată, moto, auto, și fulg de zăpadă (menținere). La 11 V ar trebui să o încarce. Dar la cum "ai avut grijă" probabil că tot la baterie 9 ajungi. Deși în ritmul ăsta nu văd la ce ți-ar trebui... Este prima mea moto iar anul trecut am mai cumparat una mai noua cu ABS. Ma gandeam ca voi mai merge ocazional cu ea dar cu pandemia si alte prioritati nu am reusit. Poate se va bucura altcineva de ea.Butonul l-am apăsat însă nu are niciun efect: afișează voltajul dar ledul standby rămâne aprins. Manualul zice că ar trebui să încerce o regenerare daca are intre 7.5 și 10.5V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Pai cum spune la carte: a verificat aparatul tensiunea. Daca in mintea lui a citit pina in 7,5 V , a decis: baterie stricata, trec in standby Daca o fi incercat regenerarea si nu a reusit sa ajunga la 10,5 V, atunci a spus iarasi baterie kaput si gata, s-a oprit. Poti pune un incarcator auto clasic, doar ca ala are curent mare de incarcare. Urmaresti sa ajungi la 10,5 V si apoi pui aparatul tau. Bine nu o sa-i faca acumulatorului, dar macar se va incarca cat sa o pornesti mobra. Apoi, a doua zi sigur nu mai porneste. Asa ca nu te mai chinui inutil. Varta AGM, 260 Lei si ai terminat cu zbuciumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Eu suspectez redresorul, ar trebui să clickuie și să clipească alea de 2-3 ori, apoi să se aprindă ledul roșu de "fault". Cu unul clasic e bine să inseriezi un bec cu acumulatorul ca să limitezi curentul (unul de 5-21W). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Ideea era sa pornesc mobra ( după atâtea luni).Voi incerca și varianta cu un incarcator clasic,daca nu..?alta baterie.Va mulțumesc pentru răspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 15, 2020 Share Postat Octombrie 15, 2020 Acum 15 ore, mrrlr a spus: Butonul l-am apăsat însă nu are niciun efect Eu am pățit cu minunea asta de redresor ca, în urma unui șoc nu foarte puternic, să se rupă niște piste de pe cablaj pe care sunt lipiți pinii transformatorului. Revenea în standby imediat după ce apăsam butonul, dar parcă licăreau alea pe display 1-2 secunde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Octombrie 15, 2020 Share Postat Octombrie 15, 2020 Acum 5 minute, john17 a spus: Eu am pățit cu minunea asta de redresor ca, în urma unui șoc nu foarte puternic, să se rupă niște piste de pe cablaj pe care sunt lipiți pinii transformatorului. Revenea în standby imediat după ce apăsam butonul, dar parcă licăreau alea pe display 1-2 secunde. Redresorul facea asa : il conectam la baterie apoi la alimentarea cu curent, moment in care incepea sa arate voltajul bateriei. Daca apasam butonul clipea voltajul 90 sec , aparea o fractiune de secunda semnul cu moto si apoi ramanea afisat voltajul bateriei. In tot acest timp led-ul standby ramanea aprins. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 15, 2020 Share Postat Octombrie 15, 2020 Acum 5 ore, mrrlr a spus: Redresorul facea asa : il conectam la baterie apoi la alimentarea cu curent, moment in care incepea sa arate voltajul bateriei. Daca apasam butonul clipea voltajul 90 sec , aparea o fractiune de secunda semnul cu moto si apoi ramanea afisat voltajul bateriei. In tot acest timp led-ul standby ramanea aprins. De unde esti de loc? Daca vrei iti imprumut un incarcator sa vezi cum sta treaba. Daca esti din Bucuresti da un mesaj. Daca trebuie trimis cu curier rapid, pretul dus-intors e 20% din bateria noua Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 15, 2020 Share Postat Octombrie 15, 2020 95% a fost trântit redresorul și are fix ce a avut al meu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Octombrie 15, 2020 Share Postat Octombrie 15, 2020 Acum 4 ore, Silver Arrow a spus: De unde esti de loc? Daca vrei iti imprumut un incarcator sa vezi cum sta treaba. Daca esti din Bucuresti da un mesaj. Daca trebuie trimis cu curier rapid, pretul dus-intors e 20% din bateria noua Multumesc Silver pentru oferta. Daca va fi nevoie iti scriu. Acum 54 minute, john17 a spus: 95% a fost trântit redresorul și are fix ce a avut al meu! Mereu a fost tinut in cutie in dulap , iar eu am fost singurul care l-am manevrat. Il voi incerca si pe alta baterie, iar daca face la fel imi este clar ca incarcatorul este defect. Ai reusit sa il repari sau mai bine cumpar altul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Octombrie 15, 2020 Share Postat Octombrie 15, 2020 gand la gand cu Silveru' daca ai nevoie doar sa o incarti ti -l imprumut gratis pe al meu daca vrei sa l cumperi..a fost 70 ron. da si tu de mancare unui sarman si al tau sa fie ( e nou, tipla, folosit de 2 ori , cutie, cred ca si garantie mai are). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 15, 2020 Share Postat Octombrie 15, 2020 1 oră în urmă, mrrlr a spus: Ai reusit sa il repari Mda, din vreo 2 încercări. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G2ubogdan Postat Octombrie 26, 2020 Share Postat Octombrie 26, 2020 Va salut. Am cumparat un scuter Aprilia Sr max 300 din 2012, care mai mult a stat decat a mers. Cand ii pun contactul se aprinde si farul automat. Porneste la sfert in mare parte. Dar cateodata cand ii pun contactul, farul porneste, are claxon, semnalizari, totul ok, dar cand ii dau la automat, se stinge tot, si bordul si tot. Am masurat bateria cand fac procedura asta, si scade de la 12.x volti la sub 10v. Sa fie bateria moarta, sau sa fie altceva? Mentionez ca in mers sta constant la 14 sau 14.1v. imi indica in bord. Am gasit si ceva substanta pe borne si le-am curatat, oxid de la baterie, si pare ca era curs si sub ea, pe fire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 26, 2020 Share Postat Octombrie 26, 2020 Acum 53 minute, G2ubogdan a spus: Va salut. Am cumparat un scuter Aprilia Sr max 300 din 2012, care mai mult a stat decat a mers. Cand ii pun contactul se aprinde si farul automat. Porneste la sfert in mare parte. Dar cateodata cand ii pun contactul, farul porneste, are claxon, semnalizari, totul ok, dar cand ii dau la automat, se stinge tot, si bordul si tot. Am masurat bateria cand fac procedura asta, si scade de la 12.x volti la sub 10v. Sa fie bateria moarta, sau sa fie altceva? Mentionez ca in mers sta constant la 14 sau 14.1v. imi indica in bord. Am gasit si ceva substanta pe borne si le-am curatat, oxid de la baterie, si pare ca era curs si sub ea, pe fire. Schimbat acumulatorul. A murit cum zici tu. Farul si claxonul impreuna au nevoie cam 10-15% din cat ii trebuie demarorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G2ubogdan Postat Octombrie 26, 2020 Share Postat Octombrie 26, 2020 Acum 26 minute, Silver Arrow a spus: Schimbat acumulatorul. A murit cum zici tu. Farul si claxonul impreuna au nevoie cam 10-15% din cat ii trebuie demarorului. Azi ma duc sa iau altul. Temperaturile ne ajuta cam inca o luna anul asta. Am zis sa merg pana scade sub 3 grade, sa ma simt safe cu aderenta si cu confortul. Cu echipament bun, mergi lejer la 4-5-6-7 grade. Mersi mult. Asfalt uscat sa aveti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 26, 2020 Share Postat Octombrie 26, 2020 Ar trebui să verifici atent bornele și legătura la masă! Dacă face uneori mai degrabă e contact imperfect decât baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 26, 2020 Share Postat Octombrie 26, 2020 Cu mobra mergi pina la ce temp te tin balamalele. Cu echipament corespunzator si incaltata mobra cu pingele corespunzatoare, daca este uscat merge si la tempetaturi negative. Doar ca asta nu o faci de placere ci de nevoie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sbk750 Postat Octombrie 26, 2020 Share Postat Octombrie 26, 2020 daca tot am vzt topicul asta , poate da cineva un rasp rapid , o baterie de 12 v 4 - 6 amp . mica si cat mai usoara , stiti ceva modele ? cel mai important sa fie usoara . merci de orice sfat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.