Sari la conținut

dr 350


XorX
 Share

Postări Recomandate

vreau sa cumpar dr 350 cu pornire la buton, dar baiatul zice ca musteste ceva ulei pe la capacul de sus (de la supape/culbutori, nu stiu exact cum se numeste).

cit de naspa poate fi treaba? cam cit ar face reparatia? merita sa ma risc la asa ceva?

merci de ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreau sa cumpar dr 350 cu pornire la buton, dar baiatul zice ca musteste ceva ulei pe la capacul de sus (de la supape/culbutori, nu stiu exact cum se numeste).

cit de naspa poate fi treaba? cam cit ar face reparatia? merita sa ma risc la asa ceva?

merci de ajutor

Daca e numai aia si nu alta problema, cauti sa vezi cat e un kit de garnituri. Crad ca gasesti si pe louis. Daca nu, silicon care rezista la temp mari. Daca ar fii aia singura problema, nu cred ca iesi prea scump, asta in ideea in care te simti in stare sa scoti manualu de pe net si sa vezi la cati Nm se strang suruburile de la chiulasa. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se numeste capacul chiulasei. Posesorii de DR350 ar trebui sa stie ce fel de garnitura e acolo.

Problema e ca acolo incepe sa curga dupa ce ai umblat la capac, si daca s-a umblat la capac rezulta automat intrebarea: de ce s-a umblat?

Ca sa reglezi jocul la supape nu e nevoie sa scoti tot capacul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la motor din 95 causele pot fi multiple, poate chiar a desfacut cineva la un moment dat in 15 ani sa repare/regleze ceva.. nu stiu.. sunt constient ca motorul nu e nou, are totusi 15 ani....

oricum, alte puncte la care sa fiu atent atunci daca s-a umblat in motor? ma gindesc ca la modelul asta e un motor destul de simplu, dca nu bate ceva sa fie uzura in tot motorul, un set de segmenti ca sa-l aduc la viata nu trebuie sa fie mai mult de 100euro cu tot cu montaj, am dreptate?

 

ar fi posibil sa fie deformat capacul si sa nu calce cum trebuie pe chiulasa? in situatia asta se poate plana doar capacul sau trebuie data jos si chiulasa sa se planeze pe fata de sus?

Editat de XorX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SUS sunt practic trei capace:

 

- 2 capace de acces in zona de reglaj a jocului colbutorilor/supapelor;

- capacul de chiuloasa (efectiv) care contine si cele doua de mai sus.

 

1. Capacele de acces inzona de reglaj (doar alea se desfac pentru ajustare nu tot capacul ca la Dacie) se etanseaza cu ajutorul unui O-Ring banal.

 

2. Capacul de chiuloasa etanseaza pe chiuloasa fara garnitura (se foloseste silicon sau alte solutii de etansare rezistente la solventi pe baza de ulei si mai ales temperatura, poate chiar si presiune).

 

CONCLUZIA MEA:

 

- Capacul de chiuloasa si chiuloasa nu pot fi planate in zona de imbinare pentru ca intre cele doua se afla axul cu came si practic se "ovalizeaza" palierele axului cu came si se "zapacesc" canalele de ungere.

- Presupunand totusi ca se reface alezajul palierelor practic se reduce distanta dintre colbutori - ax cu came - supape fapta care duce foarte sigur la imposibilitatea reglarii corespunzatoare sau functionare necorespunzatoare - lipsa putere.

- In mod sigur in 15 ani de viata motorul a suferit interventii.

- Suruburile din zona capacului de chiuloasa sunt filetate in aluminiu - in general dupa mai mult de 5 interventi in motor se cam duc naibii.

- Daca motocicleta are mai mult de 1-2 ani in RO mai bine cauta altceva.

- Kitul de garnituri costa cam 50 euro cu tot cu simeringurile de supape.

- Segmentii (OEM) costau toamna trecuta 38 EURO.

- KIT piston 140 euro;

- Daca este dus si lantul de distributie atunci mai dai 60 euro si pe ala.

 

In general daca vrei sa iei DR350 din RO cauta-l pe cel cu KICK.

 

Enduro au facut toate indiferent ce zice proprietarul...

 

PS. Semn de "interventie de calitate" in motor poate fi lipsa siliconului de pe garnituri (chiuloasa-cilindru, capace, bloc motor si eventual intinzator de lant de distributie) si suruburi "originale" la motor.

 

 

 

Mesaj completat

Ulei poate sa curga si prin jurul suruburilor de fixare a capacului de chiuloasa.... si nu numai...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@florinelu de ce zici sa ma orientez catre unul cu kick? care ar fi avantajul (ca dezavantajele le gasesc singur :lol: )

acum serios vorbind, in nici un caz cu kick.. numai gindul cum or sa se rupa de ris vecinii privind iarna pe geam cum ma incalzesc eu dind pedale in fata blocului ma face sa renunt la kick, si daca nu se poate si nu se poate chiar la mobra in sine.

deci, de ce cu kick si nu cu electro?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@florinelu de ce zici sa ma orientez catre unul cu kick? care ar fi avantajul (ca dezavantajele le gasesc singur :lol: )

acum serios vorbind, in nici un caz cu kick.. numai gindul cum or sa se rupa de ris vecinii privind iarna pe geam cum ma incalzesc eu dind pedale in fata blocului ma face sa renunt la kick, si daca nu se poate si nu se poate chiar la mobra in sine.

deci, de ce cu kick si nu cu electro?

 

- electrostarterul implica mecanisme suplimentare pentru pornire care odata ce incep sa aiba probleme o sa te coste mult (peste 100 euro) unde mai pui faptul ca nu vei gasi decat OEM care sunt din start mai acumpe.

- bateria trebuie sa fie in conditii foarte bune si n use preteaza la porniri / opriri dese.

- bateria pentru DR este scumpa.... la kick poti sa mergi si cu ea pe moarte.... la E.S. o data la 2 ani (minim) o sa dai 40-50 euro pe baterie.

- un DR bine reglat porneste foarte usor la pedala ... pentru cine nu crede filmez si pun pe youtube.... in mod sigur nu sunt singurul....apropos, DR-ul nu este un motor de care sa te tii de gard cand ii dai pedale.....

- faptul ca are E.S. ii ridica din start pretul de achizitie cu 2-300 euro.....

- daca te lasa bateria pe loc drept ... o sa regreti amarnic decizia.... si asta impingand la el....

- si sa nu uit ... daca este model pentru SUA/Canada atunci este mai greu cadrul cu vreo 5 kg decat cel pt Europa, iar cel cu E.S. are oricum aproape 7 kg in plus fata de kick.

 

SFAT de achizitie ... sa te feresti de vanzatori care au "schimbat totul in motor - ca nou (Piston, lant... )" si il da cu un pret surprinzator de mic...gen 1000-1200 euro .... nu exista DR complet "renovat" la banii astia... unul "daramat" costa in strainatate peste 1200-1300 si daca mai are si E.S. sare binisor de 1500 + transport + inmatriculare ajungi la 1800-1900 (pentru motocicleta 95-97).

 

DR-uri am in garaj de 3 ani incoace ...

Editat de florinelu07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreau sa cumpar dr 350 cu pornire la buton, dar baiatul zice ca musteste ceva ulei pe la capacul de sus (de la supape/culbutori, nu stiu exact cum se numeste).

cit de naspa poate fi treaba? cam cit ar face reparatia? merita sa ma risc la asa ceva?

merci de ajutor

Salut .Atentie ! la capacul de sus nu are nici o garnitura e planeitate pe chiuloasa asta se poare rezolva usor cu o indreptare fina daca este cazul si un silicon de calitate,suruburile cu saibe de bronz reglaje bune la supape si forja.Cam cu atat am scapat eu. In plus ai grija la lantul de distributie si la jocul in capacul chiuloasei a axei cu came.

Sunt total de acord cu ce a zis Florinelu.

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci de reply si sfaturi. o sa tin cont de ele dar tot cu electro start va fi.. (daca va fi), adica mai bine fara decit sa ma chinui sa o pornesc.

o sa vad cit ulei da pe la capac, poate gasesc un service prin zona de unde e baiatul cu motoru eventual sa o repare/etanseze inainte sa o cumpar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ascult-o sa nu bata/hodorogeasca ambielajul. In rest, nu prea are ce sa se fuche la un DR intretinut mai ales. Distributia iar sa o asculti sa nu tacane. Ca da ulei pe la capac nu-i bai, se izoleaza imediat.

 

Apropo de kick... ah ce mi-a placut cand dupa o iarna grea (asta ultima) am dat 2 pedale fara contact, am pus contactul, i-am "aratat" pedala si a luat-o manca-o-ar tata de moara cu ciocanele ce era ea. Vara nu spun... un kick scurt dimineata la prima ora si in juma' de secunda se auzea motorul duduind frumos. Nu cred ca e motiv de rusine kicku'. Mie mi se pare foarte barbatesc asa. :lol: singura chestie proasta e cand iti moare motorul si te aflii intr-o pozitie pornografica pe vreun coclau de nu poti sa dai la pedala fara sa te dai gramada. Atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trist este sa o "culci" si sa o ineci... cu pedale scapi.... cu E.S. te rogi sa ai vreo panta lejera prin zona.

 

Cat despre etansare... daca este stramb capacul sau chiuloasa - PA. O "siliconezi" la fiecare 100 km... ca intre chiuloasa si capac ai si canale de ungere... si ghici ce se strica (nu mai ajunge ulei pe palierele de la axul cu came) daca pui prea mult silicon, deh sa etanseze... sau face presiune si "pusca" siliconul la imbinari....

 

 

 

 

... pareri???

 

 

Mesaj completat

Eu am vazut chiuloasa de DR 350 doar cu 3 supape... ultima anulata si astupata...era una din cele de evacuare.

Mesaj completat

imbinarea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca asta al doilea e penal rau, cred ca motorul la er aproape de presiunea atmosferica la compresie de o dadea ala asa usor la mina.... da-l draq ca nu e rambo... :lol:

Mesaj completat

intre varianta cu kick si cea cu electro sunt diferente la motor sau se pot folosi de la una la alta chiulasa, pistonul, etc.? ma gindesc ca daca e ceva naspa si se potrivesc de la una la alta, merita sa iei un motor second hand si sa-l ai de diverse. pe cea cu electro, poti pune si partea de kick sa o faci cu pornire "duala"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca asta al doilea e penal rau, cred ca motorul la er aproape de presiunea atmosferica la compresie de o dadea ala asa usor la mina.... da-l draq ca nu e rambo... :lol:

Gresesti, daca decompresorul lucreaza corect nu numai Rambo, dar si un copil de 10 ani poate sa-l porneasca asa.

Legat de pareri, inca nu ai spus ce vrei sa faci cu motocicleta.. ca sa inteleaga oamenii cum ti-ar fi mai bine, cu kick sau fara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ascult-o sa nu bata/hodorogeasca ambielajul. In rest, nu prea are ce sa se fuche la un DR intretinut mai ales. Distributia iar sa o asculti sa nu tacane. Ca da ulei pe la capac nu-i bai, se izoleaza imediat.

 

Apropo de kick... ah ce mi-a placut cand dupa o iarna grea (asta ultima) am dat 2 pedale fara contact, am pus contactul, i-am "aratat" pedala si a luat-o manca-o-ar tata de moara cu ciocanele ce era ea. Vara nu spun... un kick scurt dimineata la prima ora si in juma' de secunda se auzea motorul duduind frumos. Nu cred ca e motiv de rusine kicku'. Mie mi se pare foarte barbatesc asa. :) singura chestie proasta e cand iti moare motorul si te aflii intr-o pozitie pornografica pe vreun coclau de nu poti sa dai la pedala fara sa te dai gramada. Atat.

..

 

 

aprob pozitiv :lol: :)

 

la fel si DR-ul meu, dupa 4-5 pedale in scurt de incalzire, fara contact, la a treia cu contact a inceput sa duduie, asta nepornita din septembrie

plus ca da, e mai barbatesc si mai "enduro" pornire la kick...fiecare cu ale lui

 

succes la achizitie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca asta al doilea e penal rau, cred ca motorul la er aproape de presiunea atmosferica la compresie de o dadea ala asa usor la mina.... da-l draq ca nu e rambo... :lol:

Mesaj completat

intre varianta cu kick si cea cu electro sunt diferente la motor sau se pot folosi de la una la alta chiulasa, pistonul, etc.? ma gindesc ca daca e ceva naspa si se potrivesc de la una la alta, merita sa iei un motor second hand si sa-l ai de diverse. pe cea cu electro, poti pune si partea de kick sa o faci cu pornire "duala"?

 

1. Nu cred ca sunt singurul care a vrut sa fac DR cu ambele porniri ... imposibil nu este dar trebuie sa ai pentru "pornire" doua motoare (unul cu kick si unul cu E.S.) si o multime de prelucrai mecanice....

 

2. In afara de sistemul de pornire (cuplaj unisens, mecanism demultiplicator, volanta) mecanic motoarele sunt identice pe pana la nivel de arbore cotit si cuite de viteza....

 

Mai jos se vede ce ai/nu ai in plus la varianta cu E.S. .... vorbesc de mecanism Kick pe partea cu ambreiajul si mecanism E.S. (electrostarterul lipseste din poza) pe partea cu magnetoul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zisesem undeva pe un topic, ca vreau sa o folosesc in bucuresti, la transport acasa-serviciu-acasa

in principal pe perioada de iarna (adica toata iarna mai putin zilele cu zapada pe jos) si poate vara la niste endureala pe dealuri/cimpie (ca d'asta avem pe linga buc). pe perioada de vara in buc merg cu alta moto, o honda vt750 deci asta ar cam sta sa-si astepte rindul in we la o hoinareala pe noroaie.

deci, ea fiind folosita mai mult iarna, si predominant in bucuresti, mi se pare mult mai comod sa fie cu electro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact.

Scapi de grija bateriei.

Pornitul la pedala nu e asa greu precum pare, odata ce prinzi spilul devine floare la ureche pentru oricine.

 

zisesem undeva pe un topic, ca vreau sa o folosesc in bucuresti, la transport acasa-serviciu-acasa

Nu, nu ai zis. :lol: Ai zis ca ti-e frica sa nu rada vecinii de tine cand o sa te vada iarna dand la kick.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine, totul aplecat de la un alt topic unde ziceam ca vreau motor, pentru ce-l vreau, etc. si plecasem de la dr 650 se, am trecut prin faza ktm exc 450 si am ajuns in cea de dr 350 sau drz, unde sunt si acum si unde sigur voi ramine.

evident, as vrea drz dar pretul este prohibitiv, asa ca merg pe dr 350.

nu am zis ca o sa fie pe coclau, decit in we si vara, iarna va sta in bucuresti, si va "taia" centrul-calea victoriri, eroilor de 2 ori pe zi, cu pornirei dese, semafoare, trafic, etc. daca e sa mi se opreasca motorul numai gindeste-te ce-ar fi sa-mi umple astia frigiderul de carne ca eu stau in intersectie sa dau la kick..

kick-ul e bun, frumos, barbatesc, dar daca te dai pe cimpie, ai timp sa stai sa o pui pe cric sa o pornesti si d'astea...

merci de sfaturi dar la electrostart nu renunt, kick-ul mi se pare o relicva tinuta din faptul ca poate nu vrei sa ingreunezi motorul cu max 5-7 kg cit ar fi electromotorul si bateria.

si pt ca-mi place kick-ul, am mers la un moment dat pe varianta ktm, ca le are pe ambele, si mise are chiar frumos sa dai la pedala, sa pornesti motorul "old style".... e misto sa poti face asta de fun, dar nu mereu.

Mesaj completat

DAR! pt ca sunt atitia care-mi spun ca nu trebuie sa exclud cele cu pedala, daca o sa apara vreun dr 350 cu pedala si bun, o sa merg sa-l vad cel putin, si sa vad daca reusesc sa-l pornesc.

 

Multumesc mult de sfaturi

Mesaj completat

@Lupu: ce inseamna sa bata ambielajul, adica, ce bate mai exact?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, intre timp am citit si eu la ce se refera bataia asta..

oricum, destul de greu de depistat, adica daca bate ceva nu cred ca poti spune exact de unde bate..

de ex la virago (cred ca la toate, cel putin la toate pe care le-am vazut/ascultat eu) le bate ambreiajul.. ceva in "oala".. dar bataia dispare daca tragi maneta si asa iti dai seama ca e de la ambreiaj si nu de la motor.

o sa fiu atent la batai, oricum, daca bate e naspa, nu ma bag sa o iau, indiferent de kick sau electro :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine te duci cu un amic care se pricepe, deoarece:

 

- Daca ii da ralanti-ul mare nu mai auzi bataile.

- Valabil si daca ii creste amestecul (din carburator).

- Daca "strange" jocul manetei de ambreiaj nu o sa mai cloncane "oala" ambreiajului.

- Daca are ulei mai "gros" 20W40 ii creste putin compresia + benzina de 100 si o sa ti se para cel mai nervos DR pe care ai mers.

- Daca pe intinzatorul de lant de distribuitie ii sudeaza un adaos distributia o sa sune "brici".

- Si foarte important la E.S. este sa vezi daca nu face zgomote ciudate la pornire (mai ales la rece) si oprire semne destul de evidente de cuplaj unisens pe moarte (si nu numai)

 

DE TINUT CONT CA DR 350 (SI DE FAPT CAM TOATE DR-URILE) AU LA RECE UN ZGOMOT CARE TE PUNE PE FUGA... ZICA CA A SCAPAT CINEVA O MANA DE SURUBURI IN MOTOR......DAR ESTE "NATURAL" :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai... ma dau batut :lol:

prieten care sa se priceapa la batai am, dar nu la d'astea din motor asa ca nu am ce face cu el (poate doar mai tirziu cind observ ca mi-a dat vinzatorul teapa :) )

e clar, o sa merg, pornesc mobra, daca-mi place si nu mi se pare ceva aiurea bine, daca nu.. nu.. o sa mai incerc sa "citesc" si vinzatorul si.. poate am noroc.

un dr 350 deja am vazut cu zgomote naspa la pornire, ceva din electromotor, parca-l dadea peste cap compresia si troznea ceva naspa rau in momentul ala, de ziceai ca se rupe

merci mult de sfaturi, cred ca topicul in sine este util pentru cineva ce-si cauta dr 350.

baiatul de o vinde a promis ca dupa Paste merge sa o vada un mecanic, si-mi spune exact ce are si ce trebuie facut, eventual sa plec cu ea reparata gata. mi s-a parut a fi de bun simt. inca sper sa se rezolve cu o etansare cu silicon.

Editat de XorX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai... ma dau batut :lol:

prieten care sa se priceapa la batai am, dar nu la d'astea din motor asa ca nu am ce face cu el (poate doar mai tirziu cind observ ca mi-a dat vinzatorul teapa :) )

e clar, o sa merg, pornesc mobra, daca-mi place si nu mi se pare ceva aiurea bine, daca nu.. nu.. o sa mai incerc sa "citesc" si vinzatorul si.. poate am noroc.

un dr 350 deja am vazut cu zgomote naspa la pornire, ceva din electromotor, parca-l dadea peste cap compresia si troznea ceva naspa rau in momentul ala, de ziceai ca se rupe

merci mult de sfaturi, cred ca topicul in sine este util pentru cineva ce-si cauta dr 350.

baiatul de o vinde a promis ca dupa Paste merge sa o vada un mecanic, si-mi spune exact ce are si ce trebuie facut, eventual sa plec cu ea reparata gata. mi s-a parut a fi de bun simt. inca sper sa se rezolve cu o etansare cu silicon.

 

Vezi poate poti merge cu el sa vezi ce este in motor cand umbla mecanicul.....

 

Eu am dat si o multime de potentiale probleme la modul "paranoic"...deh pana la urma sunt destul de multi bani la mijloc....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...