Sari la conținut

Ulei Absolut Negru La 4000km ?


Postări Recomandate

Parerea mea (eu zic destul de avizata):

- uleiul care nu se innegreste in primii km nu curata motorul, si in general nu are nici o valoare.

- daca e asa negru, asta inseamna ca poate nici motorul nu prea a fost intretinut si are depuneri. Baga inainte de schimb un bidonas de motor flush (indiferent de marca), sa curete depunerile.

- la moto tau nu e cazul sa bagi ceva sintetic. Baga un mineral de calitate, 15W50 pentru vara. O sa vezi ca merge foarte smooth si consuma mai putin ulei. Schimba-l o data pe an sau la 5-6 mii km.

 

...si fara forja...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai zic inca o data: mare atentie cu aceste solutii de curatat motorul la moto japoneze cu ambreiaj multidisc in baie de ulei! Multe dintre aceste solutii "detergent" au si scopul de a lubrifia mai bine motorul si pot contine bisulfit de molibden sau compusi similari care sa reduca frecarea, ceea ce merge de minune la masini unde ambreiajul este monodisc uscat, dar poate sa duca la patinarea ambreiajului in ture mai inalte la mobrele japoneze care au cutia de viteze si ambreiajul in aceeasi baie de ulei ca si restul motorului.

In general uleiurile pentru motociclete sunt concepute sa isi indeplineasca functia de ungere a motorului dar nu chiar atat de bine incat sa dauneze ambreiajului.

Cristi-mic spune bine: ulei mineral de calitate 15W50 sau chiar 20W50 daca nu mergi pana tarziu in noiembrie-decembrie, nu merge constant cu peste 7-8000 de ture ca sa nu se faca spuma in baia de ulei si totul e OK.

 

:lol:

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu nelamuriri de-astea si pot spune acum ca am ajuns la urmatoarele concluzii:

- uleiul negru este certitudinea ca si-a facut treaba/a curatat (nu la motoarele noi)

- vascozitatea e data de primul nr. (ex. 1ow4o -> 1o este vascozitatea). unde "0" este cel mai subtire si cu cat creste se ingroasa: 5, 1o, 15, 2o, 25

- al 2lea nr. (ex. 1ow4o -> 4o este "performance rating":lol:) "spune" pana la ce temperatura uleiul isi pastreaza proprietatile de lubrifiere. Asa ca eu vad un ulei gen 1ow6o drept ideal pentru o moto cu racire pe aer (si o temp. de functionare ridicata).

Ca alt exemplu - motorul masinii vechi cu care merg la curse a fost reparat de niste baieti care au in grija o echipa de VTM. Mi-au acordat garantie 5o.ooo km cu 2 conditii: sa am grija la temp. apei (nu ne intereseaza la moto cu racire pe aer) si sa bag ulei la max. 1o.ooo, Castrol RS 1ow6o. (mentiune: motorul se limiteaza la ~71oo turatii) Atat.

Daca cineva are alta parere sper sa ne spuna si noua pentru ca sunt departe de a fi in domeniu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu nelamuriri de-astea si pot spune acum ca am ajuns la urmatoarele concluzii:

- uleiul negru este certitudinea ca si-a facut treaba/a curatat (nu la motoarele noi)

- vascozitatea e data de primul nr. (ex. 1ow4o -> 1o este vascozitatea). unde "0" este cel mai subtire si cu cat creste se ingroasa: 5, 1o, 15, 2o, 25

- al 2lea nr. (ex. 1ow4o -> 4o este "performance rating":lol:) "spune" pana la ce temperatura uleiul isi pastreaza proprietatile de lubrifiere. Asa ca eu vad un ulei gen 1ow6o drept ideal pentru o moto cu racire pe aer (si o temp. de functionare ridicata).

Ca alt exemplu - motorul masinii vechi cu care merg la curse a fost reparat de niste baieti care au in grija o echipa de VTM. Mi-au acordat garantie 5o.ooo km cu 2 conditii: sa am grija la temp. apei (nu ne intereseaza la moto cu racire pe aer) si sa bag ulei la max. 1o.ooo, Castrol RS 1ow6o. (mentiune: motorul se limiteaza la ~71oo turatii) Atat.

Daca cineva are alta parere sper sa ne spuna si noua pentru ca sunt departe de a fi in domeniu.

In principiu, cam aceeash informatzie despre uleiuri o detzineam shi eu.

Multumesc tuturor de raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BogdanSHA, exemplul tau este gresit, pt moto :cheers:

 

1. Uleiul cu indicativul 10 este prea subtire pt motoarele de constructie veche - pur si simplu

pompa de ulei nu face fata unui ulei asha de subtire.

2. daca motorul este suspectibil de ceva uzura, scapa gaze printre segmenti si camasi - inegrind

uleiul (prin ardere)

3. Cosumul "reletiv" mare pe care-l reclama AlexLau_81 se poate "ezolva" prin folosirea unui

ulei mai gros - dar el nu vrea asta pt ca in carte scrie 15W40 si el respecta asta.

4. Cu siguranta ce spune Hellryder despre un 15W50 estye bine si sunt de acord cu el - adica

indicele de vascozitate (15) este cum vrei tu in carte dar pastreaza vascozitate la temperatruri

mai inalte (exact scopul tau), iar (repet) daca pui 20W50 n-are sa-ti mai consume ulei!

 

incearca :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis de ce "papa" ulei: Pica pe la garnitura de la filtru, cadea jos nu'l papa motoru, dar nu reusheam sa ma prind pt k era foarte mult namol shi jeg pe acolo, shi plus de asta, inainte spalam lantzu cu motorina shi'l dateam cu ulei care se prelingea peste tot pe sub motor shi m'a pacalit. Cateodata fumegau galeriile de evacuare. :cheers: Am rezolvat'o cu pasta de garnituri.

In fine acum vreau sa vad dak mai "papa" 10w40'ul (pe 05 iulie ii fac schimbu :lol: ) shi dak'l papa am sa bag 15w50(deshi nu cred pt k are compresie buna motoru'). Dar 20W...mi se pare prea mult pt pompa de ulei daca japonezii au zis 10W oricat ar fi de uzat notorul se schimba segmentzii...sau ce e uzat pe acolo, dar nu se rezolva cu ulei mai gros.

Acum ma gandesc doar dak sa bag mineral sau sintetic.

Editat de AlexLau_81
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

se rezolva cu ulei gros pierderea de compresie datorita uzurii segmentilor aproape de uzura lor maxima, nu daca trece peste! daca segmentii au deschidere mai mare decat cea maxima nu poti face nimic cu orice fel de ulei! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se rezolva cu ulei gros pierderea de compresie datorita uzurii segmentilor aproape de uzura lor maxima, nu daca trece peste! daca segmentii au deschidere mai mare decat cea maxima nu poti face nimic cu orice fel de ulei! :cheers:

Ok deshi nu e cazul meu...cum am mai zis motoru' are compresie :lol: , totushi nu este fortzata pompa de ulei in cazu' in care pui mai gros sau nu afecteaza lubrifierea altor componente, intradevar creshte compresia dar ungerea shi lubrifierea nu sufera. Cu cutia cum ramane?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate uleiurile in principiu au o vascozitate optima la regimuri de temperatura "normale" in care functioneaza un motor, cu alte cuvinte, "la cald" toate au aceeasi viscozitate "optima".

 

Problema intervine la pornire, adica temperatura ambianta , si la maximumul de temperatura la care un motor poate ajunge, diferita la cele cu racire pe lichid fata de cele pe aer sau/si ulei - unde un ulei isi schimba parametrii.

 

In primul caz, al pornirii, ne intereseaza prima cifra ce indica calitatea unui ulei de a nu se "ingrosa" la temperaturi scazute, astfel, un ulei cu prima cifra mai coborata gen 10, 5 sau chiar 0 va avea viscozitatea "optima" deja de la temperaturi mici, uneori chiar si sub 0 gr.C. Cum motocicletele sunt folosite cu precadere vara, ea nu este asa de importanta. Un 10 este compromisul ideal insa vara, cand temperatura ambianta nu coboara sub 15 grade merge si un 15 sau chiar 20. Atentie insa sa nu va prinda iarna cu el si sa vreti sa faceti asa, o tura: pana motorul se va incalzi si uleiul isi va intra in "parametri" ungerea va fi deficitara.

 

Al doilea caz, al temperaturii maxime la care un motor (si implicit uleiul din el) poate ajunge este strict legata de sistemul de racire utilizat de constructor. Motoarele cu racire pe lichid rar depasesc 105-110 gr.C pe cand cele pe aer sau/si ulei depasesc cu mult aceste valori. O valoare de 40 este considerata "suficienta" pentru motoarele pe lichid, in cazul celorlalte aceasta "e bine" sa fie mai ridicata gen 50, 60...

 

Un ulei "de compromis ideal" rezulta deci ca ar fi 10W40. Vara, merge foarte bine si un 15W40 sau chiar 20W40 desi ultima cifra nu strica sa fie mai "sus", personal consider ca 15W50 este mai mult decat suficient.

 

Referitor la culoare, aici depinde de altceva decat de factorul de vascozitate. In afara de ungere, un ulei modern face si spalare, particulele de calamina si alte impuritati fiind absorbite de un alt agent ce se comporta ca un "burete" tinand in el "murdaria" si nelasand'o sa se depuna pe la "coturi". Depinzand de multe variabile un ulei "bun" se va innegri relativ repede, de aceea este recomandata schimbarea cat mai des posibil (dupa buzunar), chiar daca uleiul "ar mai merge", el se "incarca".

 

Mineral, semi sau full sintetic ... depinde de tehnologia folosita de fabricant, un lucru insa e usor de observat, uleiurile "bune", cu prima cifra mica si a doua mare sunt mai toate sintetice.

 

Bottom line, nu va scumpiti la uleiuri, desi cu aceleasi indicative gen 10W40, pot avea preturi extrem de diferite functie de fabricant. Da, in principiu au aceleasi caracteristici cand sunt noi, insa mai intervine si gradul de rezistenta in timp, unele dintre ele (mai "no name" deci ieftine) iesind din parametrii initiali in 1000-2000 km. Mai mult, motoarele de motocicleta au un grad de compresie ridicat fata de masini lucru luat in calcul de fabricantii seriosi.

 

Bafta la toata lumea!

Marius

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yo4hgx - super complet

Concluzie: daca in manual japonezul a scris 1ow4o, atunci:

- se va ramane la 1o, maxim 15 daca se stie ca motorul este mai uzat

- cu toate ca 4o e ok, mai recomandat (mai ales pt. racire cu ulei) este 5o si 6o (mai ales cu verile noastre -> 6o grade la asfalt)

- uleiul va fi cel putin semi-sintetic daca nu sintetic, certitudinea ca e ceva de calitate demonstrand-o si pretul mai mare

Eu am Bandit de 6oo racit cu radiator de ulei -> concluzia mi se aplica? Castrol 1ow6o e bine? (am vazut oferta la Louis - parca 45Eur/bidon 4L)

 

p.s. Codul de pe un ulei care incepe cu cifra "4" indica tara producatoare ca fiind Germania? (asa mi-a spus "cineva")

Editat de BogdanSHA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yo4hgx - super complet

Concluzie: daca in manual japonezul a scris 1ow4o, atunci:

- se va ramane la 1o, maxim 15 daca se stie ca motorul este mai uzat

- cu toate ca 4o e ok, mai recomandat (mai ales pt. racire cu ulei) este 5o si 6o (mai ales cu verile noastre -> 6o grade la asfalt)

- uleiul va fi cel putin semi-sintetic daca nu sintetic, certitudinea ca e ceva de calitate demonstrand-o si pretul mai mare

Eu am Bandit de 6oo racit cu radiator de ulei -> concluzia mi se aplica? Castrol 1ow6o e bine? (am vazut oferta la Louis - parca 45Eur/bidon 4L)

 

p.s. Codul de pe un ulei care incepe cu cifra "4" indica tara producatoare ca fiind Germania? (asa mi-a spus "cineva")

 

o mica corectie, ideea cu uleiurile mai groase pt motoare mai uzate nu e tocmai bine pusa. da, se obisnuieste sa se foloseasca la motoare mai uzate uleiuri mai "groase" (in sensul ca la temp ambianta/pornire...etc) pt ca nu e nevoie de mai "subtiri": uzura ultimului segment, de ungere (sau de radere) permite si unui ulei mai gros sa lase o pelicula suficienta la pornire (cel putin pana se incalzeste/dilata). motorul nu s'ar supara nici daca uleiul e mai performant, insa sunt bani irositi, mai bine ii folosesti la achizitionarea unui set nou (sau ma rog, mai completezi acolo). faptul ca la pornire uleiul mai "gros" mai ia si din "clantzanit" nu inseamna neaparat ca ajuta la compresie, oricum dup'aia se subtziaza...

 

acum, castrolul 10w60 RS e foarte potrivit pentru Banditul tau cu racire pe ulei, sau la orice alt motor care chiar daca nu "incinge" la fel, ar ramane o marja destul de mare, asa, pentru siguranta sigurantei si longevitatea uleiului.

 

personal am folosit multi ani (la 2 moto) castrol 10W60RS si nu am avut de ce sa ma plang. ultimul motor (fz750) l'am dat pe la 80 de mii km si inca se punea cu ZZR1100 si altea alea (la pana in 200km/h, dup'aia...)

 

din pacate, (am facut o pauza de "no bike") mai recent cand am vrut sa schimb uleiul la noul meu moto am observat 2 lucruri la Castrol 10W60RS din Romania: 1. pretul aproape s'a dublat 2. in loc de "made in germany" acu scrie "made in E.U."... personal n'am considerat ca'si mai merita banii.

 

regret, n'am cunostinte de "comertz"... 4 sa insemne ca e facut de teutoni, nu stiu. oferta despre care vorbesti de pe luis de 45Eu/4L mi se pare in regula, trimis fiind din jermania ar trebui sa fie si fabricat acolo, cel putin asa e logic.

 

bafta

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yo4hgx - super complet

Concluzie: daca in manual japonezul a scris 1ow4o, atunci:

- se va ramane la 1o, maxim 15 daca se stie ca motorul este mai uzat

- cu toate ca 4o e ok, mai recomandat (mai ales pt. racire cu ulei) este 5o si 6o (mai ales cu verile noastre -> 6o grade la asfalt)

- uleiul va fi cel putin semi-sintetic daca nu sintetic, certitudinea ca e ceva de calitate demonstrand-o si pretul mai mare

Eu am Bandit de 6oo racit cu radiator de ulei -> concluzia mi se aplica? Castrol 1ow6o e bine? (am vazut oferta la Louis - parca 45Eur/bidon 4L)

 

p.s. Codul de pe un ulei care incepe cu cifra "4" indica tara producatoare ca fiind Germania? (asa mi-a spus "cineva")

Din cite stie eu e codul pt germye 4, dar nu ca producatoare, ci ca destinatie de vinzare, deci producatorul, care ar fi el l-a etichetat pt a fi vindut in germy

O concluzie nu prea tehnica, ci doar logica: daca ai dubii la cumpararea uleiului, respecta specificatiile fabricantului, rau nu poate sa faca, in schimb alt ulei poate. Sint deacord ca poate fi mai bun decit cel indicat, dar trebuie sa sti asta.

 

 

ce parere aveti?

fapt:

motor: gs 400, racire pe aer, 67000km

-datorita faptului ca am mers vreo 20 km intr-un piston, am schimbat uleiul la vreo 2000km

-baia de ulei data jos (am dat alt filet la buson) uleiul s-a scurs, l-am lasat fara baie vreo 3 zile

-am bagat castrol 10w40 (conform fabricant)

concluzii:

-la peste 1000km uleiul arata ca nou

-nivelul nu scade, chiar parca creste, nu sint sigur, ultima verificare am facut-o cu motorul nu chiar rece

 

Una din bujii(noi), piston, nu lucreaza bine la rece, sub 10-15 grade (pina se incalzeste)

exista riscul sa-mi bage benzina in ulei? chiar la temperaturile care sint acum?

Inca o intrebare: la ce temperatura urca un motor cu racire pe aer; cum stiu sa nu o depasesc; m-as urca si io pe un deal ceva, dar nu indraznesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cite stie eu e codul pt germye 4, dar nu ca producatoare, ci ca destinatie de vinzare, deci producatorul, care ar fi el l-a etichetat pt a fi vindut in germy

O concluzie nu prea tehnica, ci doar logica: daca ai dubii la cumpararea uleiului, respecta specificatiile fabricantului, rau nu poate sa faca, in schimb alt ulei poate. Sint deacord ca poate fi mai bun decit cel indicat, dar trebuie sa sti asta.

ce parere aveti?

fapt:

motor: gs 400, racire pe aer, 67000km

-datorita faptului ca am mers vreo 20 km intr-un piston, am schimbat uleiul la vreo 2000km

-baia de ulei data jos (am dat alt filet la buson) uleiul s-a scurs, l-am lasat fara baie vreo 3 zile

-am bagat castrol 10w40 (conform fabricant)

concluzii:

-la peste 1000km uleiul arata ca nou

-nivelul nu scade, chiar parca creste, nu sint sigur, ultima verificare am facut-o cu motorul nu chiar rece

 

Una din bujii(noi), piston, nu lucreaza bine la rece, sub 10-15 grade (pina se incalzeste)

exista riscul sa-mi bage benzina in ulei? chiar la temperaturile care sint acum?

Inca o intrebare: la ce temperatura urca un motor cu racire pe aer; cum stiu sa nu o depasesc; m-as urca si io pe un deal ceva, dar nu indraznesc...

 

pai se pare ca ai mai multe probleme, ai avea nevoie de un mecanic adevarat insa in afara ca nu prea ii gasesti pe toate drumurile te mai si jupoaie.

in fine, cum in motorul tau nu sunt decat 2 fluide (ulei - benzina) , daca nivelul unuia creste, nu e prea greu sa tragi o concluzie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru motociclete (4T, ambreiaj umed) se poate folosi acelasi ulei ca si pentru masini? E posibil ca ambreiajul sa lunece cu ulei de masina? Daca da, unde as putea gasi ulei 10W-40 pentru motociclete (doar la magazine specializate pt moto sau si in supermarketuri gen Metro/Selgros/Kaufland/etc)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi-au recomandat ulei special pt motociclete

(turatii mai mari -> temperaturi mai mari la cele racite cu aer)

 

in supermarket-uri sint vreo 50 de feluri de uleiuri

si stai sa cauti care e pt motociclete.

am vazut numai sintetice si nu m-am uitat la preturi pt ca imi trebuie mineral :bounce:

e la Polo 15W40 cu 80.000 litrul :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista riscul sa-mi bage benzina in ulei? chiar la temperaturile care sint acum?

Inca o intrebare: la ce temperatura urca un motor cu racire pe aer; cum stiu sa nu o depasesc; m-as urca si io pe un deal ceva, dar nu indraznesc...

Incearca sa iei nivelul uleiului ori numai la rece ori numai la cald. La rece e mai jos nivelul decat la temperatura de regim shi te pacaleshte.

Iar cu temperatura am shi eu aceeashi problema...incerc sa nu trec de 6000rpm in orash decat daca am ceva viteza shi sa nu o turez deloc la semafoare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni ieri am dat jos capacul care tzine filtrul de ulei k

sa dau cu pasta de garnituri pe garnitura aia de la capc k pica uleiu'de ma ruina.

Stateam k la dentist shi ma uitam cum curge in lighean shi nu'mi venea sa cred cat de negru era :crack: dupa 4000Km de la schimb. Precizez k Schimbul l'am facut la un service. :bounce:

Deci este NEGRU in conditziile in care l'am mai shi completat cu aproape 1L de Motorex 10W60, :crack: in ashtia 4000Km, care e aproape incolor cand e nou.

Intrebarea: E normal sa arate atat de NEGRU un ulei dupa 4000Km ? Cum arata uleiul cand il schimbatzi ?

Ma gandesc sa nu mai circul cu ea pana la salariu cand o sa am bani sa'i schimb uleiu'. Suzi >> :rolleyes:

 

 

eu sunt maniac...schimb la 4-5000 km si bag MOTUL sau Castrol....si il scot k o miere mai intunecata...dar tot translucid este

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru motociclete (4T, ambreiaj umed) se poate folosi acelasi ulei ca si pentru masini? E posibil ca ambreiajul sa lunece cu ulei de masina? Daca da, unde as putea gasi ulei 10W-40 pentru motociclete (doar la magazine specializate pt moto sau si in supermarketuri gen Metro/Selgros/Kaufland/etc)?

 

se poate folosi si ulei de masina (cu indicele respectiv - mult discutat), insa s'ar putea sa trebuiasca schimbat mai des. mai multi ani in urma nici nu se gaseau in RO uleiuri "dedicate" pt motociclete asa ca...

 

ambreiajul "luneca" doar daca bagi aditivi pe baza de teflon si alte alea... desi un mecanic din germania mi'a zis ca a patit'o cu Castrol 10W60RS... nu in sensul rau, ci dimpotriva! oricum, tot el zicea ca a tinut discurile in kerosen o noapte si s'a rezolvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am si eu nevoie de o sugestie, inecpator in tainele motocicletei.. :D

 

Am luate SH un Transalp din 98, 29000KM. Am facut vreo 600 de KM cu ea si m am gandit sa ii schimb uleiul deoarece a fos adusa din afara si nu stiu cand s a facut schimbul ultima data. Acum, ce ulei sa ii pun?

 

orice sfat e binevenit.

 

 

 

 

Am si eu nevoie de o sugestie, inecpator in tainele motocicletei.. :burnout:

 

Am luate SH un Transalp din 98, 29000KM. Am facut vreo 600 de KM cu ea si m am gandit sa ii schimb uleiul deoarece a fos adusa din afara si nu stiu cand s a facut schimbul ultima data. Acum, ce ulei sa ii pun?

 

orice sfat e binevenit.

 

 

 

 

Am si eu nevoie de o sugestie, inecpator in tainele motocicletei.. :burnout:

 

Am luate SH un Transalp din 98, 29000KM. Am facut vreo 600 de KM cu ea si m am gandit sa ii schimb uleiul deoarece a fos adusa din afara si nu stiu cand s a facut schimbul ultima data. Acum, ce ulei sa ii pun?

 

orice sfat e binevenit.

 

 

 

 

sorry pt aparitia de 3 ori a postului....se pare ca am pb cu netu in dimineata asta si i am dat un refresh de vreo 3 ori.... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu nevoie de o sugestie, inecpator in tainele motocicletei.. :cheers:

 

Am luate SH un Transalp din 98, 29000KM. Am facut vreo 600 de KM cu ea si m am gandit sa ii schimb uleiul deoarece a fos adusa din afara si nu stiu cand s a facut schimbul ultima data. Acum, ce ulei sa ii pun?

 

orice sfat e binevenit.

Am si eu nevoie de o sugestie, inecpator in tainele motocicletei.. :D

 

orice sfat e binevenit.

 

citeste postarile anterioare si o sa gasesti singur raspunsul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...