TomCat Postat Iunie 26, 2006 Share Postat Iunie 26, 2006 Binenteles ca are ulei in cutia de viteze. Doar nu se face ungerea cu... aer. Uleiul din benzina unge pistonul, cilindrul, ambielajul si ce mai e prin zona. Din carburator amestecul benzina+ulei+aer ajunge prin galeria de admisie in motor, nu in cutia de viteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 26, 2006 Autor Share Postat Iunie 26, 2006 pai asa mi se pare shi mie normal.Pompele de ulei sunt bune? alea mai noi au si pompa sa isi ia singura ulei.Parerea generala pana acum a fost ca nu sutn bune.Eu zic ca e o automatizare in plus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sadik69 Postat Iunie 26, 2006 Share Postat Iunie 26, 2006 pai asa mi se pare shi mie normal.Pompele de ulei sunt bune? alea mai noi au si pompa sa isi ia singura ulei.Parerea generala pana acum a fost ca nu sutn bune.Eu zic ca e o automatizare in plus. Shefu ia-ti Planeta fara nici o grija... E cam de 5 ori mai fiabila decat un Jupiter (cel putin) Atata am lucrat la Jupitere de mi s-a acrit , si sa-mi dai unu de-n moaca nu mi-ar trebui...mai bine fara(nu ca ar fi cazul) Si daca trage aer fals mai reglezi tu aprinderea la Jupiter cand zboara porcii!!!!!!!!! Pe cand la Planeta nu iti tre nici un ceas comparator....orinde o pui (daca in rest totul e bine) va merge. Si daca vrei sa mearga bine iei o surubelnita cu tine mergi pe o strada mai necirculata si faci incercari pana iti place cum trage (cu conditia sa nu iti arunce la pornire prea tare pedala peste cap). Pompe de ulei... Nu sunt bune ca, ca orice lucru rusesc e facut cu jumatate de masura (si de vodca) si daca nu mai merge pompa in 5 minute se caleaza motorul si dupa aia schimbi totul in el... sau ii dai foc!!! In teorie ar fi bune... pe jappo in 2 timpi se folosesc la greu...da e Made in Japan, nu Bulgaria sau URSS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 26, 2006 Share Postat Iunie 26, 2006 Shefu ia-ti Planeta fara nici o grija... E cam de 5 ori mai fiabila decat un Jupiter (cel putin) Atata am lucrat la Jupitere de mi s-a acrit , si sa-mi dai unu de-n moaca nu mi-ar trebui...mai bine fara(nu ca ar fi cazul) Si daca trage aer fals mai reglezi tu aprinderea la Jupiter cand zboara porcii!!!!!!!!! Pe cand la Planeta nu iti tre nici un ceas comparator....orinde o pui (daca in rest totul e bine) va merge. Si daca vrei sa mearga bine iei o surubelnita cu tine mergi pe o strada mai necirculata si faci incercari pana iti place cum trage (cu conditia sa nu iti arunce la pornire prea tare pedala peste cap). Pompe de ulei... Nu sunt bune ca, ca orice lucru rusesc e facut cu jumatate de masura (si de vodca) si daca nu mai merge pompa in 5 minute se caleaza motorul si dupa aia schimbi totul in el... sau ii dai foc!!! In teorie ar fi bune... pe jappo in 2 timpi se folosesc la greu...da e Made in Japan, nu Bulgaria sau URSS. daca trage aer fals reglezi aprinderea oricum! ce pewla calului are treaba platina si avansul cu aerul fals? nu merge bine si atat! daca trage aer fals nici planeta nu merge bine! in schimb e mai elastic motorul la jupi, mai rapid, mai turat si daca e facut cu grija te tine mult si bine! ulei sintetic, incalzire 2-3 min vara si 5-10 iarna, 10 km de mers frumos si jucat cu toate treptele, ulei semi-sintetic sau sintetic in cutie (eu foloseam 75w140 in cutie), reglat avansul cand trebuie si tine foarte bine! daca ii pui aprindere electronica (nu tranzistorizata, ci care sa inlocuiasca platinile) chiar ca nu ai treaba cu el! mitul asta despre jupiter ca ar fi prost e lansat de toti habarnistii care nu stiu sa lucreze la un motor si de lenesi! atat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 26, 2006 Autor Share Postat Iunie 26, 2006 Asa, am cam inteles.Pana la urma sunt bune amandoua. Trebuie sa recunoastem ca Planeta e mai usor de intretinut ca nu tre sa se sincronizeze pistoanele, nu trebuie reglata aprinderea cu ceas comparator, plus ca nu apare defectul ca un piston sa mearga mai bine si unul mai putin.Ma rog, nu e greu nici reglajul cu comparatorul, chiar imi palce sa fac reglaje la orice... Dar MZ-ul cum e ? Cineva spunea ca e pretentios la reglaje shi nu are rost Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 26, 2006 Share Postat Iunie 26, 2006 Asa, am cam inteles.Pana la urma sunt bune amandoua. Trebuie sa recunoastem ca Planeta e mai usor de intretinut ca nu tre sa se sincronizeze pistoanele, nu trebuie reglata aprinderea cu ceas comparator, plus ca nu apare defectul ca un piston sa mearga mai bine si unul mai putin.Ma rog, nu e greu nici reglajul cu comparatorul, chiar imi palce sa fac reglaje la orice... Dar MZ-ul cum e ? Cineva spunea ca e pretentios la reglaje shi nu are rost Mai omule, ii faci sa-si sara la beregati cu bielele in maini pentru Jupiter sau Planeta, si acum aduci vorba de Mz?? Ai grija, te joci cu focul! On: Mz Etz 250 - se zice ca e cea mai fiabila "comunista". Na, uite ceva la care sa te gandesti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Iunie 26, 2006 Share Postat Iunie 26, 2006 pana la urma cred ca va cumpara ce va fi la vanzare in momentul in care va avea stransi banutii... parerea mea... izh (ij) monocilindru pana trece de statutul de incepator (sorry stress ) ... si apoi fara faza de nipra direct la japo. parerea mea... care "este" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 26, 2006 Autor Share Postat Iunie 26, 2006 lasa ca nu imi sar in gat, ca ma inteleg shi ei Asa am sa fac, cum spune harciogu,iau ceva mai simplu pana invat, cand o sa am bani.Oricum , imi palce sa o bibilesc,asa im i place mie sa tin la lucruri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dead_man_walking Postat Iunie 26, 2006 Share Postat Iunie 26, 2006 cand mi-am luat eu jupiter, m-a injurat kombat juma de zi inainte sa se apuce de reparat la el deci planeta!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 27, 2006 Autor Share Postat Iunie 27, 2006 Intr-adevar, daca pui o aprindere electroncia totala, cu optocuplor e super.Problema se complica la Jupiter pentru ca ar costa o groaza de bani pt ca are 2 paltini shi trebui puse 2 optocuploare.e buna si cate o aprindere tranzistorizata pe fiecare bobina.Problema e ca la Jupiter trebuei un reglaj de calitate ca sa se sincronizeze pistoanele ca altfel merge unu la mai bine si altul mai putin.Ciocanelul de la platina deregleaza contactul fix in timp oricat de bien ar fi strans. Ma rog, pentru unii nu prea conteaza cum merg cu platinile, ca si la masini, sunt multi de le fac "la ochi" si tot sustin ca merge mai bien decat cu lera.Asta e , ce sa le faci. Aprinderea tranzistorizata e super , ai scanteie mai puternica....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abil-psihic Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 Planeta e de departe cea mai buna si cea mai fiabila dintre comuniste. Nu iti lua Jupiter pentru ca mai tarziu vei regreta. Mai mult o sa surubaresti la ea decat o sa te plimbi. Eu am o Planeta cu care, intr-un an, am facut vreo 3.500 de km si nu am avut nici un fel de probleme grave. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nomad Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 planeta suna mai fain, jupi se duce mai tare, reglajul nu necesita ecat o cheie de bujii, o surubelnita si un ceas comparator! Ce e mah ala ceas comparator?e pentru reglat avansu cumva?vreau si io daca e.unde gasesc? on-topic:bineinteles ca intre planeta si jupiter cea mai tare e jawa ts Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 27, 2006 Autor Share Postat Iunie 27, 2006 Ce e mah ala ceas comparator?e pentru reglat avansu cumva?vreau si io daca e.unde gasesc? on-topic:bineinteles ca intre planeta si jupiter cea mai tare e jawa ts Ceasu comparator e de reglat avansul Am aflat de la baietii astia de treaba de aici ca Jawa TS are motorul bun, dar franele slabe shi ambreiajul jaf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mehicano Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 Ceasu comparator e de reglat avansul Am aflat de la baietii astia de treaba de aici ca Jawa TS are motorul bun, dar franele slabe shi ambreiajul jaf. nush cum e cu ambreiaju...dar o jawa iti bate un jupiter fara drept de apel.....o jawa ts bine reglata ia 150 fara probleme plus k e fiabila...si consuma putin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 paaaardon??? ij jupiter 4, peste 140 cu 2 persoane! ma rog, echivalentul uneia mai mari, 110 kile! am avut si ij si jawa... jawa sucks! si la reparatii si la performante! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abil-psihic Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 Mehicano, ai abia 20 de ani, esti nou venit pe forum si deja pozezi in mare cunoscator. Plus ca pana acum n-ai avut decat o amarata de mobra. Mai intai mergi macar cateva sute de km pe motocicletele la care te referi si apoi vino cu decrete din astea. Sa cresti mare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mehicano Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 Mehicano, ai abia 20 de ani, esti nou venit pe forum si deja pozezi in mare cunoscator. Plus ca pana acum n-ai avut decat o amarata de mobra. Mai intai mergi macar cateva sute de km pe motocicletele la care te referi si apoi vino cu decrete din astea. Sa cresti mare! mah....ce-am spus n-am spus din auzite...am vz la prietenii mei care au si jupiter , si planeta , si jawa. nu ma dau mare cunoscator, dar stiu cate ceva..... astea sunt impresiile pe care mi le-am facut eu pana acum din ce am vazut.... Peace!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 27, 2006 Autor Share Postat Iunie 27, 2006 Am inteles cam care e mersul.Jawa cik e instabila la drum , adik dak prinzi 150 ce folos dak nu te tin franele shi dak te rastorni? Cred ca tot la IJ raman , ca shi dak prinde 120 e bine ca io oricum nu o sa merg cu viteza aia, dar totusi viteza aia e mica pt un motor de 350cc. Intai trebuie sa imi formez reflexele ca sa nu devin un pericol public in trafic si ca sa nu ma ranesc eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 Am inteles cam care e mersul.Jawa cik e instabila la drum , adik dak prinzi 150 ce folos dak nu te tin franele shi dak te rastorni? Cred ca tot la IJ raman , ca shi dak prinde 120 e bine ca io oricum nu o sa merg cu viteza aia, dar totusi viteza aia e mica pt un motor de 350cc. Intai trebuie sa imi formez reflexele ca sa nu devin un pericol public in trafic si ca sa nu ma ranesc eu. incearca sa le vezi de aproape pe fiecare in parte (mai inainte sa iei bacul ) si te hotarasti la ce iti place ceea ce nu intelegi nici tu nici multi de aici este faptul ca motocicletele comuniste sunt on marea lor majoritate VEHICOLE UTILITARE. Au fost facute (cu exceptia celor de 125 si unele pana pe la 350) sa serveasca partidului si tarii, sa se munceasca cu ele, nu pt plimbare. Pe vremea cand au fost proiectate nu exista notiunea de plimbare in partea de est ijul a facut sa mearga incet pe drum prost sau inexistent. ijul monocilindric cu pinion de atas urca oriunde fara sa comenteze. El a fost facut sa intre in noroaie cu atasul dupa el si sa te scoata de acolo sa te duca acasa. Poti intelege asta doar daca te duci cu el in conditii din astea nasoale, sa vezi iarna cum te plimba prin zapada fara sa te culce pe jos. Jupi a vrut sa fie putin orientat spre transportul de persoane, dar contine ceva erori de proiectare (s-a vrut obtinerea unei posibilitati de reparare partiala a motorului dar nu a iesit). JAWA e cea mai apropiata de vehicolele de agrement (adica pt plimbare) dar si ea are un puternic caracter utilitar (poti spune ca intra in clasa masinilor de familie). BOxerele mari - ural, nipru, etc sunt echivalentul camioanelor pe anumite segmente, Erau cazuri cand la cooperative se trageau camioanele pe timp de iarna cu M72 ca sa porneasca. CIne a mers cu comunistele de care am vb a simtit ce am spus eu in etajarea cutiei (pur tractiune) in cuplul jos al motorului si in tinuta de drum nu uitati ca in anii 60 un ij se putea cumpara doar cu aprobare speciala de la partid iar in rusia nici macar nu putea fi proprietate privata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Iunie 27, 2006 Share Postat Iunie 27, 2006 BOxerele mari - ural, nipru, etc sunt echivalentul camioanelor pe anumite segmente, Erau cazuri cand la cooperative se trageau camioanele pe timp de iarna cu M72 ca sa porneasca. Io m-am multumit sa trag cu el doar o cobra diesel, ca sa porneasca. la chestii gen urcatu' pe scari stii bine Zidule ca nu sunt probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 27, 2006 Autor Share Postat Iunie 27, 2006 incearca sa le vezi de aproape pe fiecare in parte (mai inainte sa iei bacul ) si te hotarasti la ce iti place ceea ce nu intelegi nici tu nici multi de aici este faptul ca motocicletele comuniste sunt on marea lor majoritate VEHICOLE UTILITARE. Au fost facute (cu exceptia celor de 125 si unele pana pe la 350) sa serveasca partidului si tarii, sa se munceasca cu ele, nu pt plimbare. Pe vremea cand au fost proiectate nu exista notiunea de plimbare in partea de est ijul a facut sa mearga incet pe drum prost sau inexistent. ijul monocilindric cu pinion de atas urca oriunde fara sa comenteze. El a fost facut sa intre in noroaie cu atasul dupa el si sa te scoata de acolo sa te duca acasa. Poti intelege asta doar daca te duci cu el in conditii din astea nasoale, sa vezi iarna cum te plimba prin zapada fara sa te culce pe jos. Jupi a vrut sa fie putin orientat spre transportul de persoane, dar contine ceva erori de proiectare (s-a vrut obtinerea unei posibilitati de reparare partiala a motorului dar nu a iesit). JAWA e cea mai apropiata de vehicolele de agrement (adica pt plimbare) dar si ea are un puternic caracter utilitar (poti spune ca intra in clasa masinilor de familie). BOxerele mari - ural, nipru, etc sunt echivalentul camioanelor pe anumite segmente, Erau cazuri cand la cooperative se trageau camioanele pe timp de iarna cu M72 ca sa porneasca. CIne a mers cu comunistele de care am vb a simtit ce am spus eu in etajarea cutiei (pur tractiune) in cuplul jos al motorului si in tinuta de drum nu uitati ca in anii 60 un ij se putea cumpara doar cu aprobare speciala de la partid iar in rusia nici macar nu putea fi proprietate privata Da , stiam toata treaba asta si multumesc pentru amintire,sunt mai nostalgic, imi place si electronica veche.(pasiunea mea electronica si bicicletele,acu fac pasul si spre moto). Stiu ca IJ-urile rau folosite si in razboi, ma rog, poate nu IJ , poate DNEPR.Si germanii aveau motocilete care carau o groaza pe timp de razboi.Sunt convins ca te scoate din orice namol.Chiar cineva spunea ca poti sa ari cu IJ-ul. 22 de cai sunt suficienti,nu ma pricep,dar cred ca astea japoneze de viteza au mai putin. Structura cutiei de viteza e chiar pt munca, doar 4 trepte .Sa tragi camionul cu o motocicleta e cam ciudat...... Pana la urma cred ca ramanm la Planeta si nu vreau sa il jignesc pe stress, care e foarte priceput si ii place sa faca reglaje de calitate.Nu m-ar deranja sa reglez aprinderea cu ceas comparator, e chiar distractiv, dar pot aparea incompatibilitati in alte parti care sa faca ,pardon,ca un piston sa mearga mai bine si altul mai putin si scade puterea sub a unui monocilindru.Daca ii fac o aprindere tranzistorizata la Planeta o sa aiba scanteie k lumea de tot. Jawa cik e instabila,pacat ( Chiar, se poate pune motor de Jawa TS pe cutie de IJ? Bag si eu o idee ca multi au pus motor diesel pe Dacia Berlina, total nerecomandata ca nu rezista caroseria , dar ma rog..... Daca tot a venit vorba si de cele in 4 timpi sovitice. Alea sunt mai putin lipsite deprobleme? se apropie de japoneze , adik ma gandesc ca dak e motor in 4 t, pui ulei,tratament de motor si gata ,nu mai ai treaba.(stress parca spunea ca tratamentul se distruge) ......Ma rog, mai pierdeti timp si cu mine un pic de tot....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 28, 2006 Share Postat Iunie 28, 2006 pentru tractiune nu puterea maxima e cea mai importanta si nici nr de trepte in cutie nu conteaza ff mult ci cuplul motorului si etajarea vitezelor. CA informatie: un tractor U650 are 65 de cai. o RABA care duce 16 tone are 215 cai. structura motoarelor de motocicleta difera de cele pt auto. La majoritatea cutia si motorul sunt integrate in aceeasi carcasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Iunie 28, 2006 Share Postat Iunie 28, 2006 Da , stiam toata treaba asta si multumesc pentru amintire,sunt mai nostalgic, imi place si electronica veche.(pasiunea mea electronica si bicicletele,acu fac pasul si spre moto). Stiu ca IJ-urile rau folosite si in razboi, ma rog, poate nu IJ , poate DNEPR.Si germanii aveau motocilete care carau o groaza pe timp de razboi.Sunt convins ca te scoate din orice namol.Chiar cineva spunea ca poti sa ari cu IJ-ul. 22 de cai sunt suficienti,nu ma pricep,dar cred ca astea japoneze de viteza au mai putin. Structura cutiei de viteza e chiar pt munca, doar 4 trepte .Sa tragi camionul cu o motocicleta e cam ciudat...... Pana la urma cred ca ramanm la Planeta si nu vreau sa il jignesc pe stress, care e foarte priceput si ii place sa faca reglaje de calitate.Nu m-ar deranja sa reglez aprinderea cu ceas comparator, e chiar distractiv, dar pot aparea incompatibilitati in alte parti care sa faca ,pardon,ca un piston sa mearga mai bine si altul mai putin si scade puterea sub a unui monocilindru.Daca ii fac o aprindere tranzistorizata la Planeta o sa aiba scanteie k lumea de tot. Jawa cik e instabila,pacat ( Chiar, se poate pune motor de Jawa TS pe cutie de IJ? Bag si eu o idee ca multi au pus motor diesel pe Dacia Berlina, total nerecomandata ca nu rezista caroseria , dar ma rog..... Daca tot a venit vorba si de cele in 4 timpi sovitice. Alea sunt mai putin lipsite deprobleme? se apropie de japoneze , adik ma gandesc ca dak e motor in 4 t, pui ulei,tratament de motor si gata ,nu mai ai treaba.(stress parca spunea ca tratamentul se distruge) ......Ma rog, mai pierdeti timp si cu mine un pic de tot....... Una e puterea scoasa (Kw, Cp) de motor si alta cuplul motor (N x m). Puterea efectiva scoasa de motor este "convertita" in mod diferit de cutia de viteze care poate sa gestioneze greutatea motocicletei in functie de scopul pentru care ea a fost conceputa. O sa dau si eu un exemplu la fel ca Zidu: de exemplu Dacia 1300 scoate 54 Cp si din experienta te asigur ca abea misca din loc o alta Dacie tractata; tractorul U445 scoate 45 Cp si trage fara probleme un camion. Puterea unui motor poate fi si ea diferita "putere bruta" si "putere inertiala" (cred ca ati sesizat ghilimelele ). Spre exemplu puterea unui enduro de cilindree redusa e scoasa din numarul mare de turatii... IZH-ul este de fapt DKW 350 motocicleta conceputa de catre nemti pentru a face fata pe linia frontului. Dupa razboi (ca prada) "glorioasa" Armata Rosie a demontat linia de fabricatie DKW si a dus-o in mama Rusie pentru a sluji societatii multilateral dezvoltate de acolo. Daca vrei sa si folosesti o motocicleta NU-I MODIFICA PARTEA MECANICA (exclud de aici imbunatatirea carburatiei prin folosirea unui Keihin sau Micuni) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 28, 2006 Autor Share Postat Iunie 28, 2006 am inteles, multumesc mult de explicatii. Cu DNEPR cum e ? Cum am spus eu mai sus? Daca tot a venit vorba si de cele in 4 timpi sovitice. Alea sunt mai putin lipsite deprobleme? se apropie de japoneze , adik ma gandesc ca dak e motor in 4 t, pui ulei,tratament de motor si gata ,nu mai ai treaba.(stress parca spunea ca tratamentul se distruge) ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 28, 2006 Share Postat Iunie 28, 2006 ce tratament? dar ce, e bolnava, ii dai aspirina? are diabet? dnepr o sa-ti spuna majoritatea sa nu-ti iei. oameni invidiosi desi se zice ca voshod-ul e cea mai fiabila si nipra cea mai proasta, eu am o experienta total inversa. In 4 luni am facut cu nipra 2300km (mai multi decat cu voshod-ul in 9 luni), fara nici o problema. Si merge si acum pe canicula, zi de zi, ma duce la servici si inapoi si nu se plange. Iar ca putere si senzatii, nu se compara cu nici un 2t. ca si la un auto sh, foarte important este norocul. nu conteaza caracteristicile generale ale marcii, poti sa-ti iei si japoneza daca se strica dupa 100km cu ce te incalzeste? asa ca: nu cauta ceva anume, cauta sa nimeresti un motor bun. si nu da foarte multi bani, un pret mare nu inseamna un motor bun. si ca un ultim sfat, cand cauti oferte si vorbesti cu proprietarii, sa tii minte un lucru: cu un motor bun se merge, nu se sta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.