Sari la conținut

Postări Recomandate

"Noul adventure tourer Aprilia Tuareg va fi dezvaluit la editia din acest an a Salonului EICMA de la Milano, anunta italienii de la Motociclismo.

 

Motocicleta va fi propulsata de un motor V2 de 750cmc de 100cp, ce se regaseste in prezent pe modelele Shiver si Dorsoduro, va avea un cadru din otel tubular si o roata fata de 21 inch.Cel mai important, viitorul model va avea o masa proprie la plin sub valoarea de 200 kg.

 

Aprilia vrea astfel sa intre in clasa mijlocie a motocicletelor adventure, in care regasim in prezent doar doua modele: BMW F800 GS si Honda XL 700V Transalp. Intentiile italienilor nu ne surprind, primele informatii despre un adventure tourer Aprilia aparand inca din luna mai a anului trecut.

 

Constructorul italian va introduce pe piata ulterior si o versiune mai orientata catre asfalt, ce va fi echipata cu un motor de 1200cmc si o roata fata de 19inch, pentru a concura cu modele precum noul Super Tenere 1200, BMW R 1200 GS si Ducati Multistrada 1200.

 

Primul model Tuareg a fost lansat in anul 1987 si era o motocicleta enduro propulsata de un motor monocilindric de 250cmc. La sfarsitul anilor 80, Aprilia a mai comercializat versiuni dotate cu motoare mai mari, de 350cmc si 562cmc.

 

In 2010, Aprilia a impresionat pe toata lumea dupa ce a obtinut locul al treilea in Raliul Dakar cu Aprilia RXV 4.5, pilotata de chilianul Francisco Lopez." - sursa Motociclismo

 

cateva impresii si pe Advrider: http://advrider.com/forums/showthread.php?...aprilia+touareg

 

Se presupune ca va arata cam asa: post-26723-1271402045_thumb.jpg post-26723-1271402700_thumb.jpg

 

sau ceva de genul: post-26723-1271402116_thumb.jpg post-26723-1271402126_thumb.jpg

 

 

 

In topicul de ST s-au adunat o gramada de informatii in legatura cu noul model haideti sa incercam sa facem si aici la fel.

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e concurent direct pt bmw F800gs si greutate si capacitate cilindrica. Transalpul asta nou e cam din alt film.

 

si mai e si Yamaha Tenere dar e monocilindru.

 

Motorul pe care il propune aprilia este unul fiabil. sunt curios ce rezervor va avea, fiindca e un motor care consuma

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, prima data cand am vazut poza, mi s-a parut ca e un KTM.

 

Au cam aceasi politica ca si in cazul Tenere-ului prima data scot modelul mai mic, dar cu motor V2 si dupa aceea ataca modelele mari, e bine ca se misca piata....

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putere buna la capacitate mica, greutate buna, roata de 21. Foarte frumos si aproape de GS 800. Dar de ce nu si o sa pentru doua persoane si niste protectii la vant mai acatarii - sa poti merge si enduro si la drum lung?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

750cc si 100CP,iacata ca se poate.

 

pai asta se poate de mult, de exemplu la Japoneze chiar si de 600... dar cuplul si mai ales curba de cuplu/turatie? cred ca acolo e spilul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plus ca nu cred ca lumea o sa-l ia neaparat pentru autostrada. E clar orientat mai mult off. Nici nu vreau sa-mi imaginez ce sunet o sa scoata motorul asta.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozele sunt photoshopate ca mix de Aprilii -- se vede clar daca le stii modelele.

 

Trecand peste asta, 750cc si 100cp inseamna un motor mult prea puternic pt offroad si in acelasi timp un motor foarte stresat. Compresie mare => uzura sportia.

 

Eu inca ma intreb cum de nu se fac motoare 6 in linie pt dakar :love:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asta se poate de mult, de exemplu la Japoneze chiar si de 600... dar cuplul si mai ales curba de cuplu/turatie? cred ca acolo e spilul...

 

detalii legate de motorul lui shiver

 

Engine type - Aprilia V90 four-stroke longitudinal 90° V-twin engine,liquid cooled, double overhead camshaft with mixed gear/chain timing system, four valves per cylinder.

Fuel - Unleaded petrol

Bore and stroke - 92 x 56.4 mm

Total engine capacity - 749.9 cc

Compression ratio - 11: 1

Maximum power at crankshaft - 95 hp at 9,000 rpm

Maximum torque at crankshaft - 8.25 kgm at 7,000 rpm

Fuel system - Ride by Wire integrated engine control system.

Consumption average - 19.7 km/lit ~ 5l/100

 

Most powerful is "Sport" next is "Touring" and finally "Rain".

Mesaj completat

Se pare ca e un motor extrem de liniar ceea ce e foarte bine. I think we got a winner :love:

post-21191-1271427465_thumb.jpg

post-21191-1271427981_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intrebam cum au scos atatia cai putere din 750 cc si 2 cilindri. Dar cand vad ce raport alezaj/cursa mare are, imi dau seama. E un motor foarte turat pt un biclindru. Brava! Sa speram ca rezista materialele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intrebam cum au scos atatia cai putere din 750 cc si 2 cilindri. Dar cand vad ce raport alezaj/cursa mare are, imi dau seama. E un motor foarte turat pt un biclindru. Brava! Sa speram ca rezista materialele.

Chiar, cum e cu raportul asta? O explicatie scurta? Stiu ca gasesc in 5 min pe gugal sau uichi, dar de obicei pricipesc mai usor daca explica cineva cu cuvinte 'uzuale'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuplul e forta inmultita cu bratul fortei. Intr-un ansamblu piston-biela-vilbrochen, cuplul se modifica in functie de aceste "variabile".

Avem forta care este de fapt presiunea exercitata de amestecul carburant pe suprafata pistonului si bratul fortei care este dat de ansamblul "biela-manivela".

La motoarele de turatie, pistonul are suprafata mare si cursa mica, adicatelea bielele si bratele arborelui cotit sunt mai mici. Asta faciliteaza turatii extreme din care se castiga putere. Alezajul e de fapt diametrul interior al cilindrului... d-aia se si zice ca se "alezeaza cilindrul".

 

Daca pistonul are diametrul mic si o cursa lunga, motorul va avea puterea maxima la o turatie mult mai mica. Genul asta de motoare il regasim pe masini, unde cuplul motor conteaza mai mult decat puterea la turatii extreme.

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar, cum e cu raportul asta? O explicatie scurta? Stiu ca gasesc in 5 min pe gugal sau uichi, dar de obicei pricipesc mai usor daca explica cineva cu cuvinte 'uzuale'.

 

Pai simplu: cu cat diametrul cilindrului e mai mare si cursa pistonului e mai mica, cu atat se obtin turatii mai mari. Amestecul de benzina care explodeaza impinge mai putina distanta pistonul - cursa scurta. Explozia se petrece pe o suprafata mare - diametru cilindru mare. Rezultatul - pistonul revine mai repede la pozitia initiala - turatii mari. Puterea unui motor este direct proportionala si cu turatia acestuia. Problema este sa ai materiale care sa reziste la turatii mari. Cu cat este mai mare cilindrul cu atat are inertii mai mari si isi permite mai putin turatii mari. De aceea un motor cu 4 cilindri, la aceeasi capacitate cu un monocilindru, are putere mai mare. Deasemenea si cuplu maxim mai mare. Impartind aceeasi capacitate la 4 pistoane, isi permite turatii mult mai mari. Monocilindrul se revanseaza avand cuplu mai mare la turatii joase.

Pentru 750 cc cu 2 cilindri, puterea uzuala este in jur de 70 HP. Faptul ca noul Tuareg a atins 100 HP este demn de lauda. Dar, treaba asta, impreuna cu nefiabilitatea legendara a Apriliei (parca mai faimoasa decat cea a KTM-ului :love: ), ma pune pe ganduri. Pare mai mult un motor de competitii. Dar ce competitii? Ca Paris-Dakar a restrictionat la 450 cc. Poate la cursele alternative Paris-Dakar. Care, se pare, prind din ce in ce mai mult.

 

Uite ca a zis vis-a-vis inaintea mea. Intimp ce scriam. Subscriu la ce a zis. Cu remarca ca este vorba de masinile pt publicul larg. Nu vreau sa ma gandesc ce se intampla la masinile F1 unde motorul este proiectat sa reziste fix o cursa.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@andrei & vis-a-vis: Multam de explicatii :love:

 

Uite ca a zis vis-a-vis inaintea mea. Intimp ce scriam. Subscriu la ce a zis. Cu remarca ca este vorba de masinile pt publicul larg. Nu vreau sa ma gandesc ce se intampla la masinile F1 unde motorul este proiectat sa reziste fix o cursa.

Acolo si distributia e dubioasa, ca la 18000RPM cu supape pe arcuri ai avea valve float cat cuprinde. Ceva sistem hidraulic? Nu mai stiu exact. Oricum in discutie erau motoarele masinilor de uz comercial.

 

Cum stau astia de la Aprlia cu partea de service si piese?.... pt ca mai demult stiam ca se gaseau piese destul de greu

De asta sunt si eu curios...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda. Asta este doar problema inertiei supapelor la turatii mari. Ducati a facut furori in SBK la inceputul anilor 90 cu sistemul desmodromic de actionare a supapelor. Mai ramane problema maselor ansamblului biela-manivela (piston-manetou). De ex. un motor de tanc petrolier nu va avea niciodata turatiile unui motor F1. Iar cele mai turate motoare se gasesc la aeromodele.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ca nu am si nici nu am avut aprilia dar sunt o gramada de oameni care iti pot aduce orice piesa ai nevoie :wacko:

 

in numarul de luna asta din motociclismo e scris mai pe larg despre Tuareg :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...