dragos_lz Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 Ktm a prezentat primele portocale electrice la Tokio. La fel de puternice ca un 125 in 2t, sub 100 de kg, pretul sub 10000 de epuroi. Bateria de pe ele se incarca in 90 de minute si are o viata de aproximativ 500 de incarcari. Nu au mentionat nici cat tine bateria... Ce ziceti? Sa fie asta vitoru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 Ktm a prezentat primele portocale electrice la Tokio. La fel de puternice ca un 125 in 2t, sub 100 de kg, pretul sub 10000 de epuroi. Bateria de pe ele se incarca in 90 de minute si are o viata de aproximativ 500 de incarcari. Nu au mentionat nici cat tine bateria... Ce ziceti? Sa fie asta vitoru? te-ar mira??s-ar putea sa coste 500 de plinuri mult mai mult ca bateria si atunci chiar merita..mai ales ca poti sa treci prin fata arbitrilor ca un iepuras de zgomotos cu 60-70 in blana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hosszu Toll Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 (editat) Ceva info: http://www.motoflash.ro/stiri/modele-noi/m...dezvaluite.html Un filmulet cu prototipul inca din 2009: http://www.youtube.com/watch?v=oVsrXF5CrHc&NR=1 Editat Aprilie 20, 2010 de Hosszu Toll Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 Sa vedem... 90kg, 30cp si... aproape 50Nm cuplu. Disponibil de la 0 rpm cuplu ala. Cuplu de 450cc 4T, putere de 125 2T sau 250 4T si greutate de 2T (mic). Ouch. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 Zic ei autonomie 1.5 ore, dar mie nu-mi iese la calcule: Baterie de 2.5 KWh. Motor de 30 HP, adica 22.371 KW. 2.5 / 22.371 = 0.1117518 ore = 6.7 minute de acceleratie blana. Doar atat?! Nici nu urci dealul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hosszu Toll Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 Nu stiu cu calculele cum e, dar anul trecut deja s-au facut competitii enduro cu motoare electrice (nu prea cred ca au tinut numai 6-7 minute) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seseseko Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 (editat) Labă tristă, deocamdată. Era un pdf cu ceva specificații în care spuneau că bateria ține vreo oră ... vezi /index.php?...t&p=2347709 Poate prin oraș, periferie să meargă o treabă ... o joacă ... sau motocross ... dar o zi în pădure no way, cel puțin nu la tehnologia actuală. Editat Aprilie 20, 2010 de seseseko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos_lz Postat Aprilie 20, 2010 Autor Share Postat Aprilie 20, 2010 Uite aici eco enduro Incerc sa imi inchipui cum e sa mergi pe asa ceva: destul de ciudat ca nu auzi nici un motor. Franele pe ghidon, buh bye cutie de viteze. Cum o sa strige oameni la curse de enduro eco: da-i gaz, da-i gaz!!! Nu, da-i curent, da-i curent! Si o sa apara cd-uri akrapovik,leo vince cat de curand, impreuna cu niste boxe numai bune de atasat pe motocicleta. Si cand ii dai gaz, pardon curent, face ca un consumator de benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hosszu Toll Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 (editat) Astia cu motoarele electrice sunt in primele faze de constructie, e ca si cand a aparut primul telefon mobil mare, greu cu autonomie scazuta.....eu cred ca asta va fi viitorul, chiar daca aici in tara nu se gandeste "green" in strainatate sigur o sa prinda faza cu emisie 0, fara zgomot si cuplu bestial, costuri de intretinere reduse,economic.Undeva am si citit ca o incarcare la o baterie care tine 100 de mile costa undeva pe la 3$ (deci cam 2l de benzina). Editat Aprilie 20, 2010 de Hosszu Toll Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 Foarte tare!! Eu de abea astept sa mai dezvolte cativa ani si sper ca peste 5-10 sezoane o sa existe o autonomie decenta. Nu o singura data am plecat ochii in pamant cand am dat peste turisti pe poteci, povestit prietenilor montaniarzi de ocupatia din weekend sau speriat animale salbatice. Suntem printre ultimele tari unde inca se face enduro liber, dar si aici este pe duca. Cred ca acesta este un compromis care va impaca pe toata lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikex Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 Cine a fost anul trecut la Romaniacs a putut vedea acolo un cross electric , nu a participat bineinteles doar se plimba unul cu el pe acolo in timpul prolog-ului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 eu o sa iau varianta aia cu manivela ca la lanternele alea minune... dai la laba si faci curent... ... i-auzi una schimba mana.... i-auzi doua... cu amandoua.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 Esti beton ce sa mai..si mai ales ontopic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
REA Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 Cu vreo 3 saptamani in urma, am fost invitata sa fac un drive-test cu o motoreta electrica,intitulata simplu-ZERO. Facand un paragon cu o motocicleta normala,senzatiile sunt cel putin ciudate. Tragi gazul blana si nu se intampla nimic;adica nu tu zgomotul acela care te unge la inima,nu tu explozia de putere. Doar un zzzzz constant. Comenzile sunt montate altfel. Frana spate este in locul ambreiajului. Aici am avut de lucru;pt ca motorul la deal dpdv al puterii este egal cu numele pe care il poarta,am avut cateva incercari esuate de a-i da cate un zvac din ambreiaj. Pana sa imi dau seama ce fac,eram deja infipta in frana. Acelas lucru mi se intampla si la vale cand venea cate un viraj gen ac de par,vrand sa trag ambreiajul sa ii dau o viteza inferioara,ii puneam spatele de-a latu' de vedeam aripa spate... Pt ca pedala de frana spate nu exista,nici schimbatorul,din reflex,am bobinat cu picioarele in gol cautand cand una cand alta,de m-am plictisit eu,d-apai picioarele . Doar frana fata este la locul ei. Practic este un scuter cu "caroserie" de motor. Dar ce pot sa zic? Orice invat are si dezvat,asa ca probabil este vorba de obisnuinta pana sa pilotezi detasat un motor electric. Cert este ca,virgula,ca si in cazul masinilor automate,fiara face aproape tot in locul tau. Tu trebuie doar sa tii directia sa accelerezi si sa franezi. Lipsa ambreiajului si al schimbatorului iti ingradeste feeling-ul de a fi stapan peste ea,nu de tine depinde daca motoreta urca pt ca stii s-o duci din ambreiaj,pt ca o simti,pt ca tu o controlezi. Pe mine personal nu ma bucura chestia asta,ba chiar imi displace. Pt ca va diminua pasiunea aceea care ne mana pe dealuri pt a mai imblanzi fiara din dotare,pt a reusi urcarea aceea la care ma chinui de 3 saptamani,pt a mai invata despre cand sa schimbi,cand si cat sa accelerezi....... Franele si kilele putine mi-au placut foarte mult,dar inafara de asta ZERO nu m-a dat pe spate. Nu stiu exact ce putere are,dar in orice caz,muuult mai putin decat KTM-ul prezentat de Dragos. . Iar bateria tine putin,vreo ora jumate. Pt ca tehnologia avanseaza in continuu,este posibil ca motoarele electrice sa sparga gura targului in cativa ani. Dar pana atunci,sunt de parere ca nu se pot compara cu motoarele noastre grele,zgomotoase,poluante,ascultatoare sau naravase,dar care te duc fara emotii pana in varful dealului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Narko Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 Cu vreo 3 saptamani in urma, am fost invitata sa fac un drive-test cu o motoreta electrica,intitulata simplu-ZERO.Facand un paragon cu o motocicleta normala,senzatiile sunt cel putin ciudate. Tragi gazul blana si nu se intampla nimic;adica nu tu zgomotul acela care te unge la inima,nu tu explozia de putere. Doar un zzzzz constant. Comenzile sunt montate altfel. Frana spate este in locul ambreiajului. Aici am avut de lucru;pt ca motorul la deal dpdv al puterii este egal cu numele pe care il poarta,am avut cateva incercari esuate de a-i da cate un zvac din ambreiaj. Pana sa imi dau seama ce fac,eram deja infipta in frana. Acelas lucru mi se intampla si la vale cand venea cate un viraj gen ac de par,vrand sa trag ambreiajul sa ii dau o viteza inferioara,ii puneam spatele de-a latu' de vedeam aripa spate... Pt ca pedala de frana spate nu exista,nici schimbatorul,din reflex,am bobinat cu picioarele in gol cautand cand una cand alta,de m-am plictisit eu,d-apai picioarele . Doar frana fata este la locul ei. Practic este un scuter cu "caroserie" de motor. Dar ce pot sa zic? Orice invat are si dezvat,asa ca probabil este vorba de obisnuinta pana sa pilotezi detasat un motor electric. Cert este ca,virgula,ca si in cazul masinilor automate,fiara face aproape tot in locul tau. Tu trebuie doar sa tii directia sa accelerezi si sa franezi. Lipsa ambreiajului si al schimbatorului iti ingradeste feeling-ul de a fi stapan peste ea,nu de tine depinde daca motoreta urca pt ca stii s-o duci din ambreiaj,pt ca o simti,pt ca tu o controlezi. Pe mine personal nu ma bucura chestia asta,ba chiar imi displace. Pt ca va diminua pasiunea aceea care ne mana pe dealuri pt a mai imblanzi fiara din dotare,pt a reusi urcarea aceea la care ma chinui de 3 saptamani,pt a mai invata despre cand sa schimbi,cand si cat sa accelerezi....... Franele si kilele putine mi-au placut foarte mult,dar inafara de asta ZERO nu m-a dat pe spate. Nu stiu exact ce putere are,dar in orice caz,muuult mai putin decat KTM-ul prezentat de Dragos. . Iar bateria tine putin,vreo ora jumate. Pt ca tehnologia avanseaza in continuu,este posibil ca motoarele electrice sa sparga gura targului in cativa ani. Dar pana atunci,sunt de parere ca nu se pot compara cu motoarele noastre grele,zgomotoase,poluante,ascultatoare sau naravase,dar care te duc fara emotii pana in varful dealului. Daca motoarele electrice or sa sparga gheata in cativa ani, ce se intampla cu industria petrolului ? Crezi ca mogulii care controleaza piata petrolului or sa stea cu mainile in san ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Csj Postat Aprilie 20, 2010 Share Postat Aprilie 20, 2010 (editat) tare ideea cu cd-ul, un akrapovic, mivv, etc , desi, cred ca vor opta pt card de memorie, ori dc++ assistant . Vrei sa te simti ca la curse, selectezi "gp style",vrei "harley sound" / "enduro mode" apesi select. . Evident, sper sa aiba si bloototh, la semafor, sa faci schimb de "tobe", rapid. * serios, eco,eco.. nici nu vreau sa ma gandesc, cand mobrele de strada vor fi electrice. Abia esti reperat in trafic cu tot sunetul actual, dar in viitor, mergand ca musca ? bzzzzzzzzzzzzzzzz... Editat Aprilie 20, 2010 de blam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos_lz Postat Aprilie 21, 2010 Autor Share Postat Aprilie 21, 2010 tare ideea cu cd-ul, un akrapovic, mivv, etc , desi, cred ca vor opta pt card de memorie, ori dc++ assistant . Vrei sa te simti ca la curse, selectezi "gp style",vrei "harley sound" / "enduro mode" apesi select. . Evident, sper sa aiba si bloototh, la semafor, sa faci schimb de "tobe", rapid. * serios, eco,eco.. nici nu vreau sa ma gandesc, cand mobrele de strada vor fi electrice. Abia esti reperat in trafic cu tot sunetul actual, dar in viitor, mergand ca musca ? bzzzzzzzzzzzzzzzz... Pai nu deasta avem cd-urile? Acuma serios, pana cand o sa avem motoarele electrice alea bune, cu viata lunga la baterie si performanta, o sa fie si soferii mai civilizati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 21, 2010 Share Postat Aprilie 21, 2010 Daca motoarele electrice or sa sparga gheata in cativa ani, ce se intampla cu industria petrolului ? Crezi ca mogulii care controleaza piata petrolului or sa stea cu mainile in san ? Pai, de unde vine curentul pt baterie? De la priza. De unde vine curentul la priza? De la termocentrala. De unde are termocentrala curent? Arde carbune, pacura, petrol, gaze, etc... Motoarele electrice nu reprezinta o sursa de energie alternativa. E aceeasi Marie dar cu alta palarie. Singurul beneficiu va fi ca se va muta poluarea din centrul oraselor la marginea lor sau la tara sau unde vor fi amplasate noile termocentrale necesare cererii mai mare de energie electrica. Iar faptul ca se va putea circula cu motorete electrice pe munti, si aici am dubii. Ramane 'poluarea' provocata de roti. In vest nici cu talpa nu te lasa sa mergi; decat pe potecile special amenajate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Aprilie 21, 2010 Share Postat Aprilie 21, 2010 Asta e marea problema colegu' si anume zgomotul! Daca n-ar face galagia infernala, n-ar deranja (cel putin in Ro) mai pe nimeni motoarele in padure. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Narko Postat Aprilie 21, 2010 Share Postat Aprilie 21, 2010 Pai, de unde vine curentul pt baterie? De la priza. De unde vine curentul la priza? De la termocentrala. De unde are termocentrala curent? Arde carbune, pacura, petrol, gaze, etc... Motoarele electrice nu reprezinta o sursa de energie alternativa. E aceeasi Marie dar cu alta palarie. Singurul beneficiu va fi ca se va muta poluarea din centrul oraselor la marginea lor sau la tara sau unde vor fi amplasate noile termocentrale necesare cererii mai mare de energie electrica.Iar faptul ca se va putea circula cu motorete electrice pe munti, si aici am dubii. Ramane 'poluarea' provocata de roti. In vest nici cu talpa nu te lasa sa mergi; decat pe potecile special amenajate. Sunt mult mai multe surse de obtinere a energiei electrice : energia eoliana, nucleara, solara...etc, bla bla bla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
StreetFighter69 Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 Cutie canci numa ZZZZZZZZZZZ! Cei aia poti nu-mi motor eu numesc Gunoi decat sa ajung sa merg cu zzz mai bine am incepe sa reciclam ce mai aveam dar cat mai traim avem GAZ!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 (editat) calculele nu ti-au iesit pt ca 2,5 kw =25000 de W iar puterea motorului =22,3 kw =22300W DACA folosesti multiplii corect p-acolo iese. am vazut cu creun an in urma un documentar in care un japonez a inventat o alta tehnologie de baterii. acestea la aceleasi dimensiuni "inmagazineaza" de peste 5 ori( cifra nu e exacta nu mai retin s-ar putea sa fie mai mult) mai mult curent decat cele pe litiu, suporta descarcari rapide (cele pe litiu nu) si.......cel mai important e ca se incarca in 10 minute. ele sunt deja disponibile dar pretul e exorbitant. este si un motor de drag care functioneaza cu aceste baterii. asta va fi viitorul si abia il astept. calatoriile lungi pe motor vor deveni mult mai accesibile iar curent gasesti mai usor decat gasesti benzina (unde mai pui pretul). la enduro un motor usurel in butucul rotii din fata atat cat sa te scoata din fundatura.....e? Editat Aprilie 22, 2010 de adiy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos_lz Postat Aprilie 22, 2010 Autor Share Postat Aprilie 22, 2010 Sunt mult mai multe surse de obtinere a energiei electrice : energia eoliana, nucleara, solara...etc, bla bla bla. Energia nucleara si ea polueaza. Cand o sa fie centralele eoliene destul de rentabile(si cele solare) atunci vor fi cu adevarat eco motociclete. Pana atunci e treaba numai pe jumate facute, poluarea tot se face... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 Da, diferenta este ca nu poluezi tu, ci polueaza cel care produce energia. Astfel devine problema lui ce dezvolta astfel incat sa produca eco-curent. Ca sa nu mai spun ca ce consumi tu la motocicleta este mic copil fata de risipa de energie care se face in general (valabil si pentru fumul care il dam in padure -adevarat) . Oricat ne-am scarpina pe dupa cap, eu spun ca o motoreta electrica polueaza mai putin ca una conventionala. Chiar si asa mie personal asta mi se pare un avantaj secundar fata de silentiozitate si sunt convins ca va veni ziua in care performantele vor fi comparabile unui motor cu combustie interna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 calculele nu ti-au iesit pt ca 2,5 kw =25000 de W iar puterea motorului =22,3 kw =22300W DACA folosesti multiplii corect p-acolo iese. scuze visam alte cifre! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.