lil debul Postat Mai 20, 2010 Share Postat Mai 20, 2010 Din ce inteleg eu , filtrele K&N sint niste filtre de socialiste mai evoluate sau mai colorate. Si mai scumpe. Referitor la cantitatea de praf din atmosfera , nici filtrele din hirtie nu sint gindite pt. Romanica. Am mai citit ca acest filtru ( K&N) are nu's ce cot , sau ceva care tine de mecanica fluidelor , il face mai performant si FILTREAZA MAI BINE. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 20, 2010 Share Postat Mai 20, 2010 Dar e pt filtre K&N de masina; merge si la astea moto ? Nu, masina e de pa Marte si motocicleta e de pe Jupiter! (NORMAL CA POTI SA-L FOLOSESTI!!!) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 Nu, masina e de pa Marte si motocicleta e de pe Jupiter! (NORMAL CA POTI SA-L FOLOSESTI!!!) Ma refeream daca cumva filtrele de aer de moto sunt din alt material fata de alea de masina, alta compozitie, bla, bla ... Si intrebam in ideea in care ar trebui alt tip de ulei, alta densitate, alta vascozitate... Banuiam si eu ca nu e problema dar nu eram sigur ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 (editat) Da, filtrul K&N poti sa-l speli cu orice solvent care dizolva uleiul si nu dizolva sarma si bumbacul, si cu benzina poti sa-l speli foarte bine (daca nu ti se pare scumpa).De uns, iarasi, il ungi cu ulei de motor daca nu vrei sa cumperi ulei K&N. Spalat cu benzina - nerecomandat. Spalat cu degresant - da. Gresat cu ulei de motor - nat gud. Uleiul de motor este prea gros si filtrul se colmateaza. Facut esperienta asta in tinerete pe filtru refolosibil si murea motorul. Grija la recomandari ca e pacat. Mesaj completat Din ce inteleg eu , filtrele K&N sint niste filtre de socialiste mai evoluate sau mai colorate. Si mai scumpe. Referitor la cantitatea de praf din atmosfera , nici filtrele din hirtie nu sint gindite pt. Romanica. Am mai citit ca acest filtru ( K&N) are nu's ce cot , sau ceva care tine de mecanica fluidelor , il face mai performant si FILTREAZA MAI BINE. Parerea mea. Filtrele KN de airbox nu au nimic in plus fata de filtrele originale. Materialul filtrant este altul - nu e hartie, este un bumbac si o alta fibra sintetica intre doua straturi de plasa de otel. Debitul este mai mare pentru ca suprafata filtranta obstructioneaza mai putin aerul tras de admisie. KN (BMC, AKS si alte filtre sport) nu filtreaza mai bine, din contra, intra mai mult praf in motor. Cot gasesti la kit-uri KN pentru cold air intake dar filtrele de airbox nu au nici o legatura cu asa ceva. Nici filtrele individuale de pe fiecare gura de admisie nu au asa ceva. Editat Mai 21, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 Spalat cu benzina - nerecomandat. Spalat cu degresant - da.Gresat cu ulei de motor - nat gud. Bineinteles ca atunci cand vii cu o idee de "la tzara" se gaseste cineva care sa te contrazica. N-am zis ca trebuie sa umpli filtrul cu ulei, se unge usor, nu cred ca-si inchipuie cineva ca il scufunzi in galeata cu ulei, apoi il scurgi. In plus benzina sau solventul cu care l-ai spalat mai dilueaza din ulei. Se poate spala FOARTE BINE CU BENZINA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 (editat) Este frumos sa recunosti cand iti vin idei de la tara, drept pentru care te apreciez. Este de asemenea important de stiut daca "spalarea cu benzina" este recomandare sau este o operatiune pe care o faci tu si asta este ... "am facut eu desi producatorul filtrului nu recomanda". Ulei diluat... despre asta este vorba la uleiul de uns filtrul de aer. Este corect. Dar nu este ulei de motor diluat. Nu nu. Este un alt fel de ulei. SuPtire. Pentru ca de ce? Uleiul de motor nu imbiba uniform materialul filtrului. Si acolo unde il imbiba, o face peste limita. Deodata ai doua probleme. Ungi filtrul peste tot si il faci mai obstructiv decat unul de hartie sau il ungi pe ici pe colo si va avea zone in care nu este OK. Nici nu-ti inchipui in cate moduri vad oameni diferiti aceeasi problema deci... da, unii vor unge filtrul cu mult ulei si vor obtine cakt pe batz Deci doar un ulei suPtire este bun. Dar cat de viabila poate fi metoda de diluare cu benzina? Atunci amestecul ulei-benzina este cam instabil. Poate cu motorina? Cine stie, poate... dar nici asta nu o vad tocmai in regula. Editat Mai 21, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 Se poate unge foarte bine cu ulei de amestec 2 timpi ! Un ulei 2t performant este si suptire,si se arde fara depuneri etc etc Acelasi ulei este si in kitul original...... Acum depide si cit pui pe el,daca il faci flesca normal ca nu o sa traga motorul si o sa scoata fum ca dracu,plus bujii ancrasate. PS. pentru diluarea uleiului in benzima face-ti urmatorul experiment : Pune-ti intr-un vas ulei si benzina,amestecati si lasati-l la soare o zi dupa ce se evapora benzina va ramine cava...o sa aveti o surpriza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 CE? CE? Hai nu ne mai tine in suspans... ca oricum nu pot face testul ca e innorat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 Este suPtire, este. Dar daca este fix acelasi ulei asta nu stiu. Am avut doar kitul cu aerosol si chiar daca l-am testat pe degete sa vad cu ce lucrez tot nu pot zice cu certitudine ca este de 2 timpi. Cel din kitul KN nu ramane aproape deloc pe mana, tesatura insa o imbiba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 Dar de ce scrieti suPtire? Cand amesteci ulei cu benzina, lasi la soare, se evapora benzina - ce crezi ca ramane? Uleiul! Mesaj completat Am avut doar kitul cu aerosol si chiar daca l-am testat pe degete sa vad cu ce lucrez tot nu pot zice cu certitudine ca este de 2 timpi. Ideea la filtrele K&N este ca tesatura sa fie imbibata cu ceva "cleios" la care sa adere pariculele de praf. In speta se foloseste ulei. Ca e de 2T de 3T de 4T, de 5T, prea putin conteaza din punctul asta de vedere, important este sa se "lipeasca" praful de el. Da, am inteles, filtrul trebuie uns uniform, nu se pune o galeata de ulei in el, si chiar daca se pune se scutura apoi pana ramane numai bine uns si nu colmatat de ulei. Nu e o regula ce spun eu, cine nu e in stare sa faca astfel de operatiuni simple sa cumpere kit "de uns si curatat" original mama lui ka si en si ura si la gara!!! Ce mai tura vura atat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 Dar de ce scrieti suPtire? Asta nu-ti putem dezvalui inca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 Era , acum 1000 de ani un filtru , "cooae de berberc" parca se numea. Era pe IJ si cica era cam performant. Se punea uleiul in el , parca tin minte si aerul , trecind pe deasupra uleiului , isi lasa praful acolo. Sau o parte din el. MZ-ul de 175-250 avea filtrul sub sa , o cutie rotunda , plina de site suprapuse , care se spalau periodic , apoi se imbibau cu ulei si se lasau la scurs. Ehhh , ce vremuri simple. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 MZ-ul de 175-250 avea filtrul sub sa , o cutie rotunda , plina de site suprapuse , care se spalau periodic , apoi se imbibau cu ulei si se lasau la scurs. Ehhh , ce vremuri simple. Asa era si la Mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 Asa era si la MoPra. Fixed Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 Pina la urma , filtrele vechi , alea socialiste , erau mai bune ca astea noi ? Sintem haliti de consumerism , sau ne lovim de o tehnologie prea avansata ? Chiar trebuie filtru de hirtie , sau un filtru facut in garaj poate asigura o filtrare suficienta sau chiar mai buna , in conditii de performanta egale sau chiar imbunatatite ??? Nu sint chiar vre-un ciung , in 2 timpi si 3 miscari imi fac ce filtru vreau si daca nu asi avea 1000 de plastice si suruburi pina la carburatoare , mai ca asi iesi chiar acum in curte. Oricum , treaba ramine inca valabila , pt. mine. O sa incerc , sper , cit mai repede. Dar , voi ce ziceti ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 (editat) De curatat banuiesc ce se poate curata cu orice solvent care nu strica filtrul dar indeparteaza murdaria si uleiul vechi. De uns, parerea mea ar fi ca, conteaza f mult tipul uleiului. Am vazut niste "pareri" si pe site-uri straine ca pentru fiecare tip/marca de filtru e indicat sa folosesti ulei de uns filtrul de la acelasi producator; uleiul e facut special ca si "structura" pt fiecare tip de material (filtru) a.i sa fie optim d.p.d.v. al filtrarii aerului si performantelor ... Eu deocamdata cred ca o sa incerc ulei special pt K&N si vad pe viitor daca gasesc solutii echivalente si mai ieftine ... Editat Mai 21, 2010 de kta007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wanderer Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 salut,F4, yoshimura trioval si mai tarziu filtru BMC, inainte fiind de hartie, original, nu am reglat, nu am rejetat nimic. Motorul e putin mai sensibil(in sensul bun) cand tragi de acceleratie, in rest e la fel ca inainte. Filtrul l-am schimbat pt ca ala de hartie la 6000 de km era gata, ar trebui cam 2 pe an, 70 de euro(originalul), asa ca prefer din asta care are kit de curatare si are milionul de mile durata de viata, e foarte important sa-l cureti la fiecare 5000 de km, aia cu intratul prafului nu tine. Eu am avut 2 filtre K&N (unul moto si unul auto) si unul BMC pt. moto. Nu stiu de unde ai scos chestia cu curatatul la 5000km cand pe instructiunile filtrului si pe site-ul K&N (http://www.knfilters.com/audio/audio_book_mp3.htm) scrie clar despre curatat la 30000 - 50000 MILE adica 48000 - 80000km (adica consumi un motor si filtrul il ungi de 2-3 ori; si cantitatea de ulei necesara e de cca.20ml pt. uns o data): Cleaning Your K&N Air Filter All K&N Air Filters are washable and reusable. Your normal driving environment will determine when you should clean your air filter. If you drive under normal highway conditions, we recommend you inspect your filter every 50,000 miles. If you occasionally drive on dirt roads, we recommend you inspect your filter every 30,000 miles. Extremely dusty conditions such as driving regularly on dirt roads would require even more frequent inspection. A filter inspection does not necessarily mean it needs to be cleaned. An inspection should be visual to identify the amount of dirt build up on the filter. There will always be dirt and this can even help filtration. Only when the dirt build up becomes excessive should you make the decision to clean the filter. A K&N filter can accumulate dust up to 1/8th of an inch before cleaning is required. The easy way to make this determination is to see if you can visually identify all of the visible aluminum wire mesh on the top of the pleats. If it is still visible, the filter does not yet require cleaning and can be replaced in the vehicle. The next subsequent inspection should occur in 5,000 to 10,000 miles, once again, depending on driving conditions. Once the aluminum wire is covered with dirt and no longer visible in some places on the exterior of the filter, it’s time for cleaning. Mesaj completat Am de schimbat un filtru de aer pe al meu CBR 600 F3 PC 31 1998...as pune un K&N insa nu stiu daca trebuiesc modificate si altele obligatoriu....Evacuare sport am un MIVV ,in rest mai nici o modificare.Nu ma intereseaza racing style-ul de condus ca toate ca nu o iert de cate ori pot,insa nu as vrea un consum nesimtit urmare a montarii acestui filtru ...are careva dintre voi montat filtru sport? Cum a influentat consumul si alte cele?....A trebuit sa faceti modificari sau a fost ready to go? Numai pt. filtru n-ar fi o problema daca nu schimbi nimic. Dar ai si evacuare sport si la turatii mai mari o sa fie amestecul prea sarac... daca auzi la decelerare prea multe rateuri atunci e necesar sa schimbi ceva si la carburatie. Motoarele cu injectie in general nu au nevoie de ajustari pt. ca masoara cantitatea de aer care intra in motor ... in special cele mai noi cu senzor de oxigen. dar cred ca in 1998 era cu carburatoare. Problema cu esapamentele sport este ca sunt de mai multe feluri... cele pt. racing schimba caracteristicile motorului si in loc sa mearga mai bine la turatiile uzuale pe care le atingi pe strada merge mai bine la turatii mari care se ating mai mult pe circuit... tot ansamblul airbox, motor, exhaust formeaza un sistem pulsator ... aerul nu are o curgere continua ci formeaza unde de presiune... In functie de modificarile pe care le faceti e posibil ca unda de presiune sa fie defavorabila umplerii cilindrilor chiar la turatiile mai uzuale mersului pe strada. Deci atentie ca esapamentele sport nu sunt neaparat o imbunatatire pt. toata lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.