Sari la conținut

Reglementari legale viitoare


fast_arrow
 Share

Postări Recomandate

Ce ati dori pe viitor sa se schimbe in legislatie ? Eu vad cam asa situatia:

1. Sa se introduca definitia autorului moral al unui accident si acesta sa fie pedepsit, sa suporte consecintele faptelor sale.

2. Pedepse mai mari, cu executare, pentru cei care circula fara permis

3. Depasirile agresive si repetate, sa duca la pierderea permisului pe o anumita perioada de timp.

4. Pentru neasigurarea la schimbarea directiei de mers, pentru franarea violenta fara motiv intemeiat, ca si pentru incalcarea liniei continue, sa fie pedepse mult mai aspre.

5. Daca ai avut permisul suspendat de mai multe ori intr-un anume interval de timp, sa fie anulat.

6. In caz de accident, cand motociclistul repectiv este in stare de soc sau inconstienta si nu pot fi chemate rude, etc, motorul sa ii fie ridicat la solicitarea Politiei de catre o firma agreata si depozitat undeva, pana v-a putea fi ridicat de catre proprietar sau rude, etc.

7. In timpul cat masinile sunt oprite la semafor, sa ni se permita sa avansam printre benzi pentru fluidizarea circulatiei.

9. Suspendarea permisului si amenda consistenta pentru oprire, depasire, in curba fara vizibilitate. Schimbarea benzii , oprirea, plecarea de pe loc fara semnal aspru pedepsite.

10. Oprirea , stationarea imediat inaintea si pe trecerile de pietoni sa duca la pierderea permisului de asemeni.

11. Sa cerem pedepse mai mari pentru administratorii drumurilor.

12 Apa cu care se stropesc drumurile sa nu mai fie scoasa din Dambovita, sa se spele noaptea, nu ziua cand pleaca lumea la serviciu si e trafic intens si mai rau incurca circulatia

13. Sa scoata masinile parcate pe carosabil, pe prima banda, sau uneori pe prima si a treia, sa le faca parcari etajate sau cum doresc, in cat mai multe locuri si sa-i oblige sa parcheze acolo. O idee ar fi sa darame blocurile subrede care cu siguranta ar cadea la cutremur si sa faca parcari pe acele terenuri.

Cu siguranta or mai fi si alte opinii...si alte idei...

Sa le centralizam aici si sa demaram o actiune de sustinere apoi in toata tara. Petitii, marsuri, semnaturi etc.

P.S. Nu stiu daca locul acestui topic este aici. Cu siguranta nu. Am observat mai tarziu, rog sa fie mutat unde ii este locul.

Mesaj completat

Rog sa fie mutat la legislatie sau discutii generale, unde se considera ca este mai nimerit.

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. Depasirile agresive si repetate, sa duca la pierderea permisului pe o anumita perioada de timp.

Defineste "agresive". Iti dai seama ca orice criterii ai pune, depasirile facute de motociclisti se vor incadra aici mai mult decat oricare altele? Sau asta era si intentia?

Si cum propui sa se demonstreze agresivitatea si repetarea manevrei astfel incat sa nu existe abuzuri?

Din punctul meu de vedere, punctul asta este complet neaplicabil.

 

4. [...] pentru franarea violenta fara motiv intemeiat, [...] sa fie pedepse mult mai aspre.

Cum propui sa se demonstreze existenta motivului franarii violente?

Eu am franat la o intersectie in care aveam prioritate fiindca vazusem o duba care se pregatea sa-mi taie calea. Nu mi-a taiat-o, dar cat am franat (~1s) a fost suficient ca masina din spate sa intre in mine. Conform criteriilor tale, eu as fi fost vinovat pentru accident.

 

6. In caz de accident, cand motociclistul repectiv este in stare de soc sau inconstienta si nu pot fi chemate rude, etc, motorul sa ii fie ridicat la solicitarea Politiei de catre o firma agreata si depozitat undeva, pana v-a putea fi ridicat de catre proprietar sau rude, etc.

"Cu acordul posesorului, exprimat in scris anterior accidentului" ai uitat sa mentionezi. Tu ai vrea sa te trezesti din coma cu o datorie la "firma agreata" mai mare decat valoarea resturilor motocicletei?

 

9. Suspendarea permisului si amenda consistenta pentru oprire, depasire, in curba fara vizibilitate. [...]

Defineste "curba fara vizibilitate". Conform marcajelor rutiere (linia continua), 80% din lungimea oricarui drum din Romania este fara vizibilitate. Valea Oltului, spre exemplu, este o linie continua de la un cap la altul.

Vreau sa-ti reamintesc ca motociclistii de obicei vad peste masina din fata lor, asa ca vizibilitatea este un lucru relativ.

 

10. Oprirea , stationarea imediat inaintea si pe trecerile de pietoni sa duca la pierderea permisului de asemeni.

Daca ziceai "linia de tramvai", atunci mai intelegeam. Dar pierderea permisului pentru oprire pe trecerea de pietoni?? Nu crezi ca ceri prea mult?

Eu zic sa parcam pe stalpi. Uite-asa:

1088696383445_2.jpg

 

11. Sa cerem pedepse mai mari pentru administratorii drumurilor.

"mai mari"? Eu zic sa cerem mai intai infiintarea lor. :laugh:

 

12 Apa cu care se stropesc drumurile sa nu mai fie scoasa din Dambovita, sa se spele noaptea, nu ziua cand pleaca lumea la serviciu si e trafic intens si mai rau incurca circulatia.

Cu asta iar nu sunt de acord. Drumurile trebuie SPALATE, nu stropite. Stropirea trebuie interzisa complet.

In caz ca n-ai iesit niciodata din Romania, SPALAREA presupune perii, detergenti si aspirator.

 

13. Sa scoata masinile parcate pe carosabil, pe prima banda, sau uneori pe prima si a treia, sa le faca parcari etajate sau cum doresc, in cat mai multe locuri si sa-i oblige sa parcheze acolo. O idee ar fi sa darame blocurile subrede care cu siguranta ar cadea la cutremur si sa faca parcari pe acele terenuri. Cu siguranta or mai fi si alte opinii...si alte idei...

Propunerea asta este iarasi neaplicabila din atat de multe puncte de vedere incat nici nu stiu de unde sa incep... Ridicarea masinilor (si taxarea cu 10 mil. pentru asta), exproprierea locatarilor, bani pentru demolare, bani pentru facut parcare, parcatul intr-un subsol intunecos unde hotul iti face motocicleta bucati pana dimineata si ti-o cara cu sacosa fara sa-l deranjeze nimeni, .... si alte chestii minore de genul asta.

 

Tu te-ai gandit macar la ce scrii inainte sa postezi aici?? Jumatate din propunerile tale legislative sunt aberatii, la fel ca si legile scoase de astia... Eu zic sa te faci politician. Uite, deja ai sustinatori gata sa aprobe totul fara sa gandeasca.

 

 

Sa le centralizam aici si sa demaram o actiune de sustinere apoi in toata tara. Petitii, marsuri, semnaturi etc.

Petitii, marsuri si semnaturi (banuiesc ca sunt pentru petitii). Asa vrei tu sa faci o lege? LOL!

Uite aici cum se face o lege:

CONSTITUTIA ROMANIEI

ARTICOLUL 74

(1) Inițiativa legislativă aparține, după caz, Guvernului, deputaților, senatorilor sau unui număr de cel puțin 100.000 de cetățeni cu drept de vot. Cetățenii care îÂşi manifestă dreptul la inițiativă legislativă trebuie să provină din cel puțin un sfert din județele țării, iar în fiecare din aceste județe, respectiv în municipiul BucureÂşti, trebuie să fie înregistrate cel puțin 5.000 de semnături în sprijinul acestei inițiative.

(2) Nu pot face obiectul inițiativei legislative a cetățenilor problemele fiscale, cele cu caracter internațional, amnistia Âşi grațierea.

[...]

Deci daca nu aduni 100.000 de motociclisti si alti sustinatori, n-ai facut nimic. Te simti in stare?

Iti urez multa bafta in lupta ta cu morile de vant. Hai ca nu vreau sa te descurajez - iti semnez si eu legea daca scoti aberatiile din ea!

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

propunerile sunt bune, dar greu realizabile. Cu alte cuvinte propunerile intereseaza C.Penal, C.Rutier, Hotarari de Consiliu General, O.G, s.a. -

-Timp de aprox 46 de ani, de la adoptarea Codului Penal, nu s-a gasit de cuviinta, infiintarea institutiei de "autor moral", desi practica judiciara o recunoaste, fapta nu are o incadrare proprie, -"Oprirea , stationarea imediat inaintea si pe trecerile de pietoni sa duca la pierderea permisului de asemeni" - cu asta nu sunt de acord, decat in masura in care li se ofera soferilor alternative, viabile.

Punctul ar trebui anexat - la " Obligarea autoritatilor publice locale, la crearea de locuri de parcare, cu 20% mai multe locuri, decat nr. de vehicole pentru care se percep taxe si impozite si instiintarea participantilor la trafic prin afisaje electronice cu privire la locurile libere"

 

Stii ce propunere as face eu : " Tragerea la raspundere penala, a tuturor celor care candideaza pentru functii publice, care promit inainte sau in timpul campaniei electorale masuri, de natura a influenta electoratul, masuri care nu pot fi indeplinite ori respectate pana la finalizarea mandatului." ( ma rog, intr-o Justitie corecta)

-Contract de x ron, pt ridicarea autovehicolelor oprite neregulamentar, ce incurca traficul, cu rea-credidnta - iar amenda sa fie indreptata catre bugetul local, nu catre hingherii auto. In ziua de azi, hingherii, ridica orice, din lipsa locurilor de parcare, cu concursul autoritatilor.

-Eliminarea cainilor vagabonzi din bucuresti, eliminarea cersetorilor si spalatorilor de parbrize si dirijorilor de parcari

-Trimiterea contravenientilor la munca in folosul comunitatii ( vezi, curve, cersetori, tigani, plm.. astia care nu-si platesc amenzile deloc)

 

* Asta asa ca idee, nu ca s-ar concretiza ceva nici cu un mars ca-n Atena :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ati dori pe viitor sa se schimbe in legislatie ? Eu vad cam asa situatia:

1. Sa se introduca definitia autorului moral al unui accident si acesta sa fie pedepsit, sa suporte consecintele faptelor sale.

2. Pedepse mai mari, cu executare, pentru cei care circula fara permis

3. Depasirile agresive si repetate, sa duca la pierderea permisului pe o anumita perioada de timp.

4. Pentru neasigurarea la schimbarea directiei de mers, pentru franarea violenta fara motiv intemeiat, ca si pentru incalcarea liniei continue, sa fie pedepse mult mai aspre.

5. Daca ai avut permisul suspendat de mai multe ori intr-un anume interval de timp, sa fie anulat.

6. In caz de accident, cand motociclistul repectiv este in stare de soc sau inconstienta si nu pot fi chemate rude, etc, motorul sa ii fie ridicat la solicitarea Politiei de catre o firma agreata si depozitat undeva, pana v-a putea fi ridicat de catre proprietar sau rude, etc.

7. In timpul cat masinile sunt oprite la semafor, sa ni se permita sa avansam printre benzi pentru fluidizarea circulatiei.

9. Suspendarea permisului si amenda consistenta pentru oprire, depasire, in curba fara vizibilitate. Schimbarea benzii , oprirea, plecarea de pe loc fara semnal aspru pedepsite.

10. Oprirea , stationarea imediat inaintea si pe trecerile de pietoni sa duca la pierderea permisului de asemeni.

11. Sa cerem pedepse mai mari pentru administratorii drumurilor.

12 Apa cu care se stropesc drumurile sa nu mai fie scoasa din Dambovita, sa se spele noaptea, nu ziua cand pleaca lumea la serviciu si e trafic intens si mai rau incurca circulatia

13. Sa scoata masinile parcate pe carosabil, pe prima banda, sau uneori pe prima si a treia, sa le faca parcari etajate sau cum doresc, in cat mai multe locuri si sa-i oblige sa parcheze acolo. O idee ar fi sa darame blocurile subrede care cu siguranta ar cadea la cutremur si sa faca parcari pe acele terenuri.

Cu siguranta or mai fi si alte opinii...si alte idei...

Sa le centralizam aici si sa demaram o actiune de sustinere apoi in toata tara. Petitii, marsuri, semnaturi etc.

P.S. Nu stiu daca locul acestui topic este aici. Cu siguranta nu. Am observat mai tarziu, rog sa fie mutat unde ii este locul.

Mesaj completat

Rog sa fie mutat la legislatie sau discutii generale, unde se considera ca este mai nimerit.

 

As adauga si obligativitatea unui permis A1 pentru scutere de pan la 50 cmc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marius, prea ai despicat firul in patru :laugh:

In legatura cu Art.74 din Const.  Cred, ca o initiativa legislativa, poate fi trimisa unui deputat/senator - astfel incat, n-ar mai fi necesara strangerea de semnaturi din partea populatiei. Sunt f. multi parlamentari, care duc lipsa de "luari de cuvant", "propuneri legislative" etc. Deputatii/senatorii, nu au toti pregatire juridica, motiv pentru care, exista comisii juridice, singurele competente de a analiza si de a traduce in limbaj juridic, definirea unor idei ori concepte, emise de un parlamentar ori de o masa de oameni prin sustinerea unei initiative legislative ( Legea nr. 189/1999 privind exercitarea initiativei legislative de catre cetateni).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-parcarea neregulamentara (chiar si oprirea cu avarii in loc nepermis) sa se sanctioneze cu spargerea tuturor rotilor

-claxonatul excesiv, agresiv si inutil cu demontarea si confiscarea claxonului

-flash-ul gratuit cu farurile cu spargerea farurilor

-gesturile obscene cu ruperea degetelor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Am deschis acest topic, pentru a centraliza si dezbate ideile privind schimbarea unor legi.

2. Sunt bine venite parerile si propunerile tuturor.

3. O sa incerc sa justific punctul meu de vedere mai pe seara, caci acum cand am citit (ora 7 AM ) plec la drum.

4. Dupa ce reusim sa centralizam ideile bune, sa stabilim pe ce cai putem solicita schimbarea legiilor.

5. Cer scuze ca am deschis topicul aici, dar tot raul e spre bine ...as zice, deoarece are legatura cu accidentele. Daca am avea o legislatie mai buna multe accidente poate ar fi evitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Daca am avea o legislatie mai buna multe accidente poate ar fi evitate.

 

Cred ca la fel s-ar intampla si daca am avea (atat noi cat si ceilalti participanti la trafic) mai mult respect in primul rand pentru sine, cat si pentru cel de langa noi.

 

Atata timp cat si cand sunt cu masina se gasesc idioti care nu dau doi bani pe viata lor si pe a mea si se angajeaza in depasire cand eu sunt pe contrasens si la doar 50m de ei, nu putem cere nimic deoarece nu avem cui.

 

O alta idee ar fi sa incepem sa aplicam egal legea care exista deja, chiar daca ea nu e perfecta. Pana cand un mutalau cu Q7 sau X6 poate scapa de aproape orice, nu are rost sa modificam legi ne-aplicate sau aplicate doar la unii.

Despre autorul moral, eu personal cred ca este o idee periculoasa, deoarece stim foarte bine cum la noi apar in 5 minute 3 martori care sa sustina ce vrea muschiul celui platitor (nu de taxe si impozite)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-"Oprirea , stationarea imediat inaintea si pe trecerile de pietoni sa duca la pierderea permisului de asemeni" - cu asta nu sunt de acord, decat in masura in care li se ofera soferilor alternative, viabile.

Punctul ar trebui anexat - la " Obligarea autoritatilor publice locale, la crearea de locuri de parcare, cu 20% mai multe locuri, decat nr. de vehicole pentru care se percep taxe si impozite si instiintarea participantilor la trafic prin afisaje electronice cu privire la locurile libere"

Stupid. In primul rand detinerea sau conducerea unei masini, motociclete, biciclete sau camion nu sunt obligatorii, pe cand regulile de circulatie care spun ca stationarea este interzisa pe trecerea de pietoni si la o distanta minima de ea sunt obligatorii. Nu esti in stare sa mergi pe strada fara sa parchezi pe trecerea de pietoni? Asta e, nu iti cumpara masina. Daca nu ai loc in casa si iti cumperi frigider ai dreptul sa il pui pe holul blocului? Daca nu ai parcare acasa sau la serviciu ai dreptul sa parchezi unde ai chef ca nesimtitul? Nu te obliga nimeni sa iti iei masina intr-un oras fara parcari suficiente.

 

Sa obligi primaria sa iti faca parcare? Nenea, pe banii cui si de ce? Nu are toata lumea masina si unii au deja parcare, de ce vrei sa faca primaria cu banii tuturor parcare pentru aia care au bani de masina dar nu au bani de parcare? Vrei parcare? Ia-ti apartament intr-un bloc cu parcare, daca nu iti permiti probabil nu iti permiti sa ai o masina cu tot ce rezulta din asta. Parcarea in orase costa bani multi, cand e 1000 EUR metru patrat de teren si o masina are nevoie de minim 9 mp (2x4.5) sa crezi tu ca tot orasul e obligat sa iti plateasca tie parcarea de 10.000 EUR (9.000 terenul si 1.000 amenajarea si administrarea). Gandeste-te iarasi la frigider, e obligata primaria sa iti mareasca casa sa iti incapa frigiderul?

 

Sau daca esti dispus sa platesti parcarea la cat costa sa vezi ce o sa faca dezvoltatorii imobiliari parcari in loc de blocuri. Daca esti dispus sa platesti 200 EUR lunar pe un loc de parcare sigur se gaseste cineva sa investeasca in asemenea afacere. Si daca 200 EUR ti se pare mult fa un calcul si o comparatie: aia 10.000 EUR investiti trebuie recuperati in vreo 5-6 ani ca sa fie rentabil (altfel pui banii la banca si astepti, e mai simplu si mai sigur), asta. inseamna 2000 EUR pe an sau 180 pe luna. Mai pui intretinerea, sari de 200 EUR.

 

Comparatie: in Washington DC nu sunt locuri de parcare suficiente (am locuit acolo, de-aia stiu), asa ca locul de parcare pe marginea strazii costa 6$ pe ora, iar in parcari 7-8$ pe ora. La periferie langa statiile de metrou sunt parcari uriase cu 7-8$ pe zi, vine omul cu masina din suburbii si o lasa acolo si merge cu metroul. Eu sunt nevoiti sa mearga cu masina pentru ca fac naveta (in oras nu se mai fac blocuri ca sa pastreze arhitectura veche, nu merge figura cu facut turnuri unde nimeresc) si platesc aproape 180$ pe luna doar pentru cele 9-10 ore de parcare din timpul zilei la marginea orasului. E costul de a avea o masina in oras. Tu vrei parcari gratis, tovarase bolsevic?

Mesaj completat

6. In caz de accident, cand motociclistul repectiv este in stare de soc sau inconstienta si nu pot fi chemate rude, etc, motorul sa ii fie ridicat la solicitarea Politiei de catre o firma agreata si depozitat undeva, pana v-a putea fi ridicat de catre proprietar sau rude, etc.

"Cu acordul posesorului, exprimat in scris anterior accidentului" ai uitat sa mentionezi. Tu ai vrea sa te trezesti din coma cu o datorie la "firma agreata" mai mare decat valoarea resturilor motocicletei?

Poate fi acoperit de RCA costul in majoritatea cazurilor. Acord prezumat pentru depozitarea vehicolului avariat? Ti-l treci in buleti sau pe permis? Ce risti, sa platesti 300-500 RON pentru tractare sau sa ramai fara moto?

9. Suspendarea permisului si amenda consistenta pentru oprire, depasire, in curba fara vizibilitate. [...]

Defineste "curba fara vizibilitate". Conform marcajelor rutiere (linia continua), 80% din lungimea oricarui drum din Romania este fara vizibilitate. Valea Oltului, spre exemplu, este o linie continua de la un cap la altul.

Vreau sa-ti reamintesc ca motociclistii de obicei vad peste masina din fata lor, asa ca vizibilitatea este un lucru relativ.

Linia continua nu are treaba cu vizibilitatea, iar faptul ca esti mai inalt pe moto nu te face sa vezi dupa colt. E relativ usor de analizat si pus semne de interdictie de depasire daca e curba fara vizibilitate - ex. curba cu copaci sau constructii pe interiorul curbei.

10. Oprirea , stationarea imediat inaintea si pe trecerile de pietoni sa duca la pierderea permisului de asemeni.

Daca ziceai "linia de tramvai", atunci mai intelegeam. Dar pierderea permisului pentru oprire pe trecerea de pietoni?? Nu crezi ca ceri prea mult?

Eu zic sa parcam pe stalpi. Uite-asa:

Atunci sa nu se mai dea amenzi pentru nimic, exista scuze stupide pentru orice. Inclusiv parcatul pe stalpi :laugh:
13. Sa scoata masinile parcate pe carosabil, pe prima banda, sau uneori pe prima si a treia, sa le faca parcari etajate sau cum doresc, in cat mai multe locuri si sa-i oblige sa parcheze acolo. O idee ar fi sa darame blocurile subrede care cu siguranta ar cadea la cutremur si sa faca parcari pe acele terenuri. Cu siguranta or mai fi si alte opinii...si alte idei...

Propunerea asta este iarasi neaplicabila din atat de multe puncte de vedere incat nici nu stiu de unde sa incep... Ridicarea masinilor (si taxarea cu 10 mil. pentru asta), exproprierea locatarilor, bani pentru demolare, bani pentru facut parcare, parcatul intr-un subsol intunecos unde hotul iti face motocicleta bucati pana dimineata si ti-o cara cu sacosa fara sa-l deranjeze nimeni, .... si alte chestii minore de genul asta.

Nu e nevoie sa se complice atat. E suficient sa taxeze parcarile existente la costurile reale, cand ar fi peste 100 EUR lunar parcarea se intampla 2 fenomene:

1. Pastreaza masinile doar cei care isi permit. Masina e un lux in oras, nu o necesitate. Nu comentez pe tema asta cu toti socialistii utopici care viseaza cai verzi pe pereti.

2. O sa devina rentabil sa construiasca cineva parcari. Ar fi o afacere reala, nu sponsorizata din impozitele tuturor, inclusiv a celor care nu au masina sau au deja locuri de parcare platite - e vreo 10.000 EUR un loc de parcare la un bloc nou, ce frumos e sa vrei locuri pe gratis in ghetouri :) Iar daca e o afacere viabila sa vezi ce gasesc oamenii solutii :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate fi acoperit de RCA costul in majoritatea cazurilor. Acord prezumat pentru depozitarea vehicolului avariat? Ti-l treci in buleti sau pe permis? Ce risti, sa platesti 300-500 RON pentru tractare sau sa ramai fara moto?

Daca ai ajuns la spital in stare de inconstienta, poti presupune lejer ca deja ai ramas fara moto. Iti dai seama cum ar arata dupa un asemenea accident...

Daca cineva vrea sa i se ridice motocicleta dupa accident, legea ar putea prevede instiintarea de catre Politie a firmei alese de accidentat cu care acesta are contract/asigurare sa-i ridice motocicleta dupa accident.

Eu in nici un caz n-as lasa statul sa decida pentru mine.

 

Linia continua nu are treaba cu vizibilitatea, iar faptul ca esti mai inalt pe moto nu te face sa vezi dupa colt. E relativ usor de analizat si pus semne de interdictie de depasire daca e curba fara vizibilitate - ex. curba cu copaci sau constructii pe interiorul curbei.

Atunci sa nu se mai dea amenzi pentru nimic, exista scuze stupide pentru orice. Inclusiv parcatul pe stalpi :laugh:

In primul rand ca aici nu era vorba despre amenzi, ci despre suspendarea permisului.

In al doilea rand, linia continua era un exemplu despre cum o lege in principiu buna ajunge sa fie aplicata perfect aiurea (adica dupa capul muncitorului care trage linii cu bidineaua) si sa se abuzeze de ea.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ati dori pe viitor sa se schimbe in legislatie ? Eu vad cam asa situatia:

1. Sa se introduca definitia autorului moral al unui accident si acesta sa fie pedepsit, sa suporte consecintele faptelor sale.

2. Pedepse mai mari, cu executare, pentru cei care circula fara permis

3. Depasirile agresive si repetate, sa duca la pierderea permisului pe o anumita perioada de timp.

4. Pentru neasigurarea la schimbarea directiei de mers, pentru franarea violenta fara motiv intemeiat, ca si pentru incalcarea liniei continue, sa fie pedepse mult mai aspre.

5. Daca ai avut permisul suspendat de mai multe ori intr-un anume interval de timp, sa fie anulat.

6. In caz de accident, cand motociclistul repectiv este in stare de soc sau inconstienta si nu pot fi chemate rude, etc, motorul sa ii fie ridicat la solicitarea Politiei de catre o firma agreata si depozitat undeva, pana v-a putea fi ridicat de catre proprietar sau rude, etc.

7. In timpul cat masinile sunt oprite la semafor, sa ni se permita sa avansam printre benzi pentru fluidizarea circulatiei.

9. Suspendarea permisului si amenda consistenta pentru oprire, depasire, in curba fara vizibilitate. Schimbarea benzii , oprirea, plecarea de pe loc fara semnal aspru pedepsite.

10. Oprirea , stationarea imediat inaintea si pe trecerile de pietoni sa duca la pierderea permisului de asemeni.

11. Sa cerem pedepse mai mari pentru administratorii drumurilor.

12 Apa cu care se stropesc drumurile sa nu mai fie scoasa din Dambovita, sa se spele noaptea, nu ziua cand pleaca lumea la serviciu si e trafic intens si mai rau incurca circulatia

13. Sa scoata masinile parcate pe carosabil, pe prima banda, sau uneori pe prima si a treia, sa le faca parcari etajate sau cum doresc, in cat mai multe locuri si sa-i oblige sa parcheze acolo. O idee ar fi sa darame blocurile subrede care cu siguranta ar cadea la cutremur si sa faca parcari pe acele terenuri.

Cu siguranta or mai fi si alte opinii...si alte idei...

Sa le centralizam aici si sa demaram o actiune de sustinere apoi in toata tara. Petitii, marsuri, semnaturi etc.

P.S. Nu stiu daca locul acestui topic este aici. Cu siguranta nu. Am observat mai tarziu, rog sa fie mutat unde ii este locul.

Mesaj completat

Rog sa fie mutat la legislatie sau discutii generale, unde se considera ca este mai nimerit.

Acum sa aduc unele lamuriri.

1 Autor moral al unui accident, este cel care desi nu a atins pe nimeni, prin manevra sa imprudenta, a dus la accidentarea altui sau altor autovehicule rezultand doar avarii usoare si/sau cu persoane care au suferit traume. Simplu pe doi !

2. Pedepse mari cu executare, pentru cei ce circula fara permis. Sunt inconstienti care ne pun viata in pericol, nu au ce cauta pe sosele.

3.Depasire agresiva si repetata. Depasirea in scurt eventual si fara semnal, este o depasire agresiva. Unul din asta care desi nu are unde sa avanseze, caci in fata are ditamai sirul si tot ia la rand masina cu masina, depasind la mustata, repliindu-se in scurt, deranjandu-l pe cel depasit si pe cei de pe contrasens, este un autor al unei depasiri agresive si repetate. Acesti indivizi sunt cei mai periculosi, manevra lor inconstienta duce la accidente grave, de multe ori iti apar brusc in fata depasind pe contrasens si te obliga, daca mai ai timp, sa reduci viteza pentru a-i permite sa se replieze pe sensul lui (reduc si cei depasiti , reduc si cei de pe contrasens, pentru ca un limbric ca asta sa isi faca jocul mortal) Acesta este profilul unui autor agresiv.

4.Unul iti intra in fata si iti franeaza brusc, il vad din intamplare politistii sau faci o pangere cu un martor sau ai cumva o filmare a unei camere instalate in acea zona. Daca se dovedeste ca a vrut sa te sicaneze doar, poate fi numit autor al unei franari violente si nejustificate. Incalcarea liniei continue in curbe, mai ales fara vizibilitate, este foarte periculoasa si nu as dori Marius '95 sa ne dam cap in cap intr-o asemenea curba din cauza ta (parca a fost chiar un caz asemanator, cu doi motociclisti undeva...), sau a unuia cu masina care doreste sa se urce pe mine asa...din intamplare. Sincer...eu as anula permisul pentru asa ceva. Si poate sunt printre putinii prosti, care nu fac chestia asta...macar acolo.

5. Daca tot iti suspenda repetat permisul intr-o perioada scurta de timp, inseamna ca nu pui pret pe lege sau esti incompetent. Sa se anuleze acestor indivizi permisul.Sa dea examen din nou si sa fie considerat incepator cu tot ceea ce presupuine acest lucru. Lamaie etc...Apoi daca patesti chestia asta de, sa zicem doua sau maxim trei ori, sa nu mai ai dreptul sa detii permis. In acest caz iti iei scuter, patine sau bicicleta ...dar nu mai esti un real pericol pentru noi ceilalti participanti la trafic. Desi ma indoiesc ca unul din asta, nu e periculos si mergand pe jos ca pieton.

6. Daca nu poti sa te tii pe picioare, nu poti suna pe cineva, esti singur si neajutorat, plimbat pe la spitale, de bun simt ar fi in urma unui accident, sa nu iti fie lasat motorul acolo parasit, caci nu tu ai ales cum si unde sa il lasi aici e diferenta. Eventual sa fie chemata firma de asigurari sau undeva... cineva... sa iti poata gazdui motorul, pana v-a putea fi ridicat de acolo. Nu stiu inca cine si pe ce bani, dar este o varianta de luat in calcul, decat sa fie lasat acolo pe marginea drumului prada hortilor, nu putini. Cred ca preferati in acest caz, sa mai aveti apoi motor, chiar daca presupune ceva cheltuiala.

7.Aici cred ca e clar de ce. Nu deranjam pe nimeni, inaintam numai daca este loc si fluidizam traficul. Toata lumea castiga !

9.Da, pedepse mai grele, sa ii doara la lingurica, caci acum vad ca pe multi ii doare la basca. Raman numai cei mai buni !

10. Oprirea, stationarea, inainte si dupa trecerile de pietoni, sunt facute de posibili autori morali ai unui accident. Aici as incadra acesti indivizi, caci posesori de permise nu ii pot numi. Aceste opriri, stationari pun viata pietonului in pericol, pentru ca il vezi greu cand iti iese dintre masini, iti obtureaza vizibilitatea si nu e legal de altfel.

11.Da, administratorii drumurilor sa plateasca penal si civil pentru accidentele care se intampla din cauza proastei administrari a soselelor. Sa inteleaga ca nu sunt platiti degeaba si sa isi faca munca cu raspundere, asa cum fiecare dintre noi incercam sa o facem zi de zi. Ar putea fi si ei considerati autori morali ai accidentelor in unele cazuri !

12. Sa spele drumurile noaptea cu apa curata, nu cu alge si carcalaci si sa nu mai gatuie traficul ziua. Aici cred ca e limpede.

13. Masinile parcate pe carosabil sunt un real pericol, ies in trafic fara semnal, fara asigurare cand nu te astepti. Intorc din sirul de masini, brusc fara avertizare. Pietonii tasnesc fara sa ii poti observa dintre ele. Gatuie o banda de circulatie pe ambele sensuri. Deci din 4 benzi, ramai doar cu doua din cauza lor. Pe bd. Obregia dupa Cultural deja au ocupat doua din trei benzi deci ramane una singura. Vi se pare normal ?

Ca si solutie, as propune demolarea blocurilor din anumite zone, blocuri subrede care vor cadea cu locatarii si peste pietoni, etc, nu peste mult timp si construirea in cat mai multe locuri, pentru a acoperi o arie mai mare, de parcari etajate, unde sa fie directionate masinile de pe prima banda de exemplu sau riveranii ce locuiesc in zona. Sub semnul oprirea interzisa, un semn aditional : parcare la de ex. 200 metri. De asemeni pe terenuri virane, din loc in loc, asemenea parcari. Zic bloc parcare , pentru ca se ocupa spatiu mai putin pe orizontala, altfel in curand vom taia toti copacii din orase si ne vom intinde ca o pomana tiganeasca pe sptiu verde, putin si asa. Aceste parcari pot fi construite pe terenul primariei sau privat sau o combinatie intre cele doua. In aceste parcari pot parca riverani contra unei taxe, abonament sau cei in tranzit. Pot fi securizate cu camere supraveghere, eventual sa poti urmari si pe internet daca ai chef, ce iti face odorul. In aceste blocuri pot functiona spalatorii, magazine de piese si consumabile sau orice altceva pe langa parcare. Particularii pot fi incurajati sa investeasca avand clienti permanenti cu siguranta, cei obligati sa intre acolo si scosi de pe strazi, acolo unde nu mai se pot face noi parcari. Eventual o taxa de bun simt si sa aibe ceva facilitati din partea statului, pentru a-i incuraja sa investeasca. Reduceri la impozite, etc, pe o perioada de timp. Un asemenea bloc din 2, 3 sute de metri, unde e posibil, ar scoate multe masini din carosabil si ar fluidiza traficul, iar posesorii ar avea autovehiculul in siguranta.

Posibil sa nu fie cele mai bune idei, dar astept si alte pareri si sa le dezbatem aici. Important este sa gasim o cale comuna, pentru a ne securiza deplasarile si a scoate din trafic panaramele si criminalii.

 

Mesaj completat

@Marius '95 Nu intotdeauna cand ajungi la spital in stare de inconstienta, motorul trebuie sa fie varza. Deci nu mereu ramai fara el, nu e o regula. Ar putea sa fie trecut pe fisa ta la politie, cu ce firma ai contract pentru a-i suna in caz de ...O varianta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marius, tu ai spus ce nu se poate, dar nu am vazut o propunere concreta pentru imbunatatirea sigurantei rutiere. E usor sa gasesti bubele, e greu sa gasesti solutii, asta nu e dezbatere e Gica contra impotriva alora care au o idee, buna sau proasta poate ca se poate imbunatati, nu o faci pachet si o trimiti initiatorului cu mesajul sa si-o bage undeva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura chestie care poate astimpara setea multora de a reglementa/legifera fiecare miscare este faptul ca legile li se intorc impotriva mai devreme sau mai tirziu.

 

Pedeapsa - fascinatia numarul unu prin eficienta... Ce o fi avind educatia ca solutie?

 

 

Eu zic sa ii impuscam pe toti care: 1... 2... 3... 4... Sa vezi ce misto o sa fie cind vine altu cu o alta lista... pe care sint si eu la punctul 15... Si nu ma refer la motociclism aici.

 

Dar ce conteaza... bagati mare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As mai avea o propunere si anume : politistilor corupti si spagari sa li se mareasca pedepsele. Mai exact sa li se dubleze.

Personal nu de asta imi e frica, ca s-ar intoarce impotriva mea... Nu mananci omleta daca nu spargi oua. Imi este frica de cei care nu respecta legea si o trateaza cu indolenta, aceasta atitudine fiind generatoare de accidente si drame.

De cand cu radarele astea noi, observ ca a intervenit teama si se circula mai incet, mai aproape de viteza legala si este un lucru bun desi incomod chiar si pentru mine recunosc, dar ma supun.

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As adauga si obligativitatea unui permis A1 pentru scutere de pan la 50 cmc

 

subscriu la aceasta propunere. cred ca sunt prea multe persoane, sa le zicem ..., minoritari de culoare, analfabeti si tupeisti pe scutere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

subscriu la aceasta propunere. cred ca sunt prea multe persoane, sa le zicem ..., minoritari de culoare, analfabeti si tupeisti pe scutere
De acord si eu.

 

Mesaj completat

O alta prevedere pe care o propun si o sustin ar fi ca atunci cand primesti o amenda, sa fii invitat zilele imediat urmatoare sa sustii si un test la politie. Daca il iei pastrezi permisul, daca nu il lasi acolo sustii testul fara taxa prima data apoi cu taxa iar si iar si il iei cand promovezi. Cui ii e frica de asemenea provocare ? Sa ramana in trafic numai cei buni si responsabili, nu o liota de papagali.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Acum sa aduc unele lamuriri.

1 Autor moral al unui accident, este cel care desi nu a atins pe nimeni, prin manevra sa imprudenta, a dus la accidentarea altui sau altor autovehicule rezultand doar avarii usoare si/sau cu persoane care au suferit traume. Simplu pe doi !"

 

De ce nu merge asta? Pentru ca toti incepatorii care se sperie de orice musca, pot cadea din cauza ca li s-a parut ca ala de pe banda a doua o sa intre peste ei. Ce facem acuma? Pentru ca eu sunt dobitoc si nu stiu sa dramuiesc franele, sa plateasca unul care este, probabil, nevinovat?

 

Ca sa nu spuneti ca sunt negativist si nu vin cu propuneri, eu spun sa ramana legile care sunt acum dar SA SE APLICE. Aici e buba. Ca poti sa ceri tu si pedeapsa cu moartea pentru parcare pe trecere. Daca nu se aplica, vax albina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. Depasirile agresive si repetate, sa duca la pierderea permisului pe o anumita perioada de timp.

Defineste "agresive". Iti dai seama ca orice criterii ai pune, depasirile facute de motociclisti se vor incadra aici mai mult decat oricare altele? Sau asta era si intentia?

Si cum propui sa se demonstreze agresivitatea si repetarea manevrei astfel incat sa nu existe abuzuri?

Din punctul meu de vedere, punctul asta este complet neaplicabil.

 

4. [...] pentru franarea violenta fara motiv intemeiat, [...] sa fie pedepse mult mai aspre.

Cum propui sa se demonstreze existenta motivului franarii violente?

Eu am franat la o intersectie in care aveam prioritate fiindca vazusem o duba care se pregatea sa-mi taie calea. Nu mi-a taiat-o, dar cat am franat (~1s) a fost suficient ca masina din spate sa intre in mine. Conform criteriilor tale, eu as fi fost vinovat pentru accident.

 

6. In caz de accident, cand motociclistul repectiv este in stare de soc sau inconstienta si nu pot fi chemate rude, etc, motorul sa ii fie ridicat la solicitarea Politiei de catre o firma agreata si depozitat undeva, pana v-a putea fi ridicat de catre proprietar sau rude, etc.

"Cu acordul posesorului, exprimat in scris anterior accidentului" ai uitat sa mentionezi. Tu ai vrea sa te trezesti din coma cu o datorie la "firma agreata" mai mare decat valoarea resturilor motocicletei?

 

9. Suspendarea permisului si amenda consistenta pentru oprire, depasire, in curba fara vizibilitate. [...]

Defineste "curba fara vizibilitate". Conform marcajelor rutiere (linia continua), 80% din lungimea oricarui drum din Romania este fara vizibilitate. Valea Oltului, spre exemplu, este o linie continua de la un cap la altul.

Vreau sa-ti reamintesc ca motociclistii de obicei vad peste masina din fata lor, asa ca vizibilitatea este un lucru relativ.

 

10. Oprirea , stationarea imediat inaintea si pe trecerile de pietoni sa duca la pierderea permisului de asemeni.

Daca ziceai "linia de tramvai", atunci mai intelegeam. Dar pierderea permisului pentru oprire pe trecerea de pietoni?? Nu crezi ca ceri prea mult?

Eu zic sa parcam pe stalpi. Uite-asa:

1088696383445_2.jpg

 

11. Sa cerem pedepse mai mari pentru administratorii drumurilor.

"mai mari"? Eu zic sa cerem mai intai infiintarea lor. :laugh:

 

12 Apa cu care se stropesc drumurile sa nu mai fie scoasa din Dambovita, sa se spele noaptea, nu ziua cand pleaca lumea la serviciu si e trafic intens si mai rau incurca circulatia.

Cu asta iar nu sunt de acord. Drumurile trebuie SPALATE, nu stropite. Stropirea trebuie interzisa complet.

In caz ca n-ai iesit niciodata din Romania, SPALAREA presupune perii, detergenti si aspirator.

 

13. Sa scoata masinile parcate pe carosabil, pe prima banda, sau uneori pe prima si a treia, sa le faca parcari etajate sau cum doresc, in cat mai multe locuri si sa-i oblige sa parcheze acolo. O idee ar fi sa darame blocurile subrede care cu siguranta ar cadea la cutremur si sa faca parcari pe acele terenuri. Cu siguranta or mai fi si alte opinii...si alte idei...

Propunerea asta este iarasi neaplicabila din atat de multe puncte de vedere incat nici nu stiu de unde sa incep... Ridicarea masinilor (si taxarea cu 10 mil. pentru asta), exproprierea locatarilor, bani pentru demolare, bani pentru facut parcare, parcatul intr-un subsol intunecos unde hotul iti face motocicleta bucati pana dimineata si ti-o cara cu sacosa fara sa-l deranjeze nimeni, .... si alte chestii minore de genul asta.

 

Tu te-ai gandit macar la ce scrii inainte sa postezi aici?? Jumatate din propunerile tale legislative sunt aberatii, la fel ca si legile scoase de astia... Eu zic sa te faci politician. Uite, deja ai sustinatori gata sa aprobe totul fara sa gandeasca.

 

 

Sa le centralizam aici si sa demaram o actiune de sustinere apoi in toata tara. Petitii, marsuri, semnaturi etc.

Petitii, marsuri si semnaturi (banuiesc ca sunt pentru petitii). Asa vrei tu sa faci o lege? LOL!

Uite aici cum se face o lege:

 

Deci daca nu aduni 100.000 de motociclisti si alti sustinatori, n-ai facut nimic. Te simti in stare?

Iti urez multa bafta in lupta ta cu morile de vant. Hai ca nu vreau sa te descurajez - iti semnez si eu legea daca scoti aberatiile din ea!

 

Deci.... no comment ... felicitari!! Nu are rost sa mai comentati omul a spus TOT ceea ce trebuia spus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trag concluzia, ca nu trebuie nimic schimbat, ca sunt perfecte. Toata lumea multumita deci ? Atunci defilam cu ce avem. Dumnezeu fie cu noi !

in tara in care "mortu' e de vina " intotdeauna ce vrei sa schimbi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Sa se introduca definitia autorului moral al unui accident si acesta sa fie pedepsit, sa suporte consecintele faptelor sale.

 

Motociclistii sunt autori morali in majoritatea accidentelor, chiar si cand Legea le da dreptate.

Cand circula motociclistul cu 70km/h prin oras si intra intr-un nene care nu-i acorda prioritate, nu cumva motociclistul este autorul moral al accidentului?

Da, imi place cum gandesti! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...