Banzay Postat August 21, 2014 Share Postat August 21, 2014 In cartea de service pe care am primit o odata cu motocicleta (cea in romana) scrie 6000km. In acelasi timp in owner's manual, tot primit odata cu moto, (cel in engleza) scrie intr-adevar 12000. Si in manualul de service (in italiana) tot 12000scrie. in romania probabil zice ca ca sunt conditii vitrege, probabil legatura cu praful, soselele, etc. si vine recomandarea sa faci revizia mai repede. O chestie de genul asta a fost bagata sub nasul nostru de catre dealer la o masina cu termen de revizie 40k in general, redus la 30k in ro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ceberița 46 Postat August 21, 2014 Share Postat August 21, 2014 Am si eu o intrebare. Am cumparat Hornet 600 2005 recent. Duminica am observan un fenomen ciudat, la franare mai dura, roata din fata cumva pierde aderenta si parca ar sarea. Am vazut asa ceva numai la bicicleta cu curca lunga. Eu am asteptat la un stoppie. Este normal sau trebuie schimbat ceva in furca? Poate ar trebui strinsi rulmenti de la jug sau schimbati, de obicei atunci topaie, e doar o parere o verificare la un service poate nu ar strica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat August 21, 2014 Share Postat August 21, 2014 In cartea de service pe care am primit o odata cu motocicleta (cea in romana) scrie 6000km. In acelasi timp in owner's manual, tot primit odata cu moto, (cel in engleza) scrie intr-adevar 12000. Si in manualul de service (in italiana) tot 12000scrie. Nu verificasem nicioadata aceasta info. Eu luam 'de buna' informatia primita de la intermotorcycle pt ca oricum primii 2 ani nu aveam incotro daca vroiam sa pastrez garantia. Oricum, in cazul meu, vine mai repede intervalul de timp decat km (chiar si decat cei 6000) si, oricum, 150lei la 6k km nu mi se par chiar o avere :-) Nu e contradicţie între cele două sau faptul că ai nişte căsuţe goale la 0, 1k, 6k km. Informaţiile sunt aceleaşi la orice dealer Honda inclusiv Intermotorcycle. Prima revizie e la 1000 km restul la 6000 km. Dar uleiul se schimbă la 12000km. La 6000km de ex se verifică doar furtunul de scurgere a apei din corp filtru de aer să nu fie înfundat. Eu am scapat simplu de chestia asta, cand am facut 6000km pur si simplu nu era niciun service autorizat Honda in Bucuresti asa ca mi-am bagat picioarele in ea de garantie. Chiar, de curiozitate, stie careva ce se intampla daca nu respecti programul de revizii impus de dealerii din Romania (la jumatate fata de producator)? Ma refer din punct de vedere al garantiei. Acelaşi răspuns şi la tine. Nu e la jumătate ci e fix la recomandarea producătorului : vizita la service se face la 6000km. Dacă nu respecţi programul de revizii pierzi garanţia. Eu nu am scăpat de chestia asta ( şi nici nu am vrut ) pt că în garanţia de 2 ani am trecut de la 500km (cât avea mobra) la peste 20000km deci am fost la ei de vreo 4 ori (1k, 6k, 12k, 18k km). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cataaaa Postat August 22, 2014 Share Postat August 22, 2014 Nu e contradicţie între cele două sau faptul că ai nişte căsuţe goale la 0, 1k, 6k km. Informaţiile sunt aceleaşi la orice dealer Honda inclusiv Intermotorcycle. Prima revizie e la 1000 km restul la 6000 km. - in cartea in ro scrie clar 'se inlocuieste la fiecare 6000km sau 12luni' in dreptul uleiului din motor Dar uleiul se schimbă la 12000km. - asa scrie in cartea in engleza La 6000km de ex se verifică doar furtunul de scurgere a apei din corp filtru de aer să nu fie înfundat - nu vorbim decat strict de schimbatul uleiului din motor, nu de alte verificari Acelaşi răspuns şi la tine. Nu e la jumătate ci e fix la recomandarea producătorului : vizita la service se face la 6000km. Dacă nu respecţi programul de revizii pierzi garanţia. Eu nu am scăpat de chestia asta ( şi nici nu am vrut ) pt că în garanţia de 2 ani am trecut de la 500km (cât avea mobra) la peste 20000km deci am fost la ei de vreo 4 ori (1k, 6k, 12k, 18k km)- si nu ai schimbat si uleiul la intervalele astea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat August 22, 2014 Share Postat August 22, 2014 Nu, schimburile ulei şi filtru la 12000, iar la 6000 verificări ochiometrice pe la furtune şi filtru de aer. La vremea aia, în 2008 nici măcar nu aveau un check list în română. Am fost primul lor client cu Hornet în garanţie. Un filtru de aer original Honda pe care îl găseai la 150-180 lei pe ebay, la ei era 320 lei deci nu ne-am împrietenit prea tare. Treaba asta cu 6000km pt interval la ulei mă miră şi o să întreb la Honda Portsmouth UK la dealerul de unde e luată mobra mea » Post actualizat in 22 Aug 2014 09:27LE Oricum mi se pare o aiureală checklistul ăla românesc cu schimbarea uleiului din diferenţial la 24 luni. Diferenţial ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cataaaa Postat August 22, 2014 Share Postat August 22, 2014 Eu am luat motoreta de la intermotorcycle la sf de noiembrie 2009 si mi au dat carticica in romana (doar cea de service, pe care puneau stampilele). Prima revizie, cea de 1000km, a fost prin martie-aprilie 2010. Apoi 6k, 12k, 18k le am facut la ei si la toate mi au schimbat si uleiul si filtrul de ulei. In fine, nu mai conteaza. Doar sunt curios de ce diferenta (probabil o luase deja la vale IM si vroiau sa se scoata pe service :-)) ). Sa mi zici si mie pls rasp celor din UK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 22, 2014 Share Postat August 22, 2014 Uleiul sa schimba la 12k pentru un mers "mediu". In orice carte de la masina scrie ca daca mecanismul functioneaza in contidii dificile (temperaturi extreme, trafic greu, porniri, opriri dese), intervalele se injumatatesc. Eu schimb intre 8-12k in functie de unde si cum am mers. Cand merg 70% in oras schimb pe la 8k, cand fac ture lungi cu mers sute de kilometri cu 110-120km/h @~6krpm (viteza mea de comfort), e clar ca uleiul ala e mai putin obosit decat daca as merge in oras cu viteza medie de 35km/h cu variatii de la 0-100km/h dese, cu sarit de turatie de la 1300 la 13k, de 20 de ori pe zi. Aceeasi chestie valabila si la placute de frane, lant ambreiaj, etc. La bulgari de exemplu, unde nu trece drumul pe la fiecare pe acasa, la o ora matina cu trafic redus, nu am franat cu placutele 120km! am mers constant si am scos viteza medie de 90km/h cu consum de 4.5. Conteaza foarte mult cum mergi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat August 24, 2014 Share Postat August 24, 2014 Uleiul sa schimba la 12k pentru un mers "mediu". In orice carte de la masina scrie ca Eu schimb intre 8-12k in functie de unde si cum am mers. Cand merg 70% in oras schimb pe la 8k, cand fac ture lungi cu mers sute de kilometri cu 110-120km/h @~6krpm (viteza mea de comfort), e clar ca uleiul ala e mai putin obosit decat daca as merge in oras cu viteza medie de 35km/h cu variatii de la 0-100km/h dese, cu sarit de turatie de la 1300 la 13k, de 20 de ori pe zi. Aceeasi chestie valabila si la placute de frane, lant ambreiaj, etc. La bulgari de exemplu, unde nu trece drumul pe la fiecare pe acasa, la o ora matina cu trafic redus, nu am franat cu placutele 120km! am mers constant si am scos viteza medie de 90km/h cu consum de 4.5. Conteaza foarte mult cum mergi. ...și iar o dăm în bălării. Nu se pomenește în cartea motocicletei mele sau a mașinii despre mersul "mediu" și nici despre mersul la bulgari. No offence dar unii dintre voi își fac mai multe griji decât ar trebui. Noi vorbim aici despre Hornet nu despre vreun RR. La curse poate schimbi uleiul o dată pe zi sau chiar după fiecare sesiune, în furcă la o cursă sau chiar la o sesiune iar din shock o dată la 3 curse etc. În plus, la 13000 r/m deja e roșu la Hornetă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 (editat) ...și iar o dăm în bălării. Nu se pomenește în cartea motocicletei mele sau a mașinii despre mersul "mediu" și nici despre mersul la bulgari. No offence dar unii dintre voi își fac mai multe griji decât ar trebui. Noi vorbim aici despre Hornet nu despre vreun RR. La curse poate schimbi uleiul o dată pe zi sau chiar după fiecare sesiune, în furcă la o cursă sau chiar la o sesiune iar din shock o dată la 3 curse etc. În plus, la 13000 r/m deja e roșu la Hornetă. nu inteleg in ce balarii am dat. E o diferenta mare de uzura a unui mecanism care merge la o viteza constanta versus un mecanism la care vitezele variaza. Deci da, mecanismul stie de mers "mediu", sau la "bulgari", pentru ca e tinut la viteza constanta acolo pe perioade lungi de timp. La multe masini noi sunt senzori ce masoara vascozitatea uleiului, si guess what, am avut o astfel de masina si in 3.000km pe autostrada s-a uzat uleiul cat pentru 700km de Bucuresti. Acelasi lucru se intampla si la motocicleta, uleiul se uzeaza diferint in functie de regimul de mers al motocicletei, mult diferit. Daca consideri asta balarii, probabil nu are rost sa continuam o discutie tehnica.. Uite aici cateva manuale de utilizare, cauta dupa cuvantul "dificil" si o sa vezi ca sunt alte intervale de timp, si ce nu e dificil e "normal" sau "mediu" cum am zis eu, ca ziceai ca nu scrie nicaieri de chestia asta. http://www.hyundai-motor.ro/img/oldModels/manuale/Sonata%20DSL%202006%20(ro).pdf http://www.aviamotors.ro/doc/certificat_garantie.pdf http://www.chevrolet.ro/pdf/manuals/Epica_MY10_2009_RO.pdf Editat August 25, 2014 de mettal86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
p_mihai_ro Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 Care dunt dimensiunile maxime pentru baterie pentru un Hornet 2010+? Am cumparat in fuga un acumulator care are cam 150x85x130 - mi-e teama ca nu prea incape. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
winky Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 (editat) Dimensiunile standard sunt cele de mai jos, nu pune altceva decat cel original: 112 mm x 70 mm x 130 mm pt. PC34 si PC36150 mm x 87 mm x 93 mm pt. PC41 Care dunt dimensiunile maxime pentru baterie pentru un Hornet 2010+? Am cumparat in fuga un acumulator care are cam 150x85x130 - mi-e teama ca nu prea incape. Editat August 25, 2014 de winky Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
p_mihai_ro Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 Dimensiunile standard sunt cele de mai jos, nu pune altceva decat cel original: 112 mm x 70 mm x 130 mm pt. PC34 si PC36 150 mm x 87 mm x 93 mm pt. PC41 Mersi, Inseamna ca nu se potriveste. Eu totusi am sa incerc - daca se potriveste va zic. Nu intreb de ce sa nu pun "altceva decat cel original" ca intram iar intr-o discutie ca aia cu uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sanduionut Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 Nu e contradicţie între cele două sau faptul că ai nişte căsuţe goale la 0, 1k, 6k km. Informaţiile sunt aceleaşi la orice dealer Honda inclusiv Intermotorcycle. Prima revizie e la 1000 km restul la 6000 km. - in cartea in ro scrie clar 'se inlocuieste la fiecare 6000km sau 12luni' in dreptul uleiului din motor Dar uleiul se schimbă la 12000km. - asa scrie in cartea in engleza La 6000km de ex se verifică doar furtunul de scurgere a apei din corp filtru de aer să nu fie înfundat - nu vorbim decat strict de schimbatul uleiului din motor, nu de alte verificari Acelaşi răspuns şi la tine. Nu e la jumătate ci e fix la recomandarea producătorului : vizita la service se face la 6000km. Dacă nu respecţi programul de revizii pierzi garanţia. Eu nu am scăpat de chestia asta ( şi nici nu am vrut ) pt că în garanţia de 2 ani am trecut de la 500km (cât avea mobra) la peste 20000km deci am fost la ei de vreo 4 ori (1k, 6k, 12k, 18k km)- si nu ai schimbat si uleiul la intervalele astea? CAre ii faza cu uleiul de la diferential ? Aadica unde ii uleiul respectiv ? (poate suna prostesc, da eu chiar nu stiu) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 In orice carte de la masina scrie ca Chestie de logică : dacă o singură mașină nu are chestia asta scrisă în carte atunci afirmația e falsă. "Guess what", sunt mai multe ! La multe masini noi sunt senzori ce masoara vascozitatea uleiului, si guess what, am avut o astfel de masina si in 3.000km pe autostrada s-a uzat uleiul cat pentru 700km de Bucuresti. Acelasi lucru se intampla si la motocicleta, uleiul se uzeaza diferint in functie de regimul de mers al motocicletei, mult diferit. Daca consideri asta balarii, probabil nu are rost sa continuam o discutie tehnica.. Vezi să nu confuzezi mașina aia a ta (probabil vreun Audi pre - 2012 am ghicit sau mai încerc ?) cu vreo navetă spațială (F1). La multe mașini ( nu zic toate ) se utilizează "engine load" pt a se estima uzura uleiului și se ajustează calculul intervalului service (monitorizarea se face pe baza datelor ECM, PCM și nu făcând "sampling" la ulei ). Încă de prin anii 80 se folosea ( și ) ajustarea int service în funcție de combustibilul total consumat, dar nu în funcție de vâscozitatea uleiului. Ți-a scăzut intervalul service de 4 ori mai repede estimându-se o uzură de 4 ori mai mare. Este corect ! Așa cum este corect și faptul că se consideră uzura întregului ansamblu motor, mașină, cauciucuri și nu doar ulei + filtru. Mecanicul va spune însă să schimbi inclusiv filtrul de particule la proxima revizie. Părerea ta: este necesar ? De curiozitate zi-mi și mie mașina aia cu senzor de vâscozitate. Îți reamintesc că suntem pe aria Hornet și nu pe Chevrolet sau Hyundai în ce privește relevanța acelor linkuri. Care dunt dimensiunile maxime pentru baterie pentru un Hornet 2010+? Am cumparat in fuga un acumulator care are cam 150x85x130 - mi-e teama ca nu prea incape. E prea înaltă, o să atingă în șa. Dacă încape pusă mai înclinat va trebui să prelungești și cureaua de cauciuc care o ține. A mea e mai înaltă - 105-110 în loc de 93 și se vede puțin atins sub șa. Și eu aș fi vrut una de capacitate mai mare. A pus cineva releu pe switch-ul de la cric prin care să taie farurile la pornire? (sunt pe o aceeași siguranță de 20A ) . Teoretic nu e greu, practic ECM se închide la masă prin side switch și nu știu impedanța (dacă merge releu direct sau comandat printr-un tranzistor de ex) . Ca să nu mai avem nevoie de baterii mari CAre ii faza cu uleiul de la diferential ? Aadica unde ii uleiul respectiv ? (poate suna prostesc, da eu chiar nu stiu) Cum unde ? În diferențial. Era o întrebare retorică. Cine poate ști de unde au tradus ei checklistul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sanduionut Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 Bun asa. Am inca o intrebare la ce temperatura ar trebui sa porneasca venitlatorul de la radiator ? Am atins si 98 de grade prin oras si nimic... am dat jos ventilatoru si l-am pus pe direct la baterie si functioenaza insa bulbu din radiator nu am cum sa il verific... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat August 25, 2014 Share Postat August 25, 2014 Nu verifici așa. Scoți papucul de la switch, pui contactul și măsori între firul ventilatorului (ăla scos) și masă. Trebuie să ai 12 v iar dacă pui firul la masă ventilatorul trebuie să pornească . Dacă nu pornește e siguranța sau un fir de pe traseul care vine de la + contact, dacă pornește atunci e defect switch-ul. Cred că pe la 100-102 pornește La Horneta >2007 ventilatorul e comandat de ECM rezistența senzorului de temp este 2.1 - 2.6 kΩ la 80 grade Celsius și 0.65 - 0.73 kΩ la 120 grade Celsius. Termostatul trebuie să deschidă la 80-84 grd C și complet deschis la 95 grd C Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
winky Postat August 26, 2014 Share Postat August 26, 2014 Ventilatorul porneste peste 100 de grade. Stai linistit. Bun asa. Am inca o intrebare la ce temperatura ar trebui sa porneasca venitlatorul de la radiator ? Am atins si 98 de grade prin oras si nimic... am dat jos ventilatoru si l-am pus pe direct la baterie si functioenaza insa bulbu din radiator nu am cum sa il verific... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvannnn Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 103-104 grade la PC41 din ce am obs la a mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 Ventilatorul din cate stiu eu are mai multe trepte de viteza. Porneste in jur de 80 de grade. Pe la 90 schimba viteza si deabea pe la 103-104 merge la viteza maxima si se face auzit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vasiledintomis Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 Salut , am in vedere achizitionarea unei Honda Hornet , daca puteti sa-mi dati niste sfaturi as fi recunoscator . Eu am 1.86 si 85 kg , incap bine pe acest motor ? Am gasit pana acum 2 modele , unul din 2003 la 2000 euro si unul din 2005 la 2400 euro , cel din 2005 avand furca upside-down si toba sport ( posibile probleme la rar) . Fiind incepator ,care credeti ca ar fi mai potrivit ? Ceva bube specifice modelelor la care ar trebui sa fiu atent ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kronnos Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 Salut , am in vedere achizitionarea unei Honda Hornet , daca puteti sa-mi dati niste sfaturi as fi recunoscator . Eu am 1.86 si 85 kg , incap bine pe acest motor ? Am gasit pana acum 2 modele , unul din 2003 la 2000 euro si unul din 2005 la 2400 euro , cel din 2005 avand furca upside-down si toba sport ( posibile probleme la rar) . Fiind incepator ,care credeti ca ar fi mai potrivit ? Ceva bube specifice modelelor la care ar trebui sa fiu atent ? Salut, Eu tot ca incepator mi-am luat Horneta (PC34 din 2001) si pot sa zic ca a fost blanda cu mine la toate prostioarele de incepator pe care le-am facut (si inca mai fac); avantajul e ca nu isi arata toti coltii pana pe la 6-7000 si deci mai ai mic loc de erori. Nu stiu cum se comporta modelele mai noi insa. Deasemenea nu stiu cum stai tu pe ea fiind mai inalt, aici trebuie sa faci o proba. Pune-i crashpad-uri ca sigur te inghesuie vreun taximetrist in bordura si ...benzina sa fie. Drumuri bune, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 Eu recomand modelul 2005. Arata mai bine cu furca inversata. Legat de RAR. Eu l-am facut in aprilie tot cu toba sport si nu sa legat nimeni de ea. Bine ca am catalizatorul pe ea inca. Eu am 1.72 si uneori simt ca trebe sa fiu mai inalt. Bine ca eu am modelul PC41 dar nu cred sa fie diferenta mare. Hornetul ii o motocicleta foarte buna si fiabila. Buna si pt incepatori. Eu sa fiu in locu tau as lua 2005u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidiu22 Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 (editat) Salut, Eu tot ca incepator mi-am luat Horneta (PC34 din 2001) si pot sa zic ca a fost blanda cu mine la toate prostioarele de incepator pe care le-am facut (si inca mai fac); avantajul e ca nu isi arata toti coltii pana pe la 6-7000 si deci mai ai mic loc de erori. Nu stiu cum se comporta modelele mai noi insa. Deasemenea nu stiu cum stai tu pe ea fiind mai inalt, aici trebuie sa faci o proba. Pune-i crashpad-uri ca sigur te inghesuie vreun taximetrist in bordura si ...benzina sa fie. Drumuri bune, Eu am 1.86 si 90 kg,sunt putin mai solid..stau foarte bine pe motor,in oras e bine ca vad peste masini fiind mai inalt,singurul dezavantaj la viteze mai mari,daca esti inalt te comporti ca un parapet:)) » Post actualizat in 27 Aug 2014 18:18 Bun asa. Am inca o intrebare la ce temperatura ar trebui sa porneasca venitlatorul de la radiator ? Am atins si 98 de grade prin oras si nimic... am dat jos ventilatoru si l-am pus pe direct la baterie si functioenaza insa bulbu din radiator nu am cum sa il verific... pe la 100 grade porneste si la mine..pc36 din 2004 Editat August 27, 2014 de ovidiu22 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vasiledintomis Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 (editat) Cea din 2003 are 28000 km , cea din 2005 are 50.000 , nu pot baga mana in foc pentru niciuna ca-s reali . Ambele arata bine . Cam cat tin motoarele astea pana incep sa apara problemele , in caz ca sunt intretinute corespunzator ? Editat August 27, 2014 de vasiledintomis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristirus Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 In cazul asta alege 2003. Desi poate fi in stare mai buna cea cu 50k km. Cunksc pe cineva cu un CBR motor de pe care este luat motorul la hornet cu 80k km facuti. Mai stiu pe cineva cu un cb500 care ultima data avea 82k km. Chiar nu stiu cat tine un motor. Daca il intretii calumea, ii dai totul la timp si nu il incorzi toata ziua poate,poate se apropie de 100k. Dar nu cred ca merge mai mult. Multa lume fuge deja de motoare care au peste 30k km. Daca iei de dincolo sigur va avea mai putini km dar si mai sigur sunt dati inapoi » Post actualizat in 27 Aug 2014 18:46 Parere personala tot postul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.