Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

@George, citisem niste manuale in legatura cu motoarele MAS, iar la capitolul racire, era specificat ca temp. optima a lichidului de racire este in jurul valorii de 90 grade celsius.Temp. lichidului de racire este in directa legatura cu temperatura uleiului din motor. Cu cat temp. lichidului de racire creste, creste si cea a uleiului, scazand proprietatile de ungere / lubrifiere ale acestuia. Ca idee, am vazut cateva Horneturi in stare buna cu lichidul de racire dat pe afara de la supraincalzire in trafic. Stiu ca tu te-ai dat pe circuit cu R1. De ce crezi ca baietii cu R1 modele noi scad din soft temperatura de pornire a ventilatoarelor? Practic ce fac ei din soft, la hornet ar fi din termocupla.

mersi de raspuns,eram tare curios,

pe circuit e irelevant cand iti pornesc ventilatoarele din simplu motiv ca ele de fapt nu pornesc. :) intri,dai cox,iesi,opresti.n-are relevanta acest exemplu.@JAGI cred ce ne-ar putea spune exact de ce se face acest lucru(eu nu stiu de asta pt ca nu am umblat la soft cand am avut 2004-le,nici nu stiu daca se putea).m-am dat pe circuit si cu Viespea si tot n-am avut probleme de racire.temperatura de functionare normala e motoarelor mele(putine ce-i drept dar tinute mult),e intre 73 si 77 la touring si pe pista in jur de 80 maxim.Viespea am fiert-o o singura data cu foarte multa "prostie"si am avut-o peste 50k.R-ul nu are probleme de ovearheating ca e generatie veche.nici in trafic nici pe pista,atat Viespea(cand am dat-o avea aprox 70k in bord) cat si R-ul(acum are 60k in bord) au fost verificate minutios inside-out si erau impecabile.

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Compatibilitati auto: pe sv650 99-02 merge termocupla de la anumite modele de BMW (auto) - range identic de temperaturi -> pret 15 euro fata de 90 euro. La a doua generatie de sv650 - pompa origimala - ~ 500 dolari. Se potriveste (acelasi part number, este Mitsubishi) cu una auto - 50 de dolari. @adrianm, temperatura OPTIMA de functionare a unui motor e de ~90 de grade. In oras motoarele merg cu mult peste 90. Daca in loc de 102-105 grade, ventilatorul porneste la 95 de grade, nu afecteaza cu absolut nimic buna functionare.

1. "Temperatura optimă de funcţionare a unui motor este stabilită de fabricant"

2. O termocuplă OEM de Hornet este aprox 40 eur, asta nu înseamnă că nu poţi pune compatibilă de 5 euro dacă găseşti

Compatibilităţile sunt minunate ( de ex într-un caz disperat de TPS defect, salvezi un rinichi şi pui de pe auto Honda ) dar când în loc să stabileşti un defect, înlocuieşti termocupla (bună până la proba contrară ! ) cu o termocuplă de n'importe dar mai fuţi şi filetul asta se numeşte...cum ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci sa vedem si presiunea fluidului la temperaturile alea. Ori suntem oameni de stiinta, ori nu mai suntem!!! :)

Pai asa.

» Post actualizat in 02 Sep 2016 09:55

Oricum daca ar fi sa fac un pariu eu as zice ca temperatura optima a motorului ar fi undeva peste 100 grade, cam pe la 120-150 de grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel au fost si aia de la VW care se ocupau cu emisiile.

 

Corect, numai ca aceia erau software engineers ;)

» Post actualizat in 02 Sep 2016 13:36

Cred ca daca folositi piese originale si consumabile acceptate de producator nu mai e nevoie sa va bateti capul cu probleme de acest gen.

 

My point exactly.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@George, citisem niste manuale in legatura cu motoarele MAS, iar la capitolul racire, era specificat ca temp. optima a lichidului de racire este in jurul valorii de 90 grade celsius.Temp. lichidului de racire este in directa legatura cu temperatura uleiului din motor. Cu cat temp. lichidului de racire creste, creste si cea a uleiului, scazand proprietatile de ungere / lubrifiere ale acestuia. Ca idee, am vazut cateva Horneturi in stare buna cu lichidul de racire dat pe afara de la supraincalzire in trafic. Stiu ca tu te-ai dat pe circuit cu R1. De ce crezi ca baietii cu R1 modele noi scad din soft temperatura de pornire a ventilatoarelor? Practic ce fac ei din soft, la hornet ar fi din termocupla.

deci vorbesti prostii.mah,oare unii de ce va dati mai cunoscatori decat sunteti?eu cand zic ceva spun doar cat cunosc....n-ar fi mai ok asa?

 

ia citeste aici ce zice unu care stie ce spune in totaliate:Se poate scade sau lasa la temp stoc. Temp mai mare inseamna viata mai scurta a motorului. La curse nu exista ventilatoare, insa se maresc radiatoarele.-JAGI.

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra asta PC41 2007 e făcută pt stradă şi merge din Brazilia în Canada, Portugalia până în No şi din UK până în RU. Singura deosebire este uleiul 10w30 sau 10w40 în funcţie de climă şi indicaţiile suplimentare în mile la versiunea "E" (nici măcar luminile nu diferă, fasciculul este simetric, nu ai nimic de modificat pt mers pe partea "greşită" a drumului - asta în caz că v-aţi întrebat de ce faza scurtă la PC41 e relativ proastă ).

Lăsaţi aberaţiile produse de diverşi (unele în context de "circuite" şi "băieţi", noi suntem doar în cazul "semafor" ) şi arătaţi-mi în manualul de utilizare sau cartea service paragraful unde scrie că trebuie să-i pui butoane sau să schimbi termostatul.

Termostatul la PC41 începe să deschidă la 80-84 Şi e complet deschis la 95 (min 8mm).
O altă verificare importantă (nu am văzut pe nimeni s-o facă la noi, afară da ) buşonul rezervorului să ţină 16-20 psi timp de 6 secunde. O presiune prea mică este ineficientă pt sist de răcire, una peste 20 psi îl strică.

Când o să am timp o să fac pt voi (dragii mei posesori de hornete atât cei adeva cât şi cei de suflet ) nişte măsurători cu un termometru fără contact de-a lungul radiatorului de sus în jos. Las motorul pornit aproape de deschiderea termostatului, marchez din 5 în 5cm de unde intră apa fierbinte în partea de sus şi până la termocuplă şi măsor din 3 în 3 min cât de jos ajunge flow-ul fierbinte de-a lungul radiatorului. La fiecare măsurătoare notez temp bordului. (toată aiureala are puţină relevanţă pt că turaţia la relanti poate să difere, temp ext, presiunea atmosferică, tipul de coolant etc )

@Goodkat Tot citezi pe Jagi. Nu-l ştiu, nu pun la îndoială cunoştinţele lui dar nici nu mi-aş lăsa mobra pe mâinile unuia care contrazice manualul !

Eu ştiu una şi bună: OEM urmate de măsurători + read the Manual !
Nu mă interesează ce face cutăriţă la curse, ei vor să câştige cursa, pereat mundus, forţează un motor (sau 2 / cursă ) la maxim, aş crede dacă mi-ai exemplifica o cursă de 60,000 km cât are mobra mea ( PC41 2007, nu R1 sau alta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@goodkat:diferenta majora e ca tu habar nu ai ca "baietii pe circuit" nu au ventilatoare pe mobre,deci nu e nimic reglat din soft sa porneasca mai repede.pricepi?accepta ca vorbesti "aproximativ" si las-o asa.daca tu ai impresia ca pt strada e nevoie de un buton sa pornesti ventilatorul mai devreme,fa-te inginer la Honda si explica-le prostilor de acolo ca ideea ta e mai buna decat a lor.cum spune @adrian,legea e ce spune manualul si inginerii care au proiectat agregatul.ce spune @jagi e pt circuit!pt strada e ce spun aia mici cu ochii oblici.punct!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@goodkat:diferenta majora e ca tu habar nu ai ca "baietii pe circuit" nu au ventilatoare pe mobre,deci nu e nimic reglat din soft sa porneasca mai repede.pricepi?

Nu ai inteles ideea. E oarecum logic ca nu au ventilatoare -> viteza tot timpul, timp redus de stat la boxe (nu au timp sa fumeze o tigara ca in cazul statului la semafor :) ) Sunt si alte modificari pe acolo care sunt gandite. Debit, presiune etc. Softul e modificat la mobrele de strada. Gandeste-te ca un naked se incalzeste, dar o mobra unde motorul e ascuns dupa carene si prea putine locuri unde e ventilat, la ce temperaturi ajunge? Ca am avut si eu carenate :) Asta nu inseamna ca si pe strada cobori temperatura motorului la 70 de grade.

 

daca tu ai impresia ca pt strada e nevoie de un buton sa pornesti ventilatorul mai devreme

Din nou, nu ai inteles ideea. Nu e o chestie pe care o faci din necesitate (cum zicea colegul de garnituri de chiulasa impuscate si altele), ci pentru conservare pe termen lung, ajuta si la ungere si la pastrarea calitatilor uleiului pe o perioada mai lunga de timp. Asta, alaturi de un stil decent de condus, anumite proceduri incat sa il protejezi. Ca degeaba il racesti la un 100 grade in trafic si dupa forja in 10mii, frana de motor, iar forja si tot asa.

 

legea e ce spune manualul si inginerii care au proiectat agregatul

3rd strike and you're out! :D Manualul reprezinta punctul principal dupa care te ghidezi. Cam acelasi manual e si Brazilia si in Europa, cum zicea colegu. Poti compara conditiile dintre Europa de est si vest? Am lucrat si avut de-a face cu motoare de la mobre, la auto, camioane si navale, am prins destula experienta cat sa stiu cum se prezinta un motor in anumite conditii. Ca nu le stiu pe toate, se subintelege, insa unde nu stiu, prefer sa intreb sau sa nu dau cu parerea. Sa revenim. Manualul in cazul unui citroen jumper zice ca uleiul se schimba la 40k. Cantitate ulei suficienta la prima vedere, insa ai curaj sa schimbi uleiul asa la o masina care face km astia in oras? Din nou, skoda da 30k si 2 ani. In Ro, 1 an si 15k km. Cum crezi ca arata motorul pe la 80k km? (depuneri chiar daca schimburile au fost facute la 15k). Opel la fel - 15k, 2ani. Camion Man plimbat pe distante scurte (max100km/pornire) vs camion de drum lung. Se aplica la fel ca in manual? Si asta e doar un capitol legat de ulei. Nu intotdeauna ce e in manual e lege si trebuie uneori sa aplici unele modificari. Acum, totul tine de decenta, nu trebuie sarit calul nici cu modificarile, insa nu imi dau seama ce am sugerat atat de grav incat au degenerat discutiile in asa hal. E ultimul post pe subiectul asta, fiecare isi ingrijeste mobra cum crede de cuviinta, eu va doresc sa va bucurati de ele fara probleme orice ar fi si atat.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu conservarea pe termen lung e fenomenala :) Citeam zilele astea si pe un alt forum despre frecventa reviziilor si intretinerea motorului si se ajunsese deja cu schimbarea uleiului la maxim 5000 km, maxim jumate de an, he he he :). Numai sa nu ii intrebi cat de des isi schimba anvelopele, ca te injura. Mai ales ca intentioneaza sa tin motoarele foarte mult, 2-3 ani. Cert este un lucru, foarte putina lume ia in considerare ce spune manualul de intretinere, motivele fiind nenumarate. POate si din cauza ca nu avem cine stie ce service-uri specializate moto. Rar am gasit vreun mecanic care sa stie (sau sa consider eu ca stie) ce face. Asfalt uscat!

Editat de RazvanLNI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@banzay:ia-te de mana cu colegul @goodkat si faceti o trupa de mari mecanici wanna-be atotcunoscatori.mai departe nu merg,e pacat de acest topic de cand ati intervenit voi doi.

» Post actualizat in 03 Sep 2016 13:11

@razvan:alea sunt aberatiile supreme cu schimburile de ulei.mai ziceai acolo ceva,"sa tina motoarele foarte mult,2-3 ani".WTF?!pai eu care le tin minim 4 ani sunt prost? :)))) facusem cu Viespea 50+k km,acum ajung in zona de 40k cu R1-le si a dracu' pielea pe mine cum n-am avut nici cea mai mica problema tinandu-ma dupa manual.singurele setari extra sunt cele de ciclistica(setari furca,amortizor spate) si modificat putin raportul de transmisie.

» Post actualizat in 03 Sep 2016 13:13

Si amandoua mobrele utilizate cam la fel,touring la greu,forja pe strada,circuit din cand in cand.si iar a dracu' pielea pe mine cum am o mana de oameni care s-au apucat de butoane extra,resoftari,bla bla bla si aia tot dintr-o problema in alta.give it a brake!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o trupa de mari mecanici wanna-be atotcunoscatori

Eu am hartii care imi demonstreaza capacitatile in domeniul ingineriei mecanice si am si ceva experienta. Tu ce ai, daca o luam asa? :) Eu am incercat sa iti raspund decent si sa discutam punct cu punct chestiile pe care le sustii, insa vad esti tot o personalitate cu viziune ingusta si atacuri de speta joasa. Ca tot zici ca ai manual de service. Respecti in totalitate tabelele alea de verificari? Ma indoiesc.

 

 

Asta cu conservarea pe termen lung e fenomenala :)

Pai cand ai o mobra care nu zice nimic (fara vreo potentiala valoare - macar sentimentala - peste ani) sau nu te intereseaza de ea dupa 2-3 ani, da, nici nu merita sa ii schimbi uleiul daca e sa o luam asa :) In rest, orice material poate dezvolta probleme din cauza unui cumul de factori nefavorabili, astfel incat un mic defect de material care in caz de exploatare ingrijita poate duce mult si bine, in caz de neingrijire sau forja cat cuprinde poate ceda. De axe cu came pana la arbori, am tot auzit/vazut rupti. Si alte cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe bune?o dai cu hartiile adunate de la scoala si experienta teoretica pe "navale,tractoare,auto"?cine a inceput oare pe aici sa sustina "butoane,ventilatoare" si alte teorii care noi restu',care nu avem hartii trebuie sa le luam ca adevar absolut.o-i fi eu cu viziune ingusta(pt ca ma iau dupa inginerii asiatici si nu dupa doi neicanimeni) dar nici cu "romanul cu hartie care e cel mai mare cunoscator" nu mi-e rusine.si doi la mana,da,respect TOT.uneori,cel mai des,poate si prea mult si inutil in multe cazuri.eu nu stiu nici sa strang un surub daca vrei sa stii.si nu glumesc.dar cand voi sustineti ca va pricepeti mai bine decat cei ce au proiectat un anume motor,ai curaj sa recunosti ca doar va place sa va dati rotunzi si sa sustineti ca ati inventat mersul pe jos?asta e diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar cand voi sustineti ca va pricepeti mai bine decat cei ce au proiectat un anume motor,

Mai omule, citeste ultimele 2-3 mesaje cu atentie si vei intelege. De la a 'va pricepe mai bine' la 'e loc de imbunatatire in anumite cazuri' e distanta mare. Tu nu citesti sau nu vrei sa intelegi si imi rastalmacesti cuvintele si cu asta am terminat discutia :) Pa-pa!

 

ai curaj sa recunosti

Cum ziceam si mai sus si nu ai citit, unde nu ma pricep nu ma bag. Vad ca nu e cazul tau :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O dai in barci degeaba.pai tu cine esti sa sustii ca este loc de imbunatatire?inginer la ei?asta spune tot de dorinta ta de a te crede mai bun decat esti.si spre deosebire de tine,eu am recunoscut ca nu stiu nici sa strang un surub(si nu era gluma).eu doar stau langa mecanic cand fac ceva la el.got it?eu vb ca un ocare se ia dupa manual,cu mecanicul langa el,si cu feedback de pe motor.so,cine e gaina dintre noi doi? ;)

» Post actualizat in 03 Sep 2016 15:03

PS:tu doar ai impresia ca te pricepi pt ca "detii niste hartii care-ti atesta priceperea".ca si mai tot mecanicii(si nu numai) din tara asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact @goodkat,si inginerii aia dau chix.cum ati putea voi sa sustineti ca aveti idei de imbunatatire?!pai in cazul asta v-ati ratat locul de munca,dati cate un CV si ideile de imbunatatire a muncii lor.com'on!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)d.p.d.v mecanic motorul meu e stoc.finala schimbata pt placerea mea personala(nu contrazic pe nimeni d.p.d.v mecanic,doar estetic-gusturile nu se discuta).

2)sa revenim on-topic putin.daca retii(esti vechi pe forum) aici pe topic au fost nenumarate discutii despre relocarea releului la Viespe.concluzia generala la care s-a ajuns ti-o spun eu:releele pica dintr-un cumul de factori,printre ei nu se numara pozitia lui initiala.cauta daca ai chef prin topic si ai sa-ti confirmi singur ca relocarea e doar o cofetareala romaneasca de cartier.

 

PS:sunt cativa useri aici printre care si @danny_nt,@stephon(daca mai are cont),Hornetisti vechi,care-ti pot impartasi experientele lor cu relocarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma acum daca stau si ma gandesc ideea cu coolerul de comp n-a fost rea, doar implementarea defectuoasa.

Oricum mai practic e sa-ti pui un voltmetru care masoara incarcarea bateriei, cand se arde releul il schimbi si gata, ca se arde odata la 40-50k nu la 5000 de km.

Eu am aproape 40k de cand l-am schimbat si inca nu s-a ars, daca se arde 50Lire il schimb in juma de ora si gata. E mai simplu :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@George, sunt unii care se duc la "curse" cu motoare de strada, fac un trackday iar apoi hop pe mobra acasa. Aia de isi maresc radiatoarele si scot ventilatoarele o fac la modul mai profesionist fata de primii. Elimina greutate inutila pentru exploatare respectiva. Eu am experimentat pe fosta mobra tot felul de solutii pentru a ajunge la o temperatura optima in oras si am reusit asta cu un combo de radiator marit, alt ventilator si o alta evacuare completa fata de cea stoc. Si ca sa nu o mai aud pe asta cu "enjinerii de la firmele moto: au dat o groaza de rateuri de la cadre care se rup, la cutii de viteze, la distributii etc. Aia nu sunt zei ai tehnicii, de multe ori apar improvementuri de la utilizatorii obisnuiti. Ma retrag, discutia a luat-o pe aratura mult.

În primul rând să rămânem la condiţiile on topic "Hornet şi stradă". Îmbunătăţiri de genul releu cu mosfet, cositorire etc sunt bune, verificabile sau în cel mai rău caz nu produc pagube. Dar ce înseamnă "temperatură optimă în oraş" în nişte valori măsurabile, nu "aşa a zis mecanicul Hagi iar el ştie ce vorbeşte"

Ce nu făcea mobra standard de a trebuit s-o modifici ?

 

Părerea mea este că un radiator mai mare poate fi benefic [ dacă ai unde să-l pui, dacă stai mult pe loc ( de ce să stai pe loc dacă ai mobră ? ), dacă n-ai ce face şi te plicti :) ], în ce mă priveşte mi se pare deja mare şi cam urâţel.

 

Ieri la o traversare Lyon de 45 km (15 km oraş, 30km periferic la 29 grade Celsius) am măsurat următoarele:

- la semafor: temperatură bord 104 grd, temperatură radiator sus 102 grd, temp radiator jos 64 grade Celsius.

- periferic (60 - 120kmh) 84 grade bord, 82 grade radiator sus, 52 grade radiator jos ( asta înseamnă termostat închis sau aproape închis deci apa circulă doar în circuitul "mic" - prin pompa de ulei !!! + răcire prin convecţie )

Nu am apucat să măsor când porneşte ventilatorul ( 106 grade ), cât de repede răceşte în partea de jos. Mi se pare destul de rece tot timpul partea de jos, nu văd rostul de a ventila mai devreme.

În plus, senzorul la PC41 este deja lângă termostat, adică porneşte de timpuriu (nu e ca la Dacie undeva la jumătatea radiatorului să pornească ventilatorul abia când apa fierbinte a ajuns deja la jumătatea radiatorului )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ne-am apucat sa inventam termeni care trebuie explicati eu propun inca unul, si mai greu de explicat: "temperatură optimă în oraş cu trafic aglomerat, pasagera nervoasa si anvelopa cu latime 190"

Cam care credeti ca ar fi valoarea?

Editat de RazvanLNI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...