Banzay Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 (editat) Are dreptate omu', nu prea ai ce cauta aici daca nu esti "hornetist pur sânge ca noi sau de suflet ca George" ) Dar...dar... dar... Orice as vrea sa raspund, nu am cum. E argumentul suprem asta Sau poate ma duc sa imi schimb numele in George Acum, trecand peste glume, stiu ce pot mobrele astea, macar variantele mai vechi pana in 2005, am avut prieteni cu ele, am surubarit, am schimbat faimoasele garnituri de la termoflot, etc. Hai sa incercam sa nu ne mai injuram...cred ca se poate argumenta si fara. Eu sunt pasnic, am inceput linistit, la un momentdat mi-am facut ambitie ca l-am vazut ca se agita inutil. Din experienta si din invatat (da, unii chiar au invatat si teoria cand e vorba de mecanica, predata de profesori universitari din aia comunisti, de pe net, din cursuri separate, din contactul cu diversi sefi mecanici, am avut parte de testari cu note) am zis de chestiile de mai sus, care in opinia mea raman valabile universal. Sunt si piese auto compatibile, ca deh, e mai ieftin sa externalizezi un serviciu decat sa cumperi aparatura necesara producerii de ... pompe de benzil, termostate, senzori de tot felul, injectoare, CDI-uri, ECU-uri si altele. Aceeasi pompa de injectie de pe logan (ca tot s-au aprins colegii cu dacia) e similara ca si specificatii si forma cu unele de pe moto cu injectie si fata de una 'moto' e la 1/5 din pret. Si altele. Asta nu inseamna ca te apuci sa tai in nestire si sa carpesti cu sarma. Nu ma apuc sa dezbat acum (iarasi) si celelalte subiecte, insa sunt facute modificari (la un momentdat dat si Jagi recomanda asa ceva si nu il poti acuza pe unul dintre cei mai capabili mecanici in domeniu ca nu stie treaba) pentru a corespunde stilului propriu. Iar chestia cu adaptatul unui asemenea switch la strung, e chiar o chestie profi, din aceleasi considerente mentionate mai sus. Da, poti merge in 99% din cazuri si cu motorul exact cum e el, insa daca ai anumite cerinte, anumite fix-uri, si stii ca treci prin situatii unde setarile originale nu se potrivesc, ajungi in coltul pasionatilor si incepi sa adaptezi mobra pentru uzul tau. Mai finut argumentat de atat, chiar ca nu pot. Ceea ce descrie initiatorul topicului e perfect normal sa se intimple. Temperatura indicata in localitati, Tm, e corecta, asa merg mai toate motoretele. E doar o lipsa de experientza si deaici panica. Daca ai rad fisurat, la 10 000ture face tzisnitoare, pisatoare, ramii rapid fara lichid. E vara si sint 30grd afara, se incalzeste motoreta PINA la coltul strazii. PUNE-I UN BUTON ADITIONAL SA POTI DA DRUMUL SI MANUAL LA VENTILATOR. E cea mai simpla rezolvare in sezonul calduros. LE: inca un citat unde e explicat f clar 'de ce' Motoarele au eficientza in jur de 70grd. La 100grade deja ai pierdut si 5 cai. Nu e o gluma. Bagati mii de euro in tuningeala sa cresteti 5-10 cai si nu constientizati ca aruncati cu banii in caldura. Motovul pt care termostatele se deschid atit de tirziu e ca daca s-ar deschide mai devreme nu se mai indeplinesc normele de depoluare. Motoarele nu polueaza cind merg fierbintzi. La 60-70 grd polueaza. Punerea unui radiator aditional(200-300euro) e o solutie destul de scumpa aparent. Ginditi-va ca mai bine dati banii pe un radiator decit pe toba filtru powercommander. Repet, pt cei ce merg vara in orash si se ard la pantaloni da-ti drumul la ventilator, curentul de aer cald la 85grd e suportabil, toti stiti cum e cind are 105grd, e shoc psihic. Editat August 31, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 @iaco:aia de suflet ca mine suna bine,aia pur sange e trasa rau de par. dar las' ca daca-mi ies apele cum trebuie rascumpar Carbon Viespea la anul si voi fi si eu "pur sange" din nou. » Post actualizat in 31 Aug 2016 14:03 @banzay:nu-ti poti schimba numele in George,a adjudecat si e doar unul. hahahaaaaa!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rassvan Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 Buna seara colegi "hornetisti" )! Din primavara mi-am achizitionat si eu un HORNET S, varianta semicarenata. Sunt foarte multumit de ea avand in vedere ca inainte am "calarit" un BMW F650 Funduro din 96, dar si pentru ca a fost foarte ingrijita de fostul proprietar, si de cand o am (aprx 3000 km) nu am bagat decat benzina in ea . De curand un coleg motociclist mi-a atras atentia ca semnalizarile mele sunt prea putin vizibile, fiind pe led si frecventa de aprindere este prea rapida. Un alt coleg mi-a sugerat sa caut pe "un anume site de vanzare-cumparare" un releu de semnalizare, care ar fi in jur de 20 lei, si foarte usor de schimbat. Eu l-am gasit pe cel original, dar nu stiu ce releu mi-ar trebui sa pun in loc. Sunt sigur ca cineva a mai avut aceasta dilema, de aceea va cer ajutorul si va multumesc pentru timpul acordat! Precizez ca hornetul este din 2002, si are releu cu 3 fire (3 pini). RE ALL! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alxcristea Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 Am zis sa pun si poze cu noua achizitie Azi l-am dus in service pentru: sa-i fac revizia la furca i-am cumparat semnalizatoare noi fata/spate am cumparat senzorul pentru martorul neutru un intrerupator (sper ca nu spun prostii) la frana fata deoarece nu se aprinde stopul de frana si era defect Am mai constatat ca temperatura apei nu se ridica decat foarte putin. O sa-i verifice maine termostatul daca functioneaza si in caz contrar o sa-l inlocuiesc. Vreau sa-i schimb si antigelul si lichidele de frana. Sunt foarte multumit de starea motocicletei si cum merge. Am reusit sa raman si fara benzina in drum spre servivce. Se auzea benzina in rezervor si nu m-am gandit ca vechiul prorietar mi-o da pe rosu. Noroc cu rezerva Am vrut sa-i comand crash pad-uri dar cand mi-a zis 450 ron LSL-urile am renuntat deocamdata Altceva care sa-mi placa nu am gasit, daca aveti voi ceva sugestii mai accesbile ca pret le astept. Sa fie cat mai discrete. LSL-urile parca se potriveau cel mai bine cu Hornetul. La o verificare amanuntita se prezinta foarte bine. Zgomotul de la ambreiaj se incadreaza in normal, nu este deranjant. Ma mai dispera cauciucurile, ele par ok dar spatele pe 190 nu-mi place si am vrut sa le inlocuiesc dar am amanat pana in primavara. Nu cred ca merita sa le schimb pentru cat a mai ramas din sezonul asta, ele sunt ok dar na, piticii . Daca m-am uitat eu bine cel de spate are dot-ul 2009 iar cel de fata 2014. Un lucru ce am observat, la roata spate din cauza cauciucului mai mare a decupat putin din aparatoarea lantului. In rest nu prea mai am ce sa-i fac. Vreau sa-mi iau ceva genti laterale pe care sa le pot folosi si cu pasagera. As vrea sa plec cateva zile in Octombrie la drum mai lung. Poate sa-mi zica cineva cum rezista pasagera la drum de aproximativ 300 km? Ma asteptam sa fie mai confortabila pentru pasager. Alex Salut, proaspat proprietar de Hornet 2003.Am vrut modelul 2007 dar asa s-a nimerit.Foarte multumit de ea dar are cateva hibe pe care vreau sa le rezolv urgent:- cauciuc spate 190, nu imi place- nu se aprinde stopul de frana la franarea fata- nu se aprinde(palpaie) martorul pentru neutru- are un zgomot ambreiajul la relanti, asta nu ma deranjeaza daca ar fi o normalitate.In rest pare ok, nu prea pot sa-mi dau seama ca nu am cu ce compara.Are 38.000 km( cel putin atat arata)O sa o duc la mecanic sa rezolv toate acestea.Si semnalizarea pe partea dreapta nu functioneaza, oricum vreau sa le schimb. Sper sa fie doar de la semnalizari.Stie cineva un electrician in Timisoara care poare sa rezolve aceste mici nereguli Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 Pt ca pe PM nu ii vede nimeni...not interesting! Nu-i aşa George ! Mă interesează părerea unui habarnist spre zero dar sunt mulţi care ar putea lua de bune elucubraţiile unui asemenea individ pe motiv că aşa a zis nu-ştiu-ce mecanic. Chiar şi priceput, părerea unui mecanic racer wannabe dăunează grav sănătăţii Hornetei pt că nu are nicio legătură racingul cu "navetiştii" de pe hornete. Chiar dacă fac naveta la 150kmh Apropo de mecanici: hai să punem un pariu că peste 75% dintre mecanici consideră benefică înlăturarea sau blocarea EGR pt că atât au înţeles ei că face EGR : recirculă gazele arse ! Don’t Block or Remove the EGR Valve, It’s Saving You Money http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/05/dont-block-or-remove-the-egr-valve-its-saving-you-money/ The EGR valve is not simply about re-burning exhaust gasses to try to clean up the emissions. In fact, it's more about saving fuel and as a side effect, reducing emissions. In essence it "shrinks" your combustion chamber when the need for power is low. It has absolutely 0 effect on WOT performance and I'll explain why in this article as well as tell you how clever this little valve really is. Privind temperatura motorului prefer să iau de bune următoarele articole : 1. Do Cooler Engines Make More Power? - Fact Or Fiction http://www.superstreetonline.com/how-to/engine/impp-1107-cooler-engines-make-more-power/ The Verdict: Fiction Our test car’s e ngine churned out the most power right where Bubba said it would: with its engine at its normal operating temperature—not too hot or too cold—and its intake components as cool as can be 2. Low Temp Thermostats: What’s the Advantage? http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/04/low-temp-thermostats-whats-the-advantage/ If the engine is below operating temperature, the bearings, rings, and other components are not yet expanded in size and therefore they "bang" against the other metals in the engine more than they would at operating temperature. No good. The problem with a low temp thermostat then for regular driving is that there are times when the car will be running at a temperature lower than it's design intended. The result is increased wear on the engine's internals. 3. Keep Your Engine Alive: The Importance of Oil Temperature http://www.tuneruniversity.com/blog/2011/05/keep-your-engine-alive-the-importance-of-oil-temperature/ In all engines, the engine's clearances are significantly tighter, creating extreme amounts of stress on the engine's internals and the piston rings will not have properly sealed with oil temps too low. In short - it's really bad for your engine to run it hard until it's OIL is completely warmed up. Coolant temperature is a false indicator. Disclaimăr : articolele de mai sus aparţin respectivilor autori, cine nu e de acord cu ele să îi contrazică pe ei (nu să mă reguleze pe mine la cap) sau să meargă-n puii mei să recreeze experimentele, chiar şi pe un logan obosit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 @goodkat:esti sigur de ce spui in legatura cu temperatura optima la aprox 90 de grade?as aprecia un raspuns concret si argumentat cu date tehnice.@adrian:evident ca eram ironi in legatura cu PM-ul.eu unul sunt satul de cate rahaturi si chestii de coltul blocului se discuta pe acest topic al unui motor,care cu o buna cunoastere a minimelor norme de intretinere,tine o viata de om. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iaco Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 Am zis sa pun si poze cu noua achizitie Azi l-am dus in service pentru: sa-i fac revizia la furca i-am cumparat semnalizatoare noi fata/spate am cumparat senzorul pentru martorul neutru un intrerupator (sper ca nu spun prostii) la frana fata deoarece nu se aprinde stopul de frana si era defect Am mai constatat ca temperatura apei nu se ridica decat foarte putin. O sa-i verifice maine termostatul daca functioneaza si in caz contrar o sa-l inlocuiesc. Vreau sa-i schimb si antigelul si lichidele de frana. Sunt foarte multumit de starea motocicletei si cum merge. Am reusit sa raman si fara benzina in drum spre servivce. Se auzea benzina in rezervor si nu m-am gandit ca vechiul prorietar mi-o da pe rosu. Noroc cu rezerva Am vrut sa-i comand crash pad-uri dar cand mi-a zis 450 ron LSL-urile am renuntat deocamdata Altceva care sa-mi placa nu am gasit, daca aveti voi ceva sugestii mai accesbile ca pret le astept. Sa fie cat mai discrete. LSL-urile parca se potriveau cel mai bine cu Hornetul. La o verificare amanuntita se prezinta foarte bine. Zgomotul de la ambreiaj se incadreaza in normal, nu este deranjant. Ma mai dispera cauciucurile, ele par ok dar spatele pe 190 nu-mi place si am vrut sa le inlocuiesc dar am amanat pana in primavara. Nu cred ca merita sa le schimb pentru cat a mai ramas din sezonul asta, ele sunt ok dar na, piticii . Daca m-am uitat eu bine cel de spate are dot-ul 2009 iar cel de fata 2014. Un lucru ce am observat, la roata spate din cauza cauciucului mai mare a decupat putin din aparatoarea lantului. In rest nu prea mai am ce sa-i fac. Vreau sa-mi iau ceva genti laterale pe care sa le pot folosi si cu pasagera. As vrea sa plec cateva zile in Octombrie la drum mai lung. Poate sa-mi zica cineva cum rezista pasagera la drum de aproximativ 300 km? Ma asteptam sa fie mai confortabila pentru pasager. Alex Legat de crashpad-uri, gasisem la un pret decent aici: http://motodiscount.ro/Crash-pad-HONDA-CBR600-F-98-06-HORNET-98-06-TPC011. Dot 2009 e cam vechi, eu zic sa te mai uiti o data La un drum de 300 km iti recomand sa faci pauze la 60-70 km, mai ales pt pasagera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_andrei Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 Poate sa-mi zica cineva cum rezista pasagera la drum de aproximativ 300 km? Ma asteptam sa fie mai confortabila pentru pasager. Alex Din ce am observat eu pana acum, pozitia pasagerei pe Hornet (cel putin pe asta din 2005) este suprinzator de incomoda. Sunt cateva pozitii in care sta cat de cat mai bine: - dreapta cu mainile pe manerul de pe codita -> bine la franari bruste, periculos la accelerari bruste - tinandu-se de mine -> suport redus ca nici eu nu-s prins in suruburi - cu o mana pe rezervor si una pe manerul de pe codita -> cea mai ok de pana acum, buna si la franari si la accelerari, doar ca pasagera are tendinta sa stea dreapta in curbe din cauza ca simte ca se "rasuceste" pe sa, ambele ei maini fiind pe aceeasi parte. Pozitia clasica cu ambele maini pe rezervor eu, personal, am gasit-o foarte aiurea si tind sa dau vina pe faptul ca rezervorul este mult mai inclinat in partea dinspre pilot decat la moto sport, unde e mai "abrupt". Pasagera, daca n-are niste maini de 2m, o sa dea cu casca in casca ta si o sa vrea pauze la fiecare 20 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 Our test car’s e ngine churned out the most power right where Bubba said it would: Da, nu asculti de un Banzay, dar asculti de un Bubba. Buna alegere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 @iaco:Cum sa faci pauza la 60-70km pt pasager nene?e hornet nu bicicleta Pegas.o sa ziceti ca pe Hornet nu se poate merge 600km pe cu pasager sau ca nu rezista pasagera atat.asta are mai mare legatura cu pilotul decat cu modalitatea in care pasagera se simte comod.com'on!ca nu e pt pasager Hornetul,asta e iar o aberatie.problema e forma rezervorului si lipsa de inaltime a sei pasagerului.daaar,o pasagera care simte moto,care are experienta,va sta absolut bine.mai rau o va supara ingustimea sei(nu va ganditi la prostii. ) .mainile amandoua pe manerul de pe codita NOT!e cea mai mare greseala.si nici la franari nu e indicat si nici comod.incercati unul din voi pozitia aia si veti vedea despre ce vorbesc.nu o zic cu rautate si o spun la modul general:invatati sa pilotati PENTRU pasagera.in acest fel nu va mai avea nici o problema.evident asta in cazul in care pasagera e cat de cat "facuta" pt acest sport. » Post actualizat in 01 Sep 2016 12:08 PS:doar motoarele special gandite pt touring(si aici vorbesc de bivolii aia gen BMW K1600 si altele asemanatoare) sunt gandite si pt pasager.restul sunt niste glume,naked,ss,cruier.asa ca,live with it si rezolvati problema cu rabdare si compasiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iaco Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 @iaco:Cum sa faci pauza la 60-70km pt pasager nene?e hornet nu bicicleta Pegas.o sa ziceti ca pe Hornet nu se poate merge 600km pe cu pasager sau ca nu rezista pasagera atat.asta are mai mare legatura cu pilotul decat cu modalitatea in care pasagera se simte comod.com'on!ca nu e pt pasager Hornetul,asta e iar o aberatie.problema e forma rezervorului si lipsa de inaltime a sei pasagerului.daaar,o pasagera care simte moto,care are experienta,va sta absolut bine.mai rau o va supara ingustimea sei(nu va ganditi la prostii. ) .mainile amandoua pe manerul de pe codita NOT!e cea mai mare greseala.si nici la franari nu e indicat si nici comod.incercati unul din voi pozitia aia si veti vedea despre ce vorbesc.nu o zic cu rautate si o spun la modul general:invatati sa pilotati PENTRU pasagera.in acest fel nu va mai avea nici o problema.evident asta in cazul in care pasagera e cat de cat "facuta" pt acest sport. » Post actualizat in 01 Sep 2016 12:08 PS:doar motoarele special gandite pt touring(si aici vorbesc de bivolii aia gen BMW K1600 si altele asemanatoare) sunt gandite si pt pasager.restul sunt niste glume,naked,ss,cruier.asa ca,live with it si rezolvati problema cu rabdare si compasiune. Cred ca depinde destul de mult si de drumul pe care il faci.. pe serpentine, mai ales pe coborare (cu pasagera) imi amorteau mainile destul de tare, asa ca a trebuit sa fac pauza destul de des. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alxcristea Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 @iaco:Cum sa faci pauza la 60-70km pt pasager nene?e hornet nu bicicleta Pegas.o sa ziceti ca pe Hornet nu se poate merge 600km pe cu pasager sau ca nu rezista pasagera atat.asta are mai mare legatura cu pilotul decat cu modalitatea in care pasagera se simte comod.com'on!ca nu e pt pasager Hornetul,asta e iar o aberatie.problema e forma rezervorului si lipsa de inaltime a sei pasagerului.daaar,o pasagera care simte moto,care are experienta,va sta absolut bine.mai rau o va supara ingustimea sei(nu va ganditi la prostii. ) .mainile amandoua pe manerul de pe codita NOT!e cea mai mare greseala.si nici la franari nu e indicat si nici comod.incercati unul din voi pozitia aia si veti vedea despre ce vorbesc.nu o zic cu rautate si o spun la modul general:invatati sa pilotati PENTRU pasagera.in acest fel nu va mai avea nici o problema.evident asta in cazul in care pasagera e cat de cat "facuta" pt acest sport. » Post actualizat in 01 Sep 2016 12:08 PS:doar motoarele special gandite pt touring(si aici vorbesc de bivolii aia gen BMW K1600 si altele asemanatoare) sunt gandite si pt pasager.restul sunt niste glume,naked,ss,cruier.asa ca,live with it si rezolvati problema cu rabdare si compasiune. Recomandare lui @iaco mi se pare pertinenta. 60-70 km inseamana aproximativ o ora de condus in Romania(nu discutam de autostrazi). Daca pleci la plimbare de 300 KM/zi cred ca este o recomandare ok la intrebarile mele.Cu siguranta, odata cu experienta se pot face opriri mult mai rare daca timpul si distanta nu ti-o permit si daca vrei sa alergi pana la destinatie dar nu acesta este scopul. Era clar ca nu prea avem experienta iar raspunsul lui a fost la obiect. Mi-a placut asta cu " pasagera care simte moto", buna rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 Ironia de la final nu-si avea sensul.eu am vorbit cat se poate de serios in legatura cu "pasagera care simte moto",dar lipsa ta de experienta(recunoscuta de altfel) te face doar ignorant.no offence,dar mai vorbim dupa ce aduni km impreuna cu pasagera.pana atunci,nu-si are rost discutia.cat despre pauze la fiecare 60-70km,daca tu crezi ca e chiar ok cand ai de facut 300 pe zi,ajuns la destinatie,a doua zi din nou 300,si asa mai departe,din nou ok si mai vorbim dupa ce faci pauzele mai rare.noroc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alxcristea Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 (editat) Ironia de la final nu-si avea sensul.eu am vorbit cat se poate de serios in legatura cu "pasagera care simte moto",dar lipsa ta de experienta(recunoscuta de altfel) te face doar ignorant.no offence,dar mai vorbim dupa ce aduni km impreuna cu pasagera.pana atunci,nu-si are rost discutia.cat despre pauze la fiecare 60-70km,daca tu crezi ca e chiar ok cand ai de facut 300 pe zi,ajuns la destinatie,a doua zi din nou 300,si asa mai departe,din nou ok si mai vorbim dupa ce faci pauzele mai rare.noroc! Ironia de la final nu-si avea sensul.eu am vorbit cat se poate de serios in legatura cu "pasagera care simte moto",dar lipsa ta de experienta(recunoscuta de altfel) te face doar ignorant.no offence,dar mai vorbim dupa ce aduni km impreuna cu pasagera.pana atunci,nu-si are rost discutia.cat despre pauze la fiecare 60-70km,daca tu crezi ca e chiar ok cand ai de facut 300 pe zi,ajuns la destinatie,a doua zi din nou 300,si asa mai departe,din nou ok si mai vorbim dupa ce faci pauzele mai rare.noroc! ok, scuze pentru ironie dar mi s-a parut ca te-ai luat prea tare de @iaco si el chiar a vrut sa ajute in contextul dat. Deacord cu tine ca odata cu parcurgerea mai multor KM o sa ne obisnuim si cu timpul distantele parcurse vor fi tot mai mari, sper sa ajungem acolo si sa putem pleca la drumuri cat mai lungi. Imi place foarte mult motocicleta, cred ca ofera foarte multe pentru pretul pe care-l are. Nu stiu cum este varianta dupa 2007 din acest punct de vedere ca daca ar fi mai ok pentru pasager cred ca as face o schimbare, asta am si vrut sa-mi iau dar s-a nimerit 2003-ul si nu-mi pare rau. Scopul acestei motociclete nu este sa o plimb prin oras, ci sa ne scoata din oras la distante rezonabile cu un grad suportabil de confort. Nu o sa facem noi foarte multi KM, asta depinde si de cat de mult o sa-i placa. De asta mi s-a parut putin exagerata afirmatia ta, nu vrem performanta ci doar plimbari lejere. O seara placuta! - prieteni? Editat Septembrie 1, 2016 de alxcristea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 @George, citisem niste manuale in legatura cu motoarele MAS, iar la capitolul racire, era specificat ca temp. optima a lichidului de racire este in jurul valorii de 90 grade celsius.Temp. lichidului de racire este in directa legatura cu temperatura uleiului din motor. Cu cat temp. lichidului de racire creste, creste si cea a uleiului, scazand proprietatile de ungere / lubrifiere ale acestuia. Ca idee, am vazut cateva Horneturi in stare buna cu lichidul de racire dat pe afara de la supraincalzire in trafic. Stiu ca tu te-ai dat pe circuit cu R1. De ce crezi ca baietii cu R1 modele noi scad din soft temperatura de pornire a ventilatoarelor? Practic ce fac ei din soft, la hornet ar fi din termocupla. Temperatura optimă de funcţionare a motorului este stabilită de fabricant. Temperatura lichidului de răcire este mai mică decât cea a uleiului ( care ulei intră mai greu în temperatură ). Lubrifiere proastă face şi un ulei rece pe nişte lagăre contractate, pe nişte segmenţi insuficient dilataţi etc. Plus valve clearance. Dacă citeai linkurile de mai sus scrie şi treaba asta. Faţă de cazul discutat mai sus, la tine apar două variabile suplimentare importante "circuit" şi "băieţi". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 (editat) @George, citisem niste manuale in legatura cu motoarele MAS, iar la capitolul racire, era specificat ca temp. optima a lichidului de racire este in jurul valorii de 90 grade celsius.Temp. lichidului de racire este in directa legatura cu temperatura uleiului din motor. Cu cat temp. lichidului de racire creste, creste si cea a uleiului, scazand proprietatile de ungere / lubrifiere ale acestuia. Ca idee, am vazut cateva Horneturi in stare buna cu lichidul de racire dat pe afara de la supraincalzire in trafic. Stiu ca tu te-ai dat pe circuit cu R1. De ce crezi ca baietii cu R1 modele noi scad din soft temperatura de pornire a ventilatoarelor? Practic ce fac ei din soft, la hornet ar fi din termocupla. mersi de raspuns,eram tare curios, pe circuit e irelevant cand iti pornesc ventilatoarele din simplu motiv ca ele de fapt nu pornesc. intri,dai cox,iesi,opresti.n-are relevanta acest exemplu.@JAGI cred ce ne-ar putea spune exact de ce se face acest lucru(eu nu stiu de asta pt ca nu am umblat la soft cand am avut 2004-le,nici nu stiu daca se putea).m-am dat pe circuit si cu Viespea si tot n-am avut probleme de racire.temperatura de functionare normala e motoarelor mele(putine ce-i drept dar tinute mult),e intre 73 si 77 la touring si pe pista in jur de 80 maxim.Viespea am fiert-o o singura data cu foarte multa "prostie"si am avut-o peste 50k.R-ul nu are probleme de ovearheating ca e generatie veche.nici in trafic nici pe pista,atat Viespea(cand am dat-o avea aprox 70k in bord) cat si R-ul(acum are 60k in bord) au fost verificate minutios inside-out si erau impecabile. Editat Septembrie 1, 2016 de george05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Septembrie 1, 2016 Share Postat Septembrie 1, 2016 Compatibilitati auto: pe sv650 99-02 merge termocupla de la anumite modele de BMW (auto) - range identic de temperaturi -> pret 15 euro fata de 90 euro. La a doua generatie de sv650 - pompa origimala - ~ 500 dolari. Se potriveste (acelasi part number, este Mitsubishi) cu una auto - 50 de dolari. @adrianm, temperatura OPTIMA de functionare a unui motor e de ~90 de grade. In oras motoarele merg cu mult peste 90. Daca in loc de 102-105 grade, ventilatorul porneste la 95 de grade, nu afecteaza cu absolut nimic buna functionare. 1. "Temperatura optimă de funcţionare a unui motor este stabilită de fabricant" 2. O termocuplă OEM de Hornet este aprox 40 eur, asta nu înseamnă că nu poţi pune compatibilă de 5 euro dacă găseşti Compatibilităţile sunt minunate ( de ex într-un caz disperat de TPS defect, salvezi un rinichi şi pui de pe auto Honda ) dar când în loc să stabileşti un defect, înlocuieşti termocupla (bună până la proba contrară ! ) cu o termocuplă de n'importe dar mai fuţi şi filetul asta se numeşte...cum ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanLNI Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 Cred ca daca folositi piese originale si consumabile acceptate de producator nu mai e nevoie sa va bateti capul cu probleme de acest gen. AU fost niste ingineri care s-au ocupat cu asta cand au construit motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 Io vreau sa vad temperaturile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanLNI Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 Pai atunci sa vedem si presiunea fluidului la temperaturile alea. Ori suntem oameni de stiinta, ori nu mai suntem!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 Pai atunci sa vedem si presiunea fluidului la temperaturile alea. Ori suntem oameni de stiinta, ori nu mai suntem!!! Pai asa. » Post actualizat in 02 Sep 2016 09:55 Oricum daca ar fi sa fac un pariu eu as zice ca temperatura optima a motorului ar fi undeva peste 100 grade, cam pe la 120-150 de grade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 AU fost niste ingineri care s-au ocupat cu asta cand au construit motocicleta. La fel au fost si aia de la VW care se ocupau cu emisiile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 La fel au fost si aia de la VW care se ocupau cu emisiile. Corect, numai ca aceia erau software engineers » Post actualizat in 02 Sep 2016 13:36 Cred ca daca folositi piese originale si consumabile acceptate de producator nu mai e nevoie sa va bateti capul cu probleme de acest gen. My point exactly. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 2, 2016 Share Postat Septembrie 2, 2016 (editat) @George, citisem niste manuale in legatura cu motoarele MAS, iar la capitolul racire, era specificat ca temp. optima a lichidului de racire este in jurul valorii de 90 grade celsius.Temp. lichidului de racire este in directa legatura cu temperatura uleiului din motor. Cu cat temp. lichidului de racire creste, creste si cea a uleiului, scazand proprietatile de ungere / lubrifiere ale acestuia. Ca idee, am vazut cateva Horneturi in stare buna cu lichidul de racire dat pe afara de la supraincalzire in trafic. Stiu ca tu te-ai dat pe circuit cu R1. De ce crezi ca baietii cu R1 modele noi scad din soft temperatura de pornire a ventilatoarelor? Practic ce fac ei din soft, la hornet ar fi din termocupla. deci vorbesti prostii.mah,oare unii de ce va dati mai cunoscatori decat sunteti?eu cand zic ceva spun doar cat cunosc....n-ar fi mai ok asa? ia citeste aici ce zice unu care stie ce spune in totaliate:Se poate scade sau lasa la temp stoc. Temp mai mare inseamna viata mai scurta a motorului. La curse nu exista ventilatoare, insa se maresc radiatoarele.-JAGI. Editat Septembrie 2, 2016 de george05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Septembrie 3, 2016 Share Postat Septembrie 3, 2016 Mobra asta PC41 2007 e făcută pt stradă şi merge din Brazilia în Canada, Portugalia până în No şi din UK până în RU. Singura deosebire este uleiul 10w30 sau 10w40 în funcţie de climă şi indicaţiile suplimentare în mile la versiunea "E" (nici măcar luminile nu diferă, fasciculul este simetric, nu ai nimic de modificat pt mers pe partea "greşită" a drumului - asta în caz că v-aţi întrebat de ce faza scurtă la PC41 e relativ proastă ).Lăsaţi aberaţiile produse de diverşi (unele în context de "circuite" şi "băieţi", noi suntem doar în cazul "semafor" ) şi arătaţi-mi în manualul de utilizare sau cartea service paragraful unde scrie că trebuie să-i pui butoane sau să schimbi termostatul.Termostatul la PC41 începe să deschidă la 80-84 Şi e complet deschis la 95 (min 8mm).O altă verificare importantă (nu am văzut pe nimeni s-o facă la noi, afară da ) buşonul rezervorului să ţină 16-20 psi timp de 6 secunde. O presiune prea mică este ineficientă pt sist de răcire, una peste 20 psi îl strică.Când o să am timp o să fac pt voi (dragii mei posesori de hornete atât cei adeva cât şi cei de suflet ) nişte măsurători cu un termometru fără contact de-a lungul radiatorului de sus în jos. Las motorul pornit aproape de deschiderea termostatului, marchez din 5 în 5cm de unde intră apa fierbinte în partea de sus şi până la termocuplă şi măsor din 3 în 3 min cât de jos ajunge flow-ul fierbinte de-a lungul radiatorului. La fiecare măsurătoare notez temp bordului. (toată aiureala are puţină relevanţă pt că turaţia la relanti poate să difere, temp ext, presiunea atmosferică, tipul de coolant etc )@Goodkat Tot citezi pe Jagi. Nu-l ştiu, nu pun la îndoială cunoştinţele lui dar nici nu mi-aş lăsa mobra pe mâinile unuia care contrazice manualul !Eu ştiu una şi bună: OEM urmate de măsurători + read the Manual !Nu mă interesează ce face cutăriţă la curse, ei vor să câştige cursa, pereat mundus, forţează un motor (sau 2 / cursă ) la maxim, aş crede dacă mi-ai exemplifica o cursă de 60,000 km cât are mobra mea ( PC41 2007, nu R1 sau alta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.