Sari la conținut

Fz6 S/N


Urs_meloman
 Share

Postări Recomandate

La a mea se intampla ceva straniu: i-am curatat clapetele si am dat cu spray de carburatoare si in regulatorul ala de aer (sau cum ii spune, piesa care contine suruburile de reglaj). Merge frumos si rotund, se accelereaza lin, dar cand se incalzeste mai tare, gen dupa frecat in aglomeratie, scade simtitor turatia de ralanti. Daca o reglez la ~1300 ajunge in conditiile enumerate la ~900. Aveti vreo idee?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Tu cand reglezi turatia la relanti? Se face cu motorul cald, nu la rece, la rece ECU ii mai da niste carburant suplimentar precum socul la cele cu carburatie, apoi pe masura ce se incalzeste reduce pana la zero si turatia scade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti dai seama ca n-lam reglat-o la rece! Daca aduc turatia la 1300 atunci cand scade imi sta >1600 cu motorul cald (2-3 patratele pe bord). Banuiesc eu ca acel regulator de aer se mai inchide odata ce temperatura urca mai mult, sau poate o fi ceva intepenit in el. Habar n-am ce o fi in el si cum se poate verifica, eu am dat cu spray de carburatoare in cele 2 furtune prin care trage aer. Aerul e buba 100%, nu benzina.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La a mea se intampla ceva straniu: i-am curatat clapetele si am dat cu spray de carburatoare si in regulatorul ala de aer (sau cum ii spune, piesa care contine suruburile de reglaj). Merge frumos si rotund, se accelereaza lin, dar cand se incalzeste mai tare, gen dupa frecat in aglomeratie, scade simtitor turatia de ralanti. Daca o reglez la ~1300 ajunge in conditiile enumerate la ~900. Aveti vreo idee?

CE AN ESTE?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari!

 

Astazi am avut ocazia sa calaresc un FZ6 al unui proaspat viitor motociclist. Mai precis i-am luat-o de la vanzator si i-am dus-o acasa.

Am ramas foarte placut impresionat de ea, desi am stat cam ghemuit pe ea (am 190) fata de cum m-am obisnuit pe BMW-u .

Sincer nu m-am asteptat la ceva atita de fain. Ma asteptam la ceva nervos, aprig care sa te smuceasca. Dar surpiza a fost totala in sensul cel mai bun.

Modelul omului este cu ABS. Cam palida frina pe spate, respectiv cum apasai mai tare pe intra repede ABS. E drept ca iarna nu-i ca vara. Dar nu mi s-a parut o problema, chestie de obisnuinta.

 

Concluzia mea a fost ca este o motocicleta super chiar si pentru un incepator, care cand ''mai creste'' va avea la nevoie si un cal naravas. Desi motorul are putere destula, la turatii mici este bland si docil, iar daca il turezi iti arata si ca poate mult mai mult. Sunt convins ca si la drum lung se comporta foarte bine. Saua bine facuta si dupa cum arata si foarte confortabila chiar si pentru pasager (asa pare).

 

Sa le stapiniti sanatosi. O masinarie minunata.

 

PS: nici o legatura intre cum suna si se simte motorul de 4 in linie si cum suna si se simte BMW-ul boxer....

Adevarul este ca atunci cand am luat BMW-ul am stat in cumpana intre el si un FJR1300. Sincer ma speriase motorul cam puternic de la FJR. Daca as fi avut ocazia sa merg pe unul ....

Acuma ma gandesc daca am ales ce trebuie :)

Deja mi-a zburat gandul la ceva cu 4 sau 6 cilindrii :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari si tie !

 

Ma bucur ca ti-a placut jucaria. Sa stii ca noi astia cu FZ6 nu prea folosim frana spate :)

Saua e o mizerie. Pt oras e ok, dar la drum lung iti rupe bucile.

Iar un foen (uscator de par ) cred ca face mai multa galagie decat un FZ6 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TPS UL este vinovat. se schimba pe garantie. du te la rep yamaha si vb acolo.

Merci de sugestie (altul in locul tau probabil m-ar fi chemat la el sa-mi ia banii). Apreciez. O sa dau cu telefonul sa vad daca se mai aplica garantia sau campania aia de service. Am aprofundat nitel si se pare ca majoritatea tps trec cu bine testul, chiar daca fac probleme. Thx again, dau o bere/un whisky cand ne-om cunoaste face to face. Sa stii ca eram la un colt sa te sun acum 3 luni pt Fazerul 600 daca nu aparea FZ asta in bugetul meu :D

Salutari si tie !

 

Ma bucur ca ti-a placut jucaria. Sa stii ca noi astia cu FZ6 nu prea folosim frana spate :)

Saua e o mizerie. Pt oras e ok, dar la drum lung iti rupe bucile.

Iar un foen (uscator de par ) cred ca face mai multa galagie decat un FZ6

Am simtit eu ca ma doare fundul, si nu facusem multi km, am zis ca e lipsa de antrenament... Si s-a mai lasat si @moto_dan de tunat sei! Eu franez si cu spatele de felul meu si nu mi s-a parut nimic in neregula (n-am abs). Am avut toba de carbon pe Transplant, era fun, dar la drum lung e muuuult mai OK un foen! Parerea mea (de om nu chiar tanar).

Bicicleta BMW-ului nu se compara, dar boxerul prea suna ca masina de cusut :D No offence, la auto chiar sunt fan BMW, cel putin la modele pre-Bangle. Mai nou ma ingrozeste lipsa de fiabilitate la cele noi, si aud ca si pe la moto mai sunt ceva imperfectiuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e frate nici o lipsa de antrenament. La stage 1 ca ale noastre e jale cu saua.

La S2 au mai imbunatatit-o.

 

Eu ma gandesc foarte serios sa fac ceva in privinta asta anul asta.

 

In privinta franei spate ce sa zic. O pot demonta ca ingreuneaza mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul e mic si castrat, nu mai e nervos de cand s-a terminat cu carburatia. Frana spate la motociclete din astea e de poza, e usoara si se ridica repede de spate, nu e ca BMW-ul. Am un coleg care are un GS1200 si cand facem schimb de moto are si el aceeasi impresie ca si tine despre a mea, iar mie mi se pare ciudata a lui. Fiecare cu particularitatile ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai castrarea s-a produs la toate motoarele in momentul in care s-au impus norme de poluare. Nu mai dai benzina cat vrei tu ci dai benzina cat te lasa sonda lambda in functie de cat ''fum'' ai voie sa faci.

Nu zic ca nu e mic motorul dar este voinic. E drept ca depinde ce asteptari ai de la el.

In general ca sa ai putere la un motor ai 3 variante: maresti capacitatea (vezi masinile americane vechi), indesi aer mai mult in galeria de admisie adica il pui turbina cum au cam toate masinile de azi sau maresti turatia cat te tin bielele ca sa spun asa. Si aceasta ultima solutie s-a adoptat la motociclete.

Asa ca vrei nerv la motor trebuie sa te duci sus cu turatia si ai putere chiar si cu motorul asta mititel de 600.

Motorul BMW, cel boxer, este motor de masina pus pe 2 roti: demaror ca la masina, ambreiaj ca la masina, sunet ca la masina (de cusut Singer) :).

M-am uitat de curiozitate la istoria FZ6 si am vazut ca abia in 2007 au schimbat modelul de sa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Merci de sugestie (altul in locul tau probabil m-ar fi chemat la el sa-mi ia banii). Apreciez. O sa dau cu telefonul sa vad daca se mai aplica garantia sau campania aia de service. Am aprofundat nitel si se pare ca majoritatea tps trec cu bine testul, chiar daca fac probleme. Thx again, dau o bere/un whisky cand ne-om cunoaste face to face. Sa stii ca eram la un colt sa te sun acum 3 luni pt Fazerul 600 daca nu aparea FZ asta in bugetul meu :D

 

masurarea este doar de moment, unde impulsul poate fi ok. in mers si in timp de lucru se schimba treaba.

» Post actualizat in 03 Mar 2016 08:20

Pai castrarea s-a produs la toate motoarele in momentul in care s-au impus norme de poluare. Nu mai dai benzina cat vrei tu ci dai benzina cat te lasa sonda lambda in functie de cat ''fum'' ai voie sa faci.

Nu zic ca nu e mic motorul dar este voinic. E drept ca depinde ce asteptari ai de la el.

In general ca sa ai putere la un motor ai 3 variante: maresti capacitatea (vezi masinile americane vechi), indesi aer mai mult in galeria de admisie adica il pui turbina cum au cam toate masinile de azi sau maresti turatia cat te tin bielele ca sa spun asa. Si aceasta ultima solutie s-a adoptat la motociclete.

Asa ca vrei nerv la motor trebuie sa te duci sus cu turatia si ai putere chiar si cu motorul asta mititel de 600.

Motorul BMW, cel boxer, este motor de masina pus pe 2 roti: demaror ca la masina, ambreiaj ca la masina, sunet ca la masina (de cusut Singer) :).

M-am uitat de curiozitate la istoria FZ6 si am vazut ca abia in 2007 au schimbat modelul de sa.

exceptand s1000 care este copiat dupa gsxr ( sunt dovezi si poze cand bmw a cumparat 20 de gsxr uri si le au studiat mult ca sa scoata o motocicleta 80% identica cu suzuki. cadru, bascula coada) restul sunt numai motoare ca la masini, cu subansamble seprate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat de curiozitate la istoria FZ6 si am vazut ca abia in 2007 au schimbat modelul de sa.

 

Nici asta mai noua de la S2 nu e cine stie ce. A mea era o bucata de bordura ( de-a lu Videanu) cu ceva imitatie de piele pe ea. Am trimis-o la Dan la Timisoara si rezultatul a fost impresionant. Totusi se simte ca motorul asta nu a fost gandit pt ture lungi.

 

La mine seaua este inclinata catre in fata. Chestia e deranjanta pt ca la orice denivelare din asfalt ajung cu...oole pe rezervor. Si la drumurile noastre.....intelegeti situatia. Nu stiu daca asa e la toate sau poate la mine e asa din reglajul suspensiei spate. Nu ma pricep si din acest motiv nu am umblat la reglajul suspensiei.

 

Confortul, dupa parerea mea, este marele minus al motocicletei. In rest e minunata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai castrarea s-a produs la toate motoarele in momentul in care s-au impus norme de poluare. Nu mai dai benzina cat vrei tu ci dai benzina cat te lasa sonda lambda in functie de cat ''fum'' ai voie sa faci.

 

Asa ca vrei nerv la motor trebuie sa te duci sus cu turatia si ai putere chiar si cu motorul asta mititel de 600.

Corect, au castrat motorul cu injectia. Ma tot repet, dar prin comparatie cu Honda CBF 600 din 2004 pe care am avut-o inainte motorul de la S2 e gatuit rau, desi Honda avea puterea maxima mult mai mica, 77 CP fata de 98 CP. Degeaba ai 98CP la 12.000 rpm daca la 5000 cand deschizi gazul trece orice moto cu carburatie pe langa tine si tu fumezi o tigara asteptand sa accelereze ecologic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, au castrat motorul cu injectia. Ma tot repet, dar prin comparatie cu Honda CBF 600 din 2004 pe care am avut-o inainte motorul de la S2 e gatuit rau, desi Honda avea puterea maxima mult mai mica, 77 CP fata de 98 CP. Degeaba ai 98CP la 12.000 rpm daca la 5000 cand deschizi gazul trece orice moto cu carburatie pe langa tine si tu fumezi o tigara asteptand sa accelereze ecologic.

Aici sa stii ca depinde de stilul de condus si asta este ceea ce mi s-a parut util la FZ6.

Ieri m-am suit din nou pe Transalp dupa pauza de iarna si desi are 60 cp iti da impresia ca are mai multa putere decat FZ6. Dar cu Transalp-ul cand ai tras de gaz pe la 3000 rot/min daca nu te tii bine de ghidon iti pleaca calul de sub fund. Daca mai ai si ceva alunecos pe jos nu e bine.... La FZ6 nu, o ia usurel asa cum spui tu. Si asta este un mare avantaj pentru un incepator. Este o opinie strict personala.

Daca insa FZ6 este la 8-9000 de turatii (Transalp-ul nici nu viseaza la asa ceva) sau mai mult si tragi de gaz iti spun eu ca nu mai ai timp nici de un fum de tigara.

Asa ca in opinia mea o astfel de motocicleta te lasa sa inveti sa conduci fara sa dea cu tine de pamant daca nu esti atent, iar daca vrei o faci si balaur.

La treaba cu saua m-am gandit ca poate din cauza ca sunt inalt si stau ''cu genunchii la gura'' pozitia bucilor pe sa este intr-un anume fel si drept urmare stau mai bine pe ea. Spun si eu asa ca unul de am mers cu FZ-ul 40 de minute prin oras. O sa vad dupa drumul pina la Ploiesti :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da dar si cind faci 100km in plus cu s2 fata de carburatie cum iti mai rade mustata. glumesc. mie mi-a placut s2 la nebunie. motor ce mi-a ramas la suflet.

Da, fix pt economie iti iei mobra de aproape 100CP! Daca vreau sa merg moka imi iau scuter, eventual electric. Sincer nu ma asteptam sa poti merge si <5000 rpm cu FZ6, dar <8000 nu zici ca are 98CP. Peste se asmute destul de bine si am simtit ca se usureaza fata cand tragi de gaz chiar la oarecare viteza. Turometrul insa mi se pare greu de tinut sub control in vederea periferica (care se ingusteaza cu varsta, deci clar mobra asta e pt unii mai tineri decat mine), unul clasic cu ac in mod cert ar fi fost mai lizibil.

In alta ordine de idei am vb la Dual Tours, cica trebuie seriile de cadru + a TPS-ului, sa fac programare la service sa verifice. Le-am propus sa le trimit eu seriile si sa ma programez doar daca se incadreaza in campanie. Simptomele alea sunt, imi amintesc ca pute urat esapamentul (dupa oprire), zice lumea ca o ia si consumul razna. Am re-testat ieri si e perfect, 16 cu gazul inchis si 101 la max, "curg" numerele frumos pe toata cursa. Sunt curios atunci cand face figuri daca tot asa iese testul. Am gasit pe aici un topic cu niste serii de cadre - nu o cuprinde pe a mea, banuiesc insa ca era un prim document ca sunt putintele. Oricum buba inclin si eu sa cred ca de acolo vine, mai naspa daca va trebui sa cumpar TPS-ul...

Oare cu o camera endoscopica reusesc sa citesc seria de pe TPS fara sa mai dau airbox-ul jos? Eventual si cu rezervorul pe ea, ca mi-e o lene sa scot carenele alea interioare de numa' :rusinica: O sa cobor cu laptopul in garaj mai tarziu sa studiez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

economia aia e 400-500e in medie la sfirsit de an. la o mobra care face cam de toate. fara sa te dai pe scuter. nu ca ar fi naspa scuterele. si asta asa cum zici la o mobreta de 98 cai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, fix pt economie iti iei mobra de aproape 100CP! Daca vreau sa merg moka imi iau scuter, eventual electric. Sincer nu ma asteptam sa poti merge si <5000 rpm cu FZ6, dar <8000 nu zici ca are 98CP. Peste se asmute destul de bine si am simtit ca se usureaza fata cand tragi de gaz chiar la oarecare viteza. Turometrul insa mi se pare greu de tinut sub control in vederea periferica (care se ingusteaza cu varsta, deci clar mobra asta e pt unii mai tineri decat mine), unul clasic cu ac in mod cert ar fi fost mai lizibil.

Un motociclist nu se uita la consum, nu prezinta interes. Nu de consum mic iti iei motor (asta cu consumul este una din intrebarile pe care ti le pune orice conservar serios prin benzinarie).

Pe motociclist il intereseaza cum se simte cu motoru', ce senzatii si placere ii poate oferi.

Sa stii ca in mod absolut neasteptat intre 2000 si 5000 rot/min FZ6 se misca foarte frumos. Se misca ca una de 48 CP.

Dar asa cum ai zis este o motoreta potrivita de la 24 pina pe la vreo 40 de ani sau chiar mai mult. Depinde cum stai cu fizicul, mai precis cat de mare este burtica. Daca nu te impiedica sa ajungi la ghidon :).

Turometrul tocmai ca este cu ac si se poate urmari destul de usor. Vitezometrul este cu afisaj digital.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca insa FZ6 este la 8-9000 de turatii (Transalp-ul nici nu viseaza la asa ceva) sau mai mult si tragi de gaz iti spun eu ca nu mai ai timp nici de un fum de tigara.

Eu nu ajung cu FZ6 la 9000 de ture, in oras pentru ca nu am de ce si nici nu vreau sa scol mortii pe strada, in afara orasului pentru ca nu merg cu 200km/h. Aia 98CP sunt la peste 11.000 rpm, dar la 5000 rpm nu ai nici 50 - din ce am gasit pe internet in graficele de dyno, la 5000 rpm S2 are doar 35 CP si ajunge la 60CP abia la peste 8000 rpm, asa ca aia 98 CP din specificatii nu ii ai aproape niciodata in mod util.

Un motociclist nu se uita la consum,

Oh, ba se uita :) Cand mergi la drum lung si trebuie sa faci plinul de 2 ori pe zi pauza de alimentare e buna pentru ca inseamna ceva odihna si o cafea, dar in comparatie cu masina e cam nasol la autonomie: la FZ6 nu am depasit 360km intre 2 alimentari, cu masina am trecut de 1000, cu amandoua am facut cate 2 alimentari pe zi la drum lung.

 

Si conteaza cand esti ala din grupul de motociclisti plecati prin Europa care trebuie sa alimenteze dupa 200km cand ceilalti alimenteaza la 300-350. Am trecut prin asta in grup cu un Transalp mai vechi pe carburatie si cu un GS1200, cand opreau ei sa faca plinul eu inca aveam benzina pentru inca 150 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...