Sari la conținut

Fz6 S/N


Urs_meloman
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Motorul e mic si castrat, nu mai e nervos de cand s-a terminat cu carburatia. Frana spate la motociclete din astea e de poza, e usoara si se ridica repede de spate, nu e ca BMW-ul. Am un coleg care are un GS1200 si cand facem schimb de moto are si el aceeasi impresie ca si tine despre a mea, iar mie mi se pare ciudata a lui. Fiecare cu particularitatile ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai castrarea s-a produs la toate motoarele in momentul in care s-au impus norme de poluare. Nu mai dai benzina cat vrei tu ci dai benzina cat te lasa sonda lambda in functie de cat ''fum'' ai voie sa faci.

Nu zic ca nu e mic motorul dar este voinic. E drept ca depinde ce asteptari ai de la el.

In general ca sa ai putere la un motor ai 3 variante: maresti capacitatea (vezi masinile americane vechi), indesi aer mai mult in galeria de admisie adica il pui turbina cum au cam toate masinile de azi sau maresti turatia cat te tin bielele ca sa spun asa. Si aceasta ultima solutie s-a adoptat la motociclete.

Asa ca vrei nerv la motor trebuie sa te duci sus cu turatia si ai putere chiar si cu motorul asta mititel de 600.

Motorul BMW, cel boxer, este motor de masina pus pe 2 roti: demaror ca la masina, ambreiaj ca la masina, sunet ca la masina (de cusut Singer) :).

M-am uitat de curiozitate la istoria FZ6 si am vazut ca abia in 2007 au schimbat modelul de sa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Merci de sugestie (altul in locul tau probabil m-ar fi chemat la el sa-mi ia banii). Apreciez. O sa dau cu telefonul sa vad daca se mai aplica garantia sau campania aia de service. Am aprofundat nitel si se pare ca majoritatea tps trec cu bine testul, chiar daca fac probleme. Thx again, dau o bere/un whisky cand ne-om cunoaste face to face. Sa stii ca eram la un colt sa te sun acum 3 luni pt Fazerul 600 daca nu aparea FZ asta in bugetul meu :D

 

masurarea este doar de moment, unde impulsul poate fi ok. in mers si in timp de lucru se schimba treaba.

» Post actualizat in 03 Mar 2016 08:20

Pai castrarea s-a produs la toate motoarele in momentul in care s-au impus norme de poluare. Nu mai dai benzina cat vrei tu ci dai benzina cat te lasa sonda lambda in functie de cat ''fum'' ai voie sa faci.

Nu zic ca nu e mic motorul dar este voinic. E drept ca depinde ce asteptari ai de la el.

In general ca sa ai putere la un motor ai 3 variante: maresti capacitatea (vezi masinile americane vechi), indesi aer mai mult in galeria de admisie adica il pui turbina cum au cam toate masinile de azi sau maresti turatia cat te tin bielele ca sa spun asa. Si aceasta ultima solutie s-a adoptat la motociclete.

Asa ca vrei nerv la motor trebuie sa te duci sus cu turatia si ai putere chiar si cu motorul asta mititel de 600.

Motorul BMW, cel boxer, este motor de masina pus pe 2 roti: demaror ca la masina, ambreiaj ca la masina, sunet ca la masina (de cusut Singer) :).

M-am uitat de curiozitate la istoria FZ6 si am vazut ca abia in 2007 au schimbat modelul de sa.

exceptand s1000 care este copiat dupa gsxr ( sunt dovezi si poze cand bmw a cumparat 20 de gsxr uri si le au studiat mult ca sa scoata o motocicleta 80% identica cu suzuki. cadru, bascula coada) restul sunt numai motoare ca la masini, cu subansamble seprate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat de curiozitate la istoria FZ6 si am vazut ca abia in 2007 au schimbat modelul de sa.

 

Nici asta mai noua de la S2 nu e cine stie ce. A mea era o bucata de bordura ( de-a lu Videanu) cu ceva imitatie de piele pe ea. Am trimis-o la Dan la Timisoara si rezultatul a fost impresionant. Totusi se simte ca motorul asta nu a fost gandit pt ture lungi.

 

La mine seaua este inclinata catre in fata. Chestia e deranjanta pt ca la orice denivelare din asfalt ajung cu...oole pe rezervor. Si la drumurile noastre.....intelegeti situatia. Nu stiu daca asa e la toate sau poate la mine e asa din reglajul suspensiei spate. Nu ma pricep si din acest motiv nu am umblat la reglajul suspensiei.

 

Confortul, dupa parerea mea, este marele minus al motocicletei. In rest e minunata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai castrarea s-a produs la toate motoarele in momentul in care s-au impus norme de poluare. Nu mai dai benzina cat vrei tu ci dai benzina cat te lasa sonda lambda in functie de cat ''fum'' ai voie sa faci.

 

Asa ca vrei nerv la motor trebuie sa te duci sus cu turatia si ai putere chiar si cu motorul asta mititel de 600.

Corect, au castrat motorul cu injectia. Ma tot repet, dar prin comparatie cu Honda CBF 600 din 2004 pe care am avut-o inainte motorul de la S2 e gatuit rau, desi Honda avea puterea maxima mult mai mica, 77 CP fata de 98 CP. Degeaba ai 98CP la 12.000 rpm daca la 5000 cand deschizi gazul trece orice moto cu carburatie pe langa tine si tu fumezi o tigara asteptand sa accelereze ecologic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, au castrat motorul cu injectia. Ma tot repet, dar prin comparatie cu Honda CBF 600 din 2004 pe care am avut-o inainte motorul de la S2 e gatuit rau, desi Honda avea puterea maxima mult mai mica, 77 CP fata de 98 CP. Degeaba ai 98CP la 12.000 rpm daca la 5000 cand deschizi gazul trece orice moto cu carburatie pe langa tine si tu fumezi o tigara asteptand sa accelereze ecologic.

Aici sa stii ca depinde de stilul de condus si asta este ceea ce mi s-a parut util la FZ6.

Ieri m-am suit din nou pe Transalp dupa pauza de iarna si desi are 60 cp iti da impresia ca are mai multa putere decat FZ6. Dar cu Transalp-ul cand ai tras de gaz pe la 3000 rot/min daca nu te tii bine de ghidon iti pleaca calul de sub fund. Daca mai ai si ceva alunecos pe jos nu e bine.... La FZ6 nu, o ia usurel asa cum spui tu. Si asta este un mare avantaj pentru un incepator. Este o opinie strict personala.

Daca insa FZ6 este la 8-9000 de turatii (Transalp-ul nici nu viseaza la asa ceva) sau mai mult si tragi de gaz iti spun eu ca nu mai ai timp nici de un fum de tigara.

Asa ca in opinia mea o astfel de motocicleta te lasa sa inveti sa conduci fara sa dea cu tine de pamant daca nu esti atent, iar daca vrei o faci si balaur.

La treaba cu saua m-am gandit ca poate din cauza ca sunt inalt si stau ''cu genunchii la gura'' pozitia bucilor pe sa este intr-un anume fel si drept urmare stau mai bine pe ea. Spun si eu asa ca unul de am mers cu FZ-ul 40 de minute prin oras. O sa vad dupa drumul pina la Ploiesti :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da dar si cind faci 100km in plus cu s2 fata de carburatie cum iti mai rade mustata. glumesc. mie mi-a placut s2 la nebunie. motor ce mi-a ramas la suflet.

Da, fix pt economie iti iei mobra de aproape 100CP! Daca vreau sa merg moka imi iau scuter, eventual electric. Sincer nu ma asteptam sa poti merge si <5000 rpm cu FZ6, dar <8000 nu zici ca are 98CP. Peste se asmute destul de bine si am simtit ca se usureaza fata cand tragi de gaz chiar la oarecare viteza. Turometrul insa mi se pare greu de tinut sub control in vederea periferica (care se ingusteaza cu varsta, deci clar mobra asta e pt unii mai tineri decat mine), unul clasic cu ac in mod cert ar fi fost mai lizibil.

In alta ordine de idei am vb la Dual Tours, cica trebuie seriile de cadru + a TPS-ului, sa fac programare la service sa verifice. Le-am propus sa le trimit eu seriile si sa ma programez doar daca se incadreaza in campanie. Simptomele alea sunt, imi amintesc ca pute urat esapamentul (dupa oprire), zice lumea ca o ia si consumul razna. Am re-testat ieri si e perfect, 16 cu gazul inchis si 101 la max, "curg" numerele frumos pe toata cursa. Sunt curios atunci cand face figuri daca tot asa iese testul. Am gasit pe aici un topic cu niste serii de cadre - nu o cuprinde pe a mea, banuiesc insa ca era un prim document ca sunt putintele. Oricum buba inclin si eu sa cred ca de acolo vine, mai naspa daca va trebui sa cumpar TPS-ul...

Oare cu o camera endoscopica reusesc sa citesc seria de pe TPS fara sa mai dau airbox-ul jos? Eventual si cu rezervorul pe ea, ca mi-e o lene sa scot carenele alea interioare de numa' :rusinica: O sa cobor cu laptopul in garaj mai tarziu sa studiez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

economia aia e 400-500e in medie la sfirsit de an. la o mobra care face cam de toate. fara sa te dai pe scuter. nu ca ar fi naspa scuterele. si asta asa cum zici la o mobreta de 98 cai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, fix pt economie iti iei mobra de aproape 100CP! Daca vreau sa merg moka imi iau scuter, eventual electric. Sincer nu ma asteptam sa poti merge si <5000 rpm cu FZ6, dar <8000 nu zici ca are 98CP. Peste se asmute destul de bine si am simtit ca se usureaza fata cand tragi de gaz chiar la oarecare viteza. Turometrul insa mi se pare greu de tinut sub control in vederea periferica (care se ingusteaza cu varsta, deci clar mobra asta e pt unii mai tineri decat mine), unul clasic cu ac in mod cert ar fi fost mai lizibil.

Un motociclist nu se uita la consum, nu prezinta interes. Nu de consum mic iti iei motor (asta cu consumul este una din intrebarile pe care ti le pune orice conservar serios prin benzinarie).

Pe motociclist il intereseaza cum se simte cu motoru', ce senzatii si placere ii poate oferi.

Sa stii ca in mod absolut neasteptat intre 2000 si 5000 rot/min FZ6 se misca foarte frumos. Se misca ca una de 48 CP.

Dar asa cum ai zis este o motoreta potrivita de la 24 pina pe la vreo 40 de ani sau chiar mai mult. Depinde cum stai cu fizicul, mai precis cat de mare este burtica. Daca nu te impiedica sa ajungi la ghidon :).

Turometrul tocmai ca este cu ac si se poate urmari destul de usor. Vitezometrul este cu afisaj digital.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca insa FZ6 este la 8-9000 de turatii (Transalp-ul nici nu viseaza la asa ceva) sau mai mult si tragi de gaz iti spun eu ca nu mai ai timp nici de un fum de tigara.

Eu nu ajung cu FZ6 la 9000 de ture, in oras pentru ca nu am de ce si nici nu vreau sa scol mortii pe strada, in afara orasului pentru ca nu merg cu 200km/h. Aia 98CP sunt la peste 11.000 rpm, dar la 5000 rpm nu ai nici 50 - din ce am gasit pe internet in graficele de dyno, la 5000 rpm S2 are doar 35 CP si ajunge la 60CP abia la peste 8000 rpm, asa ca aia 98 CP din specificatii nu ii ai aproape niciodata in mod util.

Un motociclist nu se uita la consum,

Oh, ba se uita :) Cand mergi la drum lung si trebuie sa faci plinul de 2 ori pe zi pauza de alimentare e buna pentru ca inseamna ceva odihna si o cafea, dar in comparatie cu masina e cam nasol la autonomie: la FZ6 nu am depasit 360km intre 2 alimentari, cu masina am trecut de 1000, cu amandoua am facut cate 2 alimentari pe zi la drum lung.

 

Si conteaza cand esti ala din grupul de motociclisti plecati prin Europa care trebuie sa alimenteze dupa 200km cand ceilalti alimenteaza la 300-350. Am trecut prin asta in grup cu un Transalp mai vechi pe carburatie si cu un GS1200, cand opreau ei sa faca plinul eu inca aveam benzina pentru inca 150 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu ajung cu FZ6 la 9000 de ture, in oras pentru ca nu am de ce si nici nu vreau sa scol mortii pe strada, in afara orasului pentru ca nu merg cu 200km/h. Aia 98CP sunt la peste 11.000 rpm, dar la 5000 rpm nu ai nici 50 - din ce am gasit pe internet in graficele de dyno, la 5000 rpm S2 are doar 35 CP si ajunge la 60CP abia la peste 8000 rpm, asa ca aia 98 CP din specificatii nu ii ai aproape niciodata in mod util.

Oh, ba se uita :) Cand mergi la drum lung si trebuie sa faci plinul de 2 ori pe zi pauza de alimentare e buna pentru ca inseamna ceva odihna si o cafea, dar in comparatie cu masina e cam nasol la autonomie: la FZ6 nu am depasit 360km intre 2 alimentari, cu masina am trecut de 1000, cu amandoua am facut cate 2 alimentari pe zi la drum lung.

 

Si conteaza cand esti ala din grupul de motociclisti plecati prin Europa care trebuie sa alimenteze dupa 200km cand ceilalti alimenteaza la 300-350. Am trecut prin asta in grup cu un Transalp mai vechi pe carburatie si cu un GS1200, cand opreau ei sa faca plinul eu inca aveam benzina pentru inca 150 km.

Interesante datele tehnice. Imi confirma ideea ca FZ6 este bun la inceptori. Sincer eu nu m-am dus prea sus cu turatia ca nu era jucaria mea si imi era mila de ea.

 

Masina si moto sunt lucruri diferite. Sub toate aspectele. Nu comparam distantele parcurse intre alimentari. Dar de aceea vei gasi destui soferi adormiti zburati de pe sosea si motociclisti doar vreo 2-3. Oricum o pauza la fiecare 200 Km este de recomandat oricarui motociclist. Nu se compara cum stai in masina si iti mai intinzi oasele si cum stai pe moto.

 

Vezi de aceea ma plimb singur: nu deranjez pe nimeni si nici invers. E ca la pescuit :). Tu, motocicleta si natura. Asa am mers si anul trecut pina la Nordkapp si inapoi. E greu sa gasesti un grup in care sa aiba toti aceleasi obiceuri, sau macar pe aproape. De exemplu eu daca am vazut ceva de pozat am oprit si am tras poza. Stiu ca 1 secunda mai tarziu ai pierdut ce era de pozat. Sunt convins ca i-as exaspera pe multi cu asa ceva.

 

Off topic: Ce si-a mai batut joc de mine anul trecut un vultur de prin Cheile Caprei (poate pun candva ceva poze pe forum): ajungeam cam la 10 m de el cu moto (Transalp). Statea cuminte nu se speria de motocicleta. Cum scoteam aparatul sa il pun la ochi dus era! O fi zis ca sunt cu flinta! Am sa mai merg anul acesta pentru ca sigur il gasesc in acelasi loc si tot il pozez :). Arata minunat.

 

Sa inteleg ca nu ai facut mai mult de 700 Km/zi cu moto?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al dreacu pasaroi, trebuia sa-l ademenesti cu ceva saorma.

Pe mine ma doare noada dupa 150 de kilometri fara curbe. 500 pe zi e leji pe fz6, mai ales daca nu-i faci pe toti pe autostrazi. Banuiesc ca si 700 e ok daca n-ai 130j de kile ca mine. Dar in nici un caz cu lemnul ala de sa stock.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu comparati mere cu pere.

transalpul trage de rupe la 3000 si la 7000 se termina \(adica lo segmentezi daca mergi cu el asa 1000 km), fz ul trage bine de la 7000 si se duce gaz plin pana la 11.000 dupa asta ridica incet.

ca sa iti dai seama de forte vedeti unde da fabricantul cuplu motor, asta inseamna ca acolo trage de rupe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La FZ6 nu, o ia usurel asa cum spui tu. Si asta este un mare avantaj pentru un incepator. Este o opinie strict personala.

Daca insa FZ6 este la 8-9000 de turatii (Transalp-ul nici nu viseaza la asa ceva) sau mai mult si tragi de gaz iti spun eu ca nu mai ai timp nici de un fum de tigara.

Asa ca in opinia mea o astfel de motocicleta te lasa sa inveti sa conduci fara sa dea cu tine de pamant daca nu esti atent, iar daca vrei o faci si balaur.

 

Eu exact de-asta am luat-o pe a mea si cred ca asta o face versatila. Faptul ca e foarte domoala pana pe la 7000 de ture o face usor de folosit in oras, fara sa te stresezi sa nu pleci prea tare din neatentie, iar sunetul motorului/tobei te lasa sa pleci dimineata fara sa stie toti vecinii.

Invers, daca vrei sa traga, trage chiar foarte bine pentru un naked de 600.

Editat de A.T.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit azi, dupa ceva lupte cu un furtun si niste cablaje care stateau pe acolo si cu maaaarele ajutor al camerei endoscopice, sa identific niste inscriptii pe TPS, acum nu sunt 100% sigur ca numarul ala intereseaza (doar 99%). Pot sa verific eu undeva pana scriu dealerului si imi raspunde. Vad ca exista senzor si aftermarket :eek:, in caz ca nu ma incadrez la inlocuit gratis cred ca asta va fi solutia. Ceva Tourmax, pe langa Yamaha cica ar merge si la Suzuki DL/TL 1000, VL 1500 si GSX-R 750. :scratch:

Daca imi poate cineva confirma ca am gasit ce trebuia raman recunoscator :cheers:

P.S. bineinteles ca am incalzit-o dar n-a vrut sa mai faca figuri, nici duhoare din esapament, taaare curios eram daca testul TPS-ului iese la fel de minunat si in momentele alea.

post-5325-0-94320500-1457186702_thumb.jpg

post-5325-0-45331700-1457186711_thumb.jpg

post-5325-0-87474800-1457186720_thumb.jpg

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, poti trimite mail la Dual Moto cu seria, ei pot verifica daca face parte din cele afectate. Cel mai bine e sa te duci la ei sa stii o treaba.

Bogdan_fazer, sunt interesat de top case. Vine cu toate suruburile? In ce stare e? Are rupturi/suduri stricate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luni le trimit pe mail rezultatele investigatiei, eram curios poate aflam pana atunci. Ei cica programare la service ca sa verifice, apoi alta sa-l schimbe daca o fi. Cica sunt f ocupati, eu la fel, daca la momentul programarii ninge sau ploua nu ma duc, pierdem timp aiurea. Acum nu stiu daca ei demonteaza pt verificare sau au endoscop, la tel imi zicea ca tre' sa dau airboxul jos, desi pe sus in nici un caz nu ai cum sa vezi, numarul ala e spre fata mobrei, am bagat camera intre cadru si chiulasa, daca demontam pe sus nu m-ar fi ajutat la nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...