Sari la conținut

Fz6 S/N


Urs_meloman
 Share

Postări Recomandate

In general primesti ce platesti. Se poate si scump si prost, dar ieftin si bun nu exista. Anvelopele moto nu sunt ceva de lux sa zici ca se cumpara pentru "prestigiu", deci daca cele de 900 erau cam ca cele de 1300, nu mai gaseai, cel putin pe stoc in Romania, nimic de 1300.

 

A nu se intelege ca cele din gama de mijloc sunt niste gunoaie cu care crapi a 2-a zi, dar absolut tot ce faci trece prin cauciuc, inclusiv virarea, franarea si evitarea de obstacole. Mai mult ca sigur in 99,99% din cazuri, la mers normal vor ok, dar si daca e sa apara cazul ala de 0.01%, preferi sa ai o sansa in plus (fie ca e vorba de "doar" 2-3m in minus la o franare de urgenta), sau sa te gandesti "poate daca nu ma cacam pe mine la echivalentul la 1-2 nopti de cazare..."?

 

Iei in calcul alte tobe... asta inseamna minim 250€ pe unele in stare ok. Sa te zgarcesti cateva sute de lei la anvelope si in acelasi timp sa dai cateva sute de euro pe 2 burlane ce au ca singur scop sa o faca sa uruie mai tare mi se pare cel putin ridicol. Nu ca ar fi vreo premiera, e plin forumul de baeti care cumpara anvelope sh, dar simultan se rup in figuri cu cine stie ce carboane si rizome.

 

La mers normal, eu 80-85kg + 70% din timp pasagera 47-48 kg tine cam 5/6k km spatele. Dar inca o data- durabilitatea si rezistenta sunt la poli opusi. Cu cat de apropii de una te departezi de cealalta. Poate daca mai bagi 0.5-0.8bar in ele mai tragi 1-3k din ele, dar si pierzi mult la aderenta.

 

In final, daca se justifica sau nu diferenta tu decizi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator AdrianB1

Tocmai am facut 7000 de kilometri cu Fazerul prin Europa la sfarsitul lui mai si inceputul lui iunie. E al treilea set de cauciucuri pe motocicleta si povestea e cam asa:

- Dunlop de fabrica, la 10,000 schimbate pentru ca erau duse din toate punctele de vedere: tocite, patrate

- Michelin Pilot Road 4, schimbate la 32,000 km pentru ca erau patrate, dar in rest nu prea aveau mari urme de uzura. Facusem cu ele o tura prin Europa de peste 5,000 km, cateva mii prin tara si foarte mult mers prin oras

- Michelin Pilot Road 4, puse anul asta, au 8,500 km acum si arata ca noi, mai putin faptul ca nu mai sunt atat de rotunde ca atunci cand le-am pus.

 

Nu am de ce sa ma plang de aderenta, nu le-am umflat la 2.25-2.7 cat era recomandat ci doar la 2 si am mers cu ele si pe autostrada, si prin orase si chiar si pe forestier cateva zeci de kilometri (Moroieni-Bolboci). Singurele locuri unde am mers foarte prudent din cauza aderentei au fost vreo 2 locuri prin oras in Serbia si Croatia unde asfaltul era foarte deschis si cu aspect marmorat (pietricele albe lucioase in el), stiam deja ca pe-acolo poti sa te duci ca pe sanie, oricum nu am avut nici un incident. Am mers si la temperaturi joase (sub 10 grade), si pe ploaie torentiala, mi-a fugit spatele un pic o singura data in Germania pe autostrada pe o fasie longitudinala de bitum de la imbinarea placilor de beton, ploua destul de tare si aveam vreo 140 km/h, dar nu s-a intamplat nimic serios ci doar s-a simtit cum se misca spatele in lateral; varul meu, care era fix in spate si tot cu PR4 pe motocicleta, nici nu si-a dat seama ce se intampla, el nu a prins bitumul

 

Asa ca eu recomand linistit PR4, au durabilitate excelenta si aderenta suficienta pentru mers normal. Nu stiu cum se comporta pe circuit, dar pe niste serpentine fabuloase prin Muntenegru si pe autostrada la viteza mare prin Germania s-au comportat exemplar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pr4 foarte renumite pt ceea ce au facut,dar au iesit dunlop roadsmart 3 cu care se lauda ca ar fi peste pr4,dar ce crezi? Michelin a scos pr5 care ar fi super super cauciucuri,intre timp au iesit si de la bridgestone noul T31 iar anul trecut sau acu 2 ani parca metzeler 01 iesea cel mai bun cauciuc sport-touring (asta pana sa apara pr5,t31 si ce or mai fi aparut)test inca nu am vazut dar multi sunt f multumiti de pr4.

Cel mai bn iei o foaie,scrii pe ea modelele dorite notezi plusuri si minusuri,alege cauciucul si in functie de stilul de mers,in f de conditiile meteo pe care le preferi,alege un caucuciuc ale carui plusuri te avantajeaza cel mai mult,nu iei semislick pt touring sau sport-touring numa pt trackdays

Editat de Robert Rmh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut pr4, au dus vreo 21k si le-am schimbat avand inca 1-2 mm pana la semn.

Nu sunt lipite de asfapt ca niste gume de strada, dupa o vreme simti limitarile, dar nu m-a incurcat sa le aplec pana la maxim sau sa intru destul de tare in curbe.

Cand e vorba de ploaie sau asfalt rece, sunt fenomenale. Mergi pe asfalt ud ca atunci cand mergi in mod normal, fara sa ai vreo problema.

Am luat pr5, mi se par imbunatatite(era de asteptat).

 

Daca pretul pt Roadtech01, PR4/5 ti se pare mare (~1100 de lei), o idee buna ar fi si Set Michelin Pilot Power 2CT - 790 lei;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@walking^human - ai dreptate in legatura cu cazul ala de 0.01%. In schimb diferenta nu e chiar atat de mica precum pare.

Spre ex: daca dai pe o pereche de cauciucuri (orientate spre sportivitate) 1000 de lei si mergi cu ele 5000-6000 de km e ca si cum ai da mai mult decat dublu fata de o pereche de cauciucuri cu care mergi 12000-15000 km. Nu ma dau banii afara din casa asa ca nu as da in fiecare sezon cate 1000-1200 de lei doar pt anvelopele la motocicleta.

In legatura cu tobele ai perfecta dreptate. Sincer...nu m-as fi gandit la chestia asta :-D

 

@AdrianB1 - in le gatura cu Michelin Pilot Road 4. Le am pe lista si pe acestea insa am citit o parte din topicul dedicat anvelopelor si, din ce a inteles pe acolo, Michelin PR2 si PR4 acu cam aceeasi tehnologie, nu au facut cine stie ce modificari la ele (asta ca fapt raspuns la intrebarea initiala - merita sau nu sa platim mai mult pe anvelope?)

In schimb nu stiu despre astea noi de la Michelin (Road 5). Vad ca toata lumea le lauda, ca sunt cele mai bune pe asfalt ud, ca nu stiu ce, dar pe mine nu prea ma intereseaza pentru ca nu stiu cat o sa merg pe ploaie cu motorul. Nu am gasit o comparatie directa cu concurenta de la o revista independenta sau ceva.

Tu de unde ai luat anvelopele si cat te-au ajuns?

 

@Robert Rmh - cam asa e...fiecare isi lauda produsul cum poate mai bine.

 

@AlexandruMa - am gasit o oferta buna la Roadtech01. Sa vorbesc cu ei maine sa-mi zica ce DOT au si daca e ok le iau pe alea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Nu cred ca PR 2 si PR4 au aceeasi tehnologie, PR 4 au 2CT, PR2 nu au. Dar au Pilot Power 2. In sfarsit, nu sunt expert in cauciucuri, dar PR4 sunt mai bune ca aderenta decat Dunlop-urile sport pe care le-am avut inainte, cu care am avut parte de ceva derapaje la rece.

 

Eu le-am luat la pachet cu o revizie de vreo 1000 de euro, aveam in plan o tura foarte lunga pe-afara pe care am si facut-o si nu aveam chef de surprize, asa ca am schimbat multe lucruri, inclusiv discurile pe fata. Nu mai am factura pe componente, doar extrasul bancar cu care am facut platile (avans + rest de plata), asa ca nu as putea spune cat au costat cauciucurile pentru ca nu stiu. Data trecuta au fost vreo 900 de lei, acum au fost sensibil mai scumpe. Teoretic imi permit orice cauciucuri vreau, dar nu imi place sa le schimb la 10,000 km pentru ca au ajuns patrate, nu imi place deloc senzatia cand sunt in halul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, daca calculam costul/1000km diferenta urca pe la 50-60% intre unele de top si unele mai ieftine si mai tari. Totusi, cine scoate 6000 dintr-unul mai moale as zice ca e imposibil sa scoata 12000+ dintr-unul mai tare. Vorbim totusi anvelope de sport touring vs sport touring, nu touring vs sport.

 

Nici mie nu-mi pica banii din cer, dar am fost constient din secunda zero ca motociclismul nu e o activitate ieftina, si nici economica- pentru asta exista alte categorii, precum scutere de 49cc si loganuri 1.5dci. E un moft. Conform zicalei, prostia si domnia costa.

In plus, daca tot e de calcule mai bine se fac pe termen mai lung. Sa zicem ca in 5 ani s-au economisit 700-1000€ pe anvelope. O cazatura "medie" cu sa zicem o furca indoita, un ghidon, o maneta si rezervorul busit inseamna o reparatie de minim 400-500€. La asta adaugam echipamentul dus, sa zicem o geaca + niste manusi + o casca, toate de nivel mediu, adica vreo minim inca 400-500€. Daca din cazatura asta "medie" a mai fost si o fractura, ceva "simplu" precum o fractura de radius cu deplasare, mai avem inca minim 200€ la ortoped + 100€ anestezistul + 25-50€ asistentele la pus tijele si apoi inca o data pe atat la scos. De sechele nu mai vorbim. Acum, daca in astia 5 ani am scapat chiar si de un singur accident "mediu" multumita anvelopelor care mi-au dat 5-10% extra performanta, si fix in secunda aia din sutele/miile de ore de condus cumulat m-au scos din (cuvant urat)- am facut o afacere foarte profitabila.

 

Nu mai zicem ca un weekend in 2 pe litoralul mioritic in conditii decente (cazare la 3*, 3 mese pe zi, transport cu moto/auto) e imposibil sa il faci sub 1000-1200 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Cica e mult mai ieftin daca tii intotdeauna motocicleta cu partea cauciucata in jos :D Dar nu trebuie supercauciucuri, daca e sa se intample gasesti cioburi si in (stii expresia).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In schimb nu stiu despre astea noi de la Michelin (Road 5). Vad ca toata lumea le lauda, ca sunt cele mai bune pe asfalt ud, ca nu stiu ce, dar pe mine nu prea ma intereseaza pentru ca nu stiu cat o sa merg pe ploaie cu motorul. Nu am gasit o comparatie directa cu concurenta de la o revista independenta sau ceva.

Si PR 5 si Roadtech01 sunt cauciucuri care sunt facute pentru ploaie (vezi profilele "agresive", multe gauri, multe V-uri), sunt pe locul 1/2 in functie de cine face topul.

Si sa stii ca nu e vorba doar despre mers pe ploaie, desi se intampla si asta.

E vorba de mers increzator atunci cand asfaltul este rece, cand este o dimineata/seara mai racoroasa si poate niste bruma, cand pe o portiune de drum si mai dai de balti sau apa care curge de-a latul benzii.

 

-----

Am o problema cu avariile: apas butonu, se aprind pentru o secunda si aia e. Dupa aia 5-10 secunde nu mai merg nici semnalele.

Presupun ca este releul de semnalizare. Intrebarea mea e unde anume este pozitionat (moto naked)?

Editat de AlexandruMa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intotdeauna am preferat gumele street datorita plusului de saderenta pe uscat/mers sportiv,si ca nr de km sunt intre semislick si sport-touring,se comporta exemplar pe ploaie,si iti ofera si incredere,acum depinde si cum mergi,poti cadea si cu sport-touring daca bagi mana in gaz in curba,cauciucurile stradale folosite au fost mereu de ultima generatie si au costat 11-12 mil setul,pt un plus de siguranta si incredere nu ma uit la pretul anvelopelor,si ca nr de km am facut intre 10-15 mii km cu un set,mers 70% touring cu pasager +bagaj si restul 30% sportiv,pe un 600 de exemplu un metzeler m7rr,rosso 3,s21 ar trb sa te tina 13-17 mii km in functie de mers/greutate,pe 600 nu am tinut mai mult de 3 sezoane/15 mii km un set, dar se pare ca cuplul mai mare al miarului fac ca anvelopele sa tina cam 2 sezoane,nu schimb gumele cand ajung la sârme

Editat de Robert Rmh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@AlexandruMa - Ai dreptate. Imi place ca aflu o gramada de chestii noi aici pe forum :10:

 

Va multumesc tuturor pentru informatiile foarte utile pe care mi le-ati oferit :)

 

Intre timp am gasit o oferta (destul de ok zic eu) la Gumi7.ro si am luat Metzeler Roadtec01.

Sper sa fie vremea buna maine sa le pot monta :-D

 

Pentru cei care sunt in cautare de blugi moto: am cumparat astazi o pereche de la Dan (EchipamenteJoy) si sunt super incantat de ei. Are un mic atelier si face doar pe comanda. Eu mi-am tot cautat prin magazine dar nu gaseam nicio pereche care sa-mi vina cum trebuie. Acestia mi-au venit perfect. Nu au kevlar, dar au material antiabraziv (cica) ca si intaritura si buzunare pentru protectii la genunchi si la solduri + o pereche de protectii soft la genunchi. Recomand pentru cine vrea o pereche de blugi decenti la un pret acceptabil, zic eu.

 

Va atasez cateva imagini sa va faceti o idee. Ai mei mai au in plus si doua buzunare de aerisire de-a lungul cracilor (o sa le fac maine poate niste poze sa vedeti exact despre ce este vorba) si mi-a cusut si fermoarul de la geaca pe care o aveam. Super baiat Dan.

 

post-94487-0-57039800-1530218248_thumb.jpg

post-94487-0-27216500-1530218256_thumb.jpg

post-94487-0-12150500-1530218263_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare! Dupa mult timp m-am intors inapoi la prima ,,dragoste''! Am gasit-o intr-o casa din Caraiova cu doar 3000 de km la bord si nu am putut rezista...asa ca... din nou calare pe FZ6 S Fazer-2006. Bineinteles ca primul lucru pe care l-am facut a fost sa o accesorizez.

post-6592-0-77468400-1532958452_thumb.jpg

post-6592-0-15162800-1532958467_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Cat mai e un set de genti si suporti pentru Fazer? Eu inca reusesc sa ma descurc cu topcase de 46 de litri si eventual o geanta pe seaua pasagerului, dar e cam la limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat mai e un set de genti si suporti pentru Fazer? Eu inca reusesc sa ma descurc cu topcase de 46 de litri si eventual o geanta pe seaua pasagerului, dar e cam la limita.

De la Kappa/Givi pretul variaza intre 300 si 400 de euro genti plus kit de prindere, dar pot ajunge si la 500/600 euro daca optezi pt Hepco Becker. Eu am dat 100 de euro pt kit si am luat de pe olx gentile laterale Kappa cu 850 de lei(aproape noi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am tot vrut sa postez o chestie nitel ciudata care mi s-a intamplat, dar mereu m-am luat cu altele:

Am schimbat recent bujiile la Fazerul meu. Cele vechi ochiometric sint ok, nu mi-au cauzat nici o problema, doar ca nu stiam nimic despre ele (spre rusinea mea nu am umblat la ele de cand am luat mobra). Cu noile bujii (Denso) merge f bine, parca ar avea reprize un pic mai bune de la turatii joase, insa turatia de ralanti a scazut cu 50-100 rpm. Inainte era cam cu tot atata peste manual, acum e fix unde trebuie. Nu pricep, oare niste bujii uzate ar putea mari ralantiul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Nu, sigur nu bujiile. Si nici nu au efecte pe care sa le simti daca alea vechi nu erau in stare atat de proasta incat sa fi mers tare, tare prost.

 

Singurul caz in care bujiile maresc turatia e daca ai 2 seturi de bujii per cilindru si aprindere duala. Am asa ceva (nu pe moto) si diferenta e de vreo 100-150 rpm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...