Sari la conținut

unde alimentam ?


Postări Recomandate

mai urmeaza sa vina unul sa zica, ca uleiul 20w40 e mai bun decat 10w40 pentru ca deh, are numarul mai mare.

 

Nu exista diferenta intre ardere, putere sau alte chestii, 99 rezista la compresie mai mare in timp ce 95 nu. Daca ai 13:1 compresia la motor (din constructie) trebuie sa pui 99+, altfel arunci banii aiurea pe fereastra.

Dezvolta/argumenteaza te rog asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate sunt eu nesimtit, dar n-am simtit niciodata diferenta intre benzine. Si am alimentat de peste tot, fara jena, fara sa am cea mai mica problema. Iar cine ma cunoaste stie ca nu prea stau pe acasa. E drept, cu 99 dadea mai multe rateuri pe toba. Atat.

 

Pe de alta parte, nu pot sa nu remarc cat de influentabili pot fi unii de marketing. Din acelasi ciclu preferati cumva sa beti Fanta si Sprite in loc de Cola, pentru ca sunt mai "sanatoase"? Inca o chestie, nu-i asa ca sangele din motorul vostru se numeste Motul?

 

Si ca sa fiu si putin on-topic, cea mai buna benzina e aia ieftina ;)

si eu cred ca sint nesimtit.

in Iasi pun numai OMV Carrera 95 (fara vreo explicatie). la drum lung pun de la orice jeg care-mi iese-n cale. si nu am simtit vreodata diferente.

o singura data am zis sa pun de 100 de la OMV. nu am observat vreo diferenta de putere, in schimb am observat ca sunetul tobei s-a schimbat putin, parca a devenit mai subtire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cifra octanica mai mare = ardere mai constanta, detonatii mai mici, autoaprindere redusa

rezultat: accelerare mai liniara, uzura mai mica, depuneri reduse datorate unei arderi mai bune, consum mai mic la acelasi regim de lucru (aici este o mica pacaleala, ca daca iti merge mai bine mobra ii dai mai tare si ajungi tot acolo cu consumul)

 

la motoare mari (cmc multi) si/sau turate diferentele nu sunt foarte sesizabile, poate doar la vibratii, rateuri, etc

diferente substantiale se observa la motoare mici (de preferinta nu monocilindru). de exemplu pentru cei cu virago de 125/250 experienta ar fi foarte reusita, si dupa ce ar alimenta cu omv 100 nu ar mai baga de 95 in ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand la o parte foarte multele aspecte ale cifrei octanice, multe depasind nivelul meu, in ceea ce ne intereseaza despre benzina situatia sta cam asa:

 

Benzina cu cifra octanica mare rezista mai bine la autoaprindere, astfel ca este recomandata motoarelor cu compresie mare care implicit lucreaza si la temperaturi mai mari. Timpul de aprindere dureaza mai mult decat in cazul cifrei octanice mai mici (cu degajare mai mica de caldura) astfel ca, pentru ca forta expandarii gazelor sa fie transferata pistonului cat mai eficient (la cca 15-16 grade dupa ce pistonul a atins PMS) e nevoie de avans mai mare.

 

Pentru ca un motor sa beneficieze de "avantajul" unei benzine cu cifra octanica mai mare, trebuie ca ECU sa acceseze (si) alte harti ale avansului, cu timpi mai mari. Pentru cele "clasice", cu avans fix, programat doar functie de rpm, "avantajul" benzinei cu cifra octanica mai mare trece aproape neobservat deoarece, datorita timpului sporit de aprindere, asa-zisul surplus de forta oferit de benzina "superioara" vine prea tarziu, cand pistonul este deja prea jos in cursa utila, practic fiind irosit.

 

Mai trebuie amintite si alte cateva chestiuni interesante. Un amestec mai sarac sau mai comprimat va arde mai rapid, deci va avea nevoie de timpi mai mici de avans. Asadar un motor cu oarecare uzura, care are compresia sub cea nominala, nu prea va simti mari diferente cu benzina mai "proasta" dar nici avantaje cu benzina mai "buna".

 

Oricum, pentru a trece multele teste de poluare dar mai ales pentru a fi mereu in "zona sigura", producatorii folosesc cele mai mici valori posibile pentru avansul aprinderii corespunzatoare celei mai mici valori ale cifrei octanice recomandate pentru respectivul motor.

 

Informatiile de mai sus le'am aflat deoarece am cumparat un modul de aprindere electronica cu avans programabil din soft, care accepta si input pentru senzorul TPS (care nu e standard la motorul meu). Pentru a creea de la zero un set de harti pentru avans dinamic 3D mai am mult de studiat si oricum, ajustarile finale vor trebui facute dupa teste practice insa sper ca cele prezentate sa fie de un oarecare ajutor, ca referinta.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bagati de 99 sau 100 sa tineti economia sus, eu bag 95 ca asa scrie in cartea tehnica si nici la motoare, nici la masini n-am simtit diferenta la tras... doar la buzunar cum zicea cineva mai sus...

Mesaj completat

O regula buna, totusi, daca e sa bagi benzina din locuri dubioase, baga pana sa ajungi pe rezerva... sau nu baga mult ca sa poti sa o "anulezi" cu ceva mai de calitate mai tarziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu personal am inceput sa bag de la rompetrol alto diesel la masina si cu jumatate de rezervor inainte de la omv sau petromv(sprint diesel) mergeam 350 km. acum cu alto am mers 500km. de acum in colo o sa bag si la moto tot de la rompetrol pt ca mi-a intrecut asteptarile cu consumul la masina. parerea mea este ca luk oil nu se numeste benzinarie... are cea mai proasta benzina si motorina pe care am vazut-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dezvolta/argumenteaza te rog asta.

 

de pe Wiki "A fuel with a higher octane rating can be run at a higher compression ratio without causing detonation."

 

A explicat deja hgx.

Spre deosebire de motoarele diesel unde motorina face autoaprindere din cauza presiunii, la benzina nu are voie sa faca asa ceva.

99+ are aditivi care o fac sa reziste la presiune mai mare inainte sa se autoaprinda.

 

Banii pe o benzina cu cifra octanica mai mare la un motor care nu are nevoie de asa ceva sunt doar un pretext sa usuram portofelul.

Mesaj completat

eu personal am inceput sa bag de la rompetrol alto diesel la masina si cu jumatate de rezervor inainte de la omv sau petromv(sprint diesel) mergeam 350 km. acum cu alto am mers 500km. de acum in colo o sa bag si la moto tot de la rompetrol pt ca mi-a intrecut asteptarile cu consumul la masina. parerea mea este ca luk oil nu se numeste benzinarie... are cea mai proasta benzina si motorina pe care am vazut-o.

 

Imi vine imposibil sa cred ca este asa o diferenta la o masina care oricum are timpii ei de injectie si stie cantitatea pe care sa o injecteze. Poate sonda lambda sa faca o foarte mica diferenta la consum dar nu in asa hal.

O masina diesel condusa identic, pe acelasi drum, cu aceleasi depasiri, cu aceleasi turatii / accelerari, acelasi stil de mers, o sa consume la fel indiferent de unde alimenteaza. Poate cu un maxim 0.3l /100km diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi vine imposibil sa cred ca este asa o diferenta la o masina care oricum are timpii ei de injectie si stie cantitatea pe care sa o injecteze. Poate sonda lambda sa faca o foarte mica diferenta la consum dar nu in asa hal.

O masina diesel condusa identic, pe acelasi drum, cu aceleasi depasiri, cu aceleasi turatii / accelerari, acelasi stil de mers, o sa consume la fel indiferent de unde alimenteaza. Poate cu un maxim 0.3l /100km diferenta.

 

 

Nu sunt in totalitate de acord, la masinile moderne (si chiar si unele motociclete), pe langa adaptarea timpilor injectiei si avansului aprinderii functie de feedback-ul de la sonda lambda (si multi alti), ECU mai are o functie de "invatare" a stilului de condus. Astfel, o anumita perioada de timp va monitoriza reactiile si "agresivitatea" unui sofer si va adapta tipul de raspuns al motorului in genul "sport", "economie de carburant"... etc. Consumul poate fi asadar foarte diferit chiar daca se foloseste acelasi tip/calitate de combustibil, turatii/accelerari... etc. DACA soferul anterior a folosit alt tip de condus (si bineinteles DACA ECU are functia de invatare).

 

Am un prieten care de cate ori ia masina sotiei (identica cu a lui), primul lucru reseteaza ECU pentru a o forta sa se adapteze stilului lui de condus. La polul opus, de cate ori sotia isi primeste masina inapoi e terifiata de noul consum...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La masina, prefer efix de la rompetrol, sau alto 101 daca am chef sa merg pe harta sport.

 

La motor... sa zicem ca pe carburatorul meu il doare undeva de ce benzina bag ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un prieten care de cate ori ia masina sotiei (identica cu a lui), primul lucru reseteaza ECU pentru a o forta sa se adapteze stilului lui de condus. La polul opus, de cate ori sotia isi primeste masina inapoi e terifiata de noul consum...

Ce masina? Mi se pare putin SF ceea ce spui in tot postul, asta desi Astrei mele i-a scazut consumul de la 12-13% in oras imediat dupa terminarea rodajului la 7-8% acum, dupa 20.000km (1400cmc, benzina). Eu am dat mai degraba vina pe rodaj (ca la motocicletele BMW, dureaza vreo 50.000km pana se rodeaza complet) pentru ca de doar vreo 5000km a inceput sa scada consumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce masina? Mi se pare putin SF ceea ce spui in tot postul, asta desi Astrei mele i-a scazut consumul de la 12-13% in oras imediat dupa terminarea rodajului la 7-8% acum, dupa 20.000km (1400cmc, benzina). Eu am dat mai degraba vina pe rodaj (ca la motocicletele BMW, dureaza vreo 50.000km pana se rodeaza complet) pentru ca de doar vreo 5000km a inceput sa scada consumul.

 

Nu, nu e SF, da o simpla cautare pe google si o sa vezi cate discutii gasesti pe aceasta tema...

 

 

"Prietenul" din exemplul anterior (mai mult o cunostinta... prietenii mei nu au buzunarele asa de adanci) vorbea de un A8. Nu stiu daca Astra are aceasta facilitate insa oricum, programele de "invatare" sunt de mai multe tipuri, functie de complexitatea tehnologiei folosite. Unele masini trec printr'un proces de invatare cu durata fixa, in care sesizeaza conditiile in care se produc detonatii si'si fac auto-corectiile necesare, odata procesul fiind incheiat, nemairevenind asupra setarilor. La altele, mai "evoluate", procesul de invatare este dinamic, luand in consideratie tipul de condus in ultimii 1000km.

 

Nu am mai multe detalii, pe mine "fenomenul" m'a interesat mai mult din punct de vedere al principiului.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OMV, petromV, MOL. Doar de 99 sau 100. ( nu va bazati ca nu exista diferenta intre 99, 100 si 95. Este sigur. Nu planeta proasta de face mai multe categorii de combustibil)

 

Have fun.

Editat de DucatiMeccanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
OMV, petromV, MOL. Doar de 99 sau 100. ( nu va bazati ca nu exista diferenta intre 99, 100 si 95. Este sigur. Nu planeta proasta de face mai multe categorii de combustibil)

 

Have fun.

 

 

planeta nu face nici un fel de benzina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OMV,PetromV,Petrom,LukOil,Mol,Agip,Rompetrol.

Toate au aceeasi benzina din titeiul din solul Romaniei sau de la platformele maritime.

 

conform wikipedia: Mai departe titeiul ajunge la 10 rafinarii dintre care 5 mari: Petrobrazi, Arpechim, Petrotel, Petromidia, Rafo.

Pe piața de rafinare, compania Petrom deține o cotă de 52%, urmată de Rompetrol, cu 29%, Âşi Lukoil, cu 17% (anul 2007). Petromidia e la Rompetrol si nu stiu daca Rompetrol distribuie doar de la Petromidia sau face schimb cu benzina de la alte rafinarii in functie de locatie. La o adica toate companiile cred ca practica schimbul in functie de vecinatatea rafinariilor, doar pentru a taia costurile.

 

Deci Mol, Agip si brandurile capusha PetromV si OMV toate vand benzina de la rafinariile detinute de Petrom si Lukoil. EI ar fi obligati la pompa sa afiseze provenienta benzinei, in general prefera sa se ascunda.

Mol, Agip, OMV si in mai mica masura PetromV practica preturi mai mari.

 

Teoretic ar trebui sa existe diferente intre pachetele de aditivi din benzina, practic cine stie.

 

Aditivii astia minune NU scad consumul precum v-ati dori, si proprietatile alea de curatire ale benzinei Rompetrol nu stiu cum pot fi cuantificate.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doua sfaturi care se mai regasesc si aici si sunt perfect valabile:

- Puneti benzina numai de la benzinariile de obicei aglomerate.

- Nu alimentati de la benzinarii gen partner sau cu franciza.

Un mic top ar arata asa:

1. De departe OMV

2. Petrom & MOL

3. Rompetrol

Ultimul loc din coada Lukoil - astia ar trebui interzisi - De doua ori am ramas cu masina pe drumuri din cauza lor. Uitati aici un topic cu ce benzina pot vinde - nu sunt eu autorul topicului dar sustin intrutotul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzinarii ''aglomerate''

1.Rompetrol

2.Petrom

3.restul

 

 

Mentionez ca personal am fost dezamagit de omv,respectiv petromV de fiecare data cand am alimentat(4-5ori). La o alimentare de (10-13L) diferenta sa fie sesizabila in rau la acceleratie...;) . carrera 100 mai proasta decat 95 de la petrom!!

 

PS: S-a intamplat o singura data cu Petrom-l de pe Barbu Vacarescu(zona tei) sa alimentez si sa urce terbil de greu in ture..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt in totalitate de acord, la masinile moderne (si chiar si unele motociclete), pe langa adaptarea timpilor injectiei si avansului aprinderii functie de feedback-ul de la sonda lambda (si multi alti), ECU mai are o functie de "invatare" a stilului de condus.

perfect adevarat. nu stiu asta de pe Google ci chiar de la sursa. sistemele electronice de pe masini chiar au functii de invatare a stilului de condus. si nu e valabil doar la ECU-ul injectiei.

 

Am un prieten care de cate ori ia masina sotiei (identica cu a lui), primul lucru reseteaza ECU pentru a o forta sa se adapteze stilului lui de condus. La polul opus, de cate ori sotia isi primeste masina inapoi e terifiata de noul consum...

cu asta in schimb nu mai sitn de acord. nu stiu exact ce crede prietenul tau ca inseamna sa reseteze ECU-ul, dar exact cit si cum este "resetat" depinde doar de design si nu e musai ca asa zisa resetare sa "dezvete" ECU.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

perfect adevarat. nu stiu asta de pe Google ci chiar de la sursa. sistemele electronice de pe masini chiar au functii de invatare a stilului de condus. si nu e valabil doar la ECU-ul injectiei.

 

ECU (Engine Control Unit), ECM (Engine Control Management), EMS (Engine Management System)... si restul de acronime folosite pentru unitatea de control a motorului nu controleaza doar injectia, ci toate aspectele legate de combustia motorului.

 

cu asta in schimb nu mai sitn de acord. nu stiu exact ce crede prietenul tau ca inseamna sa reseteze ECU-ul, dar exact cit si cum este "resetat" depinde doar de design si nu e musai ca asa zisa resetare sa "dezvete" ECU.

 

O metoda empirica de "resetare" este decuplarea nulului alimentarii si folosirea consumatorilor pana la descarcarea tuturor tensiunilor reziduale... din cate am inteles dupa aceea ECU incepe automat un nou proces de "invatare". Pe de alta parte, printre soferii de autoturisme sunt o gramada de oameni cu scoala, care chiar stiu cate ceva despre motoarele masinilor pe care le conduc (lucru usor de constatat si dupa nivelul discutiilor de pe forumurile auto). "Prietenul" mai are si o diploma in domeniu asa ca mai mult ca sigur metoda folosita de el presupune un pic mai mult decat simpla decuplare a bateriei insa nu am cerut informatii suplimentare deoarece informatiile mi'ar fi fost total inutile pentru motoarele mele pe carburatoare. Exemplul a fost mai mult de principiu.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

resetarea ECU (sau alte acronime) se face asa cum ai spus fie prin decuplarea bateriri si apasarea pedalei de frina pentru a dreba tensiunea din capacitori (dejavantaj resetare radio, ceas, setari climatronic, etc) fie prin scoaterea sigurantei ECU si asteptarea unui nr suf de minute pentru drenarea capacitorilor (pentru cine stie in cit timp se descarca condensatorii din modulul de control)

Resetarea trebuie facuta cu motorul cald, iar imediat dupa resetare trebuie sa se mearga cu masina/motocicleta cel putin 30 min, in "mers normal" adica asa cum merge persoana respectiva de obicei.

Imediat dupa resetare, ECU porneste cu un set de parametrii de fabrica, set care este rescris treptat cu noii parametrii functionali, (avans, timp aprindere/evacuare, etc)

Resetarea se recomanda se ssa faca ori de cite ori se schimba tipul de benzina, mai ales daca se schimba cifra octanica, precum si la schimbarea sezoanelor iarna-vara / vara-iarna

ECU mai trebuie resetat la schimbarea bujiilor sau a filtrului de aer.

 

Neresetarea ECU are ca rezultat o functionare in regim de adaptare pentru o perioada de aproximativ 1 rezervor de benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la fifth gear au verificat daca se merita benzina cu cifra octanica mai mare. Si de ex la Subaru Impreza STI ii crestea puterea. La golf gti doar cu 1 cal si nu se merita iar la Renault Clio cu motor de 1.2 sau ceva mic oricum nu era nici o diferenta. Si ziceau ca se merita sa bagi la masinile mai sport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la fifth gear au verificat daca se merita benzina cu cifra octanica mai mare. Si de ex la Subaru Impreza STI ii crestea puterea. La golf gti doar cu 1 cal si nu se merita iar la Renault Clio cu motor de 1.2 sau ceva mic oricum nu era nici o diferenta. Si ziceau ca se merita sa bagi la masinile mai sport.

 

Ar fi fost interesant de stiut si ce tip de "invatare" era folosit pe fiecare model de masina folosite la test.

 

Oricum, eu unul nu m'as baza prea mult pe concluziile emisiunilor "fifth gear" deoarece scopul lor principal este spectacolul in sine, de multe ori facandu'se mari compromisuri la capitolul obiectivitate tehnica.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...