Sari la conținut

XT 1200 Z Super Tenere


bogdan_harea
 Share

Postări Recomandate

Acum 7 minute, Cavaleru a spus:

 

am avut placerea sa testez XT1200 in vremea in care lucram la BMW, m-am simtit mai confortabil ghidonand la viteze mici GSurile decat XTul. o fii din cauza ca sunt eu pitic cu ai mei 171cm

 

KTM 1290 se trage din KTM 990 dar e mai orientat catre strada

 

MS  1200 a fost un concept nou - pana si motorul a fost regandit in acest sens

 

Crezi ca o sa faci cu XTul offroad si nu o poti face cu astea 2? bine la MS prefrabil sa bagi in ecuatie modelul ala Enduro ca sa fie fair. 

 

Amandoua astea sunt mai usoare ca XTul

 

varadero nu stiu ce cauta in ecuatia asta, iar celelate doua intradevar sunt grele, nu le-am bagat in ecuatie pentru ca nu le-am testat


MS 1200? Ce este MS?

Acum 56 minute, Cavaleru a spus:

cu alte mobre din clasa asta, de exemplu comparat cu GS/GSA, sau cu kktm

 


Ai enumerat doar mobre mai scumpe - mai dotate ce-i drept - insa cu complicaciuni tehnice tipic europene. Iar fiabilitatea…dupa noroc…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

 

am avut placerea sa testez XT1200 in vremea in care lucram la BMW, m-am simtit mai confortabil ghidonand la viteze mici GSurile decat XTul. o fii din cauza ca sunt eu pitic cu ai mei 171cm

 

KTM 1290 se trage din KTM 990 dar e mai orientat catre strada

 

MS  1200 a fost un concept nou - pana si motorul a fost regandit in acest sens

 

Crezi ca o sa faci cu XTul offroad si nu o poti face cu astea 2? bine la MS prefrabil sa bagi in ecuatie modelul ala Enduro ca sa fie fair. 

 

Amandoua astea sunt mai usoare ca XTul

 

varadero nu stiu ce cauta in ecuatia asta, iar celelate doua intradevar sunt grele, nu le-am bagat in ecuatie pentru ca nu le-am testat

Modelele noi de gs sunt într-adevăr extraordinare la viteze mici. Ca all rounder încă nu este surclasat. Daca faci touring,realistic,nu vei folosi cei "180" de cai mare lucru. Luand in calcul suspensia, franele, protectia la vant, cuplul disponibil in orice treapta si la orice viteza,capacitatea de încărcare al gs-ul asa cum vine din fabrica greu îl surclasezi. Vara asta am avut ocazia sa testez in 3 zile pe toate: gs1250, multi v4, ktm-ul 1290 sas, africa twin 1100(manuala) si marea supriza pentru mine triumph tiger 1200 gt pro explorer sau cum ii zice(ala cu rezervor mare). Da ktm-ul si multistrada sunt jucarii faine dar nu mă trage inima sa plec in ture în europa pe ele. Triumph-ul sincer mi-a placut mai mult decat bmw-ul, chiar mult mai mult decat bmw-ul dar nu știu suficiente despre el dpdv al fiabilității,  servisarii, etc. Este o moto geniala, user friendly, materiale care se simt minim premium, butoane faine, sei extraordinare, ciclistica superba. Totusi tenere-ul de 1200 in materie de touring face fix același lucru la un pret de achizitie si întreținere pe termen lung mult mai mic 😃. Si încă o chestie:  cand le încarci cu 3 cutii full si roll bag-uri peste ele si pui nevasta in spate toate devin manevrabile ca un bocanc de ciment 😄 Pe degeaba sunt ele manevrabile chele, încărcate dacă nu le ai cu ambreiajul, frana spate si accelerația la viteze sub 25 la oră vei lasă o dară frumoasă într-un ac de par gen stelvio când vine rulota din fața si taie curba din scurt pe coborare in timpul in care tu urci 😂🤟

Varadero este in ecuație pentru ca este o strutocamila foarte confortabila, foarte fiabila și foarte ok pentru persoane de peste 190. 

Si ca o ultimă idee: motocicleta o mai cumperi si dupa cum dicteaza inima, asta-i adevarul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Sabin_gabriel a spus:

Modelele noi de gs sunt într-adevăr extraordinare la viteze mici. Ca all rounder încă nu este surclasat. Daca faci touring,realistic,nu vei folosi cei "180" de cai mare lucru. Luand in calcul suspensia, franele, protectia la vant, cuplul disponibil in orice treapta si la orice viteza,capacitatea de încărcare al gs-ul asa cum vine din fabrica greu îl surclasezi. Vara asta am avut ocazia sa testez in 3 zile pe toate: gs1250, multi v4, ktm-ul 1290 sas, africa twin 1100(manuala) si marea supriza pentru mine triumph tiger 1200 gt pro explorer sau cum ii zice(ala cu rezervor mare). Da ktm-ul si multistrada sunt jucarii faine dar nu mă trage inima sa plec in ture în europa pe ele. Triumph-ul sincer mi-a placut mai mult decat bmw-ul, chiar mult mai mult decat bmw-ul dar nu știu suficiente despre el dpdv al fiabilității,  servisarii, etc. Este o moto geniala, user friendly, materiale care se simt minim premium, butoane faine, sei extraordinare, ciclistica superba. Totusi tenere-ul de 1200 in materie de touring face fix același lucru la un pret de achizitie si întreținere pe termen lung mult mai mic 😃. Si încă o chestie:  cand le încarci cu 3 cutii full si roll bag-uri peste ele si pui nevasta in spate toate devin manevrabile ca un bocanc de ciment 😄 Pe degeaba sunt ele manevrabile chele, încărcate dacă nu le ai cu ambreiajul, frana spate si accelerația la viteze sub 25 la oră vei lasă o dară frumoasă într-un ac de par gen stelvio când vine rulota din fața si taie curba din scurt pe coborare in timpul in care tu urci 😂🤟

Varadero este in ecuație pentru ca este o strutocamila foarte confortabila, foarte fiabila și foarte ok pentru persoane de peste 190. 

Si ca o ultimă idee: motocicleta o mai cumperi si dupa cum dicteaza inima, asta-i adevarul. 

 

se stie ca motociclistii nu prea fac alegeri rationale :D se pare ca te-ai decis la XT :) cea mai buna alegere e aia care ti-o doresti

 

daca te gandesti la fiabilitate, greu sa bati japonezele. dar parca sunt si cele mai anoste/banale, lipsite de emotie ...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Sabin_gabriel a spus:

gs-ul asa cum vine din fabrica

+ încă ~5000€ touratechuri și wunderlichuri, protecții și extensii.

Acum 7 ore, Sabin_gabriel a spus:

Triumph-ul sincer mi-a placut mai mult decat bmw-ul, chiar mult mai mult decat bmw-ul dar nu știu suficiente despre el dpdv al fiabilității, 

Greu să fie mai stricăcios decât Brings Me Worries!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

 

se stie ca motociclistii nu prea fac alegeri rationale :D se pare ca te-ai decis la XT :) cea mai buna alegere e aia care ti-o doresti

 

daca te gandesti la fiabilitate, greu sa bati japonezele. dar parca sunt si cele mai anoste/banale, lipsite de emotie ...

 

De decis m-am decis acum 2 ani, mergem pe 3. Doar discutam. Si da,japonezele sunt ca o femeie fara forme, dar ies niste sarmale 🥴

IMG-20220624-WA0083.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut si eu anul asta teste iar, la rand: ktm1290, Gs1250, Tiger 1200, r1250rt, s1000xr. Multistrada v4 nici nu cutez, e prea mare pretul, si prea mare atractia pt ea. dupa ma imbolnavesc :))

De departe, bani vs ce ofera, cel mai interesant mi se pare tigerul 1200 gt pro-nu explorer, nu vad rostul unui rezervor de 30 litri-sa adaugi si mai multa greutate sus mi se pare aiurea. 300km sunt suficienti cu un plin.

Gsul e misto ca allround, dar tot trancane, tot paraie, tot pacane, vs PRET! Nu pot trece peste asta. CULMEA, pe R1250RT, mi-a PLACUT MAXIM motorul, cutia, tot. Se comporta muuuult mai ok, datorita sasiului, cutiei altfel etajate. Mult mai lin, fin, mai putine paraieli, cutia mai ok, viteza superioara neta vs gs. Daca ar fi sa vreau ceva pentru doi plus bagaje numa touring, ala ar fi. 

Daca ar fi insa sa iau un tourer mai drept, cu o cursa a suspensiei mai lunga, sa preia mai bine drumurile proaste, nu ar fi gs, ci Tiger! Pret vs ce oferta, nu pot trece peste cei 25-29k ceruti pe un gs echipat cap coada.

 

Revenind la XT, am mers in trecut, dar putin. Cum am spus, tractoras motorul. Dar echilibrat, comod, pozitie buna, capacitate mare de bagaje, totul bine,mai putin parbrizul. Dar ala se schimba.  Greu sus-da, asta o chestie subiectiva. Insa difera mult, din constructie, unii producatori reusesc un COG mai jos, si asta face moto mai manevrabila la viteze mici. XT ul e greu sus, oricum am da o.  Tigerul de exemplu nu e-si e tot cu rezervor clasic. La asta gsu si ktmul exceleaza-gsu ca are tzatzele lasate, iar ktmul ca are rezervorul ala smecher stil rally.

Cardanul e bomba, merg xturi cu 150.000km fara probleme. Exista si o expeditie cu unul dupa jndemii de km, pe care l-au desfacut bucati sa vada uzura, documentata. Fiind bine gandit, relativ simplu, cu "fer"domle, se vede. Motorul nu e stresat, raport compresie mic, cai mai putini la 1200cc, totul e in favoarea fiabilitatii. 

Modelul a suferit niste actualizari mari , de la prima versiune din 2010, prin 2015 sau 2016. Deci merita luat modelul mai nou.

Varianta ES nu e semiactiva. e doar o suspensie cu reglaj electronic vs manual-zic ca mai bine faci upgrade la un amortizor spate smecher in loc.

 

O alta smecherie-moto este sugrumata din SOFT mai mult decat altele. Este dovedita asta cu chart uri de dyno. Doar din resoftare, fara alte imbunatatiri, s-au obtinut cu 15% mai multa putere si cuplu,mai important, acolo unde conteaza.

Eu am cochetat mult cu modelul, dar am fost in dubii datorita motorului. Imi place cu mai mult zvac.

Am si fost aproape sa iau unul, dar pana la urma am luat un versys 2019 nou acum niste ani. Alegere care s-a dovedit a fi nu tocmai fericita, cel putin pentru mine :))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neata! Vad ca am iscat ceva discutii pe aici, tocmai bine ca si asa vremea de afara e cam naspa. As iesi cu scuterul dar parca nu am nici un chef sa il scot din garaj etc...desi in weekend daca sunt grade cu + macar 7-8 cred ca bag o tura de 100 de km asa, de dezmortire.

Revenind la subiectul discutiei, pentru mine - merg singur in proportie de 99% cei 110 cp sunt suficienti. Oricum, am tot frunzarit forumurile si aparent cu o evacuare completa (care nu e chiar asa de scumpa) si o harta de injectie se mai adauga inca vo 10-12 cp la agregat, deci posibilitati sunt, si de crestere a puterii (desi nu vad neaparat necesar) dar mai important, de scadere a greutatii, intrucat evacuarea standard cantareste probabil mai mult de 10 kg cu tot cu galerii, in timp ce una aftermarket scuteste cateva kilograme bune...dar astea sunt alte discutii.

Ce ma incanta enorm la modelul asta este CARDANUL. Adica unul fiabil. Dupa ce am avut Guzzi si am vazut cat de misto este sa ai cardan la motocicleta, am zis ca nu mai vreau lant.

Nu ma vad eu facand cine stie ce offroad intrucat nu cred ca abordez ceva mai dificil decat un drum de tara / forestier sau niste sleauri prin care trebuie sa trec, deci capacitatea de offroad ma intereseaza mai putin. 

Imi place simplitatea si faptul ca propulsorul este unul relaxat. De marci exotice la care eu nu ma pricep sa le fac mentenanta (in reprezentante nu am incredere) ma feresc. La Guzzi era simplu sa fac totul. Deci din perspectiva asta, pentru mine ies din schema Triumph, KTM, BMW si Ducati. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Adrian M. a spus:

Gsul e misto ca allround, dar tot trancane, tot paraie, tot pacane, vs PRET! Nu pot trece peste asta. CULMEA, pe R1250RT, mi-a PLACUT MAXIM motorul, cutia, tot. Se comporta muuuult mai ok, datorita sasiului, cutiei altfel etajate. Mult mai lin, fin, mai putine paraieli,

Ciudat, același motor (more or less) pe 2 🏍🏍 diferite pe una pârâie și păcăne dar pe cealaltă nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Ciudat, același motor (more or less) pe 2 🏍🏍 diferite pe una pârâie și păcăne dar pe cealaltă nu...

nu intelege gresit :D

Am zis ca pe RT se comporta mai ok, mai lin, mai putin pacanit troncanit etc. Si chiar asa e. Combinatia sasiu, greutate suplimentara, cutie altfel etajata, motor altfel mapat, fac ca pe rt sa fie mult mai ok motorul vs gs. nu mai zic de topseed, pe gs de la 190 se cam bataie motoreta cu tine, pe rt la 235 cu parbrizul ridicat maxim, ai casca/viziera deschisa, si totul stabil. mare chestie...

DIn gama asta de tourer, e cea mai misto. Daca ai banii, evident. k ul e prea greu si greoi, goldwingul nu mai zic. Si restul, nu mai are nimeni tourer clasic cardan. Doar pseudo aventuriere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...