scafbikes Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 Deschid acest topic cu speranta ca se mai animeaza lucrurile un pic aici, ca mai reusim toti sa aflam ceva lucruri noi... Cu ceva timp in urma am citit intr-o carte ca pe actualul loc unde se fabrica masinile Skoda, candva a fost o fabrica moto. Mai bine spus, fondatorii Skoda au fabricat motociclete inainte sa fabrice masini. Chiar daca mai trecusem prin orasul Mlada Boleslav, iar impetuasa fabrica iti sare in ochi fiind aplasata pe ambele parti ale autostrazii, niciodata nu ma impresionat foarte tare. Totusi dupa ce am citit cartea aceia, incerc sa trec prin zona respectiva de fiecare data cand am ocazia, iar tot timpul ma cuprinde un fior placut cand vad ce au reusit sa faca doi pasionati moto. Probabil ati auzit ca modelele TOP ale Skodei se numesc LAURIN & KLEMENT, dar poate nu stiti ca asa ii chemau pe cei doi prieteni care au inceput totul acum peste 100 de ani. Unul era bibliotecar pasionat de ciclism, iar celalalt era mecanic. Au inceput in 1895 cand au inchiriat un garaj cu o suprafata de 120 mp, iar cu un personal de 7 in care erau si ei inclusi, au inceput sa fabrice biciclete. In 1902 interesul pentru motocicletele cunoscute sub numele de L&K a crescut brusc atunci cand la cursa moto Praga-Viena din anul respectiv, dintr-un total de 14 motociclete doar 4 au ajuns la linia de sosire, doua dintre ele fiind L&K, asta in situatia in care la start erau 3 motociclete L&K iar restul de 11 fiind motociclete Frantuzesti. La vremea respectiva L&K producea 3 motocilete monocilindrice, modelul BZP, modelul L si modelul LW care era singurul din cele 3 cu racire pe apa. In 1904 au inceput productia primei motociclete cu motor V care avea o capacitate de 615cc. In 1905 cei doi prieteni intra in istorie ca fiind printre primi fabricanti de motociclete cu motor 4 cilindri in linie, modelul CCCC. Totodata este anul in care castigatorul celei mai importante curse moto din perioada respectiva, considerata a fi campionatul mondiat motociclistic, urca pe primul loc al podiumului dupa ce a concurat cu o motocicleta L&K. In 1907 se atinge nivelul maxim de productie, 3000 de bucati. Deja L&K erau recunoscuti ca un important producator de autoturisme. Astfel ca treptat, dupa anul 1907 productia si vanzarea de motociclete scade, iar in 1912 productia de motociclete inceteaza definitiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 Laurin & Klement V-Twin 1905... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ciprian_B Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 mai vrem , mai vrem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Iulie 3, 2010 Share Postat Iulie 3, 2010 Laurin & Klement CCCC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scafbikes Postat Iulie 3, 2010 Autor Share Postat Iulie 3, 2010 Foarte frumoase pozele. Se anunta a fi un topic interesant. In 1895, prima cursa oficiala de automobile din lume se desfasura pe traseul Paris-Bordeaux-Paris pe o distanta totala de aproximativ 1200km. La linia de start, printre cele 21 de vehicule, alaturi de Peugeot, Panhard & Levassor sau celebrul De Dion Bouton propulsat de aburi, se afla si o motocicleta cu un design particular fabricata de FELIX MILLET. Millet, care era pasionat sa inventeze lucruri, si-a patentat prima motocicleta in 1888. Motocicleta avea un motor cu 5 cilindri radiali pozitionat in centrul rotii spate. Rigiditatea cilindrilor ajuta deasemenea la ranforsarea rotii care era supusa la vibratii foarte mari cauzate de motor. Motocicleta avea destul de multe inovatii. Pedale pentru franare sau pentru propulsare conectate la roata spate printr-un lant (gen bicicleta), acceleratie, sau mai bine zis controlul debitului de conbustibil, la ghidon. Millet folosea pentru aprindere principiul Bunsen, care continea acid azotic, acid sulfuric si apa, dar si o bobina de inductie construita tot de Millet. Motorul dezvolta o putere de 0,7hp si ajungea la o viteza de 35 km/h. Desi in ani urmatori Millet a adus inbunatatiri motocicletei sale, la inceputul secolului XX motocicleta a disparul complet de pe piata. Un exemplar se mai gaseste intr-un muzeu din Paris. Sa speram ca mai sunt si altele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 (editat) off-topic : asa, de intaratare.... Editat Iulie 4, 2010 de DKWraith2Anen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scafbikes Postat Iulie 4, 2010 Autor Share Postat Iulie 4, 2010 Esti foarte on-topic, numai ca lipsesc.... cuvintele. BIne, sa zicem... dar data viitoare nu te mai ajut... Marca frantuzeasca MAJESTIC a inceput sa produca motociclete in 1929 in Chutenay. Modelul a fost foarte original. Avea un cadru din otel presat si "carene" din tabla care ascundeau motorul, furca telescopica si un ghidon cu actionare indirect. Motorizarea acestei motociclete era diversificata, de la motoare de 350cc pana la motoare de 1000cc. Se foloseau motoare cu un cilindru de JAP si de CHAISE, motoare cu doi cilindri JAP si motoare racite cu aer de 500cc in patru timpi produse de TRAIN. Motocicletele sau fabricat pana in 1933. Deasemenea, sub aceiasi marca s-au produs motociclete in Anglia de catre O.K. Supreme cu capacitati de 250, 350 si 500cc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 (editat) Foarte bun topicul ! La cat mai multe postari ! Editat Iulie 4, 2010 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 Esti foarte on-topic, numai ca lipsesc.... cuvintele. BIne, sa zicem... dar data viitoare nu te mai ajut... nu ma pricep la descrieri/scris... Windhoff, ce mai tin minte este ca a intrat in grupul Auto-Union in 1933 pt a evita falimentul. productia axata spre final pe motoare in 4 cilindri nu le-a fost favorabila in conditiile in care se zarea prefigura WW II la orizont. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 nu ma pricep la descrieri/scris... Windhoff, ce mai tin minte este ca a intrat in grupul Auto-Union in 1933 pt a evita falimentul. productia axata spre final pe motoare in 4 cilindri nu le-a fost favorabila in conditiile in care se zarea prefigura WW II la orizont. nu atat spectrul razboiului cat dominarea pietei de produsele marilor firme DKW[atunci cel mai mare producator mondial]si NSU,capabile sa ofere produse mai ieftine si deja consacrate.plus ca motoarele de capacitati mari[750,4 cilindri]nu erau asa populare in Europa...deh,infrastructura nu era cea de azi. alte firme care au pus punct in anii depresiei[1929-1933]:Wanderer,D-Rad etc.de una din aceste firme[Wanderer]se leaga si nasterea firmei Jawa.uzinele Janecek erau active inca de la inceputul secolului dar aveau ca principala activitate productia de armament.in 1928 cum ultimul razboi se terminase de 10 ani si inca nu se prefigura un alt mare conflict,Frantisek Janecek a decis sa isi diversifice productia incluzand si fabricarea de motociclete.s-a inceput prin achizitionarea unei licente de fabricatie pentru o motocicleta monocilindru de 500 cm3 chiar de la producatorul german Wanderer.numele de Jawa vine de la alaturarea primelor doua litere din cele doua nume:JAnecek si WAnderer-JAWA.prima motocicleta Jawa a aparut in 1929. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 (editat) ...'eh, jocurile de culise erau facute de ceva ani, capital american pentru sustinerea industriei germane dat pe sest, etc. nu cred ca are rost o polemica pe tema "cine trebuie sa ramana...". au fost destule firme moto care au intrat in colaps inainte de razboi, si altele dupa... DKW , de exemplu, a sucombat cu un mic "ajutor", iar modelele/platformele constructive pt diferite modele au fost impartite "frateste" in fostul bloc comunist si firme cu renume au fost obligate sa execute numai anumite tipuri/modele. Editat Iulie 4, 2010 de DKWraith2Anen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 Cu riscul de a fi Off-Topic (imi prezint scuzele pentru asta): Prima motocicleta din lume a fost construita de americanul Sylvester Roper. Acesta s-a nascut in anul 1823, iar in anul 1868 construieste o motocicleta propulsata de abur. In anul 1896, la varsta de 73 de ani, Roper vine cu o motocicleta modificata pe un Circuit de biciclete, langa Harvard. A fost cronometrat cu o viteza de 64km/h. Din nefericire a pierdut controlul motocicletei si a murit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 si asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scafbikes Postat Iulie 4, 2010 Autor Share Postat Iulie 4, 2010 Revin asupra marci WINDHOFF. Nu prea s-au spus multe despre ea. Cand prima motocicleta WINDHOFF a fost fabricata in 1924, marca nu era complet necunoscuta in domeniu, Windhoff fiind un binecunoscut producator de radiatoare. Nici nu e surprinzator faptul ca prima motocicleta construita de ei avea racire pe apa. Primele modele aveau motoare Becamo de 124 si 174cc. In 1927 compania din Berlin produce cea mai remarcabila motocicleta sa, faimosul model 4, cu un motor cu 4 cilindri racit cu ulei. Un element inportant in construirea modelului fiind folosirea motorului si a cutiei de viteze pe post de cadru. Roata spate era montata pe patru tevi fixate de cutia de viteze. Motorul de 746cc dezvolta o putere de 22hp. Deasemenea, motorul era de tip "sub-square", iar cutia de viteze era cu 3 rapoarte. Viteza maxima a modelului era de 130 km/h. Saua si rezervorul erau deasemenea prinse direct pe motor. Pentru a fi competitivi pe piata, Windhoff renunta la fabricare motocicletelor mari si incearca o versiune mai mica cu motoare Villiers de 198 si 298cc, dar in final, in 1933 renunta definitiv la productia de motociclete si se dedica in totalitate numai productie de radiatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Iulie 4, 2010 Share Postat Iulie 4, 2010 (editat) merci pt. completare! mai "sap" printre cd-uri si revin. Editat Iulie 4, 2010 de DKWraith2Anen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 si asta? Asta a lui Daimler si Maybach a aparut mai tarziu, in 1885. Motocicleta lui Roper a fost construita in 1868. Adica americanul Roper a construit o motocicleta cu 17 ani inaintea germanilor. Ca sa nu mai spun ca numai motocicleta nu este aia a lui Daimler. Dupa cum se vede si din poze avea roti ajutatoare, nu era nevoie sa-ti tii echilibrul. Daimler si Maybach au construit mai degraba primul kart. Oricum, un vehicul pe 4 roti nu prea este motocicleta. Comparand pozele, eu cred ca este clar care este motocicleta dintre cele doua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 Eu nu inteleg de ce ati sarit la Windhoff asa repede, ati epuizat celelalte litere ale alfabetului istoriei? Nu vreti sa incepem cu ABC-ul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 Eu nu inteleg de ce ati sarit la Windhoff asa repede, ati epuizat celelalte litere ale alfabetului istoriei?Nu vreti sa incepem cu ABC-ul? Tocmai de aceea am vrut si eu sa aduc in discutie prima motocicleta din lume... In alta ordine de idei, ma asteptam ca acest Topic sa starneasca mai mult interes, mai ales printre tinerii motociclisti. Ma asteptam ca amatorii de SS sa fie interesati de unde s-a plecat si unde s-a ajuns, dar m-am inselat. Se pare ca sunt putini cei care iubesc motocicletele si multi se rusineaza de aspectul pe care acestea l-au avut candva. Pentru marea majoritate a "motociclistilor", istoria a inceput odata cu plasticul japonez viu colorat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 Eu nu inteleg de ce ati sarit la Windhoff asa repede, ati epuizat celelalte litere ale alfabetului istoriei?Nu vreti sa incepem cu ABC-ul? A.J.S. , Anzani, Ariel, etc... ar fi intr-o ordine alfabetica. Cronologic, e cam mult de ''sapat" si de alcatuit un arbore "genealogic". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Iulie 15, 2010 Share Postat Iulie 15, 2010 Ei, inainte de AJS se poate incepe totusi cu ABC. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Iulie 15, 2010 Share Postat Iulie 15, 2010 (editat) Corect ! ABC : fabricate in Germania, Marea Britanie Âşi Franța 1913 - 1925... Editat Iulie 15, 2010 de DKWraith2Anen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scafbikes Postat August 8, 2010 Autor Share Postat August 8, 2010 Ca sa incepem cu inceputul, atunci ar trebui sa amintim si de Abako sau Abbotsford. Sunt pentre 200 de marci moto care incep cu litera "A"... Nu baga nimeni o mica istorie a ABC-ului daca tot l-ati pomenit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 10, 2010 Share Postat August 10, 2010 (editat) ...Prima motocicleta din lume a fost construita de americanul Sylvester Roper. Acesta s-a nascut in anul 1823, iar in anul 1868 construieste o motocicleta propulsata de abur... Se pare ca "prima" este chiar mai veche, (1818)construita in europa... Daca citesti citatul de mai jos, se specifica "o noua bicicleta cu aburi", adica nici acesta n-a fost prima... sau poate ca forma textului e discutabila. Citat: "Velocipedraisiavaporianna" Germania si Franta. 1818 Aceasta tiparitura din colectia muzeului de stiinte din Londra arata incercarile de a se crea o noua "bicicleta cu aburi" sau o "Drasiana" cu aburi, dupa cum mai erau denumite bicicletele in acea vreme. Dispozitivul a fost inventat in Germania iar masinaria incercata in Gradinile Luxembourg din Paris la 5 aprilie 1818. Din pacate fotocopia este neclara, dar cred ca o plimbare seara pe aleile parcului, ii scapa de tantari pe parizieni... Editat August 10, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Sau articolul acesta.http://www.motorlife.ro/muzeu/istoria_moto.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Motocicleta germana Abako a fost un mic monocilidru de 129 cmc cu 2 viteze, cutie de viteze furnizata de Sturmey-Archer si transmisie secundara prin lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.