Jump to content
Sign in to follow this  
robertkiran

Tura prin tara cu First Bike Concorde, peste 1600 de kilometri

Recommended Posts

Exista persoane care viseaza sa inconjoare lumea pe motor. Si unii chiar reusesc acest lucru. Exista persoane care fac turul Europei pe motor, care fac calatorii foarte lungi ?

Personal la motorul pe care il am, nu imi permit sa visez la asa ceva?. Si totusi am vrut sa fac o tura mai insemnata, ceva mai lunga. Pana in prezent cea mai lunga tura a fost Cimpulung Moldovenesc ? Bicaz (cam 160 km). Pana atunci aveam la activ cam 1700 km de mers pe moto. Deci urma sa fac in tura asta o distanta comparabila cu cea facuta intr-un intreg an? Imi plauisem de ceva vreme excursia asta. Initial voiam sa fie o excursie clasica la mare, adica plecarea la mare, luni 28 iunie si intoarcerea duminica cealalta.Voiam sa vad cam cat pot eu merge pe motor (care e limita mea), dar si cat rezista motorul. Mentionez ca posed un First Bike Conncorde de 150 cmc. Intre timp planurile s-au schimbat si am ajuns ca de la Jupiter sa plec la Pitesti, apoi la Campulung Moldovenesc?.

Cum am spus am planuit cu ceva vreme inainte. Am avut destule piedici, atat tehnice cat si de alte natura.. Ca probleme tehnice inainte de excursie au fost urmatoarele:

Prima a fost un scartait enervant care se auzea la roata fata. Am fost cu ea la un amic care se mai ocupa cu repararea atv-urilor, dar si motocicletelor. S-a rezolvat problema cu ceva vaselina, si scartaitul a disparut. Cu cateva zile inainte de plecare, in timp ce mergeam cu motorul prin oras, avand ca pasager pe sotia mea a aparut o alta problema. Motorul din senin a inceput sa urle ca un tractor. Facea exact ca daciile acelea vechi fara toba. Am mers cu el asa pana acasa, acolo descoperind defectul: suruburile care prind toba erau desfacute. Le-am strans si zgomotul a disparut. Cu ocazia asta am curatat lantul si apoi l-am uns folosind spray-uri specifice. O alta problema descoperita tot in ultimul timp si care nici pana in prezent nu a fost reparata: roata din spate pierde cam 0,4 bar pe zi din presiune. Nu am reparat-o nici acum, ci din cand in cand (adica pe fiecare zi) ii dau cateva?pompe? si remediez problema. Cand ma voi intoarce voi remedia si problema asta?

Alte piedici: majoritatea cunoscutilor (colegi de serviciu, unul chiar are cont aici pe motociclism) m-au ? incurajat ? sa renunt ca nu am nici o sansa cu First Bike-ul. A mai fot vremea. Plecarea a fost planificata pe 28 iunie, si eram hotarat sa nu o aman sub nici o forma. La aceea data televizoarele vuiau numai ploi, coduri galbene, portocalii, etc. Un motiv pentru cunoscuti sa mai imi spuna sa renunt la planul meu nebunesc. Ca nu am nici o sansa ?

Am decis sa merg inainte. Mi-am facut un necesar de scule (chei fixe, imbusuri, patent), un spray de pana, doua bujii de rezerva, spray de uns lantul, spray de curatat lantul, etc., si le-am incarcat pe motor. De asemenea am avut o groaza de bagaje. Am avut un top case de 42 de litrii, doua genti laterale textile de cate 30 l fiecare. In acestea am pus sculele, haine, saltea gonflabila, pompa pentru saltea, laptop, tv, doua aparate foto, un binoclu, veioza de cort, conserve de mancare, vase de bucatarie (cratita, ibric, farfurie, cana), aragaz de voiaj, o butelie de rezerva, doua lanterne, un prelungitor de 35 de m. In plus pe scaunu pasagerului am avut legat un sac de dormit, un cort, masa pliabila, scaun pliabil, folia de plastic pentru cort, o pompa pentru cauciucuri. Au mai fost multe alte chestii ? daca le-as trece aici as umple o pagina. In zilele de sambata 26 iunie si duminica 27 iunie am ? montat ? acest bagaj pe motor.

Si a venit ziua de 28. Mi-am pus echipamentul si am plecat la ora 5-00 dimineata din Cimpulung Moldovenesc. Desi nu ploua mi-a pus si costumul de ploaie. A fost o alegere inspirata. Primi 100 de km sunt ok. Dupa un scurt popas am plecat. Si a inceput ploaia. A inceput incet ? Apoi a inceput sa se dezlantuie ? ploaie rapida, tunete fulgere. Din 10 in 10 secunde curatam viziera castii cu manusa (ce bun era un stergator de casca..). Am fost tenntat (prima si singura data in aceasta tura) sa ma intorc. Dar am continuat. Ploaia a tinut pana la Roman. Apoi incet a inceput sa se usuce asfaltul ? si chiar sa iasa soarele. Pot spune ca am mers fara probleme pana dincolo de Tecuci. Acolo aflu ca drumu clasic spre Braila era inchis (cica se rupsese nu stiu ce drum spre Galati) si ca trebuie sa merg prin Maicanesti. Pe acolo ar fi bun drumul. Intradevar nu a avut probleme cu apa ? dar nu acelasi lucru pot spune despre gropi. A trebuit sa fac un slalom printre ele. Ajung in Braila. Acolo, la intrare in oras, intreb doua fete pe unde sa o iau spre bac. Aflu ca bac-ul nu circula. Sa inebunesc. Decid sa merg la bac fie ce o fi. Ajung acolo ? vad ca informatia era falsa. Bacul merge. Bingo. Dar incepe iar ploaia. De data asta mocaneasca, rece ? Mai am bafta ca sa fiu primul care urca pe bac si sa trebuiasca sa astept vreo 40 de minute. In ploaie. Pana se umple bacul. Urc moto pe bac unde imi indica tipul de acolo. Cand ma uit la ea vad ca invelitoarele gentilor laterale (protectiile de ploaie) atarna ciudat. Ma paropii si le ating cu mana. Sunt pline de apa. Cum a intrat apa acolo, nu stiu. Le golesc de apa. Fac balta masiva sub moto. In fine placa si bac-ul ? trecem Dunarea. Ploaia nu se opreste deloc. Costumul totusi isi face datoria. Nu acelasi lucru pot spne despre cizme. Apa intra masiv in ele. Simt picioarele reci. Nu am ce face asa ca pornesc pe drumurile Dobrogei pe poaie. Dar aici ploua non stop. Daca la prima ploaie aceasta nu a tinut decat maxim 40-50 de minute, asta tine non stop. Alta chestie care ma face sa ma infior ? localitatile in Dobrogea sunt extrem de rare. Mergi zeci de kilometrii fara sa dai de vreo localitate. Ma gandesc cu groaza ce s-ar intampla daca mi s-ar strica motorul. Ploaie, masini deloc, doar drumul udat bine ? Sunt la mai bine de 12 ore de condus. Iar ultimele 5 ore numai pe ploaie. Incep sa ma doara genunchii, si incheieturile de la coate. In fine se vede Constanta. Si culmea ? inceata si ploaia. Dupa o scurta rataceala in Constanta, reusesc sa gasesc drumul spre statiuni. Bingo. Nu mai ploua si mai am doar vreo 30 si ceva de kilometrii. Pe care ii parcurg fara probleme. In prealabil opresc la o benzinarie si golesc foliile protectoare de la gentile laterale. Sunt pline de apa. Iarasi se umplusera. Ajung la Jupiter. Sunt frant de oboseala. Este ora 19, conduc de 14 ore ? Opresc intr-o parcare sa intreb unde este camping-ul Zodiac. Aud in spatele meu un zgomot de motor. Un motociclist pe o Honda cu numar rosu de Constanta, ma intreaba : frate vi de unde e numarul (Suceava)? Ii raspund ca da. Ma intreaba ce capacitate are motorul. 150 cmc. Imi spune un ?bravo frate, tine-o tot asa?. Il intrb unde e camping-ul Zodiac. Prima data vrea sa imi explice, apoi se razgandeste si imi spune ?tine-te dupa mine?. Ajung in camping. Ii multumesc motociclistului si aflu ca se numeste Dan, dupa care acesta pleaca. Dupa 605 km parchez motorul in interiorul campingului ?. Mare greseala. Berbecul de mine pune cric-ul lateral pe pamant moale ? si mobra cade frumos pe o parte. Am un singur gand ? s-a dus laptopul meu ? Incepe sa miroase a benzina. Ma opintesc sa o ridic. Nici o sansa. In disperare arunc tot bagajul de pe ea. Dupa ce o usurez de bagaj, reusesc sa o ridic. De data asta pun o piatra lata sub cric. O inspectie sumara imi arata ca nu s-a stricat nimic din carene. A cazut pe gentile laterale textile. Ma framanta totusi gandul oare de la ce mirosea a benzina ? Renunt la a ma mai gandi la asa ceva si ma apuc de pus cortul. Dupa aceea verific laptopul ? cum de nu s-a spart habar nu am. In noaptea aceea am dormit dus ?

A doua zi ? soare. Desi la tv spusesera ca va fi ploaie. Nu, nu era un soare curat. Scot rapid toate hainele din gentile laterale (care erau ude) si le intind la uscat. Ma gandeam inca la mobra. Ma uit la ea ? nici urma de benzina, sau de miros. Imi zic ca daca a curs s-a evaporat. Ii dau o cheie. Esec. Si iar, si iar. Mobra nu vrea sa porneasca deloc. Imi aduc aminte de Dan motociclistul de ieri. Stiu ca l-a plecare s-a salutat cu receptionera. Plec glont la receptie si o rog pe d-na de acolo sa imi dea numarul lui de telefon, explicandu-i ce s-a intamplat. Il sun si ii explic ce si cum. Ma sfatuieste sa desfac bujia si sa ma uit daca e uda. Cica e posibil ca eu dand la automat sa fi inecat-o. Imi spune sa nu imi fac griji ca daca nu e bujia vine el cu un mecanic si ii dam de cap. Uitandu-ma intamplator pe net aflu ca in ziua respectiva (marti 29 iunie) era sarbatoare religioasa. Eu de obicei in sarbatori nu lucrez ? asa ca decid sa abandonez lucrarile pe ziua urmatoare. Vreau sa spu ca acest Dan a fost un baiat de nota 10. In dupa amiaza aceleiasi zi a venit cu motocicleta lui in camping sa se intereseze daca am rezolvat problema. I-am spus de ce am abandonat (sarbatoare) urmand sa fac ceea e a zis el a doua zi. A incercat si el sa dea o cheie ? apoi a spus ca daca nu reusesc nimic sa il sun si vine cu mecanicul. Nu afost nevoie ? in ziua urmatoare am schimbat bujia si moto a pornit la sfert. Deci a ghicit buba. Ii multumesc din nou lui Dan si pe aceasta cale. Multam fain omule.

Ce ar mai fi de spus din tura asta de la mare? Pe plaja de la Neptun se leganau cateva sky-jet-uri Yamaha VX. Stiam de pe net ca au motoare in 4 cilindrii si 110 CP. Asa ca vineri 02 iulie am decis sa testez unul ? Va spun ca sunt niste bestii, au un sunet si o putere infernala masinariile alea. Desi pretul este enorm (dupa parerea mea ? 90 lei 15 minute) eu zic ca merita sa va sacrificati 90 de lei si macar o data sa testati aceste bestii. Nu se compara mersul pe apa cu nimic din ce stim pe moto.. Daca pe moto o viteza de 45 mile/h (cam 72 km/h) este o viteza banala, ba chiar mica, pe apa e alta poveste. La 45 mile/h (asta daca vitezometrul mergea corect) aveam senzatia ca zbor peste apa. Eu zic ca merita o astfel de experienta ?

Tot in 02 iulie in camping au aparut niste motociclisti polonezi. Am intrat putin in vorba cu ei (in engleza). M-au itrebat ce motor am. Au fost dezamagiti auzind de chinezoaica mea de 150 cmc. Le-am cerut voie sa le pozez motoarele (asa mi se pare normal). Pozele cu motoarele lor sunt mai jos (unele poze au data aiurea, dupa ce am schimbat bateriile am uitat sa o setez).

Cam asta ar fi de spus. Si a venit ziua plecarii. In mod normal trebuia sa plec inapoi in Moldova. Dar a decis sa mai fac o nebunie. Cum mai aveam ceva concediu, am decis sa plec la parintii mei in Arges (Maracineni ? 8 km de Pitesti), cu motorul. Zis si facut. Incarcat bagajele pe motor, si la ora 08-00 dimineata am plecat spre Pitesti. Am mers pe Autostrada Soarelui. Am oprit la ceva distanta la intrare ppe podul care trece Dunarea si am tras o poza. Cu First Bike-ul meu si podul lui Saligni. Stiu ca nu era voie ? dar nu m-am putut abtine. A iesit super ? Ce sa mai spun ? Am avut bafta cu vremea ? nici un fir de ploaie. O mare greseala ? in camping am fost sfatuit de un bucurestean sa nu trec prin Bucuresti ci sa o iau pe centura. Mare greseala. Am prins un ambuteiaj, am mers bara la bara ? sau ma rog roata la bara. Se mergea 5 metrii dupa care se oprea. Am facut 2 ore ca sa traversez Bucurestiul pe centura. Eu cu echipamentul pe mine (geaca, casca, manusi, genuchiere), simteam ca ma topesc. Simteam cum imi curge transpiratia pe brat pana in manusi.

Inca un lucru ar mai fi de mentionat aici. Pe autostrada Bucuresti Pitesti la kilometrul 88 brusc mi-a murit motorul. Am tras pe dreapta, si am incercat sa il pornesc la automat. Nu pornea sub nici o forma. Incerc iarasi metoda ? Dan ? ; sa schimmb bujia. Culmea, dupa ce am dchimbat bujia motorul pleaca la sfert. Nu am mai avut probleme pana la ai mei. Am plecat la 8 din Jupiter si am ajuns la 17 in Maracineni (405 km). In acest moment sunt la Maracineni. Urmatoarea povestire va fi dupa ce voi ajunge la Cimpulung Moldovenesc. Pana acum am facut cam 1050 km (drumul pana la mare, ceva plimbari prin Jupiter, si drumul pana la Pitesti). Ma framanta totusi probema bujiei ? de ce a cedat in 380 de kilometrii ? Era bujie noua,o schimbasem in camping la Jupiter.

Descrierea pozelor : primele 4 (01,02,03 si 04) sunt facute pe bacul de la Braila. Urmatoarele trei (15, 16 si 51) sunt din camping. Pozele 88, 90 si 91 sunt cu jucaria de 110 cp testata de mine. Urmatoarele 4 (150, 151, 152 si 153) sunt cu motoarele polonezilor. 229 si 234 imagini din Jupiter, 245 si 246 un superb camper soait in camping, 256 si 258 ? mobra incarcata la plecarea din camping, 259 pe Autostrada Soarelui langa podul lui Saligny, 260 si 261 pe autostrada Bucuresti pitesti, si ultima (265) facuta la Maracineni dupa ce a descarcat bagajul si am spalat-o.

Mesaj completat

Nu stiu de ce mi-au aparut o groaza de semne de intrebare in postarea de mai sus. Si nici nu ma mai lasa sa editez ....

post-45393-1278436721_thumb.jpg

post-45393-1278436742_thumb.jpg

post-45393-1278436751_thumb.jpg

post-45393-1278436765_thumb.jpg

post-45393-1278436778_thumb.jpg

post-45393-1278436787_thumb.jpg

post-45393-1278436798_thumb.jpg

post-45393-1278436807_thumb.jpg

post-45393-1278436821_thumb.jpg

post-45393-1278436829_thumb.jpg

post-45393-1278436844_thumb.jpg

post-45393-1278436858_thumb.jpg

post-45393-1278436883_thumb.jpg

post-45393-1278436902_thumb.jpg

post-45393-1278436913_thumb.jpg

post-45393-1278436931_thumb.jpg

post-45393-1278436951_thumb.jpg

post-45393-1278436976_thumb.jpg

post-45393-1278437011_thumb.jpg

post-45393-1278437227_thumb.jpg

post-45393-1278437245_thumb.jpg

post-45393-1278437285_thumb.jpg

post-45393-1278437306_thumb.jpg

post-45393-1278437320_thumb.jpg

Edited by robertkiran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuarte tare!!!...cu masa plianta si scaunul??? ;) ...desi nu-mi pot stapani zambetele,nu e nici o urma de ironie,ci pur si simplu admiratie.

..inclusiv pentru stilul onest de moda veche de a povesti organizarea si calatoria.

Nu stiu ce varsta ai,dar imi amintesti de calatoriile alor mei, de calatoriile moto ale parintilor vecinilor si de toate articolele de camping care nu trebuiau sa lipseasca din nici o casa serioasa. :D

 

Drum bun in continoare! :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitarile mele. . Totusi ai avut maaare curaj sa pleci cu FB la un asemenea drum. Tine-o tot asa. De curiozitate ce varsta ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mama ce l-ai incarcat ;) respectele mele :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varsta e cea trecuta la profil. Am 36 de ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari Robert! Mai rar temerari ca tine! Ai demonstrat ca si china poate ajunge departe cu un plus de buna intretinere!

 

tot respectul

 

ps: rulota aceea opel...e dementiala

Edited by flysebi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca plecai in turul Europei, ce faceai ? Iti luai remorca ? :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope..acolo gasea mese si scaune peste tot.

Iar daca la vreo terasa sunt mese libere,nu te lasa sa te chinui cu mancarea din traista pe langa,ci te invita la o masa ca omu`. :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari, drum bun in continuare si tine-ne la curent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pt curaj ! Cred ca multi daca erau sa plece la drum cu FB si dupa ce il si incarcau cum ai facut-o tu se lasau pagubasi ! Inca o data felicitari !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care a fost viteza maxima pe care ai reusit sa o atingi cu o asemenea incarcatura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru curaj in primul rand, la asa drum cu putina experienta pe motor si 150 cc ... da nu motocicleta face motociclistul, ci invers. Chuck (user Lehamith) are un Marauder de 250 cc si tot ne-am plimbat pe Garda fara probleme. Bravo inca o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos. Chiar daca e FB asta nu inseamna ca nu e buna de mers cu ea. Un prieten de-al meu si-a luat FB de 125 acum 3 ani si de atunci a adunat cam 25000 km, face zilnic 30 km cu ea, naveta la serviciu, fara sa se fi atins pana acum de motor. Pana si el s-a mirat de performante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare,bravo dar totusi nu mai chinui atat de tare FB-U

Share this post


Link to post
Share on other sites
Foarte tare,bravo dar totusi nu mai chinui atat de tare FB-U

cu ce-l chinuie? ce-ar trebui sa faca cu el? ture prin juru blocului?

 

drum bun in continuare. foarte faina tura ta. astept poze si continuarea povestii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cele mai multe bagaje pe care le am vazut pana acu in RO :laugh: bravo domne. probabil trage mai greu dar ajuta la stabilizare. asfalt uscat in continuare....cu codurile astea portocalii si rosii nu mai ai incredere ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca unii au uitat pe aici (sau nici nu stiu) ca motocicleta nationala - Mobra cu cei 50 cc si 8 CP te ducea pe transfagarasan cu pasager si bagaje. si la nevoie nu schimbai doar o bujie ci o si segmentai pe drum. si era chiar distractiv. asa ca FB-ul e un mare progres. depinde ce termeni de comparatie ai

Edited by Scufu

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo frumoasa tura...cat despre carcotasi le spun ca am 4 motociclete...suzuki intruder m 800,ktm620,kraidler super moto si fb 125 royal....dintre toate astea fb-ul este ce-a mai fiabila abia dupa 30 de mii km a dat semne de oboseala cred ca are un fir rupt...pana in 30 mii km intruderul a fost de doua ori in service nu mai vb de celelate motoare...fb-ul este o motocicleta pe care a folosito la capacitate maxima... am invatat sa merg pe ea...nu te lua dupa carcotasi...inca o data bravo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari...eu sunt sigur ca tot acel bagaj nu imi intra nici in portbagajul de la masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excelenta tura, astept continuarea. Iar cand mai treci prin Pitesti te invit la un pahar.

P.S.

Sa nu arunci bujiile pe care le-ai schimbat, daca le cureti bine cu o perie de sarma si reglezi distanta dintre electrozi (0,7mm) le poti folosii din nou fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo omule,credeam ca sunt singurul cu first bike,care pleaca la drumuri lungi,am facut turul europei vizitand 3 tari inegral si tranzitind 4 cu opriri mai scurte,Romania aproape toata vizitata inclusiv destul de multe forestiere,am FIRST BIKE FORMULA 200 CC,in localitati merg 70 km/h,afra 100-110 km\h.am cu ea pana acum 25000 km.defectiuni pina acum(releu pornire,rulment flansa de la pinionul mare,si foarte multe becuri scuturate si arse).oricum pesre asteptari cand am cumparato am avut o retinere ca toti barfeau ca sunt junghiuri dar cum timpul le rezolva pe toate m-am convins ca-i destul de buna daca o intretii si nu-ti bati joc de ea,ce-a mai mare distanta fata de Bucuresti a fost Marseille,cu intoarcere pe coasta de azur pana la genova,dupa care am iesit pe autostrada. :( poate ne intalnim sa mai discutam suntem apropiati si de varsta.salutare.

post-58415-1278581390_thumb.jpg

post-58415-1278581471_thumb.jpg

post-58415-1278581551_thumb.jpg

post-58415-1278581628_thumb.jpg

post-58415-1278581659_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa ai grija sa nu iei mainile de pe ghidon fiindca la asa incarcatura vobleaza foarte tare :(

felicitari, mai hai cu poze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...