Sari la conținut

lant DID


GDan
 Share

Postări Recomandate

tng, eu stiu ca tu iti imaginezi ca vreau sa-ti demonstrez ca nu te pricepi, dar treaba e altfel: am nevoie de argumente, ca de asta exista forumurile.

nu te-am contrazis vreodata ca lantul nu se intinde cind te asezi pe motor, asta mi-e clar de cind am motocicleta. tot ce am spus eu e ca metoda de intindere recomandata de producator asigura ca ramine un anumit joc (e drept, mai mic de 2,5-3,5cm) si cind armortizoru e comprimat. adica, pe masura ce amortizorul se comprima jocul scade iar la comprimare maxima ramine un - stiu eu? - 0,5 cm.

citeste inca o data ce am scris eu si ce a scris Cesar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

lol, cum sa se decomprime suspensia spate in accelerare? :( cand accelerezi si ai fata usoara sau eventual se si ridica de la sol un pic spatele e cel mai decomprimat, nu? :D)

ia incearca pe asfalt sa ti bine frana fata (stationare) si sa patinezi putin ambreiajul. ai sa constati ca fundul motorului se ridica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lol, cum sa se decomprime suspensia spate in accelerare? :( cand accelerezi si ai fata usoara sau eventual se si ridica de la sol un pic spatele e cel mai decomprimat, nu? :D)

 

 

Da e decomprimata :) si are logica ...uita-te la filmuletul asta... de la minutul 2:45 in sus ...urmareste ce face codita motorului pe accelerare :P

 

Editat de Chrisss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tng, eu stiu ca tu iti imaginezi ca vreau sa-ti demonstrez ca nu te pricepi, dar treaba e altfel: am nevoie de argumente, ca de asta exista forumurile.

nu te-am contrazis vreodata ca lantul nu se intinde cind te asezi pe motor, asta mi-e clar de cind am motocicleta. tot ce am spus eu e ca metoda de intindere recomandata de producator asigura ca ramine un anumit joc (e drept, mai mic de 2,5-3,5cm) si cind armortizoru e comprimat. adica, pe masura ce amortizorul se comprima jocul scade iar la comprimare maxima ramine un - stiu eu? - 0,5 cm.

citeste inca o data ce am scris eu si ce a scris Cesar.

 

Ce elegant ai intors-o!

Eu nu-mi imaginez nimic,am reactionat la ce ai scris tu!

Poate am inteles gresit eu, sau poate nu ma ridic la nivelul de inteligenta sa inteleg mesaje sublinguale,dar stiu sigur cand cineva ma i-a peste picior!

Cat despre argumente,cred ca ti-am oferit destule iar cineva cu experienta,asa ca tine nu i-ar fi greu sa inteleaga la ce ma refer,(cand doreste asta)prin mesajele mele scurte si la subiect.

Cu respect TNG! :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tng, ma judeci dupa masura ta, adica ai senzatia ca am o mare problema in a recunoaste ca am gresit. alta explicatie pentru "ai intors-o elegant" nu gasesc... Cesar chiar a inteles din prima ce am vrut sa zic.

in seara asta chiar am masurat jocul lantului la motorul meu, cu doi oameni pe el. pe cricul lateral e cam 3 cm, la verticala cu pilot si pasager e ~1 cm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-23835-1279776102_thumb.jpgpost-23835-1279776110_thumb.jpg

 

In cele doua imagini, am incercat sa realizez la scara, desenul de ansamblu pinioane-lant-bascula.

In primul caz, atunci cind roata este in aer (motorul pe standul central) si cea de a doua cind cele trei puncte (centrele pinioanelor si articulatia basculei) sunt coliniare.

 

In primul, caz se observa ca perimetrul lantului imaginar, care leaga cele doua pinioane din punctele de tangenta superioare si inferioare plus arcele de cerc corespunzatoare, este de 797.4. Aceasta valoare este o valoare intimplatoare, rezultata din geometria aleasa, care nu are nicio legatura cu dimensiunile reale, atita doar ca este cit de cit la scara.

 

In cel de al II-lea caz, cind pe motor ar exista pasager, sa spunem, acest perimetru este de 798.46.

 

Daca in primul caz, lantul are "burta", in cazul II aceasta s-ar micsora cu siguranta, deoarece perimetrul pe care il are de acoperit este mai mare.

 

La dimensiuni reale, nu stiu ce inseamna asta. Pot fi milimetri buni, nu numai 1.02 ca in cazul teoretic. Cert este ca la o deplasare foarte mica a centrului pinionului spate, atunci cind stringem lantul, "burta" se modifica foarte mult. Uneori o rotire de 1/4 a piulitei care are un pas de 1.25 mm, intinde lantul destul de mult. Deplasarea este de 0.31, insa se inmulteste cu 2 pentru fiecare parte a lantului (inferioara si superioara).

 

Concluzie finala: jocul lantului se micsoreaza cind motorul este incarcat, insa acesta trebuie facut dupa cum spune cartea, cu motorul sprijinit pe piciorul lateral. Vezi foto:

post-23835-1279777659_thumb.jpg

 

In ceea ce priveste ridicarea coditei la accelerare, cred ca filmul este mai mult decit edificator. Acest lucru se poate demonstra facit apel si la cunostintele generale de fizica, care spun ca daca pinionul fata trage de parte superioara a lantului cu o forta, atunci si lantul trage de pinion cu aceeasi forta, numita reactiune. Acest lucru face ca centru pinionului fata, sa tinda a se roti in jurul centrului pinionului spate.

Ce se vede? In prima faza se ridica codita, iar daca se insista se ridica roata fata.

Editat de GDan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cotele in imagini sunt in milimetri? Daca este imagine prefer mai mult verde - este relaxant :)

Daca este desen si un diametru (oricare dintre ele ar fi) al foii spate este 43 incep sa cred alte vrute si nevrute. Daca este doar un exercitiu.... nu este relevant. Daca este tamplarie este OK in centimetri :)

 

Reglajul - cu motociclistul pe motocicleta DA. Reglajul cu motocicleta pe cric... se poate, cum sa nu. Cu ani in urma asa am distrus primul lant - reglat joc cu motocicleta pe cric, ca la carte, da da, ca la carte :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre 2 si 4 cm.

Tu ai la bandit foaie de otel: 2-3 cm cu tine pe motocicleta. Verifica jocul si cu tine plus pasager. Daca este foarte tensionat cu pasager cu tot il mai largesti.

Daca este foaie din aliaj usor (ergal) se regleaza un joc mai mic al lantului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ceea ce priveste ridicarea coditei la accelerare, cred ca filmul este mai mult decit edificator. Acest lucru se poate demonstra facit apel si la cunostintele generale de fizica, care spun ca daca pinionul fata trage de parte superioara a lantului cu o forta, atunci si lantul trage de pinion cu aceeasi forta, numita reactiune. Acest lucru face ca centru pinionului fata, sa tinda a se roti in jurul centrului pinionului spate.

Ce se vede? In prima faza se ridica codita, iar daca se insista se ridica roata fata.

 

Pentru acceleratii si deceleratii sau frana spate fortele se compun in zona axului rotii. Daca vectorul rezultant are sensul spre inainte, vom avea acceleratie (suspensia spate se va relaxa, bascula va tinde sa coboare, ampatametul va scadea), daca e invers deceleratie (suspensia spate se va comprima, bascula va tinde sa urce, ampatamentul va creste)iar daca este nul, motorul se deplaseaza cu viteza constanta sau este stationar.

 

Fenomenul de "trepidatii" la actionarea violenta doar a franei spate (fara blocare totala) are ca sursa tocmai fenomenul de mai sus, in prima faza suspensia se comprima iar bascula urca apoi, cand guma pierde pentru o clipa aderenta permite suspensiei sa se relaxeze brusc, dupa care, la recapatarea aderentei va comprima iar suspensia si... tot asa. Multi au contestat aceasta "teorie" deoarece la ei fenomenul aparea chiar si cand nu atingeau frana spate... ignorand insa faptul ca in ture mari, la schimbarea in jos a treptelor de viteza, compresia motorului creeaza exact aceleasi conditii ca la actionarea franei spate.

 

Discutia pe aceasta tema ar duce spre felul cum se schimba geometria unei motociclete pe perioada de franare, diferit la actionarea doar a franei spate fata de folosirea celei de fata sau combinatii fata/spate... insa acesta este un alt subiect, care se departeaza de tema topicului.

 

post-11356-1279983254_thumb.jpg

 

 

Nu exista formula "magica" pentru reglarea jocului lantului transmisiei finale (cea recomandata de manuale fiind o solutie de compromis, valabila conditii normale, de strada), acesta depinzand de cursa maxima a suspensiei, reglajele la un moment dat, violenta actionarii comenzilor... etc., singura regula fiind ca la decomprimarea maxima a suspensiei spate lantul sa nu sufere tensiuni (suplimentare).

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar pentru cazul in care lantul are o uzura neuniforma?bineinteles in anumite limite nu vorbesc de cazuri extreme de uzura

 

In acest caz se invarte roata pana se gaseste pozitia de tensiune maxima (statica) iar jocul se regleaza pentru aceasta pozitie. Totusi, e recomandat ca solutia sa fie temporara, inlocuirea lantului fiind necesara.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa nu ma incilcesc in calcule, azi am purces la a scoate surubul care tine bratele de legatura dintre bascula si pirghia amortizorului, pentru a lasa bascula sa se miste liber. am determinat ca la un punct dat lantul are joc minim de cca. 1,5-2 cm (in pozitia in care pinionul spate este aliniat cu pivotul basculei si pinionul de atac). asta se traduce intr-un joc pe cricul lateral de cca. 4,5-5 cm.

prin joc inteleg apasat/tras lantul cu o forta moderata, nici in disperare, dar nici lasat sub propria greutate. ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Vizitator stress_L&P
ca sa nu ma incilcesc in calcule, azi am purces la a scoate surubul care tine bratele de legatura dintre bascula si pirghia amortizorului, pentru a lasa bascula sa se miste liber. am determinat ca la un punct dat lantul are joc minim de cca. 1,5-2 cm (in pozitia in care pinionul spate este aliniat cu pivotul basculei si pinionul de atac). asta se traduce intr-un joc pe cricul lateral de cca. 4,5-5 cm.

prin joc inteleg apasat/tras lantul cu o forta moderata, nici in disperare, dar nici lasat sub propria greutate. ce ziceti?

 

e mare :baldy: l-as lasa la maxim 1 cm.

 

in alta ordine de idei, lantul intr-adevar trage bascula in sus in conditii ideale dar pe strada este "dovedit" de denivelari si gropi, tot amortizorul face aproape toata treaba.

Mesaj completat

in jos am vrut sa spun, scuze!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate... nu am vazut in viata mea legile fizicii tavalite prin noroi si rastalmacite astfel incat sa iasa cum credem.

 

1. filmuletul cu Honda nu este relevant intrucat motorul este fixat la roata fata. Motocicleta aia se ridica intradevar, dar va propun urmatorul experiment: se ridica motocicleta pe stander, se baga in viteza si se accelereaza cu frana spate apasata... Nu l-am incercat sar pun pariu ca efectul va fi de coborare si nu de ridicare....

2. jocul lantului este calculat astfel incat atunci cand axul rotii, axul basculei si axul pinionului ajung in acelasi plan (trei axe nu pot fi coliniare - adica pe aceeasi linie) sa existe un joc minim care sa nu puna tensiune pe rulmenti/lagare. Astfel, in momentul in care asezi pilot si pasager pe motoreta este posibil (in functie de geometria suspensiei) sa nu mai fie nevoie de joc. Se recomanda jocul pe cricul lateral din doua motive si nu cu pilotul in sa:

a) ca sa poata fi masurat de un singur om;

:laugh: pt ca intinderea ar fi dependenta de greutatea pilotului, si de cat % isi sprijina in sa si cat pe picioare;

 

3. RTFM sunt producatori ca recomanda reglajul cu motocicleta in pozitie verticala, altii care recomanda reglajul pe cricul central si altii care recomanda pe cricul lateral. Principiul este acelasi la toti: lantul sa nu ajunga in tensiune in momentul in care se aliniaza cele trei axe. Respectai intocmai recomandarile producatorului

 

In ceea ce priveste problema initiala a topicului, daca nu ai uzura excesiva la pinionul de atac, foloseste-l pe ala, altfel poti merge la Inter Motorcycle sau la orice dealer Honda si sa cumperi pinionul original...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
Am pus din nou pinionul vechi, cel cu cauciuc.

Zgomotul a disparut.

Concluzie: zgomotul este de la pinionul nou care nu are lateralele imbracate in cauciuc.

Pai daca este asa, cei care vand kituri de lant cu pinioane fara acel cauciug ar da faliment, sau i-ar strange lumea de gat, si pe ei si pe mecanici care monteza!

Tu ai alta problema acolo respectiv ai pus un pinion cu alt pas decat lantul tau!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gresit, nu are nicio alta problema, pinionul oem este mai silentios la honda, de aia costa 40 de euro unu, la urmatorul lant imi pun pinion de atac oem, lantul calca pe cauciuc si dispare zornaitul de la pinionul de atac de tot, cei care ziceti ca n-are treaba inseamna ca n-ati avut niciodata pinion oem, pt. voi zornaitul este un sunet normal si nu vi se pare nimic ciudat, daca puneti un pinion oem o sa vedeti ce vreau sa zic, am aflat asta pe motoru meu si pe multe altele care au avut pinion oem, vedeti poza de mai jos in care lantul calca efectiv pe cauciuc, se vad si urmele.

Gdan, fa un efort si i-ati pinion nou, e pacat de lantu ala nou

post-41938-1284537380_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va faceti atatea probleme din cauza zgomotelor. Nu este un lucru grav, nu este o catastrofa.

Mesaj completat

Lanturile DID au zalele mai inalte decat... alte firme concurente. Tot Japan, tot racing addicts, tot campeoni delmundo de zeci de ori. Lanturi facute mai destept cu zalele cu inaltime mai mica care nu mai zornaie, sunt mai usoare dar la fel de tari si longevive. Dar cine cumpara (zice el) eftin de la Luis se pomeneste cu zgomot. Cine cumpara cu montaj inclus (la acelasi pret, fara mistouri, fara sa vorbim fineturi) nu mai aude zornaieli si poate sa asculte iarba cum creste la 9000 de ture :moron:

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce tare! Da' nu merge sa lichim noi niste cauciuc pe el? (ala non-oem)

au facut niste baieti dar nu rezista, asta e un cauciuc foarte tare, e aproape plastic

si e turnat cumva, m-am gandit si eu, ete aici o incercare, dar n-a dat rezultate nici ca zgomot nici ca rezistenta

post-41938-1284538736_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta facut vad ca nu are cauciucul pana la baza dintilor cum e cel OEM.. ce zgomot sa atenueze daca zalele nici macar nu ating in cauciuc?

 

Ala OEM are cauciuc pe ambele parti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta facut vad ca nu are cauciucul pana la baza dintilor cum e cel OEM.. ce zgomot sa atenueze daca zalele nici macar nu ating in cauciuc?

 

Ala OEM are cauciuc pe ambele parti?

pe ambele parti, da !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...