Jump to content

Recommended Posts

Eu am avut recent o colaborare cu un italian fabricat în 1950. Nu era asistat electric :D dar să mor dacă puteam ține ritmul cu el! Și e și pasionat de ciclism (printre altele). Cred că ăla poate și cu o biclă normală medie de 36 km/h. Doar că nu face naveta prin satele noastre. 😉

Sunt curios ce or mânca Giurgea & Bratu, mâine la pro(s)tv prezintă dacia șpring

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
  • Replies 840
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Benzinaria" pentru electrice...prima din UK, dar au in plan sa construiasca 100 in urmatorii 5 ani. 

Incarca 36 de masini electrice odata, cu puteri de la 360 kw/h la 30kw/h. Faina ideea, cu cafea, shop, posta etc. 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, superbec a spus:

* o masina futurista gen Aptera poate consuma  10kwh/100km sau mai putin dar o tesla nici nu are cum sa se apropie de consumul asta 

Am zis eu ca la 4 dimineata nu sunt bun la calcule, Tesla consuma 14 kWh la 100 km.

Acum 2 ore, john17 a spus:

Bateria aia de 12V cum ar trebui să se încarce la drăciile astea electrice? Că n-or avea alternator acționat de motorul electric! 😱

Se numeste DC to DC converter :)

 

Se incarca din bateria principala.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, AdrianB1 a spus:

Am zis eu ca la 4 dimineata nu sunt bun la calcule, Tesla consuma 14 kWh la 100 km.

Se numeste DC to DC converter :)

 

Se incarca din bateria principala.

Ca astea? Coboratoare de tensiune,dar de putere mult mai mare? 😁

IMG_20201211_174331231_BURST001_COMP.jpg

IMG_20201211_174355386.jpg

IMG_20201211_174535897.jpg

Astea-s "de rezerva" dar mai am unul scufundat complet si definitiv in ulei tinut mereu la 5 amperi sau mai mult cu zilele in continuu... (are "viata grea").

N-are nici pe dreaqu' ,n-am vrut sa vad pana la ce putere in watti  poate functiona pana crapa,dar fiind racit in ulei muult ,sigur poate mai mult de 3 ori cat e recomandat sa fie folosit... Asta si sa nu iasa "altceva" cu electronicele "made in china" fortate in ulei inflamabil 🙄🤕

Dar fac electronice bune chinezii in ultimul timp.

Viitorul e a lor 😂👍🍺

IMG_20201211_175505693.jpg

IMG_20201211_175555630.jpg

P.s. care are nevoie gaseste pe optimusdigital la preturi ok.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, DARK-RIDER-82. a spus:

Ca astea? Coboratoare de tensiune,dar de putere mult mai mare? 😁

Astea-s "de rezerva" dar mai am unul scufundat complet si definitiv in ulei tinut mereu la 5 amperi sau mai mult cu zilele in continuu... (are "viata grea").

N-are nici pe dreaqu' ,n-am vrut sa vad pana la ce putere in watti  poate functiona pana crapa,dar fiind racit in ulei muult ,sigur poate mai mult de 3 ori cat e recomandat sa fie folosit... Asta si sa nu iasa "altceva" cu electronicele "made in china" fortate in ulei inflamabil 🙄🤕

Dar fac electronice bune chinezii in ultimul timp.

Viitorul e a lor 😂👍🍺

P.s. care are nevoie gaseste pe optimusdigital la preturi ok.

LM2596 este un stabilizator de tensiune integrat foarte bun.

Poti sa le scufunzi si benzina daca doresti. Fara oxigen nu iau foc. Vapori amestecat cu aer posibil sa ia foc.

In plus, chiar daca il scufunzi in lichid,  se poate arde.

Este evident ca pus in lichid se raceste mai bine. Important este ca intern  sa fie capabil IC-ul sa transfere caldura spre exterior.

Si la fel si lichidul sa se raceasca corespunzator.

Nu sint sigur ca pus in lichid poti sa ii maresti incarcarea. Si asa cu 5 A esti cu 70% in plus fata de nominal.

De curiozitate: cum ai masurat ca ai 5 A prin stabilizator?

 

Link to post
Share on other sites

Pizzeria din sat,livrează cu un Golf electric.Astăzi mașina are 123000 km,cu aceleași baterii,de când  l-a cumpărat omu.Zice că acum trebuie schimbate.Oare cât a costat energia electrică,pentru acești kilometrii,cât ar fi costat benzina,motorina,pentru acești kilometrii?Să vedem dacă merită baterii noi.Cine face calculele?

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, pinnochio a spus:

Pizzeria din sat,livrează cu un Golf electric.Astăzi mașina are 123000 km,cu aceleași baterii,de când  l-a cumpărat omu.Zice că acum trebuie schimbate.Oare cât a costat energia electrică,pentru acești kilometrii,cât ar fi costat benzina,motorina,pentru acești kilometrii?Să vedem dacă merită baterii noi.Cine face calculele?

se scimba doar celulele care nu mai sunt in parametri, deci nu putem face calcule ca nu stim cate trebuie schimbate

Link to post
Share on other sites

5 amperi la o anumita tensiune ,ca e si reglabila jucaria pe volti, masurati la iesire intre sursa si consumator cu aparat de masura ce masoara A si in DC si in AC.  Normal ca nu o sa ai 5 amperi la 28 volti pe iesire... nu e sursa dd 150 watti la 8 lei bucata 😁🙄 Culmea nici uleiul nu se incalzeste de speriat. I-ar trebui un schimbator de caldura,pompa centrifugala ,ventilator cu pornire automata in functie de temperatura sondei ce inchide si deschide circuitul si cred ca pot sa uit de el in uleiul ala 😁 . Dar cum asta ce se vede in poze a fost facut ca hobby,intr-un week-end, sa adaug toate alea de mai sus chiar trebuie timp si determinare. Sincer nu mai am timp si chef...credeam ca-l voi arde repede cand am vazut preturile pe bucata. Dar merge fara probleme. Sunt si alte lichide de racire mai "exotice" precum 3M Novec 7100 cu punct de fierbere 61 grade celsius ,da' cine sa se complice cu asa ceva? Am luat o sticla de ulei ,nici nu mai stiu daca era de cutie viteze sau motor ,ceva la 1 litru ramas de la un schimb de ulei am umplut cutia +- volumul pieselor ce intrau ,izolat bine sa nu curga ca nu stau sa sterg oloi dupa el,lasat un mic volum in interior pt.dilatare termica a uleiului ,si direct la teste cu chinezaria 😁

Si asa a ramas,doar daca un lucru functioneaza de ce sa-l schimb?

https://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-products/~/3M-Novec-7100-Engineered-Fluid/?N=5002385+3290667247&rt=rud

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, pinnochio a spus:

Pizzeria din sat,livrează cu un Golf electric.Astăzi mașina are 123000 km,cu aceleași baterii,de când  l-a cumpărat omu.Zice că acum trebuie schimbate.Oare cât a costat energia electrică,pentru acești kilometrii,cât ar fi costat benzina,motorina,pentru acești kilometrii?Să vedem dacă merită baterii noi.Cine face calculele?

Poftim "belea"... Pai vreo 100mii am facut pe gpl cu bmw vechi de 30 ani. Si nu trebuie schimbat nimic. Doar facut plinul cu gpl si eventual un filtru pt gpl la instalatie sa se alimenteze cum trebuie. Si mai merge sigur 100 mii km lejer ,cu intretinerea facuta ca la carte/cum zic "nebunii aia" de la bmw in manual... 😏😁🙄

Acum 6 minute, Pop Mihai Lucian a spus:

se scimba doar celulele care nu mai sunt in parametri, deci nu putem face calcule ca nu stim cate trebuie schimbate

Si cum fac asta? Ca-s cateva mii de celule 18650 ,parca... Sudate cu punct intre ele. Numai manopera si timpul sa le verifice pe toate face cat jumate de masina ,ca valoare 🙄😂

Iar noile celule tot "Made in China" or sa fie... Cu aceleasi timp/km/cicluri de incarcare/descarcare...

Incep sa-i invidiez pe chinezi 😁🤔

Link to post
Share on other sites

Ceva asemenator cu astea, ignora starea lor, si formatul ,sunt NiCd vechi de cam 12 ani folosite "crunt" pana au decedat de tot 😁

Dar ca tehnologie tot asa sunt construite si bancurile de acumulatori din masinile electrice. Multe celule 18650 (18 mm diametru, 65mm lungime) sudate in puncte intre ele cu o placa electronica de controlare a incarcarii si echilibrare intre celule. Pe scurt: electronica FOARTE multa cu multe puncte slabe ce ar putea sa cedeze un timp (si vor ceda multe) ,vor "cam" lua foc, multe celule vor fi incarcate mai mult ,altele mai putin si pana sa-si dea seama fraierica ce a decartat multi bani pe conserva electrica, va trebui sa plateasca un NOU acumulator pt.masina... sau banc de acumulatori...sau anumite celule de le "ghicesc" softistii,etc...

Dureri de cap x10 la a4-a putere 😂🙄😏

IMG_20201211_204806292.jpg

Acum 5 minute, pinnochio a spus:

Cât au costat cei 100000 km cu gpl?cât ar fi costat pe electricitate?

 

Cine mai stie... Habar n-am ... Consuma 10-11 litri gpl la suta de km mers in afara la limite "decente" cat sa nu-ti ia permisul de conducere...

Am dat 500 euro pe masina si cred ca am trecut de 5000 euro pana acum toti banii cheltuiti cu masina. Adica, TOTI, asigurari itp piese schimbate (bucsaraie,un parbriz,suspensii,frane,rulmenti roti,un guibo,etc... Nimicuri sa fiu sincer...)

Cand te gandesti ca un rahat tesla cu sute de mii de km costa 30mii EURO la mana a 14a...🙄

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, DARK-RIDER-82. a spus:

Poftim "belea"... Pai vreo 100mii am facut pe gpl cu bmw vechi de 30 ani. Si nu trebuie schimbat nimic. Doar facut plinul cu gpl si eventual un filtru pt gpl la instalatie sa se alimenteze cum trebuie. Si mai merge sigur 100 mii km lejer ,cu intretinerea facuta ca la carte/cum zic "nebunii aia" de la bmw in manual... 😏😁🙄

Si cum fac asta? Ca-s cateva mii de celule 18650 ,parca... Sudate cu punct intre ele. Numai manopera si timpul sa le verifice pe toate face cat jumate de masina ,ca valoare 🙄😂

Iar noile celule tot "Made in China" or sa fie... Cu aceleasi timp/km/cicluri de incarcare/descarcare...

Incep sa-i invidiez pe chinezi 😁🤔

Pai uite asa: gen 1 de la 75 $ in sus, gen 2 mai scump

 

2012-nissan-leaf-battery-module-04.jpg

yuasa-1670wh-new-unused_720x.jpg

Acum 1 oră, DARK-RIDER-82. a spus:

Poftim "belea"... Pai vreo 100mii am facut pe gpl cu bmw vechi de 30 ani. Si nu trebuie schimbat nimic. Doar facut plinul cu gpl si eventual un filtru pt gpl la instalatie sa se alimenteze cum trebuie. Si mai merge sigur 100 mii km lejer ,cu intretinerea facuta ca la carte/cum zic "nebunii aia" de la bmw in manual... 😏😁🙄

Si cum fac asta? Ca-s cateva mii de celule 18650 ,parca... Sudate cu punct intre ele. Numai manopera si timpul sa le verifice pe toate face cat jumate de masina ,ca valoare 🙄😂

Iar noile celule tot "Made in China" or sa fie... Cu aceleasi timp/km/cicluri de incarcare/descarcare...

Incep sa-i invidiez pe chinezi 😁🤔

Mai pun linkul asta o data, asta am gasit legat de interventia pe baterie

Acum 1 oră, DARK-RIDER-82. a spus:

Poftim "belea"... Pai vreo 100mii am facut pe gpl cu bmw vechi de 30 ani. Si nu trebuie schimbat nimic. Doar facut plinul cu gpl si eventual un filtru pt gpl la instalatie sa se alimenteze cum trebuie. Si mai merge sigur 100 mii km lejer ,cu intretinerea facuta ca la carte/cum zic "nebunii aia" de la bmw in manual... 😏😁🙄

Si cum fac asta? Ca-s cateva mii de celule 18650 ,parca... Sudate cu punct intre ele. Numai manopera si timpul sa le verifice pe toate face cat jumate de masina ,ca valoare 🙄😂

Iar noile celule tot "Made in China" or sa fie... Cu aceleasi timp/km/cicluri de incarcare/descarcare...

Incep sa-i invidiez pe chinezi 😁🤔

 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, pinnochio a spus:

Pizzeria din sat,livrează cu un Golf electric.Astăzi mașina are 123000 km,cu aceleași baterii,de când  l-a cumpărat omu.Zice că acum trebuie schimbate.Oare cât a costat energia electrică,pentru acești kilometrii,cât ar fi costat benzina,motorina,pentru acești kilometrii?Să vedem dacă merită baterii noi.Cine face calculele?

Tipic românesc, nimeni nu calculează și costurile de întreținere, taxele (inclusiv de parcare dacă sunt), deprecierea și toate cheltuielile cu un vehicul!

Așa și găzarii, nu pun la socoteală că mai consumă și benzină până se încălzește, iar în anotimpul rece pe drumuri scurte poate fi destul de multă. 

Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, Pop Mihai Lucian a spus:

Pai uite asa: gen 1 de la 75 $ in sus, gen 2 mai scump

 

2012-nissan-leaf-battery-module-04.jpg

yuasa-1670wh-new-unused_720x.jpg

Mai pun linkul asta o data, asta am gasit legat de interventia pe baterie

 

Crede-ma ca nu ma intereseaza masinile electrice. Sunt o aberatie ce n-ar exista fara contributia majora a petrolului,carbunii si gazele naturale! Dar multumesc de intentie!

Lumea asta se bazeaza pe carbon/hidrocarburi si nu ar exista in forma actuala fara petrol,carbuni,gaze naturale! Valabil si pt.masini electrice! Sa zici ca transportul electric va inlocui TOATE masinile sau CAMIOANELE pe benzina sau diesel e o aberatie,sau gluma proasta! Cand,cum zicea cineva inainte,sunt soferi camionagii ce fac si 900km pe zi cu TIR de 40 tone... Sa-mi arate cei ce cred in "chestii electrice" cum vor realiza acelasi lucru cu camion electric! Iar ceea ce fac camioanele diesel si soferii aia este indispensabil pt.economie si viata multor oameni! Nu mai zic de Australia unde nu exista regulamentul 561 sau timpi de condus,si se conduce "fara numar" mii de km pe zi. Daca le zici alora de camion electric o sa rada pana maine... 🙄😂

 

Iar electrica/electronica e o problema majora in toate masinile noi sau chiar si unele mai vechi(depinde ce consideri "masina veche"...) . La bmw-ul asta E34 vechi de 30 ani singura problema electrica ce am avut-o eu a fost siguranta arsa pt.priza de bricheta. Ce s-a dovedit a fi dupa indelungi lupte,masurat fire,continuitate, si dat cu parerea  priza in sine... ce era in scurt si de-aia sarea siguranta... Ce stupid si simplu a fost...

Incomparabil de simplu fata de masinile mai noi ,vezi range rover, mercedes,TOATE masinile italienesti,etc...

Practic, ca sa imlocuiesti masinile pe benzina sau diesel trebuie sa ai acumulator capabil sa stocheze la fel de multa energie per litru de baterie ca volum  precum 1 litru de benzina sau diesel. Adica in jur de 9-10 kw pe litru. Procentul de conversie a energiei (25% benzina si 40% diesel) e alta treaba,ce nu conteaza asa mult. Pt a folosi o masina electrica tot poluezi de 3 ori mai mult decat un motor eficient benzina sau diesel!

Link to post
Share on other sites
Citat

Totusi, cred ca cu o bicicleta electrica oarescare, pe drum drept...intre sate (deci fara semafoare etc.) cred ca e posibil sa faci 20-25 min. 

Cu o bicicleta electica clar se poate dar nu cu una oarecare. Teoretic bicicletele asistate electric sunt limitate la 25km/h si 250W. Dupa 25km/h motorul nu mai trage,  In Ro inca e haiducie si sunt multi care folosesc bicle mult mai puternice, trotinete de +2000W etc, inca nu te controleaza nimeni. Prin vest nu cred ca e asa lejer sa mergi pe strada cu bicicleta electrica neinmatriculata care nu respecta legislatia.

 

Referitor la masinile electrice, o problema stupida daca care inca exista este multitudinea de tipuri de statii de incarcare. Ma uitam intr-o benzinarie din Norvegia, aveau statii electrice de 7 tipuri diferite...Stiu ca diferentele dintre unele modele constau doar in conectori si se rezolva cu adaptoare dar totusi.....

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, DARK-RIDER-82. a spus:

Incomparabil de simplu fata de masinile mai noi ,vezi range rover, mercedes,TOATE masinile italienesti,etc...

Practic, ca sa imlocuiesti masinile pe benzina sau diesel trebuie sa ai acumulator capabil sa stocheze la fel de multa energie per litru de baterie ca volum  precum 1 litru de benzina sau diesel. Adica in jur de 9-10 kw pe litru. Procentul de conversie a energiei (25% benzina si 40% diesel) e alta treaba,ce nu conteaza asa mult. Pt a folosi o masina electrica tot poluezi de 3 ori mai mult decat un motor eficient benzina sau diesel!

 

Mister, am inteles ca nu iti plac electricele...am inteles ca nu iti vei cumpera ever (pana ajung la 500 Euro cat dai tu pe masini, ajungi tu la reciclare)...dar te rog nu mai promova povesti scoase din preput. 

 

Cand habar nu ai despre ce vorbesti...de ce vorbesti? O fi sport local in Buzau?

Uite aici un site (100% independent) https://ev-database.org/car/1165/Hyundai-IONIQ-Electric , care testeaza masiniile electrice si afiseaza consumul real, nu WLTP. 

Astia calculeaza si eficienta pe kilometru si comparatia fara de un motor cu combustie interna.

Exemplu de mai sus Hyundai Ioniq...comparativ consum de 1.7l/100km...pentru ca motorul electric are eficienta 90-95%.

 

 

 

Acum 6 minute, binox a spus:

Cu o bicicleta electica clar se poate dar nu cu una oarecare. Teoretic bicicletele asistate electric sunt limitate la 25km/h si 250W. Dupa 25km/h motorul nu mai trage,  In Ro inca e haiducie si sunt multi care folosesc bicle mult mai puternice, trotinete de +2000W etc, inca nu te controleaza nimeni. Prin vest nu cred ca e asa lejer sa mergi pe strada cu bicicleta electrica neinmatriculata care nu respecta legislatia.

 

Are un prieten ceva "normala" cumparata cu vreo 4800-5000 lei (cat un smartphone)...parca 500W putere si cand am incercat-o si eu, simteam pana pe la 40 ca ma ajuta

Link to post
Share on other sites

Asta ziceam, 500W nu e ''normala'', si pe langa asta mai e un aspect , vitezometrul la draciile astea minte mult daca nu-i calibrat calumea. Ca sa poti pedala cu 40km/h(mai mult de cateva secunde) iti trebuie un raport de transmisie pe care in mod normal il gasesti doar pe biciclete de tip cursiera.

Link to post
Share on other sites

Masina electrica o sa devina populara cu adevarat doar daca o sa fie toate construite pe o platforma care permite schimbarea pachetului de baterii la fel de siplu si rapid ca la un stivuitor . 

Cand eti pe rosu doar tragi intr-o statie de schimb si esti afara in 10 min ...

Ajungi acasa si o bagi in priza .

 

Saracii or sa stea la incarcat si la drum lung si doar in cazuri de urgenta o sa scoata banul pt serviciul premium, pe cand bosii sau firmele o sa aiba abonament pt schimb .

 

Problema este ca odata intrat in cursa electrica , amaratul o sa fie jumulit de bani grav de bosii sistemului pivat/stat prin inscenari de caderi catastrofice ale sistemului , urmate de propaganda destul de buna sa convinga multi idioti folositori sa sustina majorari de pret si includere de taxe de drum in pretul curentului ...etc. Da , e vorba de aceeasi idioti folositori sau urmasii lor, care azi cer taxe mai mari pentru poluare pentru ca au pus botul la propaganda momentului.

 

Momentan este doar un obiect de lux. 

 

Faptul ca superbec a cumparat unul , il trage putin in jos ...dar merge , o sa se treaca peste.

Link to post
Share on other sites
Acum 27 minute, binox a spus:

Asta ziceam, 500W nu e ''normala'', si pe langa asta mai e un aspect , vitezometrul la draciile astea minte mult daca nu-i calibrat calumea. Ca sa poti pedala cu 40km/h(mai mult de cateva secunde) iti trebuie un raport de transmisie pe care in mod normal il gasesti doar pe biciclete de tip cursiera.

 

am vb prostii...am intrebat acuma, are 250W. Este ceva reglementare EU, max 250w. 

Sunt unele bitze "legale" cu 500W, dar din cate am inteles are moduri de "condus". Pe drum public mergi cu 250 si offroad cu 500. Dar asta ii ca si cu A2 la motocicleta 😇 ... in acte

Acum 11 minute, goe 75 a spus:

Masina electrica o sa devina populara cu adevarat doar daca o sa fie toate construite pe o platforma care permite schimbarea pachetului de baterii la fel de siplu si rapid ca la un stivuitor . 

Cand eti pe rosu doar tragi intr-o statie de schimb si esti afara in 10 min ...

Ajungi acasa si o bagi in priza .

 

Saracii or sa stea la incarcat si la drum lung si doar in cazuri de urgenta o sa scoata banul pt serviciul premium, pe cand bosii sau firmele o sa aiba abonament pt schimb .

 

Problema este ca odata intrat in cursa electrica , amaratul o sa fie jumulit de bani grav de bosii sistemului pivat/stat prin inscenari de caderi catastrofice ale sistemului , urmate de propaganda destul de buna sa convinga multi idioti folositori sa sustina majorari de pret si includere de taxe de drum in pretul curentului ...etc. Da , e vorba de aceeasi idioti folositori sau urmasii lor, care azi cer taxe mai mari pentru poluare pentru ca au pus botul la propaganda momentului.

 

Sunt deja care duc incarcare de 360kW/h, ceea ce la o incarcare de 60-70kw (cat ai nevoie pentru cam 350-400km) se realizeaza in 15 min. Cat sa-ti iei o cafea si sa te pisi.

 

Chestia cu statiile de schimb a fost o idee acuma cativa ani, dar nu este fezabil. Multi producatori, multe tipuri de bateri, multe capacitati etc. Se concentreaza mai degraba pe posibilitatea de incarcare rapida.

Link to post
Share on other sites

Ai dreptate cand vine vorba de uz personal , peste un anumit nivel de venit .

 

Cand vine vorba de schimbare totala a sistemului , ce am zis face mai mult sens.

 

 

Istoria e plina de periode cu multe optiuni haotice dintre care s-a triat si s-a ajuns la un sistem aproape global.

 

Pana s-a ajuns la automobilul cu pedalele in ordinea de azi au trecut cca 15 ani de la inventie , de confuzie si diversitate ciudata  a comenzilor...

Link to post
Share on other sites
  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...