KoborLo Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Sal lume! Sunt incepator, am un motor ca atare - un entry-level Yamaha 125cc 2T. Motorul a stat aproape un an, acum nu mai vrea sa porneasca. Va insirui cativa pasi, ce am reusit la nivelul meu: 1. benzina este 2. acumulator am pus nou-nout 3. bezina ajunge pana la carburator 4. demarorul face treaba 5. compresie este (verificat) 5. bujia l-am scos si am curatat (aprindere presupun este).. 7. dau cheie cu shocu' tras .. si nic! .. invarte invarte .. am incercat si sa-l imping .. sa dau incet .. pe esapament scoate (se simte) miros de benzina .. Intrebarea: aveti idee? ma sfatuiti ce ar trebui sa fac? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lupan sorin Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 bujia da si scanteie??? sau numa ai verificato??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
negru_mihai Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Ia alta bujie si pune-o in fisa si lipeste-o de o parte metalica dar nu cu mana si apoi pune contactul si da la automat vezi daca apar scantei. Daca da, atunci incearca sa iti schimbi bujia ta cu una noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
desertfox1943 Postat Iulie 30, 2010 Share Postat Iulie 30, 2010 Sal lume! Sunt incepator, am un motor ca atare - un entry-level Yamaha 125cc 2T. Motorul a stat aproape un an, acum nu mai vrea sa porneasca. Va insirui cativa pasi, ce am reusit la nivelul meu: 1. benzina este 2. acumulator am pus nou-nout 3. bezina ajunge pana la carburator 4. demarorul face treaba 5. compresie este (verificat) 5. bujia l-am scos si am curatat (aprindere presupun este).. 7. dau cheie cu shocu' tras .. si nic! .. invarte invarte .. am incercat si sa-l imping .. sa dau incet .. pe esapament scoate (se simte) miros de benzina .. Intrebarea: aveti idee? ma sfatuiti ce ar trebui sa fac? n-ai aprindere, inlocuieste bujia (iti recomand sa pui una cu iridium de la NGK, corespunzatoare cu tipul tau de motor). ai zis ca ai pus acumulator nou, verica-l daca scoate cat trebuie (ma refer la amperaj) pentru ca daca amperajul e mic si scanteia la bujie are mai putina putere. in rest daca " benzineste, scanteieste, trebuie sa si porneste" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoborLo Postat Iulie 30, 2010 Autor Share Postat Iulie 30, 2010 hmm.. n-am verificat treaba cu scanteia (bujia de altfel pare ok - nu e decolorat, nu nimik) .. si sincer nici nu ma asteptam sa-mi raspundeti asa instant ) .. big THHXXXX .. sunteti tare de treaba! dimineazta primul lucru asta-l incerc .. postez rezultatul (sunt un pic sceptic totusi).. daca ii bai cu carburatul .. ma gandesc sa nu-l desfac (luand in considerare "maestria" mea in ale mesteritului) ca o sa-mi patrec vara cred-ca incercand sa-l montez la loc w-e cu soare si asfalt uscat! Mesaj completat aaah.. era sa uit - "de amperaj" recomandat (minim) de Yamaha in specificatii e de 4Ah .. fierul l-am luat cu unul de 5A.. dar acu (stiind ce ma asteapta - porniri repetate in sir, menite sa-l ucida unadoua) i-am trantit una de 7Ah .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 Cred ca o ineci. Bujia e uda ? Daca zici ca da miros de benzina pe toba , da' nu vrea sa porneasca , creerul meu de ne-mecanic asta gindeste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoborLo Postat Iulie 31, 2010 Autor Share Postat Iulie 31, 2010 Cred ca o ineci. Bujia e uda ? Daca zici ca da miros de benzina pe toba , da' nu vrea sa porneasca , creerul meu de ne-mecanic asta gindeste. exact. da. asta o fac probabil (dupa nshpe secunde de demaraj) .. intrebarea ramane: CUM sa o pornesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 Daca ai umblat la carb , du-te la mecanic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 Incearca ce ti s-am mai zis, adica sa vezi daca da scanteie. Orice alt sfat e de prisos pana nu ne spui asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoborLo Postat Iulie 31, 2010 Autor Share Postat Iulie 31, 2010 Incearca ce ti s-am mai zis, adica sa vezi daca da scanteie. Orice alt sfat e de prisos pana nu ne spui asta. checked -> ok. veste pe cat de buna, atat de proasta: trece de proba de scanteie!! (@lil debul -> nu, la carburator nu am umblat ) cred ca mai bine ma-nbat .. si ii dau foc sau daca mai vreti sa ne jucam de-a-ghicitoarea .. sunteti bineveniti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 da jos bujia,inchide benzina,trage gazul la maxim[acceleratia]si da-i asha la automat reprize de 5-10 secunde,ca sa aerisesti cilindrul si sa se mai evapore din benzina nearsa.bujia o arzi pe aragaz si apoi o cureti cu niste smirghel fin,dupa care o sufli cu aer comprimat.montezi apoi bujia,dai drumul la benzina si dai la automat reprize scurte[max. 10 secunde]cu pauze de 30-40 secunde intre ele.in mod normal ar trebui sa porneasca. dar inainte de toate astea verifica ca butonul Engine stop sa fie pe Run si nu pe OFF.daca nici asha nu merge fa rost de alta bujie si incearca si cu aia.bujiile se manifesta ciudat uneori:dau scanteie in aer liber si la presiunea atmosferica dar in cilindru cu compresie si benzina dau o scanteie anemica sau deloc.scanteia trebuie sa fie albastra si puternica si trebuie sa apara intre electrozi doar.poti sa incerci in ultima faza sa pornesti impins,in treapta a 2a . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victora$ Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 salut.problema asemanatoare am avut si eu cu honda.in martie am vrut sa o pornesc,dar nu se incalzise suficient iar cand i-am dat sprit s-a inecat.prostia mea.si chiar daca am injectie pe ea,tot nu a vrut sa mai porneasca.asa ca,i-am scos bujiile,le-am uscat si am dat iar la demaror.gresita decizie,pentru ca iar s-a inecat.am repetat operatiunea de uscare si ajutat de doi prieteni am impins-o si a pornit fara absolut nici o problema.e drept ca trebuie sa ai si un pic de viteza ca sa o faci sa porneasca.acelasi lucru l-am observat la o kawa de 98.sigur se vor gasi carcotasi care vor spune ca:ori ca impingi,ori ca dai la demaror e acelasi lucru,dar eu zic sa incerci.nu ai nimic de pierdut.poate ti se pare o rezolvare tembela dar asa am rezolvat eu problema cand m-am lovit de ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
desertfox1943 Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 hmm.. n-am verificat treaba cu scanteia (bujia de altfel pare ok - nu e decolorat, nu nimik) .. si sincer nici nu ma asteptam sa-mi raspundeti asa instant ) .. big THHXXXX .. sunteti tare de treaba! dimineazta primul lucru asta-l incerc .. postez rezultatul (sunt un pic sceptic totusi).. daca ii bai cu carburatul .. ma gandesc sa nu-l desfac (luand in considerare "maestria" mea in ale mesteritului) ca o sa-mi patrec vara cred-ca incercand sa-l montez la loc w-e cu soare si asfalt uscat! Mesaj completat aaah.. era sa uit - "de amperaj" recomandat (minim) de Yamaha in specificatii e de 4Ah .. fierul l-am luat cu unul de 5A.. dar acu (stiind ce ma asteapta - porniri repetate in sir, menite sa-l ucida unadoua) i-am trantit una de 7Ah .. Vezi referitor la baterie, nu e recomandat sa pui cu mai mult de 1 amper peste ce-ti recomanda producatorul, in timp ti se duce instalatia electrica; o mai incarci pe redresor daca se descarca. cum zicea cineva mai sus du-te la un meserias cu ea sa se uite si la carburator, amestec, etc. te mai poti uita la fisa si la pipa daca nu cumva e fisurata si descarca scanteia in bloc cu asemenea chestii trebuie sa ai rabdare si sa fii pe cat posibil calm, cand esti nervos nimic nu-ti iese. bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 Filtrul de aer e curatat? Nici impinsa/tractata/data la vale/Ajutata de un redresor/ nu porneste? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 Vezi referitor la baterie, nu e recomandat sa pui cu mai mult de 1 amper peste ce-ti recomanda producatorul, in timp ti se duce instalatia electrica;o mai incarci pe redresor daca se descarca. cum zicea cineva mai sus du-te la un meserias cu ea sa se uite si la carburator, amestec, etc. te mai poti uita la fisa si la pipa daca nu cumva e fisurata si descarca scanteia in bloc cu asemenea chestii trebuie sa ai rabdare si sa fii pe cat posibil calm, cand esti nervos nimic nu-ti iese. bafta ! asta cu amperajul de unde ai mai scos-o.poti sa pui linistit si baterie de 160 de amperi.nu ca ai avea unde.eu as indica sa puna cea mai mare baterie care ii intra in cutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 asta cu amperajul de unde ai mai scos-o.poti sa pui linistit si baterie de 160 de amperi.nu ca ai avea unde.eu as indica sa puna cea mai mare baterie care ii intra in cutie. a fost scoasa direct din putul gandirii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 Stiu,zici ca ai masurat compresia dar eu de cate ori aveam probleme de genul "scanteieste,benzineste,nu porneste" la 2T era ori avansul in balarii ori nu era compresie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
desertfox1943 Postat August 1, 2010 Share Postat August 1, 2010 asta cu amperajul de unde ai mai scos-o.poti sa pui linistit si baterie de 160 de amperi.nu ca ai avea unde.eu as indica sa puna cea mai mare baterie care ii intra in cutie. ce sa zic eu, pune tu pe motorul tau cea mai mare baterie posibila, nu te opreste nimeni, oricum n-am timp sa-ti explic ce se intampla daca pui o baterie cu amperaj mai mare. da totusi o intrebare : de ce in cartea motorului scrie cati amperi trebuie sa aiba bateria ? nu puteau sa scrie clar "pui o baterie cu cati amperi vrei tu numai sa intre la loc" da n-are rost sa dezvolt subiectul pentru ca n-am chef de harta. Mesaj completat a fost scoasa direct din putul gandirii! te bagi si tu ca musca-n zer incercand sa intelegi lucruri care te depasesc; m-da asa se ajunge la cat mai multe posturi intr-un timp cat mai scurt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 ce sa zic eu, pune tu pe motorul tau cea mai mare baterie posibila, nu te opreste nimeni, oricum n-am timp sa-ti explic ce se intampla daca pui o baterie cu amperaj mai mare.da totusi o intrebare : de ce in cartea motorului scrie cati amperi trebuie sa aiba bateria ? nu puteau sa scrie clar "pui o baterie cu cati amperi vrei tu numai sa intre la loc" da n-are rost sa dezvolt subiectul pentru ca n-am chef de harta. Mesaj completat te bagi si tu ca musca-n zer incercand sa intelegi lucruri care te depasesc; m-da asa se ajunge la cat mai multe posturi intr-un timp cat mai scurt. LOL! nu poti sa explici ce se intampla daca pui o baterie cu amperaj mai mare, nu ca n-ai timp! in manual scrie seria bateriei care face referire in primul rand la dimensiuni, dupa aia la putere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoborLo Postat August 2, 2010 Autor Share Postat August 2, 2010 ce sa zic eu, pune tu pe motorul tau cea mai mare baterie posibila, nu te opreste nimeni, oricum n-am timp sa-ti explic ce se intampla daca pui o baterie cu amperaj mai mare.da totusi o intrebare : de ce in cartea motorului scrie cati amperi trebuie sa aiba bateria ? nu puteau sa scrie clar "pui o baterie cu cati amperi vrei tu numai sa intre la loc" da n-are rost sa dezvolt subiectul pentru ca n-am chef de harta. Mesaj completat te bagi si tu ca musca-n zer incercand sa intelegi lucruri care te depasesc; m-da asa se ajunge la cat mai multe posturi intr-un timp cat mai scurt. hehe. intotdeuana asa se isca? aproape cearta? e o intreaga polemica legat de .. amperaje etc. in primul rand 160 mai greu sa pui dat fiind ca sigurantele is de 20. in rest recomandarea producatorului cred-ca vizeaza si incarcarea. oricum ma bucur ca sunteti receptivi (ms ptr toti ca v-ati pronuntat) in continuare eu tre' sa incerc cateva dintre variantele recomandate .. pana atunci punem discutia pe stand-by .. Mesaj completat hehe. intotdeuana asa se isca? aproape cearta? e o intreaga polemica legat de .. amperaje etc. in primul rand 160 mai greu sa pui dat fiind ca sigurantele is de 20. in rest recomandarea producatorului cred-ca vizeaza si incarcarea. oricum ma bucur ca sunteti receptivi (ms ptr toti ca v-ati pronuntat) in continuare eu tre' sa incerc cateva dintre variantele recomandate .. pana atunci punem discutia pe stand-by .. la prima impresie inclin sa dau crez @kyvacka - o incercare merita facuta cu metoda descrisa (revin sa postez rezultatul) apreciez totusi si posturile @victora$, @desertfox1943 .. etc. deci - STAND-BY people! revin .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 benzina + scanteie + aer ? [ti-a recomandat cineva sa verifici filtrul de aer] dar e putin probabil as fie de aici Eu o data am inecat Hornetelul meu si i-am dat dupa la demaror "in reprize de 5-10 secunde" mult si bine ca a iceput sa se decarce bateria (se invartea mai incet demarorul) si am stat eu si m-am gandit, si m-am gandit vreo 2 minute si am zic " da ce ar fi sa o imping eu nitel sa se aeriseasca", zis si facut, bagata in a 6-a (ca s apot sa o imping) am impins-o vreo 100 de metrii, mirosea a benzina si la u nment dat a facut pot. Am oprit, am inchis socul la 3/4 si fara sa trag de gaz am dat la demaror, a pornit cum se zice "la juma de tura". Acum eu am 4T si ma bag in seama, dar principiu de "aerisire" in a 6-a (sau a 5-a ma rog) trebuie sa mearga si la 2T. Daca are vreun pericol ascuns metoda mea, rog un batran sa vina sa ma corecteze cu argumente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 benzina + scanteie + aer ? [ti-a recomandat cineva sa verifici filtrul de aer] dar e putin probabil as fie de aici Eu o data am inecat Hornetelul meu si i-am dat dupa la demaror "in reprize de 5-10 secunde" mult si bine ca a iceput sa se decarce bateria (se invartea mai incet demarorul) si am stat eu si m-am gandit, si m-am gandit vreo 2 minute si am zic " da ce ar fi sa o imping eu nitel sa se aeriseasca", zis si facut, bagata in a 6-a (ca s apot sa o imping) am impins-o vreo 100 de metrii, mirosea a benzina si la u nment dat a facut pot. Am oprit, am inchis socul la 3/4 si fara sa trag de gaz am dat la demaror, a pornit cum se zice "la juma de tura". Acum eu am 4T si ma bag in seama, dar principiu de "aerisire" in a 6-a (sau a 5-a ma rog) trebuie sa mearga si la 2T. Daca are vreun pericol ascuns metoda mea, rog un batran sa vina sa ma corecteze cu argumente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoborLo Postat August 2, 2010 Autor Share Postat August 2, 2010 mi-a mai zis unul ceva - legat de benzina .. faptul ca a stat benzina un an - cica poti si aproape s-o bei .. eu am mai pus peste niste benzina proaspata .. dar se poate sa nu fi amestecat .. si cilindrul sau mai ales carburatorul sa fie plin cu depuneri din aia veche .. oricum, cum am zis o sa mai incerc s-o aerisesc si eventual pun si o bujie nou-noutza .. Mesaj completat GATA! Good job folks! Big TTTHHXX! am tot dat (ajutat d-un prieten) cu metoda-de-a-impinselea, tot am dat (cteva 100de m!!) si a pornit !!! dupa aia 1min- 2. a murit .. iara si iara .. cateodat porneste si din demaror .. dar cand deschid shoku moare instant => in consecinta carburatorul e cu depuneri si tre' s-o curat (nu scap) .. nu o sa-l fac bucati numa cu ceva spray macar sa intru in orificii .. important e ca merge (porneste)!! MULTUMIRI inca o data multimii cine a participat la micul experiment de brainstorming pe tema data! sosea intinsa si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 o seringa de benzina cu ulei in gaura de la bujie. pui bujia si o ia din prima garantat. apoi vezi cum se comporta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat August 2, 2010 Share Postat August 2, 2010 asta cu amperajul de unde ai mai scos-o.poti sa pui linistit si baterie de 160 de amperi.nu ca ai avea unde.eu as indica sa puna cea mai mare baterie care ii intra in cutie. Poate a scos-o din ideea ca o baterie de amperaj dublu va avea si curentul de incarcare dublu si s-ar putea ca releului de incarcare sa nu-i chiar placa prea mult asta, poate chiar sa dea quit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.