Sari la conținut

Stator bulit?


Postări Recomandate

tu vrei sa pui 2 "strecuratori" in serie, dar ele nu se pot monta decat in paralel ceea ce e inutil... zic si io pt ca am impresia ca esti la fel de bun la fizica ca si mine :)

Lumea recomanda sa ai a 2a chinezarie in cutia cu scule ;)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 78
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu in serie, evident ca in paralel ma refeream. Atata fizica mai stiu ;) ca aia era singura care imi placea in generala dar pe urma m-a luat lenea. Sistem de racire cum trebuie gasesc eu sa ii fac, din chestiile care imi transforma pc-u in frigider sigur se potriveste ceva, dar degeaba racesc ceva care e facut mai mult sa degaje caldura decat sa bage curent :)

 

PS: nu sunt atat de lipsit de cunostiinte pe cat par, dar eu mereu incerc sa pun in practica cele mai tampite idei pe care restul lumii le ocoleste, dar care au chiar si 1% sanse sa fie puse in practica.

Editat de RedFox200
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa-i ceri unul care rezista la 350-400 de watti, ca generatoarele de japoneze in general nu scot mai mult. Chinezariile de scutere s proiectate -de regula -sa duca mai putin, desi unii au incercat si spun ca le-au tinut.

 

Pt cultura ta generala, manualele de fizica din generala zic ca puterea curentului electric(asta produce un ?alternator?) se masoara intotdeauna in watti, adica VA( volti x amperi, tensiune ori intensitate, cum mai zicea nea Ohm). Da tu n aveai de unde sa stii...

 

 

 

 

Pai simplu: un releu e format dintr-o punte de diode si un circuit de stabilizare. Prima transformă curentul alternativ trifazat in curent continuu, a doua circuiteaza surplusul de curent (niste semialternante) la masa, scazant tensiunea de 20-50 V pana la punctul de referinta 13,9- 14,5. Diodele se incing si in timp se ard tiristorii si alte cacaturi din circuitul de stabilizare. Sunt doua situații: cand nu mai incarca suficient, respectiv cand baga tensiune prea mare. De fapt stricarea asta parțiala e prima faza a bulirii - incarca numai in ture, sau incarca numai la relanti.

 

 

 

 

Mai bine pui 4: doua bulite intr-un sens si celelalte bulite invers, ca sa ai mai multa putere

Mesaj completat

 

 

Eu cred ca aberezi.

O dioda arsa, presupune doua posibilitati - dioda strapunsa(care conduce) si dioda intrerupta(care nu conduce).

Apoi, nu toate diodele se ard.

Singurul risc practic e sa se arda generatorul(caz frecvent).

Eu n am auzit sa ajunga direct curent alternativ in instalatie, iar daca ar fi ar avea o tensiune care ar arde TCI/CDI-ul (20-60V). Nu ti mai sta mobra nici in relanti, moare pe loc

Avansul la scanteie e dat de de niste senzori care comanda TCI/CDI, nicidecum de curentul „contrar” sau necontrar sau „corect” sau cum ii zici tu.

 

ce se intampla daca o dioda este dusa si are continuitate pemanenta?

un curent alternativ de 20V + un curent continuu de 12 V iti va da un curent pulasatoriu de vreo 22 V sau ceva de genul... la 20 V nu strici nici un CDI... numai ca daca CDI-ul da impuls in bobina cand curentul pulsatoriu tinde catre 0 ... ai scanteie canci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, chiar daca o dioda ar fi strapunsa si ar lasa curentul sa treaca, in puntea aia mai sunt inca 2(sunt sase n total, trei pe fiecare pol). Se duc doua, mai ramane una. Si asta doar pe un singur sens, ca doar daca se strapung toate 6(si pe + si pe -) iti iese alternativ. Altfel iti iese curent continuu pulsatoriu, cu o semialternanta. Si asta e teorie pura, ca n practica se bulesc alte componente din releu inainte ca acest curent sa ti ajunga la TCI. In general se duce „etajul” de comparare, astfel că nu mai există tensiune de referinta la care tiristorii sa ti aducă curentul primit prin scurtcircuitarea suprulusului. Daca nu ma nsel, asta e cazu in care releul iti baga tensiune peste 15V.

 

Inainte ca sa ti ajunga sa ti buleasca TCI-ul, bateria incepe sa ti dea semne ca ceva nu i bine. Fie fierbe, fie nu se incarca in totalitate, fie nu mai incarca deloc si ti omoara bateria. Daca fierbe, tensiunea poate sa ajunga atat de mare(30-40V sau mai bine in ture) ca ti bubuie becurile, se prajeste TCI-ul. Intelegi? Nu te mai doare capul ca nu ti mai sta mobra la relanti.

 

Nu ma dau mare cunoscator(il slava domnului altii pe forum care chiar se ocupa cu asta si au studii de specialitate) si nu spun ca e imposibil sa se intample si ce spui tu. Iti spun doar ca n practica treaba sta altfel. De doi ani ma lupt cu relee prajite si statoare arse si crede ma ca situația „

daca CDI-ul da impuls in bobina cand curentul pulsatoriu tinde catre 0
” nu am intalnit o si nu am auzit o pe la altii.

 

 

Mesaj completat

PS: nu sunt atat de lipsit de cunostiinte pe cat par, dar eu mereu incerc sa pun in practica cele mai tampite idei pe care restul lumii le ocoleste, dar care au chiar si 1% sanse sa fie puse in practica.

 

Mah, sincer vad ca esti.. Dar cu perseverenta cum stai? Iti dau eu un releu bulit daca tii neaparat sa pui o idee tampita n practica. Sa ne spui si nou ce iese...

Eu unu o sa incerc la iarna sa adaptez un alternator de Yamaha - o alta idee care pare ciudata, dar macar teoretic e viabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, chiar daca o dioda ar fi strapunsa si ar lasa curentul sa treaca, in puntea aia mai sunt inca 2(sunt sase n total, trei pe fiecare pol). Se duc doua, mai ramane una. Si asta doar pe un singur sens, ca doar daca se strapung toate 6(si pe + si pe -) iti iese alternativ. Altfel iti iese curent continuu pulsatoriu, cu o semialternanta. Si asta e teorie pura, ca n practica se bulesc alte componente din releu inainte ca acest curent sa ti ajunga la TCI. In general se duce „etajul” de comparare, astfel că nu mai există tensiune de referinta la care tiristorii sa ti aducă curentul primit prin scurtcircuitarea suprulusului. Daca nu ma nsel, asta e cazu in care releul iti baga tensiune peste 15V.

 

Inainte ca sa ti ajunga sa ti buleasca TCI-ul, bateria incepe sa ti dea semne ca ceva nu i bine. Fie fierbe, fie nu se incarca in totalitate, fie nu mai incarca deloc si ti omoara bateria. Daca fierbe, tensiunea poate sa ajunga atat de mare(30-40V sau mai bine in ture) ca ti bubuie becurile, se prajeste TCI-ul. Intelegi? Nu te mai doare capul ca nu ti mai sta mobra la relanti.

 

Nu ma dau mare cunoscator(il slava domnului altii pe forum care chiar se ocupa cu asta si au studii de specialitate) si nu spun ca e imposibil sa se intample si ce spui tu. Iti spun doar ca n practica treaba sta altfel. De doi ani ma lupt cu relee prajite si statoare arse si crede ma ca situația „” nu am intalnit o si nu am auzit o pe la altii.

 

 

Mesaj completat

 

 

Mah, sincer vad ca esti.. Dar cu perseverenta cum stai? Iti dau eu un releu bulit daca tii neaparat sa pui o idee tampita n practica. Sa ne spui si nou ce iese...

Eu unu o sa incerc la iarna sa adaptez un alternator de Yamaha - o alta idee care pare ciudata, dar macar teoretic e viabila.

 

 

Foarte corecta expunerea ta...iar daca prin absurd ar intra in scurt toate cele 6 diode,tensiune la iesire n-ar mai fi de nici-o culoare..nici continuua nici alternativa

Cat despre relee..toate sunt turnate in rasina..? ( n-ar merge cumva readuse la viata..reparate adica..?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah, sincer vad ca esti.. Dar cu perseverenta cum stai? Iti dau eu un releu bulit daca tii neaparat sa pui o idee tampita n practica. Sa ne spui si nou ce iese...

Eu unu o sa incerc la iarna sa adaptez un alternator de Yamaha - o alta idee care pare ciudata, dar macar teoretic e viabila.

 

 

E doar un domeniu nou in care invat din mers in fiecare zi. Atata tot. De la tastatura la mecanica a ceva distanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte corecta expunerea ta...iar daca prin absurd ar intra in scurt toate cele 6 diode,tensiune la iesire n-ar mai fi de nici-o culoare..nici continuua nici alternativa

Cat despre relee..toate sunt turnate in rasina..? ( n-ar merge cumva readuse la viata..reparate adica..?)

 

 

Perfect adevarat. E cazul in care mergi cu mobra numai pe baterie, pana nu mai ai nici tensiune de scanteie la bujii.

Din cate stiu eu, toate releele de japoneze care au generator trifazic cu excitatie permanenta, au releu turnat in rasina. Practic ele n-au fost gandite sa fie fiabile, ci ieftine. In plus, nu mai e o noutate ca producatorii de moto/auto scot mai multi bani din piese de schimb/service/consumabile decat din automobile/motociclete in sine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, chiar daca o dioda ar fi strapunsa si ar lasa curentul sa treaca, in puntea aia mai sunt inca 2(sunt sase n total, trei pe fiecare pol). Se duc doua, mai ramane una. Si asta doar pe un singur sens, ca doar daca se strapung toate 6(si pe + si pe -) iti iese alternativ. Altfel iti iese curent continuu pulsatoriu, cu o semialternanta. Si asta e teorie pura, ca n practica se bulesc alte componente din releu inainte ca acest curent sa ti ajunga la TCI. In general se duce „etajul” de comparare, astfel că nu mai există tensiune de referinta la care tiristorii sa ti aducă curentul primit prin scurtcircuitarea suprulusului. Daca nu ma nsel, asta e cazu in care releul iti baga tensiune peste 15V.

 

Inainte ca sa ti ajunga sa ti buleasca TCI-ul, bateria incepe sa ti dea semne ca ceva nu i bine. Fie fierbe, fie nu se incarca in totalitate, fie nu mai incarca deloc si ti omoara bateria. Daca fierbe, tensiunea poate sa ajunga atat de mare(30-40V sau mai bine in ture) ca ti bubuie becurile, se prajeste TCI-ul. Intelegi? Nu te mai doare capul ca nu ti mai sta mobra la relanti.

 

Nu ma dau mare cunoscator(il slava domnului altii pe forum care chiar se ocupa cu asta si au studii de specialitate) si nu spun ca e imposibil sa se intample si ce spui tu. Iti spun doar ca n practica treaba sta altfel. De doi ani ma lupt cu relee prajite si statoare arse si crede ma ca situația „” nu am intalnit o si nu am auzit o pe la altii.

 

 

Mesaj completat

 

 

Mah, sincer vad ca esti.. Dar cu perseverenta cum stai? Iti dau eu un releu bulit daca tii neaparat sa pui o idee tampita n practica. Sa ne spui si nou ce iese...

Eu unu o sa incerc la iarna sa adaptez un alternator de Yamaha - o alta idee care pare ciudata, dar macar teoretic e viabila.

 

ca sa calrificam putin teoreticul: generatorul de pe motocicletele moderne, care este un magnetou cu trei faze, poate fi considerat o serie de trei generatoare in stea. Deci iti dau un trei curenti alternativi defazati la 120 de grade. Fiecare din acesti curenti alternativi este redresat de o pereche de diode. Nu se poate ca vreo dioda sa inlocuiasca pe cea bulita sau sa ii preia sarcina pt ca nu prea au cum.

 

daca o singura dioda este dusa, nu mai ai cum sa obtii curent continuu pentru ca suma curentilor nu mai este 0.

 

dar de ce imi bat eu capul, nu puneti releu nou, puneti 2 bulite, ba nu, puneti trei, o sa va mearga motoreta ca gandul... adica prost.

 

si daca tot zici ca ai niste ani in care te-ai confruntat cu problema asta, probabil in acest rastimp ai aflat ca un CDI/TCI este mult mai scump decat un releu+baterie...

Mai stiu eu pe cineva care a considerat ca bateria poate prelua fluctuatiile de tensiune si a trebuit sa schimbe un ECU (@ 1.000 Euro)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in unele tari si pentru unii sunt bani de buzunar..

Eu economisesc 100 e pe luna numai renuntand la fumat.

 

Eu prefer sa rabd o luna si sa-mi cumpar ceva de calitate si cu care stiu ca nu mai am treaba decat sa fac 7 milioane de improvizatii care imi termina si timpul si nervii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in unele tari si pentru unii sunt bani de buzunar..

Eu economisesc 100 e pe luna numai renuntand la fumat.

 

Eu prefer sa rabd o luna si sa-mi cumpar ceva de calitate si cu care stiu ca nu mai am treaba decat sa fac 7 milioane de improvizatii care imi termina si timpul si nervii.

hai Belbody, nu mai exagera. am vezut pe multe forumuri straine cum se zgircesc sa economiseasca si 2 dolari daca pot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai Belbody, nu mai exagera. am vezut pe multe forumuri straine cum se zgircesc sa economiseasca si 2 dolari daca pot.

 

Man, nu exagerez deloc..

Tie daca ti se sparge geamul acasa iti pui celofan in locul lui?

 

Asa si la moto, ti se strica releul cumperi altul ca asta e.. sunt lucruri care trebuie cumparate daca vrei sa te bucuri de hobby-ul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

100 de euro inseamna in tarisoara asta o treime din salariul MEDIU pe economie. E ca si cum un neamt ar da 1000-1500 de euro pe un ca*at de releu (al carui cost de productie costa pe undeva la 20 de euro).

Plus ca n Cehia tigarile s mai scumpe, ai de unde economisi :lol:

 

Eu nu inteleg de ce nu s-a apucat inca niciun romanas de pe forumu asta sa faca productie n serie> ca nu e complicat si nici costisitor. Unii de pe forumu Dacia au facut aprindere programabila si-si regleaza hartile de avans cu ajutorul laptopului - deci se poate. Exista o firma - prin Buzau parca- care face aprindere tranzistorizata pt avansul pe platini - si asta e posibil. Dar trei tiristoare si un zenner legate la o paunte de diode - nu.

 

Din 20 de posturi de pe forumu asta cel putin unu e cu releul defect - clienti ar fi.

 

 

@dan

 

so the cheapest part from an BMW is not the rider, is de alternator

Editat de livius_ereticus007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de ce nu s-a apucat inca niciun romanas de pe forumu asta sa faca productie n serie> ca nu e complicat si nici costisitor. Unii de pe forumu Dacia au facut aprindere programabila si-si regleaza hartile de avans cu ajutorul laptopului - deci se poate. Exista o firma - prin Buzau parca- care face aprindere tranzistorizata pt avansul pe platini - si asta e posibil. Dar trei tiristoare si un zenner legate la o paunte de diode - nu.

 

Din 20 de posturi de pe forumu asta cel putin unu e cu releul defect - clienti ar fi.

 

Oricat te-ai screme acasa nu reusesti sa faci unul ca ala de fabrica sau alea facute serie. In plus.. daca te apuci de facut o sa vezi ca-ti trebuie si de aia si de ailalta si tot asa, faci un calcul si la urma vezi ca iti iese la 90 euro.

 

Sa zicem ca iesi cu piesele, conectorii, scule la 60 euro bucata.. dar munca? Munceste cineva gratis?

Eu daca m-as apuca sa fac relee - pe langa piesele incluse nu trebuie sa adaug si munca/timpul meu? Caci afltfel nu as face decat sa vand piese si sa pierd timp aiurea.

 

Cand vezi firme ca Ignitech sau altele ca fac un releu bun la 97 euro (cu TVA inclus) te gandesti ca oamenii aia au socotit de undeva banii aia care-l vor pentru el, n-au scos pretul din copac sau din burta.. l-au extras ca la loto.. hai frate sa punem ... 97 de euro ca suna bine si-i ardem pe fraieri.

 

Pentru o piesa care are 2 ani garantie sa platesti 100 euro nu mi se pare mult, vine cam .. 0,5lei pe zi (deci daca in fiecare zi pastrezi 50 de bani in 2 ani ai platit un releu)

 

Asa am facut si noi pe transalp.ro - cine face crash baruri - sunt baieti care le fac excelent.. dar dupa calcule costa cam 100 eur unul. La louis costa 120.. deci economia lu' peste..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pretu unitar final iese scump pentru ca multi apeleaza la subcontractori, care si ei isi pun la randul lor adausul.

 

Ca sa iasa figura cu releele, ar trebui sa ai ceva putere financiara ca sa cumperi care 100 de tiristoare, 100 de radiatoare, 2 km de cabluri si vro 50 de kile de rasina. Dar pentru asta tre bani cu care sa incepi, si aici se opresc multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Piesele m au costat 40 de lei (o placa de circuit, trei tiristoare, cateva rezistente, un zenner, una sau doua diode, un marker, o solutie d aia de spala cuprul), radiatoare am luat de la PC. Am facut impreuna cu n preten si ne a luat cam 3 ore - el fiind priceput sa faca amplifuri de chitare, nu relee de incarcare. In mare, iti ies piesele la max 50 de lei - asta daca faci la bucata, cu adaosurile nesimtite puse de magazinele de piese electronice. Daca iei en-gros(sau de pe ebay), eu cred ca nu te costa mai mult de 20 de lei !!!. Daca ti pui manopera 80 de lei pt doua ore (si mai repede daca te pricepi si faci numa d astea), iese releul la 100 de lei. Fie 150 de lei.

 

Concluzia mea: si artizanal daca le faci, iesi mai ieftin. Da o n papuci - chiar nimeni nu vrea sa munceasca 2 ore pt 100 de lei?

 

PS: No, mai Bellbody, daca tot mi ai facut capu calendar cu Ignitech ul tau, de maine mi pun deoparte banutii de cafea de la dozator. Oricum ma umflam de la porcaria aia. Deci cate 70 de banuti, ca sa mi reduc timpul de economisire la 1,5 ani. Pana atunci, incerc sa adaptez un alternator de Yamaha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vindea cineva pe un site de okazii relee pentru toate tipurile de motociclete cu 60 de euro,cand m-am uitat in poza era exact releul chinezesc de ATV pus de mine pe Virago si cumparat cu 40 de lei. Erau in poza 4 bucati la care difereau doar conectorii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, cum zici tu.

 

Ma duc sa-mi cioplesc un bec si sa-mi impletesc un cablu de ambreiaj.

 

Bai, sincer, nu-ti inteleg atitudinea. Te credeam mai open minded, da cred ca i mai lejer sa fii consumatorist. Nu te judec, din moment ce ai avut sansa sa ai un job platit la nivel european si in felul asta scoti mult mai usor banul din buzunar pt piese moto.

Da ce nu pricep e daca tu chiar crezi ca Ignitech - spre exemplu - sau alte firme care produc piese aftermarket -si aici ma refer strict la partea de electrica- nu te fura. Serios, chiar crezi ca ei produc releul cu 80 de euro si restul de 20 e profit - adica au un adaos de 20%?

Schema releului e -cu mici diferente- aceeasi(In topicul cu releul home made baietii si au stors creierii sa caute alta solutie decat scurtciruitarea surplusului de curent la masa), piesele costa 20 de lei - daca lei iei en detail. Ei le fac cu ajutorul utilajelor automatizate, deci ies mai ieftin decat daca le-ar face manual. Si daca le ar face manual, nu cred ca cehii au salarii americanilor. Eu cred ca nu i costa nici macar 20 de euro / per bucata. Iar tu esti mandru de tine ca ai dat 100 de euro pe el. Ce sa ti zic: bravo tie...

 

Apoi, de unde pana unde realizarea artizanala de relee e o carpeala? E o rusine in sec XX! sa faci montaje electronice manual? Cele mai scumpe amplifuri de chitara sunt hand made. Piesele se prind in picioare, pentru a elimina efectul de condensator creat de placa de montaj. In fine, nu e cazul aici - dar am aratat mai devreme ca un releu hand made e de 3-4 ori mai ieftin ca unul original sau aftermarket. Tu de ce crezi ca i carpeala? Ca n are vre o sigla pe fata sau ca e romanesc? Daca un neamt facea asta deja era "de incredere", nu?

Editat de livius_ereticus007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...