Sari la conținut

Stator bulit?


Postări Recomandate

Bai, sincer, nu-ti inteleg atitudinea. Te credeam mai open minded, da cred ca i mai lejer sa fii consumatorist. Nu te judec, din moment ce ai avut sansa sa ai un job platit la nivel european si in felul asta scoti mult mai usor banul din buzunar pt piese moto.

Da ce nu pricep e daca tu chiar crezi ca Ignitech - spre exemplu - sau alte firme care produc piese aftermarket -si aici ma refer strict la partea de electrica- nu te fura. Serios, chiar crezi ca ei produc releul cu 80 de euro si restul de 20 e profit - adica au un adaos de 20%?

Schema releului e -cu mici diferente- aceeasi(In topicul cu releul home made baietii si au stors creierii sa caute alta solutie decat scurtciruitarea surplusului de curent la masa), piesele costa 20 de lei - daca lei iei en detail. Ei le fac cu ajutorul utilajelor automatizate, deci ies mai ieftin decat daca le-ar face manual. Si daca le ar face manual, nu cred ca cehii au salarii americanilor. Eu cred ca nu i costa nici macar 20 de euro / per bucata. Iar tu esti mandru de tine ca ai dat 100 de euro pe el. Ce sa ti zic: bravo tie...

 

Apoi, de unde pana unde realizarea artizanala de relee e o carpeala? E o rusine in sec XX! sa faci montaje electronice manual? Cele mai scumpe amplifuri de chitara sunt hand made. Piesele se prind in picioare, pentru a elimina efectul de condensator creat de placa de montaj. In fine, nu e cazul aici - dar am aratat mai devreme ca un releu hand made e de 3-4 ori mai ieftin ca unul original sau aftermarket. Tu de ce crezi ca i carpeala? Ca n are vre o sigla pe fata sau ca e romanesc? Daca un neamt facea asta deja era "de incredere", nu?

 

Avantajul unui releu artizanal,pe langa pret,este altul: iti ofera posibilitatea sa folosesti componente supradimensionate (la parametrii ma refer,curent, putere disipata,etc.) ceea ce poate mari considerabil fiabilitatea acestuia

Un producator va cauta intodeauna sa realizeze un produs cu preturi cat mai mici,nu neaparat un produs cat mai fiabil

In multe televizoare ieftine cadeau tranzistorii de putere relativ des..inlocuindu-le cu tranzistori mai buni,fiabilitatea crestea

In fond releul de incarcare, este poate cel mai simplu dispozitiv electronic folosit pe un motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 78
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bai, sincer, nu-ti inteleg atitudinea. Te credeam mai open minded, da cred ca i mai lejer sa fii consumatorist. Nu te judec, din moment ce ai avut sansa sa ai un job platit la nivel european si in felul asta scoti mult mai usor banul din buzunar pt piese moto.

Da ce nu pricep e daca tu chiar crezi ca Ignitech - spre exemplu - sau alte firme care produc piese aftermarket -si aici ma refer strict la partea de electrica- nu te fura. Serios, chiar crezi ca ei produc releul cu 80 de euro si restul de 20 e profit - adica au un adaos de 20%?

Schema releului e -cu mici diferente- aceeasi(In topicul cu releul home made baietii si au stors creierii sa caute alta solutie decat scurtciruitarea surplusului de curent la masa), piesele costa 20 de lei - daca lei iei en detail. Ei le fac cu ajutorul utilajelor automatizate, deci ies mai ieftin decat daca le-ar face manual. Si daca le ar face manual, nu cred ca cehii au salarii americanilor. Eu cred ca nu i costa nici macar 20 de euro / per bucata. Iar tu esti mandru de tine ca ai dat 100 de euro pe el. Ce sa ti zic: bravo tie...

 

Apoi, de unde pana unde realizarea artizanala de relee e o carpeala? E o rusine in sec XX! sa faci montaje electronice manual? Cele mai scumpe amplifuri de chitara sunt hand made. Piesele se prind in picioare, pentru a elimina efectul de condensator creat de placa de montaj. In fine, nu e cazul aici - dar am aratat mai devreme ca un releu hand made e de 3-4 ori mai ieftin ca unul original sau aftermarket. Tu de ce crezi ca i carpeala? Ca n are vre o sigla pe fata sau ca e romanesc? Daca un neamt facea asta deja era "de incredere", nu?

 

Man, toata discutia si raspunsul meu a reiesit in urma intrebarii tale daca s-a apucat cineva sa le faca in serie.

Odata ce inca nu s-a apucat nimeni sa le faca in serie inseamna ca nu merita investitia.

Nu am zis ca cele facute artizanal nu sunt competitive. Si mie imi place sa-mi fac diverse obiecte si sa repar singur unde pot. Dar eu ma refeream la facut in serie.

Am schimbat odata pompa de apa la masina mea. Am facut-o cu placere, a durat cateva ore bune, m-am chinuit, am transpirat - m-am murdarit, am terminat si a aiesit perfect. Daca a doua zi m-ai fi rugat sa repet procedura pentru altcineva nu cred ca as fi facut-o fara 100 euro..

Una e sa lucrezi ceva pentru tine sau pentru un prieten si una e sa produci in serie...

 

Probabil si cei de la Ignitech au pornit la fel.. un grup de pasionati electronisti care au zis sa faca viata mai usoara motociclistilor.. si dupa cateva proiecte reusite au inceput sa le fabrice in serie.

 

Mai e un lucru... tu spui ca investitia consta numai in piese .. si mana de lucru dar nu e numai atat.

Exista investitia in utilaje, aparatura, etc etc.. chiria la spatiul unde lucreaza, taxele la stat, TVA-ul.. etc. Chestii pe care le platesc firmele ca sa existe.

Intamplator chiar am fost la Ignitech la "fabrica" si am vazut cum lucreaza.. nu e deloc cum zici tu, sunt 4 oameni si totul este lucrat manual si apoi testat.

Am vazut biroul "sefului" si aveau comenzi din toate tarile lumii...

 

Uite ce sediu "bengos" au Ignitech... il platesc cu banii cu care m-au jecmanit pe mine sau pe tine..

post-7046-1284237769_thumb.jpg

 

Mesaj completat

Uite cat costa un releu original Honda, 287 euro.. http://www.bike-parts.fr/pieces-promo-5824...1-F__1600-.html

Comparativ cel aftermarket de 97euro.. ti se mai pare mult?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, cred in continuare ca e mult - si motivele le-am explicat anterior. E ca si cum mi ai arata pretul dinainte de recesiune(2008) a unui apartament vechi, iar ulterior pretul aceluiasi apartament in plin criza, in 2010. Chiar daca e redus la jumatate, tot e mare. De ce? Costul construirii unui apartament nou costa acum 60% din pretul de vanzare, iar inainte de criza era chiar si de 10%(se facea profit si de 200% la vanzare).

 

Ce ne spune asta> ca existau oameni suficient de nevoiti/indatorati la banca/snobi ca sa ofere banii astia, dar si vanzatori suficient de lacomi ca sa ceara pretul asta.

 

 

Ce treaba are asta cu releul nostru> analogia e simpla si explica de ce sunt scorurile astea si la un mizilic de releu de incarcare. Faptul ca o firma de accesorii aftermarket ofera un pret la jumatate din cel al reprezentantei nu inseamna ca tre sa le pup mana, contempland fericit existenta lor. Inseamna ca scorurile la reprezentanta sunt atat de umflate inca isi permit sa l vanda la un pret dublu/triplu fata de costurile de productie. De ce sa si pun un adaos de 20-30% - cat ar fi normal, dupa parerea mea- cand se vinde si cu 50-60-70% in plus? Pentru ca exista ghinionistul de motociclist care a ramas cu mobra n drum, si-i fierb venele ca i cald afara si i face cu ochiu nush ce serpentina, sau se apropie nush ce intalnire moto.

S atunci sa l compatimesc pe saracu producator ca nu isi permite un atelier mai luxos? Poate are credit la banca ca si ia dotat atelieru scule. Eu am avut nevoie de un letcon, un hot glue gun si o bormasina. Le aveam in casa... A, face productie in serie mare si are nevoie de scule profi? Pai bine, atunci costul de productie scade la 5-10% din cei 97 de euro. Lasa mah, ca l fote statu cu taxe si impozite... Stii ce? Si pe motociclistul ala il fote la fel...

 

 

Revenim la intrebarea de ce nu face nimeni relee hand made in Romanica. Ma duc in primavara la un electronist depanator, cu releul meu home made in geanta. Credeam ca am gresit eu pe undeva si d aia nu functioneste. Nenea nici nu se uita la el si mi zice> imi ia doua ore sa verific toate legaturile intre piese, iar ora de manopera la mine costa 40 de lei. Nu se merita.

 

 

Concluzia: de ce muncesti pe bani putini cand poti sa stai pe bani mai putini? Asa gandesc multi romani.

Nu rentabilitatea este problema manufacturarii de relee(asta i doar un exemplu) ci fapul ca muncesti fara sa te imbogatesti. Daca nu ti aduce SUV si vila, n are miza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man.. zic si eu.. te credeam mai open-minded. Tu esti orbit de faptul ca sunt scumpe si gata..

Daca e sa o luam dupa logica ta.. la ce dracu ne mai cumparam motociclete, mai bine ni le construim noi acasa ca iesim cu 70% mai ieftin. Mai o sudura la nea Gica, mai un letcon la nea Costel.. si hop motocicleta, mama lor de japoneji..!

 

Ceea ce tu sustii este mentalitate romaneasca 100%: de ce sa las firma X sa traiasca si ea si sa faca un lucru specializat si bine, nu mai bine imi fac eu? Romanul bun la toate, care stie de toate si face totul bine si frumos.

De aia nu exista nici o firma calumea de servicii marunte in tara, pentru ca romanul face totul la nea Gica care nu are firma si nu plateste taxe la stat.

Cu mentalitatea asta my friend, o sa existe economie subterana la greu si tara aia n-o sa iasa niciodata nin cacao.t.

 

Tu esti orbit de lipsa banilor, dar ia sa ai un salariu decent sa vezi cum nu-ti mai pasa de diferenta 60-90 euro si o sa preferi sa dai mai mult pe un lucru de calitate care basca are si garantie.. si e facut calumea.

 

Eu - ca specializare sunt inginer electronist - stiu exact cu ce se mananca un releu de incarcare si din ce e facut - si tot eu iti spun ca prefer sa evit toata cacareaza construirii unui releu hand-made - cablaj, lipit piese, radiator, carcasa.. etc etc.. si prefer sa platesc pe cineva (in speta cineva ca ignitech) sa faca releul in locul meu. Si daca mai imi da si garantie ii pup si mana..

 

By the way - fa tu unul acasa care sa arate asa si sa coste 60 lei:

rch25z.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

wai nush ce sa zic. cred ca adevarul e la mijloc. un fost coleg de serviciu si-a luat acum citiva ani un land Rover SH. la un moment dat nu-i mai incarca bateria, o punea pe redresor si tinea doar citeva porniri dupa care iar trebuia sa repete. duce masina in service, zic aia e alternatoru. va costa 900 euro pesa si 7 milioane manopera. zice el bun va dau 7 milioane sa-l dati jos si sa mi-l dati mie. da sefu n-aveti ce sa-i faceti. las ca vad eu asta. aduce asta alternatoru la serviciu si se apuca sa-l desfaca pe acolo. era numa regulatoru si l-a rezolvat rapid cu 2 lei. din cite stiu n-a mai avut probleme. na, daca nu era roman il costa citeva zeci de milioane o dioda sau ce-a schimbat el acolo. acuma na se poate spune ca a infrinat progresul tehnologic ca cei 900 de euro land Rover i-ar fi investit in cercetare pentru masini mai fiabile si mai ecologice da putem mai bine sa fim seriosi...

si Belbody sa stii ca is convins in continuare ca exagerezi, e dreptu omului sa faca ce vrea cu banii si chestia cu prefer sa repar in curte motorul nu e specific romaneasca. chiar imi pare rau sa zic da la capitolul improvizatii nici macar nu sintem cei mai tari, am vazut lucruri mai misto in domeniul asta facute de strainezi. diferenta e ca strainezu face improvizatia cu cap si de aia-i iese treaba ca lumea si nu tiganeala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody, eu zic ca te inseli putin. Un releu nu este un motor cu ardere interna, nici macar un carburator Mikuni. Exagerarea nu si are loc atat timp cat un releu home made de 30 de lei si a dovedit eficienta ca unul de 100 de euro. Nu mai insista cu carpeala ca nu are nicio treaba cu discutia asta.

 

Nu zic ca cehii tai nu si fac bine treaba si releul ala nu arata bine, insa pana si ala chinezesc si o face - la o zecime din pretul celui cehesc. Faptul ca ai de unde alege inseamna ca fiecare are targhetul lui in functie de buzunarul clientului. Nu i rau sa ai bani, insa e rau sa nu te uiti la ei. Pe asta se bazeaza consumatorismul - atat timp ca omul isi permite un pret, nu l mai intereseaza daca pretul ala face sau nu. Tocmai asta au uitat vesticii - sa se intrebe de doua ori pe ce dau banii. Insa dupa cum arata si Calin, cei care au putina pregatire si pasiune, nu pun botul.

 

Toti oamenii functioneaza dupa un anumit randament> din moment ce tu scoti bani buni facand programare e normal sa ti piara cheful sa ti pierzi timpul lipind cu letconul la un releu, chiar daca esti electronist ca meserie. Nu se merita. Insa ma ntreb daca depanatorul care m-a refuzat pe mine face banii tai, ca sa si permita sa nu lucreze la un releu...

 

Faptul ca multi meseriasi romani sunt carpaci nu are legatura cu asta. Tocmai discutia are rostul de a arata ca poti face un releu decent cu bani putini. Desigur, e mai usor sa vinzi echipamente second si cauciucuri uzate de pe dincolo decat sa pui osul la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, adevarul e undeva la mijloc.. :hurt:

Ca idee, sa nu zici ca-s mana larga si ma sparg in figuri - eu imi cumpar mereu cauciucuri SH, pur si simplu mi se pare aberant de scump un cauciuc moto nou.

 

@Calin, eu vorbeam strict de facut acasa IN SERIE - daca merita sau nu. Atat.

Oricine stie ca un alternator auto se repara/reconditioneaza - acolo e altceva - nu e nici o carpeala - se desfac 4 suruburi, se scoate regulatorul vechi, se arunca si se pune altul nou.

Eventual se schimba rulmentii .. si cam atat, il ai ca nou. Exista firme specializate care se ocupa cu asa ceva.

Aia cu 900 euro alt alternator au mers la plezneala.. poate pune botu' nenea client.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revenind mai aproape de topic : la mine incarca in relanti si in turatii nu, generatorul scoate cam 70 de volti (alternativi :hurt: ) la 5000 de ture iar releu... tocmai am dat 300 de lei pe unul nou si face la fel ca si cel vechi, imi incarca in relanti si la 4000 de ture (asta nu reusesc sa o inteleg de loc, de ce numai la 4000) in rest... nimic, deci stie cineva ce e bulit la mine?

Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buuun.. Inca un client al releelor scumpe si proaste

 

Uite aici http://www.jetav8r.com/Vision/Stator/fault...rosport.com.pdf. Daca nu, cauta in topicuri dupa releu - metoda de diagnostic s a explicat pe indelete in zeci de posturi. Cred ca nu e pagina cu topicuri care sa nu contina inca un "client" al pieselor de schimb made in Japan.

Parerea mea -daca ai masurat corect statorul - e ca ai un inceput de releu fotut.

 

Si pentru ca discutia despre consumatrism devenea sterila, iar releele "pica" zilnic pe forum, o sa incep sa ma interesez la firmele de profil - alea putine care mai produc montaje electronice - cat costa sa puna n practica schema releului home made. Daca nu ia nimeni initiativa, poate fac macar la comanda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pentru ca discutia despre consumatrism devenea sterila, iar releele "pica" zilnic pe forum, o sa incep sa ma interesez la firmele de profil - alea putine care mai produc montaje electronice - cat costa sa puna n practica schema releului home made. Daca nu ia nimeni initiativa, poate fac macar la comanda.

 

Da, o sa ti-l faca la 80 euro - pentru ca au - angajati de platit, taxe de platit, utilitati de platit, chirii de platit. :lol:

Nea Gica face pe sub mana .. dar numai pana la un punct.

 

Eu te sfatuiesc sa iei un credit nerambursabil de la mUE si sa deschizi o firma unde sa lucreze electronisti si tehnicieni pe 800 lei salariu si care sa fabrice manual relee de incarcare si CDI-uri programabile pe care sa le vinzi la 40lei bucata. Si sa oferi si 2 ani garantie si sa nu arate asa:

 

/index.php?showtopic=576526

 

Succes! :hurt:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu tine nu o scot la capat...Muncesti de prea mult timp intr o multinationala...

 

Hai sa luam cazul unui Ignitech american: Electrosport Industries. Face releul cu 99 de dolari. Daca e sa o luam in calcul paritatea euro- dolar, ups! iese mai ieftin ca cel cehesc. Sigur, nu arata la fel de robust, dar e facut sa intre pe suportul original. Dau garantie la pachet cu mandria americana.

 

Luand in calcul nivelul de salarizare din California, cum reusesc americaniii astia sa l dea cu 100 de lei mai ieftin ca cehii tai? De fapt, lasa asta - cum de-l fac atat de ieftin? N au taxe? N au angajati?

 

 

Legat de discutie, am gasit 2 firme deocamdata care produc la comanda... Sa vedem daca batem scorurile cehesti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai raspunsul e simplu... cel mai probabil nu e facut in USA releul acela. Sunt 99.99% sigur ca e facut la comanda in china.La fel sunt si cele vandute de firma britanica electrex . Un astfel de releu in China costa, facut la comanda, maaaxim 10$, posibil sa gasesti si cu 5$ sau chiar mai putin. Sunt o gramada de firme chinezesti care se lauda ca-ti fac in banii astia releu exact cum vrei atat ca schema electrica cat si mecanic.

Am studiat si eu problema asta acum ceva timp, dar m-am lovit de faptul ca nimeni nu-ti face unul la comanda daca nu cumperi minim 1000 de buc. Din cele pe care le produc ei deja in serie n-am gasit vreunul care sa reziste la puterea unui alternator de pe o motocicleta medie-mare.

O alta problema cu chinezii e aceea ca multi sunt tepari si neseriosi iar multe dintre firmele care se lauda a fi producatoare sunt defapt intermediare. Bineinteles ca sunt si firme serioase dar pana dai de una deasta e posibil sa-ti iei mai multe tepe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cele pe care le produc ei deja in serie n-am gasit vreunul care sa reziste la puterea unui alternator de pe o motocicleta medie-mare.

O alta problema cu chinezii e aceea ca multi sunt tepari si neseriosi iar multe dintre firmele care se lauda a fi producatoare sunt defapt intermediare. Bineinteles ca sunt si firme serioase dar pana dai de una deasta e posibil sa-ti iei mai multe tepe.

am vazut in targ (taraba cu piese noi de scutere)unele cu aripioarele de racire aparent bine dimensionate... 70 lei bucata erau de 2 feluri ... cu 5(3faze+2...) si (parca) cu 6 fire ...

oare sa nu reziste pe motocicleta decat pe caprete si ATVee 50-125-250 ? ... nu scria nimic pe ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat pe site ul lor si intr-adevar nu se lauda ca l ar fabrica ei. Ei vb doar de partea de "cercetare, testare", si daca chiar e facut in sistem lohn de chinezi inseamna ca mint prin omisiune. Le-am pus o intrebare pe mail, is curios cum o scalda.

 

Daca n ar fi vorba de varfurile de tensiune si de faptul ca ti evapora electolitul din baterie in doua luni, eu nici n as mai apela la releul asta. Legarea a doua faze direct printr-o punte redresoare asigura tensiunea necesara - e drept, cu ceva fluctuatii. Daca insa monitorizezi bateria si completezi cu apa la cateva saptamani, nu e bai. Nu se strica.

Mesaj completat

 

E afacere de familie americano-chineza - mama ei de globalizare. Pun pariu ca sediul din Asia e mai jalnic ca cel de la Ignitech.

 

Hi Livius,

 

We have our own manufacturing facility in China that is ran by the owners family. We only have one listing for the GS400 and it shows a picture of the R/R that we sell.

 

Best Regards,

 

Trent Kirby-Sales Manager

___________________________

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Ignitech e jalnic numai pe dinafara.. inauntru e NASA. (serios - mi-ar placea sa lucrez acolo) Si ce m-a surpins pe mine a fost ca lucreaza NUMAI pentru moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea are legatura cu problema de aici dar ma bag si io cu problema mea.

 

motocicleta este suzuki vstrom 1000 din 2007.

 

mi-a murit bateria in concediu. dupa citeva investigatii, o baterie noua si citeva probe a reiesit ca alternatorul nu dadea suficienta tensiune pentru a tine consumatorii. am reusit sa ajung acasa cu farurile fara alimentare (2 x 55W, parca); in aceasta configuratie bateria nu se descarca dar nici nu se incarca.

 

la service concluzia a fost stator ars partial, o faza arsa din 3. am comandat stator nou. cind sa-l monteze adevaratul motiv al problemelor a iesit la iveala: magnetii s-au dezlipit de pe rotor si probabil au atins statorul sau s-a intimplat ceva electric (magnetii nu mai stateau echidistant pe interiorul rotorului) si s-a ars o faza din stator.

 

innebunit de nervi ca stau de peste o luna fara motocicleta si nici nu mai am bani si pentru rotor nou (~350 de euro in romania) am cautat repede pe net si am dat de adezivul JB WELD pe forumuri. rezista la 300 grade celsius si odata uscat nu are probleme cu benzina si uleiurile. uscarea dureaza 24 de ore.

 

azi sau miine se face lipirea magnetilor pe rotor. sper sa tina. peste 1-2 saptamini va anunt daca s-a rezolvat sau nu. ca sa nu stric statorul nou voi lasa initial statorul vechi pe motocicleta si abia dupa ce vad ca nu se dezlipesc magnetii voi monta statorul nou (la service, nu eu personal, toate operatiunile se fac la service).

 

aveti alte solutii/idei pentru lipirea magnetilor in caz ca JB WELD nu tine?

 

merci

adrian

 

ps JB WELD am gasit la praktiker, raionul auto nu cel de vopsele unde sint ceilalti adezivi. au si JB KWIK care se usuca in 4 ore dar tine la jumatate (temperatura, tarie)

 

ps2 alta solutie ar fi un rotor sh de pe ebay (120 euro + transport). daca nu reuseste lipirea magnetilor probabil o sa iau de pe ebay.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aveti alte solutii/idei pentru lipirea magnetilor in caz ca JB WELD nu tine?

 

ps2 alta solutie ar fi un rotor sh de pe ebay (120 euro + transport). daca nu reuseste lipirea magnetilor probabil o sa iau de pe ebay.

 

Din cate am vazut pe net, e destul de utilizat JB ul asta. Era un filmulet pe net in care un idiot si a sudat o parghie(capulde bara??? sau ceva de genu) de la roata BMW-ului cu epoxi d asta s. Apoi s a dat pe pista. Binenteles ca s a rupt dupa cateva curbe, da la ce forte a fost supusa lipirea nici n avea cum sa tina. La un magnet de generator nu se pune problema unor asmenea forte, asa ca ar trebui sa tina. Cert este ca din fabrica magnetii aia vin lipiti de oala, iar din motivul asta , prinderea lor mecanica cu suruburi, sa zicem - nu pare a fi o solutie buna. Alta solutie nu cred ca exista si oricum e mai ieftina ca rotorul de pe ebay.

Pe ebay, JB ul asta e 11 dolari. O fi mai ieftin in Praktiker?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam fain de informatii, eu unul chiar le gasesc utile :moron:

cu placere.

 

 

Mesaj completat

Din cate am vazut pe net, e destul de utilizat JB ul asta. Era un filmulet pe net in care un idiot si a sudat o parghie(capulde bara??? sau ceva de genu) de la roata BMW-ului cu epoxi d asta s. Apoi s a dat pe pista. Binenteles ca s a rupt dupa cateva curbe, da la ce forte a fost supusa lipirea nici n avea cum sa tina. La un magnet de generator nu se pune problema unor asmenea forte, asa ca ar trebui sa tina. Cert este ca din fabrica magnetii aia vin lipiti de oala, iar din motivul asta , prinderea lor mecanica cu suruburi, sa zicem - nu pare a fi o solutie buna. Alta solutie nu cred ca exista si oricum e mai ieftina ca rotorul de pe ebay.

Pe ebay, JB ul asta e 11 dolari. O fi mai ieftin in Praktiker?

la praktiker e 40 de lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buuun.. Inca un client al releelor scumpe si proaste

 

Uite aici http://www.jetav8r.com/Vision/Stator/fault...rosport.com.pdf. Daca nu, cauta in topicuri dupa releu - metoda de diagnostic s a explicat pe indelete in zeci de posturi. Cred ca nu e pagina cu topicuri care sa nu contina inca un "client" al pieselor de schimb made in Japan.

Parerea mea -daca ai masurat corect statorul - e ca ai un inceput de releu fotut.

 

Si pentru ca discutia despre consumatrism devenea sterila, iar releele "pica" zilnic pe forum, o sa incep sa ma interesez la firmele de profil - alea putine care mai produc montaje electronice - cat costa sa puna n practica schema releului home made. Daca nu ia nimeni initiativa, poate fac macar la comanda.

Foarte bun indrumatorul !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am vazut pe net, e destul de utilizat JB ul asta. Era un filmulet pe net in care un idiot si a sudat o parghie(capulde bara??? sau ceva de genu) de la roata BMW-ului cu epoxi d asta s. Apoi s a dat pe pista. Binenteles ca s a rupt dupa cateva curbe, da la ce forte a fost supusa lipirea nici n avea cum sa tina. La un magnet de generator nu se pune problema unor asmenea forte, asa ca ar trebui sa tina. Cert este ca din fabrica magnetii aia vin lipiti de oala, iar din motivul asta , prinderea lor mecanica cu suruburi, sa zicem - nu pare a fi o solutie buna. Alta solutie nu cred ca exista si oricum e mai ieftina ca rotorul de pe ebay.

Pe ebay, JB ul asta e 11 dolari. O fi mai ieftin in Praktiker?

O problema des intalnita la boxere, la electromotor e ca magnetii sunt lipiti de carcasa. Si cand ai hibe cu motoru si nu porneste (foarte rar intalnita in randul boxerelor :cheers: ), dai ca animau la automat si ala se incinge, lipiciul se topeste si magnetii iti cad si freaca pe rotor...

 

Solutia e o carcasa care are magnetii prinsi de ea si lipiti dar si cu niste urechiuse peste eie, no aia nu mai are moarte :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am dus pana la capat testele din indrumatorul pe care il laudam mai sus, a iesit ca e bateria dusa, asa ca dupa ce am schimbat releul de incarcare am schimbat si bateria si...tot nu imi incarca cum trebuie deja m-am resemnat, totul pare bun din teste, dar incarcarea e intre 13 si 13.4 volti :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva nu e bine. Ori n ai facut masuratorile bine(se intampla si la case mai mari), ori una din componente nu e ok.

 

Bateria schimbata e noua? A fost tinuta pe redresor macar 2 ore inainte sa o montezi pe motor?

 

Ai pus releu nou? Alt model, acelasi model, oem, aftermarket, chinezarie?

 

Cat ti a dat tensiunea dintre infasuraririle generatorului?

 

 

Ar mai fi un test pentru depistarea unor consumatori ascunsi, ceva scurturi sau defectiuni care papa curent>

1. legat in serie la una din borne un multimetru pe functia de amperi (bagi cablul rosu in mufa de 10 A). pui contactul si vezi cat suge "in gol"(practic consumul e reprezentat de bord, bobine de inductie, tci/cdi, senzori. Te uiti in manual si vezi ce putere au becurile din bord si aduni, calculezi rezistenta la bobine si vezi cat ar trebui sa pape (dupa legea lui OHM, sau mai simplu, scoti cate o bobina si vezi cu cat scade consumul). In orice caz, multimetru n ar trebui sa ti arate vre un consum enorm. Acu nush sa ti zic - 2-3 A, depinde de motor).

 

2. acelasi test dar cu motorul pornit. Tre sa ai grija sa nu dai la demaror cand e inseriat multimetrul ca ti l prajesti, ci numai dupa ce a pornit sa scoti borna la care e inseriat multimetru de la baterie(legi multimetru, pui borna, porneti motorul, scoti borna - practic ramane circuitul inchis prin multimetru). Normal, daca l ai legat corect, ar trebui sa ti arate o valoare pozitiva(curentul intra in baterie). Aprinzi consumatorii (becuri) si daca trece pe minus inseamna ca ti consuma din baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...