Sari la conținut

Incarcare Dnepr


demostene
 Share

Postări Recomandate

da.. care e concluzia! Dupa ce i-am schimabt piese si piese in valoare de milioane si milioane are o mare buba.. (in afara de consum!!). Nu vrea sa incarce!

Am facut un test, i-am scos releul lui (nou dealtfel!) si i-am pus unul de Dacie. Am conectat multimetrul si am dat ture prin oras.. Nu vrea sa treaca de 11.90V chiar daca il turez! Mai duce un 12.30 din cand in cand, parca sa-mi faca in ciuda! Daca ii bag si luminile scade la 10-11.

Cum se verifica alternatorul? Ceva concret.. macar sa identific si eu buba. Inteleg cu primul releu chit ca-i nou dar si al doilea! ce naiba!!

 

Vreau o modalitate prin care sa testez daca alternatorul este bun ca pt prosti ca la electronica sunt bata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a vedea cei cu alternatorul ala poti proceda astfel:

Deconectezi firul + care vine la baterie de la puntea redresoare a alternatorului. Alimentezi excitatia alternatorului direct de la baterie (fara releu).

Pornesti motorul. Masori cu un voltmetru tensiunea la firul deconectat anterior. Daca alternatorul e bun tensiunea masurata trebuie sa fie mult peste 15V cand motorul e turat. Daca nu are o valoare suficienta trebuie sa mai verifici periile si arcurile de la rotor, si diodele puntii redresoare. Ar fi bine ca sa folosesti o baterie de masina in timpul incercarilor pentru ca se descarca mai greu.

Eu nu stiu cum ai tu firele pe acolo dar ideea de principiu e sa alimentezi excitatia direct de la baterie si sa masori tensiunea dupa punte cand aceasta este decuplata de baterie (decuplarea este necesara pentru a proteja bateria de supratensiuni datorate lipsei releului regulator)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varianta numarul 2 : Alternatorul e prea mic, atata stie, atata duce, nu a fost facut sa duca sistemul cu farul aprins in mod continuu. Solutzia in cazul asta este sa mai adaugi un intrerupator care sa-tzi scoata numai bateria din circuit, dupa ce ai pornit motorul (apoi sa-si traga curent din alternator). Altfel risti ca dupa un drum lung sa te trezesti cu bateria goala. In felul asta, bateria e ca si cum ai avea-o in rucsac si restul sistemului isi vede de treaba, va merge fara baterie, chiar daca nu ajunge la 13.5 Voltzi, tot va merge. Oricum, pe unde am auzit, alternatorul de nipru este prost conceput. Volumul rotorului este prea mic si nu intra sarma suficient de groasa incat sa poata induce suficient flux magnetic. Cred ca te indreptzi incet-incet spre solutzia "moshulik", cu alternator de dacie pus alaturi. La nipru am vazut o poza cu o adaptare de genul asta chiar foarte reusita, nu iesea din geometria motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a vedea cei cu alternatorul ala poti proceda astfel:

Deconectezi firul + care vine la baterie de la puntea redresoare a alternatorului. Alimentezi excitatia alternatorului direct de la baterie (fara releu).

Daca ii bagi excitatie fara REZISTENTA: _futi alternatoru

Excitatia este un curent pur si simplu. Fara rezistenta ... ii bagi in gura cat poate bateria.

 

Alternatorul e posibil sa aibe o rezistenta interna (depinde de model). Ar trebui pusa una asemnanatoarea intre baterie si alternator ca treaba sa decurga fara evenimente SF.

 

Sau se masoara in releu (impropriu spus releu), rezistentele (sunt mai multe ca lucreaza in trepte).

 

 

 

2. Daca decuplezi bateria in timp ce merge _futi releul. Pentru ca el e facut sa ia in gura 12, 12.5 volti. Daca ii bagi 15 : aleluia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ii bagi excitatie fara REZISTENTA: _futi alternatoru

Excitatia este un curent pur si simplu. Fara rezistenta ... ii bagi in gura cat poate bateria.

 

Alternatorul e posibil sa aibe o rezistenta interna (depinde de model).

2. Daca decuplezi bateria in timp ce merge _futi releul. Pentru ca el e facut sa ia in gura 12, 12.5 volti. Daca ii bagi 15 : aleluia.

pui un bec in serie cu excitatia si ai rezolvat problema.

..iar la partea cu releul...cam ai dreptate....ai ocazia sa il arzi daca decuplezi bateria

 

 

demostene..esti sigur ca redresorul alternatorului e bun?

ai verificat diodele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ii bagi excitatie fara REZISTENTA: _futi alternatoru

Excitatia este un curent pur si simplu. Fara rezistenta ... ii bagi in gura cat poate bateria.

 

Alternatorul e posibil sa aibe o rezistenta interna (depinde de model).

2. Daca decuplezi bateria in timp ce merge _futi releul. Pentru ca el e facut sa ia in gura 12, 12.5 volti. Daca ii bagi 15 : aleluia.

pui un bec in serie cu excitatia si ai rezolvat problema.

..iar la partea cu releul...cam ai dreptate....ai ocazia sa il arzi daca decuplezi bateria

 

 

demostene..esti sigur ca redresorul alternatorului e bun?

ai verificat diodele?

Asta pt ca becul e pe post de rezistenta.

 

Ideea e: cu cat curent mai mare este dat (excitatie) incarca mai mult.

 

el parca e trifazat si are puntea de 6

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.. care e concluzia! Dupa ce i-am schimabt piese si piese in valoare de milioane si milioane are o mare buba.. (in afara de consum!!). Nu vrea sa incarce!

Am facut un test, i-am scos releul lui (nou dealtfel!) si i-am pus unul de Dacie. Am conectat multimetrul si am dat ture prin oras.. Nu vrea sa treaca de 11.90V chiar daca il turez! Mai duce un 12.30 din cand in cand, parca sa-mi faca in ciuda! Daca ii bag si luminile scade la 10-11.

Cum se verifica alternatorul? Ceva concret.. macar sa identific si eu buba. Inteleg cu primul releu chit ca-i nou dar si al doilea! ce naiba!!

 

Vreau o modalitate prin care sa testez daca alternatorul este bun ca pt prosti ca la electronica sunt bata!

Cind am avut nipru am facut si eu toate operatiunile pe care le-ai pomenit mai sus!In plus am schimbat alternatorul cu unul nou desi fusesem asigurat ca ala vechi e perfect!Rezultatul?N-a incarcat mai bine!Tot de cacao!Ziua nu era o problema dar noaptea prin oras dovedeam bateria repejor! :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie imi merge perfect. Vezi si tu alternatoru.

 

Oricum releul de incarcare e o gluma. E o chestie in trepte.

 

Sa termin io cu licentza si o sa fac unul:

 

1. feedback realtime - nu cum e asta in trepte

2. releu de decuplare a bateriei in caz de scurt

3. incarcare smooth - nu in trepte cum e asta

4. SI LA BANI NU O SA FIE SCUMP.

5. O SA MEARGA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda... deci e clar - se intra pe varianta unu - alternatorul este prost conceput, polii aia aparentzi sunt prea aparentzi... Pana la urma e prea mic. Ca daca era mai mare, puteai pune sarma mai multa, mai groasa. Cred ca s-ar mai putea incerca si chestia asta - pui sarma mai groasa in rotor - creste curentul supt pentru excitatzie de pe stator, dar asta isi permite, ca are sarma babana pe el. Poate ma lamureste mai bine vreun teoretician ce se castiga si ce se pierde daca in loc de multe spire cu sarma subtzire se pun mai putzine spire cu sarma mai groasa in rotor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut prima verificare.. pe post de rezistenta intre borna plus si excitatie am folosit un bec de 12V

concluzia e ca imi baga 6-7-8 V si cand turam bine 12-13-14 dar numai daca turam la max aproape.

next?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai baieti, eu am patit chestia asta la IJ de vreo trei ori. La inceput a fost bateria de vina, dar ultima oara era noua si incarcata corespunzator. Sa fac si io verificarile alea? Cred ca da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dacă releul e bun, te duci la diode, le măsori separat, treci la bobinaje, să n-aibă scurturi.....cam asta este succesiunea de primă intenţie în verificare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

instalatia electrica nu are scurt! aveam problema asta si inainte si-am crezut ca e de la sist electric asa ca l-am refacut cu Baiazid si BIG. releul i l-am schimbat si verificarea facuta ieri nu da bine.. prin urmare.... ultima concluzie: trb sa fie ceva de la alternator. acum nu stiu ce anume!!!

Diodele cum se verifica?!! tot asa, ca pt prosti va rog!! sa inteleg si eu ceva!.. :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternatorul trebuie sa fie. Din pacate nu stiu cum se verifica. Pe IJ-ul meu de exemplu imi incarca si la relanti in viteza 1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mosulik, daca rebobinezi cu sarma de diametru mai mare, creste curentul dar scade tensiunea. Tensiunea scade pt ca fiind sarma mai mare, pui mai putine infashurari.

 

Iar pt electrica lui Demostene... eu garantez ca e facuta bine.

 

Alternatorul lui are ceva.

Diodele sunt 6. 3 intr-un sens si trei invers (parca asa tin minte). Pur si simplu le verifici conductia. 3 intr-o parte si 3 in cealalta.

 

E punte trifazata cu 6. Deci..... daca ai o dioda _fututa (scriu asa din cauza lui Dobrescu ca nu a scos filtrele) ... se dezechilibreaza puntea. Deci poti sa ai mai putin din cauza asta.

 

 

Demo, vino diseara (daca nu ploua) la mine cu el si ti-l masor eu.

 

 

ATENTIE: daca ai vro spira in scurt ... ai pus-o. Te duci cu el la rebobinat. Si nu prea ai cum sa verifici daca e in scurt sau nu pt ca nici nu stiu care trebuie sa fie rezistentele infasurarilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce distantza trebuie sa stea polii aparentzi de pe rotor (ghearele) ?

Demo a avut un joc foarte mare la pinionul ala din motor care trebuia sa antreneze alternatorul. Din cauza asta ma gandesc ca rotorul ala si-a luat la shocuri in gura de s-a saturat si e posibil sa se fi deplasat "ghearele" - polii aparentzi. Stie cineva cum sunt astea prinse acolo si cum trebuie rearanjate daca le gasesc in contact ? Trebuie puse fix echidistant sa nu.... ? Cum se scoate rotorul din carcasa. Banuiesc ca are un pinion in nas. Cum e prins asta acolo ? Se poate scoate fara presa ? Vreau sa ma apuc diseara de diagnosticat alternatorul lui Demo si trebuie sa stiu daca nu e necesara vreo scula "critica", pentru ca am promis ca nu dau cu ciocanul in niste piese atat de rafinate si sensibile cum sunt astea de productzie comunista. Cum e mai nociva o dioda bulita, blocata pe conductzie sau pe intrerupere ... ?

Baiazid, explicatzia aia cu sarma groasa si sarma subtzire tot nu am priceput-o. Sarma mai groasa in rotor inseamna intr-adevar tensiune mancata mai multa, dar inseamna si CURENT mai mare prin rotor, implicit magnetizare mai puternica a rotorului, implicit curent mai mare indus in stator. Unde apare limitarea si compromisul.... ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai moshulik, ai nevoie si de o tensiune de 12 v , 13v pt incarcarea bateriei. Nu poti incarca o baterie de 12 cu tensiune de 8 v si curent mare.

 

Crescand curentul scade tensiunea. Doar daca printr-o minune a tehnicii pastrezi numarul de spire intact ...(ceea ce nu se poate ca vrei sa pui mai groase si nu au loc) ... pastrezi tensiunea si maresti curentul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai asa, ca nu-i asa. Una e tensiunea de pe rotor (care scade), alta e tensiunea culeasa de pe stator (trifazatu redresat). Acolo are loc un efect de transformator trifazat. Inductorul este rotorul. Nu ma intereseaza cata tensiune mananca el, important este sa induca flux magnetic in stator. Eu am legat o data, de proba, iesirea (redresata), plusul adica, direct la excitatzia alternatorului si am masurat tensiunea scoasa - a ajuns pe la 200 de voltzi. Releul este cel care limiteaza curentul bagat in rotor, in asa fel incat pana la urma la iesire sa ramana 12V. Bucla de reactzie negativa in cea mai pura forma. Asadar explicatzia ta pica. Cred ca rezultatul va fi deplasarea punctului de turatzie minima necesara pentru a livra o anumita putere (U*I), un fel de "cuplu maxim", de fapt turatzia de cuplaj magnetic maxim. Nu uita rolul releului. Pe rotor nu va cadea toata tensiunea, ci doar cea dozata de releu, necesara magnetizarii rotorului in asa fel incat atunci cand viteza de variatzie a fluxului creste (rpm), fluxul scade, pentru ca tensiunea sa nu sara de 12V.

Tot nu pricep cum se ajunge la numarul optim de spire si grosimea sarmei de pe rotor..... Trebuie sa fie un optim, dar de unde rezulta...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca legi excitatia direct la 12V pentru un timp limitat nu se va intampla nimic distructiv dar se va putea aprecia starea alternatorului. De exemplu excitatia alternatorului de IJ alimentata direct la 13V suge un curent de 1.3 A care nu poate distruge prea usor bobinajul releului care este destul de gros. Eu am montat un releu care functioneaza in comutatie adica cupleaza si decupleaza alimentarea excitatiei in functie de tensiunea de pe baterie; in acest caz tensiunea ce cade pe infasurarea de excitatie este data de tensiunea bateriei minus tensiunea colector emitor a unui 2N3055 aflat in saturatie.

Daca ai inseriat un bec cu excitatia e normal sa ai o tensiune mica data de alternator.

Ideea cu decuplarea bateriei de la alternator in timpul mersului nu e deloc buna(defapt este strict interzisa de toate cartile de specialitate) pentru ca iti va distruge diodele puntii din cauza supratensiunilor (200-300V) aparute in primarul bobinei de inductie. Asta am patit-o eu (inainte sa citesc cartile) cand am pornit Ij-ul direct de pe redresor fara baterie.(alimentasem doar sis de aprindere) Diodele din redresor n-au rezistat nici macar 5 min si 2 din ele s-au scurtcircuitat si erau cat pe ce sa-mi prajeasca si traful.

Daca o dioda se defecteaza prin intrerupere nu e asa grav dar daca se scurtcircuiteaza se va arde si infasurarea statorica respectiva destul de repede.

Tensiunea cu care este alimentata excitatia nu este importanta , conteaza curentul care parcurge spirele pentru ca el genereaza campul magnetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema ta poate sa vina din 2 locuri:

1 - puntea de diode dusa - se scoate afara, sse masoara diodele cu un multimetru chior, tre sa conduca intr-un singur sens.

2 - o infasurare dusa infasurarile de pe stator tre sa fie identice cand pui ohmmetrul pe ele, la fel pe rotor.

Din experienta de la auto eu mizez pe prima treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am montat un releu care functioneaza in comutatie adica cupleaza si decupleaza alimentarea excitatiei in functie de tensiunea de pe baterie; in acest caz tensiunea ce cade pe infasurarea de excitatie este data de tensiunea bateriei minus tensiunea colector emitor a unui 2N3055 aflat in saturatie.

 

 

Ideea cu decuplarea bateriei de la alternator in timpul mersului nu e deloc buna(defapt este strict interzisa de toate cartile de specialitate) pentru ca iti va distruge diodele puntii din cauza supratensiunilor (200-300V) aparute in primarul bobinei de inductie.

 

vai mama.... :) nu ai inteles corect principiile electronicii in cea ce priveste partea de surse in comutatie (tema pt acasa. :( ....convertoare push-pull , fly-back , buck , step-up, step-down )

 

daca o sa te uiti atent la sarma bobinei de excitatie o sa vezi ca un curent de 1.3 A este ceva greu de indurat pt saraca bobina...la nepra am impresia ca sarma excitatiei este de 0.4 mm.

pai gandeste-te o clipa..la 1.3A excitatia ar "papa" ~15W (mi se par prea multi W pierdutzi ) din cei 150W(teoretic) pe care ii da alternatorul .......nu vreau sa pun prostii si nu stiu nici exact...dar cred ca bobina aia a fost proiectata pentru vreo 0.5 A

 

chestia cu supratensiunile din primarul bobinei de inductie ..chiar te rog sa ni le explici :)

"Tensiunea cu care este alimentata excitatia nu este importanta , conteaza curentul care parcurge spirele pentru ca el genereaza campul magnetic"

...ai dreptate...curentul conteaza.... si ghici de cine este dat curentul in bobina respectiva? :) (U/Z...iar Z este ~constant , din fabricatie si se modifica f putzin la modificarile tensiunii)

 

nu te supara...nu incerc sa te invatz electronica sau sa fac comentarii asa ca sa ma bag in seama....dar cred ca ai incurcat manualul de ij cu cel de dacie :)

 

 

acum ma intrebam...demostene ai incercat cu alt alternator? ca daca itzi face la fel cred ca ai o problema cu instalatia...si nu neapat la fire...poate vreun dulia vreunui bec din bord itzi face vreo figura (eu am patzit o chestie de genul asta)

spor la munca ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-a verificat Baiazid 3 diode ca le celelalte n-am ajuns inca... Terminam dar intre timp a trebuit sa-mi refac tija de la ambreiaj care s-a dus! :( O improvizatie, niste poxipol, etc..etc si gata! doar ca a mancat si asta timp.. am luat una dar sunt curios sa vad cat ma tine ce-am facut eu acolo.. sunt sanse sa tina chiar mai mult decat una noua!!! dar vom vedea..

cu prima ocazie voi desface alternatorul sa verificam si celelalte diode.. Din ce-am vazut eu aratau o valoare pe un sens si o alta pe celalalt!

daca nu-s bobinele nu stiu ce sa mai zic!

pentru ca totusi imi tine sistemul in miscare daca nu aprind luminile.. cum folosesc stop sau alte alea adio! pornesc motorul de cateva ori bune si iar adio! s-a dus bateria.. deci nu-mi incarca si nu mentine in mers sistemul cu consumatori gen faruri, stopuri.. Trebuie sa fie diodele!!!

alt alternator de unde!!! :) nu mai am $$$...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...