Sergiu_Q Postat Aprilie 3, 2004 Share Postat Aprilie 3, 2004 nu mai am $$$... si eu am ajuns la fundul sacului. daca imi face figuri la cat am bagat in ea ..eu chiar cedez nervos si ii dau foc inaintea ta. azi am fost la un pas sa ii foot vreo cateva ciocane in motor din cauza unor probleme minore....dar s-au adunat prea multe si imi cam pierd rabdarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nobloody Postat Aprilie 4, 2004 Share Postat Aprilie 4, 2004 Sergiu, o fi Nipru de provenienta sovietica, dar totusi nu cred k se aplica principiul rusesc: Daca nu merge, ia un ciocan mai mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 4, 2004 Share Postat Aprilie 4, 2004 ...ai dreptate...curentul conteaza.... si ghici de cine este dat curentul in bobina respectiva? (U/Z...iar Z este ~constant , din fabricatie si se modifica f putzin la modificarile tensiunii) "Curentul trecand prin infasurarea primara a bobinei de inductie creeaza in jurul spirelor un camp de linii de forte magnetice . Prin deschiderea contactelor, curentul din infasurarea primara dispare, campul liniilor de forte magnetice scade brusc si intersectand spirele infasurarilor primare si secundare induc in acestea tensiuni electromotoare(t.e.m.) proportionale cu numarul de spire intersectate. In infasurarea secundara tensiunea indusa ajunge la 12000-24000 V, iar in cea primara 200-300 V. De asemenea, cu cat viteza de intersectare a spirelor de catre liniile de forte magnetice este mai mare(adica, cu cat viteza de scadere a campului magnetic este mai mare) cu atat tensiunea electromotoare indusa (t.e.m. indusa) in spire va fi mai mare. T.e.m. indusa in infasurarea primara a bobinei se numeste "tensiune electromotoare de autoinductie" (t.e.m de autoinductie) sau curent de autoinductie, care este de sens contrar curentului din primar."--citat din "ECHIPAMENTUL ELECTRIC AL AUTOMOBILELOR" de Gh. Tocaiuc. Bateria filtreaza aceste supratensiuni iar in lipsa ei diodele care nu sunt dimensionate pentru tensiuni asa mari vor ceda sigur (daca nu crezi incearca si ai sa vezi) ...ai dreptate...curentul conteaza.... si ghici de cine este dat curentul in bobina respectiva? (U/Z...iar Z este ~constant , din fabricatie si se modifica f putzin la modificarile tensiunii) Era vorba despre modificarea infasurarii de excitatie asa ca Z nu mai era constant Nu vad ce legatura are releul meu regulator cu sursele in comutatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
and Postat Aprilie 6, 2004 Share Postat Aprilie 6, 2004 Domnilor, la masina mea regulatorul este compact si electronic. Cu toate astea, cand acceleram, in loc sa imi creasca tensinea pe baterie, ramanea la 11-12V, ba chiar scadea. Am inlocuit si releul si degeaba, tot asa facea. Dar unchiul meu , mester dibaci in Mercedesuri, ca acolo a lucrat toata viata lui, a rezolvat treaba. Stiti ce avea? Rotorul se ovalizase din cauza uzurii si carbunii nu mai stateau cuminti, ci culisau urmarind profilul rotorului. Va dati seama ca nici contact nu mai faceau ca lumea in felul asta. Asa ca am fixat rotorul in menghina si cu pila si multa grija l-am adus la viata. Acum e OK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 11, 2004 Share Postat Aprilie 11, 2004 Daca masori diodele cu multimetrul dat pe ohmmetru, tre sa iti indice intr-un sens rezistenta infinita (fir INTRERUPT) si in sensul alalalt continuitate fir CONTINUU(rezistenta de ordinul miliohmi -in jurul a 0,6 ohmi maxim daca retin eu bine). daca ai alte valori dioda e busita. pun pariu o sa gasesti cel putin o dioda care iti conduce in ambele sensuri, adica e impuscata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Aprilie 11, 2004 Share Postat Aprilie 11, 2004 Daca masori diodele cu multimetrul dat pe ohmmetru, tre sa iti indice intr-un sens rezistenta infinita (fir INTRERUPT) si in sensul alalalt continuitate fir CONTINUU(rezistenta de ordinul miliohmi -in jurul a 0,6 ohmi maxim daca retin eu bine). daca ai alte valori dioda e busita. pun pariu o sa gasesti cel putin o dioda care iti conduce in ambele sensuri, adica e impuscata. si ca sa le masori cel mai bine le deconectezi pe fiecare in parte(scoti cel putin un fir de la fiecare), ca sa nu-ti dea alte valori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
demostene Postat Aprilie 11, 2004 Autor Share Postat Aprilie 11, 2004 ce sa zic.. nu sunt busite! facut testul cu becul, multimetrul, etc.. cert e ca mi-a umblat moshulik la alternator si dupa aia imi arata 8V dar il iert pt ca dupa ce-am mers doi-3 km acum imi indica 12.9 cu faza pusa!! pt cat timp nu stiu insa e un motiv de bucurie pt mine!!!!! se pare ca erau carbunii si niste contacte oxidate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
12adu Postat Aprilie 12, 2004 Share Postat Aprilie 12, 2004 Bine ai revenit. Demo, pe soselele patriei. Sper sa trec si io intr'o miercuri, cind n'o sa vii probabil, ca asa se intimpla mereu, sa vad minunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 13, 2004 Share Postat Aprilie 13, 2004 Eheee... Demo... nu prea ai incredere... Ca sa mearga, trebuie sa crezi, necredinciosule )))))))))) Firul epic, pe scurt : Dupa indelungi rugamintzi si promisiuni ca nu dau cu ciocanu, Demo mi-a acordat credit si mi-a inmanat sfintele moaste ale alternatorului sau. L-am bagat direct in operatzie, verificat, testat, totul era in mare ok. Problema era urmatoarea - carbuni uzatzi => fortza de apasare a arcurilor mai mica => alimentarea rotorului in scantei => depunerea unui strat negru de oxid pe colectoare. Rezolvare - o leaca de smirghel pe colectoare plus intinderea arcurilor carbunilor. Problema la montare - neavand nipra in fatza si nici memorie prea buna, pe langa stupizenia ruseasca de a monta cele 3 suruburi de prindere fix la 120 de grade, nu am nimerit pozitzia care trebuie cand l-am inchegat la loc. Din cauza asta, Demo a trebuit sa-l desfaca "on site" si sa-l puna la pozitziza care trebuie, dar a lucrat cu juma de alternator deja fixat pe motor si din cauza asta nu a putut centra ca lumea rotorul (statorul are niste jocuri de vai mama lor, e si o sarma pe-acolo pentru a facilita centrarea) si din cauza asta ii atingea rotorul de stator pe undeva, de-aia a scazut dramatic tensiunea. Din vibratzii, turatzii, ulterior probabil s-a recentrat rotorul. Eu zic ca tzine asa. Intre timp am aplicat dictonul "foaie verde batz, n-ai de lucru fa-tzi" si am revenit la o pasiune mai veche. Plictisit de cate secunde ma tzinea cu toata greutatea pedala de la simson, din cauza compresiei care nu mai voia sa sufle pe nicaieri, ce mi-am zis eu... Ia sa-i fac o schimbare de garnitura. Am ales fatidica zi de ieri (ca azi e martzi 13) si am zis ca e mai riscant azi ca ieri) si am reusit sa rup un prezon inferior, dupa care l-am inlocuit , dar din pacate asta - rezerva era cu un mm - doi mm mai lung ca originalul si a ajuns in capul prezonului inferior si adio strangere de garnitura... Ghinion... am revenit asadar la micile placeri ale vietzii - pilirea suruburilor, stransu la "dinamo-mana"..... Asadar voi continua sa va plictisesc cu aventura de cautare si recuperare a compresiei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cedru Postat Mai 11, 2004 Share Postat Mai 11, 2004 salut Demostene...... bine ca merge pana la urma chiar daca nu stii de ce dar sa nu pui ciocanul pe ea ca te umpli de regrete ( AL MEU E PA-PA din motive obiective<electrica+ambreiaj=bum-bum>) probabil ca nu stii .... acum cateva luni ti-a trimis niste mail-uri un tip "poate te deranjez shi io' pentru un sfat ca tocmai mi-am luat nipr" io' mi-s...... de facut l-am facut praf...... da sa dea draq daca las pa vreunu sa puna mana pe el cand oi avea iar bani sa mai pun mana pe el io-l fac ((cred...)) IO' L-AM LUAT IO-L OMOR" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.