gabi_papi Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 O sa ai surpriza sa faci un high side, la cat de violent te indreapta Incearca cu motocicleta prorie o franare mai violenta cu fata sa vezi cum intreapta. Imagineaza-ti ca la franare violenta cu ABS (la limita alunecarii) se va indrepta de 2 ori mai rapid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 (editat) O sa ai surpriza sa faci un high side, la cat de violent te indreapta Incearca cu motocicleta prorie o franare mai violenta cu fata sa vezi cum intreapta. Imagineaza-ti ca la franare violenta cu ABS (la limita alunecarii) se va indrepta de 2 ori mai rapid. cand ai patat de contact asa mica pe viraj, si esti inclinat la maximul tau, cu motocicleta proprie, fara ABS, tu crezi ca la aplicarea violenta a franei fata te va indrepta? eu cred ca nici nu iti vei da seama cand ai cazut. iar la postul de mai sus, in care ziceai ca frana fata aplicata usor nu te indreapta, cred ca te refereai la trail braking, care e cu totul alt procedeu. Editat Aprilie 22, 2015 de stRADu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi_papi Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 cand ai patat de contact asa mica pe viraj, si esti inclinat la maximul tau, cu motocicleta proprie, fara ABS, tu crezi ca la aplicarea violenta a franei fata te va indrepta? eu cred ca nici nu iti vei da seama cand ai cazut. iar la postul de mai sus, in care ziceai ca frana fata aplicata usor nu te indreapta, te refereai la trail braking, ala e cu totul alt procedeu. Daca nu se va bloca roata si nu va pierde aderenta, DA, te va ridica. Trail braking e franare violenta apoi eliberare usora pe masura ce creste unghiul de inclinare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackSeraph Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 (editat) Mea culpa, frana fata te ridica. Multumesc stRADu si gabi_papi pt corectare (magaria asta nu te lasa sa corectezi). Nu vorbeam de trail bracking, dar eram cu gandul la urmatorul paragraf, despre frana spate la manevre la viteze mici. Dau cate bere la toti 3 Editat Aprilie 22, 2015 de BlackSeraph Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 Daca nu se va bloca roata si nu va pierde aderenta, DA, te va ridica. Trail braking e franare violenta apoi eliberare usora pe masura ce creste unghiul de inclinare. am studiat si eu ce este trail braking. eu am zis doar ca tu te refereai la trail braking cand ai zis ca frana fata, usor aplicata, nu te ridica, in mijlocul virajului. eu spun ca actionand frana fata pe viraj iti va largi trasa, iar frana spate iti va inchide trasa. da, se poate sa iti mentii trasa actionand usor frana fata in viraj, dar trebuie sa compensezi din greutatea corpului, lucru care pune o mare presiune pe cauciucul fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi_papi Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 (editat) Acceleratia largeste trasa, frana o inchide. Cand ti se inchide brusc o curba franezi si fata. La sportive nu ai multa forta in frana spate. Toate aceste aspecte sunt traite, doar ca sunt facute din instinct, precum countersteering-ul. Editat Aprilie 22, 2015 de gabi_papi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 Acceleratia largeste trasa, frana o inchide. Cand ti se inchide brusc o curba franezi si fata. La sportive nu ai multa forta in frana spate. Toate aceste aspecte sunt traite, doar ca sunt facute din instinct, precum countersteering-ul. nu ma mai contrazic cu tine. da, acceleratia largeste trasa, insa si frana fata face la fel. decat frana spate inchide trasa. (toate astea sunt valabile cu motocicleta inclinata). din instinct incearca sa nu te mai bazezi ca frana fata o sa iti inchida tie trasa, pentru ca s-ar putea sa ai o mare surpriza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi_papi Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 Fiecare franeaza cum poate, cum stie, cum s-a invatat. Materiale sunt destule pe net si recomand cu incredere un curs de pilotaj unde inveti foarte multe chestii interesante: tehnici de franare, trase, pozitie, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackSeraph Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 Fiecare franeaza cum poate, cum stie, cum s-a invatat. Materiale sunt destule pe net si recomand cu incredere un curs de pilotaj unde inveti foarte multe chestii interesante: tehnici de franare, trase, pozitie, etc. Greu cu materialele pe net. Cauta despre franarea cu spatele in curba si n-ai sa gasesti niciun raspuns clar. Chestia cu franarea tine, asa cum spui si tu, de obisnuinta si de cunoasterea agregatului, de experienta si antrenament, etc... N-o sa faca toata lumea trail braking, oricat ai explica. Stiu oameni care nu folosesc frana spate deloc pentru ca asa li s-a spus si au cazut DE FIECARE DATA cand a fost apa in curba (viteza mica/manevra in parcare). DE FIECARE DATA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 Acceleratia largeste trasa, frana o inchide. Cand ti se inchide brusc o curba franezi si fata. La sportive nu ai multa forta in frana spate. Toate aceste aspecte sunt traite, doar ca sunt facute din instinct, precum countersteering-ul. tu esti ruda cu Rossi cumva? countersteeringul numai instinctiv nu este frana fata deschide trasa cum ti s-a mai spus si sus daca ti se inchide curba , VIREZI MAI MULT !!! NU PUI FRANA si nici nu inchizi brusc acceleratia ! d'aia nu se merge la limita de inclinare (personala) pe un drum public eventual necunoscut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 23, 2015 Share Postat Aprilie 23, 2015 Un mic "truc" aflat demult de la cei care se mai apleaca pe curbe si pe care am tot uitat sa-l mentionez... daca intr-un viraj ai viteza prea mare DUPA ce ai apucat deja sa deschizi gazul, aplica frana spate FARA SA INCHIZI GAZUL. Procedeul este contra-intuitiv si necesita exersare indelungata pentru a intra in reflex. Nu vad legatura comentariilor, eu m-am referit strict la o situatie specifica si anume la momentul in care dupa abordarea virajului gazul a fost deja deschis! Ce am vrut sa spun este ca indiferent de geometria motocicletei sau metoda de abordare a virajelor, "trail-brake" sau "totul inainte", daca la abordarea unui viraj dupa ce ai inceput deja sa deschizi gazul din varimotive realizezi ca viteza este prea mare pentru respectivul viraj (raza variabila negativa, aprecierea gresita a razei, "camber" negativ, etc.) si alegi sa reduci viteza prin aplicarea franei spate este recomandat sa o faci fara sa inchizi gazul. Inchiderea si redeschiderea ulterioara a gazului nu se poate realiza suficient de lin (jocuri in transmisie, oala ambreajului, lantul de transmisie finala, jocul tampoanelor rotii spate, etc.) iar socul transferului centrului de greutate de pe roata spate pe cea din fata si inapoi va rupe conditiile deja precare ale aderentei specifice inclinarii la limita intr-un viraj. Prin aplicarea franei spate fara inchiderea gazului se obtine o atenuare a vitezei lina, fara modificarea majora a geometriei sau a dinamicii centrului de greutate. De fapt, in aceste situatii nici macar nu este nevoie de o franare propriu-zisa (deceleratie) ci de cele mai multe ori de o reducere a ratei de acceleratie. Repet, procedeul este contra-intuitiv si presupune practica indelungata pentru perfectionare si mai ales pentru a deveni reflex... insa eforturile merita cu prisosinta. Pe mine unul "secretul" m-a salvat de la multe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 23, 2015 Share Postat Aprilie 23, 2015 foarte bun trucul, din pacate ca sa-l folosesti si mai ales sa-l intelegi trebuie sa ai deja experienta pe 2 roti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Aprilie 23, 2015 Share Postat Aprilie 23, 2015 (editat) foarte bun trucul, din pacate ca sa-l folosesti si mai ales sa-l intelegi trebuie sa ai deja experienta pe 2 roti si pe langa asta sa fi familiarizat cu frana spate, sa o folosesti cat mai des, astfel incat atunci cand incerci trucul asta sa nu apesi pedala aia ca badaranul si sa te imprastii. si iarasi vad o problema: pe virajele de stanga nu ar fi o problema, dar pe cele de dreapta, unde stai cu varful pe scarita, cum mai actionezi frana in siguranta? (bineinteles, conteaza si gradul de inclinare, dar cred ca se pot atinge inclinari maricele si pe strada) Editat Aprilie 23, 2015 de stRADu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 23, 2015 Share Postat Aprilie 23, 2015 si pe langa asta sa fi familiarizat cu frana spate, sa o folosesti cat mai des, astfel incat atunci cand incerci trucul asta sa nu apesi pedala aia ca badaranul si sa te imprastii. cat timp acceleratia e deschisa nu te imprastii... si iarasi vad o problema: pe virajele de stanga nu ar fi o problema, dar pe cele de dreapta, unde stai cu varful pe scarita, cum mai actionezi frana in siguranta? (bineinteles, conteaza si gradul de inclinare, dar cred ca se pot atinge inclinari maricele si pe strada) nu chiar, cine merge cu genunchii jos pe strada stie el ce sa faca, nu are nevoie sa citeasca aici iar aia care isi lucseaza soldu sa atinga cu un slider citesc de pomana tehnica e pentru restul motociclistilor cu ambitii sportive mai putine sau motociclete nepotrivite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Aprilie 23, 2015 Share Postat Aprilie 23, 2015 cat timp acceleratia e deschisa nu te imprastii... nu chiar, cine merge cu genunchii jos pe strada stie el ce sa faca, nu are nevoie sa citeasca aici iar aia care isi lucseaza soldu sa atinga cu un slider citesc de pomana tehnica e pentru restul motociclistilor cu ambitii sportive mai putine sau motociclete nepotrivite total de acord cu tine la afirmatia asta, dar nu stii niciodata cand esti surprins de ceva. evident ca totul e relativ si probabil problema se rezolva cu niste scarite racing. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 25, 2015 Share Postat Aprilie 25, 2015 foarte bun trucul, din pacate ca sa-l folosesti si mai ales sa-l intelegi trebuie sa ai deja experienta pe 2 roti Sau... sa nu fi inceput direct pe motor sport >600cmc ... si pentru ca dupa 20-30000km nu ai cazut (inca), sa crezi ca esti buricul pamantului si nu mai ai nimic de invatat! Sau... sa afli "secretele" folosirii franei spate pe post de stabilizator de directie de pe forum, de la (fosti) "campioni nationali" (ai pixului)... Sau... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Aprilie 25, 2015 Autor Share Postat Aprilie 25, 2015 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 25, 2015 Share Postat Aprilie 25, 2015 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Aprilie 26, 2015 Autor Share Postat Aprilie 26, 2015 "Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience!" Invers e mai greu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 Nu inteleg de ce se vorbeste despre franarea in viraj ! Mai ales cand se alearga . Franarea cea mai eficienta se realizeaza prin combinarea franei de motor cu ambele frane , atat de mana cat si de picior . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 OK, dar cu franarea cum ramane...!? Nu folosesc nimanui jignirile, pana la urma fiecare franeaza cum stie sau cum apuca... » Post actualizat in 26 Apr 2015 18:21Nu inteleg de ce se vorbeste despre franarea in viraj ! Mai ales cand se alearga . Franarea cea mai eficienta se realizeaza prin combinarea franei de motor cu ambele frane , atat de mana cat si de picior . Pentru ca uneori te pomenesti furat de viteza la intrarea intr-un viraj...si ce faci ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 Pentru ca uneori te pomenesti furat de viteza la intrarea intr-un viraj...si ce faci ? O iei pe aratura . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 Furat se intampla sa fii atunci cand ataci virajul in viteza mult prea mare . Am zis ....franezi ( reduci) inaintea virajului . Cand esti ,,furat" in viraj ,daca mai si franezi ....o furi destul de grav. Si in super bike ....inaintea virajului se reduce (franeaza) , se trece intr-o treapta mai mica , iar in viraj practic se accelereaza . Acceleratia te redreseaza la iesirea din viraj si te mentine in echilibru in timpul sau . In viraj trebuie sa simti schimbarea centrului de greutate si tractiunea , sa uiti de frane pe cat posibil . (Zic si eu asa....) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 (editat) Furat se intampla sa fii atunci cand ataci virajul in viteza mult prea mare . Am zis ....franezi ( reduci) inaintea virajului . Cand esti ,,furat" in viraj ,daca mai si franezi ....o furi destul de grav. Si in super bike ....inaintea virajului se reduce (franeaza) , se trece intr-o treapta mai mica , iar in viraj practic se accelereaza . Acceleratia te redreseaza la iesirea din viraj si te mentine in echilibru in timpul sau . In viraj trebuie sa simti schimbarea centrului de greutate si tractiunea , sa uiti de frane pe cat posibil . (Zic si eu asa....) Corecta expunere. Intrarea in viraj cu viteza prea mare inseamna iesirea in decor, orice ai face, daca treaba asta nu se intampla, inseamna ca viteza nu a fost chiar asa mare. Editat Aprilie 26, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Aprilie 26, 2015 Share Postat Aprilie 26, 2015 (editat) Furat se intampla sa fii atunci cand ataci virajul in viteza mult prea mare . Am zis ....franezi ( reduci) inaintea virajului . Cand esti ,,furat" in viraj ,daca mai si franezi ....o furi destul de grav. Si in super bike ....inaintea virajului se reduce (franeaza) , se trece intr-o treapta mai mica , iar in viraj practic se accelereaza . Acceleratia te redreseaza la iesirea din viraj si te mentine in echilibru in timpul sau . In viraj trebuie sa simti schimbarea centrului de greutate si tractiunea , sa uiti de frane pe cat posibil . (Zic si eu asa....) stii ca oricat de expert in superbike ai fi, pe drumurile patriei o sa intalnesti o gramada de viraje compuse din doua arce de cerc, unu cu raza mare si unul cu raza mica, si ghici ce se intampla cand intrii din partea cu arcul de cerc cu raza mare? iti zic eu, anticipezi virajul, intrii cu o viteza iar cand te trezesti pe arcul de cerc cu raza mica, o sa vezi ca ai viteza prea mare. in cazul ala ce mai faci? pe un circuit, sau daca te invarti numai in cerc, e simplu ce ai de facut, dar ce te faci cand iesi din sat si dai de drumuri necunoscute? Editat Aprilie 26, 2015 de stRADu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.