Sari la conținut

Vibratii coarne 5000-7000 ture


pinnutz_789
 Share

Postări Recomandate

salut ! am observat ca vibreaza coarnele intre 5000-7000 ture.. vibreaza in asa fel incat daca merg in 50 km, 25 in turele alea, dupa 50 km imi amortesc mainile de parca am mers 400 km.. de la ce poate fi ? doar la turatia aia, si in toate treptele la fel.. si pe loc tot la turatia aia..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ! am observat ca vibreaza coarnele intre 5000-7000 ture.. vibreaza in asa fel incat daca merg in 50 km, 25 in turele alea, dupa 50 km imi amortesc mainile de parca am mers 400 km.. de la ce poate fi ? doar la turatia aia, si in toate treptele la fel.. si pe loc tot la turatia aia..
Echilibreaza roata cu guma pe ea, verifica rulmentii de la roata, jugurile, rulmentii de la juguri. vezi si cu guma cum stai, sa nu fi facut o galma pe undeva. Si eu aveam la CBR-ul meu un voblaj la o anumita viteza , mai ales cand mergeam cu o mana. Am facut o simpla echilibrare de roata si problemele s-au rezolvat. daca totul e ok, inclusiv echilibrarea, si problema persista schimba guma. Acum vad ca ai scris vibratii. In fine. vezi cum stai cu surubaraiele de la bloc motor, fa un reglaj de tacheti daca nu ai facut niciodata asta la mobra. Eu am pus amandoua probleme aici si de voblaj si de vibratii. Poti verifica si pe loc de unde vin vibratiile alea, accelerand si lasand brusc de gaz, pune mana pe mobra si vezi care e punctul cel mai tare de vibrare. , de unde pleaca. ori de la bloc, ori de la vre-o componenta de mobra destransa. Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e de la dezechilibre din motor, vibreaza si cand sta pe loc la neutral, ti se zbat si oglinzile in draci. Nu se pune vibratia de la ralanti. Vezi la ce turatie e maximul de vibratie. La un motor bun, vibratia oglinzilor scade si dispare cu cresterea turatiei.

 

Daca e de la roata, in mers, tragi ambreiajul si opresti motorul. Vezi cum e, apoi repornesti de la buton, bineinteles nu cuplezi ambreiajul fara motor pornit.

 

Hai sa separam sursa problemei(divide et impera)

 

bafta

Mesaj completat

A! deja ai spus ca si pe loc vibreaza, deci e de la motor. Singura chestie care se misca atunci cand stai pe loc si nu misca nici macar cutia de viteze, e ansamblul piston-biela-ambielaj(arbore cotit) si ambreiajul in functie de model si ce anume e montat pe arborele cotit. Supape tacheti sunt prea mici ca mase inertiale sa zguduie motorul, ca nu ghidonul e scuturat ci intreg motorul. Ma gandesc la rulmenti de ambielaj in primul rand.

Motorul se aude intr-un fel mai special, ciocaneli metalice prin el, etc?

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce m-as mai gandi tinand cont de motor 4 in linie(nu cunoc cum e la moto) ca daca exista posibilitatea de a gresi amplasera fiselor la bujii, ca secventa de aprindere sa nu mai fie 1-2-4-3 sau cum e in manual sa nu faca unda de soc, si sa fie gresita 1-2-3-4 sau alta combinatie gresita care produce un dezechilibru al motorului si zguduie de te ia naiba. Vezi in manual secventa si verifica ca poate ti-e foarte la indemana.

 

Daca ai turat motorul in gol la rosu f. mult si te-a lasat norocul, ti s-a dezechilibrat arborele cotit si atunci iar vibreaza, si o sa vrea sa-ti zboare din motor. Dar parca in cazul asta zguduiala creste cu turatia, nu are un maxim la 5000.

 

Bafta cu diagnoza!

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e de la dezechilibre din motor, vibreaza si cand sta pe loc la neutral, ti se zbat si oglinzile in draci. Nu se pune vibratia de la ralanti. Vezi la ce turatie e maximul de vibratie. La un motor bun, vibratia oglinzilor scade si dispare cu cresterea turatiei.

 

Daca e de la roata, in mers, tragi ambreiajul si opresti motorul. Vezi cum e, apoi repornesti de la buton, bineinteles nu cuplezi ambreiajul fara motor pornit.

 

Hai sa separam sursa problemei(divide et impera)

 

bafta

Mesaj completat

A! deja ai spus ca si pe loc vibreaza, deci e de la motor. Singura chestie care se misca atunci cand stai pe loc si nu misca nici macar cutia de viteze, e ansamblul piston-biela-ambielaj(arbore cotit) si ambreiajul in functie de model si ce anume e montat pe arborele cotit. Supape tacheti sunt prea mici ca mase inertiale sa zguduie motorul, ca nu ghidonul e scuturat ci intreg motorul. Ma gandesc la rulmenti de ambielaj in primul rand.

Motorul se aude intr-un fel mai special, ciocaneli metalice prin el, etc?

Motorul se aude sau nu intr-un fel mai special.. se aud niste ciocaneli metalice in el la anumite turatii 2-3000 dar asa se aud la yamaha, am avut si R6 si la fel se auzea, si motorul asa "ciocanea metalic" de nou. Altceva, am avut joc putin in jug, in sensul ca daca franam tare la o trecere de pietoni de la 10-15 km/h simteam un pac-pac in jug.. Am strans jugul si nu a mai facut o perioada, dar tot mergand si pe o roata si... iar si-a dat drumul, si in momentul asta face si jugul pac-pac cand franez.. Se poate sa fie de la rulmentii de la jug, si de la jocul jugului sa se transmita vibratii in coarne ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad la profil ca ai Y R1. Daca asa este atunci sa intelgem - vibreaza ghidoanele? Daca da, problema nu este din motor. Nu nu. Ce capete de ghidon ai? Daca sunt prea usoare vei simti virbatia in palme pentru ca masa capetelor de ghidon are un rost.

Jugul nu se strange - nu nu. Gresit ai facut daca ai facut asa. Rulmentii de jug trebuie sa lucreze liber. Prin strangere doar se aduc pe pozitie dupa care se slabeste strangerea si aduce prima piulita la nivelul unde nu mai exista joc in coloana si apoi se blocheaza cu a doua. Atat.

Troncanit si zgomote se aud mai ales in rulmentii de roata. Asa ca verifica atent acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu, motoarele au 1-2 arbori de echilibrare (un ax cu contragreutati pe el) aflati in fata si in spatele arborelui cotit si sunt conectati direct la el prin roti dintate. Ar putea vibra daca vreunul nu mai este sincronizat, dar nu-mi pot imagina nici un motiv pentru care ar "sari" vreun dinte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt rulmentii de la roata, jocul si pacaneala se simte sus in jug daca o imping si pun frana brusca se simte pac-pac.. se duce si revine.. iar cu vibratiile se poate sa fie tot de aici.. cand sunt stricati rulmentii de la jug, asa se intampla ?pacane?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualu de F650ST, zice ca trebuie sa fie atata de stransi incat sa nu aiba joc, dar suficient de destransi incat cu ghidonul pus si bracat max intr-o parte sa revina singur pe mijloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualu de F650ST, zice ca trebuie sa fie atata de stransi incat sa nu aiba joc, dar suficient de destransi incat cu ghidonul pus si bracat max intr-o parte sa revina singur pe mijloc.

Asa e, jocul de coloana sa nu existe. dar strangerea pentru eliminarea jocului se face la mana, daca se strange prima piulita cu simt de raspundere se elimina orice joc de coloana dar ... se strica si jucaria cu rulmentii :moron:

La R1 nu exista revenirea ca la F si nici acea cheie speciala pentru desfacut piulita :D Este din start o problema principial simpla :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu este strans ca la menghina, a fost strans cu cheie dinamometrica si de un mecanic de la suzuki, care a strans cat sa nu afecteze miscarea ghidonului sau.. deci nu se misca greu.. Si da, daca o misc pe loc fata spate cu frana fata pusa se simte si se si aude pac in fata, pac in spate.. Bine ca sa se intample asta ma cam las cu toata forta in fata, in spate pacane f repede inapoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum e prins motorul de cadru? ceva legaturi elastice? poate s-a dus vreuna si se transmit socuri catre cadru.

Mesaj completat

...caz in care nu ti-ar mai porni mobra :moron:

corect. Deci nu-i de la aranjamentul fiselor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explica-mi si mie te rog, cum poti strange cu cheie dinamometrica surubu ala cu 4 canale in el :moron: Are cheie special pt asa ceva sau cum? :D

da. asa cum poti comanda orice piesa de la orice motocicleta, poti comanda si accesorii, cum ar fi cheie pentru piulita respectiva si multe altele. Suzuki dau coduri de comanda si pt. piesele respective. plus ca daca vrei cu adevarat poti sa improvizezi una. dar nu cred ca e cazul, cu un minim efort se rezolva si fara. in manualul de Suzuki Bandit (cel original, nu Haynes) scrie ca stringerea se verifica cu un dinamometru, de exemplu cintar cu cirlig, trebuie sa indice cca. 1 Kgf la tragerea ghidonului de capat.

 

Cum e prins motorul de cadru? ceva legaturi elastice? poate s-a dus vreuna si se transmit socuri catre cadru.

Mesaj completat

 

corect. Deci nu-i de la aranjamentul fiselor.

porneste motoru' si cu fisele puse aiurea da' numai mers nu se cheama ce iese, ma gindesc eu ca si-ar fi dat seama omu' daca era asa de aiurea treaba asta.

 

da' eu cred ca prima data ar fi trebuit sa-l intrebe cineva daca are capete de ghidon sau daca le are pe cele originale. caz concret: eu am oglinzi aftermarket. cea stinga imi vibreaza tarisor, pe cind cea dreapta e mult mai linistita. multa vreme m-am gindit care-o fi explicatia si la un moment dat, holbindu-ma la ele, mi-a picat brusc fisa: in dreapta exista ansamblul pompei de frina, care e mult mai greu decit ce e in stinga, adica doar maneta de ambreiaj cu suportul ei (ambreiaj actionat de cablu, deci nu mare lucru ca greutate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La F, strangerea s-a facut cu cheia de la bicicleta, pegas :moron: Nu eu am facut, doar am asistat :D

 

Hmm, e mai bine asa, eu am desfacut un model mai noi si avea alta piulita care se desface cu o cheie cu doua ciocuri.... piulitele cu canelura clasice sunt cele mai uzuale insa.

Mesaj completat

nu este strans ca la menghina, a fost strans cu cheie dinamometrica si de un mecanic de la suzuki

Un mecanic de la Suzuki Tecuci? Vreau sa-l cunosc, am rude acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explica-mi si mie te rog, cum poti strange cu cheie dinamometrica surubu ala cu 4 canale in el :moron: Are cheie special pt asa ceva sau cum? :D

da, de aia am si fost la mecanic la suzuki sa-l stranga, altfel puteam sa-l strang si eu acasa, dar nu aveam cheie.. avea o cheie facuta de el care intra exact acolo apoi cu cheia dinamometrica

Mesaj completat

Hmm, e mai bine asa, eu am desfacut un model mai noi si avea alta piulita care se desface cu o cheie cu doua ciocuri.... piulitele cu canelura clasice sunt cele mai uzuale insa.

Mesaj completat

 

Un mecanic de la Suzuki Tecuci? Vreau sa-l cunosc, am rude acolo.

:D suzuki Galati :lol: ca alt service moto nu exista in judet.. :D

Mesaj completat

Cum e prins motorul de cadru? ceva legaturi elastice? poate s-a dus vreuna si se transmit socuri catre cadru.

Mesaj completat

 

corect. Deci nu-i de la aranjamentul fiselor.

hmm.. motorul este prins de cadru prin suruburi, care le-am dat jos si am pus buloane si alte suruburi (ale buloanelor) mai lungi in care sa intre si crash-padul.. poate sa fie de la asta? ..

dar totusi daca ar fi rulmentii de la jug stricati, ar putea reactiona in felul asta? prin vibratii in jug ? adica din jocul ala ?

Mesaj completat

si capetele de ghidon sunt cele originale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...