Dan Cata Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 Oamenii pamantului... culoare uleiului n-are nici o legatura.. cu perioada de schimb. OF!Sunt uleiuri care se fac negre in primele sute de km.. La al tau poate, la unele mobre racite cu apa, uleiu se face alb si ca maioneza de gros Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 Oftezi tu, dar oftezi degeaba! Bineinteles ca uleiul se innegreste dupa cateva sute de km, as zice chiar dupa cateva zeci de km, dar asta pt ca in motor ramane mereu o cantitate apreciabila de ulei vechi care murdareste uleiul nou. La motorul nou inegrirea uleiului se face dupa mii de km. Acum la mine, dupa primul schimb de ulei si dupa 5500 km uleiul este inca curat. Asta este si motivul pt care uneori eu am facut o spalare a motorului cu 1 L de ulei de sacrificiu si apoi s-a pastrat curat pana la jumatatea perioadei dintre schimburi. Asta este, unii exagereaza intr-un sens, altii in celalalt legat de intretinerea moto. Fiecare citeste si hotaraste ce politica sa adopte legat de propria motocicleta. Faptul ca invariabil le vindem o data la 2-3 ani pt mine nu este un argument pt a elimina sau neglija motorul. Eu am ramas prieten cu toti cei care mi-au cumparat motoarele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 nu pot sa nu remarc o treaba. cind am cerut niste sfaturi cu o problema reala unii m-au luat la misto. acum mi se pare mie ca unii n-au probleme da-si cauta. eu unul am pus si Mobil1 de masina in Bandit si merge ca-n prima zi. altii au niste probleme existentiale de te face sa crezi ca-si curata motorul pe dinauntru cu periuta de dinti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 Faptul ca invariabil le vindem o data la 2-3 ani pt mine nu este un argument pt a elimina sau neglija motorul. Eu am ramas prieten cu toti cei care mi-au cumparat motoarele. Eu am motocicleta de 3ani si jumatate si nici nu vreau sa o vand. Are 95000km si merge pe 96. Si e din 1991. Si nu-mi bat joc deloc de ea. Uleiul se innegreste pentru ca se arde nu pentru ca se amesteca cu uleiul vechi. O fractiune din ulei este ars, de aia se innegreste, nu ca spala pe nimeni sau se amesteca cu.. mai stiu eu ce. De proba - toarna 200ml ulei negru in 2,5L de ulei nou - vezi daca se innegreste, asa de curiozitate.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 nu pot sa nu remarc o treaba. cind am cerut niste sfaturi cu o problema reala unii m-au luat la misto. acum mi se pare mie ca unii n-au probleme da-si cauta. eu unul am pus si Mobil1 de masina in Bandit si merge ca-n prima zi. altii au niste probleme existentiale de te face sa crezi ca-si curata motorul pe dinauntru cu periuta de dinti. Sustin. Dupa trei schimburi de ulei moto: Castrol, Motul si Bixxol de la OMV (tot pt. moto) am ajuns la al patrulea ulei: BP 10-W40 pt. auto. Culmea ca din toate de pana acum cu cel din urma motorul toarce cel mai fain, cat despre faza cu patinatul ambreiajului mi-am dat seama ca-s doar urban mith-uri. Aaaa, dupa 2500 de km am dat un pic drumul la buson sa "pipai" uleiul la degete. Nu s-a subtiat deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 acuma eu nu recomand ca lumea sa faca asta dar eu unul sint convins ca n-are treaba. Mesaj completat inca ceva, cu toate ca am scris treaba asta in nenumarate rinduri. am avut o semi-revelatie cind am citit la manualul motorului meu asta: oil change without oil filter - 3.3l with oil filter - 3.5l dry engine, after rebuild - 4.6l nu ma apuc sa calculez acuma, dar credeti-ma pe cuvint ca iese ca aproape 3% ramine detergent din ala dupa o "spalare". daca cei 3% (~100ml) conteaza sau nu... prefer sa nu aflu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 21, 2010 Share Postat Septembrie 21, 2010 acuma eu nu recomand ca lumea sa faca asta dar eu unul sint convins ca n-are treaba.Mesaj completat inca ceva, cu toate ca am scris treaba asta in nenumarate rinduri. am avut o semi-revelatie cind am citit la manualul motorului meu asta: oil change without oil filter - 3.3l with oil filter - 3.5l dry engine, after rebuild - 4.6l nu ma apuc sa calculez acuma, dar credeti-ma pe cuvint ca iese ca aproape 3% ramine detergent din ala dupa o "spalare". daca cei 3% (~100ml) conteaza sau nu... prefer sa nu aflu. In general in motoare ramane aproape 1L de ulei vechi la fiecare schimb, oricata gimnastica ai face cu motorul. "Detergentul" ala din "engine flush" este de obicei un solvent foarte volatil. De altfel, pana sa se inventeze uleiul multi-grad iarna se practica amestecarea uleiului monograd cu kerosen pentru a'l subtia la pornire dupa care, cand motorul se incalzea kerosenul se evapora... sau cel putin asta era ideea. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 (editat) Sustin. Dupa trei schimburi de ulei moto: Castrol, Motul si Bixxol de la OMV (tot pt. moto) am ajuns la al patrulea ulei: BP 10-W40 pt. auto. Culmea ca din toate de pana acum cu cel din urma motorul toarce cel mai fain, cat despre faza cu patinatul ambreiajului mi-am dat seama ca-s doar urban mith-uri. Aaaa, dupa 2500 de km am dat un pic drumul la buson sa "pipai" uleiul la degete. Nu s-a subtiat deloc. Foarte stiintifica metoda de calcul a vascozitatii: pipaitul cu degetele. Daca era o femeie mai ziceam (glumeam mai sus: stiu ca o diferenta de vascozitate se observa destul de rapid) Eu personal nu am bagat ulei auto decat in R1200GSA pentru ca are ambreiajul uscat. In astea cu ambreiaj "umed" in ulei, pun nu mai moto. Pana la urma nu este de ras daca cineva schimba uleiul la 5000. Rau nu ii face, sunt banii lui, motorul lui. Uleiurile mai oxideaza dupa 6 luni si pierd din proprietati. Dar cum am mai zis: fiecare isi trateaza motorul cum vrea. Eu am ales varianta "recomandata de fabricant": schimb la 10.000 cel mult, sau la 6 luni. Simplu Editat Septembrie 22, 2010 de Baiazid Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 acum mi se pare mie ca unii n-au probleme da-si cauta. Depinde cum privesti problema. Poti la fel de bine zice, paradoxal, unii chiar au probleme Ontopic: O stiu asta de la un mecanic batrin: Daca dupa schimb, inainte sa pui uleiul nou, pui intii niste ulei de masline presat la rece (de preferinta grecesti), se mai inmoaie cuzinetii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sp33d_fr3ak Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Lectura placuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Jumatate din clipul ala e adevarat - Omit si faptul ca o parte din acele depuneri constituie si ULEI ars, pentru ca o parte din uleiul care unge peretii cilindrului ARDE odata cu amestecul si apoi se intoarce in circuitul de ulei. - dar de cand incep cu agentul verde.. deja o dau in SF-uri. Depunderi de-alea cum arata ei o sa vezi la un motor la care se schimba uleiul la 20.000km.. in nici un caz la un motor moto. Si ei mai omit ceva in filmuletul lor - filtrul de ulei.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 precum si faptul ca uleiurile moderne au in compozitia lor aditivi care nu permit sedimentarea malului, ci mentin mizeria in ulei,sa fie stransa de filtru si restul scursa la schimbul de ulei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Din filmulet am invatat: 1. Dupa cum bine spunea si Moderatorul Troll, motorul ala nu are filtru de ulei. 2. Daca e sa ne luam dupa animatiile de pe calculator, Colgate spala cel mai bine dintii, Ariel spala cel mai bine hainele si Fairy spala cel mai bine vasele; mai nou Motul spala cel mai bine putina, pardon motorul. Stii ce e cel mai interesant. Cred ca toti au auzit de Black Death, Sludge sau alte asemenea nume. E smoala aia renumita care se formeaza pe motoarele, vechi si neintretinute. Specialistii in uleiuri stiti ce au spus? Ca mare parte din smoala aia e tocmai aditivii aftermarket pe care multi ii puneti in motoare si care in loc sa te ajute iti termina motorul. Hai sa fim seriosi, cand cumperi un ulei bun, de marca, nu credeti ca a fost aditivat intocmai pt. cerintele motorului? Eu cred ca prin adaosul de aditivi ne jucam cu insasi balanta optima de ulei/aditivi pe care fabricantul a cheltuit milioane de dolari in cercetare sa o gaseasca, da` neah, intotdeauna nea Mitica mecanicu` stie mai bine decat trupa aia de injineri cu halate albe care stau toata ziua cu nasu-n buchii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 De curios doar, putem ajunge cu totii la o cocnluzie universal valabila, stabilita de comun accord cu referire la ce ulei e mai bun pt motoru fiecaruia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 De curios doar, putem ajunge cu totii la o cocnluzie universal valabila, stabilita de comun accord cu referire la ce ulei e mai bun pt motoru fiecaruia? Mobil1 de masina. stop pe rosu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 3L de ulei de la bunica in care s-au fript bine 2 pui si un sac de cartofi. In general cam orice ulei cu indicativul corect se presupune ca ar trebui sa-si faca datoria la fel de bine. Acum mai nou singura diferenta poate ca ar fi intre vitezane si restul ptr ca functioneaza la turatii mai mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Septembrie 23, 2010 Share Postat Septembrie 23, 2010 In general in motoare ramane aproape 1L de ulei vechi la fiecare schimb, oricata gimnastica ai face cu motorul. Asta daca ai motor de Raba si intra 20 litr de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 Asta daca ai motor de Raba si intra 20 litr de ulei. sau suzuki bandit de 600 am avut o semi-revelatie cind am citit la manualul motorului meu asta:oil change without oil filter - 3.3l with oil filter - 3.5l dry engine, after rebuild - 4.6l nu ma apuc sa calculez acuma, dar credeti-ma pe cuvint ca iese ca aproape 3% ramine detergent din ala dupa o "spalare". daca cei 3% (~100ml) conteaza sau nu... prefer sa nu aflu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Septembrie 25, 2010 Share Postat Septembrie 25, 2010 eu zic ca astia se refera la faptul sa nu amesteci uleiurile in felel urmator:pui un litru dintrun tip de ulei alt litru din alt tip etc.. dar daca faci schimbul si pui alt tip de ulei decat cel folosit inainte nu poate exista vreo problema ,eventual numai in cazul ca cel dinainte a folosit ulai de masline!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.