cosx25 Postat August 16, 2008 Share Postat August 16, 2008 cosx e bun ala, am si eu 10W40 semisintetic repsol multivalvulas (ce pusca mea, doar am 2). L-am pus ca e de capatat, si vad ca e ok (maine il schimb, ca mai am inca 1 l). Stai linistit, ca merge si cu floriol daca-i pui, ulei sa fie si 10W40. Sintetic e chiar mai bun, insa daca nu ai bani merge si semisintetic. In rest benzina si da-i bataie. Nu e scump asta repsol moto sintetico e 26 ron, dar multi spun de 15w40 sau 15w50 si eram cam stresat. Am schimbat azi uleiul era negru si mai facea si spuma cum spuneai tu ca la 1000 km se schimba cel mult 1300 cred ca daca la 1500 era negru... si mirosea a benzina. Cam la o luna asa fac 1000 km Daca amestec uleiul intre ele are ceva ? Mai ramane cate 200 ml in fiecare bidon, nu e aceasi firma, sa amestec semisintetic cu sintetic are ceva ? Mai am si motul care e semi si sa il amestic cu repsol sintetic. Era mai bun ulei 15W50 mineral tot repsol? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat August 16, 2008 Share Postat August 16, 2008 Nu e scump asta repsol moto sintetico e 26 ron, dar multi spun de 15w40 sau 15w50 si eram cam stresat. Am schimbat azi uleiul era negru si mai facea si spuma cum spuneai tu ca la 1000 km se schimba cel mult 1300 cred ca daca la 1500 era negru... si mirosea a benzina. Cam la o luna asa fac 1000 km Daca amestec uleiul intre ele are ceva ? Mai ramane cate 200 ml in fiecare bidon, nu e aceasi firma, sa amestec semisintetic cu sintetic are ceva ? Mai am si motul care e semi si sa il amestic cu repsol sintetic. Era mai bun ulei 15W50 mineral tot repsol? nu amesteca uleiurile intre ele.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutz100cc Postat August 16, 2008 Share Postat August 16, 2008 Nu e scump asta repsol moto sintetico e 26 ron, la mine e 45 de ron. la Paneuro. ) atata am dat eu sapt trecuta pe un litru de repsol moto sintetic 4T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
don' juan Postat August 16, 2008 Share Postat August 16, 2008 la mine e 45 de ron. la Paneuro. ) atata am dat eu sapt trecuta pe un litru de repsol moto sintetic 4T. La mine e 35 ron...si e adus import din ungaria... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutz100cc Postat August 16, 2008 Share Postat August 16, 2008 La mine e 35 ron...si e adus import din ungaria... hotiii ... nu degeaba are patronu ditamai vila si vreo 3 masini ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosx25 Postat August 16, 2008 Share Postat August 16, 2008 la mine e 45 de ron. la Paneuro. ) atata am dat eu sapt trecuta pe un litru de repsol moto sintetic 4T. Poate e full sintetic racing, al meu scrie sintetico. Eu am cumparat de la ivas suzuki din galati, in alta parte nu prea gasesti decat Mobil1 semi-sintetic sau mineral care mi-l baga pe gat toti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosx25 Postat August 17, 2008 Share Postat August 17, 2008 ionutz, ulei MOTO in scuter cu ambreiaj centrifugal e risipa de bani. Ala e pentru motociclete cu ambreiaj in baie de ulei. La chinezi in 4 t merge uleiul de masina la fix. Dar in carte asa scrie si peste tot asa spune ulei 4T se pune de moto. Uni au pus si de masina dar de masina sunt multe tipuri si nu stiu de care sa aleg. Sunt ulei de scuter dar sunt semisintetic nu sintetic, nu stiu dc, asa trebuie la scutere semisintetic ? Am mai vazut un ulei de la repsol, ulei transmisie 2T la 4T nu e aceasi transmisie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutz100cc Postat August 17, 2008 Share Postat August 17, 2008 Uleiul de transmisie e ulei de transmisie, nu conteaza numarul de timpi ai motorului. Ala daca l-ai schimbat o data la 300 de km cu unul sintetic nu mai ai treaba cu el. Mai zic odata, poate ne intelegem: in motor chinezesc de scuter in 4T (motorul GY6 a lu Honda) se pune ulei de motor in 4T, mineral, semisinstetic sau full sinstetic 10W40, peferabil fara sa schimbi, marca, tipul si vascozitatea (adica alegi unul si tot pui din ala, asa e cel mai bine). Nu trebuie sa fie ulei moto, nu trebuie sa fie ulei de scuter, nu trebuie sa coste 70 de lei litrul. deci e bun si ulei mai ieftin 10W40 ... sintetic? precizez ca vreu sa am grija ce bag in motorul meu ... nu e un chinez ca celalalte. (nu doresc sa jignessc aia cu chinezuri) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaDuCu_CostEL Postat August 17, 2008 Share Postat August 17, 2008 Scuterul meu se intelege cel mai bine cu Motul Scooter Expert 4T ... e 31 de lei litru si eu zic ca nu-i chiar asa de scump. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scuteristu Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 eu in scuterul meu am pus ulei mineral 15w40. L-am luat din hipermarket cu 12 lei. Am facut deja vreo 3000km cu acest ulei si ma gandesc deja sa-l schimb. desi ar mai merge inca, nu e degradat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutz100cc Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 Deja trebuia sa-l schimbi de 2 ori, dar cum vrei tu. chiar... in mod normal lacati km se schimba uleiul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scuteristu Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 eu zic ca merge peste 5000km. Ca sa pastrezi motorul in stare buna, conteaza ca pana se incalzeste motorul sa-l lasi mai usor. Dupa, poti sa-i dai forja cat doresti. Un alt aspect de care sa tii cont este sa nu-l supraincalzesti. Asta se poate intampla daca urci un deal mai mare, fara pauza, cand e cald afara. La drum intins cu acceleratia la maxim nu se supraincalzeste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scuteristu Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 eu zic ca merge peste 5000km. Ca sa pastrezi motorul in stare buna, conteaza ca pana se incalzeste motorul sa-l lasi mai usor. Dupa, poti sa-i dai forja cat doresti. Un alt aspect de care sa tii cont este sa nu-l supraincalzesti. Asta se poate intampla daca urci un deal mai mare, fara pauza, cand e cald afara. La drum intins cu acceleratia la maxim nu se supraincalzeste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutz100cc Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 eu zic ca merge peste 5000km. Ca sa pastrezi motorul in stare buna, conteaza ca pana se incalzeste motorul sa-l lasi mai usor. Dupa, poti sa-i dai forja cat doresti. Un alt aspect de care sa tii cont este sa nu-l supraincalzesti. Asta se poate intampla daca urci un deal mai mare, fara pauza, cand e cald afara. La drum intins cu acceleratia la maxim nu se supraincalzeste. si ... motorul cam in cat timp poti zice ca s-a incalzit? cand e frig afara numai sau si cand e cald..? la amandoua conditiile de temperatura cred ca se aplica... nu? cat ar trebui lasat sa mearga la ralanti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haste Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 fratilor am o problema si nu`i dau de cap, totu a inceput acuma 2 zile cand am dat jos filtru sal spal si am vazut ca era mizerie la gura unde`s ia aeru la carburator si m`am decis sa`l curat si pe asta, dupa ce am facut toate astea... l`am pus la loc odata cu filtru , si am obs ca merge inecat, da in nas... si nu inteleg de ce ... nu l`am dereglat nimic , l`am pus asa cum l`am scos(Carb) am incercat din surubu de aer , tot la fel i`am ridicat shaiba pe mijloc + reglat subur aer, nimic , nu inteleg de ce nu`mi merge parca e posedat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
roxanna_ghfx Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 fratilor am o problema si nu`i dau de cap, totu a inceput acuma 2 zile cand am dat jos filtru sal spal si am vazut ca era mizerie la gura unde`s ia aeru la carburator si m`am decis sa`l curat si pe asta, dupa ce am facut toate astea... l`am pus la loc odata cu filtru , si am obs ca merge inecat, da in nas... si nu inteleg de ce ... nu l`am dereglat nimic , l`am pus asa cum l`am scos(Carb) am incercat din surubu de aer , tot la fel i`am ridicat shaiba pe mijloc + reglat subur aer, nimic , nu inteleg de ce nu`mi merge parca e posedat Ai incercat c-un exorcist? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosx25 Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 eu in scuterul meu am pus ulei mineral 15w40. L-am luat din hipermarket cu 12 lei. Am facut deja vreo 3000km cu acest ulei si ma gandesc deja sa-l schimb. desi ar mai merge inca, nu e degradat. Ce ulei e ala 15W40 mineral ce firma ? Si de unde lai luat (asta ca ideie ca eu nu sunt din buc ) Mai spun uni ca chinezariele nu sunt bune si nu tin, pai cum ei vor cum il cumpara sa mearga max cu ele, era unul care cica ia crapat motorul la 20 km dar el mergea 75 incontinu km multi, pai.... nu rodaj nu pastrate, mers cu el prin camp gropi, nu schimbat uleiul si dat forja, cum sa tina. Cei care vorbesc ca nu sunt bune si se strica repede mai intai sa invete sa ingrijeasca un scuter sa faca rodajul calumea schimb de ulei mai des mers decent si mai vorbim. Eu vad chiar la mine in sat ia scuter nou si jar cu el, cat tine tine si dupaia spune ca sunt proaste. Mai spun ca sh sunt bune pai alea le ei gata rodate la 10000 km motorul e rodat calumea ce sa mai crape si intradevar sunt mai rezistente dar sa nu dea pe un scuter 25 mill si sa-l tina cat unul de 100 mill. Si la unul de firma daca nu faci rodajul crapa si mergi prin toate gropile ce e tractor De ce la uni oameni chiar aici pe forum nu se plang asa tare de ele, sunt oameni care stie ce e ala scuter si scoate din el atat cat poate el e constient ca la 25-30 mill cat dai pe el merge cum merge si nu fuge cu 100 km/h si nu se ridica intr-o roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haste Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 Ai incercat c-un exorcist? o sa`l duc la vre`unu sa vad daca mai paote fi recuperat.... acuma toate de`odata mi`au cazut ) stopu spate(nu se mai aprinde cand franez) demaratoru (s`a spart un magnet) , acuma numai vrea sa mearga calumea... semnale numai am de vreo 2-3 luni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scuteristu Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 scuteristu, in stilul asta la 5000 km schimbi motorul cu totul nu doar uleiul. 5000 km are interval de schimb dacia, in care intra 3 litri si are si filtru de ulei, ceea ce tu nu ai. De aia se schimba uleiul la 1000 km la chinezi, ca sa scoti impuritatile din motor. Dar faci cum vrei. motorul merge f bine, stai linistit. Dacia are intervalul de schimb la 15000km (desi ar merge si mai mult), intra 3 litri dar are si 4 pistoane. Eu am controlat recent uleiul la scuteru meu, la 3000km, si pare in stare buna. e de culoare maro (un ulei uzat e negru) si are proprietati de ungere f bune. Uleiul se controleaza astfel: iei de pe joja o picatura de ulei si il pipai intre degete, daca il simti unsuros, mai merge. E o risipa sa schimbi uleiul la 1000km. Un ulei degradat e negru si se simte la pipait. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 Uleiul tau nu e degradat, e plin de impuritati. Vei vedea asta daca-l schimbi si-l lasi la decantat intr-o sticla transparenta cateva zile. poate si din cauza ca scuterele nu au filtru de ulei se impune un schimb mai des,nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 Dacaia 1310 are interval de schimb de ulei 5000 de km... Poate omul se referea la uleiul de transmisie cand a spus 5000. Cel putin asa scrie "la carte" - uleiul de transmisie se schimba din 5000 in 5000km. Unii poate sunt mai chitrosi si se gandesc ca e risipa sa schimbi uleiul des la un motor asa mic, fara pretentii. Dar tocmai asta e ideea, ca motorul asta fara pretentii are mai multa nevoie de atentie decat unul mare, sofisticat Mai bine dau 25-30 lei pe ulei o data la 1000km si pierd 5 minute din timpul meu pretios, decat sa schimb setul la 5-6000 Personal am schimbat prima oara uleiul la 20 km dupa ce am luat scuterul (nu aveam incredere in ce i-au pus ei din fabrica, si intr-adevar, deja era negru dupa 20 km), apoi la 400km si la 850km. Tot la 850 km am schimbat si uleiul de transmisie si am spalat filtrul de aer (care deja era plin de jeg in conditiile de trafic de Bucuresti). Urmatorul schimb il voi face la 1800 km, si motor si transmisie. Am folosit Motul 10W40 si Motul 80W90. La 1500 (mai am vreo 250 de facut) ii voi schimba si bujia cu un NGK Iridium. Dar deh, eu sunt un caz aparte, care tine si ii place sa-si intretina motorizatele Am reusit performanta cu o dacie din '84 (pe care inca o mai am pt ca imi place sa surubaresc la ea ) de a ajunge la 150mii km fara sa desfac motorul, si inca trage foarte bine si consuma ulei in limitele normale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminake Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 (editat) pm ce sa zic si eu o sa fiu tata sper sa fie baiat daca-i fata o leg de calorifer cu lant sa nu puneti voi bagabontilor mana pe ea multumesc anticipat ps: pot sa-mi iau motor, acu am mostenitor ... Editat August 19, 2008 de cosminake Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sherbann Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 Felicitari, cosminake! eu m-am apucat de moto cand eram insarcinati...a mea a si venit la scoala moto cu burta la gura, de se uita chioras si instructorul Sarcina usoara!!! ps: la mine a iesit fata da's f mandru!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminake Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 (editat) Felicitari, cosminake!eu m-am apucat de moto cand eram insarcinati...a mea a si venit la scoala moto cu burta la gura, de se uita chioras si instructorul Sarcina usoara!!! ps: la mine a iesit fata da's f mandru!!!!!! sa-ti traiasca sa fie sanatoasa ... si tacsu la fel Editat August 19, 2008 de cosminake Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutz100cc Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 pm ce sa zic si eu o sa fiu tata sper sa fie baiat daca-i fata o leg de calorifer cu lant sa nu puneti voi bagabontilor mana pe ea multumesc anticipat ps: pot sa-mi iau motor, acu am mostenitor ... Felicitari cosminake. :makeout: cum reglez frana pe spate? e pe tambur ... potfaceeu singur oaresau sa ma duc la un mecanic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.