Silver Arrow Postat Septembrie 4, 2020 Share Postat Septembrie 4, 2020 (editat) La 30.08.2020 la 8:00, mobiletron a spus: Nu folosesc turatii mari, era la 3-400 de ture. Vibratiile sunt specifice, m-am uitat la clipuri pe youtube unde profesionisti lucreaza cu strunguri mici si acelasi tip de zgomot il au si acelea.Cutitele sunt ascutite bine, cel putin primul e cumparat de la Rocast si desi nu a fost scump este foarte eficient si taie fara probleme. Practic pe un strung mare si profesional acel cutit ar face treaba buna la un pret nesperat de mic (cca 30 lei). Ai lucrat cu burghiul cu turatie cam mare. Scartaitul ala nu e de bine. Dupa aceea ai redus tutatia si s-a auzit mai bine. Desi WD40 are si ceva ungere nu e bun pentru ce lucrezi tu. Cel mai indicat este sa folosesti o emulsie de racire pentru prelucrari prin aschiere. Ea foloesete pentru ungere si racire. Daca nu ai de unde sa iei, sau gasesti doar la bidoane prea mari, poti incerca cu un spray. Se gaseste de ex la Hornbach: Il folosesti si cand strunjesti cu un cutit. Sa protejezi sculele. Merita si ele un 20 de lei Sau dai un goagal cu ''emulsie de racire'' si gasesti oferte cate vrei. Editat Septembrie 4, 2020 de Silver Arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 4, 2020 Share Postat Septembrie 4, 2020 are cineva filiere de dimensiuni mari dar cu un pas marunt? as avea de reparat un filet la o mobra care are piulita sudata ca s-a dus dracu filetul. Nu stiu dimensiunile exacte ale axului dar pasul filetului este marunt din cate imi aduc eu aminte pentru ca nu ai mult spatiu la dispozitie, ceva de genul 1 sau 0.75 Plus reparatia trebuie sa o fac pe motoreta deci tre sa inventez si o scula care sa imi permita sa fac filetul un pic mai din exterior ca in filiera clasica nu prea e spatiu destul decat daca i se scot manerele si atunci e altceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 4, 2020 Share Postat Septembrie 4, 2020 1 oră în urmă, GoodKat a spus: Ce inseamna mare cu pas marunt? Pasul folosit in general pe la motociclete e de 1 la suruburi gen M6 si de 1.25 la suruburi mai mari, M8, M10. cred ca e pas de 1 din cate imi aduc eu aminte, este vorba de axul pinionului de atac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 4, 2020 Share Postat Septembrie 4, 2020 Acum 59 minute, GoodKat a spus: Ia vorbeste cu @Cesar si vezi daca are. Dar depinde de cat de fwtizat este filetul. O rectificare a filetului vechi se poate, un filet nou, nu prea ai cum. e dus filetul, au sudat piulita de ax.. astept sa ajunga mobra sa o vad si sa vad ce pot face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Septembrie 5, 2020 Share Postat Septembrie 5, 2020 23 hours ago, Silver Arrow said: Desi WD40 are si ceva ungere nu e bun pentru ce lucrezi tu. Cel mai indicat este sa folosesti o emulsie de racire pentru prelucrari prin aschiere. Ea foloesete pentru ungere si racire. Daca nu ai de unde sa iei, sau gasesti doar la bidoane prea mari, poti incerca cu un spray. Se gaseste de ex la Hornbach: Il folosesti si cand strunjesti cu un cutit. Sa protejezi sculele. Merita si ele un 20 de lei Pur si simplu nu am apucat sa cumpar, eram hotarat sa cumpar de la Rocast dar voiam sa mai iau si altceva si nu am mai ajuns sa fac comanda. O sa iau zilele astea, dau o fuga cu mobra pana la Hornbach si rezolv. Indreptarea unui con de la reglajul subarului la un carburator in care a intrat apa si a corodat multe piese. La acest surub a corodat conul care impinge subarul si este afectat si filetul pe care voi pune niste Loctite. Nu-mi bateam capul cu el pt ca am gasit nou la BMW si nu e scump (20-25lei) dar vine in 2-3 saptamani iar eu am nevoie de el zilele astea ca sa pornesc un motor: 20200905_122854.mp4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Septembrie 6, 2020 Share Postat Septembrie 6, 2020 Vezi la www.badi.ro daca au ceva de la Unior, au raport calitate pret foarte bun. Am folosit de cateva ori presa de la Unior si in mod clar este mai buna fata de ce aveam eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 6, 2020 Share Postat Septembrie 6, 2020 Pentru rulmenții rotilor e nevoie de o tijă de cca 10 MM grosime și vreo 20-30 cm lungime, musai oțel. Scoți rapid rulmenții, nu strici nici locașurile lor. Deși mi-am luat extractor interior, nu l-am scos, poate la iarnă să demontez bascula și să îi schimb rulmenții (tura trecută nu ajunsese trusa). O să zici că e un distanțier înăuntru, de ăla scapi imediat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 6, 2020 Share Postat Septembrie 6, 2020 (editat) Bagi tijă până ajunge la 1-2 mm de marginea de jos a distanțierului, împingi lateral, să scoți distanțierul de pe centru. Apoi bați ușor în cămașa interioara a rulmentului de jos, in cruce. Iese lejer. Nu știai metoda? Dacă rulmentul opune rezistență, poți da cu wd40, dar până acum nu a protestat niciunul. Pică rulmentul și distanțierul, întorci roata, scoți celălalt rulment. Cureți bine totul, bați rulmentul ușor pe margine, cu grijă să nu aținti simeringul sau cămașa interioara. Folosești rulmentul vechi pe post de "ajutor", dacă nu ai o tubulară destul de mare. Eu gresez rulmentul pe exterior înainte să îl introduc în toată. Cu un dorn potrivit bat rulmentul pe toată cămașa exterioară, până sună "a plin". Înseamnă că e fix unde trebuie. Întorc roata, PUN DISTANȚIERUL (foarte important sa nu se uite de el), repet operațiunea cu celalt rulment, având grijă să centrez distanțierul. Grijă mare să fie fix pe mijloc. Când observ că rulmentul de sus a atins distantierul, mă opresc. Restul face axul, când e strânsă piulița. Simeringurile le dau cu vaselină cu litiu sau silicon, intră ușor, sunt protejate până la prima spălare. No, cam așa procedez eu, că nu am presă hidraulică. Pe aia chiar nu am unde să o mai pun în garaj. La basculă poate ai loc, la fel și la jug, dar am întâlnit mobre la care am polizat cămașa mare de la rulmenții jugului, că nu aveam nici unde sa bat, nici cum să trag de el. La basculă trebuie model cu 4 fălci, depărtate de șurub (pun mâine poză), nu pot bate în ei, că au distanțier și ăla nu se mișcă. Dacă nu e distanțier, atunci e canalul îngustat, eram prea nervos să investighez, așa că am curățat perfect rulmenții, pus vaselină de aia bună și... aia a fost, pot trăi cu joc de cca 1 mm la capătul basculei. Editat Septembrie 6, 2020 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 6, 2020 Share Postat Septembrie 6, 2020 (editat) Merge mutat distanțierul, garantat. E chin mare cu filet si piulița/șaibe, am incercat și eu, prefer tijă sau dorn. Eventual menghină și tubulare, în cazul tripodei amortizorului. Editat Septembrie 6, 2020 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 6, 2020 Share Postat Septembrie 6, 2020 Nu mai am rulmenți de schimbat, că puteam filma, distantierul se mișcă deoparte chiar lejer. Când mai ajung prin oraș, cred că merg in bazar să caut niste tubulare vechi mari, peste 32 mm, eu îs mai clasic la unele chestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 7, 2020 Share Postat Septembrie 7, 2020 Acum 19 ore, GoodKat a spus: Daca merge mutat distantierul, am scapat de o grija. Revin cu update pe la sfarsitul saptamanii. Una bucata conexpand, ales sa intre la fix (+/- mm) pe rulment, expandat, batut in el din spate... problema rezolvata rapid si elegant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 7, 2020 Share Postat Septembrie 7, 2020 Deci tot la ciocan se ajunge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 La 06.09.2020 la 12:45, GoodKat a spus: Babaeti, vreau sa imi cumpar doua extractoare de rulmenti, unul pentru interior (roti, cartere) si unul pentru exterior (axe). Diametre mici, 12-38 pe acolo, vreau sa schimb rulmentii de la rotile motoretei. Recomandari, ceva? nu o sa gasesti , pt ce ai tu nevoie modifica o dalta buna + feon si aia e mai bine iti iei o trusa de montat rulmenti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 un extractor de interior de calitate costa ceva bani (nu merita sub nici o forma pt hoby) iar alea ieftine nu functioneaza foarte bine sau deloc daca chiar tii neaparat sa iei ceva de calitate ia KUKKO sau SKF (cred ca tot KUKKO le face) , dar tine-te bine cand vezi pretul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Septembrie 11, 2020 Share Postat Septembrie 11, 2020 La 29.08.2020 la 22:45, GoodKat a spus: Hmmm...sincer sa fiu nu stiu ce sa iti recomand. Eu am pus ochii pe un MMA/TIG/MIG-MAG de la Telwin, cam pe la 3300 de lei...dar sunt constient ca mai adaugi cel putin 1000 de lei la pret...Butelie cu gaz si alte consumabile...pentru inceput. As fi fericit sa gasesc ceva de calitate mai jos de banii astia. Referitor la nou vs sh...discutie lunga. Daca gasesti un aparat de care nu si-a batut nimeni joc, clar SH, e posibil sa il iei si cu accesorii. Nou dar low/medium quality...e cam loterie, zic eu. Done Lincoln Electric (140ah) este castigatorul (incl TIG). Alta viata... Am de facut scara metalica la casa si deja am alt spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 11, 2020 Share Postat Septembrie 11, 2020 Acum 38 minute, florinelu07 a spus: Am de facut scara metalica la casa si deja am alt spor. sa pui poze, sper ca mergi cu el la blana pe tabla de 2,5-3mm cat o avea scara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Septembrie 11, 2020 Share Postat Septembrie 11, 2020 Acum 17 minute, superbec a spus: sa pui poze, sper ca mergi cu el la blana pe tabla de 2,5-3mm cat o avea scara 4m Diferenta de nivel (3 elemente - dpua coborari si zona de odihna rupta in 4 trepte). Momentan sudez cu 2.5mm (Omnia 46) ca imi ajunge la 4mm grosime. Nu prea trec de 80-85ah ca musca bine pe modul crisp. Oricum, alta liga fata de Iweld caruia realist nu am ce sa ii reprosez deca ca imi ramasese "mic". Ramane aparat de backup. Acum 7 minute, GoodKat a spus: Cat o fo halatu? Nou? Sh? Sh (cu intrare in service la activ - picat transformator) dar cu garantie 6 luni. Cam -50% fata de nou, dar model de 8-10 ani. Am luat Lincoln ca era ceva mai ieftin decat un Kemmpi din aceiasi liga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 11, 2020 Share Postat Septembrie 11, 2020 nu mai termina sudura la colturi si ai grija cu craterele , mai bine polizezi decat sa lasi crater. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Septembrie 11, 2020 Share Postat Septembrie 11, 2020 Ai dreptate. Inca rafinez tehnica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 12, 2020 Share Postat Septembrie 12, 2020 E, ai văzut? De acum știi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 12, 2020 Share Postat Septembrie 12, 2020 Sunt rulmenți tip 2rs, gresați. Lumea zice să nu se adauge vaselină, că au exact câtă trebuie. Spun și eu ce am auzit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 12, 2020 Share Postat Septembrie 12, 2020 Acum 28 minute, GoodKat a spus: Am pus rulmenti SKF capsulati cu capace de plastic. Dupa ce i-am montat ma gandeam daca nu cumva trebuiau gresati anterior montajului (vorbeau pe forum niste oameni de treaba asta acum ceva ani). Bunul simt imi zice totusi ca fabrica ii scoate la vanzare ready-to-use avand in vedere ca sunt capsulati. Nu iti recomand sa adaugi vaselina fata de ceea ce vine din fabrica. O cantitate mai mare de vaselina, desi pare de necrezut, poate distruge rulmentul. Rulmentii capsulati vin gresati cu cantitatea optima de vaselina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 13, 2020 Share Postat Septembrie 13, 2020 Inseamna ca allballs au considerat ca optim e deloc :)) Cand am inlocuit la mine, pe fata, fiecare rulment avea 1mg de vaselina. "Capsulati" nu prea sunt... au simeringuri, dar se pot desface usor pt gresare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 13, 2020 Share Postat Septembrie 13, 2020 Confirm. Am desfăcut câțiva rulmenți AllBalls și nu prea aveau vaselină. Dar ce părere aveți de rulmenții originali din set Suzuki, tip 1rs, cu vaselină cât ai pune pastă pe periuță? I-am pus omului câteva grame de vaselină de calitate, am scos simeringul de la rulmentul vechi și i l-am făcut pe ăsta nou 2rs. In cei vechi rămăsese puțină vaselină, era ceva negru, aspect îndoielnic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Septembrie 13, 2020 Share Postat Septembrie 13, 2020 Rulmenții ca rulmenții, dar închid sezonul și nu am ungator de lant @Lucian_M. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.