Sari la conținut

BMW K1600 GT/GTL


KHK
 Share

Postări Recomandate

La 10.05.2023 la 16:09, cocoon a spus:

Salutare,

    Am descoperit intamplator pagina asta dupa o pauza de multi ani de pe forum; de fapt cred ca nu am mai scris pe forum de cand am trecut de la FJR la GT 1600 acum vreo 6 ani... Ma bucur mereu cand vad si alti posesori fericiti de GT si nu numai - motociclisti multumiti 'in general' de motoarele pe care le au si care 'beneficiaza' de ele in plimbari frumoase :) Si cum sunt 'nevorbit' motociclistic de ceva vreme - va plictisesc cu cateva randuri :)
   S-au dezbatut mai multe teme pe aici - inclusiv despre fiabilitate si despre modelul/marca X e mai ok decat alta sau nu. In final totul tine de preferinte si compromisurile personale ale fiecaruia. Cu fiabilitatea - da, a scazut la multe modele fata de modelele de acum jda' ani insa trebuie tinut cont ca acum 30-40 de ani informatiile nu circulau asa facil ca acum - nici cele bune si nici, mai ales, cele rele. In general acum pe forumuri si alte cai pe unde informatia ajunge mult mai lejer decat 'pe vremuri' - sunt multi care intra preponderent cand au probleme, cer sugestii/solutii si de aici se poate crea si impresia de volum mare de probleme. Pe de alta parte trebuie tinut cont si de simplitatea motocicletelor de acum 30-40 de ani versus cele de azi; in prezent avem si presiunea economica/strategii de marketing etc pt a umple motocicletele de 'feature-uri' mai mult sau mai putin utile dar care pot creste volumul de vanzari. Exista si presiunea spre normele de poluare mai stricte etc - si toate acestea complica constructia motocicletelor iar complicatiile constructive duc si la sensibilitati ale diverselor modele. Am mai colectat cateva exemplare din reviste germane auto/moto mai vechi ('60s, '70s, '80s) - ei mai faceau teste de fiabilitate motociclete pe durata a 50.000km si nu erau toate din teste atat de 'nepatate'. Plus ca la motocicletele touring de prin anii 2000 acest test de fiabilitate s-a mutat pe 100.000km in loc de 50.000km, deci spune si asta ceva  despre durata de viata asteptata (da, stiu, erau K-uri si R-uri care n-aveau greturi 300.000km). Asadar adevarul e undeva la mijloc despre fiabilitatea celor actuale versus a celor 'de pe vremuri' :)
   Revenind la marci si, mai ales, la BMW - nu uit randurile scrise de un american cu care m-am imprietenit intre timp de pe forumurile FJR si GT (scria pe forumul FJR intr-o zona a celor migrati de la FJR la GT si care se vaitau de diverse probleme intampinate pe GT): "Hate to read this. The problem with Beemers is once you ride one - other bikes kind of feel inferior. There’s something about the ride and sound of a BMW that is sort of addictive." Si apoi continua sa-si enumere problemele cu GT-ul :)))  Apropos de 'addictive' - m-a mirat Luigi care pe vremea cand urmaream mai activ forumul parea BMWist forever. M-a mirat un pic trecerea la GTR; cand mi-am luat FJR-ul ma cam speria Kawa cu ceva zgaibe tehnice (motivul principal pt care am fugit atunci si de 'visul neimplinit' - GT1300). Tot la GTR m-a enervat chestia aia cu treapta a VI-a f lunga care afecteaza reprizele si te cam obliga la retrogradari mai dese la drum lung pe autostrada (daca esti orientat mai spre latura sportiva din SPORT-Touring - ca mine :) ). In rest GTR mi s-a parut oarecum echivalent cu FJR (de fapt un pic mai sprinten in treptele mici) - inclusiv la manevrabilitate (ambele echipate cu anvelopele corecte). Si legat de LT-ul pe care l-a avut Luigi si pe care l-a laudat prin paginile anterioare - ii dau dreptate: acum vreo 12 ani la un drum in Alpi am prins din urma un LT (eram cu FJR-ul) si m-am gandit initial ca o sa ma 'incurce', sa vad cum il depasesc mai repede in acele de par etc ca sa beneficiez de viraje 'in ritmul meu' .  Am ramas masca de cum tragea de el proprietarul italian si cum il manevra ca pe un fulg dintr-un viraj intr-altul. Super motor din toate punctele de vedere; dar, cum spuneam, greu de evaluat - e mai wow/mai putin wow decat modelul X sau Y.
   Dar, ca sa revin oarecum mai 'on-topic' cu GT-ul 1600 - am mers prima oara cu al cumnatului prin 2012 cand abia si-l luase (avea 500km) si am ramas impresionat de cum se manevreaza imediat ce l-ai pus in miscare (gen de la 20km/h in sus). Dispare total ideea de greutate si dificultate la manevrare. Si il comparam cu FJR-ul meu care, desi mai usor cu vreo 15kg - il inaltasem cu vreo 3cm (ca sa nu mai frec cu scaritele si cricurile de asfalt la virajele abordate mai agresiv) iar dupa ridicarea garzii la sol devenise clar mai greu de manevrat - mai ales la parcare, impins spre spate etc. Deci manevrabilitatea mi se pare de exceptie pe GT fata de alte motociclete din clasa si greutatea ei. Eu l-am luat in 2017 'din intamplare': tocmai facusem un drive-test si cu unul nou, obtinusem si confirmarea WAF ('wife approving factor') - ne-a placut amandorura si asta imediat dupa ce am testat si un GT1300 in ideea de a scapa de acel 'vis neimplinit' din trecut. M-am lamurit si eu si sotia ca nu are rost 1300 iar pt 1600 planul a fost mai 'tragem' de FJR inca 1-2 ani (tocmai ii facusem o revizie oarecum majora) si apoi luam un GT generatie 2014-2015 (cel cu 'ringuri' pt luminile de zi, keyless ride, ceasuri bord restilizate etc). Ziceam mai sus 'din intamplare' fiindca dupa ce tocmai facusem planul si revizia FJR-lui - s-a ivit in calea noastra un GT din 2013 in stare super ok, 29.000km si la super pret. Normal ca n-am rezistat si l-am luat :))) . FJR-ul il aveam de nou, ajunsese la 117.000km dar se comporta ireprosabil; l-am dat unui amic la un pret prietenesc, fiind si eu incantat ca ajunge pe mainile unuia aproape la fel de maniac ca mine la capitolul intretinere - dovada ca acum are aproape 160.000km si merge f f ok.
   Revenind iar 'on-topic' - GT-ul nostru luat in 2017 la 29.000km are cum 141.000km, ne-a plimbat prin multe locuri frumoase; mai jos cateva detalii care poate mai intereseaza si pe altii (stiu ca au mai fost intrebari despre intretinere, zgaibe etc):

- pe la 44.000 am schimbat intrerupatorul de semnalizare - inlocuit cu cel 'revised' cu buton de claxon mai mare - vad ca dupa aproape 100.000 a rezistat ok (am auzit pe altii ca au schimbat si 2-3 switch-uri dupa numar mai mic de km)
- pe la 60.000 un pivot, rulmentii pe fata si o bobina; acea bobina functiona ok, nu avea niciun simptom dar parte din carcasa conectorului ii fusese deteriorata (probabil la o revizie anterioara) - exista riscul sa intre apa in conector etc etc si am preferat sa schimb preventiv ca sa scap de temeri
- la 120.000 schimbat iar rulmentii fata (am auzit si la altii ca au patit sa cedeze pe la fiecare 60-70.000km :( - subdimensionati); lant/intinzator/patine distributie (ca mentenanta preventiva - si la FJR l-am schimbat pe la 110.000km), 2 pivoti si... upgrade suspensie la Wilbers. Suspensia originala incepuse de pe la 100-110.000km sa 'pompeze' usor pe NORMAL in virajele largi luate in viteza. Super ok upgrade-ul la Wilbers, mai ales ca e la 50% din pretul suspensiei originale. Tot atunci am schimbat si radiatorul din cauza supraincalzirii cu cel anterior; in zona de jos, desi incercasem sa il curat la fiecare incheiere de sezon, se cam pietrificase mizeria in profunzime si bloca o buna parte pe zona inferioara din care aspira aer ventilatorul. Poate careva f migalos l-ar fi mai recuperat dar era riscul de perforare cand incercai cu ceva ascutit sa intepi si cureti fiecare celula din fagure etc. Una peste alta - 400 si ceva de Euro pe radiator - suma usturatoare dar am scapat in Alpi de momente jenante de tras pe dreapta cand se supra-incalzeste etc :)))
- 140.000 - cireasa de pe tort... - cardanul! :( Partea oarecum funny: era ultima iesire pe sezonul 2022 si tocmai ma intorceam seara dintr-o tura de vreo 600km pe ziua aia. La 10km de casa aud o bataie infundata cand ciupeam acceleratia in sarcina. Simteam ca o iau razna fiindca suna ca bataie de lagare (biela etc) - mi se derula clar scenariul 'alt motor'. Si asta dupa ce tocmai investisem cateva mii de Euro in motocicleta cu 6-7 luni inainte la revizia de 120.000 (ce scrisesem mai sus: rulmentii fata, suspensie Wilbers, radiator, distributie, pivoti plus revizia obisnuita cu bujii, reglat supape, filtre, toate lichidele etc etc). Opresc si ma linistesc cand ambalez motorul si suna perfect normal; pe cricul central cand invart roata spate aud cloncanituri in tubul cardanului plus senzatia de 'ingradeala'. Am mers cuminte cei 10km pana acasa si i-am multumit motocicletei ca nu mi-a facut figura asta in mijlocul verii si ca m-a adus cuminte pana acasa :))) . Mi-am adus aminte de MarceBV care a patit ceva similar acum ceva ani cu RT1200 pe la 120.000 la doar 20km de casa/Brasov cand se intorcea din Norvegia :)))  Intre timp am schimbat singur cardanul si acum suntem din nou prieteni. Posibil la mine sa fi cedat cardanul si fiindca merg doar pe DYNAMIC si in modul asta smuceala aia enervanta de la acceleratie ON/OFF este cea mai agresiva; plus ca merg mult in zone virajate unde la fel alternez mult frana de motor/gaz/frana de motor cu smuciturile aferente care 'lovesc' direct in cardan.

   Cam cele de mai sus sunt zgaibele intampinate; stiu - unele pot parea inaceptabile pt un motor care se vinde nou la un pret de X... Teama de zgaibe din astea m-a tinut departe BMW si cand am cumparat FJR-ul; gandul a ramas atunci la GT1300 dar am preferat FJR-ul tocmai pt a pleca fara griji in concedii la drumurile lungi. Ca sa nu mai zic ca diferenta de pret dintre GT1300/1600 versus FJR nu e chiar neglijabila... Sau simplitatea constructiva a FJR-ului: cat de usor ii faci mentenanta versus GT1300/1600 sau GTR. Cu toate astea ii cam dau dreptate americanului pe care l-am citat mai sus: dupa ce mergi cu GT (1600) devine usor addictive si uiti de aspectele mai putin placute ale colaborarii proprietar/GT :))) . Strict pt gusturile/criteriile mele (sportivitate/manevrabilitate/confort) il consider peste FJR si GTR (chiar daca cu GTR am mers doar vreo 200km si n-am o parere completa; cu FJR Gen 2 am mers 117.000km, deci mi-am facut o parere :))  ).
   De fapt exista un concurent pt GT: RT1250. In 2020 am inchirat 2 weekenduri consecutive intai un GS1250 si apoi un RT1250. Cu GS-ul am vrut sa ma lamuresc de ce e atat de popular; si sincer... nu m-am lamurit. Am mers vreo 1100km cu el - intai pe autostrada vreo 200km si mi se pare chin (versus un sport-tourer, normal) - imi aducea aminte de anii cu CBR-ul si cum facut eu si sotia in primii 3 ani de moto vreo 50.000km de touring pe un CBR incarcat peste masura de bagaje si in etape de 1000+ km pe zi uneori. Eh, tinerete :))) . Asa- ziceam de GS: am mers si pe curbe aproape 1000km si nu-mi prea place senzatia de motocicleta ultra-usoara, danseaza de fund la retrogradari agresive inainte de viraj. Si legat de marele plus al ei - suspensia si valentele usor enduristice - am mers pe un drum mai incretit si nu mi s-a parut wow. Ma rog, poate sunt si 'biased' dar strict pe gusturile si nevoile noastre nu e ce ne trebuie; dar macar l-am bifat in lista fiindca in toate concediile dezbateam cu sotia cand vedeam procent asa mare de GS-uri ca poate ne luam vreodata sau macar probam etc. Si acum bomboana de pe tort: RT1250. Si cu el am mers exact pe acelasi traseu pe care mersesem cu o saptamana inainte cu GS1250 - tot vreo 1100km si mi s-a parut aproape perfect. In afara de vibratii (pe care, probabil, te obisnuiesti sa le ignori in cateva mii de km) - pare perfect. Nu am testat f incarcat sa ma lamuresc de chestia auzita si de la Doru si de la altii (incarcat mult pe spate descarca fata pe urcare cu efecte f neplacute) dar este un motor f fain. Mai mersesem tot 1000 si ceva de km cu RT1200 prin 2010 dar era mult sub ce urmaream eu; de fapt m-am mirat atunci cu ce tupeu BMW arunca prin pliante ca GS/RT1200 au deja nu stiu ce cuplu la 2000rpm cand, in realitate, sub 3500-4000 rpm nu aveai ce face cu motorul ala - vibratii fara nici un zvac, nimic. Dar motorul boxer de 1250 este WOOOW! Au eliminat total smuceala din acceleratie ON/OFF. Nu stiu pe termen lung (100.000km+) cum se comporta la fiabilitate mecanismul de distributie variabila insa trage incredibil. Am facut si un filmulet cu sprint/repriza 100-160 in treapta a VI-a eu pe RT1250 si un amic pe GT 1600 si ramane clar in urma GT-ul. Pt cei speriati de greutatea GT-ului dar care vor tourer puternic RT1250 este un bun candidat.
   Legat de greutate - da, mars-arier ar fi fost util si pe GT-ul meu. Cat a fost pe suspensia de fabrica il tineam pe pozitia 'ridicata' (si cand mergeam singur) fiindca polizasem pana la protectia de cauciuc scaritele (ba chiar am stricat si 2 perechi de cizme de la polizare excesiva :( ); acum cu Wilbers  e ok suspensia si pe 'rider only' si nu mai frec cu scaritele asa rau. Adusesem in discutie chestia cu pozitia inaltata fiindca asta afecteaza manevrarea spre inapoi a motocicletei (mai ales in parcari pe iarba, criblura etc). La fel am patit si la FJR - dupa ce am ridicat-o de spate ca sa nu mai frece scaritele/cricurile - a devenit dificila 'parcarea cu spatele' . M-am obisnuit sa evit intrarea cu fata in vreo parcare usor inclinata spre fata pt a evita chinul la iesirea din parcare - ne adaptam :)
   O recomandare pt cei care aveti model dinainte de 2014 (la care farul sta aprins permanent): pt a evita frecusul inutil motorasului din farul adaptiv cand circulati ziua - setati farul pt circulatia pe stanga/UK. In acel moment se dezactiveaza functia de adaptive pt curbe, oglinda ramane fixa si nu mai uzati inutil motorasul. Trec farul pt circulatie normala doar cand se intuneca. Bat in lemn dar pana acum nu mi-a dar vreo eroare farul si aplic solutia asta in toti cei 110.000km facuti de mine (peste  cei 30.000km pe care ii avea cand am luat-o); cumnatul are erori de pe la 40.000km cu al lui 2012 si alt amic cu un GT 2011 la fel de pe la 20.000km are din cand in cand eroare de far adaptiv.
   Si o chestie legata de parbriz: am incercat  vreo 3 - in final cel mai bine m-am impacat cu unul 'custom' facut la comanda de o firma din UK. Practic are formatul celui original dar 'drept' pe latura de sus (fara scobitura aceea in centru) si adaugat inca 5cm pt inaltime (latimea a ramas OEM). Este cat de cat un compromis bun pt mine si sotie dar si aici exista n solutii si preferinte.
   Legat de modelul 2022 - sper sa se mai gandeasca la abordarea asta cu harta incarcata din telefon versus ce-au avut pana acum harta locala si navigatie care poate functiona total independent de telefon. Pe langa faptul ca papa rapid baterie din telefon erau ceva plangeri ca sunt usor instabile conexiunile telefon/Navi; sau da, sa treaca la CarPlay/AndroidAuto ca Honda etc. In rest f util panoul de bord - mult mai complet dpdv info afisate etc. Pacat ca se incapataneaza, ca si la auto BMW, sa nu faca mai customizabila afisarea. Daca ai TFT poti jongla cum vrei cu ce afisesi - cat de greu e sa ai poti include printre modurile de afisare si un mod 'clasic' cu ceasurile rotunde (vitezometru/turometru).

ca protecție la vânt, rt este mai bun decât gt?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 419
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

As zice ca este superior RT-ul la protectie vant insa cu prea putin ca sa fie un criteriu de difererentiere/alegere intre ele. In schimbt GT are acele 'aripioare' reglabile pe laterale care pe canicula chiar se simt ca si curent suplimentar catre pilot cand sunt deschise.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mi-am schimbat GPS-ul de pe motor. 

Am pus un BMW Motorrad VI. 

Și pentru că aveam treabă 2 zile prin Sofia le-am băgat amândurora destinația. 

Cel vechi Motorrad IV, pe care-l cunosc de mic :double-grin: de acum 135000km, zicea pe 405km, 3:58h. 

Ăsta nou, același traseu, 5:30h. 

L-am pus, am fost, l-am învățat cu greul și pe ăsta.

3:55h. 

 

20230630_174623.thumb.jpg.5d2351927314c119a5c9f7ecdd5cae69.jpg

 

Ezit să-mi pun GPS-uri online, prin telefoane care comunică bidirecțional. 

Nu că ce raportează ajunge la organe. 

Încă nu. 

Dar datele astea odată trimise nu se mai uită și poți să știi în viitor, când o să apară o lege pentru "o mai bună fluidizare a circulației" și iau informații de peste tot? 

Să zicem că raportează viteza la +50 (luat carnet pe câte 3 luni...) din 5 în 5 minute. 

12 amenzi/h x 4 h=48 amenzi de 3 luni.

48x3 luni= 144 luni adică 12 ani de "pauză" ... :what: 

Cu IV am mers 12 ani. 

Cred că o să mai iau încă un VI să-l țin în cutie și să-l folosesc când o să crape ăsta, pentru că în câțiva ani toate or să dea raportul... :wacko: 

Editat de September
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, September a spus:

Mi-am schimbat GPS-ul de pe motor. 

Am pus un BMW Motorrad VI. 

Și pentru că aveam treabă 2 zile prin Sofia le-am băgat amândurora destinația. 

Cel vechi Motorrad IV, pe care-l cunosc de mic :double-grin: de acum 135000km, zicea pe 405km, 3:58h. 

Ăsta nou, același traseu, 5:30h. 

L-am pus, am fost, l-am învățat cu greul și pe ăsta.

3:55h. 

 

20230630_174623.thumb.jpg.5d2351927314c119a5c9f7ecdd5cae69.jpg

 

Ezit să-mi pun GPS-uri online, prin telefoane care comunică bidirecțional. 

Nu că ce raportează ajunge la organe. 

Încă nu. 

Dar datele astea odată trimise nu se mai uită și poți să știi în viitor, când o să apară o lege pentru "o mai bună fluidizare a circulației" și iau informații de peste tot? 

Să zicem că raportează viteza la +50 (luat carnet pe câte 3 luni...) din 5 în 5 minute. 

12 amenzi/h x 4 h=48 amenzi de 3 luni.

48x3 luni= 144 luni adică 12 ani de "pauză" ... :what: 

Cu IV am mers 12 ani. 

Cred că o să mai iau încă un VI să-l țin în cutie și să-l folosesc când o să crape ăsta, pentru că în câțiva ani toate or să dea raportul... :wacko: 

 

Mie NAV VI mi s-a parut bun sa vad statisticile K-ului. Cu felul lui de navigație nu m-am înțeles din păcate, mi se pare un pic greoi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur Navigator VI a apărut în 2017.

Deja vechi. A rămas lent față de orice telefon.

Dar prin BaseCamp am transferat în el sute de POI-uri personale, adrese de pe unde am fost. 

Avantaje: In afară de statistici, este extrem de rezistent, perfect lizibil chiar în plin soare și "vorbește puțin, strict la obiect". :double-grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu tine, ziceam doar că eu unul nu m-am adaptat cu el dpdv navigat. 

 

PS: mă uit de K1600-uri pe mobile și autoscout sa revin la bestie că mi-e prea dor de 6-le in linie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
La 20.10.2023 la 10:43, Escanor a spus:

E foarte manevrabila pentru cat e de mare, cel putin o data pus in miscare :D 

 

Ce varianta e ca nu im idau seama: cu TFT sau aia cu bordul clasic si fata de bufnita?

2017

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
La 19.11.2021 la 10:26, September a spus:

 

Acum, după ce am venit de la un drum de 4000km și se auzea un clac/joc în transmisie între frâna de motor și sarcină, am dus-o în service. 

Era cupla de torsiune, ca un fel de disc de ambreiaj, cu arcuri și material de fricțiune (care nu mai era) ce preia șocurile în transmisie la ieșirea din cutie. 

 

Chiar acum, sabaroiu daniel a spus:

Salut. Aceiasi problema am si eu la un k1600 gt din 2011,imi poti spune te rog ce a presupus aceasta operatie ca si manopera,demontat cutie viteze? Si cat a costat ? Multumesc!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, sabaroiu daniel a spus:

 

 


La primele modele (pana prin 2014) din fabrica era f cunoscut acest 'clanc' . Daca nu are multi km motocicleta ar putea fi in limita normala/de fabrica acel joc. Parca in 2016 a mai fost inca un update si acel joc/zgomot s-a micsorat si mai mult.
Nu stiu despre cupla de torsiune mentionata de 'September' dar GT-ul e cunoscut pt problemele care apar dupa nr mare de km la articulatiile cardanice ale arborelui de transmisie - in special cea din spate la care mai intra apa la drum etc. Eu am neglijat aspectul asta - e bine sa desfaci si sa ungi acolo acele caneluri periodic si sa te asiguri ca burduful de etansare isi face treaba. La mine a cedat total cardanul pe la 140.000 dar 'pe ultima suta' acel clanc se agravase si jocul era destul de mare. O proba simpla este cu motorul pe cricul central in viteza I - misti roata fata/spate si masori jocul pe circumferinta. Acest joc se mareste pe masura cu uzura din cardan creste; si poti compara acest joc cu cel de la alta motocicleta (e o proba empirica dar iti faci o idee).
La fel cand invarti de roata in neutru - trebuie sa se invarta oarecum uniform si fara clancuri din tunelul cardanului.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva acest crashbars? este listat pt 2011-2016. Am GT 2017 ale cărui plastice în zona aceea seamănă mai mult cu plasticele 2016 decat cu plasticele 2018+.

Are 4 prinderi și cea mai importantă pare cea de deasupra ciclindrului, cea pe care nu prea o au ceilalți producători.

Azi am primit crashbars ul pt spate/lazi, care arată aiurea, dar dacă te uiți puțin la preturile plasticelor, trece usor peste aspectul estetic 😁

Am pe față crashbars mic bmw care in tandem cu cele din spate, ar face treabă la răsturnare.

 

Tot azi am primit redresorul Optimate4 can-bus , la un pret bun pe motoin.de care mai mult are inclus și cablul pt priza BMW ✌️

 

https://heedshop.eu/en_US/p/Crash-bars-for-BMW-K-1600-GT-2011-2016-Bunker-black/228

Full side contact points.jpg

IMG-20231116-WA0011.jpg

IMG-20231116-WA0014.jpg

Editat de yuk
gramatica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de poza si lamurire; teoretic la piesa asta se slabesc arcurile si scade eficienta efectului de amortizare, nu ma asteptam sa se slabeasca asa mult acele arcuri incat sa genereze joc vizibil in toata transmisia.

La mine jocul din arborele cardanic (din articulatia din spate) devenise asa mare incat la circumferinta rotii era diferenta masiva in cm la joc roata (miscata fata/spate in viteza 1) versus noul cardan pe care l-am instalat apoi - sper ca sa poate vedea filmuletul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Mai merge 2 sezoane!

 

:)))))))
 

Acum 2 ore, Lup69 a spus:

Asta nu e joc, e dus de tot, e posibil sa ai nevoie si de bolturi noi...

 


Nu se gasesc ca piese de schimb originale articulatiile cardanice de pe arbore; sunt unii prin US care rectifica si mult prea tarziu am aflat de unii de prin Olanda care ar mai rectifica cardan de BMW. Asa ca am inlocuit cu unul nou (a tinut rezonabil 140.000). Am avut noroc ca m-a lasat exact in ziua in care iesisem la plimbarea de inchidere de sezon de vreo 600km si a inceput sa faca zgomot mare pe ultimii 10km catre casa. Bine ca nu m-a lasat in drum si in mijloc de sezon moto :))

Editat de cocoon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, ENEOS a spus:

Brings Me Worries 😨

Al meu de la FJR la 134 k și+20 ani n-are nici pe draq...


Neah, nicio grija la FJR; fostul meu FJR din 2006 are acum (la un amic) cam 170.000 fara probleme la cardan. Doar simeringul de la diferential a inceput un pic sa 'transpire' dar e normal, piesa de uzura din cauciuc. La FJR oricum cardanul e protejat in spate total de tunelul de aluminiu al suspensiei si, spre deosebire de GT, are o singura articulatie (in fata langa cutia de viteze) - deci mai putin predispus la uzura. Alt avantaj la FJR este ca nu are 'din conceptie' asa agresiva trecerea intre acceleratie si frana de motor ca GT-ul - acele smuceli agresive care se resimt direct in crucile cardanice :(
Recordul de km pe care il stiu la FJR este cu un 2003 al unui batran din Ohio - a mers cu ea pana a cedat total motorul pe la 595.000km. Parca schimbase (in afara de consumabilele banale) vreo 4 seturi de discuri frana, o pompa de apa, 2 seturi suspensie, un radiator, o distributie, un lant pompa ulei, un set de bobine, un demaror si un ambreiaj :)

Acum 4 ore, cocoon a spus:


Neah, nicio grija la FJR; fostul meu FJR din 2006 are acum (la un amic) cam 170.000 fara probleme la cardan. Doar simeringul de la diferential a inceput un pic sa 'transpire' dar e normal, piesa de uzura din cauciuc. La FJR oricum cardanul e protejat in spate total de tunelul de aluminiu al suspensiei si, spre deosebire de GT, are o singura articulatie (in fata langa cutia de viteze) - deci mai putin predispus la uzura. Alt avantaj la FJR este ca nu are 'din conceptie' asa agresiva trecerea intre acceleratie si frana de motor ca GT-ul - acele smuceli agresive care se resimt direct in crucile cardanice :(
Recordul de km pe care il stiu la FJR este cu un 2003 al unui batran din Ohio - a mers cu ea pana a cedat total motorul pe la 595.000km. Parca schimbase (in afara de consumabilele banale) vreo 4 seturi de discuri frana, o pompa de apa, 2 seturi suspensie, un radiator, o distributie, un lant pompa ulei, un set de bobine, un demaror si un ambreiaj :)

Si pozele cu batranul recordman de km cu FJR (nascut in '45 - ce motociclisti se fabricau odata... :) ) - la 'aniversarea' de 300.000 miles si apoi la 500.000km. Ca o corectie pt ce zisesem mai sus - de fapt la 635.000km (395.000 miles) i-a cedat complet motorul de pe cea din imagine :)

La GT 1600 ca record stiam un neamt si un olandez cu 240.000km si 220.000km - nu stiu prin US daca a depasit vreunul cifrele astea...

dw6.jpg

Gen1with500000km-P05-03-139516_461_.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Pt genti interioare - nu stiu pretul de la Kleinert dar totusi cele originale (stiu, f scumpe - spre 300E setul) chiar merita (asta desi mare parte din accesoriile originale sunt exagerat de scumpe versus ce ofera fata de aftermarket). Un amic si-a luat de la Wunderlich pe la 200E setul si nu prea merita diferenta. Cele originale BMW sunt 'preformate' exact pe conturul interior al gentilor laterale; practic daca ai reusit sa inchei fermoarul de la geanta interioara dupa ce ai inghesuit bagajul in ea - ai garantia ca nu ai probleme cand ajungi la moto ca sa inchizi clapa side-caseului.
Ca si comparatie - la FJR gentile originale interioare erau 'mulabile' - puteai sa inghesui bagaj si in plus dar isi schimbau un pic forma si iti trebuia apoi vointa (sau ajutor de la pasager) cand incercai sa inchizi clapa side-caseului. In unele cazuri chiar se forta clapa si o observai ca nu se mai inchide perfect din cauza bagajului in plus.
Avantaje si dezavantaje pt ambele sisteme - la cel cu genti 'flexibile' mai poti inghesui ceva in plus dar cu mici riscuri pt geanta mare de plastic si sistemul de inchidere.

Pt gentuta de la parbriz - au si cei de la Wunderlich ceva insa si a lor e cu putin prea inalta - cand coboara parbrizul dupa oprire motor atinge discret gentuta. Dar e utila pt bateria externa a telefonului, ceva cabluri etc etc.
 

Daca tot merge cu laudatul azi :)) - m-am aprovizionat ieri de la Wunderlich: a sosit si shaua pasagerului :)
De shaua pilotului de la Wunderlich am fost f incantat; am avut noroc fiindca am trecut asta-vara pe la ei ca sa ma sui pe un GT expus si echipat full Wunderlich - doar ca sa vad cum stau pe ea si mi-au spus ca o pot pune pe motorul meu pt plimbare o ora. Am dat o tura si am fost instant convins, chiar recomand. Cea OEM a mea inca de pe la 140.000 se tasase destul de rau - dupa o ora si ceva incepuse sa amorteasca dosul :))

Mi-am luat si suporti suplimentari de bagaje pt montat peste gentile laterale. E lunga iarna - am timp sa le montez :)))  (in ultima poza se vede cum ar trebui sa arate dupa montaj).


WhatsApp Image 2023-12-16 at 21.14.41.jpeg

WhatsApp Image 2023-12-16 at 21.14.44.jpeg

20570-102_01_1500_blank.jpg.jpg

Editat de cocoon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu înțeleg despre gențile interioare de la Wunderlich, merita sau nu până la urmă? Alea originale sunt 1000 de lei parca nu 300 de euro. 

 

Mă gândeam și eu la suporții extra pentru gențile laterale dar nu sunt prea grele. 

Adică mai au niste "ocheți" care se prind de cutiile laterale și de ele se pot prinde bagaje extra, doar că trebuie infoliate că sa nu se zgarie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...