Sari la conținut

Ulei de motocicleta speciall?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 199
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cine nu are habar de un pic de inginerie vorbeste sa nu doarma.

Referitor la antigel:

- antigelul care este specific moto DE FAPT este creat special pentru motoare cu carter de ALUMINIU.

- daca bagi in motor un antigel care este creat pentru motoare cu carter de FONTA o sa ai reactii de corodare mult mai mari in instalatia de racire si de aici pericolul de colmatare a instalatiei creste semnificativ, precum si deteriorarea pompei de apa.

Referitor la ulei:

- uleiul creat pentru moto este special aditivat pentru AMBREAIJE UMEDE , specifice MOTO. Daca bagi un ulei care nu este aditivat in acest fel, o sa ai surpriza sa-ti patineze ambreiajul sau chiar este posibil ca uleiul de produca funingine mult mai rapid si sa scada eficienta ungerii datorita faptului ca nu este un ulei care sa functioneze la temeperatura inalta.

Mesajul meu este urmatorul:

FRATILOR, BAGATI FIECARE CE VRETI IN MOTOARELE VOASTRE DAR NU MAI VORBITI PROSTII!!!!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Alex_en fara suparare - ce ai scris mai sus - prima faza din postarea ta - este exact valabila pentru tine.

Mergi la oglinda si spune: "nu mai scrie prostii daca nu stii".

 

1. Antigelurile la ora actuala sunt toate pe baza de ethylen glycol - care e substanta activa + mai multa sau mai putina apa. Sunt colorate rosu, albastru, galben - dar contin aceleasi substante active. Nu ataca aluminiul. Pentru cunostintele tale tine minte ce zic eu aici: NU SE MAI fabrica masini cu blocul motor de fonta de 20 de ani iar radiatoarele auto au fost intotdeauna facute din aluminiu.

 

2. Uleiurile moto din contra, NU TREBUIE sa contina nici un fel de aditiv, NU exista "aditiv anti-patinare ambreiaj" sau ce zici tu acolo, asta ai scos-o din burta acum 10 minute.

Daca vrei sa fim corecti afla CA NU EXISTA nicaieri NICI un fel de studiu OFICIAL care sa afirme sau INFIRME ceea ce zicem noi aici, si anume ca poti pune ulei auto in moto si invers. NU EXISTA. Poti sa pricepi asta?

Orice ulei care corespunde standardelor specificate in manualul motocicletei poate fi folosit.

Pe langa indicele(indicii) de vascozitate SAE exista standardele de calitate impuse de API nu mite SE, SF, ... SX.

Primele standarde au aparut in anii 70-80.. cand tocmai s-a dorit impunerea unui.... STANDARD de calitate uleiurilor (pe intelesul tuturor - adica fiecare producator de ulei sa respecte niste cerinte prestabilite si sa nu faca ce-l taie capul)

Primele au fost SA, SB, SC.. etc.

Emiterea unui nou standard de calitate presupunea imbunatatirea uleiului.. deci automat in cerintele unui nou strandard sunt incluse cerintele standardelor precedente.

Astfel spus - daca motocicleta/masina ta vrea ulei API SE... orice ulei care indeplineste un standard mai nou, sa zicem SF, va fi perfect utilizabil.

S vine de la standard si A B C D E F G H ... au fost introduse cronologic. Un ulei H e mai bun decat G decat H decat F decat E.. s.a.m.d.

Exista si un standard diferit de cel american API si care a fost inventat de japoneji ca sa nu ramana ei mai prosti, si care se cheama JASO.. si care exprima in general cam aceleasi cerinte ca si cel american..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU SE MAI fabrica masini cu blocul motor de fonta de 20 de ani iar radiatoarele auto au fost intotdeauna facute din aluminiu.

 

 

editeaza repede partea asta din mesaj ca ai luat-o pe aratura, mai toate masinile au blocul motor din fonta, sunt cateva cu blocul din aluminiu dar n-avem noi bani de ele, te iert ca esti motociclist solitar de cursa lunga.

 

 

 

Cine nu are habar de un pic de inginerie vorbeste sa nu doarma.

Referitor la antigel:

- antigelul care este specific moto DE FAPT este creat special pentru motoare cu carter de ALUMINIU.

- daca bagi in motor un antigel care este creat pentru motoare cu carter de FONTA o sa ai reactii de corodare mult mai mari in instalatia de racire si de aici pericolul de colmatare a instalatiei creste semnificativ, precum si deteriorarea pompei de apa.

Referitor la ulei:

- uleiul creat pentru moto este special aditivat pentru AMBREAIJE UMEDE , specifice MOTO. Daca bagi un ulei care nu este aditivat in acest fel, o sa ai surpriza sa-ti patineze ambreiajul sau chiar este posibil ca uleiul de produca funingine mult mai rapid si sa scada eficienta ungerii datorita faptului ca nu este un ulei care sa functioneze la temeperatura inalta.

Mesajul meu este urmatorul:

FRATILOR, BAGATI FIECARE CE VRETI IN MOTOARELE VOASTRE DAR NU MAI VORBITI PROSTII!!!!

Tovarasu Inginer? Chiulasele din ce sunt facute? ele nu corodeaza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In curand vom vedea pe raft "ulei pentru salata verde" si "ulei pentru salata de rosii". Cine se pricepe va sti ca uleiul pentru salata e presat la rece iar cel pentru prajit e stors la cald si nu mai are vitamine si altele. La fel la untdelemnul pentru motor,parerile vor fi multe si divergente si fiecare va fi de parere ca detine adevarul absolut. Imi aduc aminte cum in urma cu niste ani o femeie si-a dus masina la service pentru ca venise frigul si nu mai pornea. Au imbrobodit-o ca de vina a fost antigelul si ca i-au pus din acel bun,de iarna ca ea avea in motor antigel de vara.

Inca odata:la mine la Pegaso scrie sa fie SF sau SG dupa norma API sau G4 dupa norma CCMC iar vascozitatea 15W-40,pun ceva cu specificatia respectiva sau superior si gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era odata nu mai stiu pe unde exact o replica geniala: Keep it simple. Decat sa ne rupem capetele cu specificatii cu teorii si alte inginerii home made ca sa fim siguri cumparam un produs recomandat pentru ce avem nevoie. Si nu mai avem dubii intrebari etc... REPET nu cred ca poate sustine careva ca un ulei moto i-a stricat mobra...

 

Si iar ma repet aceste produse sunt facute si gandite de oameni in domeniu nu de Gigel cu tarnacopul. In mod cert nu vor face dacat bine mobrei personale iar riscurile de a o gafa se reduc considerabil! Nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era odata nu mai stiu pe unde exact o replica geniala: Keep it simple. Decat sa ne rupem capetele cu specificatii cu teorii si alte inginerii home made ca sa fim siguri cumparam un produs recomandat pentru ce avem nevoie. Si nu mai avem dubii intrebari etc... REPET nu cred ca poate sustine careva ca un ulei moto i-a stricat mobra...

 

Si iar ma repet aceste produse sunt facute si gandite de oameni in domeniu nu de Gigel cu tarnacopul. In mod cert nu vor face dacat bine mobrei personale iar riscurile de a o gafa se reduc considerabil! Nu?

 

Omule, cauta tu in manualul de utilizare (owner manual) al motocicletei tale si vezi ce ulei scrie acolo ca trebuie folosit.

OK?

Daca scrie acolo "ulei special moto" eu iti dau premiul Nobel pentru pace (si uleiuri).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu io doua cazuri cu ulei de auto pus in moto: primul - ulei auto simplu Texaco mineral - n-a avut nici pe dreacu; al doilea - nu stiu ce Mol semisintetic parca era 10W40 - patina ambreiajul bine de tot la demaraje zdravene, daca mergeai normal nu prea simteai decat daca aveai simturile "formate". Dupa ce a pus Motul 15W50 s-a terminat cu patinajul. Ambele motoare Suzuki DR. Deci cu ulei normal neaditivat n-ar trebui sa faca nici o figura. Oricum, intr-o motocicleta performanta, care se tureaza repede si mult n-as baga Texaco mineral (e doar un exemplu) sau ceva similar nici sa ma bati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poi am nobel-ul .... glumeam... :P

la mine e mai ciudat ca am 2T... deci ulei de amestec ( bag un ulei FORMULAt special pentru moto in 2t ) iar in manual e specificat un ulei care nu cred ca mai exista cu un nume catastrofal de nepotrivit pentru mine YAMAHA AUTOLUBE... hahahahahhahahaha

 

iar in cutie e specificat un 10w 30 pe care iar l-am gasit pe raft la 40 de centimetri de mine tot linie moto.... ( stiu ca ar merge si altceva in cutie dar NU VREAU sa bag altceva). Este optiunea mea sa folosesc produse dedicate. :P

 

nu vreau sa fiu optuz. dar de ce sa nu folosesc ceva care sigur e ok pentru mine si mobra mea? care a fost GANDIT exact pe specificatiile mele?

fiecare face ce vrea el. eu o sa merg pana la capat pe liniile de produse facute special, gandite special, cercetate pentru asa ceva. ca sigur o sa fie ok.

gata nu mai zic nimic promit! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum ati vazut m-am abtinut mai departe de la comentarii si pareri. Oricum sunt habarnist in domeniu, n-am bagat niciodata ulei auto in mobra ca sa vad ce se intampla ( :D ), deci n-am dreptu' sa vorbesc, etc, etc, etc.

 

Dar revin doar cu o intrebare: ce se intampla daca amestec doua feluri de uleiuri moto in mobra? Recte vreau sa bag 2 L de Motul 5100 10W-40 si 1 L de Motorex Top Speed 10W-40. S-o lasa cu galagie, spume, etc.?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-aia e bun 2T-ul......desi si acolo te intrebi care ulei e mai bun....Castrol, Husqwarna, Putoline, Motul, Areca si cat % amestec in benzina mai ales daca nu ai rezervor separat de amestec si pompa speciala...si si atunci, daca pe calduri mari e bine sa bagam putin si direct in rezervor..... :D

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu alex_en

Aia cu antigelul e fix-pix, cat despre gradul meu de inginerie, l-au stabilit altii inaintea ta, erau acreditati, si idiotii mi-au dat si o diploma chiar :D

Te rog sa te abtii de la comentarii insultatoare, informeaza-te si prezinta informatii bazate pe argumente, cifre si date, daca da pe afara inginerul din tine. Expresiile gen "faceti ce vreti dar nu mai spuneti prostii" incearca sa le folosesti mai cu grija, in general oamenilor nu le place sa li se spuna ce sa faca....

 

 

Domnilor, uitati aici paginuta din manualul pentur Hornetelul meu, care are motor proiectat acum 20 de ani. Scrie undeva ceva legat de moto????

post-56821-1287994802_thumb.jpg

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Alex_en fara suparare - ce ai scris mai sus - prima faza din postarea ta - este exact valabila pentru tine.

Mergi la oglinda si spune: "nu mai scrie prostii daca nu stii".

 

1. Antigelurile la ora actuala sunt toate pe baza de ethylen glycol - care e substanta activa + mai multa sau mai putina apa. Sunt colorate rosu, albastru, galben - dar contin aceleasi substante active. Nu ataca aluminiul. Pentru cunostintele tale tine minte ce zic eu aici: NU SE MAI fabrica masini cu blocul motor de fonta de 20 de ani iar radiatoarele auto au fost intotdeauna facute din aluminiu.

Uita-te si tu in oglinda si spune-ti la fel!

Substanta activa ATACA aluminiul si tocmai culorile de care ziceai tu acolo nu sunt pur intamplatoare ci sunt date de catre agentii folositi IMPOTRIVA coroziunii. De aici apare si specializarea pe ALUMINIU (o sa ai o anumita culoare) deoarece ai agent impotriva corodarii aluminiului.

Citeste studiul ACESTA si o sa te convingi ca vorbesti in necunostinta de cauza.

 

Iti dau un exemplu, motorul de pe Renault (aka si pe Logan), F-TYPE, a fost fabricat pana in 2003-2004 DIN FONTA abia dupa anii acestia au inceput sa inlocuiasca motorul de FONTA cu cel de ALUMINIU, dar NU LA TOATE MODELELE (sursa) :

 

Power came from the Renault E-type ("Energy") engine in 1.4 L, 1.6 L, 1.8 L, and the F-type unit in both 1.9 L diesel and 2.0 L petrol form, although this time around there was a wider variety of 16-valve derivatives. A 1.9 L diesel engine in both normally aspirated and turbocharged forms was also available.

The F-Type (Fonte, meaning cast iron in French, and refers to the engine block material) is a straight-4 automobile engine from Renault. Launched in 1981 as the successor to the A family, Introduced on the Renault 9, Renault 11 & Renault Trafic, the engine is still in production today, with a few minor technical evolutions on the F4R, F5R & F9Q.

 

It has been the mainstay of Renault's engine lineup through the early 2000s in a succession of increasingly powerful petrol and Diesel variants in overhead camshaft configurations. It was also Renault's first production four-valve design (F7x).

 

It is gradually being replaced by the M-type engine but will remain in production and will continue to be OEM fitted on vehicles for at least several years.

 

2. Uleiurile moto din contra, NU TREBUIE sa contina nici un fel de aditiv, NU exista "aditiv anti-patinare ambreiaj" sau ce zici tu acolo, asta ai scos-o din burta acum 10 minute.

Daca vrei sa fim corecti afla CA NU EXISTA nicaieri NICI un fel de studiu OFICIAL care sa afirme sau INFIRME ceea ce zicem noi aici, si anume ca poti pune ulei auto in moto si invers. NU EXISTA. Poti sa pricepi asta?

Orice ulei care corespunde standardelor specificate in manualul motocicletei poate fi folosit.

Pe langa indicele(indicii) de vascozitate SAE exista standardele de calitate impuse de API nu mite SE, SF, ... SX.

Primele standarde au aparut in anii 70-80.. cand tocmai s-a dorit impunerea unui.... STANDARD de calitate uleiurilor (pe intelesul tuturor - adica fiecare producator de ulei sa respecte niste cerinte prestabilite si sa nu faca ce-l taie capul)

Primele au fost SA, SB, SC.. etc.

Emiterea unui nou standard de calitate presupunea imbunatatirea uleiului.. deci automat in cerintele unui nou strandard sunt incluse cerintele standardelor precedente.

Astfel spus - daca motocicleta/masina ta vrea ulei API SE... orice ulei care indeplineste un standard mai nou, sa zicem SF, va fi perfect utilizabil.

S vine de la standard si A B C D E F G H ... au fost introduse cronologic. Un ulei H e mai bun decat G decat H decat F decat E.. s.a.m.d.

Exista si un standard diferit de cel american API si care a fost inventat de japoneji ca sa nu ramana ei mai prosti, si care se cheama JASO.. si care exprima in general cam aceleasi cerinte ca si cel american..

 

Ai aici un exemplu in josul paginii unde se demostreza clar faptul ca un ulei aditivat special pentru aplicatia in care va fi folosit prelungeste viata motorului. Totusi, eu cred ca te simti mai destept decat tot departamentul de cercetare de la CASTROL si o sa zici ca sunt minciuni si ca aia habar nu au ce vorbesc acolo.

Din punctul meu de vedere, asta este tot ce am avut de zis, nu o sa ma obosesc sa-ti mai raspund pentru ca nu are rost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este nici o conspiratie, este prosteala pe fata.

 

Unde exista loc de facut bani o sa existe si producatori care sa profite.

 

Pe principiul inceput de la uleiuri au aparut: lichid de frana pt moto, ulei special de uns lantul moto, antigel special moto, degresant de jante special moto.. s.a.m.d.

 

Daca nu se vede clar ca exista o intreaga industrie in spatele acestui hobby denumit moto.. ce sa mai zic.

 

Pun pariu ca daca s-ar face o benzina speciala moto cu aditivul alfa-omega-23-beta vanduta special la pompe moto si mai scumpa cu 10-20% decat benzina.. auto, tot s-ar gasit mii de motociclisti care sa o foloseasca si sa fie fani benzina .. moto. :P

 

Chiar asta voiam sa zic si eu referitor la prostelile cu lichid de frana moto, antigel moto si ulei moto(mai ales pt cele cu ambreajul ca la auto si anume uscat, si scootere cu CVT care e tot uscat), si anume ca mai urmeaza si benzina moto, care bineinteles e destinata pt cei care folosesc ulei moto :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tovarasu Inginer? Chiulasele din ce sunt facute? ele nu corodeaza?

Daca nu ai nimic de zis, poti sa folosesti butonul View new posts.

 

Domnu alex_en

Aia cu antigelul e fix-pix, cat despre gradul meu de inginerie, l-au stabilit altii inaintea ta, erau acreditati, si idiotii mi-au dat si o diploma chiar :D

Te rog sa te abtii de la comentarii insultatoare, informeaza-te si prezinta informatii bazate pe argumente, cifre si date, daca da pe afara inginerul din tine. Expresiile gen "faceti ce vreti dar nu mai spuneti prostii" incearca sa le folosesti mai cu grija, in general oamenilor nu le place sa li se spuna ce sa faca....

 

 

Domnilor, uitati aici paginuta din manualul pentur Hornetelul meu, care are motor proiectat acum 20 de ani. Scrie undeva ceva legat de moto????

 

Din punctul meu de vedere un om care spune ca uleiurile sunt aceleasi si pentru auto si pentru moto spune DOAR PROSTII. Nu vad care e problema in a afirma lucrul acesta, avem libeertate de exprimare fiecare.

Nu s-a discutat nimic despre "gradul de inginerie al cuiva" deci nu are rost sa-ti incorzi muschii la mine ca nu ma impresioneaza.

Argumentele le-am expus mai sus, asa ca spor la citit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar revin doar cu o intrebare: ce se intampla daca amestec doua feluri de uleiuri moto in mobra? Recte vreau sa bag 2 L de Motul 5100 10W-40 si 1 L de Motorex Top Speed 10W-40. S-o lasa cu galagie, spume, etc.?

Nu NU NU NU si nu.

Eu am amestecat uleiuri de tot felul si nu au facut spume la gura. Am incercat si la moto si la auto.

 

Ca vorbeam mai devreme de standarde, intotdeauna m-a pasionat aceasta disputa si de-aia m-am si documentat ca m-am saturat de atatea zvonuri si abureli.

 

Cine are rabdare sa caute, pe pagina oficiala API exista niste pdf-uri imense unde sunt definite standardele.

La fiecare standard exista litera h) care spune asa: "sa fie miscibile cu alte uleiuri de aceeasi vascozitate".

Mai vrei ceva?

 

Acolo specifica "de aceeasi vascozitate" clar, dar conditia e pusa pentru a indeplini standardul - si anume undeva mai sus scrie ca trebuie sa fie de o anumita vascozitate. Daca amesteci ulei 5w30 cu 10W40 in anumite proportii, e la mintea cocosului ca uleiul razultat nu va fi nici 5w30 nici 10w40.. ci va fi ceva intre, deci nu va mai respecta standardul de vascozitate, adica de aceea e pusa aceasta limitare.

Eu personal am amestecat la masina 10w40 cu altul cu totul alta marca 5w30 si.. nu s-a intamplat nimic.

La moto, am completat peste 10w40 Motorex cu auto BP 5w30.. pentru ca nu voiam sa cumpar - rezultatul - nu s-a intamplat nimic.

AM completat cu DEnicol 10w40 peste motorex 10w40.. de asemenea - nimic.

Am completat cu mineral 40 peste motorex...

 

(da, motorul vechi de TA pe care il aveam inainte papa o groaza de ulei, era fomist tare :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uita-te si tu in oglinda si spune-ti la fel!

Substanta activa ATACA aluminiul si tocmai culorile de care ziceai tu acolo nu sunt pur intamplatoare ci sunt date de catre agentii folositi IMPOTRIVA coroziunii. De aici apare si specializarea pe ALUMINIU (o sa ai o anumita culoare) deoarece ai agent impotriva corodarii aluminiului.

Citeste studiul ACESTA si o sa te convingi ca vorbesti in necunostinta de cauza.

Studiul ala citat de tine e din 1979... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu alex_en

Aia cu antigelul e fix-pix, cat despre gradul meu de inginerie, l-au stabilit altii inaintea ta, erau acreditati, si idiotii mi-au dat si o diploma chiar :P

Te rog sa te abtii de la comentarii insultatoare, informeaza-te si prezinta informatii bazate pe argumente, cifre si date, daca da pe afara inginerul din tine. Expresiile gen "faceti ce vreti dar nu mai spuneti prostii" incearca sa le folosesti mai cu grija, in general oamenilor nu le place sa li se spuna ce sa faca....

 

 

Domnilor, uitati aici paginuta din manualul pentur Hornetelul meu, care are motor proiectat acum 20 de ani. Scrie undeva ceva legat de moto????

 

Vai de cei care au ochi si nu vad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

SCRIE MARE SI INGROSAT CA SA POTI VEDEA SI TU : HONDA 4 STROKE OIL

 

Uita-te AICI si vei vedea ca uleiul este creat SPECIAL PENTRU MOTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mesaj completat

Studiul ala citat de tine e din 1979... :D

Teorema lui Pitagora este de acum 2500 ani! :P

 

(O mai fi valabila?????????????????)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai nimic de zis, poti sa folosesti butonul View new posts.

 

 

 

Din punctul meu de vedere un om care spune ca uleiurile sunt aceleasi si pentru auto si pentru moto spune DOAR PROSTII. Nu vad care e problema in a afirma lucrul acesta, avem libeertate de exprimare fiecare.

Nu s-a discutat nimic despre "gradul de inginerie al cuiva" deci nu are rost sa-ti incorzi muschii la mine ca nu ma impresioneaza.

Argumentele le-am expus mai sus, asa ca spor la citit!

 

Iti dau perfecta dreptate. De fapt e un alt topic deschis pentru "audienta" sau trafic mai exact...din ciclul "hai sa scriem ca sa avem ce citi"....tot felul de "specialisti" in uleiuri...altii sunt mari mecanici dar nu au vazut un crabot in viata lor...samd.

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vai de cei care au ochi si nu vad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

SCRIE MARE SI INGROSAT CA SA POTI VEDEA SI TU : HONDA 4 STROKE OIL

 

Uita-te AICI si vei vedea ca uleiul este creat SPECIAL PENTRU MOTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mesaj completat

 

Teorema lui Pitagora este de acum 2500 ani! :D

 

(O mai fi valabila?????????????????)

Bun, aici ai 1:0, intr-adevar, scrie

GN4 is a petroleum-based motorcycle 4-stroke oil recommended for scooters, ATVs and motorcycles.

 

This is Honda's original motorcycle oil formula developed specifically for motorcycles and blended with an additive package to meet the unique shifting requirements of shared engine and transmission sump designs.

Diferenta oricum este facuta de aditiv, uleiul este absolut acelasi.

Totusi eu am zis ca bag oricum ulei moto ca e la acelasi pret, dar nu cred ca ar avea nimic daca as baga ulei auto cu specificatiile cerute (si o sa continui sa cred asta).

 

Cu lichidul de racire nu vad de ce ar fi special daca este si pentru auto si scrie pe el ca e bun si pentru radiatoarele din aluminiu.

 

Cat despre umflat in pene, uite cine a inceput:

Cine nu are habar de un pic de inginerie vorbeste sa nu doarma.
Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vai de cei care au ochi si nu vad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

SCRIE MARE SI INGROSAT CA SA POTI VEDEA SI TU : HONDA 4 STROKE OIL

 

Uita-te AICI si vei vedea ca uleiul este creat SPECIAL PENTRU MOTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mesaj completat

 

Teorema lui Pitagora este de acum 2500 ani! :D

 

(O mai fi valabila?????????????????)

 

Man, scrie ca e ulei special forumulat pentru motocicleta - la cel 20W50 m-am uitat - scrie API SJ. - singurul indicativ COERENT. De altfel producatorul de motociclete HONDA ce ai vrea sa scrie pe un ulei pe care il vinde pentru motociclete, ca e de TRACTOR?

 

 

Legat de antigel, articolul citat de tine bazat pe un studiu din 1979 stii ce arata in esenta?

 

Ca ethylen glycol-ul pur, neinhibat produce coroziune aluminiului intr-o masura ACCEPTABILA.

Adica demonstreaza ca ethylen-glycol-ul se preteaza la motoare cu componente din aluminiu, exact contrariul la ce debitezi tu:

"it was found that the corrosion resistance of all four types of aluminumcompositions in pure uninhibited ethylene glycol solutions is marginally acceptable."

Din 1979 incoace s-au descoperit anumiti inhibitori care se adauga in antigel pentru a reduce la 0 coroziunea asupra aluminiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu NU NU NU si nu.

Eu am amestecat uleiuri de tot felul si nu au facut spume la gura. Am incercat si la moto si la auto.

 

Ca vorbeam mai devreme de standarde, intotdeauna m-a pasionat aceasta disputa si de-aia m-am si documentat ca m-am saturat de atatea zvonuri si abureli.

 

Cine are rabdare sa caute, pe pagina oficiala API exista niste pdf-uri imense unde sunt definite standardele.

La fiecare standard exista litera h) care spune asa: "sa fie miscibile cu alte uleiuri de aceeasi vascozitate".

Mai vrei ceva?

 

Acolo specifica "de aceeasi vascozitate" clar, dar conditia e pusa pentru a indeplini standardul - si anume undeva mai sus scrie ca trebuie sa fie de o anumita vascozitate. Daca amesteci ulei 5w30 cu 10W40 in anumite proportii, e la mintea cocosului ca uleiul razultat nu va fi nici 5w30 nici 10w40.. ci va fi ceva intre, deci nu va mai respecta standardul de vascozitate, adica de aceea e pusa aceasta limitare.

Eu personal am amestecat la masina 10w40 cu altul cu totul alta marca 5w30 si.. nu s-a intamplat nimic.

La moto, am completat peste 10w40 Motorex cu auto BP 5w30.. pentru ca nu voiam sa cumpar - rezultatul - nu s-a intamplat nimic.

AM completat cu DEnicol 10w40 peste motorex 10w40.. de asemenea - nimic.

Am completat cu mineral 40 peste motorex...

 

(da, motorul vechi de TA pe care il aveam inainte papa o groaza de ulei, era fomist tare :D )

 

Merci, man. O sa incerc combinatia ca tre' sa-l schimb neaparat si bani din parti. Daca sare in aer ai de dat o bere. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

These baseline corrosion data suggest that light gaugealuminum solar panels would not survive for a reasonable service period inuninhibited ethylene glycol-water systems without some method of corrosioncontrol.

 

 

 

CONCLUZIA STUDIULUI!!!!

Mesaj completat

1. Antigelurile la ora actuala sunt toate pe baza de ethylen glycol - care e substanta activa + mai multa sau mai putina apa. Sunt colorate rosu, albastru, galben - dar contin aceleasi substante active. Nu ataca aluminiul.

 

Mai sus ziceai ca NU ATACA ALUMINIUL!!!!

Omule, bea o cafea, cred ca esti obosit!

Mesaj completat

Legat de antigel, articolul citat de tine bazat pe un studiu din 1979 stii ce arata in esenta?

 

Ca ethylen glycol-ul pur, neinhibat produce coroziune aluminiului intr-o masura ACCEPTABILA.

Adica demonstreaza ca ethylen-glycol-ul se preteaza la motoare cu componente din aluminiu, exact contrariul la ce debitezi tu:

"it was found that the corrosion resistance of all four types of aluminumcompositions in pure uninhibited ethylene glycol solutions is marginally acceptable."

Din 1979 incoace s-au descoperit anumiti inhibitori care se adauga in antigel pentru a reduce la 0 coroziunea asupra aluminiului.

 

Eu cred ca nu stii ce inseamna MARGINALLY ACCEPTABLE!

Informeaza-te!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu NU NU NU si nu.

Eu am amestecat uleiuri de tot felul si nu au facut spume la gura. Am incercat si la moto si la auto.

 

Ca vorbeam mai devreme de standarde, intotdeauna m-a pasionat aceasta disputa si de-aia m-am si documentat ca m-am saturat de atatea zvonuri si abureli.

 

Cine are rabdare sa caute, pe pagina oficiala API exista niste pdf-uri imense unde sunt definite standardele.

La fiecare standard exista litera h) care spune asa: "sa fie miscibile cu alte uleiuri de aceeasi vascozitate".

Mai vrei ceva?

 

Acolo specifica "de aceeasi vascozitate" clar, dar conditia e pusa pentru a indeplini standardul - si anume undeva mai sus scrie ca trebuie sa fie de o anumita vascozitate. Daca amesteci ulei 5w30 cu 10W40 in anumite proportii, e la mintea cocosului ca uleiul razultat nu va fi nici 5w30 nici 10w40.. ci va fi ceva intre, deci nu va mai respecta standardul de vascozitate, adica de aceea e pusa aceasta limitare.

Eu personal am amestecat la masina 10w40 cu altul cu totul alta marca 5w30 si.. nu s-a intamplat nimic.

La moto, am completat peste 10w40 Motorex cu auto BP 5w30.. pentru ca nu voiam sa cumpar - rezultatul - nu s-a intamplat nimic.

AM completat cu DEnicol 10w40 peste motorex 10w40.. de asemenea - nimic.

Am completat cu mineral 40 peste motorex...

 

(da, motorul vechi de TA pe care il aveam inainte papa o groaza de ulei, era fomist tare :D )

 

 

Uite de-asta nu-mi cumpar eu motocicleta din Romania ! La cum se intretin motocicletele la noi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...