Sari la conținut

Transalp Vs F 650?


Pelerinul
 Share

Postări Recomandate

Vreau sa reiau traseele de munte. Am facut trasee cu Dr 650, minunate ele au fost. Dar singur eu sunt nu (cum bine graia cineva) si atunci am nevoie de fier pentru doi, sa duca si bagaje. Iar Dr devine cam obositor datorita seii la drumuri mai lungi. Voi ce parere aveti? Ar fi bune cateva idei avizate, de la calareti de Transalp sau F650. E de mare interes fiabilitatea, consumul, confortul, complicatii de intretinere si nu in ultimul rand pretul. Astept cu nerabdare sfaturile dvs.

 

Pace voua!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 123
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

pentru fiabilitate si confort si cuplu si vibratii blande iti recomand transalpul... ce-i dret nici F650 nu e mai prejos la fiabilitate si cu consumul e mai economic decat Transalpul... dar vibreaza mai mult... ceea ce s-ar putea sa fie incomod la drumuri mai lungi...

 

F650 e mai capra decat transalpul si e mai recomandat pentru enduro

 

F650 = enduro-touring

Transalp = touring enduro.

 

Ce-i drept am fost cu transalpul pe un drum forestier si cu pasager (pe drumul vechi din brasov catre poiana brasov) si s-a comportat exemplar...

 

Daca vrei sa te bagi la drumuri de munte, trebuie sa fii atent si la carene in cazul transalpului... solutia e sa le dai jos sau sa le pui bare de protectie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde pleaca cuplul la transalp? fiind bicilindru,ar trebui sa plece de mai jos, dar cat de jos? La DR ma deranja ca trebuia sa nu-l prea las sub 3000 si mie imi place sa plec de jos.

 

si cum sta cu consumul? la ce viteza de croaziera?

Editat de Pelerinul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai depinde cata greutate cara...

cand sunt singurel porneste frumos pe la 2000 - 2500 de ture...

iar cu 180 kg pe el ( eu + pasager + MULTE bagaje) porneste de la 2500-3000 de ture abia acolo incepe sa se simta bine

 

consumul cu pasager, pe afara, viteza de croaziera 80-100 km/h este de ~4.5 l/100 km

 

mixt este de de 5.5 l

 

posesorii de transalp sunt invitati sa-si exprime parerea , vezi Smokey, Demostene, etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu e nici un castig fata de F650 in acest caz. adica tot de acolo pleaca si monocilindrul, peste 2500. iar F-ul bea mai putin si pare ca are pozitia la drum peste transalp, acu depinde de geometria osoasa a fiecaruia.

io vad asa treaba:

transalpu merita fiindca are 2 cilindri ! asta se traduce in putere si cuplu in plus la aceeasi capacitate. BMW merita din orice alt punct de vedere ! iar daca avantajul transalpului se anuleaza ... hmmm ! sunt plin de dubii, ca si io as fi mers pe mana transalpului, da sunt putin indoit acum !

am mers putin cu transalpul lui marian (JawaTheHut) si am gasit ca DR-ul este mai nervos cumva. e drept ca al lui e de 600 ...

uzura e mai mica la 2 cilindrii, se mai distribuie fortele, frecarile. un transalp ar trebui sa reziste mai mult decat un F650 in aceleasi conditii de (mal)tratament. dar pe de alta parte la monocilindru rezolvi totul mai ieftin si mai rapid, daca e nevoie; am auzit ca la bavaria nu ar fi totusi sperietoare, cica sunt preturi decente si servicii nici prea prea dar nici foarte foarte .. ca in romania !

daca mai iei in calcul ca tu cu doamna nu sunteti o povara pe nici un armasar, cat de skilod, io m-as gandi serios la un F650... mai ales un dakar :baldy:

nu am vazut scris pana acum BMW cu litere mici ..............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata diferite ipostaze cu Transalpul care nu m-a dezamagit niciodata pana acum. Cei drept am facut doar cca. 5000 km pana acum, dar mai avea el destui in spate. E motorul perfect.

La drum pe asfalt viteza de croaziera nu mi se pare absolut deloc deplasata la 120 km\ora cand are 5500 rpm adica acolo unde are si cuplul maxim si motorul se simte perfect. La aceasta viteza, cu pasager si bagaje consuma 4.7%. Cu pasager si multe bagaje (cca 120 litri, adica doi coburi si untopcase de aprox 40 litrii fiecare, iar in kg cca 50kg) urca bine serpentinele la munte la peste 3000 rpm. Bicilindrul in V face toti banii.

Pe plaja(nisip), drumuri proaste de tara, etc

post-7484-1157482110_thumb.jpgpost-7484-1157481843_thumb.jpgpost-7484-1157481979_thumb.jpg

post-7484-1157482069_thumb.jpgpost-7484-1157482174_thumb.jpgpost-7484-1157481613_thumb.jpg

post-7484-1157481695_thumb.jpgpost-7484-1157482318_thumb.jpgpost-7484-1157482483_thumb.jpg

Editat de sabyn23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa vorbesc de rau BMW-ul dar eu cred ca adevaratele BMW-uri pornesc de la GS 1150

in sus.Eu am Transalp cumparat de curand si sunt foarte multumit plus ca in perioada cand cautam

am gasit nu putine cu 70.000-80.000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

De unde pleaca cuplul la transalp? fiind bicilindru,ar trebui sa plece de mai jos, dar cat de jos? La DR ma deranja ca trebuia sa nu-l prea las sub 3000 si mie imi place sa plec de jos.

 

si cum sta cu consumul? la ce viteza de croaziera?

Transalp:

transalp.JPG

(graficul pt. cuplu este in Lbf-ft, pt Nm se inmulteste cu 1.355)

 

BMW:

leistungskurve.gif

(varianta Dakar)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

judecand dupa graficele de mai sus, mintea mea de endurist(cred ca e inca plina d noroi d la ultima iesire) deduce ca bmw e mai potrivit pt iesiri off road datorita puterii si cuplului obtinute la turatii mai mici.

 

e bine???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

andrei, bine ca nu intrebi cat mai costa clona kinezeasca de ceas rolex SH, sau un lot de 5 prajini extravilan pe langa buzau ... desi ar avea tot atata relevanta pt topicul omului !!

 

consumul inteleg ca e mai mic pe F650, cuplul pare mai mare si intra in forta cam tot pe langa transalp. elasticitatea totusi cred ca e mai mica ... fiabilitatea nu se discuta la nici una, ambele sunt super. dar costurile de intretinere ? confortul pasagerului ? posibilitatea de agatat bagaje multe ? la care din ele sunt mai scumpe cutiile sau se adapteaza mai greu ? care e mai joasa la sa ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Graficul pt. transalp este in Lbf-ft, deci pt. Nm se inmulteste cu 1.355. Transalpul trage constant in toate turatiile, imediat cum iesi din relanti, un monocilindric trebuie tinut un pic mai turat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offtopic:

@Smokey : Graficul pt TA e luat din manualul Haynes . Mi se pare un pic prea "ideal" facut,mai ales ca am mai vazut grafice de culplu pt acelasi model facute de altii,si nu era asa de plata curba de cuplu :baldy:

MAi jos am curba de cuplu de la Africa Twin,dar nici asta nu stiu cat e de exacta:

post-1031-1157568440_thumb.jpg

post-1031-1157568486_thumb.jpg

 

Mai am si de la SuperTenere:

 

 

 

post-1031-1157568843_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Offtopic:

@Smokey : Graficul pt TA e luat din manualul Haynes . Mi se pare un pic prea "ideal" facut,mai ales ca am mai vazut grafice de culplu pt acelasi model facute de altii,si nu era asa de plata curba de cuplu :baldy:

Asa e, pe undeva pe pagina scrie ca masuratorile sunt facute de MCM.

 

Un test pe Dynojet cu un model din 98:

dynojet.jpg

(valorile sunt cele masurate la roata)

 

Comparatie in tre modelul de 650 (>2000) si cel de 600:

y2k-taperf.jpg

(cu linie punctata e modelul de 650)

 

si astea (ceva comparatii cu tuning si fara)

ta_leistung_g.jpg

ta_moment_g.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar domnilor, m-ati coplesit. Nu ma asteptam la asa prezenta pe umilul meu topic. Dar e bine si frumos.

Insa, problema ramane: Transalp su F 650? Dilema persista, caci ambele fiare (vorbesc de ani rezonabili financiar si calitativ, adica 93 - 97) au plusuri si minusuri. Voi incerca sa sintetizez ce am acumulat pana acum:

1. Confort - ambele sunt ok, poate saua la F sa fie oleaca mai lata; dar ramane capitolul vibratie, unde in teorie Vtwin nu poate fi mai naravas ca monocilindrul. Cu F am mers, e mai cuminte ca DR650, care nici el nu da din copite prea des; ramane de vazut Honda

2. Bagaje - ambele iau coburi si top box, ramane de vazut cat costa la fiecare.

3. Consum - se pare ca F merge pe la 3.5 si Transalp lpe la 4.5, pentru croaziere la cca 95 - 110 km/h

4. Fiabilitate - Honda are in spate ani multi cu acest model, toata lumea vb bine de el; F 650 se bazeaza pe 2 nume - BMW si Rotax; sa presupunem ca e de bine

5. Costuri de intretinere - Honda vine din Japonia, BMW este prin definitie scump; cred ca voi intreba la obiect, pe cateva consumabile pentru o comparatie

6. Mai ramane pretul de achizitie, unde din ce vad cele doua sunt cam pe acolo, adica cca 3500 euri.

 

Astept completari /corectii

 

Pace voua!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar legat de grafice, presupunand ca nu sunt electorale, ar trebui prelucrate oleaca si suprapuse, pentru a vedea clar unde si ce. O parere.

 

Kuki suna frumos textul din linkul tau. Este vorba insa de model recent, si nu cred ca intra in discutia prezenta. Din pacate. Dar multam de link.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar legat de grafice, presupunand ca nu sunt electorale, ar trebui prelucrate oleaca si suprapuse, pentru a vedea clar unde si ce. O parere.

 

daca intradevar te pasioneaza de ce nu faci tu prelucrarea grafica, astfel vezi si tu ce si cum vor graficele alea. O parere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de design si consum eu unul nu vad nici o diferenta in favoarea lui f 650.In rest sunt la fel.

Si ma refer la diferente notabile pentru un motociclist obisnuit.

Hai sa fim seriosi....Exact de graficele alea o sa tii cont cand o sa fii pe coclauri cu vreuna din ele.....

Alegerea este subiectiva de cele mai multe ori. Mai ales la achizitii second hand si tin mai mult de pret sau ocazii.Parerea mea.

Asta daca nu ai fixatii pe un anumit model, cum am avut eu.....

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Exista o diferenta, si anume una mare - confortul la drum data de motorul V-Twin. De ex: esti pe drum virajat, cu pasager si bagaje. Cu Transalp mergi in aceeasi viteza, cursiv si elegant. In aceleasi conditii cu un F650 schimbi vitezele si urla motorul in draci - asta cu orice monocilindru.

 

Parerea mea: daca faci drumuri lungi, eventual cu pasager si bagaje ia Transalp; daca mergi de unul singuri poti lua orice; daca vrei drumuri pietruite, de tara Transalp (F650 e prea fragil, eventual F650 Dakar); daca mai mult prin oras - F650, e mai usor; daca vrei mai mult decat un drum pietruit/forestier - Dominator, DR, sau KTM Adventure.

 

Transalpul nu prea se strica daca ai grija de el. Modelele de la inceputul anilor '90 au avut ceva probleme cu CDI-ul, demostene a studiat mai in detaliu problema - in general sunt ok, iar AfricaTwin e buletproof. E un model raspandit, piese se gasesc peste tot daca ai ceva de reparat, la fel si accesorii aftermarket.

 

F650 nu e nici asta mare branza de intretinut din cate stiu - cei care au pot spune mai multe.

 

Consumul e o diferenta - asta daca te incanta aspectul, oricum conteaza si stilul de mers. Daca esti "vertically challanged" F650 e o alegere mai buna, transalpul e mai masiv. Transalpul merge singur pe curbe si viraje, e extra manevrabil. In oras ma descurc cu el excelent, filtrez fara probleme si cu pasager.

 

Vezi ca trece sezonul pana te hotarasti :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista o diferenta, si anume una mare - confortul la drum data de motorul V-Twin. De ex: esti pe drum virajat, cu pasager si bagaje. Cu Transalp mergi in aceeasi viteza, cursiv si elegant. In aceleasi conditii cu un F650 schimbi vitezele si urla motorul in draci - asta cu orice monocilindru.

 

Parerea mea: daca faci drumuri lungi, eventual cu pasager si bagaje ia Transalp; daca mergi de unul singuri poti lua orice; daca vrei drumuri pietruite, de tara Transalp (F650 e prea fragil, eventual F650 Dakar); daca mai mult prin oras - F650, e mai usor; daca vrei mai mult decat un drum pietruit/forestier - Dominator, DR, sau KTM Adventure.

 

Transalpul nu prea se strica daca ai grija de el. Modelele de la inceputul anilor '90 au avut ceva probleme cu CDI-ul, demostene a studiat mai in detaliu problema - in general sunt ok, iar AfricaTwin e buletproof. E un model raspandit, piese se gasesc peste tot daca ai ceva de reparat, la fel si accesorii aftermarket.

 

F650 nu e nici asta mare branza de intretinut din cate stiu - cei care au pot spune mai multe.

 

Consumul e o diferenta - asta daca te incanta aspectul, oricum conteaza si stilul de mers. Daca esti "vertically challanged" F650 e o alegere mai buna, transalpul e mai masiv. Transalpul merge singur pe curbe si viraje, e extra manevrabil. In oras ma descurc cu el excelent, filtrez fara probleme si cu pasager.

 

Vezi ca trece sezonul pana te hotarasti :baldy:

 

 

 

Asa este .Uitasem de faptul ca f 650 monocilindru = vibratii .Asta conteaza la drumuri mai lungi.F650 are gol 187 kg si Transalpu 191 daca e sa ma iau dupa ce scriu astia pe net, deci la "masivitate" nu prea ar fi mare diferenta ,chiar daca vizual intr-adevar Transalpu pare mai mare. Asta cu drumul pe coclauri nu o pot spune pentru ca nu am facut asa ceva cu el.Desi din ce am citit f 650 este un soft enduro, desi mai "salcam" cu drumurile accidentate.....

 

Exista o diferenta, si anume una mare - confortul la drum data de motorul V-Twin. De ex: esti pe drum virajat, cu pasager si bagaje. Cu Transalp mergi in aceeasi viteza, cursiv si elegant. In aceleasi conditii cu un F650 schimbi vitezele si urla motorul in draci - asta cu orice monocilindru.

 

Parerea mea: daca faci drumuri lungi, eventual cu pasager si bagaje ia Transalp; daca mergi de unul singuri poti lua orice; daca vrei drumuri pietruite, de tara Transalp (F650 e prea fragil, eventual F650 Dakar); daca mai mult prin oras - F650, e mai usor; daca vrei mai mult decat un drum pietruit/forestier - Dominator, DR, sau KTM Adventure.

 

Transalpul nu prea se strica daca ai grija de el. Modelele de la inceputul anilor '90 au avut ceva probleme cu CDI-ul, demostene a studiat mai in detaliu problema - in general sunt ok, iar AfricaTwin e buletproof. E un model raspandit, piese se gasesc peste tot daca ai ceva de reparat, la fel si accesorii aftermarket.

 

F650 nu e nici asta mare branza de intretinut din cate stiu - cei care au pot spune mai multe.

 

Consumul e o diferenta - asta daca te incanta aspectul, oricum conteaza si stilul de mers. Daca esti "vertically challanged" F650 e o alegere mai buna, transalpul e mai masiv. Transalpul merge singur pe curbe si viraje, e extra manevrabil. In oras ma descurc cu el excelent, filtrez fara probleme si cu pasager.

 

Vezi ca trece sezonul pana te hotarasti :cheers:

 

Asa este .Uitasem de faptul ca f 650 monocilindru = vibratii .Asta conteaza la drumuri mai lungi.F650 are gol 187 kg si Transalpu 191 daca e sa ma iau dupa ce scriu astia pe net, deci la "masivitate" nu prea ar fi mare diferenta ,chiar daca vizual intr-adevar Transalpu pare mai mare. Asta cu drumul pe coclauri nu o pot spune pentru ca nu am facut asa ceva cu el.Desi din ce am citit f 650 este un soft enduro, desi mai "salcam" cu drumurile accidentate.....

 

 

Hai ca este tarziu si sunt obosit ,ma duc sa ma culc......

 

 

Asa este .Uitasem de faptul ca f 650 monocilindru = vibratii .Asta conteaza la drumuri mai lungi.F650 are gol 187 kg si Transalpu 191 daca e sa ma iau dupa ce scriu astia pe net, deci la "masivitate" nu prea ar fi mare diferenta ,chiar daca vizual intr-adevar Transalpu pare mai mare. Asta cu drumul pe coclauri nu o pot spune pentru ca nu am facut asa ceva cu el.Desi din ce am citit f 650 este un soft enduro, desi mai "salcam" cu drumurile accidentate...

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...