Sari la conținut

URAL


mas oyama
 Share

Postări Recomandate

Ei mai sunt si exceptii 45.gif si stim asta.

Desfac fiecare surubel ... dar sa nu mai vorbim de asta. Deocamdata studiez eficienta babelor pe linia de productie URAL.

 

Cilindrii originali de URAL asa trebuie sa arate

 

 

am si un set de-asta sunt de pe un motor original 12V cu supape inegale 8.103 adica mai nou, prima data desfacut de mine:post-4291-0-39322600-1349902693_thumb.jpg

Deci probabi lca ultimele 650-uri nu au mai avut codul ala la baza.

 

Tuburile n-au nicio legatura cu cilindrii. Tuburile le-am luat de pe vechii cilindri, drepte fiind, si le-am pus pe astia noi...

Atata tot! N-am incercat sa modific in niciun fel piesele existente. Doar am ramas surprins de rezultat.

Dar mai am ceva nervi tari... si putina rabdare prin atas...

repet, incearca sa infigi mai bine si cu ocazia asta da-le usor in sus, na uziteaza si o bucata de lemn sub ciocan. Trebuie sa mearga. Daca nu merge masoara unghiul si o sa masor si eu maine unghiul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

repet, incearca sa infigi mai bine si cu ocazia asta da-le usor in sus, na uziteaza si o bucata de lemn sub ciocan. Trebuie sa mearga. Daca nu merge masoara unghiul si o sa masor si eu maine unghiul

Daca era unghiul bun, macar unul din cele patru tuburi puscau... in fine... probabil ca o sa incerc si cu o pila rotunda direct in gaura daca nu merge altfel...

ca si asa vine etansat cu silicon dupa aia...

Oricum, nu ma grabesc ca-mi mai trebuie ceva piesulici....

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pentru ca nu ma tin doar de bancuri cu babe , desi in toate filmarile din fabrica URAL acest lucru se adevereste, am avansat cu lucrarile la M63.

Am desasamblat complet si am sablat.

 

 

Astept piesele si ma apuc de treaba. Pana atunci am gasit codul RAL Afrika Korps - Sahara :diggin: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca era unghiul bun, macar unul din cele patru tuburi puscau... in fine... probabil ca o sa incerc si cu o pila rotunda direct in gaura daca nu merge altfel...

ca si asa vine etansat cu silicon dupa aia...

Oricum, nu ma grabesc ca-mi mai trebuie ceva piesulici....

 

Tuburile alea se pot casca in functie de cum ai nevoie,sau varianta pe care a recomandato aleko o poti aplica fara grija.

Pune setul ala linistit,un rodaj omenesc si un mers normal si va functina fara probleme.

Am desfacut multe motoare de ural aduse din ucraina si daca vedeai ce era prin ele te ingrozeai..dar mergeau fara nici o problema.

Setul e ultima grija,sa ai chiuloasele fara jocuri e mai important decit sa-ti bati capul cu setul.

Segmentari periodice la nevoie pina se aeaza tot acolo cum trebuie si blana,primul set de segmenti orcum e compromis pina se aseaza acolo tot.

E motor care merge si cu 2 segmenti mult si bine stai linistit,nu-ti mai fa atitea griji ca tot moto sovietica ramine indiferent cei pui in ea ;)

Editat de dany_oldmoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Aleko

 

ca sa fie foarte clar pentru toata lumea, eu vorbesc de piese noi. Piesele noi, originale, de la Ural vin exact asa cum am descris. Copiile facute de nea Spirica (polonez, ucrainean, rus sau chinez) dupa piese de acum 40 ani vin oricum vor ele. Uita de miturile cu "new old stock" in ceea ce priveste Ural. Pentru M-uri (61, 62, 63)si pentru generatia '90, Ural nu mai produce repere care sa fie identice cu cele de prim montaj, decat in masura in care ele si-au dovedit fiabilitatea si se regasesc si pe 750. Pentru celelalte repere singura solutie pe care si-o asuma fabrica este up-grade la repere moderne (cazul pistoanelor de ex.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Aleko

ca sa fie foarte clar pentru toata lumea, eu vorbesc de piese noi. Piesele noi, originale, de la Ural vin exact asa cum am descris. Copiile facute de nea Spirica (polonez, ucrainean, rus sau chinez) dupa piese de acum 40 ani vin oricum vor ele. Uita de miturile cu "new old stock" in ceea ce priveste Ural. Pentru M-uri (61, 62, 63)si pentru generatia '90, Ural nu mai produce repere care sa fie identice cu cele de prim montaj, decat in masura in care ele si-au dovedit fiabilitatea si se regasesc si pe 750. Pentru celelalte repere singura solutie pe care si-o asuma fabrica este up-grade la repere moderne (cazul pistoanelor de ex.)

Dupa cum se vede din pozele mele cilindrii noi de acum 30 de ani de la Ural veneau probabil cu poansonul la baza si cu siguranta codul exista in catalogul de piese ilustrate al Uralelor cu cilindrii din otel. Acum 30 de ani ma indoiesc ca existau SRL-uri sa faca "aftermarketuri" in URSS deci afirmatia "NICIODATA nu au stantat vre-un cod de piesa la vedere, de asemenea intotdeauna au stantata cota (A,B sau C)... Ca fapt divers, codul ala de piesa stantat pe ambele seturi nici macar nu exista in catalogul de piese Ural(...)Drept urmare turnatul in nisip si alte prostii nu au nici o legatura cu Ural asa cum si la Dacia pe vremuri existau in targ minim 6 seturi de productii diferite si nici una de origine." este gresita.

Sunt sigur ca exista "new old stock" pentru ca productia de Ural a fost impresionanta si trebuie sa existe stocuri vechi cu diverse in special la institutii precum e politia. Niste cilindri precum cei ai lui Olimpiux sau cei pe care i-am montat eu mai deunazi nu ii face oricine chiar daca n-or fi NOS si problema principala la 650urile KMZ/IMZ e calitatea segmentilor, nicidecum a cilindrilor.

Din dorinta de a arata cat de proaste sunt piesele de targ (uneori veritabile NOS) exageram. Desigur ca mai noii si originalii cilindri cu aripioarele din aluminiu sunt superiori, din pacate di ncate inteleg IMZ nu-i mai produce - ca nu e afacere cu piesele de 650.

Pentru M-uri (61, 62, 63)si pentru generatia '90

Exista M61,62,63, 66, 67, 67-36, 8.103, 8.123, 8. ...

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de UNELE preturile mari de REPREZENTANTA nejustificate ca si moto dealtfel(e moto de 6000-7000 de euro,restul pina la 11000-12000 e pus in plus ca se cheama URAL.

 

Ar trebui sa cunosti notiunile de "retea", "importator", "TVA", "factura", "vama" si am putea continua. Capitalismul nu functioneaza cum vrem noi. Preturile nu le facem noi (cumparatorii). Noi doar le su... pardon, le achitam...

 

pinioanele de distributie care sar de 80-90 de euro la varinta mai veche, cind le poate cumpara cu 150-200 de lei si alte consumabile foarte scumpe (ca doar le vinde reprezentanta)

Din nou, ce am spus mai sus referitor la preturi;

 

Cat despre pinioanele de distributie, am pus la un moment dat unul rusesc la un alternator (rusesc si ala) care a mers 4 minute. :) Dupa care l-am scos barbierit si distrus complet. ASA DA! Evident ca s-a facut distanta intr ele, bla bla..

Socul au fost cand le-am pus pe cele Herzog pe care iti e mila sa pui mana...

 

Daca cumperi moto de 400 de euro,merge de 400 de euro(multa lume prefera sa cumpere ieftin in speranta ca o repara si iese mult mai ieftin..dar in fond se face un fel de cirpeala,rar sint cazurile in care se face o reparatie capitala care este mai costisitoare la cheltuieli.

In sfarsit, suntem si noi de acord cu ceva! Hahahaahaha

 

nimeni nu pune catalogul.

Daca nu-l foloseste nimeni... pentru ce?? N-auzi ca nu trebuie, ca "stie" ei mai bine?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Aleko

Revin si spun ca eu vorbesc de piese noi aflate in productia curenta a fabricii, nu vorbesc de piese de acum 30 de ani, asa cum vorbesc de catalogul de piese actual nu de cel de acum 30 de ani, avand in vedere ca discutia a pornit de la repere NOI. De asemenea nu incerc sa dovedesc ca piesele din targ sunt proaste, treaba asta nu trebuie dovedita, ci incerc sa subliniez ca ele NU SUNT ORIGINALE cu tot ce deriva din asta, ca atare fiecare cumparator atunci cand primeste doua preturi diferite pentru aparent acelasi reper poate alege in cunostinta de cauza (altfel apare ideea gresita ca piesele Ural fara discriminare sunt proaste, iar in plus dealerii oficiali mai si cer nejustificat de multi bani pe ele). E OK sa existe piese aftermarket inclusiv pentru Ural asta dovedeste ca marca are o baza de clienti suficient de larga ca sa merite sa faci copii dupa reperele originale - asa cum ai spus un cilindru nu-l torni in fundul curtii.

 

Acestea fiind spuse cred ca m-am exprimat suficient de clar ca oamenii interesati sa poata trage o concluzie din aceasta discutie, si voi reveni cu lucruri mai interesante - de exemplu excursia de anul acesta in Bulgaria-Macedonia-Albania-Muntenegru-Serbia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu stii sa folosesti ciocanul motocicleta Ural nu va functiona deloc.

Ca sa vezi, nu puteai sa spui asa de la inceput? Da-le dreq de prese, scule, truse si alte "nebuni"! UNA mare si gata, se rezolva tot. :eek:

 

ca si asa vine etansat cu silicon dupa aia...

Sunt dezorientat, lamuriti-ma! Mai trebuie si silicon, nu numai ciocan? Daca aflu ca mai trebuie si sarma... ma las pagubas!

 

nu-ti mai fa atitea griji ca tot moto sovietica ramine indiferent cei pui in ea wink.gif

Perfect adevarat. Dar daca o repari cu (cuvant urat), ca un (cuvant urat) va functiona. Ca e ruseasca e una si ca e un motor care pentru buna lui functionare are nevoie de piese uzinate corect, imbinate corect (a se citi mult-mult-silicon si infipte cu ciocanul!), cu tolerante corecte (mari, mari de tot) e cu totul altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excursia de anul asta a avut la baza dorinta expresa a lui tata de a vizita Albania. De cand s-a cristalizat ideea pana a venit timpul sa o punem in aplicare, am descoperit ca mai sunt si altii care au aceleasi planuri pentru anul asta, asa ca am decis sa ne sincronizam. Pana la urma, din mai multi doritori am ramas doar 3 echipaje, doua Ural cu atas, si Festina Lente cu Viraga lui.

 

Mai jos aveti propunerea de traseu cu care am plecat de acasa, multumita documentarii in extenso facuta de Festina. Asa cum mie mi se intampla aproape de fiecare data, nu ne-am tinut de traseu pana la urma, el a avut doar rol de ghidare:

 

ZIUA 1: 325 km; pe drumul spre Alexandria si apoi paralel cu dunarea, spre Corabia, traversare cu bacul pe la Bechet-Oryahovo, punct final: Varshets BG.

ZIUA 2: 355 km; intrare in MCD prin Kyustendil, traversare Skopje, punct final: Tetovo.

Ziua 3: 235 km; prin parcul national Mavrovo pe la poalele muntelui Korab (cel mai mare al lor, 2.170 m), apoi o coteala spre un mare masiv muntos cu innoptare la Makedonski Brod.

Ziua 4: 315 km; pe creste, pe langa muntele Jakupica pana la lacul montan Kozjak si inapoi, apoi prin Krushevo, ocolind parcul national Galichicha si mergand o bucata de drum pe malu` lacului Ohrid, pana la Ohrid (o varianta de sedere peste noapte pt. Ohrid poate fi Struga, in caz ca Ohrid il vom gasi excesiv de turistic gen Eforie Sud sau Navodari). daca ne place, mai putem sta o noapte. dar presupunand ca mergem inainte:

Ziua 5: 280 km; traversare in Albania, vizita Tirana, inoptare pe malul lacului Scutari sau imprejurimi ca sa fim pregatiti a doua zi sa ne bucuram in voie de Thethi.

Ziua 6: 250 km; Thethi National Park Albania, traversare in Muntenegru, Budva si o bucata de drum pe malul Adriaticii, punct final: Kotor (oras in patrimoniul UNESCO); si aici, daca ne place, putem sta inca o noapte.

 

*** de-aici, de la Kotor, probabil ca ne vom desparti in doua cete: atasistii vor merge mai departe spre Croatia si restul Yugoslaviei iar noi o luam spre casa:

 

Ziua 7: 310 km; trecem prin vreo 2 parcuri nationale, Podgorita, Bijelo Polije (cica drumul e de dementza) traversam in SRB, punct final: Ivanjica -drumurile sunt ciudate, f ocolite si printr-un relef deluros si impadurit dar cred ca va fi funny.

Ziua 8: 380 km; parcurgem Serbia, apoi pe malul sarb al Dunarii prin Clisura, pana la Portile de Fier si punct final: Turnu Severin (desi daca innoptam la sarbi poate ca iesim mai castigati la bani, am zarit anul trecut oarece campinguri si pensiuni mici pe malul sarbesc, nu departe de punctul de trecere al frontierei).

Ziua 9: la bucuresti. mergem intins aproape 400 de km de la Severin la Bucuresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ km453

 

sincer? Nu cred ca ai de unde. Este rezultatul direct a multor ani de furt, cioarda, chilipir etc. care au dus la inchiderea fabricii. Ural traieste azi numai pentru ca a ales sa produca mai putin dar mai bun si mai scump dar si cu control strict asupra a ceea ce se intampla in fabrica si in reteaua de distributie. Asta a dus la cresterea popularitatii marcii, si la revenirea tuturor banilor investiti in productie (cu profit evident).

Morala: daca fabrica nu castiga, clientul/utilizatorul pierde pe termen lung.

 

pana compun si compilez povestea despre excursie puteti baga un preview pentru niste imagini, pe forumul vecin: http://www.pro-bike.ro/forums/topic/72655-calatorii-lejere-cu-tinta/page__st__1050

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat despre pinioanele de distributie, am pus la un moment dat unul rusesc la un alternator (rusesc si ala) care a mers 4 minute. :) Dupa care l-am scos barbierit si distrus complet. ASA DA! Evident ca s-a facut distanta intr ele, bla bla..

Socul au fost cand le-am pus pe cele Herzog pe care iti e mila sa pui mana...

 

Niciodata nu pui pinion nou pe alternator cind pinioanele de distributie sint cu uzura foarte mare,nu ma mira deloc ce ai patit tu.

Deobicei se schimba tot kitul sau in cele mai fericite cazuri pui pinion la alternator nou cind ai si pinioane de distributie bune.(nu pinioane care au fost pasuite dupa vro 5 pinioane de alternator puse de fostul proprietar...mi se pare normal ce ai patit tu.

 

Eu de vro 10 anisori stau cam toata ziua cu nasul in ele si am folosit doar piese cu care erau moto respective echipate si cit timp pui ce trebuie si unde trebuie nu apar probleme,nu am folosit piese de la alte firme ca nu am vazut rostul,sint sigur ca exista si piese facute mult mai bine de alti producatori.

Am motoare de care trag la maxim si chiar de multe ori din curiozitate am vrut sa vad cit rezista unele.. dar inca nu a crapat nici unul sub mine din fericire si sa fiu sincer am folosit si pistoane de calitate proasta si calitate buna(cit timp stiu unde sa pui si ce sa pui e totul bine)

Cumpar periodic motociclete din ucraina dar nu cumpar orce moto,deobicei iau numai alea care nu au fost desfacute de 5 proprietari si sau facut improvizati,cind ma duc sa vad o moto nu am intereseaza caroseria deloc..ma uit doar unde trebuie la motor si stiu cei in el fara sa desfac mai nimic

Din 20 de moto cumparate k750,mt12,m72(deobicei marcile astea le cumpar)nu am avut motor care sa fie treciut de cota 2 la pistoane(90% din moto le gasesc cu set cota 0 sau cota1)unele din ele au deja 30.000 de km si sint la cota 1,2

Am un mt12 care are 11.000 de km si e ca nou motorul sa nu mai zic cum inchide un segmant cota 0 ca nu-ti vine sa crezi,oare de ce?la noi cind cumperi un motor care are 5000.6000km cind dai jos setul ma ingrozesc cei acolo si la ce cota tre sa alizez sa salvez cilindrii.

Am cumparat din vrancea un mt16 cu 6900 km reali,moto era total originala, mai putin vopseaua care nu prea mai era..se stie si cauza(in ultimi 2 ani cind sa fabricat nipru se vopsea direct pe tabla,fara grunt sau alte minuni ininte de vopsit) setul motor si vibrochenul erau varza..oare de ce?pe linga nipru asta de care povestesc am mai cumparat poate zeci de moto si la toate e aceiasi poveste,de aia prefer sa cumpar de la noi pt.acte si cei mai important sa pun de pe moto cumparate de afara.

Am motoare de mt9,mt10 care au fost folosite si sint ca noi tot in ele(nici nu am mir,ca doar la noi improvizatiile si vorba aia ..lasa ca mai merge 2,3 ani cu segmanti aia...etc..)

Aaaa uitasem sa mai povestesc ca am gasit si pinioane de distributie sudate cu alama si alte minuni ca ma intind la povesti...

 

Cit timp cumparam cu ochi inchisi si foarte ieftin, vom avea numai probleme si tot felul de minuni de povestit..

 

 

 

 

 

 

CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa ma bag si io in vorba ca musca-n lapte : De unde pot io cumpara piese de Dnepr originale? Adica sa am 100% certitudinea ca-s originale? Ca la bani nu ma zgarcesc daca gasesc asa ceva ...

La Nipru am avut din targ 2 seturi originale KMZ, in general in afara de cuple, unele pinioane (care se pot face lejer aftermarket) pistoane, electronicaraie si alte consumabile majoritatea pieselor sunt originale KMZ.

uite conversatie din 2011 de pe forumul Russian Iron:

"-here used to be a factory partsshop at the factory, and a lot of small privat sellers in the streets around the shops. If you go to the old KMZ factory site on the north prospect (avenue) there is a shop that sells KMZ parts and complete bikes ask for Vadim Raglin and he will get you whatever you need as far as parts or a complete bike"Hi!

 

"I found the shop and got all of what i needed. To bad i didnt drive there, the car would

have been full of nice parts. Sooooo cheap compared to what usually are found online.

Almost half the price of what i expected to pay...

/Jonas"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt dezorientat, lamuriti-ma! Mai trebuie si silicon, nu numai ciocan? Daca aflu ca mai trebuie si sarma... ma las pagubas!

(a se citi mult-mult-silicon si infipte cu ciocanul!)

Inteleg ca ai o problema cu siliconul?

Aici ii zice "shellac" si nu-mi dau seama exact la ce se refera...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Logic, selacul nu e produs pentru auto/moto, dar se foloseste cu mult succes la „inchegarea” motoarelor. Daca-l cautai la articole chimice (este un lac pentru lemn) aveai mai multe sanse sa-l gasesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, data viitoare o sa caut la aprozar! :)

 

Shelac gasesti la Fondul plastic din cate stiu, granule, e un lac natural care se aplica pe mobila veche sau instrumente, nu cred ca ai ce face cu el la motor, tot felul de mituri peste tot cu marmelada de prune ce etanseaza etc, logic ar fi sa etanseze cu garnitura lui si atat nu cu alti aditivi da nah

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cîte motoare ai închegat, ca sa stii daca e bun, Aline? Ce faci acolo unde nu e recomandata garnitura?

Da, e mit cel cu marmelada, la fel ca cel cu pistoane de lemn, dar eu zic sa te mai informezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suntem in 2012 si exista atatea substante de etansat la rece sau cald incat nici nu mai are rost sa ne batem capul cu produse auxiliare provenite din alte domenii de activitate.

 

A folosit cineva pana acum sau foloseste carburatoare Deni PZ 28 D

2147_0.jpg

Editat de red bandit
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am zis ca nu exista produse dedicate, ci ca selacul face treaba foarte bine! Reinzosil e perfect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sambata viitoare (daca se lasa cu invoire de la sefa) incerc un gratar in zona Comarnic. Daca mai e careva doritor de scos atasul, sa ma anunte. Vikendu asta activitati administrative (pregatim masina/remorca pentru saptamana viitoare, avem actiune de colectare fiare vechi) si poate o plimbare scurta Corbeanca/Snagov.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...