Sari la conținut

Motocicleta cu care sa faci turul lumii


Postări Recomandate

Am mers cu Adv640 cu multe bagaje pe el, am pus aproape 100 de kile! Nu cred ca iti trebuie o motocicleta de capacitate mare decat daca ai pasager, in rest te descurci cu o mijlocie foarte bine. La un tur de anvergura consumul si greutatea motoretei sunt f importante.

Motoretele enumerate de mine sunt dintre cele mai populare in lume si probabil vei gasii piese si servis pentru ele foarte usor. Zic monocilindru pentru ca e mai usor de intretinut si de servisat. Desigur ca 2 cilindri sunt mai buni decat unul, 3 decat 2, etc... dar odata cu nr cilindrilor creste si masa si consumulsi consumabilele si orele de servisare, etc ... cu cat mai simplu cu atat ma bine.

Viteza nu-i un punct foarte important pentru mine! Si am invatat ca mai degraba constanta in ceea ce faci te duce departe. Orice motoreta de clasa mijlocie monocilindrica te duce cu vitezele legale.

 

Eu nu as pleca singur pe o motoreta pe care sa n-o pot ridica singur de jos, intr-o calatorie ca asta.

 

As mai adauga la lista, doar ca n-are veleitati enduro, trainica Honda CB500.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 188
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tx660 tenere ... chiar si varianta veche e un model care poate candida, dar noul tenere mi se pare cea mai perfecta ...

 

www.youtube.com/watch?v=aAHWnGr03jY&feature=related

 

 

 

 

pt. mai multe bagaje si pasager  KTM 990adventure, pacat ca, consuma cam mult si la o asemenea drumetie conteaza f mult consumul.

 

www.youtube.com/watch?v=uOszNLKQ83w

Da e bun Xtz-ul 660 si nu duce lipsa de putere chear cu pasager si bagaje.

In lincul ce lai pus tu cu Tenerele albastru apar eu cu fostul meu motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu-s implicate multe autostrazi, e vb de mers fara pasager si esti destul de inalt - XT660Z... motor suficient de puternic cat sa nu cada in extrema "tras de el" - compresie 10, ar trebui sa mearga si cu cherasina mai slaba ok, subframe teapan de otel si motocicleta gandita destul de ok din punct de vedere al accesibilitatii usoare la tot, de la schimbat becuri pana la bujii, filtre etc nu trebuie sa dai rezervor jos, sa desfaci radiatoare sau carene si mai stiu ce. Ok cu vibratiile si sta foarte bine si pe curbe... si destul de ieftina de noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Monocilindru nu e bun pt ture asa lungi.Eu sincer nu as face o asemenea alegere.

As prefera motoare cu 2 cilindri,ceva gen Yamaha Tdm 850[o pb la el ar fi consumul]

Honda AfricaTwin[cel mai mult imi place cel de 650]

Honda Transalp 650 si cel de 600

Bmw F 800 GS

Cel mai bun dupa parerea mea ar fi F 800 gs

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca as dispune de un buget initial consistent, inspirat de dr. Possi de departe alegerea ar fi un un HPN-Ralleysport. Daca n-as avea decat cateva zeci de mii coco la dispozitie, as opta pentru dezasamblarea completa a R100 GS-ului din dotare, inlocuit tot ce trebuie, uns, gresat si pus cu grija la loc, adaugat echipamente specifice pentru o astfel de tura si pus intr-un case niste piese predispuse sa cedeze si care nu se gasesc chiar oriunde (de obicei, electr/electron/ice).

La multi ani si dream on!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Monocilindru nu e bun pt ture asa lungi.

 

E cam mult sa faci o asemenea afirmatie. Uite doar cateva exemple de oameni care n-ar fi de acord cu tine:

 

- http://www.sibirskyextreme.com/

- http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=580354

- http://www.die-welt-ist-bunt.net/die-reise/

- http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=239330

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi ce sa iti spun,am avut monocilindru,Yamaha xtz 660 Tenere,am bagat tura de 2 saptamani pasager si bagaje.Totul e ok dar schimbi mult prea des vitezele si asta ma suparat rau.Era tare in oras,cuplu mare te scotea repede in depasirile la viteza mica.

Am vanduto si am loat Super Tenere,si e diferenta Foarte mare intre ele,pe asfalt cu ST uiti ca esti cu motorul si ai cutie de viteza[viteaza la care poti merge e intre 50 km/h si 190 km/h].

La monocilindru pe drum de deal-munte cu multe serpentine schimbi vitezele de te saturi pe cand un 2 cilindri lucrezi doar din aceleratie.Poti face turul lumi cu ce motor ai ,faza e cu ce pb te poti intimpina pe traseu.

Da o tura cu un mono iar apoi fa o tura cu Africa,SuperTenere,Tdm,F 800 si mai vb.

Mono e bun pt of-road si oras pt joaca in rest ture lungi e un chin.

Editat de cs-marius-b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AT, ST - carburatie si grele, si oricat de legendare ar fi, totusi sunt conceptie veche - parerea mea.

TDM - n-ai optiuni decat cauciucuri stradale, daca e vb doar de asfalt e ok, dar altfel, e greu cat un GS de 1200, de ce nu direct GS si scapi si de grija lantzului?

F800GS - cel mai ok dintre optiunile enumerate mai sus... depinde de gusturi totusi... m-am dat doar foarte putin cu el si fara bagaj, cuplu destul si greutate repartizata destul de mult in spate, cam dadea sa ridice fatza la zvacuri. Nu m-am impacat cu pozitia si pretul :D - poate m-as obisnui cu pozitia dar la banii de GS faci un tenere echipat full si-ti mai raman ceva de cateva mii de km...

 

GS sau Tenere nou ( ala de 660 nu 1200 ) ar ramane optiunile mele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cadru teava dublu leagan ramforsat la zonele erogene?

Pana la urma orice este posibil, dar poate memoria isi face mila de mine si da mai multe detalii ....

Chiar nu mai stiu prin care calatorie a fost faza, parca in America de Sud, dar nu bag mana-n foc.

Se pare ca si Possi a trecut la F800GS :D

 

101002-3954.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da o tura cu un mono iar apoi fa o tura cu Africa,SuperTenere,Tdm,F 800 si mai vb.

 

Pai tu chiar crezi ca am ajuns la concluzia ca-mi plac monocilindrele mergand doar pe biciclete???

Editat de Angi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi ce sa iti spun,am avut monocilindru,Yamaha xtz 660 Tenere,am bagat tura de 2 saptamani pasager si bagaje.Totul e ok dar schimbi mult prea des vitezele si asta ma suparat rau.Era tare in oras,cuplu mare te scotea repede in depasirile la viteza mica.

Am vanduto si am loat Super Tenere,si e diferenta Foarte mare intre ele,pe asfalt cu ST uiti ca esti cu motorul si ai cutie de viteza[viteaza la care poti merge e intre 50 km/h si 190 km/h].

La monocilindru pe drum de deal-munte cu multe serpentine schimbi vitezele de te saturi pe cand un 2 cilindri lucrezi doar din aceleratie.Poti face turul lumi cu ce motor ai ,faza e cu ce pb te poti intimpina pe traseu.

Da o tura cu un mono iar apoi fa o tura cu Africa,SuperTenere,Tdm,F 800 si mai vb.

Mono e bun pt of-road si oras pt joaca in rest ture lungi e un chin.

Si eu am avut monocilindru de 600 si acum am bicilindru de 600 si nici nu se compara la drum lung. :D

Monoclindrul pe la 120km/h urla de-si da duhul si vibreaza ca dracu' ----- bicilindrul abia incepe sa se simta bine.

Azi am iesit cu moto... si pe o panta destul de abrupta, mergeam cu a IV-a la 80 si ceva la ora, am bagat putin mana in caz spre 6000 de ture si iuhuuuuuuu s-au facut 100-120 intr-o clipa..

 

Nea baiatu' asta, Gionata Nencini, a plecat in jurul lumii si nici nu s-a gandit la nimic.. a plecat si gata:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Monoclindrul pe la 120km/h urla de-si da duhul si vibreaza ca dracu' ----- bicilindrul abia incepe sa se simta bine.

 

Prima mea moto a fost un monoclindru, un F650 '98 cu care am facut vreo 8000km in 4 luni, practic pe ea am invatat sa merg pana sa-mi iau boxer; insa sincer nu am ramas cu prerea asta; alergam cu ea linistit cu 140km/h pe autostrada, cu bagaj, si nu-si dadea duhul. Mai depinde si ce motocicleta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as inclina intre multistrada si gs1200. multistrada nu a fost nominalizata pana acum de nimeni ca fiind o moto capabila de un asemenea tur, eu consider insa ca ar face fata cu brio.

Editat de zar916
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as inclina intre multistrada si gs1200. multistrada nu a fost nominalizata pana acum de nimeni ca fiind o moto capabila de un asemenea tur, eu consider insa ca ar face fata cu brio.

 

incerc sa-mi imaginez multistrada incarcata cu bagaje... nu-mi iese :D... o fi supermotoreta de tura de o zi dar cam atat zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana acum nu a precizat nimeni ce drumuri ar fi

ma refer ca procentaj

cat asfalt

cat pamant

cat mlastina si padure

poti face turul stradal sau doar OFF

So

alegerea moto e si in fct de traseu si perioada

 

ce ziceti de un tur in 80 de zile.....

gasim doar asfalt?

 

eu pot sa pun pariu cu oricine ca un monocilindru face fata fara mari batai de cap

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alergam cu ea linistit cu 140km/h pe autostrada, cu bagaj, si nu-si dadea duhul. Mai depinde si ce motocicleta :cheers:

Nu-si da duhul, m-am exprimat eu gresit, corect zis e "guiță". :lol:

Mesaj completat

pana acum nu a precizat nimeni ce drumuri ar fi

 

 

gasim doar asfalt?

monoclindrul face fata, dar nu e comod...

 

Dan Popescu ne-a demonstrat ca o buna parte din Rusia nu e cu asfalt... acuma depinde pe unde faci turul, dar de rusia nu scapi, chiar daca o iei pe la poli :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana acum nu a precizat nimeni ce drumuri ar fi

ma refer ca procentaj

cat asfalt

cat pamant

cat mlastina si padure

 

banuiesc ca ideea e sa fie turul care-l vrei tu :D eu unul stiu ca nu as rezista doar pe unde e asfaltul ca-n palma. si am si dubii ca la rtw poti sa trasezi un traseu care sa nu contina drumuri proaste sau de pamant...

Mesaj completat

monoclindrul face fata, dar nu e comod...

 

E discutabil... depinde ce-ti place la comportamentul motorului... si, referitor la vibratii... probabil ca sunt mono si mono, eu m-am urcat de pe 4 in linie pe monocilindru si n-am avut nici o problema cu spre 800km din prima zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uitati-va la Mondo Enduro, Terra Circa, toata gasca adunata ajungea la cilindreea unui 1200GS. Daca niste amarate de DR350-uri au fost in stare acum 16 ani de asa ceva nu vad azi de ce ar fi nevoie de 100+ CP.

Orice mobra ce intruneste cele 3 criterii - fiabilitate(simplitate), autonomie (cat mai mare), greutate(cat mai mica) - e de ajuns. Din punctul meu de vedere XT660Z-ul actual se apropie cel mai mult de idealul asta, mai putin greutatea dar se mai poate lucra la asta (inlocuirea esapamentului de ex).

Factorul comoditate depinde foarte mult de placerea provocata de calatoria in sine, atata timp cat te bucuri de drum oboseala nu se simte.

Viteza - nu cred ca se gandeste cineva la o medie orara cat mai mare la o calatorie de genul asta, trebuie sa apuci sa te si bucuri de peisaj si de oameni. Autostrazile ar trebui folosite doar in ultima instanta...

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere XT660Z-ul actual se apropie cel mai mult de idealul asta, mai putin greutatea dar se mai poate lucra la asta (inlocuirea esapamentului de ex).

 

Nu scoti cine stie ce din tobe schimbate... greutatea mare le tenere e in cadru - otel, nu aluminiu. plus ca arata prea benga alea stock :cheers:

 

ref vibratii mono... cu tenere in 14-15 iesiri am facut peste 15000... cam 3 iesiri au fost de doua zile, restul, toate ture de o zi... eu zic ca exista mono comode daca am facut medie de peste 700-750 pe zi. sau poate's nesimtit :D

Mesaj completat

de putut se poate cu avantajul de motor mai simplu si mai usor... in afara de asta, da, 2 cilindri ar fi pe hartie mai ok...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu scoti cine stie ce din tobe schimbate... greutatea mare le tenere e in cadru - otel, nu aluminiu. plus ca arata prea benga alea stock :D

 

Desi deviem:

esapament Tenere 11Kg, se poate scapa lejer de vreo 6Kg.

cadru otel: poate fi sudat electric in orice loc in care exista energie electrica spre deosebire de sudura in argon...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi deviem:

esapament Tenere 11Kg, se poate scapa lejer de vreo 6Kg.

cadru otel: poate fi sudat electric in orice loc in care exista energie electrica spre deosebire de sudura in argon...

 

De acord ca deviem, dar asta e :D De acord la cadru, ziceam doar ca faptul ca e din otel e un plus chiar daca se reflecta in greutate ( parerea mea ). 5kg la schimbul de tobe nu prea e atat de justificat pt schimbat... te duce la 200E minim schimbarea (cu schimbat doar cu o toba si aia mai second sau dubioasa)... si arata naspa cu toba pe o parte si gaura mare pe cealalta, ajungi sa pui o toba fake (si aia costa) in care bagi scule si mai pierzi oricum din castig de greutate. Plus ca la o tura rtw as prefera parca sa stiu ca nu se poate lua nimeni ca n-am omologari la tobe de mine sau sa-mi zica ca-s prea zgomotoase si alte aberatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...