Sari la conținut

Bobbins / Prismabuchsen pentru stander spate


Elikratos
 Share

Postări Recomandate

Ca tot hibernam si singurele interactiuni cu mobra ne sunt 'ingaduite' doar la garaj...

 

Standerul meu este unul standard, cu doua talpi cauciucate care se pozitioneaza sub bratele basculei, stanga - dreapta. Nu e rau, dar ma irita tendinta de 'alunecare' longitudinala a motocicletei, ceea ce face in timp (la gararile mai lungi) ca talpile sa urce pe bascula catre motor, iar cand vreau sa dau jos mobra - surprise! - cadrul standerului (partea opusa talpilor) ajunge sa loveasca in suportul de numar samd.

 

Am vazut ca exista standere cu acel sistem de Bobbins / Prismabuchsen (nu cunosc o traducere in romana), unde ai montate pe bratele basculei doua 'surubele' (bobbins) iar bratele standerului se ancoreaza in ele cu 2 carlige. In acest caz, pa alunecari, montarea / demontarea standerului este mai facila etc.

 

Dar... acesti bobbins sunt prezenti de obicei pe motoare super sport. FZ6-ele meu cu siguranta nu are asa ceva.

 

Si ajung la intrebare: eu pot sa imi montez bobbins pe bascula, aftermarket, sau nu? Am gasit de achizitionat pe louis.de, ca exemplu, si am vazut ca sunt prevazuti cu un cap filetat. Dar este ok si permis sa dau gauri in bratele basculei? Gasesc acolo suficienta 'carne' incat sa infiletez bobbin-ii fara surprize ulterioare (sa se smulga, sa cedeze filetul etc.)?

 

Daca ma poate sfatui cineva care a trecut prin dilema mea sau care si-a facut o operatiune de acest gen, i-as fi cu adevarat recunoscator...

 

10003371-2_910_FR.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu alte cuvinte, ce vreau eu nu se poate. Caci da, ca sa pun bobbin-ii pe bascula, ar trebui sa dau cate o gaura in fiecare brat al basculei. M6 sau M8, cu o adancime de 1 centimetru sau similar... Oricum, ma gandesc ca bratul e gol pe dinauntru, deci gaura s-ar face doar in peretele exterior...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu alte cuvinte, ce vreau eu nu se poate. Caci da, ca sa pun bobbin-ii pe bascula, ar trebui sa dau cate o gaura in fiecare brat al basculei. M6 sau M8, cu o adancime de 1 centimetru sau similar... Oricum, ma gandesc ca bratul e gol pe dinauntru, deci gaura s-ar face doar in peretele exterior...

Ma indoiesc ca daca faci gaura doar intr-ul din peretii basculei o sa tina 200 de kile.

Mesaj completat

... de unde ar incepe sa se faca fisura, mai ceva ca gheata in Ice Age :rolleyes:

Exact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pui 2 soricei de plastic (coliere de plastic) pe bascula pe o parte si pe alta, stranse la maxim, si fixezi suportul inainte de ele incat sa se opreasca in ele cand aluneca bascula?

 

Sau, de ce nu pui suportul inainte de axul rotii? - cred ca asa se pune corect..nu ? Atunci se opreste in ax, nu mai are unde sa alunece..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,pai cred ca incercam sa dam solutii la o problema care de fapt nu exista :rolleyes:

Eu am un stander din asta cu suporti in L care pivoteaza. In mod normal,bascula face un unghi care o data pe stander ajunge la orizontala sau aproape. Nu vad cum ar putea aluneca.Doar daca nu o ti pe suprafata plana.

Mesaj completat

Da mi-a venit o idee.Daca tot vrei sa ai bobbins din astea de ce nu le folosesti si in alte scopuri. Daca tot le pui, fa-le mai lungi si mai solide in asa fel incat sa-ti foloseasca si ca crash bungs. Impusti doi iepuri deodata. Pune-le pe o clama/colier din asta si problema ta e rezolvata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa dam praful jos... dar inainte de toate, Craciun Fericit si un An Nou cu multa sanatate! :)

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Intre timp, am mai dat cateva tarnacoape prin galeriile internetului, doar doar clarificam problema. Si am intalnit urmatoarele solutii:

 

1. Dat gaura in bascula, facut filet si 'insurubat' mosoarele (aka bobbins sau spools). Cei care au apelat la varianta asta spun ca e simplu, safe and sound (pana la urma, cea mai zdravana gaura din bascula e chiar cea pentru axul rotii spate si nu se dezintegreaza in nici un fel bascula de la o gaurica M6 sau M8...) iar detractorii ideii isi fac cruci si se roaga pentru viata curajosilor care au sarit cu bormasina pe motocicleta... Recunosc ca eu am rezerve, mari, in a face chestia asta...

 

2. Sudat pe latura inferioara a basculei adaosuri de material, ca niste urechi, in care insurubezi mosoarele. Nu o idee rea, daca gasesti mesterul in sudura in aluminiu si esti in stare sa faci acele urechi, si zdravene si aspectuoase. In Romania, cred ca e o misiune dificila...

 

3. Montat Axle Slider-ele de la Motovation. Jucaria asta trece prin ax, fara gauri, suduri samd (nimic intruziv). Bonus, mosoarele joaca rol si de swing arm slider-e.

fz6as_lg.jpg

fz6RFS1.jpg

fz6RFS2.jpg

 

4. O solutie pe care nu prea o inteleg, cei care o vand ii spun 'the universal swing arm spools' de la Rizoma, dar nu am gasit info suplimentar (mai sap).

riz-SC0xxB_motoraid..JPG

 

Cum vi se par? Alternativele, desigur. Voi ce ati face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu ca sa rezolvi problema ta cu ce ai ar fi sa dai un soricel/colier de plastic mai sanatoase pe dupa bratul L-ului care iese din stander si pe dupa suruburile de reglare a intinderii lantului, asa esti sigur ca nu se mai duce in fatza standerul ... Ieftin, simplu si la indemana oricui.

O rezolvare profesionala ar fi sa ii bagi prin ax un kit din ala sau o simpla teava/bara de fier ... asta inseamna bani(kit-ul) sau timp pierdut (cautatul tevei care sa intre prin ax, daca mergi la un depozit de teava nu or sa iti dea decat la 3m, asta daca ai noroc ... etc)

 

Eu zic sa "go for the soricei"

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca gasesti tija filetata (la 1 m) care sa treaca prin ax (sau un otel mai tare cu filet numai la capete :) ), iar pe capete sa pui 2 piese de aluminiu (sau plastic pt role benzi transportoare) pe care sa ti le faca un strungar

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce mi-a scris un coleg de pe forumul international de FZ6, pe care l-am luat la intrebari...

 

'The Swingarm is a cast item on the FZ6, and as such is hollow. You only drill the hole through the outside wall of the swingarm, and it does not compromise the integrity of the swingarm at all...Yamaha Racing Australia does it, so do lots of other people. Perfectly safe.

 

The Swingarm wall is thick enough to be able to get a decent thread to screw the frame pick up in, and the frame pick up tightens up nicely against the swingarm...if you dont want to scratch the wingarm, usae a rubber, or plastic washer, the same size as the frame pick up contact surface with the swingarm.

 

I have had my frame pick-up's on both my FZ6's for over 2 years.'

Editat de Elikratos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci dai gaura in partea exterioara a basculei si ii faci filet. Sau poti sa nu ii faci filet si ii pui o piulita pe dinauntru.

 

Daca ala zice ca e safe, ca au facut si altii si el si nu s-a rupt... banuiesc ca e ok :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...