mircea.cazachevici Postat Ianuarie 15, 2011 Share Postat Ianuarie 15, 2011 (editat) Fiuller = un fel de vopsea, mai groasa, care se aplica pe suprafete cu mici zgarieturi pentru a le umple, apoi, cand se usuca, dai cu smirghel fin pe deasupra pentru a aduce suprafata la foma initiala. Atentie, nu dai ca innecatul din prima, ca iti curge si apoi, cand se intareste, muncesti ore intregi cu smirghelul. Dai mai multe straturi si e OK. Il gasesti tot la magazine speciale de vopseluri auto. Gazat = mai de departe, de la 40-50cm distanta, sa atinga suprafata doar stropii foarte fini. Asa esti sigur ca nu iti curge, dar trebuie sa dai mai multe straturi. Cat despre plastofix, nu stiu, mai cere pareri. Eu am dat cu plastofix pe parbriz, ca voiam sa-l vopsesc, si rezultatul a fost ca a topit un pic suprafata parbrizului si am avut probleme mari la vopsire, suprafete imperfecte, urme, etc. Dar poate merge pe carene fara probleme, nu stiu. Editat Ianuarie 15, 2011 de asds Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Ianuarie 15, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2011 Dai mai multe straturi si e OK. Il gasesti tot la magazine speciale de vopseluri auto. Cu smirghelu nu e problema chiar daca dureaza... important e sa acopere zgarietura si sa iasa bine la vopsit. Trebuie sa vad unde exista un magazin de vopsele auto in TM ca sincer nu stiu niciunu si nici pe careva care sa-mi spuna exact unde gasesc. Gazat = mai de departe, de la 40-50cm distanta, sa atinga suprafata doar stropii foarte fini. Asa esti sigur ca nu iti curge, dar trebuie sa dai mai multe straturi. NU de curs ma tem eu... Faza naspa e ca lacul ala nu are supafata neteda dupa ce e dat, poate sa crape vopseaua daca e dat prea mult (asta cred ca o pot elimina daca dau gazat cum ati zis voi) si poate nu se intareste la fel cum ai patit si tu. Prin octombrie eu am vopsit un cadru de metal fara sa dau cu grund peste. Doar smirghel, vopsea si lac. A iesit bine, fara sa curga, fara sa topeasca vopseaua si... acum in ianuarie nu intra unghia in el. Insa am facut un test pe plastic si cum ai patiti si tu, se infige unghia in lac. Sa vad cum pot rezolva problema lacului. Mesaj completat Sa conteze oare si materialul peste care se vopseste? Pe metal a ramas neted, dar si vopseaua era alta -negru mat de la duplicolor. Mesaj completat Update: Am vopsit un capac de rezervor cu spray-ul. Fasra lac bineinteles pentru ca acolo mai sunt probleme de rezolvat. Rezultatul este acesta: Si am vopsit si o bucata de plastic de la NSR (cea de deasupra de stop). Tot cu spray-ul dar la fel fara lacuire. Marea problema nu este scurgerea vopselei (cel putin la mine si la vopselele pe care le folosesc - duplicolor si happy color). Problma este depunerea scamelor. Inca nu am curajul sa vopsesc si bucati mai mari dar cu astea am procedat asa: 1. Am o perdea de baie veche pe care o intind pe jos. 2. Deschid geamul la baie (ca acolo vopsesc piesele) 3. Agit spray-ul cam 5 minute. Mai bine 5 minute decat 3 cat scrie pe el pt ca la 5 minute stau si cu sufletul impacat ca l-am agitat cat trebuie. Am facut greseala de a nu-l agita destul sau de a nu-l mai agita intre pulverizari. REzultatul? Zone mate unde a trebuit sa dau iar sau stropi grosi aruncati aiurea. Astea se intamplau acum cativa ani dar dupa ce m-am invatat minte nu am mai facut greseala de a nu-l agita cat trebuie. 4. pulverizez. Cum pulverizez? NU stiu sa va spun o tehnica exacta pentru ca depinde de mana fiecareuia (cat este de lunga) si puterea cu care apasa fiecare pe butonu de la spray. E bine totusi ca fiecare poate sa testeze pe o bucata de plastic si sa isi exerseze miscarile pana intervine memoria musculara si nu mai trebuie sa va ganditi cum sic at sa apasati. As recomanda sa incercati asta pe o bucata de plastic mare ca sa va dati seama mai bine care e raza optima pentru mana vostra unde arata cel mai bine vopseaua. Nu icnercati cu bucatele mici de plastic sau piese marunte pentru ca alea sunt mult mai greu de vopsit corect. 5. Dau primul strat gazat... ca tot am invatat ce e ala 6. Acopar piesa cu o cutie de plastic. De la inghetata, de la carne, de la [...]. Acea cutie o sterg pe interior inainte sa o folosesc pe post de clopot pentru piese. 7. Dau al 2-le strat mai gros si acopar iar piesa. 8. Dupa ce sunt multumti de cum arata pun cutiuta peste piesa si o las acolo minim 30 minute. Dupa 30 minute vopseaua este destul de tare incar sa nu se mai prinda scamele de ea dar destul de neintarita pentru a lasa amprente mai tari pe ea. Mesaj completat Am uitat sa precizez ca dupa ce dau un strat si pun cutia peste piese inchid usa de la baie sa nu se faca curent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Ianuarie 18, 2011 Share Postat Ianuarie 18, 2011 @ Ekosekthor - daca spray-ul e cald pulverizeaza mai bine si nu mai da stropii asa mari. Fa o proba dupa ce tii un spray pe calorifer 5 min. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 18, 2011 Share Postat Ianuarie 18, 2011 @ Ekosekthor - daca spray-ul e cald pulverizeaza mai bine si nu mai da stropii asa mari. Fa o proba dupa ce tii un spray pe calorifer 5 min. sau il pui in apa calda Mesaj completat vopsitorul meu spunea ca vopseaua din spray e o porcarie, cand va trebui sa dai peste ea cu de aia profesionala peste ea , e "distractie". Zice ca nu se justifica decat pentru retusuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Ianuarie 18, 2011 Share Postat Ianuarie 18, 2011 sau il pui in apa calda Mesaj completat vopsitorul meu spunea ca vopseaua din spray e o porcarie, cand va trebui sa dai peste ea cu de aia profesionala peste ea , e "distractie". Zice ca nu se justifica decat pentru retusuri. vopseaua din spray se poate indeparta in totalitate cu diluant , cand sunt bani o dai jos si aplici stratul profi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Ianuarie 19, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2011 Pana acum toate testele imi spun ca lacul la spray e varza. Am incercat si pe carcasa de cd si pe o carena. Rezultatele (utilizand mai multe metode) sunt: 1. Lacul nu prea are luciu... chiar si in straturi mai groase 2. Lacul nu se intareste (chiar si cu strat gazat apoi mai gros). Nici dupa 4 zile nu e intarit. Vopseaua se intareste si dupa 24 ore nu intra unghia in ea. Lacul in schimb e ca plastelina. NSR-ul il voi lacui la vopsitor ca vreau sa luceasca si sa fie protejata vopseaua. Cand ma voi apuca de bmw, cred ca voi avea compresor si pistol de vopsit pentru ca materialele sunt mai ieftine, mai bune (cel putin lacul - care e foarte important fiind stratul de protectie) si evident rezultatul este altul fara sa ai emotii daca tine sau nu vopseaua. Acum sa fiu jumate off topic vin cu urmatoarele intrebari: 1. Ce specificatii trebuie sa aibe compresorul ca sa fie bun la vopsit? Nu-mi trebuie ceva profesional ci doar unu cu care pot sa-mi fac treaba fara sa zic "bagamias! Ala cu 100ron mai mult era mai bun!". Deci? Cati bari? Cati bani? Pe ulei fara ulei? albastru, rosu? 2.Pistolul de vopsit ce trebuie sa aiba ca sa pt vopsi carenele? Trebuie ceva cdiuza speciala? Cum se curata/intretine pistolul de vopsit? Ce sa NU iau pentru ca [...]? 3. Cam cat sprit chit + vopsea + lac imi trebuie ca sa vopsesc un motor? Ok, de care motor? Pai sa zicem ca unu de viteza ca ala are multe plastice si cere mai multa vopsea. 4. Cu pistolu de vopsit nu ma pricep asa cum ma pricep cu spray-ul... e alta tehnica sau daca am mana formata pt spray nu voi avea probleme sa ma adaptez la pistol? 5. difera mult vopseaua pentru pistol decat cea la spray? Nu daca este mai buna ci ma refer la cat de repede se intareste, daca e greu de preparat etc. Multumsc anticipat pt raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 nu cred ca renteaza sa cumperi atatea scule, diluanti,etc, doar sa vopsesti mobra ta. eu unul ma duc la un atelier specializat,au baietii tot ce le trebuie, pe mine nici nu ma intereseaza compresorul lor de aer,curentul..etc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat Ianuarie 20, 2011 Share Postat Ianuarie 20, 2011 Ai putea sa te uiti si la alternativa colantarii. Fac niste lucrari din ce in ce mai bune si la preturi chiar foarte bune. La masina nu as face asa ceva tablei ca se strica dar plasticul nu cred ca are a se supara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Ianuarie 20, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2011 (editat) Pai nu iau atatea scule doar pentru mobra mea. Mai vopsesti o aripa la masina, o alta mobra etc etc. Sculele alea n-ar fi un moft ci o investitie pe termen lung. Daca vreau pot sa vopsesc si noaptea fara sa ma rog de nimeni, fara sa dau bani pe manopera etc. Mesaj completat Am rezolvat si problema cu lacu. Cel de la Duplicolor nu e bun. A picat orice test. Chiar si dupa 1 saptamana intra unghia in el. INDIFERENT cum este dat... gazat negazat, strat gros etc. In schimb am luat vineri un lac de la Nigrin. Am dat 1 strat la plezneala, negazat. Dupa 12 ore intra unghia in el. 24 ore se zgarie putin. 48 ore... e tare Editat Ianuarie 20, 2011 de Ekosekthor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 Deci pana la urma mergi pe varianta de spray ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Ianuarie 30, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 30, 2011 Inca nu sunt hotarat daca merg in totalitate pe varianta spray. Cu grundu sau filler-ul da, merg pe spray. Cu vopseaua, la fel. Daca pregatitu carenelor e facut cu rabdare, la lumina si cu tampon de cauciuc pe smirghel iese bine si vopsitu - nu curge, nu crapa si e neteda suprafata. Cu lacul mai trebuie sa fac niste teste. De intarit si rezistat se pare ca rezista.... sa vad cum se comporta peste abtibilde si in mai multe straturi. Si sa vad daca nu curge cand il aplic pe surpafete mai mari... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Ianuarie 30, 2011 Share Postat Ianuarie 30, 2011 (editat) Iti recomand sa incerci pisol de vopsit, dar nu din ala cu 60 de lei, ci Bosch. Eu anul trecut mi-am luat unul din ala cu 60 de lei. Prostie totala. M-am dus inapoi la magazin si le-am explicat ca vand prostii si vreau banii inapoi. Am luat banii... am mai pus 250 de lei si mi-am luat Bosch. Am ales bosch fiindca am luat parte la o prezentare a produsului. Acolo m-au lasat pe mine sa vopsesc si cu lavabil si lemn si metal. Metalul vospit a iesit ca facut din fabrica, excelent, fara nici un cusur. Stiu ca este scump, dar daca te gandesti la cate intrebuintari are, eu zic ca merita. Este foarte bun si pr lavabil (vopseste curat, fara sa faca mizerie in jur). Eu am ajutat pe cineva sa vopseasca niste parti de carene de scuter. Am folosit vopsea pentru plastic. Zicea pe ea ca nu trebuie sa mai folosesti platic primer. Am dat 2 straturi si 3 de lac obisnuit (ieftin - 10 lei tubul de 250ml). A iesit foarte foarte bine! Inaint doar am matuit putin vechea vopsea si gata. Vopseaua nu sarea, a rezistat f bine si nu se zgarie nici dupa 3 ani. Cautati la Praktiker si Baumax vopsesle pentru plastic! Editat Ianuarie 30, 2011 de ruxi2k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Ianuarie 30, 2011 Autor Share Postat Ianuarie 30, 2011 POti da si un link cu scula respectiva te rog? Stiu ca bosch au pistoale de vopsit dar au mai multe si vreau sa-mi dau seama la care din ele te referi. Ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 31, 2011 Share Postat Ianuarie 31, 2011 Ai putea sa te uiti si la alternativa colantarii. Fac niste lucrari din ce in ce mai bune si la preturi chiar foarte bune. La masina nu as face asa ceva tablei ca se strica dar plasticul nu cred ca are a se supara. ce sa se strice la tabla? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Ianuarie 31, 2011 Share Postat Ianuarie 31, 2011 BOSCH PISTOL VOPSIT ELECTRIC PFS 55 http://www.bricostore.ro/masini-speciale/7...5140455145.html eu asta l-am incercat si din asta am luat... daca imi zicea cineva ziceam ca sunt povesti dar am vazut cum a iesit ceva vopsit cu mana mea... Mesaj completat Bosch PFS 55 asta l-am testat eu si am ramas impresionat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Februarie 5, 2011 Autor Share Postat Februarie 5, 2011 (editat) Mi-am luat azi compresor pana la urma pentru ca este o scula multitasking. Compresoru l-am luat din magazin (fara ulei, garantie 2 ani, baga 10 bari - deci presupun ca as avea 8 constant) si am mai luat o trusa care contine pistol de vopsit + ala de curatat piese + de umflat roti + pistol de curatat motoru (cel cu rezervor pt apa sau solutia care face spuma cand speli masina. Urmeaza sa iau si pistolu pentru spalat masina. Borcanu de la pistolu de vopsit este mai mic dar pentru niste carene cred ca e bun. Pistolu ala cu borcan care da spuma si pulverizeaza fin si apa este excelent pentru curatat janta spate la motor care se umple de praf si ulei si scarbosenii. Intrebari legate de intretinerea pistolului de vopsit. Din cate am observat pe-acolo pe unde pulverizeaza vopseaua sunt piese de metal... nu am vazut garnituri de cauciuc care se pot topi de la diluant. Totusi pentru ca sunt incepator e foarte posibil sa-mi fi scapat ceva si vreau sa ma asigur ca am scula potrivita pentru vopsit carene. Cum se intretine pistolu de vopsit la ce sa ma uit daca are sau n-are? etc. Pt ca am compresor lacul se va aplica cu acesta - gata cu spray-urile de lac la 17lei bucata. Ce lac trebuie sa folosesc? Cum se prepara? cat costa? Cat sa cumpar? La ce trebuie sa mai fiu atent? Cu pistolu de vopsit inafara de lac si vopsea, ce mai pot sa folosesc la el? Sprit chit-ul? Multumesc. Editat Februarie 5, 2011 de Ekosekthor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Februarie 5, 2011 Share Postat Februarie 5, 2011 Nu stiu daca e adevarat dar din auzitelea am inteles ca pistolul se strica de la sprit chit! deci trb 2 una pt vopsit si lac si alta pt sprit chit , daca gresesc sa ma corecteze lumea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusMKV Postat Februarie 6, 2011 Share Postat Februarie 6, 2011 Cati litri are butelia compresorului ?! Conteaza f mult debitul , nu presiunea , tu lucrezi cu undeva 4 atm maxim.. Pt sprit chit ai nevoi de un pistol cu duza mai mare , pe undeva la 1,5. Eu am dat su cu duza de 0,5 dar mai diluat. Lacul il iei in functie de buget dar fii atent ca trebuie sa il bagi la cuptor.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Februarie 7, 2011 Autor Share Postat Februarie 7, 2011 Are 24 litri, baga 10 bari si are debit de 210. Duza este de 1.5 deci pot da sprit chit, dar pentru vopsea si lac ar fi indicata o duza mai mare? Sau pentru a da lac si vopsea maresc pur si simplu presiunea? Lacul nu pot sa-l iau mai scump si sa nu-l bag la cuptor? Ca bugetu nu-mi permite cuptorul... cu lacul ma mai descurc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Februarie 7, 2011 Share Postat Februarie 7, 2011 (editat) Nu se strica de la nici un spritchit pistolul. Eu am vopsit o masina, 8 jante si plasticele de la moto de vreo 3 ori (deh, nu m-am gandit la photoshop ) ) Apropo, eu tot 1.5 am pistolul, am avut parca unul si cu 1.8 dar ma descurc mai bine cu asta de 1.5. Lacul cica s-ar da cu alt pistol, nu stiu mai multe, dar eu cu asta dau si lac si spritchit si vopsea si tot. Ca sa il intretii trebuie doar sa il speli cu nitrodiluant bine dupa ce il folosesti. Al meu are o garnitura de cauciuc, dar nu a patit nimic de la cat l-am tot spalat in ultimul an. Sunt niste smecherii si aici ca sa iti iasa bine. Dupa ce ai vopsit, astepti sa se usuce. Dupa iei la smirghel fin 1500 - 2000 pana indrepti suprafata. Dupa dai lacul 2 maini si procedezi la fel. Dupa dai inca 2 straturi de lac si iese oglinda. Pe testatelea asta Mare grija insa la muchii sa nu ajungi la spritchit PS: ala de 24 de litri mi se pare cam micut. Al meu e de 50 si tot mi se pare micut. La servici cand mi-am vopsit plasticele odata cu unul de 100, am vazut ce inseamna compresor bun. Editat Februarie 7, 2011 de banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Februarie 7, 2011 Share Postat Februarie 7, 2011 Vreau sa imi vopsesc carena cu negru lucios plus lac si motorul gri metalizat plus lac. Stiu ca unele vopsele sunt la cutii de 0.75l iar altele la 1 litru. Cat costa cu aproximatie 1 litru de vopsea si unul de lac ? Pe net nu prea m-am lamurit cu preturile. P.S. Pe voi cat v-a costat vopseaua si lacul si de unde ati cumparat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Februarie 7, 2011 Share Postat Februarie 7, 2011 (editat) Ma gandesc ca nu este o regula ca-ti trebuie cuptor pentru a usca vopseaua si/sau lacul doar ca in lipsa cuptorului dureaza mai mult ....asta depinde de calitatea vopselei/lacului si de temperatura mediului. @banzay zice bine , dupa ce ai vopsit lasi sa usuce , matuiesti , aplici lac repeti procedura si aplici ultimele 2 straturi , asa am vazut ca iese oglinda! @mony dute la un magazin din localitatea ta care vinde vopsele /lacuri pentru masini, acestia ar trebuii sa poata sa-ti faca si vopsea la comanda (orice culoare) dupa o mostra sau poza , acolo aflii si preturile , ele difera consistent de la magazin la magazin Editat Februarie 7, 2011 de -alex- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Februarie 13, 2011 Share Postat Februarie 13, 2011 (editat) ceva de la mine mai trebuie un polish Albastru cu perla galbena deasupra. In partea inferioara a carenei am cam exagerat cu perla Editat Februarie 13, 2011 de banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ekosekthor Postat Februarie 13, 2011 Autor Share Postat Februarie 13, 2011 Vin si eu cu noutati, dar numa de documentatie pentru ca inca nu m-am apucat de nimic. Numa ce l-am pornit ieri dupa ce a stat din decembrie la iernat si inainte de toate trebuie schimbat uleiul, filtru de aer, si 300e inmatriculatul.. asa ca vopsitul mai asteapta putin. Renunt la spray de tot. Cred ca unii anticipau revelatia asta. Am aflat ca lacul nu prinde peste vopseaua de spray pentru ca vopseaua aia contine si silicon si nu se imbina vopseaua cu lacul - de-aia se scurge. Pe langa asta am inteles ca ai nevoie cam de 300ml sa vopsesti tot motorul. 100ron spray-urile sau 12lei 100ml vopsea - parca e mai ieftin cu compresorul. Acum ca am compresor la prima vedere (pentru ca inca nu stiu sa estimez corect) m-ar costa 1x tub de filler + 400ml vopsea + 400mllac + chit de plastic undeva la 150-200ron. Dar pana acolo vreau sa vopsesc un gard sau ceva cu compresorul sa-mi formez mana si sa fiu sigur ca nu le stric. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Februarie 16, 2011 Share Postat Februarie 16, 2011 ceva de la mine mai trebuie un polish Albastru cu perla galbena deasupra. In partea inferioara a carenei am cam exagerat cu perla Salut , cu ce solutie cureti suprafata dupa matuire ? O sa trebuiasca sa-mi vopsesc carenele in viitorul apropiat si vreau sa aplic procedeul explicat de tine , adica vopsit -matuit-lac-matuit -lac si vreau sa stiu cu ce curat suprafata dupa fiecare pas de matuire. Daca am si stickere de lipit intr-e vopsea si lac procedez altfel ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.