Sari la conținut

cositorit fire la instalatie


yuk
 Share

Postări Recomandate

Foarte folosita metoda, doar aspirina e un acid.

Singura problema cu pistolul mai ieftinace e ca s-ar putea sa nu te tina atat de mult ca unul mai scump.O problema pe care trebuie sa o verifici e daca ai fludor corespunzator.Eu am avut o rola pe care a trebuit sa o arunc, deoarece nu se lipea;exista mai multe compozitii, pentru diverse intrebuintari.

ai dreptate! - cu fludorul din cutia pistolului nu a mers, dar a lipit relativ usor ala cumparat de la magazinu de electronice... :cheers: ... la fel a fost si cu electrozii pe care i-am primit la achizitionarea aparatului de sudura, chiar daca erau infoliati au fost numai buni de aruncat :D

Toata smecheria pare incalzirea litelor, eventual litele sa fie si putin rasfirate ca sa poata sa curga cositorul printre ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica le bagi in sertar? :D

 

Explica, ca nu toti sunte-m la curent cu toti termenii tehnici..

Eu stiu cum se sertizeaza mufele la cablurile utp... dar in rest? Fii mai explicit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica monteaza papuci pe fire. da vrea sa-i lase-n ceata pe necunoscatorii

 

Corect :D

Mesaj completat

Papuci... nau, nau. Sau poate le zice si asa. Cuple sau mufe - da. Se sertizeaza cu un cleste de sertizat.

Mesaj completat

Clestele sertizeaza si papci. Asta asa este, n-am cum sa ma opun :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde unde e firul.. nu e neaparat sa se rupa, daca lipesti fir cu fir si vibreaza amandoua la unison nu vad de ce s-ar rupe.

 

daca lipesti un fir de ceva fix care vibreaza, atunci da.

 

Eu am firele care vin de la generator si intra in releu-regulator lipite direct si izolate cu termokk de-ala de mai bine de un an si nu s-au rupt, mufa veche a avut un papucel oxidat care a topit plasticu, m-am enervat am taiat-o si am lipit firele si sanatate. De parca scot regulatorul de pe motor de 3 ori pe zi..

Fir de fir nu cositoresc niciodata schimb firul.Toate firele merg la ceva fix , alternator acumulator, releu etc

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca firul respectiv vine de la alternator, desfaci motorul si schimbi firul?

Dar daca vine din regulator si nu mai ajunge, si regulatorul e turnat, tu schimbi regulatorul din principiu pt ca tu nu lipesti niciodata fir cu fir? :D (hai sa nu fim mai nemti decat nemtii, totusi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca firul respectiv vine de la alternator, desfaci motorul si schimbi firul?

Dar daca vine din regulator si nu mai ajunge, si regulatorul e turnat, tu schimbi regulatorul din principiu pt ca tu nu lipesti niciodata fir cu fir? ;) (hai sa nu fim mai nemti decat nemtii, totusi)

 

 

 

Corect!Pana si neamtul foloseste papuci speciali pentru conexiuni fara lipituri.Se gasesc si la noi dar electricienii auto(moto)prefera cositorul.Eu cred ca omul a vrut sa spuna altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu vreau sa zic ca n-am lipit prima oara doua fire ieri.

Conectorii se folosesc acolo unde vrei sa ai modularizare, cand ai nevoie sa poti conecta si deconecta acea componenta in timp, pentru o mentenata usoara.

Din punct de vedere al conductivitatii electrice o lipitura va fi intotdeauna superioara imbinarii cu conectori.

 

Asta ca sa stii si tu.

 

Normal ca e de preferat sa ai un fir intreg intr-o aplicatie, dar pe auto-moto nu exista asa ceva, nu avem cazuri de "semnal mic" in electrica auto, notiunea de "semnal mic" oricum apare in electronica si nu electrica. Pe partea de semnal mic, da, conteaza o imbinare sau o lipitura, si nici acolo, dar hai sa zicem ca apar ceva miliohmi in circuit suplimentar datorita unei imbinari.

Pe partea de putere, prea putin conteaza daca un fir e imbinat de 14 ori sau niciodata daca este izolat corespunzator si lipitura/imbinarea facuta corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu vreau sa zic ca n-am lipit prima oara doua fire ieri, taman ce-am facut ditamai facultatea de profil, electronica.

Conectorii se folosesc acolo unde vrei sai ai modularizare, cand ai nevoie sa poti conecta si deconecta acea componenta in timp, pentru o mentenata usoara.

Din punct de vedere al conductivitatii electrice o lipitura va fi intotdeauna superioara imbinarii cu conectori.

 

.

 

 

Nu te agita ca ti-am dat dreptate,de data asta. ;) Si din nou ai dreptate in ceea ce priveste superioritatea unei lipituri cand vine vorba de conductivitate.Dar,am avut pe mana cateva tomberoane aduse din Germania,la mai toate interventiile asupra instalatiei electrrice,nemtii au folosit conectori.Nin macar nu il "trag"in banda izolatoare.Legat de subiectul topicului,sfaturile pe care le-a primit yuk in primele posturi sunt foarte bune.La noi lucreaza 5 electricieni auto,fiecare foloseste pistolul de lipit in felul sau,chiar nu ma intereseaza daca imi lipeste un fir agatat de tavan sau sezand pe tron,atata timp cat nu am ulterior defecte in garantie.

Editat de alex-r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca firul respectiv vine de la alternator, desfaci motorul si schimbi firul?

Dar daca vine din regulator si nu mai ajunge, si regulatorul e turnat, tu schimbi regulatorul din principiu pt ca tu nu lipesti niciodata fir cu fir? ;) (hai sa nu fim mai nemti decat nemtii, totusi)

Ai dreptate la clasice nu ies firedin releu etc ci toate legaturile se fac prin papuci

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles. Iti respect si admir rigurozitatea, dar sunt cazuri unde o imbinare intre 2 fire nu e un capat de lume. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista la firmele care aduc engros materiale de productie pt electronica mosoare de 1/2 ,1 kg cu pasta decapanta inclusa in aliaj. Lucrez in industria de electronica de 14 ani. Pina acum 15 ani faceam la fel ca voi acum, fludor pt lipit cazane dat prin saciz. Cu toate astea o faceam destul de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pasta decapanta pt tevi de cupru, cositor la fel + lampa stilou, e combinatia care nu da gres la cositorirea multifilarelor sau conductorilor. Si e bine ca firele sertizate in papuci sa fie si cositorite pt ca pot oxida f repede. E bun de folosit si varnesul termic pt ca protejeaza bine la intemperii, iar la firele "cap in cap" nu da voie sa se indoaie usor de la lipitura, adica problema cu vibratiile. Cu multe pistoale de 2 lei te apuca si nervii si nici treaba nu iese. Se incalzeste ff greu si daca mai ai si fir mai gros ai pus-o, plus ca daca mai lucrezi si in frig...adio lipitura. Stiluol cu flacara, sau lampa stilou e sfanta si pe frig si pe orice vreme si lipeste imediat si fara probleme fire si materiale destul de groase. In principiu decaparea e cam mama lipiturilor la cald, incepand cu fire, tevi de instalatii, rezervoare de benzina, jgheaburi etc. Cositorirea este cea mai buna si sigura metoda de inbinare/lipire a firelor electrice preintampinand supraincalzirea din cauza contactelor imperfecte, sau desprinderea din cauza vibratiilor ( mult mai mult cred ca se slabeste din vibratii papucul mama+tata decat un fir cositorit si cu varnes termic pe el) Si mai depinde si de mobra, cum zicea mircea_simson. Care avem si comuniste stim de ce ! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca cristi kake tia dat cel mai bun raspuns. am si eu calificare il electricieni si parerea mea e ca cel mai bine e cositorit, nu papucul. la motor trepidatiile, apa, si alte intervale de temperatura, combinate o sa se oxideze si/sau o sa cedeze. cositorit e cel mai bine. cauta la un service fludor mai bun. vezi ca este si modelul de fudor compozit(aliaj) care se topeste doar cand vrea el pt ca "e facut pe vapor" cand se plictisesc orezarii. ;)

 

curatat cu sacaz sau pasta decapanta si dat in fludor apoi conectate intre ele si incalzite pentru a lipi fludorul. (electricienii la case asa fac) e cel mai sigur

pe viata mea de cercetas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fir de fir nu cositoresc niciodata schimb firul.Toate firele merg la ceva fix , alternator acumulator, releu etc

Numai bine

din alternator avea o intrerupere (papuci topiti) la intrarea in cablajul ala mare al instalatiei, apoi o iesire in fata sub far ... in total 9 imbinari + 2 la siguranta principala... sa fim seriosi!, in comertul nostru este si foarte greu sa gasesti conductori la calitatea aia ;)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...