RaveBoy Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 (editat) Este lantul intins bine sau nu ? Asta este intrebarea mea ... lantul de la motocicleta mea are un ,,joc" sus - jos de cam 1 cm este corect sau nu ? P.S. Kitul de lant este nou!!! Editat Septembrie 29, 2006 de RaveBoy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRY Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 (editat) 1. NU STIU daca e corect sau nu Nu conteaza ca e lantul nou sau nu, el trebuie intins periodic - pentru o buna functionare a motocicletei si prentru ca durata de viata a "agregatulu" si de ce nu si a pilotului (un lant incorect reglat poate da nastere unor accidente care pot sa-ti puna viata in pericol), sa fie maxime. Ar trebui sa ai un abtzibild pe bascula, care iti arata schematic si are datele exacte. Daca nu, ar trebui sa ai in carte. Depinde de motocicleta, fiecare are alta cursa la bascula. La Enduro e de exemplu muuult mai larg. Dar alea au parca si un intinzator de lant. Depinde si de setarile pe care la ai la amortizor - daca e mai tare, POATE ca nu ai nevie de 2 cm. Depinde si daca mergi cu pasager pe motor - in cazul asta lantul sa fie mai "larg". Ideea este ca in momentul cand amorizorul este comprimat, lantul sa nu se intinda la maxim, adica cursa basculei sa nu fie oprita de lant. Si sa nu fie nici prea larg. Motivele sunt probabil cunoscute, repercursiunile unui lant prea intins constituie o lista foarte lunga. Cel mai bine iei un prieten mai greu (sau doi mai usori), care se suie pe motor - sa fie motocicleta "incarcata" ca in conditiile de exploatare normale. Atunci ai o comprimare a amortizorului de compromis (se poate, daca dai in gropi sa se comprime mai mult, dar in mod normal, cu pasager in spate nu vei trece de intiderea respectiva). Deci intinzi lantul cu "sarcina" - dar nu prea tare - lasi dupa regula bunului simt o toleranta. Daca nu ai prieteni, poti s-o faci si fara, lantul ar trebui sa se poata ridica pana atinge bascula. Dar metoda asta nu o prea recomand, am eu impresia ca e cam "relativa". Eu am peste 1 cm, aproape 2. (daca-l ridici de jos pana sus), in conditiile in care nu incarc niciodata mai mult de 120 kg pe motor. (rider+sozia+bagaje). URA Editat Septembrie 29, 2006 de SRY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wanderer Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 Este lantul intins bine sau nu ? Asta este intrebarea mea ... lantul de la motocicleta mea are un ,,joc" sus - jos de cam 1 cm este corect sau nu ? P.S. Kitul de lant este nou!!! E mult prea strans si forteaza in transmisie. Ar trebui sa aiba cam 3.5 - 4.5 cm. Fiind now, va trebui sa-l verifici mai des, nu sa-l pui prea strans de la inceput si sa astepti sa se intinda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexLau_81 Postat Septembrie 29, 2006 Share Postat Septembrie 29, 2006 e prea strans, lasa'i macar 3 cm pt ca bascula se ridica si'l intinde cand e in mers, sa nu mai zic ce se'ntampla la gropi si cand ai cate un pasager cu greutate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Septembrie 30, 2006 Share Postat Septembrie 30, 2006 (editat) sal ! scuza-ma in pm am gresit !!! ( numarul de mm.) uite aici ! Editat Septembrie 30, 2006 de ticalosu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Septembrie 30, 2006 Share Postat Septembrie 30, 2006 deobicei fiecare motocicleta(difera de la caz la caz) are pe bascula undeva limitele de intindere ale lantului, insa majoritatea tre sa abia un joc de 20-30mm depinde cat de mult mergi cu pasager...vezi sa fie bien echilibrata roata din intinzatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shamok Postat Octombrie 1, 2006 Share Postat Octombrie 1, 2006 deobicei fiecare motocicleta(difera de la caz la caz) are pe bascula undeva limitele de intindere ale lantului, insa majoritatea tre sa abia un joc de 20-30mm depinde cat de mult mergi cu pasager...vezi sa fie bien echilibrata roata din intinzatoare cum centrezi roata? ...te ghidezi doar dupa semnele de pe furca (spate)???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styx Postat Octombrie 1, 2006 Share Postat Octombrie 1, 2006 da, de ex. daca esti la linia numarul 7 pe partea stanga trebuie sa fii la aceeasi dunga si pe partea dreapta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purghy Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 Ca tot se vorbeste pe aici de lant... De unde stiu cand trebuie schimbat lantul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motoindianu Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 Cand a ajuns sa fie intins la max. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 cind nu mai poti sa-l intinzi (a ajuns axul ffffff in spate) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 Ca tot se vorbeste pe aici de lant... De unde stiu cand trebuie schimbat lantul? Când se văd semne de uzură. Acesta pot fi: - lanţul e slab chiar întins la maxim - unele motociclete au pe basculă un marcaj, când ajungi acolo şi lanţul începe să fie slab trebuie schimbat, chiar dacă mai e loc de întins - când pinioanele au uzură vizibilă la dinţi - erau nişte poze clare într-un alt topic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Inger`Albastru Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 Lantul este uzat atunci cand ajunge la ultimul semn si nu mai corespunde limitelor de intindere. Pinioanele trebuie schimbate atunci cand au acel aspect de dinti de rechin sau cand atunci cand tragi pe lant in partea dreapta a pinionului spate lantul se poate misca mai mult de cativa mm. Este un articol in UniversMoto despre lant si pinioane si semnele de uzura ale acestora. ATENTIE ca un lant mult prea intins poate produce alte probleme in transmisie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wanderer Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 cind nu mai poti sa-l intinzi (a ajuns axul ffffff in spate) Nu-i intru totul adevarat. Atunci cand intinzi lantul trebuie sa-l controlezi in mai multe pozitii. Invarti de roata si masori in vreo 3 -4 pozitii. Am avut un lant care dupa vreo 30000km inca mai puteam sa-l intind, dar fiindca era uzat neuniform in unele parti era larg si in altele prea strans. Era foarte suparator la viteza mica. In plus fiind pe duca, trebuia re-ajustat foarte des. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Octombrie 3, 2006 Share Postat Octombrie 3, 2006 Q: Ca tot se vorbeste pe aici de lant... De unde stiu cand trebuie schimbat lantul? A: Cand a ajuns sa fie intins la max. Wrong answer. Simptome pt. schimbat lantul: 1. Invartita in gol, roata spate are puncte unde se invarte mai greu. 2. Lantul se poate departa de foaie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.