Sari la conținut

Probleme franare


dori_x
 Share

Postări Recomandate

Va salut! Intentionez sa achizitionez o motocicleta mai veche, insa destul de buna pentru varsta ei. Este vorba de un Kawasaki ZX-10 din 1990. Merge foarte, foarte bine, insa are totusi o problema. Frana de fata tine foarte "jos". Mi-a zis vanzatorul ca a incercat sa o aeriseasca, insa tot jos tine. Care ar putea fi cauza? Pompa frana, etrierii, placutele sau discurile? Nu am avut timp sa o inspectez mai amanuntit, insa data viitoare cand ma voi duce sa o vad, sa stiu la ce sa ma uit. Stiu motocicleta de cativa ani si merita sa o cumpar, chiar si cu acest defect. Am gasit chituri de reparatie si pentru pompa, si pentru etrieri. Am gasit si placute si discuri.... Unele mai scumpe, altele mai ieftine.

Am pus aceasta intrebare sa stiu cam ce ma asteapta si ce sa verific exact. Frana tine destul de bine, insa mult prea jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

vrei sa prezica cineva exact ce are sau cum, ca vad ca ai enumerat cauzele posibile? :laugh:

Eu am enumerat TOATE cauzele posibile. Voiam sa ma ajutati la o restrangere a posibilelor cauze.

De exemplu, cautand pe aici pe forum, cred ca am gasit problema.

Un alt coleg a avut exact aceeasi problema si a rezolvat-o foarte simplu, aerisind pompa de frana (prin slabirea furtunului).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am enumerat TOATE cauzele posibile. Voiam sa ma ajutati la o restrangere a posibilelor cauze.

De exemplu, cautand pe aici pe forum, cred ca am gasit problema.

Un alt coleg a avut exact aceeasi problema si a rezolvat-o foarte simplu, aerisind pompa de frana (prin slabirea furtunului).

nu sunt avizat da imi dau cu parerea.cauze pot fi mai multe.aer in instalatie,furtune de frana imbratanite(cred ca sunt cele originale),pompa de frana,lichid de frana vechi,dar tind sa cred ca este aer in instalatie sau furtune vechi cu elasticitate mare.parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut! Intentionez sa achizitionez o motocicleta mai veche, insa destul de buna pentru varsta ei. Este vorba de un Kawasaki ZX-10 din 1990. Merge foarte, foarte bine, insa are totusi o problema. Frana de fata tine foarte "jos". Mi-a zis vanzatorul ca a incercat sa o aeriseasca, insa tot jos tine. Care ar putea fi cauza? Pompa frana, etrierii, placutele sau discurile? Nu am avut timp sa o inspectez mai amanuntit, insa data viitoare cand ma voi duce sa o vad, sa stiu la ce sa ma uit. Stiu motocicleta de cativa ani si merita sa o cumpar, chiar si cu acest defect. Am gasit chituri de reparatie si pentru pompa, si pentru etrieri. Am gasit si placute si discuri.... Unele mai scumpe, altele mai ieftine.

Am pus aceasta intrebare sa stiu cam ce ma asteapta si ce sa verific exact. Frana tine destul de bine, insa mult prea jos.

 

Dude, este o motocicleta buna, si daca "merita" banii pe care ti-i cere ... atunci ia-o.

 

Am avut si eu aceeasi problema la un gsx-r 1100 ... si-ti voi da cate ceva de verificat de la cel mai grav, pana la cel mai simplu lucru. (daca nu curge lichid pe nicaieri)

 

1. verifica daca pompa fata e originala (are niste rapoarte pe ea 5/8 ... ceva de genul) este ca la piston cursa x alezajul.

Daca nu este raportul din cartea tehnica, poti sa cumperi alta pompa pentru ca inseamna ca a fost schimbata si nu e construita pentru etrierele tale.

2. verifica daca placutele au destula carne (nu stiu daca e de la "imbatranire" sau pur si simplu la modelele vechi, o data cu subtierea placutelor, se micsoreaza si cursa pompei)

3. inlocuieste lichidul de frana cu unul conform specificatiilor tehnice prin eliminare. (pompezi, ti apsat, elimini lichidul vechi pe ventil, apoi cand mai ai foarte putin in vas, umpli vasul cu lichidul nou .. si reiei pana curge la ventile lichid nou, incolor .. etc) te prinzi tu ca esti baiat destept.

4. Vezi daca ai aerisitoare si pe laturile interioare ale etrierilor ... pentru ca ai etrieri ficsi, nu flotanti, si astia ficsi, au 2 aerisitoare.

5. ai reglaj la clestele de frana ... banuiesc ca te-ai jucat la el.

 

Acuma ... referitor la aerisit ... nu stiu cum e instalatia fata. Daca e un furtun, apoi un distribuitor si apoi etrierii ... s-ar putea sa ai aer in distribuitor. Iti sugerez sa scoti etrierii de pe jambe si distribuitorul de sub jug si sa-i atarni mai sus ca pompa si sa incerci aerisirea dinnou.

 

Bafta.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt avizat da imi dau cu parerea.cauze pot fi mai multe.aer in instalatie,furtune de frana imbratanite(cred ca sunt cele originale),pompa de frana,lichid de frana vechi,dar tind sa cred ca este aer in instalatie sau furtune vechi cu elasticitate mare.parerea mea

aberezi. daca nu esti sigur de ce spui de ce nu pastrezi pentru tine?

 

daca frana tine dar foarte "jos" este o singura cauza, discuri si placute tocite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta de unde ai scos-o? Ca daca tine jos sunt placutele uzate si discurile?

 

Pe masura ce se uzeaza placutele si discurile singurul lucru care se intampla este sa scada nivelul lichidului din rezervor, pentru ca compensa volumul cu care au iesit pistonasele din etrier.. cursa manetei nu se modifica absolut deloc pentru ca cursa pistonaselor pt 1 frnare nu se modifica. Tocirea placuteler se compenseaza prin iesirea pistonaselor in afara, dar alea ies treptat.. nu fac cursa mai lunga la fiecare franare.

Poti sa ramai fara placute deloc, sa impinga pistonul in disc (daca ar fi posibil si nu ar cadea de tot din etrier) si cursa manetei tot atat ar fi.

 

Scuze, dar chiar e o mare tampenie ce zici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu si ieftin este sa cumperi lichid de frana conform manualului (presupun dot 4 ca pe vremea aia nu era dot 5.1).

Faci un schimb de lichid de frana in felul urmator:

- faci rost de un furtun gen acvariu (o jumatate de metru)

- slabesti putin aerisitoarele de la etrieri

- pui furtunul de acvariu (este transparent si siliconat) pe aerisitor iar celalalt capat intr-un borcan mic de sticla.

- desfaci capacul rezervorului de lichid de frana

- te uiti sa nu fie nivelul sub minim

- slabesti putin aerisitorul de la ertrierul cu furtun, doar cat sa curga incetisor lichid de frana

- lasi sa scada nivelul in rezervor pana la minim

- completezi cu noul lichid de frana si lasi din nou sa scada nivelul la minim

- pui din nou lichid pana la maxim

- furtunul transparent trebuie sa fie tot timpul in lichid !!! ca sa nu intre aer.

- faci cateva pompe cu ajutorul manetei de frana (mai completezi cu lichid daca e cazul)

- strangi surubul de aerisire (nu il forta).

- treci la etrierul celalalt si repeti procedura.

 

Vei avea franele beton si lichidul schimbat.

Ideal ar fi sa ai o pompa de aerisire (cu vid)... dar merge perfect si asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta de unde ai scos-o? Ca daca tine jos sunt placutele uzate si discurile?

 

Pe masura ce se uzeaza placutele si discurile singurul lucru care se intampla este sa scada nivelul lichidului din rezervor, pentru ca compensa volumul cu care au iesit pistonasele din etrier.. cursa manetei nu se modifica absolut deloc pentru ca cursa pistonaselor pt 1 frnare nu se modifica. Tocirea placuteler se compenseaza prin iesirea pistonaselor in afara, dar alea ies treptat.. nu fac cursa mai lunga la fiecare franare.

Poti sa ramai fara placute deloc, sa impinga pistonul in disc (daca ar fi posibil si nu ar cadea de tot din etrier) si cursa manetei tot atat ar fi.

 

Scuze, dar chiar e o mare tampenie ce zici.

 

In teorie da ... e mai mult decat evident ceea ce zici tu, si asa credeam si eu ...

Se pare ca in practica, ori din cauza imbatranirii, ori din alte cauze ... nu se comporta la fel.

Am patit-o eu ... am schimbat placutele si era mult mai tare.

Cu toate ca ... in mod normal era ca pompa sa compenseze subtierea placutelor marind volumul de lichid din instalatie si sa tina presiunea constanta.

Dar nu e chiar asa ...

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba chiar asa e, am schimbat placute de frana si la masini si la moto.. si nu e NICI o diferenta de cursa intre before/after schimb.

 

In acest caz eu zic ca la moto respectiva e pompa subdimensionata, adica a fost schimbata candva cu una mai "mica"..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ nervOptik

 

Ceea ce ai patit tu e perfect logic.

Aveai putin aer in instalatie. Cand ai schimbat placutele, ai impins putin si pistonasele in etrieri.

In felul asta coloana de lichid de frana cu tot cu bulele de aer au fost impinse spre pompa si in rezervor... deci practic ai facut si aerisirea franelor.

Atata timp cat maneta de frana nu este stransa, lichidul poate ajunge prin impingere inapoi in rezervor prin orificiul din pompa de frana care comunica cu rezervorul, pentru ca garnitura de presiune a pompei de frana se va afla in spatele gaurii respective. Practic circuitul e deschis

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba chiar asa e, am schimbat placute de frana si la masini si la moto.. si nu e NICI o diferenta de cursa intre before/after schimb.

 

In acest caz eu zic ca la moto respectiva e pompa subdimensionata, adica a fost schimbata candva cu una mai "mica"..

 

Nu stiu ce an e motorul tau, al meu e 88 .. al initiatorului 90 ... sunt modele vechi, care probabil au pompa subdimensionata ... e foarte posibil.

De-aia i-am atras atentia sa se uite pe specificatii la raport.

Am pus si pompa de R6 pe ea ... avea alt raport, mergea mai prost ca cea originala ... pentru ca era conceputa sa functioneze altfel cu etrierii originali.

Si eu am schimbat placute ... si e foarte clar ce spui tu, sunt de acord ... numai ca exista modele, care nu se comporta asa.

Mesaj completat

@ nervOptik

 

Ceea ce ai patit tu e perfect logic.

Aveai putin aer in instalatie. Cand ai schimbat placutele, ai impins putin si etrierii.

In felul asta coloana de lichid de frana cu tot cu bulele de aer au fost impinse spre pompa si in rezervor... deci practic ai facut si aerisirea franelor.

 

Hmmm ... nu cred ...

Am aerisit instalatia atunci ... cateva ore ... in toate pozitiile ... inclusiv bateam in furtune ... garantat nu mai era pic de aer ...

Imi intrase lichid de frane si in sange de cat am aerisit ... nu zic ca e exclus ce zici tu, dar nu pot sa cred ca s-a intamplat asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia asculta cu urechea la etrier cand pompezi frana. se aude ceva?

normal ca se aude ceva ... si daca franele merg bine se aude "ceva" ..

Intreaba calumea omul daca vrei sa-l intrebi ceva ... sa stie ce sa asculte ...

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca sta pe loc mobra si actioneaza frana nu are ce sa auda in mod normal. ca pistonasele nu haraie sau placutele nu caraie cand calca pe disc. la mine se aude un fel de vacuum-balc-badabalc.

e vorba de garniturile de frana care incep sa cedeze, si permit intrarea aerului in etrier. cand tragi de maneta lichidul de frana da afara aerul care iese cu zgomot,s de aceea cursa manetei e asa lunga. cand iei mana de pe maneta, lichidul se retrage si face un vacuum partial,ca intra aerul pe la garnituri.

ciudat e ca nu curge lichidul de frana-inca nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aberezi. daca nu esti sigur de ce spui de ce nu pastrezi pentru tine?

 

daca frana tine dar foarte "jos" este o singura cauza, discuri si placute tocite.

cum poti spune asa?daca ai discurile sau placutele tocite distanata eferenta este compensata prin iesirea pistonaselor de frana si compensarea cu lichid de frana mai mult.este logic. colegule nu sunt avizat dar am facut mecanica in liceu si mai tarziu dupa...DE CE ATUNCI CAND SCHIMBI PLACUTELE DE FRANA TREBUIE SA CURETI PISTONASELE BINE?PENTRU CA SUNT MURDARE.DE CE SUNT MURDARE?PT CAU IESIT MAI MULT SA COMPENSEZE DINSTANTA TOCITA A PLACUTELEOR.NU TIU CARE ESTE MAI NEAVIZAT DINTEE NOI 2. CAUZE POSIBILE CUM SPUNEA SI UN COLEG MAI SUS MANETA NEREGLATA,POMPA SCHIMBATA.FURTUNE IMBATRANITE,AER IN INSTALATIE.RESPECT

Editat de gabriel03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca sta pe loc mobra si actioneaza frana nu are ce sa auda in mod normal. ca pistonasele nu haraie sau placutele nu caraie cand calca pe disc. la mine se aude un fel de vacuum-balc-badabalc.

e vorba de garniturile de frana care incep sa cedeze, si permit intrarea aerului in etrier. cand tragi de maneta lichidul de frana da afara aerul care iese cu zgomot,s de aceea cursa manetei e asa lunga. cand iei mana de pe maneta, lichidul se retrage si face un vacuum partial,ca intra aerul pe la garnituri.

ciudat e ca nu curge lichidul de frana-inca nu...

 

Ba tocmai ca daca instalatia de franare e ok, n-ar trebui sa se auda niciun balc-baldabac ... se aude doar cum scranceste placuta sub forta exercitata de pistoane.

 

Omul nu spune in niciun post ca-i curge lichid de frana.

Motoreta sa ne intelegem ... e fizica de clasa a V-a ...

Nu poate sa intre aer in instalatie pe la garnituri, intrucat presiunea din instalatie (chiar fara sa actionezi frana) e mai mare decat presiunea admosferica din mediul inconjurator.

Nicodata nu-i va intra aer in instalatie pe la garnituri! ci ii va curge lichid pana se egalizeaza presiunea.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ori pompa de frana subdimensionata ,dar mai sigur e vorba de uzura ,pompa fiind destul de veche , ,poti incerca sa schimbi garniturile si arcul in pompa sau achizitioneaza o pompa mai noua(radiala de preferat) second hand.

Editat de hannspree
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am fost la RAR la frana fata mi-a iesit frana insuficient la punctaj. zic, "imposibil". ma duc acasa,desfac etrierul,curat tot, testez frana, beton.

iar la rar, iar insuficient...ma duc la un motociclist in vecini,el pune urechea si zice: garniturile duse. ascult si eu,se auzea fasaitul aerului cum iesea cand pompam. nu troznea placuta pe disc ca nu avea de ce. ma uit cu maxima atentie, pistonasul in cauza avea urme vagi de umezeala. deci, inceput de sfarsit.

maneta de frana tine bine, doar un centimetru-doi e mai moale,pana iese aerul,apoi e beton.

repet, nu curge lichid de frana vizibil,dar nici mult nu mai e...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta de unde ai scos-o? Ca daca tine jos sunt placutele uzate si discurile?

 

.....

 

Scuze, dar chiar e o mare tampenie ce zici.

 

sa presupunem ca avem 2 pistoane

 

Mesaj completat

Asta de unde ai scos-o? Ca daca tine jos sunt placutele uzate si discurile?

 

.....

 

Scuze, dar chiar e o mare tampenie ce zici.

 

Sa presupunem ca avem 2 pistoane, etrierul* si pompa de frana, volumul lor este irelevant acelasi fenomen se intimpla, etrieru* trebuie impins mai mult din cauza subtierii discurilor si a placutelor => o cursa mai lunga a pompei de frana.

Din cauza asta avem reglajul de pe maneta de frana, din reglajul ala se modifica cursa pistonului pompei de frana.

 

La masini avem un sistem usor diferit si ajutat de servofrana, iar pistoanele din pompa sunt supradimensionate si mai ai si o parghie de juma de metru.

 

Binenteles ca problema cu subtierea discurilor si placutelor este cateodata accentuata de un furtun imbatranit sau garnituri vechi/imbatranite .

 

Eu am fix aceeasi problema la mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Breh, tu ai citit ce scriu eu sau te faci ca nu pricepi? :laugh:

 

NU ARE NICI O LEGATURA grosimea placutei, poa sa aiba 1metru grosime sau 1milimetru, tu cand impingi lichidul in instalatie cu pompa, trebuie sa lipesti placuta de disc, adica sa misti etrierul 1mm.

Diferenta aia de grosime e data de volumul de lichid din etrier, care creste creste pe masura ce pistonasul tot iese in timp.

In timp pe masura ce se toceste placuta pistonasul tot avanseaza ca sa mentina mereu acelasi ecart intre disc si placuta, dar cand pompezi 1 data pistonasul tot aceasi distanta parcurge...

 

Tu n-ai schimbat niciodata placute? Imediat dupa ce ai pus etrierul la loc ai maneta moale, dai "pompe"in gol pana ajung placutele lipite de disc, apoi zbang.. se intareste. Acelasi lucru se intampla si daca pui orice placuta...de orice grosime ce legatura are grosimea placutei???

 

Dar nu mai comentez ca e prea banal, chiar nu inteleg ce nu e de inteles... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar nu mai comentez ca e prea banal, chiar nu inteleg ce nu e de inteles... :laugh:

 

aici iti dau dreptate ;)

 

hai gandeste-te un pic, repetam.. avem 2 pistonase legate de un furtun.... unu-l impinge pe alalt, cursa aluia impins se modifica din cauza uzurii, cursa primului nu se modifica si ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omuuu, volumul de lichid din instalatia de franare nu ramane constant, el tot creste creste creste - pompa de frana tot ia lichid din paharel/rezervor ca sa compenseze uzura. Volumul nu ramane constant!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...