Sari la conținut

Cum Reglati Voi "pilot Screw-urile" ?


hogzilla
 Share

Postări Recomandate

Hei you, 4 carbs guys,

 

Voi cum reglati suruburile numite "pilot screw" la carburatoare ? Sunt cele care regleaza cantitatea de benzina in amestecul carburant la relanti, insa simt ca reglajul are importanta si in mers (probabil pentru ca si in mers trage benzina pe acolo)

 

In manuale scrie sa nu le deranjezi pentru ca sunt reglate din fabrica folosind "very specialized equipment" :baldy:. Numai ca pe ale mele le-a deranjat un 'nea mecanic mioritic ;). Dupa ce am fost la el m-am lasat pagubas si mi-am reglat (balansat) singur carburatoarele folosind procedura descrisa aici. Apoi am reglat cele 4 suruburi "dupa ureche" si merge ok (rotund, trage tare etc.) insa as vrea sa le reglez ca lumea, folosind o metoda mai precisa si eventual niste "very specialized equipment". Adica senzor de temperatura a gazelor de esapament (EGT meter) sau analizor de gaze (cel de la itp, insa la 4 cilindrii nu prea merge pentru ca masoara gazele de la toti cilindrii cand trebuie reglat doar unul). Exista service cu asa ceva la noi ? Are careva dintre voi asa ceva ? Ziceti-mi si mie !!

 

O zi frumoasa.

Alex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai putea incerca sa folosesti o bujie cu izolatorul transparent (asa-numitele Colortune) si sa urmaresti culoarea exploziei din cilindru. poti determina astfel cum este amestecul carburant: culoare violet-albastra=optim, rosu-portocaliu=bogat, cu tonuri de alb=sarac

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai putea incerca sa folosesti o bujie cu izolatorul transparent (asa-numitele Colortune) si sa urmaresti culoarea exploziei din cilindru. poti determina astfel cum este amestecul carburant: culoare violet-albastra=optim, rosu-portocaliu=bogat, cu tonuri de alb=sarac

succes

cat costa un colortune si de unde poti sa o cumperi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gasesti si la louis dar foarte scump.Uncearca mai bine pe net la autoexpert.Vezi ca el vine din fabrica cu filet de 14 mm si s-ar putea sa ai nevoie de adaptor pt suzuki(parca au filet de 10 mm)Adaptorul mai costa vreo 10 euro.Eu am unul de vreo cativa ani si sunt multumit de el.Bafta

pilot screw-urile se mai pot regla si cu vacuumetru,dupa ce il aduci la setarea de carte(1-2 ture desfacut),legi un vacuumetru la carbu respectiv,stabilizezi acul si ajustezi pilotul pana cad vacumul iti da o valoare maxima.Faci la fel cu fiecare carburator in parte si dupa aia te apuci si balansezi...ia o gramada de timp dar se vad rezultate.daca nu vrei sa faci asa ,reglezi toate piloturile la dupa carte(eu am obs ca la setarea de carte e bine sa mai dai cam o tura in plus din cauza avansului/benzinei),balansezi si gata.Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gasesti si la louis dar foarte scump.Uncearca mai bine pe net la autoexpert.Vezi ca el vine din fabrica cu filet de 14 mm si s-ar putea sa ai nevoie de adaptor pt suzuki(parca au filet de 10 mm)Adaptorul mai costa vreo 10 euro.Eu am unul de vreo cativa ani si sunt multumit de el.Bafta

pilot screw-urile se mai pot regla si cu vacuumetru,dupa ce il aduci la setarea de carte(1-2 ture desfacut),legi un vacuumetru la carbu respectiv,stabilizezi acul si ajustezi pilotul pana cad vacumul iti da o valoare maxima.Faci la fel cu fiecare carburator in parte si dupa aia te apuci si balansezi...ia o gramada de timp dar se vad rezultate.daca nu vrei sa faci asa ,reglezi toate piloturile la dupa carte(eu am obs ca la setarea de carte e bine sa mai dai cam o tura in plus din cauza avansului/benzinei),balansezi si gata.Bafta

tocmai acu disec niste carburi ca am o problema cu circuitul de relanti, nu sta, asa ca m-am apucat sa studiez acel circuit.

surubu' in cauza(pilot screw)..asa zis si "de aer" care defapt nu e numai de aer, e situat la capatul dinspre motor al circuitului de relanti si e separat de restul circuitelor).din cate am observat el obtureaza un canal pe care vine mixtura de aer-benzen gata facuta.(deci nu face nici un amestec acolo, doar regleaza debitul de amestec )

principiul amestecului e ca la un suflai, dar invers.motorul face vacum si trage aer de pe acel circuit(clapetele fiind inchise).pe la jumate,jos, se afla un jiglor pe unde este aspirata benzina, iar la capat este acel surub care regleaza debitul amestecului gata facut.

concluzie

1. daca strangi prea mult surubul, (ca sa ai vacum mai mare)...gatui admisia de amestec..si motorul va tinde sa se opreasca

2. acel surub nu regleaza doar benzina, sau doar aerul...ci pe amandoua odata

 

parerea mea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hei you, 4 carbs guys,

 

Voi cum reglati suruburile numite "pilot screw" la carburatoare ? Sunt cele care regleaza cantitatea de benzina in amestecul carburant la relanti, insa simt ca reglajul are importanta si in mers (probabil pentru ca si in mers trage benzina pe acolo)

 

In manuale scrie sa nu le deranjezi pentru ca sunt reglate din fabrica folosind "very specialized equipment" :baldy:. Numai ca pe ale mele le-a deranjat un 'nea mecanic mioritic ;). Dupa ce am fost la el m-am lasat pagubas si mi-am reglat (balansat) singur carburatoarele folosind procedura descrisa aici. Apoi am reglat cele 4 suruburi "dupa ureche" si merge ok (rotund, trage tare etc.) insa as vrea sa le reglez ca lumea, folosind o metoda mai precisa si eventual niste "very specialized equipment". Adica senzor de temperatura a gazelor de esapament (EGT meter) sau analizor de gaze (cel de la itp, insa la 4 cilindrii nu prea merge pentru ca masoara gazele de la toti cilindrii cand trebuie reglat doar unul). Exista service cu asa ceva la noi ? Are careva dintre voi asa ceva ? Ziceti-mi si mie !!

 

O zi frumoasa.

Alex.

 

Mare belea cu surubelele alea!

 

Vad ca stii, cel putin teoretic, rolul lor si modul de reglare. O singura precizare, la moto in 4 cil, pe fiecare evacuare exista un surubel de acces tocmai pentru a permite sondei sa analizeze gazele fiecarui cil in parte.

 

Analizoare exista la fiecare statie ITP insa mi'e greu sa cred ca o sa gasesti pe cineva care sa stie sa faca reglajele carburatiei la o moto dupa analizorul de gaze! In plus, pseudo-mecanicii nostri (gen maosan) o sa'ti raspunda ca trebuie lasate "cum scrie la carte"!!! (cel putin mie asa mi'a raspuns aici pe forum) sau tot felul de alte opinii "experte".

 

Uite ce zic cei de Pro-Factory despre "carbs tuning". Desi se refera la reglajele dupa instalarea kit'ului, teoria ramane aceeasi.

http://www.factorypro.com/tech_tuning_proc...pm_engines.html

 

Bineinteles ca recomanda "scula" lor - EC997 Dyne System (http://www.factorypro.com/dyno/dyno_ec997a.html)

Sunt tare curios cand si mai ales DACA cineva in Ro se va dota cu asa ceva (sau asemanator). Pana atunci, la noi "tuning" va continua sa insemne stick'ere fosforescente, lampi de neon sub aripa...etc.

 

 

In lipsa ei, reglajele se fac prin teste succesive mai intai pt zona high rpm, apoi middle, low si idle.

De subliniat ca la setarea "pilot screws" trebuie urmarit:

- relanti'ul

- rulajul constant la 4k rpm (in treapta a 2a)

- reactia la deschiderea 1/8 a gazului la high rpm (in combinatie cu "pilot jet")

 

"Colortune"ul este un bun punct de plecare datorita posibilitatii reglarii independente a arderii pe fiecare cil, putandu'se ulterior opera mici finisaje.

 

Din pacate nu am raspuns intrebarii tale, urmaresc si eu in continuare daca in Ro exista cineva experimentat si mai ales dotat corespunzator pentru astfel de reglaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai putea incerca sa folosesti o bujie cu izolatorul transparent (asa-numitele Colortune) si sa urmaresti culoarea exploziei din cilindru. poti determina astfel cum este amestecul carburant: culoare violet-albastra=optim, rosu-portocaliu=bogat, cu tonuri de alb=sarac

succes

 

si aceste buji colortune dau scanteie? adica le pot folosii la motoarele cu un singur cilindru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si aceste buji colortune dau scanteie? adica le pot folosii la motoarele cu un singur cilindru?

Normal ca dau scanteie, altfel cum ai putea sa vezi culoarea arderii intr-un cilindru daca cilindrul respectiv nu functioneaza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca citeai atent treburile alea de la factorypro,observai ca ei mai spun acolo niste treburi despre nivelul de benzina-plafoane de turatie.Oricum spor la disecat in continuare si sa ne tii si pe noi la curent cu descoperirile tale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici este un tutorial despre reglarea carburatoarelor (pt xj, care are 4), inclusiv reglarea amestecului:

 

http://dave_jack.tripod.com/id38.htm

 

Nu pare foarte complicat daca ai un aparat care iti masoara procentajul de CO de la evacuare. Xj-urile au niste suruburi speciale de unde sa citesti acest lucru (avand 4 cilindri/2 tobe tb direct de la motor).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]

Uite ce zic cei de Pro-Factory despre "carbs tuning". Desi se refera la reglajele dupa instalarea kit'ului, teoria ramane aceeasi.

http://www.factorypro.com/tech_tuning_proc...pm_engines.html

[...]

 

"Colortune"ul este un bun punct de plecare datorita posibilitatii reglarii independente a arderii pe fiecare cil, putandu'se ulterior opera mici finisaje.

 

Din pacate nu am raspuns intrebarii tale, urmaresc si eu in continuare daca in Ro exista cineva experimentat si mai ales dotat corespunzator pentru astfel de reglaje.

 

Multam frumos yo4hgx !! Procedura celor de la Factory Pro e cea mai completa pe care am vazut-o pana acum si singura care ia in calcul TOATE variabilele (nivelul, main jet-ul, inaltimea acului si pilot screw-ul). Chiar daca cred ca imi va lua 2 zile si mai mult de 100 de km de teste tot o voi aplica cu prima ocazie. Cat despre service... nu vad cum ar putea vreunul de la noi sa faca asa ceva... Ar trebui sa coste ~100EUR :).

 

Multam frumos si voua, draku si berto, pentru ideea cu colortune-ul !! Am sa-mi comand una zilele astea de pe Louis impreuna cu alte cateva accesorii pe care aveam in plan sa le aduc.

Later edit: acu' dupa ce am citit mai atent procedurile cred ca am sa-mi iau 4...

 

Si last but not least, multam ticolino ! Chiar incepusem sa caut cum se face cu analizorul de gaze ! Hmmm, oare o avea cineva prin orasul asta asa ceva ? Ma refer la unul finutz care sa intre in gaurelele de 6 mm de la motocicleta, nu chestiile ale grosolane pe care le pun ITP-istii in "fund" la dacii :D.

 

Va tin la curent pe toti aici pe forum cu desfasurarea "evenimentelor". Cine stie, poate iese chiar un tutorial, ca sa ne putem folosi cu totii de experienta asta !!

 

Hai, bafta mare si asfalt minunat,

Alex.

Editat de hogzilla
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam frumos yo4hgx !! [...] Cine stie, poate iese chiar un tutorial, ca sa ne putem folosi cu totii de experienta asta !!

 

sa traesti (bine)!!!

 

...sau poate se trezeste vre'unul din bogatanii care deschid doar banci, benzinarii sau restaurante, baruri si cluburi de streaptease ca se pot face bani si altfel decat din japca... e'adevarat, nu peste noapte si nu fara munca!

 

pai daca pe o amarata de sincronizare facuta pe genunchi in curtea lu' tata mare, cu 4 ceasuri ca de medic urolog de oase si muuuuuuulta "meserie" se iau ... cat cer astia, eu unul as da bucuros dublu sau triplu pentru un reglaj ca la carte facut pe un banc pro, si sunt sigur, ca mine ar gandi multi, ar fi o mica "mecca".

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...