Alex_gsxr Postat Aprilie 21, 2011 Share Postat Aprilie 21, 2011 azi mi-am scos pana la urma motocicleta asa ca aseara am incercat sa imi incarc bateria, e vorba de un nitro. am masurat-o inainte de incarcare, avea 6 volti si am pus-o pe redresor. am folosit un redresor de 5 amperi, dupa aproximativ 30 de minute am vazut ca peretii laterali ai bateriei s-au deformat, sunt trasi in interior, bateria nu s-a incalzit, era doar putin calduta. am masurat din nou si initial avea 12 volti apoi a scazut la 11,5. nu m-am mai chinuit sa incerc sa o pornesc cu bateria respectiva, am luat dimineata una imprumut de la cineva. se mai poate face ceva cu bateria? sau ce s-a intamplat cu ea, reactia pe care a facut-o electrolitul a consumat oxigenul din ea, banuiesc ca din cauza asta s-a deformat?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Aprilie 21, 2011 Share Postat Aprilie 21, 2011 de cand nu ai mai incarcat/folosit bateria? daca e moarta nu se mai poate face nimic...am incercat si eu...am gasit pe net metode si substante care cica se pot pune dar nu functioneaza nimic...solutia e ....baterie noua Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Aprilie 21, 2011 Autor Share Postat Aprilie 21, 2011 (editat) Nu am mai folosit bateria din toamna, a stat in casa pe timpul ierni la temperatura constanta si a avut un consumator ca sa o mentina activa, un led cu o rezistenta. Tot timpul am tinut bateria asa, plus ca bateria e cumparata anul trecut in vara Editat Aprilie 21, 2011 de Alex_gsxr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Aprilie 21, 2011 Share Postat Aprilie 21, 2011 Ideal era s-o dai jos de pe motor si s-o pastrezi in casa. Ai distrus-o pentru ca ai pus consumator pe ea si ca ai incarcat-o cu 5A. Pentru baterii moto se folosesc redresoare moto, nu de camion. Si ii pui consumator ca protectie anti-inghet doar daca o incarci regulat, inainte sa se consume complet. Daca la gol avea 6V (sub 12V), e terminata, du-o la un centru de colectare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Aprilie 21, 2011 Autor Share Postat Aprilie 21, 2011 Pe baterie scrie ca poate fi incarcata rapid cu un redresor de 5 amperi o ora. Cu vechea bateri care a trecut 3 ierni asa nu am avut probleme si nu a fost noua Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 (editat) Stai linistit e tocmai bun redresorul, incearca sa-i deschizi capacele chiar daca e fara intretinere si uita-te la electrolit sa vezi daca mai este la nivel, daca nu este, poti completa cu apa distilata pana ajunge la nivel si atunci exista o posibilitate sa mearga, eventual daca este nivelul prea scazut ii poti pune direct electrolit cumparat de la orice magazin auto(costa cam 4 lei un litru). Mult spor! Editat Aprilie 22, 2011 de Bogdis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Joon Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 poate este speranta pentru o viata mai lunga a bateriei , desulfatare electrica ...... http://www.ctek.com/EN-GB/consumer/mxs-4003.aspx in specificatii zice ca foloseste variatii de tensiune pentru fiecare proces in parte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 (editat) Nu am mai folosit bateria din toamna, a stat in casa pe timpul ierni la temperatura constanta si a avut un consumator ca sa o mentina activa, un led cu o rezistenta. Tot timpul am tinut bateria asa, plus ca bateria e cumparata anul trecut in vara WTF? Cum adica un consumator sa o mentina activa ??!!!??? Adica ai descarcat-o si s-a sulfatat iremediabil Cine te-a invatat sa faci asa ceva? Daca o dai jos de pe motoreta si o tii la caldura nu inseamna ca o scapi de belea... ba chiar din contra. Se sulfateaza mai usor daca e la 20-25 de grade. Trebuia incarcata periodic sau tinuta pe un battery tender. E moarta, cumpara-ti alta, nu te mai chinui sa o incarci si nici nu mai spera ca faci ceva cu bateria aia. Editat Aprilie 22, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 (editat) Pe baterie scrie ca poate fi incarcata rapid cu un redresor de 5 amperi o ora. Cu vechea bateri care a trecut 3 ierni asa nu am avut probleme si nu a fost noua auzisem ca la incarcare se foloseste 10% din amperajul bateriei Mesaj completat Stai linistit e tocmai bun redresorul, incearca sa-i deschizi capacele chiar daca e fara intretinere si uita-te la electrolit sa vezi daca mai este la nivel, daca nu este, poti completa cu apa distilata pana ajunge la nivel si atunci exista o posibilitate sa mearga, eventual daca este nivelul prea scazut ii poti pune direct electrolit cumparat de la orice magazin auto(costa cam 4 lei un litru). Mult spor! am incercat eu o resuscitare de asta, a fiert, a stropit cadrul cu acid si s-a belit vopseaua ... cine face ca mine / ca mine sa pateasca ! ... bateria avea 2 ierni la 3-4 grade Celsius Editat Aprilie 22, 2011 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 bateria de la scuterul mare -12v10ah a murit si la mine,are 12,2v mahix. am pus-o pe un scuter de 50,care necesita baterie de 4ah si o ia la sfert. daca spui ca ai sulfatat-o intentionat iarna apoi ai pus-o pe redresot auto si s-a deformat, m-as mira sa mai faci ceva cu ea. P.S. bateriile fara intretinere au acidul incastrat intr-o fibra de sticla,degeaba pui apa distilata sau electrolit, ea e capsulata prin interior. am intors-o cu fundul in sus si nu curgea nimic,desi era plina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 De la postarea lui CESAR declar topicul inchis. Puteti sa aberati in continuare, dar topicul se sfarseste la ce a scris Cesar.. De ce aberati in continuare cu redresoare si tampenii chiar nu stiu... dar bagati maculatura ca nu se supara nimeni.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Aprilie 22, 2011 Autor Share Postat Aprilie 22, 2011 De la postarea lui CESAR declar topicul inchis. Puteti sa aberati in continuare, dar topicul se sfarseste la ce a scris Cesar.. De ce aberati in continuare cu redresoare si tampenii chiar nu stiu... dar bagati maculatura ca nu se supara nimeni.. poti sa si stergi topicul daca vrei, te rog Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 (editat) [sters] Editat Aprilie 22, 2011 de Adam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 ai futud-o pentru că ai pus-o pe dihania aia de redresor. bateriile de moto se încarcă cu redresoare sub un amper. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 22, 2011 Share Postat Aprilie 22, 2011 auzisem ca la incarcare se foloseste 10% din amperajul baterieiMesaj completat e o chestie care inca mai era valabila prin anii '80, atat! oriunde acum scrie indiferent de tipul acumulatorului sa-l incarci cat mai repede fara sa depasesti 40% constant, eventual daca ai redresor destept "moto" ii da si cate un impuls de minim 90Ah la 180 de secunde sau ceva de genul asta... bateria de la scuterul mare -12v10ah a murit si la mine,are 12,2v mahix. am pus-o pe un scuter de 50,care necesita baterie de 4ah si o ia la sfert. daca spui ca ai sulfatat-o intentionat iarna apoi ai pus-o pe redresot auto si s-a deformat, m-as mira sa mai faci ceva cu ea. P.S. bateriile fara intretinere au acidul incastrat intr-o fibra de sticla,degeaba pui apa distilata sau electrolit, ea e capsulata prin interior. am intors-o cu fundul in sus si nu curgea nimic,desi era plina... nu au nici o fibra de sticla... nu curge nimic, e adevarat! daca vrei sa mai tragi de ele mai pui electrolit, nu apa. daca pui apa mai merg putin, daca pui electrolit merg un pic mai mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Mai 6, 2011 Autor Share Postat Mai 6, 2011 multumesc pentru pareri, am inteles ce am gresit, nu sunt mecanic sau electrician dar cum spuneam am inteles, deci nu va mai turati asa tare unii Mesaj completat am "resuscitat" bateria, nu mai avea electrolit in interior, era uscata. am pus alt electrolit am pus-o pe redresor si acum merge. o sa incerc sa caut mai mult singur rezolvari la probleme tehnice, forumul e utill dar sunt persoane ce se considera atotcunoscatoare, un fel de zei ai mecanicii pe forum Mesaj completat am "resuscitat" bateria, nu mai avea electrolit in interior, era uscata. am pus alt electrolit am pus-o pe redresor si acum merge. o sa incerc sa caut mai mult singur rezolvari la probleme tehnice, forumul e utill dar sunt persoane ce se considera atotcunoscatoare, un fel de zei ai mecanicii pe forum un print screen din manual, pentru cunoscatoriii care spun ca e gresit sa incarci bateria cu 5 Ah Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 Do not quick charge the battery. Quick charging should only be done in an emergency. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 am folosit un redresor de 5 amperi, dupa aproximativ 30 de minute am vazut ca peretii laterali ai bateriei s-au deformat, sunt trasi in interior Pe baterie scrie ca poate fi incarcata rapid cu un redresor de 5 amperi o ora. un print screen din manual, pentru cunoscatoriii care spun ca e gresit sa incarci bateria cu 5 Ah Tot nu crezi ca scrie o prostie acolo ?Ai incercat si sa deformat bateria ...ala e un screen shot din manualul motocicletei unde producatorul pune indicatii generale el nu face baterii... si mai gasesti si alte tampeni scrise prin manuale...Daca vrei ceva mai detaliat citeste manualele de la producatori de bateri era pe aici un manual YUASA... o sa ti se acresca de cate ori citesti avertismente cu 1/10 din capacitatea bateriei sa fie curentul de incarcare chiar si mai mic...si sa eviti acel "quick charge" . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 nu e bine sa-i dai putin de 1/10 decit daca bateria e deja incarcata. in jur de 1/10 se numeste charging phase iar la mai putin este floating phase. din cauza asta practic un alternator nu o sa incarce perfect un acumulator auto/moto, pt ca e calculat sa mearga in jurul regimului de floating. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Mai 6, 2011 Share Postat Mai 6, 2011 Cand incarca alternatorul tensiune e fixa la ~14,3 V si bateria "suge" cat vre muchiul ei in functie de cat e de descarcata...nu e limitat curentul de nici un fel...cand incarca alternatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 Va complicati aiurea cu metode de intretinere a bateriei peste iarna. Eu am lasat-o pe motor toata iarna, in frig. Cand era mai placut afara o mai porneam si mai faceam cativa km. De fiecare data a pornit de parca fusese oprita cu o zi inainte. La o alta motocicleta care a iernat langa a mea i-a fost scoasa bateria si depozitata in beci, unde sunt cam 10 grade. Dupa 3 luni a fost pusa inapoi si a pornit imediat, fara sa fie pusa pe redresor. O baterie moarta trebuie inlocuita si gata. Grija excesiva poate fi daunatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 Va complicati aiurea cu metode de intretinere a bateriei peste iarna. Eu am lasat-o pe motor toata iarna, in frig. Cand era mai placut afara o mai porneam si mai faceam cativa km. De fiecare data a pornit de parca fusese oprita cu o zi inainte. La o alta motocicleta care a iernat langa a mea i-a fost scoasa bateria si depozitata in beci, unde sunt cam 10 grade. Dupa 3 luni a fost pusa inapoi si a pornit imediat, fara sa fie pusa pe redresor. O baterie moarta trebuie inlocuita si gata. Grija excesiva poate fi daunatoare. cristi, nu sunt de acord cu ce spui ca ai facut.in prmul rand o pornire papa mult curent iar ca sa il " recuperezi trebuie sa mergi ceva si nu daor cativa km. in al II lea rand, motorul nu e masina sa il tii in frig ( ma rog, fiecare are grija cum considera de bunurile lui ) . sfatul tau se aplica poate, doar celor pentru care bunul in sine este consumabil dar pe forum te asigur ca nu sunt foarte multi din aceasta categorie mai ales acum pe praful asta. partea de mentenanta a bateriei ii poate mari durata de viata impresionant . personal desi am inca o baterie noua , nemontata pe motor - am avut grija sa scot baterie veche pe perioada iernii si s o incarc perioadic cu un aparat " destept" stii care este procentul de descarcare ( relevat practic ) de pe baterie ? peste 15 % la 3 luni.asta in conditiile in care este deconectata la motoarele moderne care sunt pline de electronica, bateria moare DE TOT in cateva luni ( de la 2 la 4 aproximativ ) daca o lasi conectata., nu mai vorbesc de situatia in care mai ai si vreo " scurgere" de curent pe undeva daca iau bateria ta si o masor fac pariu ca e peste 40 % descarcata. poate spun lucruri cunoscute dar o baterie poate porni un motor si daca e descarcata destul de mult si nu iti poti da seama in ce stare este pornind de la idee ca jucareaua iti porneste si ca un fapt divers - am un amic bulgar cu un rt de 1100 cmc - are baterie ORIGINALA!. undeva pe la 13 sau `15 ani .!! deci se poate ( nu ca ar fi si practic ) offtopic - toata lumea se arunca sa schimbe bujii, ca deh, sunt consumabile - personal am peste 30.000 pe un monocilindru si am carat bujia de schimb de la 10.000 cu mine dar ..nu imi bat joc de motor sa merg ca si cu scuterul cu el astfel incat durata de viata a fost mare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 Fiecare face cum crede mai bine. Eu niciodata n-am avut grija de baterii si totusi m-au tinut cativa ani toate. Cat curent sa consume in 1-2 secunde cat dureaza pornirea? Eu cred ca in 15-20 de minute se incarca la loc, si dupa un drum de o oara e incarcata 100%. Daca bateria e incarcata nu ingheata. Si aia de la masina sta afara si nu pateste nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 se consuma mult, dar din sarcina din imediata apropiere a placilor, sarcinile stcate in masa de electolit nu se consuma la pornire. Din cauza asta, cind dai mult la automat si "moare" dupa citeva minue are iar "curent" ca se echlibreaza sarcina si se transfera iar sarcina in zona placilor. @chriss daca incarci o baterie descarcata cu 13-14V curentul de incarcare e f mic, si risti sa o sulfatezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.