Sari la conținut

Sincronizator Carburatoare


mihaip
 Share

Postări Recomandate

este cu niste bare metalice care culiseaza in interiorul tuburilor de sticla (plastic). in partea de jos au niste resorturi. barele metalice ies din tuburi in partea de jos dar sunt etanse. o sa demontez capacul din spate si o sa pun o poza.

 

 

cei de la GUNSON au folosit sistemul asta pt a regla carburatoarele la masinile de acum vreo 15 ani care aveau mai multe carburatoare: alfa 33, bmw, etc. gunson folosea sistemul cu bila in pix:) numai ca bila era din plastic. are cineva sistemul ala, daca il gaseste mi-l da si-i fac o poza sa-l vedeti. de acolo s-a inspirat bila-in-pix si carbtune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 934
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

furtun-furtune, nu furtunuri :blink:)

 

anyway, cele doua sticle sunt cele mai precise. principiul vaselor comunicante. nu bile-n tevi de diametre diferite, oricat de mici ar fi tolerantele din fabrici, nu vacuumetre care indiferent de cat de bune sunt tot sunt mecanice si niciodata nu o sa fie 2 la fel, nu rehaturi. 2 sticle etansate tata. nivelul e perfect egal, apa raspunde imediat la schimbari. chiar nu inteleg de ce va mai chinuiti cu tot felul de aparate care mai de care mai spumpe si nu chiar asa de eficiente indiferent de cat de "profi" par...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avem noi la KawaMotors asa ceva de vanzare dar nu facut , este tot pe baza de lichid si este criminal de bun fata de cele clasice .

 

0722 353 353

 

 

 

 

Pentru a preintimpina intrebari de genul : 'cum sa construiesc o scula de sincronizat carburatoare ieftina?' propun ca acest topic sa fie sticky, eventual pus intr-un subforum de genu : DIY / instrumente .. whatever.

 

http://homepage.ntlworld.com/frank.cooper1/balancer.html

 

balancer.jpg

balancer_diagram.jpg

 

sticlele contin ulei .

In mod normal acest sincronizator nu trebuie calibrat , numai sa nu gatuiti vreunul dintre furtune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

furtun-furtune, nu furtunuri :blink:)

 

anyway, cele doua sticle sunt cele mai precise. principiul vaselor comunicante. nu bile-n tevi de diametre diferite, oricat de mici ar fi tolerantele din fabrici, nu vacuumetre care indiferent de cat de bune sunt tot sunt mecanice si niciodata nu o sa fie 2 la fel, nu rehaturi. 2 sticle etansate tata. nivelul e perfect egal, apa raspunde imediat la schimbari. chiar nu inteleg de ce va mai chinuiti cu tot felul de aparate care mai de care mai spumpe si nu chiar asa de eficiente indiferent de cat de "profi" par...

 

 

de acord cu tine, schema aia cu furtunurile din plastic din schema de mai sus mi se pare cea mai precisa. adica cea pe principiul vaselor comunicante. eu ma gandesc sa fac unul redus la scara, cu tuburi din sticla pt a nu se contracta si cu lichid de frana sau ceva mai stabil la comprimare/decomprimare. ideea e ca orice ai face tot vei avea dezechilibru intre ele pt ca furtunurile care le pui de la aparat la mobra tot se vor strange putin. deocamdatra o sa ma multumesc cu unul mecanic cumparat de-a gata, ca sa-mi fac treaba. e problema cu timpul...

 

P.S. pluralul de la furtun=furtunuri. asa parca stiu din DEX. verifica tu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
de acord cu tine, schema aia cu furtunurile din plastic din schema de mai sus mi se pare cea mai precisa. adica cea pe principiul vaselor comunicante. eu ma gandesc sa fac unul redus la scara, cu tuburi din sticla pt a nu se contracta si cu lichid de frana sau ceva mai stabil la comprimare/decomprimare. ideea e ca orice ai face tot vei avea dezechilibru intre ele pt ca furtunurile care le pui de la aparat la mobra tot se vor strange putin. deocamdatra o sa ma multumesc cu unul mecanic cumparat de-a gata, ca sa-mi fac treaba. e problema cu timpul...

 

P.S. pluralul de la furtun=furtunuri. asa parca stiu din DEX. verifica tu

Orice lichid este incompresibil. Asa spune fizica. Nu exista lichid mai stabil sau mai instabil la "comprimare/decomprimare".

Stiu, e urata fizica de clasa a sasea, nu ai ce-i face, asta e!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice lichid este incompresibil. Asa spune fizica. Nu exista lichid mai stabil sau mai instabil la "comprimare/decomprimare".

Stiu, e urata fizica de clasa a sasea, nu ai ce-i face, asta e!

 

 

e chiar frumoasa fizica, trebuie doar sa-ti placa. stii ca in fizica se lucreaza de multe ori cu modele ideale. tu schimbi la 2 ani lichidul de frana, asa cum zice la carte? banuiesc ca nu il schimbi. lichidele nu se comprima toate la fel de mult. exemplu: aveam prima masina, o dacie, acum 6 ani. i-am pus lichid de frana dot 3 si tinea frana ok, pt o dacie fara servofrana si doar cu simplu circuit. un var mi-a dat un pont: lichid de frana VALVOLINE. am scos dot3-ul romanesc si am pus valvoline. dupa aerisire, ghici ce? frana tinea la jumatate din cursa pedalei fatza de dot3-ul romanesc. parerea mea este ca lichidul dot3 romanesc era mai usor de comprimat decat valvoline-ul. ai dubii?

exista aparate care masoara concentratia de apa din lichidul de frana si iti spune cand e cazul sa-l schimbi. cineva mi-a explicat ca atunci cand franezi placutza se incalzeste, etrierul la fel. lichidul, incalzindu-se si el, se ridica pe circuit pana ajunge in rezervorul rece unde se formeaza f f putin condens. f f putin condensul asta se aduna si se ajunge in timp sa aiba cam mare concentratie in lichid. aparatul de care iti spuneam masoara rezistentza in ohmi intre 2 puncte situate la ~1cm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa lasam fizica la o parte ca daca chiar cauti (wiki, google) ai sa gasesti ca lichidele sunt compresibile intr-o mica parte. Deci nu sunt incompresibile cum s-a laudat cineva pe aici cu anumite cunostiinte avansate de fizica clasa a 6-a.

 

Acum on topic:

 

eu am avut syncro cu manometre. Aveam stabilizatoare dar tot tremurau acele.

 

Am cumparat recent carb-sync cu 4 coloane de mercur. Le-am testat pe un R1 de curand si vreau sa zic ca le consider superioare. Sunt mai mici, mai usoare, mai simplu de folosit, nu tremura asa ca cele precedente.

 

post-22-1238275748_thumb.jpg

 

Ps: urasc improvizatiile. Aceste sincronizatoare nu sunt ca un ciocan: iei un lemn, legi o piatra si merge ca si ciocan. Este ceva mai finutz.

 

Personal inainte de orice operatie de sincronizare:

 

1. bujii noi

2. filtru aer nou

3. demontat carburi si curatat bine bine

4. analizat amestec pe fiecare carburator in functie de bujie sau bujie tip colortune + reglajul corespunzator la surubul de mixture aer-benzina

5. sincronizat

 

daca se face numai pct5, nu este o treaba completa. Cand reglam carbs in bucuresti faceam pasii 3-4-5 daca clientul nu dorea schimbul la bujii si filtru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord cu tine, schema aia cu furtunurile din plastic din schema de mai sus mi se pare cea mai precisa. adica cea pe principiul vaselor comunicante. eu ma gandesc sa fac unul redus la scara, cu tuburi din sticla pt a nu se contracta si cu lichid de frana sau ceva mai stabil la comprimare/decomprimare. ideea e ca orice ai face tot vei avea dezechilibru intre ele pt ca furtunurile care le pui de la aparat la mobra tot se vor strange putin. deocamdatra o sa ma multumesc cu unul mecanic cumparat de-a gata, ca sa-mi fac treaba. e problema cu timpul...

 

P.S. pluralul de la furtun=furtunuri. asa parca stiu din DEX. verifica tu

 

 

ai dreq, iar mi-au luat-o altii inainte. asta pare cel mai precis aparat:

 

syncpro

http://www.whitehorsepress.com/product_inf...roducts_id=5881

http://www.whitehorsepress.com/popup_image.php?pID=5881

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este cu niste bare metalice care culiseaza in interiorul tuburilor de sticla (plastic). in partea de jos au niste resorturi. barele metalice ies din tuburi in partea de jos dar sunt etanse. o sa demontez capacul din spate si o sa pun o poza.

 

de ce scrie cmHg pe ecranul de la dispozitiv?(carbtune?), Hg(hidrargir) stiu ca inseamna mercur in tabelul lui Mendeleev si cm, evident centimetri :D

resorturile poate au rol de a regla depresiunea formata in interiorul tubului, pentru a nu "da peste cap" scala de masura, adik sa nu mai poti masura nimic

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce scrie cmHg pe ecranul de la dispozitiv?(carbtune?), Hg(hidrargir) stiu ca inseamna mercur in tabelul lui Mendeleev si cm, evident centimetri :D

resorturile poate au rol de a regla depresiunea formata in interiorul tubului, pentru a nu "da peste cap" scala de masura, adik sa nu mai poti masura nimic

 

 

pai ideea nu este sa obtii o valoare anume. in functie de cilindrul de baza trebuie sa regelzi celelalte carb sa aiba aceeasi valoare a depresiunii ca cel de baza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate imi dau seama la al meu, carbtune nu are arcuri la barele de metal... depresiunea care se formeaza deasupra lor invinge propria lor greutate.

Scrie cmhg pentru ca e acelasi principiu ca la cele care au mercur si cu principiul de masurare al presiunii atmosferice ( ca la meteo cand zice presiunea atmosferica ).

Oricum se simte diferenta intre un motor nesincronizat si unul sincronizat cu un astfel de aparat chiar daca nu are precizia aparatelor profesionale care sunt muult mai scumpe. Si oricum 2 cmhg cam cat e limita max dintre depresiunile de pe fiecare carburator eu zic ca e suficienta astfel incat o eventuala eroare a aparatului sa nu influenteze asa mult reglarea carburatoarelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate imi dau seama la al meu, carbtune nu are arcuri la barele de metal... depresiunea care se formeaza deasupra lor invinge propria lor greutate.

Scrie cmhg pentru ca e acelasi principiu ca la cele care au mercur si cu principiul de masurare al presiunii atmosferice ( ca la meteo cand zice presiunea atmosferica ).

Oricum se simte diferenta intre un motor nesincronizat si unul sincronizat cu un astfel de aparat chiar daca nu are precizia aparatelor profesionale care sunt muult mai scumpe. Si oricum 2 cmhg cam cat e limita max dintre depresiunile de pe fiecare carburator eu zic ca e suficienta astfel incat o eventuala eroare a aparatului sa nu influenteze asa mult reglarea carburatoarelor.

 

ms,

o sa imi achizitonez si eu unul..momentan motorul e ceas elvetian...asa k nu e nevoie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Sincronizez carburatoare, reglare consum CU BUJIE TRANSPARENTA, spalare carburatoare

Reparatii scutere; motociclete , segmentare etc, preturi avantajoase

sudura argon manete frana, ambreiaj, scarite etc

 

tapiterie shei

 

SI LA DOMICILIU-bucuresti-giurgiu

0766801145

 

 

prietene, foarte interesante lucruri faci tu, numai ca trebuie sa le scrii in sectiunile din forum special facute pt asta. adica, mai pe romaneste, aici te-ai bagat "ca musca in c_rul calului". citeste si tu regulamentul ca de-aia este facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

colortune. nu e cine-stie ce, am si eu o porcarie de asta, da scanteia peste tot, nu merita si nici nu e precisa. am preferat sa folosesc un analizor de gaze. mult mai precis si mai rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)

analizatorul de gaze stiu ce e<lucrez cu el>dar nu-mi dau seama ce e bujia transparenta sau la ce ii spuneti voi asa

Editat de kelu 265
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
eu am sincronizat carburatoarele la un baiat se ocupa si cu lipit carene, si vopsire, de toate si au iesit foarte bine , se simte diferenta, va las un nr si va poate ajuta 0766801145

 

 

la tine adica :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincronizator de genul DIY (Fati-l singur :bigstar:).. Elemente componente : furtun de gradina, cca 3-3.5 m(cat sa intre fix peste furtunul de benzina de dacie), una bucata scripete care il aveam agatat de o grinda, 1 bucata furtun de benzina dacie si cam juma de L de apa (da, apa).

 

Instructiuni de folosire.. Pornesti motorul, te asiguri ca nu este prea putina apa in furtun (adica nu e pericol sa traga apa in motor, accelerand usor). Dupa toate astea, se poate face sincronizarea cu precizie destul de mare. Pozele pe la sfarsitul saptamanii, cand dau de ele, ca le-am uitat prin alt calc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincronizator de genul DIY (Fati-l singur :D ).. Elemente componente : furtun de gradina, cca 3-3.5 m(cat sa intre fix peste furtunul de benzina de dacie), una bucata scripete care il aveam agatat de o grinda, 1 bucata furtun de benzina dacie si cam juma de L de apa (da, apa).

 

Instructiuni de folosire.. Pornesti motorul, te asiguri ca nu este prea putina apa in furtun (adica nu e pericol sa traga apa in motor, accelerand usor). Dupa toate astea, se poate face sincronizarea cu precizie destul de mare. Pozele pe la sfarsitul saptamanii, cand dau de ele, ca le-am uitat prin alt calc :D

 

eu mi-am facut un sincronizator din furtunuri transparente si am pus ulei de motor in ele , merge brici !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...