Jump to content

Accident Prelungirea Ghencea... RIP


Recommended Posts

Logica mea spune ca, daca, culca motorul...si motorul ar fi lovit masina, atunci era lovita masina doar la nivelul pragurilor si intr-un singur loc, cel mai probabil ramanea intepenita acolo, cum se intampla de cele mai multe ori in astfel de cazuri.

Ori...aici masina este lovita pe partea stanga, din spate pana la roata din fata inclusiv la nivelul geamurilor.

Martorii spun ca motociciclistul "a ramas cu ghidonul in maini"(probabil o figura de stil)...+ furca fata + roata dezmembrata de restul motorului..eu cred ca motociclistul era calare pe motor cand s-a produs impactul.

bine....cum zici tu

Link to post
Share on other sites
  • Replies 323
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

bine....cum zici tu

Poate nu este cum am spus eu, am dreptul la o opinie, asa cum am dreptul sa ma insel. Nu suntem la tribunal aici.

Dar la timpul potrivit, poate vii cu argumente mai solide pentru cele spuse de tine. ;)

O seara buna tuturor.

Link to post
Share on other sites

Poate nu este cum am spus eu, am dreptul la o opinie, asa cum am dreptul sa ma insel. Nu suntem la tribunal aici.

Dar la timpul potrivit, poate vii cu argumente mai solide pentru cele spuse de tine. ;)

O seara buna tuturor.

da, o sa vin....cand voi putea o sa postez inregistrarile video

aveti mare grija de voi....noapte buna

Link to post
Share on other sites

Imi pare rau pentru familia baiatului.

Eu am dat examenul de A cu acest baiat acum 2 luni. A venit la examem cu moto (ceea ce n-am inteles initial, credeam ca e prieten cu vreun candidat). S-a intalnit aici cu un cocalar care era motociclist si venise cu prietena sa dea examen. Aprecierea tipului a fost exploziva la adresa lui Cristi de genul "uite ce inseamna jmecheria, asa se vine la examen"...

Continuand, Cristi a inceput sa povesteaca cum si-a luat el R6-le si a iesit direct pe autostrada cu 200 sa vada ce poate. Inca o data, el atunci venise la examen.

L-am recunoscut din poze, mi-a ramas in minte baiatul la modul "de ei trebuie sa ma feresc pe strada"...am luat amandoi examenul dar ... eu scriu acum pe forum si maine ma plimb cu "rabla" mea din '89 ...

Pentru cine are dubii, am dat examenul la poligonul Dinu pe 22 iunie, el a dat pe un Marauder.

 

Tragedia este pentru familia lui si apropiatii, ce s-a intamplat acolo este subiectiv in functie de pe cine intrebi. Poate si el avea viteza, poate nici soferul nu s-a asigurat "suficient"...

 

Ce am relatat mai sus poate nu il caracterizeaza la modul general, este doar un fapt real care a generat o parere a mea poate subiectiva. Fiindca pe langa atitudinea lui de "bad boy" pe 2 roti parea un baiat mai mult doritor de reclama...

 

Inca o data imi pare rau pentru familia lui. Aici in schimb nu e priveghi, lumea isi exprima parerea care nu este intotdeauna favorabila ... "rider"-ului...doar fiindca a murit ("rider".... inca un cocalarism specific pustilor de 20 de ani...motociclist nu va mai place). Nici caterinca nu este normala dar nici sa plangem cu lacrimi de crocodil.

"RIP"-urile astea sunt false si penibile, zici ca suntem la telenovele.

 

Multumim pt info. Irelevante pt accident, chiar si circumstantial, dar relevante pt conditionarea asta absolut penibila de care sufera atatia.. In primu rand va comportati f putin diferit de shiitii si sunitii din irak care se belesc unii pe altii din motive originare pe care nu le mai stiu nici ei si care intre timp au devenit doar "nu esti sunit/shiit". Iar in al doilea rand, vorbind de accidentul baiatului asta, chiar nu vi se pare penibil sa va contraziceti cu absolut zero informatii concrete, doar de dragul de a o face si de a vedea peste tot conspiratii? A fost pe contrasens/n-a fost, a fost linie continuua/n-a fost, a ramas cu ghidonul in maini/n-a ramas, a lovit stalpul median/nu l-a lovit.. Pana acu doar monik30 pare sa fi adus niste informatii cat de cat clare, restul doar combateti de dragul de a combate si de nesomn.

Link to post
Share on other sites

Poate nu inteleg eu care-i treaba...rog sa-mi explice cineva...merg pe un drum cu cite o banda pe fiecare sens...ajung din urma pe un Audi...care vad ca se opreste, sau nu se opreste ci ia brusc volan stanga sa intoarca...sau face ce vrea el...eu sint in spatele lui...ce fac eu?...pai daca sint un dobitoc, am mare viteza si am 4 variante: 1)incerc o depasire prin stanga; 2)incerc o depasire prin dreapta, chiar riscand sa calc vreun pieton gura-casca de pe marginea drumului. 3)Incerc o smecherie, sa ridic roata fata, si sa trec peste automobil ca in filme, si sa-mi continui drumul mai departe. 4)Imi dau seama ca am fost bou si ca am o viteza periculoasa si culc motorul, intru in plin in Audi si ma pregatesc de impact facand cruci cu limba in cerul gurii......Daca am fost om cumpatat, am mers rezonabil cu 50-60km/h, am pastrat distanta si cind am vazut ce face ala cu Audi, am oprit la 10 metri in spatele lui si am asteptat sa vad ce face individul: a)A facut infarct si a murit la volan si masina a ramas pe loc, si dupa ce parchez in dreapta ma duc sa vad ce este cu el. b)Astept sa-si termine manevra ori cite minute i-ar lua si circul mai departe.

 

In ambele variante a) si B) ajung sanatos acasa eventual cu 3-5 minute intarziere....ce mare lucru?...in schimb sint intreg....daca era nevoie as fi stat la 10 metri de acel Audi si 30 minute...numai ca sa ajung sanatos acasa...ce sa caut pe contrasens?...de ce sa am o asa de mare viteza cit sa nu pot opri in spatele acelui Audi?...

 

Prea multi motociclisti fara judecata si fara instinct de conservare!...prea multe motociclete de viteza in oras si NU pe circuite..si prea multe pe mina celor foarte tineri si necugetati!...Prea multi Zmeii-Zmeilor pe sosele...maestrii pilotajului moto nu au ce cauta pe sosele; ei trebuie sa se afirme pe circuite specializate si nu pe drumurile publice...dar noi nu avem asa ceva...noi avem niste cretini cu permis A si ceva abilitati, care ne pun viata in pericol zi de zi , celorlalti participanti la trafic...

 

Motociclistul nostru venea din spatele Audi-ului...deci aici e ca la ski...cel din spate il evita pe cel din fata indiferent ce face acesta...cel din spate nu trebuie sa fie implicat in nici un accident indiferent ce facea cel din fata sa...trebuia sa conduca preventiv si sa opresca sau sa evite orice ar fi facut cel din fata!...

 

Pacat de tineretea si viitorul motociclistului...sint multe de invatat din acest caz...dar pe cati ii duce mintea?...deja sint reticent in a cunoaste motociclisti noi...cind apar ma dau jenat intr-o parte...nu vreau sa-i cunosc...doar daca pune cineva garantie pt. ei si ii recomanda...altfel ma scarbosesc...ma uit in partea opusa...fiecare cu soarta si grupul lui...nu-mi trebuiesc!....doar daca e vreunul mai deosebit, mai educat , mai elevat, ma poate interesa....asa am ajuns....din pacate!

 

P.S.Cred ca d-na Brand Monica-Clara nu a gresit cu nimic...a facut ca noi toti..a comentat aici in mod persoanal, cum am facut si eu si toti ceilalti; poate a avut mai multe date...poate nu...dar macar a avut taria sa se expuna noua tuturor cu numele complet si clar... e de apreciat!

Link to post
Share on other sites

cred ca stii si tu ca declaratiile de la fata locului sau cele date imediat dupa producerea accidentului, pot sa difere oarecum de realitate...de aceea exista expertiza de care vorbeam si care va fi facuta. Cei care efectueaza masuratorile si dau declaratiile "la cald" se ghideaza dupa ce vad atunci pe loc....abia dupa ce se aduna toate probele, dupa ce se analizeaza fiecare fotografie, masuratoare, se audiaza martorii (daca exista) se poate spune cui ii apartine vina ptr producerea accidentului....

vorbeai de culpa comuna.....daca este banda discontinua, atunci da....asa este (daca gresesc spune-mi de ce)

 

continua....scuze

Daca nu exista banda continua poti depasi daca : un indicator nu iti interzice depasirea pe acel segment de drum, cu conditia sa pui semnal legal din timp pe distanta necesara 50 m in oras si 100 m in afara, sa te asiguri daca din spate cineva nu a semnalizat deja acelasi gen de manevra. Cel din fata care urmeaza a fi depasit are obligatia de a merge mai pe dreapta benzii sale si a nu mari viteza in timp ce il depasesti. Cand vrei sa intorci, o faci de langa axul drumului dupa ce inainte te-ai asigurat ca nu e linie continua, din spate nu semnalizeaza nimeni intentia de a te depasi, ai pus semnal din timp, nu pui in pericol pe cei ce iti vin din fata, fiind la o distanta apreciabila. Cand intorci, te duci pe prima banda dupa ce ai intors(daca sunt mai multe pe sens)nu pe a doua sau a treia deoarece ai viteza mica in acel moment nu ai voie sa te repliezi pe banda de viteza 2 sau 3. Daca pe sens sunt doua benzi sau mai multe intorci intotdeauna de pe banda de langa axul drumului, nu de pe o banda inferioara, parcurgand aceleasi etape ca si la depassire adica : semnal, asigurare temeinica, spate + fata si efectuarea manevrei pe trasele specificate mai sus. Nu stiu cum a fost in acest caz, dar unul sau ambii participanti la trafic au gresit. Noaptea nu va hazardati mergeti mai incet si efectuati cat mai putine manevre daca nu e necesar, pastrati distante mai mari in mers, incercati sa fiti cat mai vizibili, echipament adecvat reflectorizant. Dumnezeu sa il ierte si sa il odihneasca !

 

Daca nu exista banda continua poti depasi daca : un indicator nu iti interzice depasirea pe acel segment de drum, cu conditia sa pui semnal legal din timp pe distanta necesara 50 m in oras si 100 m in afara, sa te asiguri daca din spate cineva nu a semnalizat deja acelasi gen de manevra. Cel din fata care urmeaza a fi depasit are obligatia de a merge mai pe dreapta benzii sale si a nu mari viteza in timp ce il depasesti. Cand vrei sa intorci, o faci de langa axul drumului dupa ce inainte te-ai asigurat ca nu e linie continua, din spate nu semnalizeaza nimeni intentia de a te depasi, ai pus semnal din timp, nu pui in pericol pe cei ce iti vin din fata, fiind la o distanta apreciabila. Cand intorci, te duci pe prima banda dupa ce ai intors(daca sunt mai multe pe sens)nu pe a doua sau a treia deoarece ai viteza mica in acel moment nu ai voie sa te repliezi pe banda de viteza 2 sau 3. Daca pe sens sunt doua benzi sau mai multe intorci intotdeauna de pe banda de langa axul drumului, nu de pe o banda inferioara, parcurgand aceleasi etape ca si la depassire adica : semnal, asigurare temeinica, spate + fata si efectuarea manevrei pe trasele specificate mai sus. Nu stiu cum a fost in acest caz, dar unul sau ambii participanti la trafic au gresit. Noaptea nu va hazardati mergeti mai incet si efectuati cat mai putine manevre daca nu e necesar, pastrati distante mai mari in mers, incercati sa fiti cat mai vizibili, echipament adecvat reflectorizant. Dumnezeu sa il ierte si sa il odihneasca !

Cred ca si de data asta semnalul lipsa din partea soferului, bata-l vina... a fost cauza acestui accident, posibil combinat cu ceva viteza din partea motociclistului. Nu acuz, dar daca ar fi avut viteza normala pentru oras pe sectiunea respectiva, poate lucrurile ar fi stat altfel. Aviz amatorilor ! Sunt sectiuni unde trebuie sa mergi si cu 30 la ora, nu e nici o rusine sa mergi incet, sa belesti ochii ca la melc, sa ajungi intreg in patul tau. Edited by fast_arrow
Link to post
Share on other sites

Sa mearga repede oricine poate, doar invarte o teava...dar cite consecinte pot rezulta!...dar mersul incet presupune multe:minte, educatie, caracter, inteligenta, spirit de conservare...

Link to post
Share on other sites

Daca nu exista banda continua poti depasi daca : un indicator nu iti interzice depasirea pe acel segment de drum, cu conditia sa pui semnal legal din timp pe distanta necesara 50 m in oras si 100 m in afara, sa te asiguri daca din spate cineva nu a semnalizat deja acelasi gen de manevra. Cel din fata care urmeaza a fi depasit are obligatia de a merge mai pe dreapta benzii sale si a nu mari viteza in timp ce il depasesti. Cand vrei sa intorci, o faci de langa axul drumului dupa ce inainte te-ai asigurat ca nu e linie continua, din spate nu semnalizeaza nimeni intentia de a te depasi, ai pus semnal din timp, nu pui in pericol pe cei ce iti vin din fata, fiind la o distanta apreciabila. Cand intorci, te duci pe prima banda dupa ce ai intors(daca sunt mai multe pe sens)nu pe a doua sau a treia deoarece ai viteza mica in acel moment nu ai voie sa te repliezi pe banda de viteza 2 sau 3. Daca pe sens sunt doua benzi sau mai multe intorci intotdeauna de pe banda de langa axul drumului, nu de pe o banda inferioara, parcurgand aceleasi etape ca si la depassire adica : semnal, asigurare temeinica, spate + fata si efectuarea manevrei pe trasele specificate mai sus. Nu stiu cum a fost in acest caz, dar unul sau ambii participanti la trafic au gresit. Noaptea nu va hazardati mergeti mai incet si efectuati cat mai putine manevre daca nu e necesar, pastrati distante mai mari in mers, incercati sa fiti cat mai vizibili, echipament adecvat reflectorizant. Dumnezeu sa il ierte si sa il odihneasca !

 

Cred ca si de data asta semnalul lipsa din partea soferului, bata-l vina... a fost cauza acestui accident, posibil combinat cu ceva viteza din partea motociclistului. Nu acuz, dar daca ar fi avut viteza normala pentru oras pe sectiunea respectiva, poate lucrurile ar fi stat altfel. Aviz amatorilor ! Sunt sectiuni unde trebuie sa mergi si cu 30 la ora, nu e nici o rusine sa mergi incet, sa belesti ochii ca la melc, sa ajungi intreg in patul tau.

citeste cu atentie pana la ultimul cuvant....la sfarsit m-am corectat si am scris ca ma refeream la banda continua :)

Link to post
Share on other sites

citeste cu atentie pana la ultimul cuvant....la sfarsit m-am corectat si am scris ca ma refeream la banda continua :)

Ceea ce am spus mai sus, nu are nici o legatura cu ceea ce ai spus tu. Cred ca din greseala te-am citat. Erau doar niste ganduri ale mele si niste sfaturi as zice pertinente.
Link to post
Share on other sites

da, o sa vin....cand voi putea o sa postez inregistrarile video

aveti mare grija de voi....noapte buna

Va asteptam, personal sunt foarte curios cum un motor care se duce taras poate cauza o astfel de deformare a unei caroserii...

oglinda Audi este praf si data peste cap pe directia "inainte", exista zgarieturi si deformari longitudinale pe portiera soferului.

Logica mea spune ca asta inseamna ca motorul a avut un impact tangential cu autoturismul, de-a lungul sau.

Pe autoturism exista urme de sange pe portiera soferului in dreptul manerului portierei.Dar poate este al soferului...

O intrebare indiscreta, soferul este cadru MAI ?

Link to post
Share on other sites
Guest Obersturmfuhrer

O intrebare indiscreta, soferul este cadru MAI ?

 

dupa cum merg lucrurile & dupa cum prezinta monika cazul e posibil..defapt este mai mult ca sigur.un militian care mierleste un motorist..nu e nici prima nici ultima de genul stai linistit. rip rider :rose:

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca ma hazardez cand spun ca motociclistul era in mod cert pe motocicleta in momentul impactului fie si din figura de stil folosita , anume aceea cu "coarnele in maini". Ma indoiesc ca le-a prins in aer inainte sa cada. Sangele de pe masina coroboreaza si el la argumentul asta. Motocicleta nu a alunecat sub masina ci a lovit cu tot cu victima in portiera , aripa stanga iar la impact el a fost proiectat teleleu in gard unde si-a dat sfarsitul. S-a dovedit ca baiatul avea o mentalitate de infractor si circula inaintea obtinerii permisului si ca accidentul a fost cauzat de viteza excesiva dn partea lui. Dar de morti numai de bine mai ales ca nu pot fi trasi la raspundere. Poate daca mai avea zile ii venea mintea la cap. N-a fost sa fie.

Eu imi sustin punctul de vedere si bag mana in foc ca masina a intors din scurt iar el cu 0 experienta si la o viteza mult prea mare a incercat sa fandeze prin fata masinii. Probabil in ultimele secunde a sperat sa fie vazut si masina sa se opreasca.

Mi-e teama ca se incearca sa se scoata motociclistul vinovat pe baza teoriei ca ar fi venit pe contrasens. Imi imaginez ca una din camerele de vederi care are un unghi limitat si nu priveste tot bulevardul l-a surprins pe contrasens pe unde incerca sa ocoleasca. In cazul asta soferul nu ar fi raspunzator. Mi-ar parea rau ca asta sa reiasa din cercetarile politiei . Stiu multi forjatori zevzeci si prostovani care sigur au sa suporte repercursiunile frondei lor mai devreme sau mai tarziu. Dar instinctul de conservare nu tine de intelect si nimeni nu merge pe contrasens de nebun in miezul noptii.

Link to post
Share on other sites

Sa sustii cu indarjire ca un criminal e, de fapt, baiat bun mi se pare tupeu maxim.

 

Semnul de limitarea a vitezei la 30 km/h: este pozitionat langa Lukoil si cel putin pana in Centura nu exista niciun semn care sa ridice respectiva restrictie. Probabil ca e uitat acolo de cand s-a lucrat la soseaua respectiva. In poza de mai jos care-i mai veche semnul este destul de vizibil, daca cineva are curiozitatea sa treaca prin zona zilele astea, o sa vada cat de "vizibil" este ZIUA. Noaptea...

 

67o0hk.jpg

 

Depasirea este permisa in zona in care s-a petrecut accidentul, nu exista linie continua - de fapt, nu mai exista niciun marcaj, dar se poate observa in pozele mai vechi din zona ca linia este intrerupta.

 

2emj0pv.jpg

 

Acum, ca poate nu am inteles eu bine de la astia care explica cum e cu depasitul prin dreapta. Motociclistul era pe contrasens, depasind. Soferul, in momentul in care a facut manevra de intoarcere la stanga, s-a asigurat macar o secunda in oglinda? Sunt mai mult ca sigur ca nu, pentru ca un far este vizibil noaptea de la sute de metri. Sa presupunem ca motociclistul avea 150 kmh. La viteza aia parcurge aproximativ 45 de metri intr-o secunda. Iti ia mai putin de-o secunda sa te asiguri in oglinda cand vrei sa schimbi directia de mers, cred ca e clar pentru toata lumea (apropo, Politia a scris fix acest lucru in comunicat) ca soferul nu s-a asigurat deloc la schimbarea directiei de mers. Din cate stiu, in momentul in care te angajezi intr-o depasire sau vrei sa schimbi directia de mers, o faci dupa ce te asiguri ca din spate nu e angajat in depasire alt autovehicul. Nu de alta, dar poate in locul motociclistului era o basculanta.

 

accident_moto_ghencea_14.08.2011_3.jpg

 

Asa arata masina dupa impact. Airbaguri sarite, oglinda rupta spre directia inainte, lovitura probabil ca a avut loc in portiera spate, dupa care s-a continuat frecarea motocicletei pe toata lungimea masinii. Pe portiera nu vad sange, sunt stopurile unei masini parcate in spatele celui care face poza, in schimb vad sange pe airbag si nu cred ca-i al soferului.

 

accident_moto_ghencea_14.08.2011_2.jpg

 

E total deformata de la impactul cu masina, nu de asfalt.

 

Asteptati filmele mult si bine, n-o sa apara niciodata, cel putin aici. In filmul de la Butangas se vede masina trecand destul de incet, apoi motocicleta, tare, iar mai departe absolut nimic pentru ca exista un unghi mort, exact unde s-a intamplat impactul. Filmul nu e relevant pentru accident. Era o zona unde depasirea e permisa, soferul nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers, l-a omorat pe motociclistul care circula cu viteza foarte mare, o sa plateasca. Punct. Si da, pentru ala care spunea ca Politia in comunicat e tampita, ca nu l-a acrosat. L-a acrosat in sensul in care motociclistul l-a lovit dintr-un anumit unghi, pentru ca altfel cred ca trecea prin masina.

 

Nu a sustinut nimeni ca motociclistul era un sfant, dar de-aici si pana la a-l acuza ca, de fapt, el nu a depasit pe unde trebuie si s-a aruncat singur cu capul in masina si apoi, din impact, a sarit in gard... Trebuie sa ai o doza imensa de nesimtire combinata cu tupeu maxim.

Edited by Frostal
Link to post
Share on other sites
...

Depasirea este permisa in zona in care s-a petrecut accidentul, nu exista linie continua - de fapt, nu mai exista niciun

http://www.mediasinfo.ro/accident-de-motocicleta-in-bucuresti-un-tanar-a-murit-video/2011/08/15/

In materialul asta video eu vad clar ca este linie continua acolo. :scratch:

Link to post
Share on other sites
http://www.mediasinf...deo/2011/08/15/In materialul asta video eu vad clar ca este linie continua acolo. :scratch:

 

Te rog frumos, ca eu nu vad, spune-mi si mie secunda la care vezi tu linia continua. In zona e si o trecere de pietoni, nici macar aia nu mai e marcata.

Link to post
Share on other sites
colegu', asta am incercat sa îi explic si eu lu' monik30 si am fost amenintat de un moderator cu warn si ban ... e forum de "motociclisti" :blink:

 

Ignora-l, are impresia ca "jurismul" ii da automat unei persoane calitati superomenesti de-a relata adevarul absolut si suprem de-a le "zice bine". Penibil.

 

...de la secunda 9 la 14. :blink:

 

Nope, ce vezi acolo este linia dintre carosabil si "trotuar". Masina este in afara carosabilului.

Link to post
Share on other sites

Nope, ce vezi acolo este linia dintre carosabil si "trotuar". Masina este in afara carosabilului.

Da frate, ai mare dreptate. Atunci nu-i de bine pentru "cauza" motociclistului. Sa speram ca Politia o sa fie consecventa cu ce a constatat si declarat la fata locului... :rose:

Edited by TARKA 2
Link to post
Share on other sites
Sa sustii cu indarjire ca un criminal e, de fapt, baiat bun mi se pare tupeu maxim.

 

Da' tu ce sustii de fapt fratioare? Ce valoare aduci tu cu argumentele tale si care e mesajul tau? Ca ar trebui sa ne sinucidem cu toti cu 200 la ora prin oras, ca sa bagam la puscarie toti soferii care intorc pe strada? Sau poate ca mesajul corect ar fi o conduita mai preventiva?

 

 

Stii cati imi intorc in fata in fiecare zi? Zeci. Tu cand mergi cu masina (daca mergi), realizezi ca de fiecare data cand intorci poti sa omori un astfel de motociclist care vine racheta? Nimeni nu are reflexul de a se asigura pentru un vehicul care circula 100+ in oras conditii fara vizibilitate (in cazul de fata noaptea).

Incearca tu sa te sui pe motor, sa o iei pe o strada aglomerata si sa bagi mana in gaz vreo trei intersectii, pe prioritate, cu 120 la ora. Si o sa vezi ca prioritatea in oras se da la 30 la ora nu la 120.

 

Asta nu intelegi tu si multi altii la fel ca tine. Vrei sa traiesti, mergi prudent te asiguri si pe verde. Gaz acolo unde e loc, si cu skillul necesar nu la 2 saptamani de permis. Daca nu, mori cu dreptatea in brate.

Da, motociclistul a avut teoretic dreptate, ala cu Audi i-a intors in fata. Si cu ce il ajuta asta pe motociclist? Nu stia ca asa se intoarce pe la noi? Va place tuturor sa va victimizati - aoleu, calaul, l-a omorat nevinovat. Aceleasi topicuri de aproape 10 ani incoace, va concentrati pe amanunte, unghiul era cu 3 grade mai pe stanga. Mergeti mai incet, mai ales fara experienta! Nu exista nicaieri in lumea asta prioritate la 120 la ora in oras. In tarile civilizate te baga la bulau pentru astfel de viteze in oras, de aia nu au probleme cu prioritatea.

 

Invatati si voi ceva din nenorocirea omului care a murit, daca vreti ca moartea lui sa nu fie complet degeaba.

Link to post
Share on other sites

Semnul de limitarea a vitezei la 30 km/h: este pozitionat langa Lukoil si cel putin pana in Centura nu exista niciun semn care sa ridice respectiva restrictie. Probabil ca e uitat acolo de cand s-a lucrat la soseaua respectiva. In poza de mai jos care-i mai veche semnul este destul de vizibil, daca cineva are curiozitatea sa treaca prin zona zilele astea, o sa vada cat de "vizibil" este ZIUA. Noaptea...

Orice limitare e valabila pana la urmatoarea intersectie pentru ca cei ce intra pe acea strada din intersectie nu au de unde sa stie ca la Lukoil era limita de 30 km/h. Deci, in zona cu accidentul nu e nici o limitare de 30 km/h.

Depasirea este permisa in zona in care s-a petrecut accidentul, nu exista linie continua - de fapt, nu mai exista niciun marcaj, dar se poate observa in pozele mai vechi din zona ca linia este intrerupta.

Exista linie continua inainte de trecerea de pietoni din intersectia de la Doricom, depasirea e interzisa. Nu imi dau seama daca tipul cu Audi voia sa faca stanga pe str. Bulgarus sau era dupa intersectie, dar daca era la intersectie depasirea e sigur interzisa.

 

Acum, ca poate nu am inteles eu bine de la astia care explica cum e cu depasitul prin dreapta. Motociclistul era pe contrasens, depasind. Soferul, in momentul in care a facut manevra de intoarcere la stanga, s-a asigurat macar o secunda in oglinda? Sunt mai mult ca sigur ca nu, pentru ca un far este vizibil noaptea de la sute de metri. Sa presupunem ca motociclistul avea 150 kmh. La viteza aia parcurge aproximativ 45 de metri intr-o secunda.

Sa presupunem ca esti cu masina si vrei sa faci stanga regulamentar: reduci viteza, semnalizezi si te asiguri. Nu vezi nimic in depasire, doar un far in spate la distanta; faci stanga, iti ia cel putin 3-4 secunde sa faci manevra de cand incepi sa virezi si pana iesi de pe sosea sau din intersectie. O motocicleta care are 180 km/h face in acest timp peste 200 de metri. Presupunand ca ai semnalizat cu 50 m inainte de a face manevra, cum e si regulamentar, inseamna cel putin 4 secunde de semnalizat, dar asta inseamna ca motocicleta putea fi la vreo 400 de metri cand ai inceput sa semnalizezi, ceea ce inseamna ca probabil nici nu vede semnalul in acel moment decat daca semnalizezi cu lumini de avion de linie. In acest caz din ce imi dau eu seama o manevra perfect legala poate ucide un motociclist care merge tare pentru simplul fapt ca nu apuci sa vezi motociclistul cand te asiguri (e la 400m si nu poti estima corect din oglinda cat de departe e, mai ales noaptea cand vezi doar un far in departare), nu te prinzi ca ar vrea sa te depaseasca (teoretic daca merge legal cu 50 km/h nu ajunge suficient de aproape sa te depaseasca pana termini tu manevra) si daca motociclistul nu evita masina accidentul e inevitabil. Totul e teoretic aici, nu spun ca asa s-au intamplat lucrurile pentru ca in Romania si in special in Bucuresti majoritatea soferilor si motociclistilor nu semnalizeaza nici o manevra, in cazul de fata cred ca nici unul din ei nu a semnalizat si surpriza a fost egala pentru amandoi, motociclistul sa vada ca masina vireaza si soferul sa vada ca motociclistul il depaseste.

 

Legea in Romania spune ca trebuie sa te asiguri si sa acorzi prioritate cand e cazul; nu spune nimic ca daca celalalt merge foarte tare nu mai are prioritate, dar se presupune ca ambii respecta legea pentru ca nu se poate face asigurare si acordare de prioritate in afara limitelor umane - nu poti sa te asiguri de gloante, rachete si alte chestii care nu iti dau timp de reactie. Dupa cum am calculat mai sus un motociclist cu 180 km/h aflat la 400m distanta se va tampona cu o masina care face o manevra legala, in timp ce daca merge cu 50km/h nu exista nici un risc. Ce judecator o sa spuna ca motociclistul are prioritate in conditiile in care nu poate fi vazut suficient timp ca sa poti reactiona si nu poti estima in nici un fel cu ce viteza vine?

Link to post
Share on other sites

vai cata balacareala...ce urat...zic asta dupa ce am citit topicul cu Taz , unde userii din Iasi intrau , scriau un r.i.p etc si gata. Aici se pare ca fiecare e cu parerea lui , cu dovezi ,cu logica. Cati Colombo avem si nici nu stiam. Ati pus botul la ce a scris ,,doamna " si v-ati luat toti in gura cu ea. O fi venit soferu masinii la ,,cel mai bun prieten al lui" si acesta i-a zis ca lucreaza nevasta-sa undeva ,,la stat" si ca poate il ajuta. Pana la urma e normal nu? Fiecare incearca sa isi salveze pielea. Si cum e Romania multi chiar reusesc. O sa primeasca dosar penal....oau ..pe bune? Am avut si io unu cand am cazut de unu singur intr-o parcare. Dosar care s-a anulat ( NUP) dupa ce ,,organele" au ajuns la o concluzie. Deci,fix pix. Lasati omu in pace acolo unde e el acuma , lasati-o si pe Doamna in pace sa isi faca ,,treaba" si megeti voi atentie si cu cap. Fiecare invata ce vrea din accidentu asta. Accident care o sa fie uitat in 2 saptamani. Apropo...se mai aude ceva de accidentul de pe pod cu Tiberiu? Probabil ca ORGANELE inca investigheaza :blink:

Link to post
Share on other sites

Nu avem cum sa stim daca in cazul de fata experienta l-ar si scapat.A fost si o treaba de ghinion, putea sa se tarasca pe caldaram fara sa se loveasca de ceva..cum au scapt altii...asta este, fiecare are destinul sau. Putem doar specula. Dupa cum spuneam, au fost zeci de accidente cu aceeasi "schema" cu rideri experimentati.

 

 

Mda,apropo de experienta..azi m-am intors de la Brasov spre Bucuresti...soare,frumos si: vant puternic!Mers constant 100-120km/h...simteam cum vantul ma arunca pe cealalta banda,conditii in care trec 2 motociclisti pe langa mine cu cel putin 200km/h..experienta sau mai degraba inconstienta?

Link to post
Share on other sites

Am deschis un topic legat de lane splitting, pe care nimeni nu a citat un articol din lege conform caruia lane splitting e ilegal. Deci motociclistul poate depasi pe drum cu linia continua atata timp cat nu calca linia continua. Nici macar pentru depasitul prin dreapta nu am gasit un articol care sa il interzica, avand in vedere ca depasirea este posibila numai cu schimbarea directiei de mers.

Sotia prietenului vinovatului spune ca atunci cand cineva manevreaza, trebuie sa astepti. Eu in codul rutier citesc ca la manevre pierzi prioritatea.

Cat despre ce urmeaza, avand in vedere ca incearca sa ne convinga ca motociclistul a incalcat legea depasind, dupa care neacordand prioritate la manevra, eu ma astept la expertize contrafacute si la incercarea de a scoate mortul de vina.

Inainte sa sariti cu gura pe tema modului in care circula motocicleta, uitati-va ce fac soferii si institutiile statului atunci cand se ajunge la dosare penale si mai ales in ce hal sunt in stare sa distorsioneze adevarul. Va recomand cazul Cornelia Galavan, lovita pe trecere de o masina, iar la expertiza a iesit ca femeia mergea pe jos pe trecere cu 14km/h. Singurul caz in care un expert a fost condamnat pentru fals in expertiza, dupa 13 ani de procese!!! Si cu suspendare condamnarea!

Asta este viitorul pentru familia motociclistului: 13 ani de procese sau mortul e de vina. Uitati-va ca deja soferul masinii isi pregateste terenul, deja pe forumul moto apar pretenii lui sa il apere.

 

Daca e ceva de facut pentru cauza moto, ce trebuie facut e avocat si cheta ca sa nu iasa mortul de vina. Motociclistul e mort, dar are familie, oamenii astia vor avea de suferit daca conservarul reuseste sa demonstreze ca de fapt nu manevra, ca de fapt la manevre are prioritate, ca de fapt motociclistul depasea nu-stiu-cum, etc. Acest caz ar trebui sustinut - e un caz tipic, in care nimeni nu e sfant, dar asta nu absolva vinovatul de la a suporta consecintele legale.

O dam pe argumente emo, o dam pe motociclistul are 22 de ani si motocicleta puternica, dar la sfarsit un singur lucru conteaza: legea. Soferul nu avea voie sa manevreze fara sa se asigure si atata timp cat oamenii astia nu sunt sanctionati, o sa tot murim cu zile si o sa tot plangem de mila conservarilor care nu se asigura.

 

E foarte usor sa spui, hai sa nu comentam, mergem mai cu cap, etc. Dar in absenta unei reactii din comunitatea moto, consecinta e ca organele fac ancheta din pix, scot vinovat pe ala care nu poate comenta (mortul) si noi putem sa mergem cu oricata atentie, pentru ca asemenea cazuri in care omori oameni si nu patesti nimic, nu fac decat sa dea apa la moara conservarilor sa ignore regulile de circulatie, ca oricum nu patesc nimic.

Link to post
Share on other sites

Sorry ca zic asa ceva dar astfel de motociclisti sunt bombe cu ceas, era mai bine daca nu-si lua motor. Cunosc cel putin 2 oameni care imi sunt amici si la discutii ca ar vrea sa-si ia motor le-am zis..ba daca iti iei n-o duci mult.

Link to post
Share on other sites

Chiar daca se incearca vreo musamalizare, nu pot sa spun ca ma simt prea revoltat, in conditiile in care omul si-a cautat-o grav. Nu bag mana in foc ca e asa, dar datele problemei cam arata intr-o singura directie: 21 de ani, mergea fara permis cu 200 pe autostrada, R6, noapte, șpan - era practic un accident pe cale sa se intample. Daca as fi ceva mai morbid din fire chiar m-as bucura ca a disparut de pe strazi inainte sa omoare pe cineva nevinovat, poate pe vreun apropiat de-al meu. Dar nu sunt. Dar in niciun caz nu pot sa-i caut scuze sau sa ma iau la harță cu cei care cauta sa-l scoata pe șofer cu basma curată, din simplul motiv că exista șanse bune ca șoferul chiar să aibe cea mai mică parte din vină, moral vorbind, desigur. Chiar dacă legal o fi vinovat, în cazul în care lucrurile sunt așa cum par (biker încordat, șpan noaptea pe străzi, poc în primul obstacol care, inevitabil, a apărut), șoferul merită să scape.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...