Sari la conținut

Un sfat, va rog !


petrica
 Share

Postări Recomandate

Va salut !

 

Inca din start vreu sa spun ca nu voi fi deranjat daca mutati acest topic in alta parte, insa l-am postat in acest loc pentru ca din aceasta sectiune mi-ai venit cele mai pertinente / veridice / la obiect / de incredere informatii de pe tot forumul acesta si inclin sa cred ca pe aici posteaza cei ce au habar de ceea ce spun.

 

Si acum la obiect: ... am vizionat si m-am plimbat sambata seara cu o Honda CBR 1000 F, fabricatie 1991, putin peste 39000km percursi, vopsea originala, stare tenica foarte buna, stare optica EXCEPTIONALA, pret ..... 5000 lei.

M-am plimbat cu ea cam 20km si nu mi-a dat vre'un semn ca ceva nu ar functiona cum trebuie, nici chiar acel zgomot (mult blamat )al intinzatorului de lant de distributie nu l-am auzit.

Vreau sa-mi cumpar o motocicleta pentru touring, insa nu am bani asa de multi. Ma rog ... nimic special ! Toata lumea se afla in situatia asta !

In conditiile in care ani buni de acum incolo nu imi voi mai permite alta motocicleta, credeti ca acest ,,trenuletz" din '91 ma va cara cativa ani de acum incolo ? Este o investitie inteligenta sa investesc intr-o astfel de motocicleta ?

Avand in vedere ca maine este posibil sa plec sa o iau, orice sfat legat de acest model de motocicleta, il voi aprecia ... MAXIM !

 

Va multumesc anticipat !

petrica

post-10224-0-90709500-1316410825_thumb.jpg

post-10224-0-52545600-1316410852_thumb.jpg

post-10224-0-45764600-1316410884_thumb.jpg

post-10224-0-33703700-1316410929_thumb.jpg

post-10224-0-51129700-1316410948_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

In primul rand are probabil 139 de mii de km,este o motocicleta bine construita,confortabila si destul de puternica.

Daca se prezinta bine din punct de vedere mecanic ...nu ezita,nu vei fi dezamagit si sunt sigur ca vei indragi acest motor.

Consum mai mic de 6,8 la suta nu am reusit sa scot dar la ce poate este destul de ok ,zic eu.

Am avut si imi pare rau si acum dupa el.

Editat de pantera002
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca motoare sunt foarte ,foarte fiabile,uiti pana investesti ceva in acest motor.Cum spunea cineva mai sus,probabil are 139000km,depinde pe ce maini a fost coafata.Dupa opinci,cred ca ar trebui incaltata(de aici se observa si rulajul)zic eu.....si uzura discurilor,lantului....etc.Estetic arata bine,dar nu suficient pentru a convinge.Consum ,sub 6,5 nu cred ca are,dar e totusi motor de 1000.Trebuie sa vezi mecanic ce hibe ascunde,pe langa faptul ca mi se pare un pret usor exagerat.Alegere usoara si asfalt uscat.:burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... nu ma asteptam sa aiba 39000km, dar cifra asta 139000km, imi apasa greu de tot pe timpan ! E' totusi un rulaj. Probabil ca de aici incolo te poti astepta la orice ?!

 

Ce sa zic !? Kitul de lantz este cam ... nou ! L-am verificat personal, iar discurile de frana nu au ,,bordura" chiar asa de mare. Ce e drept e' putin umeda pe dedesubt, iar poprietrul a tinut sa ma asigure ca este vorba de uleiul cu care a uns lantul, insa acest ulei se intindea si pe bai a de ulei. Clar ca nu e de la lantz.

 

Pana diseara o sa ma hotarasc, ca sa stiu ce raspuns ii dau omului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sprayul de lant nu se intinde peste tot sa imprastie pete pe motor,din cate stiu eu.Eu ung lantul cu spray Motul(65 ron tubul)si ramane dupa 2-3 minute ca vaselina,lipicios,alb si curat,adica nu raman pete pe motor.Din ce stiu eu,in general,la baie se umezeste din cauza presiunii uleiului cald,sau pe langa filtru,dar sa nu curga exagerat,sau sa fie patat pe dedesubt.In nici un caz lantul nu e posibil sa fie uns exagerat mai ales cu ulei de motor..Se depune praf,etc.....si toate astea duc la uzura lantului,kitului intr-un timp mult mai scurt.Sper sa nu gresesc,nu ma pricep prea bine.:burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un prieten a luat un 1000 f

parea o afacere buna,initial,dar mai mult statea si repara la el decat mergea,sunt motoare de 25 de ani deja si asta se simte

 

Sa nu exageram totusi.Sunt cu sutele ,motoare care circula zi de zi pe strazile patriei.Depinde pe ce maini a fost/este strunit.Ce sa mai vorbin de comuniste,unde in ultimul timp este o adevarata cavalcada in restaurari si scotociri prin curtea oamenilor dupa motoare vechi.:burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ung lantul cu spray Motul(65 ron tubul)si ramane dupa 2-3 minute ca vaselina,lipicios,alb si curat,adica nu raman pete pe motor.Din ce stiu eu,in general,la baie se umezeste din cauza presiunii uleiului cald,sau pe langa filtru,dar sa nu curga exagerat,sau sa fie patat pe dedesubt

Te-ai gandit vreodata ca poate nu toata lumea face ca tine? Ai citit vreodata vreun manual de service(sau utilizator) , mai ales al unui motor din generatia aia ca sa vezi cu ce se recomanda a se unge lantul? Ai uns vreodata cu ulei ca sa vezi cam pana unde ajunge?

Care presine in baia de ulei?

 

Nu spun ca acel motor nu are scurgeri, doar ca e foarte posibil sa fie cum zice proprietarul de la lant.

Intr-o perioada ma batea si pe mine gandul la unu deasta dar am renuntat din 2 motive: 1 problema lantului de distributie care fiind pe mijloc e greu si scump de schimbat (nu stiu daca exista lanturi cu za de inchidere....) 2 consumul cam mare.

 

O alta solutie pt un touring ieftin dar de incredere este vfr750, nu are puterea cbr-ului dar nici puturos nu e , iar la consum sta foarte bine mai ales modelul mai vechi, RC24 care e si mai ieftin de intretinut si mai comod ca pozitie. Daca vrei sportivitate e mai bun un RC36.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am un 500f tot din aceiasi genereatie, nu am aveut probleme mari chiar daca are 24 de ani, arata ca o bijuterie asta din poze. Oricum sunt modele legendare care si-au dovedit rezistenta si inca o dovedesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este greu, daca nu chiar imposibil, de apreciat starea tehnica a unui motor din poze... un lucru insa e evident - vopseaua nu este originala.

 

Ride Safe!

 

Asa mi-am zis si eu, insa asta e' ,,schema" de culori potrivit modelului din '91.

Daca a fost revopsit, atunci a fost facut a dracului de bine ! :scratch:

 

eu am un 500f tot din aceiasi genereatie, nu am aveut probleme mari chiar daca are 24 de ani, arata ca o bijuterie asta din poze. Oricum sunt modele legendare care si-au dovedit rezistenta si inca o dovedesc...

 

Man ... eu stiu destul de bine cum e cu mobrele astea vechi !

Poate nu ai observat, dar acualmente ma plimb cu un CB450S fabricatie '86, cu peste 83000km si care functioneaza ca in prima ei zi de viata ......

 

Te-ai gandit vreodata ca poate nu toata lumea face ca tine? Ai citit vreodata vreun manual de service(sau utilizator) , mai ales al unui motor din generatia aia ca sa vezi cu ce se recomanda a se unge lantul? Ai uns vreodata cu ulei ca sa vezi cam pana unde ajunge?

Care presine in baia de ulei?

 

Nu spun ca acel motor nu are scurgeri, doar ca e foarte posibil sa fie cum zice proprietarul de la lant.

Intr-o perioada ma batea si pe mine gandul la unu deasta dar am renuntat din 2 motive: 1 problema lantului de distributie care fiind pe mijloc e greu si scump de schimbat (nu stiu daca exista lanturi cu za de inchidere....) 2 consumul cam mare.

 

O alta solutie pt un touring ieftin dar de incredere este vfr750, nu are puterea cbr-ului dar nici puturos nu e , iar la consum sta foarte bine mai ales modelul mai vechi, RC24 care e si mai ieftin de intretinut si mai comod ca pozitie. Daca vrei sportivitate e mai bun un RC36.

 

Hmm ... ma faci sa revin iar la VFR ! :-L

post-10224-0-25580100-1316419957_thumb.jpg

post-10224-0-72489000-1316419991_thumb.jpg

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca seria CBR este cea mai buna din toate timpurile.Este diferenta enorma intre un cbr si un vfr.Am un prieten care are honda vfr 750 si a investit foarte multi bani in intretinere.Cbr-ul este mult mai fiabil si superior calitativ.Tinuta de drum este mult mai agresiva la cbr-ul de 1000(mai ales daca nu este limitat)cutia de viteza mult mai precisa,ambreiajul mult mai expresiv.Cat despre consum.......e diferenta de 1l la suta.Pentru consum mic sunt alte categorii de motoare,dar aici e vorba de sport-touring de 1000,Ca design cbr-ul da mai bine in poze decat vfr-ul.:burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nea'Petrica, du-te frate si o cumpara!

Esti motociclist si ai sa-ti dai seama daca merge bine sau nu.

Sa nu bata motorul, sa nu dea cu fum, astea sunt probleme.

Vad ca lumea se sperie de la o scurgere de ulei, la un motor de 20 de ani!!

O pata de ulei nu-i bai, se schimba simering sau garnitura cu bani putini.

Ca-i revopsita iarasi nu-i bai si cum se vede ca a fost facuta bine denota grija pentru ea a fostului propietar.

Uita-te si tu la cadru cu atentie, eventual da-i jos o carena, nu-i mare lucru si daca totul arat bine nu mai sta.

Este o mobra de 20 de ani, dar atunci totul se facea cu simt de raspundere, marketingul agresiv nu-si punea amprenta in rau asupra produselor, ca acum..

Eu iti spun de pe acum s-o stapanesti sanatos, sunt sigur ca o sa va intelegeti bine!

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zornaitul lantului de distributie dispare la cald de obicei.

 

Da o tura mai lunga cu el. Vre-o 2-300 km.

Vezi daca calca bine, du-l pe curbe, baga-l in 2-3 gropi sau pe-un drum neasfaltat si vezi daca nu are jocuri, daca nu curge nik din el.

Oricum o sa te vrajeasca baba.

Un motor mai echilibrat, mai liniar, ergonomic si ascultator, greu de gasit. La relanti poti sa lasi cana de cafea pe rezervor fara sa-ti fie frica c-o sa cada.

Daca vibreaza, trebuie reglat :)

Nu prea poti sa faci ceva gresit cu motorul ala.

E super-elastic si fiabil, bagi a 6-a si "mergi pana se termina harta". La 3-4000 de ture ai cam 120. Daca mergi asa frumos, la consum, scoti un 6%.

Nici nu tre sa dai treapta jos daca vrei sa accelerizi brusc, trage de jos ca un bivol si se intinde la drum ca un Diesel.

E super-confortabil, am facut reprize de peste 800km cu pauze doar de alimentari (mergi 350 km cu un rezervor!)

 

Din poze pare ca stau bine carenele pe el, poate intr-adevar sa fie revopsit ca e prea "noua" vopseaua, dar nu pare cazut.

 

Ia-l, fratele meu alb. Ciclistica o testezi tu, iar daca e motorul praf, in cel mai rau caz il schimbi cu totul. In 400 Eur gasesti lejer.

Desi nu prea cred ca o sa ai probleme cu mtorul.

 

Cat am avut, eram f activ pe un forum dedicat cbr1000f. Proprietari germani, toti trecuti de 40 de ani care cunosc motocicleta asta inside-out.

Mai in gluma, mai in serios, era vorba pe acolo ca un cbr 1000 iese din rodaj abia la 50k :)

 

Era un topic unde ne laudam cat aveam la bord. Doar astia mai tineri aveam sub 100k sau asa credeam noi. Restul recunosteau ca au dat kilometrajul dat peste cap de doua sau chiar de 3 ori. Singurul lucru care-l reprosau era blestematul ala intinzator de lant, pe care-l schimbau cam la 25-30k km iar dupa 5000 iar incepea sa zornaie.

Eu am facut cu al meu 31.000 cu frica zornaitului ala de Ducati, dar motorul ala mai merge si acum. Si l-a luat un ghiolban, care-l tine tot peste 10k, ii da flacari de tzi-e si mila. Si nu mai crapa.

 

O sa razi cand o sa-i faci intretinerea, se lucreaza atat de usor! (bine, comparativ cu restul de japoneze la care banuiesc ca se exploateaza odraslele sub 10 ani, altcumva nu prea ai cum sa ajungi cu mana in unele locuri...)

 

Comparativ cu suratele dansei, poti sa tai cuvantul "sport" din "sport-touring".

 

Eu l-am vandut din caza designului invechit. Am pierdut mult comfort si am castigat ceva cai si ciclistica. Si un consum cu 2% mai mare. Si trebe sa dau carelele fata joa si radiatorul de-oparte ca sa sa schimb bujiile. La 1000F se rezolva in max 10 min.

 

Enjoy your ride :)

 

post-4104-0-08524300-1316424289_thumb.jpg doua degete paralele cu solul, trag de gaz si-am disparut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice ar spune oricine, un motor atat de vechi, cu atat de multi km... daca nu'i cunosti concret istoria si mai ales cum a fost exploatat si intretinut, este loterie. Este plin forumul de cazuri de motoare "aranjate", cu probleme "cosmetizate", uneori atat de bine incat pot pacali si un mecanic mai experimentat, cel putin la prima vedere. Chiar si daca nu se pune problema unor defecte majore, ascunse sau nu, nu trebuie scapata din vedere uzura normala pe care un motor o prezinta dupa un anumit numar de kilometri.

 

Cu alte cuvinte starea unui motor, cum e cel la care se face referire, trebuie analizata obiectiv si pus in balanta pretul de achizitie Vs starea de uzura si/sau eventualele costuri de reparatii inevitabile... necesare mai devreme sau mai tarziu.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca multi isi dau cu parerea fara macar sa-mi fi vazut motoreta. Daca arata foarte bine si merge la fel, ce nu este in regula? Ar fi trebuit sa fie zgariata si sa bata motorul ca sa inspire mai multa incredere? Cat despre trecutul ei, pot spune ca este adusa din Italia si a avut un singur proprietar (un batranel). Pret exagerat? Daca nici macar o motoreta intretinuta, care merge foarte bine si arata ca noua nu merita, atunci hai sa ne luam scutere! :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Stai linistit, asa am patit si eu cind aveam la vanzare un VN1500 si un ZZR1100 la preturi pe jumatate..

Toti ma intrebau ce bube au, daca au cadrul stramb! :grinbandit:

Oricum, mobrele alea merg si acum, nu risc sa-mi dea propietarii cu ceva-n cap..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) pune mana si cumpar-o ... daca iti place.

Pentru baiatul foarte convins ca nu e vopseaua originala ... ii sugerez sa verifice tobele, ornamentele de la tobe, tot ... Daca ar fi fost revopsita perfect dupa original, probabil ca a fost dauna totala inainte de revopsire ... nu ? :D

 

Pare impecabila, si chiar cred ca are 39k km ... nu 139k ... sa fim seriosi.

Cine face pe lumea asta 139.000 km si nu o scapa macar de pe cric ?

 

Vaporashul asta a fost tinut numai in garaj ... se vede foarte clar, plasticul de la carene nu este coclit, nu e deformat, nu e ondulat.

Desi nu sunt fan honda, si nu ma pricep la motor, tzacanituri si alte rahaturi, din pozee, pare a fi o motoreta ingrijita maniacal ...

 

Motoretele vechi, mai ales astea touring sau cu motoare de peste 600 ... au fost construite pentru eternitate ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare aiurea ca unii fac afirmatii fara sa aiba o baza. :angryfire: Cel mai in masura cred ca este dl Petrica, care a vazut-o si a mers cu ea.

 

Gabi, man ! Nu te impacineta degeaba ! Eu am vazut mobra si stiu ce-am calarit ! Lasa oamenii in pace ! Fiecare are dreptul sa-si spuna parerea, ca doar de aia e forum. Eu sunt baiat mare si stiu sa filtrez informatia ! ;) Nu-ti fa probleme ! Mie imi place mobra ta !

 

Scopul acestui topic nu a fost acela de a-ti pune la indoiala felul de cum arata si cum functioneaza motocicleta ta, ci acela de a ma face pe mine constient la ce ma inham de acum incolo, dupa ce voi cumpara aceasta motocicleta. Dupa cum observi, cine a avut de-a face cu asa ceva si-a spus parerea si eu am bagat la cap, de aceea te rog sa nu te angajezi aiurea in vre'o disputa cu vre'unul din membri acestui forum pentru ca nu are rost ! Eu am facut deja cunostinta cu Moby Dick si l-am indragit din prima ! :)

 

In seara asta ne auzim la telefon pentru a-ti confirma cand ne intalnim, pentru ca inca mai am ceva banuti de strans ! :(

 

... nu auzim !

 

Mi se pare aiurea ca unii fac afirmatii fara sa aiba o baza. :angryfire: Cel mai in masura cred ca este dl Petrica, care a vazut-o si a mers cu ea.

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pe mine ma enerveaza usurinta cu care unii inca mai folosesc clisee de mult fumate... motocicleta touring de 1000cmc care a apartinut unui "batranel" din Italia (de obicei se folosea Germania) si care in 20 ani a facut doar 39mii km (pentru ca mergea doar duminica in piata de legume). Notele din paranteze imi apartin

 

Poate ca motocicleta aia este in stare extraordinara... dar chiar si numai din poze 2 lucruri sunt evidente:

 

1.Uzura discurilor de frana nu confirma 39mii km.

2. Vopseaua de pe carene sau carenele cu totul nu sunt cele originale.

 

Nu am nici cea mai mica intentie sa afirm ca motocicleta nu merita banii sau ca nu functioneaza perfect, am raspuns doar initiatorului topicului care cerea opinii despre un motor DOAR pe baza unor fotografii si detalii subiective.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este sa o cumperi. Eu de exemplu am avut 2 ani un CBR 600 din 1990. L-am dau fiului meu care merge si acum cu el. Mobra care are dat kilometrajul peste cap, are peste 150000km. Nu bate nimic la ea. Cu multi vorbind, motoare ca la primele CBR-uri nu se mai fac. Daca citesti istoria lor si in cati ani sa proiectat si testat acest tip de motor la timpul lui nu o sa crezi. Nu degeaba au avut ani buni suprematia pe plan mondial cu acest model. Vopseaua e originala dupa cate se vede in poze. Tebuie sa fii bun sa imiti originalul. Oricum se vede pe mobra ca proprietarul nu si-a batut joc de ea. Mai ales si dupa testul facut de tine pare d.p.d.v mecanic, ok. Am o cunostinta care are o mobra identica, de 3 ani de cand il stiu eu omu ala inroseste la fiecare adunare tobele, apa din vasul de expansiune tasneste afara, dar al naibii nu-si da duhul. Vorba aia: Honda e Honda.

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...