Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

 

Schimba astia denumirile la uleiuri mai repede ca sosetele. Cand am vazut eu chestia respectiva nici unul din uleiurile motorex actuale nu se numeau asa.

Au mai bagat o mica strategie de marketing sa ia banii la fraieri.

 

uite ca totusi au ceva mai gros pt motorete vechi:

 

http://www.motorex.com/index.cfm?oid=1147&lang=en&webtoolDbTemp=eintragDetail&kategorieId=9&eintragId=159

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si uite aici un producator care vinde uleiuri cu nume diferite si pentru fiecare nume in parte ti-l ofera la ce vascozitate vrea muschiul tau.

Dovada ca numirea uleiurilor "reising" sau "ulei pt prostit fraierii care se cred reisari" e doar o strategie de marketing si n-are nici o legatura cu indicativul uleiului si aplicatia pt care e folosit.

E o chestie pe care producatorii de motociclete o decid, si nu userii, ca li se pare lor ca merge mai "rotund" :lol:

 

http://www.denicol.com/eviertakt.php

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w40 si 15w50 e totuna la 100 de grade in motor asa-i?cap de pluta...aia pun etichetele cu indicii asa la vrajeala...ca vine smardoiu de tine sa ne invete care-i beshina cu uleiurile...

te-ai trezit, somn usor, normal ca ramane mai gros, intrebarea e alta, TREBUIE SA RAMANA MAI GROS? Odata ce se recomanda 10w40 de ce ai pune un ulei mai gros, ca ai uzura in motor? un ulei mai gros ce crezi ca face? Ce se intampla spre exemplu daca in loc antigel bagi ulei pe traseul de racire? o sa ti-l circule mai greu prin sistem ca e mai gros, aia o sa se intample, e aceeasi treaba si cu uleiul. Daca ai uzura in motor oricum pierde presiune, tolerantele raman la fel de mari si cu un ulei subtire si cu unul gros, si pompa de ulei impinge mai greu uleiul, lucru care cauzeaza si pompei o uzura prematura.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w40 sau taci din gura mai degraba, va treziti multi dintre voi "daca motorul e mai vechi e mai bine sa ii pui un ulei mai gros", e mai bine pe naiba.

tu sa taci ma !!!!! a zis cineva ceva de motor vechi? sau derilezi esti chealapa? :-L

te pomenesti ca modelul ala de r6 nu o fi vechi,e nou domne

Editat de sonyy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va e dor de un scandal ca la carte si nu aveti subiect? sinteti inconjurati doar de oameni impaciuitori, calmi si toleranti?

pentru dvs. exista acum "discutii despre uleiuri!"

rezultate garantate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' tu de unde stii care sunt conditiile de trafic urban, in cei 200km pe care ii faci anual??? :huh: Cand mergi tu cu motocicleta? :huh:

 

Si de unde stii tu ca un 10W40 al unui producator nu e identic cu un 10W40 al altui producator?

Pt ca te cheama Cesar trebuie sa creada lumea absolut tot ce aberezi tu?

 

 

Toti jepcarii din Romania recomanda fraierilor 15W50 pentru ca e mai scump, si automat un profit mai mare pentru ei. Si toti habarnistii pun botul la vrajeala, da da, schimba mai lin.. se simte mai bine, cand ei de fapt nu simt nimic, poti sa le pui si ulei unigrade in motor si tot n-ar face diferenta.

la faza cu schimbul nu prea ai dreptate...cel putin eu dupa ce i-am facut schimbul la a mea am simtit o diferenta la cutie... si una buna as spune :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-ai trezit, somn usor, normal ca ramane mai gros, intrebarea e alta, TREBUIE SA RAMANA MAI GROS? Odata ce se recomanda 10w40 de ce ai pune un ulei mai gros, ca ai uzura in motor? un ulei mai gros ce crezi ca face? Ce se intampla spre exemplu daca in loc antigel bagi ulei pe traseul de racire? o sa ti-l circule mai greu prin sistem ca e mai gros, aia o sa se intample, e aceeasi treaba si cu uleiul. Daca ai uzura in motor oricum pierde presiune, tolerantele raman la fel de mari si cu un ulei subtire si cu unul gros, si pompa de ulei impinge mai greu uleiul, lucru care cauzeaza si pompei o uzura prematura.

ce-o sa circule mai greu ma..?tu te auzi ce vorbesti?ce crezi ca 15w50 fata de 10w40 e ca laptele si mierea?oboseste pompa...nu e clei de brad my friend nu e asa de gros...am acasa si 10w40 si 15w50...nu e o diferenta incat sa faca pompa febra musculara..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-ai trezit, somn usor, normal ca ramane mai gros, intrebarea e alta, TREBUIE SA RAMANA MAI GROS? Odata ce se recomanda 10w40 de ce ai pune un ulei mai gros, ca ai uzura in motor? un ulei mai gros ce crezi ca face? Ce se intampla spre exemplu daca in loc antigel bagi ulei pe traseul de racire? o sa ti-l circule mai greu prin sistem ca e mai gros, aia o sa se intample, e aceeasi treaba si cu uleiul. Daca ai uzura in motor oricum pierde presiune, tolerantele raman la fel de mari si cu un ulei subtire si cu unul gros, si pompa de ulei impinge mai greu uleiul, lucru care cauzeaza si pompei o uzura prematura.

si iti mai zic ceva...acuma ai zis kakat.u..si o tii asa din orgoliu...ca deeh e greu acuma sa renunti...te duci pana la capat cu ineptia..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca nu se strica nimic nici cu 10W40 nici cu 15W50.

Personal folosesc 10W40 la moto si 5W30 la masini. Motocicleta n-o folosesc nici cand e frig nici cand sunt 40 de grade la umbra ca e asa de neplacut incat mai bine iau masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fosirea unui ulei mai vascos decat cel recomandat de proiectantul motorului duce la fenomene negative : incalzirea motorului ,care e benefica pana la un anumit punct ,uzura prematura a pompei de ulei deoarece aceasta e nevoita sa asigure aceelasi debit prin canale calculate pt un ulei mai subtire ,racire deficitara pt ca uleiu ajunge inapoi in baie prin supapa bypass a pompei neasigurand rolul de racire atribuit de proiectant - de fapt un motor e cu mai eficient cu cat e mai fierbinte si se pare ca pe la 400C ar fi randamentul optim dar inca nu s-au inventat lubrefiantii sa reziste la aceea temperatura .

Folosirea unui ulei mai subtire iarasi duce la uzuri negative : subtierea peliculei deoarece din calcul se lasa un joc de ...um intre piesele in miscare ,chiar ruperea ei si frecarea metalului de metal ,datorita pierderilor la cuzineti unele zone raman slab irigate si sunt racite deficitar.

Antevorbitorul meu a zis ca nu crede intr-o diferenta de gradiente de uleiuri . Pot sa dau un contra argument: daca se poate folosi 10W sau 15W atunci de ce se chinuie astia sa categoriseasca uleiurile din 5 in 5 (0W,5W,15W,20W)?

Producatorii de motoare recomanda un ulei pt acel motor pt ca sunt responsabil de buna functionare si acorda si o garantie (nonromania) pt acel produs.

Producatorii de uleiuri nu au nici o responsabilitate fata de acel motor , dar au departamente de desfacere care sunt raspunzatoare de ...desfacere si in cantitate cat de mare .Concurenta fiind mare se folosesc tot felul de strategii de marketing ,nu toate ortodoxe (vreau sa zic majoritatea) iar unii mai pun botul .

Editat de mottofreee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fosirea unui ulei mai vascos decat cel recomandat de proiectantul motorului duce la fenomene negative : incalzirea motorului ,care e benefica pana la un anumit punct ,uzura prematura a pompei de ulei deoarece aceasta e nevoita sa asigure aceelasi debit prin canale calculate pt un ulei mai subtire ,racire deficitara pt ca uleiu ajunge inapoi in baie prin supapa bypass a pompei neasigurand rolul de racire atribuit de proiectant - de fapt un motor e cu mai eficient cu cat e mai fierbinte si se pare ca pe la 400C ar fi randamentul optim dar inca nu s-au inventat lubrefiantii sa reziste la aceea temperatura .

Folosirea unui ulei mai subtire iarasi duce la uzuri negative : subtierea peliculei deoarece din calcul se lasa un joc de ...um intre piesele in miscare ,chiar ruperea ei si frecarea metalului de metal ,datorita pierderilor la cuzineti unele zone raman slab irigate si sunt racite deficitar.

Antevorbitorul meu a zis ca nu crede intr-o diferenta de gradiente de uleiuri . Pot sa dau un contra argument: daca se poate folosi 10W sau 15W atunci de ce se chinuie astia sa categoriseasca uleiurile din 5 in 5 (0W,5W,15W,20W)?

Producatorii de motoare recomanda un ulei pt acel motor pt ca sunt responsabil de buna functionare si acorda si o garantie (nonromania) pt acel produs.

Producatorii de uleiuri nu au nici o responsabilitate fata de acel motor , dar au departamente de desfacere care sunt raspunzatoare de ...desfacere si in cantitate cat de mare .Concurenta fiind mare se folosesc tot felul de strategii de marketing ,nu toate ortodoxe (vreau sa zic majoritatea) iar unii mai pun botul .

ultima parte e buna..prima parte e avion cu elice...ce uzura la pompa prietene?ce crezi ca impinge pompa aia?tencuiala mecanizata?"uzura prematura"...oamenii au gandit pompa pt diferite vascozitati ale uleiului...ca e motor nu e tort cu frisca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vas sfatuiesc sa bagati 75W90 in motor ca sa fie suficient de gros si sa satisfaca pe toata lumea. :alcy:

 

Singura cerinta pentru care intr-un motor moto se cere un ulei mai gros este cutia de viteze care este la comun. Motoarele moto cu cutia la comun trebuie sa faca acest compromis, sa fie uleiul suficient de subtire pentru motor si suficient de gros pentru cutie... si s-a ajuns la un compromis: 10W40.

Cat despre masini, nici sa fiu cel mai sarantoc de pe pamant nu as baga 10W40 la masina. Unele service-uri pun, pentru ca e ieftin, desi in manual e scris 5w30.

La ora actuala nu cred ca exista masina noua care sa foloseasca ulei mai gros de 5w30... si voi bagati 15w50 la motociclete..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai uitat sa mentionezi ca e vorba de o elice cu pas variabil.

Pompa nu impinge tencuiala dar o uzura de cateva zecimi o scoate pe tusa ,adica e buna dar nu in motor .Avand in vedere ca lucreaza si la 11 000rpm iar ca diferenta de vascozitate presupune un minuscul efort suplimentar la fiecare rotatie ,suma lor e un efort care depaseste maximul proiectat si aceea pompa intra pe 'ultima linie dreapta' .

Nu stiu daca R6 are pompa Eaton , daca apare o astfel de uzura pomapa se dezamorseaza peste noapte .De cate ori pornesti motorul trec cateva secunde pana se amorseaza ,seconde in care motorul merge cu presiune de ulei 0 ceea ce duce la uzuri premature .

Chestiile astea cu uleiurile genereaza fenomene interconectate . Extrapoland , un caine care-si musca coada se va invari dar durerea va il va determina sa se invarta mai repede ;ameste si musca si mai tare iar viteza-i sporeste (de durere) ;si tot asa pana oboseste.

Referitor la uleiuri ,in unele cazuri e bine sa folosesti uleiuri mai rezistente la temperatura (10W40->10W50) cand afara sunt 40C si/sau la utilizarea in oras .Cu tipurile de ulei (mineral/semi/sintetic) producatorul motorului nu prea are de-a face dasi producatori seriosi recomanda si tipul. Acesta (tipul) e legat de durata pe care vrei sa-l pastrezi in motor -de exemplu la mine e dat la 12 000km schimbul dar uleiul mineral e garantat 6 luni in motor ;la reteaua vasta de autostrazi de la noi nu apuc sa fac 12k km in 6 luni si am optat pt sintetic pe care-l las 12.

B.B. ,baga ulei auto in VFR si zine si noua de cate ori desfaci motorul pe luna. 75W sunt alte uleiuri,ale gradiente si inseamna un ulei de n ori mai gros decat 10W40 .

Editat de mottofreee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt nu vascozitatea mai mare e scopul. Daca parametrul HTHS al uleiului e mai mare, va rezista mai bine la temperaturi si turatii mari. De regula valoarea lui creste cu vascozitatea, dar depinde si de calitatea uleiului. un 15W50 semisintetic va fi din toate punctele de vedere mai prost decat un 10W40 sintetic.

Discutia e exagerata, atat timp ca producatorii accepta ambele vascozitati. Dar se mai gaseste cate un destept care pune 10W60 in motor de serie de masina, facut sa mearga cu 0W40 sau 5W30 pentru ca scrie racing pe bidon sa mai castige cativa cai.

Ulei mai gros se pune in motoare cu uzura mare la care presiunea uleiului e mica cu uleiul recomandat din cauza ca prea mult ulei curge pe langa cuzinetii arborelui cotit. E un compromis. Decat sa ai ungere deficitara in zona de sus a motorului, mai bine pui un ulei mai gros desi debitul o sa scada si odata cu el si racirea in zonele de frecare.

 

De ce nu e intotdeauna mai gros mai mai bun? Pentru ca debitul de ulei scade, si mai ales in cazul unui motor de turatie, racirea in anumite zone, cum sunt axele cu came scade si poti ajunge ca un ulei mai gros sa rupa mai repede filmul si sa ai frecare metal pe metal decat in cazul unui ulei mai subtire din cauza temperaturii mai mari acolo.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai uitat sa mentionezi ca e vorba de o elice cu pas variabil.

Pompa nu impinge tencuiala dar o uzura de cateva zecimi o scoate pe tusa ,adica e buna dar nu in motor .Avand in vedere ca lucreaza si la 11 000rpm iar ca diferenta de vascozitate presupune un minuscul efort suplimentar la fiecare rotatie ,suma lor e un efort care depaseste maximul proiectat si aceea pompa intra pe 'ultima linie dreapta' .

Nu stiu daca R6 are pompa Eaton , daca apare o astfel de uzura pomapa se dezamorseaza peste noapte .De cate ori pornesti motorul trec cateva secunde pana se amorseaza ,seconde in care motorul merge cu presiune de ulei 0 ceea ce duce la uzuri premature .

Chestiile astea cu uleiurile genereaza fenomene interconectate . Extrapoland , un caine care-si musca coada se va invari dar durerea va il va determina sa se invarta mai repede ;ameste si musca si mai tare iar viteza-i sporeste (de durere) ;si tot asa pana oboseste.

Referitor la uleiuri ,in unele cazuri e bine sa folosesti uleiuri mai rezistente la temperatura (10W40->10W50) cand afara sunt 40C si/sau la utilizarea in oras .Cu tipurile de ulei (mineral/semi/sintetic) producatorul motorului nu prea are de-a face dasi producatori seriosi recomanda si tipul. Acesta (tipul) e legat de durata pe care vrei sa-l pastrezi in motor -de exemplu la mine e dat la 12 000km schimbul dar uleiul mineral e garantat 6 luni in motor ;la reteaua vasta de autostrazi de la noi nu apuc sa fac 12k km in 6 luni si am optat pt sintetic pe care-l las 12.

B.B. ,baga ulei auto in VFR si zine si noua de cate ori desfaci motorul pe luna. 75W sunt alte uleiuri,ale gradiente si inseamna un ulei de n ori mai gros decat 10W40 .

"un minuscul efort"//imi place despre tine acum my neighbour...manualul sugereaza si 10w50 din cate imi amintesc...deci sigur pompa e construita sa duca uleiuri de diferite vascozitati dar nu cu diferente mari intre ele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si uleiul trebuie schimbat+filtru .Cu cel recomandat de producator pt modelul tau .

Desigur ca motorul se opreste pt ca uleiul prinde in dunga si opune oaresce rezistenta si formeaza un cuplu urias pe care motorul nu-l poate invinge .

Cu mersul defectuos e o bobina/fisa/ ceva membrana sparta/cui poantou ,ceva .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare va rog...am de vreun an un litru de ulei motul 300v ramas intr-un bidon de 4 l (bidon inchis pastrat in garaj)...oare o mai fi bun???

Poti sa-l folosesti linistit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10W 40, 10W-50, 15W 50.

Cu cat regimul termic in care folosesti motocicleta e mai sever (canicula, vara in oras), pui ulei de vascozitate mai mare.

Daca mergi 99% extraurban, 10W 40 e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...