Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

pai e simplu, ii scoti specificatia si cauti cum uleiul isi schimba performanta in timp si dupa o perioada de utilizare.

 

ca alegere a uleiului pe mine ma intereseaza sa aiba calitati de ungere, de curatare, aditivi care impiedica depozitele de mizerie, calitatea de schimb de caldura, conditia de rupere a filmului, vascozitatea, temperatura de fierbere (cu cat mai mare cu atat mai greu se evapora), breandul sa fie cat mai uzual sa-l pot gasi si in state si in ucraina si in norvegia, si cam astea.

toate astea ma duc la sintetic, care e facut in laborator cu molecule identice si deci controlabil cu calitati repetitive.

odata ales uleiul monitorizez cum se comporta la temperaturi extreme, monitorizez consumul de ulei si benzina. si gata. stiu ca motorasul meu se simte bine si nu mai ma gandesc la problema asta, o trec la capitolul "stick with wot works for me!"

Uleiul isi schimba performanta in timp in functie de conditiile de utilizare..sa luam un exemplu..de pilda 2 motociclisti, aceasi mobra, acelasi ulei..unul mers sportiv, schimba vitezele pe rosu, merge mai mult prin Bucuresti, vara, caldura, semafoare,etc..celalt, mers cumpatat, foloseste motorul in weekend cand face multi km in afara orasului..evident ca in cazul primului, uleiul se va uza rapid si cu siguranta va avea nevoie de un ulei sintetic, mai scump si mai bun..celalt va putea folosi si un ulei mediu cu rezultate foarte bune.

Criteriile de alegere pe care le-ai enumerat mai sus sunt cat se poate de pertinente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

serios? :|

 

Serios da, trecand peste ironie. Am avut parte de experienta, pornind de la premisa ca daca semisintetic e bun,, cel full va fi foarte bun, iar diferenta de pret nu era mare. Si nu a fost asa, cel putin nu pentru tipul respectiv de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tsunami, majoritatea nu au motociclete la care uleiul sa fie separat in cutie, ambreiaj si motor. Pentru aceste moto cu ulei comun, daca fabricantul recomanda mineral sau semisintetic s ar cam putea ca sinteticul sa nu dea rezultatele asteptate, desi pe hartie suna bine.

 

asta ma chinui sa zic ca e exclus ca un ulei pe care nu-l poti controla sa fie mai "bun" decat unul sintetic facut in laborator cu aditivi adaugati cu seringa.

si motorul meu era de R6, nu ma refer la tractorul asta. asta merge si cu soia cred

 

Uleiul isi schimba performanta in timp in functie de conditiile de utilizare..sa luam un exemplu..de pilda 2 motociclisti, aceasi mobra, acelasi ulei..unul mers sportiv, schimba vitezele pe rosu, merge mai mult prin Bucuresti, vara, caldura, semafoare,etc..celalt, mers cumpatat, foloseste motorul in weekend cand face multi km in afara orasului..evident ca in cazul primului, uleiul se va uza rapid si cu siguranta va avea nevoie de un ulei sintetic, mai scump si mai bun..celalt va putea folosi si un ulei mediu cu rezultate foarte bune.

Criteriile de alegere pe care le-ai enumerat mai sus sunt cat se poate de pertinente.

 

absolut, ma refeream la comparatii in sistem de utilizare standard, pe banc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet, nu ai fost atent la datele problemei. Nimeni, sau cel putin eu unul nu am sustinut ca uleiul sintetic este inferior celui mineral. Dealtfel, am prezentat superioritatea uleiului sintetic cu multi ani inainte, in cadrul unui conspect pe care l-am realizat tocmai pentru a-mi lamuri acest aspect, material pe care l-am publicat pe mai multe forumuri ( /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/ ).

 

Problema se pune nu doar din punct de vedere pur fizic, la motoarele clasice (cu cilindrii metalici, nu glazurati cu nikasil) pe perioada rodajului intervine si un proces chimic, in care moleculele metalului sufera niste transformari pe care uleiul sintetic le inhiba. Tot la motoarele clasice, de generatie mai veche, in special la cele care au fost concepute sa consume ceva ulei, uleiul sintetic il accentueaza. Datorita tolerantelor specifice, in acest caz este recomandata utilizarea unui ulei mineral de calitate.

 

Ca fapt divers, noul procedeu de rafinare al uleiurilor minerale (hydrocranking) a permis ca acestea sa se apropie si, cu cateva exceptii chiar sa le depaseasca in performante pe cele sintetice.

 

Oricum, datorita evolutiei tehnologiei din ultimii ani, alegerea unui ulei nu mai este atat de critica. Orice ai alege, ma refer la gama superioara... nu prea ai cum sa gresesti

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet, nu ai fost atent la datele problemei. Nimeni, sau cel putin eu unul nu am sustinut ca uleiul sintetic este inferior celui mineral. Dealtfel, am prezentat superioritatea uleiului sintetic cu multi ani inainte, in cadrul unui conspect pe care l-am realizat tocmai pentru a-mi lamuri acest aspect, material pe care l-am publicat pe mai multe forumuri ( /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/ ).

 

Problema se pune nu doar din punct de vedere pur fizic, la motoarele clasice (cu cilindrii metalici, nu glazurati cu nikasil) pe perioada rodajului intervine si un proces chimic, in care moleculele metalului sufera niste transformari pe care uleiul sintetic le inhiba.

 

Ride Safe!

 

absolut corect, dar eu nu ma refer la perioada rodajului, desi si acolo as alege un ulei de rodaj creat tot in laborator cu alta specificatie, alti aditivi, corespunzator rodajului, cu abraziune controlata.

si apropo e prima data cand citesc ca metalul sufera transformari chimice pe perioada rodajului. ai ceva material? eu stiam ca rodajul este exclusiv mecanic.

 

apropo, foarte interesant articolul tau /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/

mi-a placut, bravo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, se pare ca pe perioada rodajului (si aici nu ma refer doar la prima mie de km cum generic este considerat ca rodajul s-a incheiat) componentele active ale motoarelor sufera modificari ce depasesc zona deformarilor plastice, este vorba de un fenomen care are legatura cu structura moleculara a metalului... Am citit mult in legatura cu acest subiect insa nu am ajuns, cel putin nu inca, sa sintetizez ideile intr-un material. Oricum, tocmai din acest motiv au aparut pistoanele "forjate", tehnologie ce presupune alezarea pistoanelor dintr-un material ce a fost framantat anterior precum coca din care se face painea, procedeul conferind o structura moleculara mai ordonata si mai stabila decat in cazul pistoanelor turnate. In plus, inainte de executia propriu-zisa, functie de configuratia structurala materialului, pistonul este executat un pic "gresit", el ajungand la forma si dimensiunile optime doar dupa ce a atins temperatura la care motorul functioneaza si... dupa terminarea rodajului. Coatarea ceramica a cilindrilor este o alta mare discutie... ar fi multe de comentat si recunosc ca multe detalii imi depasesc cunostintele in domeniu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare poate sa imi spune careva care este uleiu corect pt cbr 900 rr sc 28? ca eu am bagat motol 5100 15w50 4 timp (ESTER)

dar ved ca sunt mai multe gama la acest ulei in loc de ester asta ca nici nustiu ce e? si la alt galon de 4 l tot 15w 50 4 timp decat ca scrie double ester? ms

Editat de mehrdad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ptr motorul asta eu consider (parere personala) ca este mai indicat un 7100 sau 300V de la Motul cu 10w40.

Acum depinde si cum mergi cu ea de sportiv si locul unde o utilizezi mai mult (oras sau afara orasului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://ew5.earlweb.com/search.php?site=41 aici poti sa-ti cauti tipul de ulei de la Motul pentru tine. Si alta data cauta pe forum ce te intereseaza ca sunt topicuri cu nemiluita despre orice. Doar sa folosesti functia search. Dragos ti-a spus uleiul recomandat corect. In rest poti baga si ulei de la bunica si faceti experiente pe mobrele voastre. Va plangeti apoi dupa ce ati bagat alt tip de ulei ca ba va intra greu in viteze, ba ca va patineaza ambreiajul, etc.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa vreo 5 ani pe acelasi sc28: 5100 motul 10w40 semisintetic parca a fost cel mai ok (din gama uleiurilor de pe toate gardurile comertului oficial romanesc, a mai fost ok castrolul cu parametri identici si a fost nashpa repsolul). Alte variante implicand mineral, sintetic sau alte cifre la w au generat zgomote la ambreiaj/motor si disfunctionalitati la schimbatul treptelor.

Si in rest da, exista un topic foarte stufos de 900RR-uri (mai comod de intrebat decat de verificat nshpe mii de pagini :peace: )

Editat de sebic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

300V e ulei de curse boss-ilor.

Si e si cam zgmomotos si si cam subtire 10W 40 pt mers vara la 40 de grade din semafor in semafor. La asemenea utilizare uleiul atinge 120 de grade. Cam pre subtire. Nu mai iese cutia in neutru. Scade vascozitatea destul de mult... prea mult.

10W 50 sau 15W 50.

Vezi ca nu exista doar Motul pe lumea asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

300V e ulei de curse boss-ilor.

Si e si cam zgmomotos si si cam subtire 10W 40 pt mers vara la 40 de grade din semafor in semafor. La asemenea utilizare uleiul atinge 120 de grade. Cam pre subtire. Nu mai iese cutia in neutru. Scade vascozitatea destul de mult... prea mult.

10W 50 sau 15W 50.

Vezi ca nu exista doar Motul pe lumea asta.

Cum poti sa aberezi in halul asta cu uleiul la 120 grade? Si instalatia de racire ce rol are, sa-ti clocoteasca uleiu in baie si la ungere? Sau sa-l mentina la un maxim sa zic constant? Mai ales cu uleiurile astea semi sintetice si sintetice care au un grad de protectie acelasi, adica nu-si schimba proprietatile indiferent la ce temperatura sunt folosite, ma refer la cele din gamele recomandate. Nu inteleg de ce va hazardati sa puneti alte indicative de ulei in mobra cand producatorul recomanda strict doar un anumit tip de ulei, atentie nu marca.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum poti sa aberezi in halul asta cu uleiul la 120 grade? Si instalatia de racire ce rol are, sa-ti clocoteasca uleiu in baie si la ungere? Sau sa-l mentina la un maxim sa zic constant? Mai ales cu uleiurile astea semi sintetice si sintetice care au un grad de protectie acelasi, adica nu-si schimba proprietatile indiferent la ce temperatura sunt folosite, ma refer la cele din gamele recomandate. Nu inteleg de ce va hazardati sa puneti alte indicative de ulei in mobra cand producatorul recomanda strict doar un anumit tip de ulei, atentie nu marca.

 

producatorii nu-s tampiti, castiga mai multi bani din piese decat din autovehicule. asta 1 la mana. 2 la mana ai avut vreodata curiozitatea sa pui un termometru de ulei sa vezi cu cat e mai fierbinte uleiul decat lichidul de racire? sunt sigur ca nu, altfel stiai ca ajunge lejer la 120 de grade...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum poti sa aberezi in halul asta cu uleiul la 120 grade? Si instalatia de racire ce rol are, sa-ti clocoteasca uleiu in baie si la ungere? Sau sa-l mentina la un maxim sa zic constant? Mai ales cu uleiurile astea semi sintetice si sintetice care au un grad de protectie acelasi, adica nu-si schimba proprietatile indiferent la ce temperatura sunt folosite, ma refer la cele din gamele recomandate. Nu inteleg de ce va hazardati sa puneti alte indicative de ulei in mobra cand producatorul recomanda strict doar un anumit tip de ulei, atentie nu marca.

Habar nu ai despre ce vorbesti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul tinde să rămână mai rece decât lichidul de răcire, radiatorul de ulei realizeaza racirea. Adesea, uleiul va fi cu 10-15 grade mai rece decât lichidul de răcire, dar se poate apropia de temperatura lichidului de răcire în unele condiţii (ex: vara, condus sportiv).Temperatura uleiului nu mai este o problema critica motoarele actuale datorita stabilitatii vascozitatii si a proprietatilor uleiului intr-o gama larga de temperaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul tinde să rămână mai rece decât lichidul de răcire, radiatorul de ulei realizeaza racirea. Adesea, uleiul va fi cu 10-15 grade mai rece decât lichidul de răcire, dar se poate apropia de temperatura lichidului de răcire în unele condiţii (ex: vara, condus sportiv).Temperatura uleiului nu mai este o problema critica motoarele actuale datorita stabilitatii vascozitatii si a proprietatilor uleiului intr-o gama larga de temperaturi.

ce face? :)))))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica? explica ce este neclar...poate sti mai multe :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tind sa cred ca temperatura uleiului este mai mare decat temperatura lichidului de racire!

Am vaz la un mercedes 63 amg care avea afisaj al tem ulei cest lucru. Ajunsese in forja la 118 grade

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am montat niciodata un termometru sa masor temp. uleiului.... dar daca tu ai avut ocazia sa masori dupa o forja temp. uleiului si ai depistat ca trecut cu 30 grd peste temp. lichidului..OK!, eu stiam ca in anumite situatii ajunge aproape de temp. lichidului de racire, am scris mai sus ...radiatorul de ulei este inseriat in circuit pentru a schimba caldura cu exteriorul si a reduce din efecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am montat niciodata un termometru sa masor temp. uleiului.... dar daca tu ai avut ocazia sa masori dupa o forja temp. uleiului si ai depistat ca trecut cu 30 grd peste temp. lichidului..OK!, eu stiam ca in anumite situatii ajunge aproape de temp. lichidului de racire, am scris mai sus ...radiatorul de ulei este inseriat in circuit pentru a schimba caldura cu exteriorul si a reduce din efecte.

ai perfecta dreptate insa din cunostintele mele, temperatura uleiului la o masina este normala undeva in jur de 90 - 100 grade.

La moto cred ca urca lejer cu 4 -8 grade doar datorita "concentratiei" motorului si modului de functionare (aici ma refer la motor pitit dupa carene, cadru etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...