Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

10w40 sau taci din gura mai degraba, va treziti multi dintre voi "daca motorul e mai vechi e mai bine sa ii pui un ulei mai gros", e mai bine pe naiba.

?

 

Poate parea ciudat, pt ca si mie mi s-a parut, dar toate manualele de R6, recomanda 20W-40 sau 10W-30

Se poate inlocui fara probleme cu 10W-40, 10W-50 sau 15W-50. In special pe timp de vara sau la mers urban, 10W 50 sau 15W 50 sunt vascozitati foarte bune.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

?

 

Poate parea ciudat, pt ca si mie mi s-a parut, dar toate manualele de R6, recomanda 20W-40 sau 10W-30

Se poate inlocui fara probleme cu 10W-40, 10W-50 sau 15W-50. In special pe timp de vara sau la mers urban, 10W 50 sau 15W 50 sunt vascozitati foarte bune.

Deci cum era aia cu 15w50-ul recomandat de manual? oricum nu ai niciodata in Romania peste 40 de grade temperatura externa. Daca tu pui aici 15w50 aia in Africa ce baga in motoare, vaselina?

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multa lume a recomandat 15w-50 full sintetic de la motul.si credca pe aceesta o sa si raman.

 

Va multumesc,celor care m-au ajutat cu un sfat,ci nu celor care au avut doar de comentat in contradictoriu si despre ortografie.

Totusi este un forum si asta e rolul lui sa schimbam pareri,sa ne ajutam fiecare cu ce poate,etc.

 

Daca vreti sa luati exemplu toti aceestia care comentati va rog sa intrati pe forum BMW sau VW sa vedeti acolo cum se ajuta lumea si nu se comenteaza la orice gresala ortografica.sau daca se greseste se corecteaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multa lume a recomandat 15w-50 full sintetic de la motul.si credca pe aceesta o sa si raman.

 

Va multumesc,celor care m-au ajutat cu un sfat,ci nu celor care au avut doar de comentat in contradictoriu si despre ortografie.

Totusi este un forum si asta e rolul lui sa schimbam pareri,sa ne ajutam fiecare cu ce poate,etc.

 

Daca vreti sa luati exemplu toti aceestia care comentati va rog sa intrati pe forum BMW sau VW sa vedeti acolo cum se ajuta lumea si nu se comenteaza la orice gresala ortografica.sau daca se greseste se corecteaza

Si eu am tot R6 si am bagat 300V 15W50... e cel mai bun pt R6 crede-ma...10w40 e prea subtire...o sa iti sune cutia cand bagi in viteza de zici ca-i da careva cu barosu...plus ca daca ai observat R6-le merge destul de cald 80-90 de grade..si se incalzeste foarte repede...pt ca cilindrii sunt subtiri in carne si motorul e super usor...multe plasticuri etc.SI CUM SPUNEA COLEGU MAI SUS 300V E mai bun decat 7100 mai ales la turatiile la care lucreaza nebuniile astea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci cum era aia cu 15w50-ul recomandat de manual? oricum nu ai niciodata in Romania peste 40 de grade temperatura externa. Daca tu pui aici 15w50 aia in Africa ce baga in motoare, vaselina?

 

Bo$$ulica, stai pe fundul tau ;)

10W50 si 15W50 sunt excelente in conditii de trafic urban (10% minim).

Pentru o informare corecta iti recomand sa citesti fisele tehnice ale produselor, unde sunt date vascozitatile in centistokes ale uleiurilor la 0, 40 si 100 de grade.

Niciodata un 10W 40 al unui producator nu va fi identic cu un 10W40 al altui producator.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bo$$ulica, stai pe fundul tau ;)

10W50 si 15W50 sunt excelente in conditii de trafic urban (10% minim).

Pentru o informare corecta iti recomand sa citesti fisele tehnice ale produselor, unde sunt date vascozitatile in centistokes ale uleiurilor la 0, 40 si 100 de grade.

Niciodata un 10W 40 al unui producator nu va fi identic cu un 10W40 al altui producator.

 

Da' tu de unde stii care sunt conditiile de trafic urban, in cei 200km pe care ii faci anual??? :huh: Cand mergi tu cu motocicleta? :huh:

 

Si de unde stii tu ca un 10W40 al unui producator nu e identic cu un 10W40 al altui producator?

Pt ca te cheama Cesar trebuie sa creada lumea absolut tot ce aberezi tu?

 

 

Toti jepcarii din Romania recomanda fraierilor 15W50 pentru ca e mai scump, si automat un profit mai mare pentru ei. Si toti habarnistii pun botul la vrajeala, da da, schimba mai lin.. se simte mai bine, cand ei de fapt nu simt nimic, poti sa le pui si ulei unigrade in motor si tot n-ar face diferenta.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai baiatule, tu esti cam deplasat si nu prea ai treaba cu motocicletele.

Iti doresc succes in orice activitate motociclistica, competitionala sau nu pt ca momentan oricum nu ai absolut nici o legatura.

Ca sa iti faci o idee despre ce vorbesc, si sa nu mai latri in pustiu, cauta fisele tehnice ale produselor pe care le folosesti, respectiv ulei motor, si citeste vascozitatile in unitati centistokes (parametri masurati). Apoi compara cu aceleasi fise tehnice de la alt produs, cu acelasi indicativ SAE.

100% nu este identic A cu B cu C... cu N.

Vorbesti mult, vorbesti prost si faci recomandari periculoase de multe ori. Ia si citeste si informeaza-te ca sa nu mai fii in situatia de a declansa confuzii.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si de unde stii tu ca un 10W40 al unui producator nu e identic cu un 10W40 al altui producator?

man, acuma sa nu fim absurzi.

notatia XXWYY e pur nominala, asa cum daca bateria de 12V are chiar 12V inseamna ca e moarta sau complet descarcata.

e posibil chiar sa mai am pe PC undeva (nu mai stiu, poate o sa caut mai tirziu) un tabel cu viscozitatile in centistokes pentru diferiti producatori. parca am si citit standardul de etichetare si e permis un interval destul de mare pt. viscozitatea reala.

 

iaca: http://www.machinerylubrication.com/Read/23788/

10W inseamna min. 4.1 cSt (si max. 5.6?) la 100 grade celsius.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca valorile de mai sus sint valabile de fapt pt. uleiuri monograd, aici sint niste valori masurate pt. uleiuri de motocicleta:

http://www.combscustoms.com/pdfs/Amsoil_Study.pdf

 

na, variatii de la 11 la 15.91 cSt pt. 10W40, o plaja de aproape 50%.

 

personal am avut odata repsol 15W50 si motorul era net mai silentios, nici nu se pune problema de placebo sau ceva. si cind era f frig, demarorul invirtea mult mai greu.

post-24366-0-14854000-1370951768_thumb.gif

post-24366-0-60583100-1370951772_thumb.gif

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi compara cu aceleasi fise tehnice de la alt produs, cu acelasi indicativ SAE.

100% nu este identic A cu B cu C... cu N.

Vorbesti mult, vorbesti prost si faci recomandari periculoase de multe ori. Ia si citeste si informeaza-te ca sa nu mai fii in situatia de a declansa confuzii.

 

Boss Chiparos Prietenos care esti tu mega inteligent.

Daca SAE a decis ca daca un oloi face acelasi lucru daca are vascozitatea intre limita X si limita Y incat poate considerat LA FEL si IDENTIC in acea plaja de valori si poate fi denumit de orice producator ZZ si vandut ca atare atunci lasa-ma sa am incredere in SAE si sa consider ca un ulei fabricat de firma Q si marcat 10W40 este identic cu cel fabricat de firma H marcat 10W40.

Pana una alta nu esti tu mega-desteptul inteligentul care a descoperit apa calda si centi-stokes. Orice om stie ca exista o plaja de valori intre care un produs se incadreaza, fie el ulei de motocicleta, ulei de la bunica sau telemea de vaca, oua sau rosii. Pentru toate exista niste standarde de comercializare si niste valori intre care trebuie sa se incadreze pentru a fi incluse in categoriile X Y Z.

 

Daca era altfel, si daca ar fi interesat pe cineva ca plaja de valori e prea larga probabil SAE ar fi fost mai restrictiva si le-ar fi denumit 10,5W-40, 11W-41, 12W-42,2, 13,45W-49,2 si tot asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca valorile de mai sus sint valabile de fapt pt. uleiuri monograd, aici sint niste valori masurate pt. uleiuri de motocicleta:

http://www.combscustoms.com/pdfs/Amsoil_Study.pdf

 

na, variatii de la 11 la 15.91 cSt pt. 10W40, o plaja de aproape 50%.

 

personal am avut odata repsol 15W50 si motorul era net mai silentios, nici nu se pune problema de placebo sau ceva. si cind era f frig, demarorul invirtea mult mai greu.

 

Totusi, daca sunt aceeptate de standard inseamna ca acele diferente nu sunt asa de importante.

 

Nu neg faptul ca o fi silentios dar ma intreb, oare cum se simte un motor de motocicleta de turatie asa mare cu un ulei asa de gros?

Majoriatea producatorilor de ulei de masina recomanda un ulei cat mai subtire, 5w30, 0w40, 0w40, motoare de capacitate mult mai mare si turatie mai mica, si intr-un motor de motocicleta cat o drujba sa bagi ulei gros? La motociclete acest compromis e facut doar pentru ca exista cutia de viteze la comun, dar un ulei mai subtire nu va dauna cu nimic nimanui.

 

Apoi, asa cum zicea si Thunderbyte, unde oare intalnesti tu in Romania temperaturi de peste 40 de grade incat 10W40 sa fie prea subtire?

E o prostie, e mai scump, se gaseste mai greu.. Acelasi lucru pe care il face 15W50 il face si 10W40, ba chiar mai eficient ca e mai subtire si mai ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca valorile de mai sus sint valabile de fapt pt. uleiuri monograd, aici sint niste valori masurate pt. uleiuri de motocicleta:

http://www.combscustoms.com/pdfs/Amsoil_Study.pdf

 

na, variatii de la 11 la 15.91 cSt pt. 10W40, o plaja de aproape 50%.

 

personal am avut odata repsol 15W50 si motorul era net mai silentios, nici nu se pune problema de placebo sau ceva. si cind era f frig, demarorul invirtea mult mai greu.

 

Corect!

 

Iar motorul de bandit e mult mai incins decat cele racite cu apa.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi, daca sunt aceeptate de standard inseamna ca acele diferente nu sunt asa de importante.

 

Nu neg faptul ca o fi silentios dar ma intreb, oare cum se simte un motor de motocicleta de turatie asa mare cu un ulei asa de gros?

Majoriatea producatorilor de ulei de masina recomanda un ulei cat mai subtire, 5w30, 0w40, 0w40, motoare de capacitate mult mai mare si turatie mai mica, si intr-un motor de motocicleta cat o drujba sa bagi ulei gros? La motociclete acest compromis e facut doar pentru ca exista cutia de viteze la comun, dar un ulei mai subtire nu va dauna cu nimic nimanui.

 

Apoi, asa cum zicea si Thunderbyte, unde oare intalnesti tu in Romania temperaturi de peste 40 de grade incat 10W40 sa fie prea subtire?

E o prostie, e mai scump, se gaseste mai greu.. Acelasi lucru pe care il face 15W50 il face si 10W40, ba chiar mai eficient ca e mai subtire si mai ieftin.

nu stiu ce sa zic, personal am incercat Repsolul din curiozitate, sa vad daca e vreo diferenta. tin minte ca a fost foarte ieftin dar l-am gasit greu, nu-s 15W50-uri pe toate drumurile.

parca-mi amintesc (n-as jura pe aasta totusi) ca am vazut si-n Haynes ca la motoarele cu uzura se recomanda mai gros. nu ca ar fi Haynesul adevarul suprem, e scris tot de oameni care poate nu-s neaparat ingineri pe cercetare-dezvoltare. intrebarea e si daca viscozitate mai mare inseamna ca e neaparat mai bine dar n-am vreun doctorat in tribologie ca sa stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi, daca sunt aceeptate de standard inseamna ca acele diferente nu sunt asa de importante.

 

Nu neg faptul ca o fi silentios dar ma intreb, oare cum se simte un motor de motocicleta de turatie asa mare cu un ulei asa de gros?

Majoriatea producatorilor de ulei de masina recomanda un ulei cat mai subtire, 5w30, 0w40, 0w40, motoare de capacitate mult mai mare si turatie mai mica, si intr-un motor de motocicleta cat o drujba sa bagi ulei gros? La motociclete acest compromis e facut doar pentru ca exista cutia de viteze la comun, dar un ulei mai subtire nu va dauna cu nimic nimanui.

 

Apoi, asa cum zicea si Thunderbyte, unde oare intalnesti tu in Romania temperaturi de peste 40 de grade incat 10W40 sa fie prea subtire?

E o prostie, e mai scump, se gaseste mai greu.. Acelasi lucru pe care il face 15W50 il face si 10W40, ba chiar mai eficient ca e mai subtire si mai ieftin.

10w40 si 15w50 e totuna la 100 de grade in motor asa-i?cap de pluta...aia pun etichetele cu indicii asa la vrajeala...ca vine smardoiu de tine sa ne invete care-i beshina cu uleiurile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce sa zic, personal am incercat Repsolul din curiozitate, sa vad daca e vreo diferenta. tin minte ca a fost foarte ieftin dar l-am gasit greu, nu-s 15W50-uri pe toate drumurile.

parca-mi amintesc (n-as jura pe aasta totusi) ca am vazut si-n Haynes ca la motoarele cu uzura se recomanda mai gros. nu ca ar fi Haynesul adevarul suprem, e scris tot de oameni care poate nu-s neaparat ingineri pe cercetare-dezvoltare. intrebarea e si daca viscozitate mai mare inseamna ca e neaparat mai bine dar n-am vreun doctorat in tribologie ca sa stiu.

normal ca-i mai bine ma...la temperaturi mari uleiul ramane mai grosutz...si ai sa vezi ca si motorul se incalzeste oleaca mai greu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w40 si 15w50 e totuna la 100 de grade in motor asa-i?cap de pluta...aia pun etichetele cu indicii asa la vrajeala...ca vine smardoiu de tine sa ne invete care-i beshina cu uleiurile...

 

Indicii de vascozitate sunt stabiliti pentru temperatura mediului ambiant si nu a temperaturii din motor.

 

10w40 se preteaza a fi folosit la temperaturi intre -20 grade si +40 grade ale mediului ambiant.

15w50 se preteaza a fi folosit la temperaturi intre -15 grade si +50 grade ale mediului ambiant.

 

Ceea ce nu stiu toti este ca prin acel indicativ producatorul garanteaza ca uleiul isi mentine vascozitatea in valori normale in acel interval de temperatura.

La ce naiba iti foloseste tie un ulei cu indicativ 50 daca tu oricum nu o sa-l folosesti la temperaturi ale mediului ambient de 50 de grade??

Da, e mai grosut decat indicativ 40 dar daca motorul tau ajunge la 100 de grade la 40 de grade afara un ulei de indicativ 40 o sa o fie la fel de vascos ca unul 50 la 120 de grade... dar tu oricum nu ajungi cu motorul la temperatura aia in veacul vecilor amin.

 

Oil_graph_2.jpg

 

In cazul de fata era vorba de R6 la care manualul recomanda 10W30 sau 20W40, deci niste uleiuri subtiri la cald, nimeni nu merge cu R6 la sub 0 grade, deci valorile cu W nici nu ne intereseaza ne intereseaza doar valorile la cald. Producatorul recomanda 30 sau 40 si voi in recomandati 50... din BURTA.

De unde pana unde 15W50?

Plm, daca nu ma insel in gama Motorex 15W50 e denumit "old bike oil" la ce naiba l-ai baga intr-o motocicleta din anii 2000?

old bike inseamna de-alea din anii 70, de-aia nici nu se gaseste, nimeni nu baga asa ulei... decat daca e specificat in manualele vechi.

V-ati trezit voi pe motoretism.ro sa bagati ulei mai grosuts.. vai de plm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Plm, daca nu ma insel in gama Motorex 15W50 e denumit "old bike oil" la ce naiba l-ai baga intr-o motocicleta din anii 2000?

old bike inseamna de-alea din anii 70, de-aia nici nu se gaseste, nimeni nu baga asa ulei... decat daca e specificat in manualele vechi.

V-ati trezit voi pe motoretism.ro sa bagati ulei mai grosuts.. vai de plm.

 

http://www.motorex.com/index.cfm?oid=1147&lang=en&webtoolDbTemp=eintragDetail&kategorieId=883&eintragId=7567

 

Motorex racing pro 15W 50.

Iar ai deschis gura :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer..am avut 10w40 inainte...dar printre altele am intrat si pe forumuri straine de yamaha in special cele dedicate R6..sincer?cam toti aveau 300v15w50 sau alt ulei tot 15w50..asa ca ma laaaaasii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Schimba astia denumirile la uleiuri mai repede ca sosetele. Cand am vazut eu chestia respectiva nici unul din uleiurile motorex actuale nu se numeau asa.

Au mai bagat o mica strategie de marketing sa ia banii la fraieri.

 

uite ca totusi au ceva mai gros pt motorete vechi:

 

http://www.motorex.com/index.cfm?oid=1147&lang=en&webtoolDbTemp=eintragDetail&kategorieId=9&eintragId=159

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si uite aici un producator care vinde uleiuri cu nume diferite si pentru fiecare nume in parte ti-l ofera la ce vascozitate vrea muschiul tau.

Dovada ca numirea uleiurilor "reising" sau "ulei pt prostit fraierii care se cred reisari" e doar o strategie de marketing si n-are nici o legatura cu indicativul uleiului si aplicatia pt care e folosit.

E o chestie pe care producatorii de motociclete o decid, si nu userii, ca li se pare lor ca merge mai "rotund" :lol:

 

http://www.denicol.com/eviertakt.php

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...