Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

In tot raul exista,.............un bine !!!

 

 

Deci ................. toti avem 20000 km, si ar trebui sa ne cumparam ulei la butoi,.................. si daca tot i-mi cumpar un butoi nu vrei citiva litri, ca n-am cu cine sa-l impart,.............concluzia domnule expert de romanica, cam care ar fi, in afara faptului de luat peste picior ??? p.s. BA nu ne crezi pe toti prosti ..........sau ???

Daca te bagi sa faci un sondaj asea, empiric, adica sa intrebi printre cunoscuti, o sa vezi ca destui posesori de motor din Romania nu prea au notiunea schimbului de ulei, dapai a calitatii lui. Cei care intreaba pe forum si mai citesc una-alta inainte sint o minoritate nereprezentativa. Pune un ulei facut de o firma de care ai mai auzit inainte, pe care scrie "special pt. moto" ca sa dormi bine si cu asta basta.

Sau stai si citeste cum se cearta Cesar si BB.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cum depistezi un ulei contrafacut? Sa zicem ca s-a lucrat bine la copierea ambalajului si a etichetelor, mai departe cum descoperi falsul ulei? Intreb, nu lansez neaparat o polemica, pentru ca nu toti suntem petrochimisti.

De exemplu, eu folosesc numai Motul. Se zice ca Motul este cel mai contrafacut ulei. Totusi, n-am auzit pe nimeni, nicaieri, BAAA, AM LUAT TEAPA LA ULEI.

Deci? :)

culoarea, am mai postat pe undeva...nu gasesc.

Nu motul e cel mai contrafacut ci castrol si mobil1

Editat de kawazaki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

culoarea, am mai postat pe undeva...nu gasesc.

Nu motul e cel mai contrafacut ci castrol si mobil1

 

Spusesem de Motul fiindca asa am citit mai demult, dar nu te contrazic.

La Motul e clar, cel putin la 7100, ca din asta folosesc, este rosu si parfumat.

 

Cu privire doar la continut, respectiv ulei, eu ma iau doar dupa miros.Pentru mine Motul are un miros diferit de Belray chiar daca au aceleasi specificatii, nu stiu de ce, dar se simt diferit. Sau am halucinatii olfactive ?

 

La care miros te referi? Mirosul uleiului brut sau la faptul ca Motul e parfumat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spusesem de Motul fiindca asa am citit mai demult, dar nu te contrazic.

La Motul e clar, cel putin la 7100, ca din asta folosesc, este rosu si parfumat.

 

 

La care miros te referi? Mirosul uleiului brut sau la faptul ca Motul e parfumat?

 

La parfumul uleiului Motul, nu la ala brut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a tot scris despre uleiuri si norme
pentru cei pasionati postez un link cu cerintele normei JASOMA si opinia celor de la Lubrizol(unul din cei mai mari producatori de aditivi pt uleiuri)
asa cum se observa norma JASO MA cu modificarile ulterioare din 2006 si 2011(urmeaza a fi refacuta pana in 2016) este o rescriere a normelor API si ACCEA cu urmatoarele completari:

The significance of the three indices:

Dynamic Friction Characteristic Index (DFI

Measure of clutch feel and how progressively power transfers under slipping conditions

Static Friction Characteristic Index (SFI)

Measure of closed clutch pack torque handling capacity - resistance to clutch slip under high-torque “break-away” conditions

Stop Time Index (STI)

Measure of how quickly the clutch engages

https://www.lubrizol.com/MCEO/Spec-Check/JASO-T903-Four-Stroke.html


daca veti avea rabdare si veti rasfoi prin site, veti gasi informatii si despre practicile producatorilor de uleiuri ce reambaleaza uleiurile auto pt a fi vandute ca si uleiuri moto
se naste astfel intrebarea:daca normele sunt aceleasi,de ce as utiliza un ulei moto si nu unul auto(mai putin cele fuel economy) ?exceptand motocicletele cu ambreiaj uscat, veti raspunde ca uleiurile moto contin aditivi ce se distrug mai greu sub influenta cutiei de viteza,motocicletele lucreaza la turatii mai mari,bla,bla.bla,dar ,ca si mine ,in lipsa unui test va bazati doar pe se spune producatorul sau blenderul
totusi,exista norme la auto unde cantitatea de zinc,fosfor,etc este inca mare oferind protectie si motoretelor
dupa cum se observa norma JASOMA nu necesita lucruri superioare,ba,din potriva mai slabe in unele cazuri,de exemplu HTHS, unde JASOMA cere minim 2,9 iar unele norme auto de cel putin 3.5 cs
uleiurile comerciale moto si auto, in cele mai multe cazuri, vandute ca semisintetice sunt in proportie de 90% baza minerala cu o proportie de 1-2% aditivi,restul fiind detergenti,dispersanti
cele fullsintetice(asa cum sunt etichetate ele astazi datorita normelor) sunt marea majoritate 75-90% gr 3+(mineral hidrocracat) + aditivi(PAO,ZDDP)+ detergenti,etc si sunt recomandate a fi utilizate deoarece rezista mai mult timp,ofera o protectie mai mare la temp mai mari,etc
exista suficiente forumuri in afara unde cei de acolo folosesc ulei diesel pt flota sau echipament greu,normele ci-4,cj,fara molibden,in speta 15w50 si mai nou 5w50,fara a se vaita de patinatul ambreiajului
pe mine nu m-au convins datorita indicelui de vascozitate mic la 150 grade,a indicelui de vascozitate mare la 40 grade
va prezint 2 uleiuri ale aceluiasi producator,ambele fullsintetice
primul este auto 5w40(acceasi vascozitate ca un 1ow 40) full sintetic, normele API SM/CF,ACEEA A3/B4-10 inclusiv norma porsche A-40, cu baza PAO+ mineral hidrocracat

 

Viscosity, mm2/s @ 100 ºC.
ASTM D-445
13.8
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC.
ASTM D-445
80
Viscosity Index
ASTM D-2270
178
Viscosity, mPa.s –30°C.
ASTM D-5293
<6600
TBN, mg KOH/g
ASTM D-2896
11.6
Pour Point, ºC
ASTM D-5950
-45
Specific Gravity @ 15.6°C.
ASTM D-4052
0.853
Flash Point, COC,100 ºC.
ASTM D-92
222

 

cel de al 2-lea,acelasi producator dar pt moto,full sintetic,10w40 Normele API SG,JASOMA

SAE Viscosity Grade
10W-40
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC.
ASTM D-445
14.7
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC.
ASTM D-445
91
Viscosity Index ASTM D-2270
169
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896
6.20
Pour Point, ºC ASTM D-5950
-42
Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052
0.848
Flash Point, COC, ºC.
ASTM D-92
230

ambele sunt full sintetice dar cel de moto mi se pare mai slab comparat cu cel de auto, dar fiind norma SG sa admitem ca ar avea mai mult zinc,fosfor
-este mai slab la indicele de vascozitate general,TBN mai mic,indicele de vascozitate la 40 grade(adica la pornire cand se produc uzurile) este mai mare

am readus in discutie subiectul nu pt a intra in polemice inutile,nu pt a recomanda sau a mi fi recomandata o marca anume de ulei ci doar pt a face schimb de informatii cu cei pasionati
de asemenea,puteti afla mai multe informatii despre norme, uzura ax came,etc aici
http://www.aftonchemical.com/Lists/Brochure/Attachments/40/Specification_Handbook.pdf

pareri despre uleiurile moto vs auto exista de asemenea pe foarte multe forumuri de pe net


» Post actualizat in 31 Jan 2015 03:42

Am vazut mai demult pe Discovery cum se face pasta de dinti.Fabrica respectiva facea baza pentru mai multe marci la fel, diferentierea se facea cu diversi aditivi. Probabil la fel se intampla si cu uleiurile.

in lume exista cativa producatori :exxon,chevron,etc ce produc baze pentru ulei din petrol si cativa mari producatori de aditivi pt ulei:Oronite,Lubrizol,etc
cateva marci de uleiuri sunt doar blendari: cumpara ulei de baza si aditivi pe care le mixeaza;unele mai bine,altele mai prost.restul este marketing

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 31 Jan 2015 03:42

 

in lume exista cativa producatori :exxon,chevron,etc ce produc baze pentru ulei din petrol si cativa mari producatori de aditivi pt ulei:Oronite,Lubrizol,etc

cateva marci de uleiuri sunt doar blendari: cumpara ulei de baza si aditivi pe care le mixeaza;unele mai bine,altele mai prost.restul este marketing

BRAVO !!! +1000

 

eu sustin asta de ani de zile

 

.....ce ulei sa pun in cbr 600f3 din 94?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai spus ca esti interesat de discutii si schimb de informatii asa ca o sa-mi permit cateva comentarii punctuale:

 

 

va prezint 2 uleiuri ale aceluiasi producator,ambele fullsintetice
primul este auto 5w40(acceasi vascozitate ca un 1ow 40) full sintetic, normele API SM/CF,ACEEA A3/B4-10 inclusiv norma porsche A-40, cu baza PAO+ mineral hidrocracat

 

5W40 nu are aceeasi vascozitate caracteristica (variatie) ca si 10W40, asa cum reiese dealtfel si din fisele tehnice expuse chiar de catre tine. Pe de alta parte, asa cum ai mentionat in alta parte, desi catalogat ca full sintetic, in realitate este semi-sintetic - PAO + mineral.

 

... este mai slab la indicele de vascozitate general,

 

Indicele de vascozitate indica rezistenta la scaderea vascozitatii odata cu cresterea temperaturii astfel ca o valoare mai mare pare ca este mai buna... TEORETIC asa este insa trebuie mentionat si CUM se obtine aceasta stabilitate. Indicele de vascozitate este determinat de catre caracteristica de vascozitate naturala a uleiului de baza PLUS a aditivilor de imbunatatire a vascozitatii. Cu cat un ulei contine mai multi aditivi de imbunatatire a vascozitatii cu atat este mai predispus la pierderea caracteristicilor de vascozitate, ca sa nu amintim si de faptul ca cu cat e mai mare proportia de aditivi de imbunatatire a vascozitatii cu atat e mai mica cea de ulei propriu-zis.

 

indicele de vascozitate la 40 grade(adica la pornire cand se produc uzurile) este mai mare

 

Asta ti se pare un neajuns sau o calitate?... ca nu se subintelege din context.

 

cumpara ulei de baza si aditivi pe care le mixeaza;unele mai bine,altele mai prost

 

Pai asta trebuie sa aflam noi, care o face mai bine si care mai prost...

 

 

In final, care este ideea pe care ai dorit sa o prezinti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te bagi sa faci un sondaj asea, empiric, adica sa intrebi printre cunoscuti, o sa vezi ca destui posesori de motor din Romania nu prea au notiunea schimbului de ulei, dapai a calitatii lui. Cei care intreaba pe forum si mai citesc una-alta inainte sint o minoritate nereprezentativa. Pune un ulei facut de o firma de care ai mai auzit inainte, pe care scrie "special pt. moto" ca sa dormi bine si cu asta basta.

Sau stai si citeste cum se cearta Cesar si BB.

Daca urmaresc citeva discutii asta, nu inseamna ca nu am notiunea schimbului de ulei, sau sint total afon in materie, insa vreau sa vad ce fac si altii ce pun, cum pun etc. sintem pe forum si purtam discutii libere, iar daca nu te intereseaza si nu vrei sa-ti spui parerea, treci mai departe har domnului forumul este destul de vast. p.s. daca faci misto, asta nu inseamna ca le stii pe toate, ba din contra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai spus ca esti interesat de discutii si schimb de informatii asa ca o sa-mi permit cateva comentarii punctuale:

 

 

 

5W40 nu are aceeasi vascozitate caracteristica (variatie) ca si 10W40, asa cum reiese dealtfel si din fisele tehnice expuse chiar de catre tine. Pe de alta parte, asa cum ai mentionat in alta parte, desi catalogat ca full sintetic, in realitate este semi-sintetic - PAO + mineral.

 

 

Indicele de vascozitate indica rezistenta la scaderea vascozitatii odata cu cresterea temperaturii astfel ca o valoare mai mare pare ca este mai buna... TEORETIC asa este insa trebuie mentionat si CUM se obtine aceasta stabilitate. Indicele de vascozitate este determinat de catre caracteristica de vascozitate naturala a uleiului de baza PLUS a aditivilor de imbunatatire a vascozitatii. Cu cat un ulei contine mai multi aditivi de imbunatatire a vascozitatii cu atat este mai predispus la pierderea caracteristicilor de vascozitate, ca sa nu amintim si de faptul ca cu cat e mai mare proportia de aditivi de imbunatatire a vascozitatii cu atat e mai mica cea de ulei propriu-zis.

de acord cu cele afirmate.

in primul caz(uleiul auto), o baza buna de ulei(gr3+) la care se adauga un pachet bun de aditivi sintetitici (si aici este demonstrat ca exista pachete de diverse calitati) nu ii confera o mai buna rezistenta ,mentinerea calitatilor o perioada mai buna de timp fata de un semisintetic(exempul 2) unde ponderea uluiului mineral este pana la 90%?

 

 

Asta ti se pare un neajuns sau o calitate?... ca nu se subintelege din context.

vascozitatea mai mare la 40 grade mie mi se are un neajuns.dpmdv un ulei mai vascos la 40 grade nu va urca la fel de repede in rampa pr a lubrefia axele cu came,precum un ulei cu o vascozitate mai mica la aceeasi temp

 

 

 

Pai asta trebuie sa aflam noi, care o face mai bine si care mai prost...

din pacate retetele fiind secrete, tot ce putem face sunt testele de laborator(ca si exemplu in SUA un test de TBN este 10 dolari,in RO nu stiu)

 

In final, care este ideea pe care ai dorit sa o prezinti?

1-normele JASOMA (cu completarile ulterioare ) nu sunt decat o preluare a normelor auto API SAU ACEEA pt auto,cu prevederi doar asupra patinarii ambreiajului,normele de uzura fiind in unele cazuri inferioare(motiv pt care vor fi revizuite pana in 2016)

2-in primul exemplu,uleiul acela merge la un diesel 2004 common rail fara DPF cca 8-10k km sau un an ,are un HTHS de 3,7,JASOMA cere MINIM 2,9,suficienti aditivi antiuzura pt a mi proteja axele cu came

tinand cont ca acest ulei are o baza buna de aditivi sintetici,respecta normele JASOMA(adica API ,ACEEA), tind sa cred ca poate fi utilizat 4-5000 km in moto.

Cartea tehnica la KLE 2001 cere 10w40 API SG ,SH sau JASOMA daca nu exista API si se schimba la 10.000km

ps:exista uleiuri de flota (15w50) unde un producator mare (atat de ulei cat si aditivi) a trecut pe respectivul ului ca respecta standardele JASOMA,indemnnand la utilizarea lui in moto.pot da pe pm datele catre site-ul oficial din America

pe mine nu m-a convins deoareca are indice de vascozitate la 40 grade 100 iar la 150 grade 156

ramane intrebarea:daca unii producatori ne vand gogosi de ce am utiliza ulei moto si nu de auto ,schimbat la un nr decent de km?

pe MCN exista diverse teste ulei auto vs moto.

spr sa nu se considere reclama,aici este un exemplu,pe net existand insa suficient material

http://www.ducatimeccanica.com/oil.html

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este greu de gasit un studiu despre uleiuri absolut obiectiv, majoritatea fiind facute "la comanda", ignorand anumite aspecte sau "tragand" pe subiect anumite principii. Informatiile abunda in acest domeniu insa e nevoie de filtrarea celor utile si depistarea "intoxicatiilor" comerciale. Acum mai multi ani cand am incercat sa ma documentez in acest sens am realizat ca nu exista un raspuns clar si fara echivoc ci doar compromisuri mai mult sau mai putin "ideale". Cu scuzele de rigoare pentru auto-citare, la vremea respectiva am conspectat cam ce mi s-a parut interesant in doua materiale despre uleiuri si unul despre aditivi

 

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/19164-aproape-totul-despre-ulei/

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/22179-aproape-totul-despre-ulei-part-ii/

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/22266-aproape-totul-depre-aditivi/

 

Intre timp am mai aflat cate ceva in plus si multe neclaritati s-au mai cristalizat... am tot spus sa revin cu un fel de adendum dar nu am gasit timp si disponibilitate... inca.

 

Revenind la discutia din prezent, am senzatia ca faci cateva confuzii pe care o sa incerc sa le clarific.

 

in primul caz(uleiul auto), o baza buna de ulei(gr3+) la care se adauga un pachet bun de aditivi sintetitici (si aici este demonstrat ca exista pachete de diverse calitati) nu ii confera o mai buna rezistenta ,mentinerea calitatilor o perioada mai buna de timp fata de un semisintetic(exempul 2) unde ponderea uluiului mineral este pana la 90%?

 

Eu ma refeream la rolul de lubrefiant al uleiului, variatiile vascozitatii functie de temperatura si respectiv aditivii de imbunatatire a vascozitatii care confera uleiului de baza elasticitatea vascozitatii pe plaja de temperatura respectiva indicelui W. Nu calitatea ci cantitatea lor trebuie luata in consideratie, un continut ridicat de astfel de aditivi va conferi un factor de vascozitate mai mare insa se va degrada mai rapid, pierzand mai rapid din vascozitatea la temperaturi ridicate fata de un ulei cu acelasi factor de vascozitate insa obtinut pe baza caracteristicilor naturale ale uleiului de baza. In cazul expus de tine nu tipul auto-moto face diferenta ci indicele de vascozitate si celelalte.

 

vascozitatea mai mare la 40 grade mie mi se are un neajuns.dpmdv un ulei mai vascos la 40 grade nu va urca la fel de repede in rampa pr a lubrefia axele cu came,precum un ulei cu o vascozitate mai mica la aceeasi temp

 

Care crezi ca este vascozitatea ideala la 40 gr.C? Recunosc, este o intrebare capcana, raspunsul variaza functie de design-ul motorului si al traseelor de ungere. Motoarele moderne cu tolerantele lor mici sunt concepute sa mearga cu uleiuri mai subtiri astfel ca traseele de ungere au dimensiunile calculate pentru a asigura presiunea necesara. Un ulei mai subtire va creea o presiune mai mica intr-o instalatie cu traseele de ungere mari. Ai vazut ca in blocurile de locuinte tevile de la calorifere isi reduc diametrul la etajele superioare?...

 

 

pe mine nu m-a convins deoareca are indice de vascozitate la 40 grade 100 iar la 150 grade 156

 

Cred ca e vorba iar de o confuzie sau mai bine zis de o greseala de exprimare, indicele de vascozitate este un parametru fix, creste sau scade doar vascozitatea in sine. Chiar si asa, vascozitatea la 150gr.C nu are cum sa fie mai mare decat cea de al 40gr.C.

 

Oricum, cea mai critica perioada este pornirea la rece cand uleiului ii trebuie uneori peste un minut sa ajunga peste tot in instalatie. Pentru aceste cazuri nu uleiurile subtiri sunt solutia ideala ci cele cu pelicula film longeviva si ale caror molecule dezvolta forte electrostatice prin care adera la metal (de genul esterilor).

 


amane intrebarea:daca unii producatori ne vand gogosi de ce am utiliza ulei moto si nu de auto ,schimbat la un nr decent de km?
pe MCN exista diverse teste ulei auto vs moto.

 

Este greu de gasit un ulei auto SG/SH, indicativul API care se pare ca este cel mai potrivit pentru moto. Ca fapt divers insa, din motive care nu fac obiectul discutiei noastre la vechiul meu FZR eu folosesc ulei auto mineral... insa recomand sintetic, de preferinta de grupa 4 (PAO).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru cine doreste sa mai citeasca,iata ce spune Lubrizol despre diferitele vascozitati.De asememena,puteti urmari pe site si cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca un ulei pt a corespunde unei norme
conform celor indicatearrow-10x10.png, un 10w40 este un mix intre gr 1 si 2 de uleiuri minerale si gr 3 (hidrocracate,adica tot minerale dar denumite sintetice) abia la clasa 5w40 (denumite sintetice) vorbim doar de gr 3 + baze pur sintetice,in functie de cat este de "darnic" fabricantul/blenderul
despre hidrocracare puteti afla mai multe citind pe net,dar se stie despre aceste uleiuri ca sunt mai stabile,indici imbunatati,performante mai bune fata de uleiurie din gr 1 si 2.
din pacate,legile de astazi se supun marketingului ,etichetand uleiul nu dupa continut ci dupa metoda folosita pt a-l obtine;singura tara care nu permite acest lucru este Germania.Acolo un ulei gr 3 (care nu contine si gr4) este etichetat HC Synthese fata de restul unde este etichetat ca full synthetic.
https://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/Sequences/ACEA-A3B4-10.html


» Post actualizat in 01 Feb 2015 04:19

Scuze pt dublul post,am incercat sa editez dar nu pot.

Asadar,revin cu o erata la ceea ce am scris mai sus.In Germania era valabila acum cativa ani etichetarea produselor ca full sintetice,doar a celor ce contineau cel putin 70%PAO.
astazi ,ca de altfel peste tot in lume,gr3(HC) sunt denumite full sintetice iar mixul gr1,2+gr3= semisintetice.
Din pacate uleiuri 100% PAO nu se mai fac iar putinele care au ramas nu se gasesc la noi.Am doar un singur exemplu ulei auto/moto,unde producatorul a pus explicit datele tehnice, acesta fiind Penrite 10 Tenths si costa pe masura:

http://www.penriteoil.com.au/products-categ.php?id_categ=1&id_brand=3
In viitorul apropiat ,pe piata din Ro vor intra uleiurile cu baza GTL( gas to liquid) ce au proprietati asemamnatoare PAO dar la costuri mai mici.Deja tehnologia este aplicata de catre un mare producator de uleiuri la o gama a sa

http://www.shell.com/global/products-services/on-the-road/oils-lubricants/cars/shell-helix-pureplus.html
Ca si o completare la postul de mai sus,am spus ca uleiurile din gr 3 ,obtinute prin hidrocracare sunt mai stabile o perioada mai lunga ,cu indici de vascozitate mai mari fata de gr 1si 2.Totodata,gr 3 (obtinuta tot din uleiuri minerale) are nevoie de mai putin aditivi pt imbunatatirea indicilor de vascozitate decat uleiurile conventionale, si nu mai mult cum se afirma pana acum .In sensul celor afirmate exista suficient material pe net.
Am plecat de la intrebarea daca un ulei pt diesel poate fi folosit la moto.Se pare ca pt cele cu norma ACEEA a3/b4-10,API SM ,s-a permis un continut mai mare de zddp
inca nu am un raspuns definitiv dar ma mai documentez/ testez in propria moto si revin cu un raspuns :)

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are 70k km.

 

acum am un castrol 10w40 (ar trebui sa verific bidonu sa fiu 100% sigur :) )

 

deci ce recomandati ? am inceput sa citesc topicul dedica uleiuri dar are 80+ pagini si multe info, si bune si rele...o sa dureze sa ma edific numai de acolo.

 

presupun ca trebuie sa merg pe full sintetic ?

 

10w50 ? 15w50 ? 20w50 ? am vazut si 10w60 motorex de vanzare...

 

ULEI POWER SYNTH 10W60 4L MOTOREX 220 ron 4l

 

motul ? bel-ray ? shell ? motorex ? repsol ?....altele ?

 

cum stiu ca e full sintetic ? de ex pe bel-ray scrie synthetic ester blend - deci presupun ca nu e full sintetic ci un mix....

 

eu am mai mers cu motoru si iarna daca timpul a permis...dar rar. oricum la prima raza de soare si asfalt uscat am iesit mai mereu...chiar daca era rece afara.

 

in aceeasi ordine de idei...ce filtru de ulei recomandati ?

 

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt ca isi pastreaza mai bine pelicula de ungere pe componente...si vascozitatea e mai stabila la variatiile de temperatura. plus ca uleiurile minerale au de obicei mai multi aditivi pt imbunatatirea vascozitatii..care afecteaza transmisia in mod negativ. cel putin asta am citit pana acum :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La magna ta nu ai nevoie de cel mai scump ulei,trust me. Cand a fost ea facuta nici nu existau uleiuri sintetice.Nu trebuie sa iei nici cel mai ieftin,undeva pe la mijloc. Motorex Top Speed,Motul 7100 etc . Ori 10w40 ori 15w50 iti recomand,daca ai kilometri mai multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...