Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Miezule, lasa-l linistit asa pana-n primavara

daca pornesti pana atunci motorul, incalzeste-l bine, (pt evitarea condensului) in rest n-ai nici o treaba

...cum a mentionat un coleg mai inainte, sa-i pui niste carpe in ''gauri'' nu-i idee rea, tot asa pt evitarea condensului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

condens se creaza oricum, indiferent ca il lasi pornit 1 minut sau 1 ora.

se creaza la rece pana se incalzeste si dupa la cald pana se raceste.


» Post actualizat in 27 Oct 2016 06:42

si eu sunt pentru a nu porni motorul pe timp de iarna doar in gol, fara a circula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de unde atata panica cu condensul? Aveti impresia ca primavara sau toamna (cand inca se mai merge cu moto) nu se produce condens? Sau cum spunea @florinelu07 tin astia uleiul iarna cu fular?

Iar pina una alta uleiul sta in carter si nu vad ce legatura este intre ulei si astupatul admisiei si al evacuarii. Ma rog, fiecare face cum doreste.

Nu sunt un mare chimist dar imi aduc aminte ca pentru a se forma acid sulfuric ar trebui sa avem ceva sulf prin ulei. O fi asa , nu spun nu, dar pina la acidul sulfuric este cale lunga: mai intai trebuie oxigen ca sa oxideze sulful in dioxid de sulf. Daca avem oxigen liber pe acolo treaba se intampla repede si rezulta dioxid de sulf.. Insa ca sa obtii acid sulfuric ai nevoie de trioxid de sulf amestecat cu apa. Iar tiroxidul de sulf (din fericire) se produce foarte lent si nu iese direct din sulf si oxigen si culmea reactia prin care iese trioxidul de sulf prin oxidarea dioxidului de sulf nu prea functioneaza la temperatura joasa ci mai degraba la temperatura mare (mai este nevoie si de un catalizator ca sa ia viteza reactia).

Asadar mai degraba vara o sa aveti probleme cu adicul sulfuric in ulei decat iarna (asta pentru cei care au o problema cu el).

 

Mai vorbea cineva mai anul trecut ca benzina statuta peste iarna se modifica si ai probleme la pornirea motorului. Am rugat sa ne explice si noua de ce dar nu a venit cu nici o explicatie. Probabil ca explicatii de mecanica de bordura de genul ''e bine sa...'','' am auzit ca....'' sunt suficiente.

 

Miezule, scoti tu bateria frumusel si o tii la caldurica in casa, sau daca moto sta la cald poti sa o lasi pe ea si o data pe luna o masori sa vezi daca s-a descarcat si eventual o pui la incarcat si la primavara cand o da firul ierbii pornesti motorul si bagi Km. :).

Daca ti-e drag motorul pui o husa pe el sa nu se puna praful.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

"Odihneste-te" linistit la iarna. 4 luni e fix pix si pentru ulei si pentru benzina.

Asteapta primavara si dai sa mearga pana faci nr. de km pentru urmatorul schimb.

Ce mai auzi pe aici cu acizi in ulei s.a.m.d. sunt povesti. 4 luni de iarna = zero.

Succes.

Si eu zic la fel. Stai linistit si vezi-ti de treaba peste iarna si nu vei avea probleme cu uleiul atata vreme cat respecti ce scrie la manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Da, am acel YZF-R125 si l-am cumparat nou. Am cartea de garantie iar acolo se face revizii la 1.000km, 6.000, 12.000 s.a.m.d.

Am auzit tot felul de idei impartite, tin motorul intr-un garaj neincalzit... Presupun ca o sa-i pun o husa si o sa-l pornesc odata la 1-2 saptamani... Il las sa mearga putin si vedem cum decurge treaba.

Daca nu o sa mearga bine, la anul schimb metodele. Multumesc din nou pentru raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma indoiesc ca schimbul se face odata la 6000 de km. (Nu ma indoiesc, defapt, stiu sigur ) :bigstar:

Sigurat scrie "When the oil change indicator flashes[2000km after the initial 1000 km and every 3000 km thereafter]" in dreptul Engine Oil in Maintenance chart. Vei fi avertizat in bord atunci cand va sosi perioada de schimb, dar e bine sa iti notezi cand ai facut ultima oara schimbul. Ce vezi tu alea cu 1000,6000,12000 sunt pentru intretinerea generala.

 

Au trecut vremurile vechi cand uleiul se facea branza peste iarna. Folosesti ulei sintetic,o poti tine si un an fara a avaria motorul, dar din nou, verifica in manual ca iti spune si ce trebuie sa faci pentru a depozita motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupun ca o sa-i pun o husa si o sa-l pornesc odata la 1-2 saptamani..

Pen' ce naiba sa il mai pornesti? Ia bateria in casa (desi astia zic ca la caldura se descarca mai repede) si o pui la primavara cand ii dai cheie. Atata tot.

 

 

Cum a spus si Banzay, nu ti bate joc de motorasul tau. 6000 km cu o cantitate de ~ 1,5 l de ulei este o pedeapsa aspra . Te uiti la 50 lei/schimb ulei o data la 2000 km ?! Eu asa as face, daca nu si mai des. Bafta.

Asa e! La alea doar cu sita (sunt cateva mai vechi), intervalul dat in carte e 1000km (la 1.05-1.1 litri - vreo 900-950 se scurge la schimb). La 2000 cam sunt de acord cu tine, plus ca nu e o avere.
Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Injinerilor, nu mai comparati depozitarea uleiului nou, necontaminat, in bidon ETANS, care nu sufera cicluri de incalzire/racire cu diferente de temperatura atat de mari ca in motor! Sulful apare ca rezultat al reziduurilor de ardere, daca ar unge doar lagare uleiul ar ramane galben for ever. Astuparea admisiei si evacuarii impiedica patrunderea umezelii in motor, corodarea cilindrilor, supapelor etc. Si avand in vedere ca ventilatia carterului e conectata cu admisia, in oarecare masura protejeaza si uleiul.

Discutia a mai fost si o sa mai fie, ma acuza lumea ca fac publicitate si vreau sa vand ulei. N-am spus niciodata sa-l schimbati mai des, doar ca e mai bine sa stea mobra peste iarna cu ulei curat decat cu cel uzat pe care il schimbi in primavara! Deci, si daca il cumperi de la mine, inseamna aceeasi cantitate. Bineinteles ca nu o sa se topeasca motorul de la acid, multe mobre primesc schimbul la inceputul sezonului sin-au nici pe draq. Eu unul schimb la sfarsitul sezonului si sunt convins ca asa e mai bine.

Daca zic ca nu e o afacere ce fac eu aici n-o sa ma credeti, dar adaosul e minuscul si de multe ori e anulat de comisioane pt incasare etc. Plus ca am trimis cu posta de multe ori colegilor de forum care astfel su platit cat posibil de putin, si nu imi e mereu la indemana sa car, sa scriu de mana formulare, sa stau la coada. Dar nu ma plang, am cautat sa propun un produs OK la un pret rezonabil, de aceea am si oferit gratuit uleiul sa fie testat in regim de competitie. Nici nu am socotit daca, prin vanzarile de pe forum, am acoperit cei 6l de ulei 15W50 pe care i-am oferit, f posibil sa nu. Dar nu asta e subiectul aici, argumentele pe care le-am prezentat sunt pur tehnice si nu comerciale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e reclama ieftina, pe fata, pe neveu, aruncata tuturor..si care vor si care nu. Ei bine, eu n am nevoie sa citesc baliverne de ale tale de exemplu, cum ca ai dat tu nu stiu cui un fahat de ulei, mocca...uau! Fii on topic si atat! Sau off, dar fara reclame gen pocnitoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te deranjeaza ce am scris te rog sa dai report!

Eu nu sunt nici mai bogat nici mai sarac cu uleiul vandut pe forum, asta am incercat sa explic! Dar cand aduc argumente tehnice, pt ca am la semnatura o activitate comerciala, sunt acuzat ca imi fac reclama. Nu am voie sa postez pe un topic despre ulei daca vand asa ceva? Daca as vinde motociclete n-as avea voie sa postez deloc pe forumul asta?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca o tot pornesti in perioada de iarna ciclurile de incalzire-racire determina si mai mult condens care duce la degradarea uleiului. Ideal ar fi sa-i astupi esapamentul si admisia de aer pe timpul depozitarii si sa nu o pornesti.

Cu "acidul" treaba sta asa: uleiul isi schimba ph-ul, in principal datorita condensului se formeaza acid sulfuric. Nu cat sa sfaraie metalul, dar, decat sa stea cu un ulei degradat si sa-l schimbi primavara, e mai bine sa schimbi uleiul toamna si sa o depozitezi cu ulei proaspat. Ca "n-are nici pe dracu'" cum zic toti pe aici e (partial) adevarat, aproape sigur nu vei ajunge sa simti nici o diferenta.

Oare condens nu se face si la masina iarna, ia lasa motorul ala 6 luni nepornit si cind il pornesti asculta bine 1-2 s cam ce sunet are. Uleiul in 6 luni sa scurs total, iar cind il pornesti nu are ungere 1-2 s este adevarat ca e infim, insa nu si pentru motor. Oare ce e mai rau sa nu il pornesti, sau sa-l pornesti din cind in cind ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baliverne...eu imi tin mosneagul in garaj neincalzit..bateria ramane pe ea,nu astup nici o gaura nimic(ce-i drept o acoper cu o husa sa nu stranga praf pe ea),o pornesc cam o data la saptamana,lasand-o sa mearga 10-15 min...si nu are nici pe dreq!!!ce-i drept in fiecare primavara...indiferent de nr de km ii pun ulei nou,nu ca s-ar degrada ci pentru ca asa socotesc eu!!!

Cat despre Eneos,ca am vazut ceva discutii mai sus...o singura data am incercat si nu m-a incantat deloc...la 3000 l-am dat afara!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzura mare e la pornirea la rece, ca sta 6 luni sau 6 zile nu face mare diferenta!

Toata lumea schimba uleiul primavara dar inca nu am vazut un argument tehnic pt asta. Astept!

Si eu am o conserva de care ma doare in dos si nu i-am schimbat uleiul de 3 ani, a zacut din mai pana acum cand a venit frigul si am luat-o iar la hartanit. N-a facut deloc urat la prima porneala. La mobra in schimb am schimbat fluidele cum am luat-o, la inceput de decembrie 2015, ierneaza in garaj oarecum incalzit (daca nu lucrez nimic nu dau drumul la caldura, doar protectie cu termostat impotriva inghetului) si uscat, sub prelata, pe cricul central + chituc sa stea ambele roti in aer. Bateria o incarc periodic (fara sa o demontez ca e mult de desfacut) si atat. Deocamdata mai merg cu ea, cand nu s-o mai putea schimb uleiul si o bag la somn.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Da, am acel YZF-R125 si l-am cumparat nou. Am cartea de garantie iar acolo se face revizii la 1.000km, 6.000, 12.000 s.a.m.d.

Am auzit tot felul de idei impartite, tin motorul intr-un garaj neincalzit... Presupun ca o sa-i pun o husa si o sa-l pornesc odata la 1-2 saptamani... Il las sa mearga putin si vedem cum decurge treaba.

Daca nu o sa mearga bine, la anul schimb metodele. Multumesc din nou pentru raspunsuri.

Să o stăpânești sănătos, fără probleme și evenimente!

Cât despre mine, cînd aud de chestiile astea "sezoniere", cu schimbatul uleiului, băgat motoreta sub prelată/în garaj, mă bucur că nu știu ce înseamnă și că pot merge oricând. "Iarna e ca vara" ca să zic așa...

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca porniti iarna motocicletele, lasati sa mearga motorul si dupa ce ajunge temp lichidului de racire la 100+ gr. Ca sa aibe timp uleiul sa atinga si el 100gr si sa se vaporizeze apa , daca condensul a ajuns in ulei. Daca doar porniti motoreta 2-3 minute, mai rau ii faceti, apa ramine in ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa mearge enorm de mult in gol ca sa ajunga uleiul la temperaturi asa inalte.

Felicitari, ai ales varianta cea mai proasta! De simtit nu vei simti nimic, toate procesele de uzura accelerata apar in timp si nu ai cum sa vezi cat % e uzura normala si cat ai fi putut evita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca porniti iarna motocicletele, lasati sa mearga motorul si dupa ce ajunge temp lichidului de racire la 100+ gr. Ca sa aibe timp uleiul sa atinga si el 100gr si sa se vaporizeze apa , daca condensul a ajuns in ulei. Daca doar porniti motoreta 2-3 minute, mai rau ii faceti, apa ramine in ulei.

 

intrebare "tampita" ---> cum ajunge apa/condensul in ulei?

 

prin epuratorul de gaze ? :huh:

prin cilindru? :huh:

 

...

Editat de florinelu07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul in 6 luni sa scurs total, iar cind il pornesti nu are ungere 1-2 s este adevarat ca e infim, insa nu si pentru motor. Oare ce e mai rau sa nu il pornesti, sau sa-l pornesti din cind in cind ?

Si din doua in doua saptamani, nu se scurge uleiul de tot? :crack:

 

Daca o tii mult nepornita ii dai si tu la cheie sa invarta mai mult, scoti firul de la bobine, faci strap direct la releul de pornire, ca sa nu ii dai direct in 3000 de ture cu socul tras. Asa am procedat dupa 6 luni cu masina maica-mii, am dat intai la cheie cu mufa de la bobina scoasa, verificat la buson daca e ulei sus, si a pornit fara nici zgomot de tacheti, ceea ce insemna ca intradevar a ajuns uleiul pana sus. Dar astea sunt alte povesti.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca porniti iarna motocicletele, lasati sa mearga motorul si dupa ce ajunge temp lichidului de racire la 100+ gr. Ca sa aibe timp uleiul sa atinga si el 100gr si sa se vaporizeze apa , daca condensul a ajuns in ulei. Daca doar porniti motoreta 2-3 minute, mai rau ii faceti, apa ramine in ulei.

Foarte, corect !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca as vrea sa pun in FZS600 nascut cu un an sau doi (ca inca nu am reusit sa aflu cand exact) inainte de mileniul asta, 15W50 de la Eneos, credeti ca ar ajuta mai mult avand in vedere vechimea?

Si poate afecta cumva aceasta varianta (15W50) daca in manual nu este trecut ca posibil inlocuitor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...